-->

رواية سجين عينيها الفصل الثالث 3 كاملة - فاطمة عادل

رواية سجين عينيها الفصل الثالث 3 كاملة - فاطمة عادل

    رواية سجين عينيها الفصل الثالث 3 كاملة - فاطمة عادل 




    لتحميل رواية سجين عينيها كاملة 
    اضغط هنا 

    الحلقه الثالثه
    في قصر الشرقاوي
    مني:انتي مين وبتعملي اي هنا
    ريم:انا ريم جيت مع..مع
    مني:مع مين انطقي
    ادم جاء من ورا مني:جت معايا انا يا امي
    مني:مين دي يا ادم..وجت معاك ليه
    ادم:هفهمك يا امي اتفضلي اقعدي..بصي يا ستي وحكالها اللي حصل
    مني:طب وانتي ياريم تعرفي اسم اهلك او اي حاجه عنهم
    ريم:انا عارفه ان ماما اسمها ساره وكانت مدرسه..وبابا اسمه كريم وكان شغال في شركه استيراد وتصدير دا اللي انا فكراه
    ادم:طب مش فاكره العنوان ولا اي حاجه
    ريم:لا مش فاكره
    ادم :طيب فاكره شكل اهلك
    ريم:ايوه انا معايا صوره ماما وبابا
    وفتحت السلسه بتاعتها :دول ماما وبابا
    ادم:تمام خليكي هنا وانا هدور في شركات الاستيراد والتصدير اجيب كشف بكل اللي اسمهم كريم ونروح ليهم واحد واحد
    ريم:بسس
    ادم بجديه:بس اي خليكي هنا انتي منمتيش كويس ارتاحي شويه
    مني بحزن علي حالها:ايوه يا بنتي خليكي ومن بكره انزلي مع ادم دوروا عليهم
    ريم:حاضر
    وذهب ادم وبقيت هي مع مني
    ......
    في المدرسه
    ساره:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    الاطفال:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    ساره: انا ميس ساره مدرسه الانجليزي
    الاطفال بصوت واحد:اهلا بيكي يا ميس
    ساره:اهلا بيكو يا حبايبي..يلا كل واحد يعرفني بإسمه
    وبدأو الاطفال يعرفوها بأسمائهم
    ساره لاحظت طفله جالسه في جانب بمفردها حزينه ذهبت اليها
    ساره:اسمك ايه يا قمر
    الطفله:اسمي جنا
    ساره:مالك زعلانه ليه يا جنا
    جنا:علشان انا تعبت من بابا وماما كل شويه يتخانقو وسمعتهم بيقولو هيطلقو
    ساره ضمتها:لا يحبيبتي ان شاء الله مش هيطلقو ادعيلهم انتي بس
    جنا:حاضر
    وظلت ساره تحكي معهم حتي نهايه الحصه
    .....
    في قصر الشرقاوي
    مني وريم جالسين يحكوا مع بعض
    نزل محمد من فوق
    محمد:السلام عليكم
    ريم ومني:وعليكم السلام
    ثواني نتعرف علي عائله ادم
    الجد:-منصور الشرقاوي 72 سنه بيحب عائلته جدا ومستعد ان يفعل اي شئ من اجلهم لديه ولدان محمد وعبدالرحمن وبنت عبير
    محمد:-والد ادم 54 سنه لديه ادم ورقيه ومتزوج من مني
    عبدالرحمن:-51 سنه لديه 3 اولاد سيف وادهم ويارا ومتزوج من عواطف
    عبير:43 سنه تزوجت وطلقت بعد زواجها بسنتين وليس لديها اولاد لكنها تحب اولاد اخويها جدا
    مني:والدة ادم عندها52 سنه
    عواطف:زوجة عبدالرحمن وعندها 50 سنه وتريد ان تزوج ابنتها يارا من ادم بأي طريقه لكثره امواله
    ادم:-سبق وتعرفنا عليه
    رقيه:-اخت ادم الصغري فهو يحبها كثيرا ويعاملها كإبنته ليس كأخته ولديها 21 سنه تدرس في كليه فنون جميله فهي تعشق الرسم
    سيف:-سبق وتعرفنا عليه
    ادهم:اخو سيف الصغير 28 سنه يعمل دكتور نساء وتوليد
    يارا:. اخت سيف الصغري وتحب ادم بشده لكنه لا يعيرها اهتمام22سنه تدرس في كليه حقوق
    هي ممكن تلغبطكو شويه لكن مع الوقت هتستوعبوا
    محمد:ايه ده يا مني عندنا ضيوف قمر كده
    لتبتسم ريم بخجل
    مني:ايوه يا محمد دي ريم
    محمد:اهلا بيكي ياريم
    ريم:اهلا يا عمو
    وبدأت العائله تنزل ويتعرفوا علي ريم وجلسوا علي الافطار
    عواطف:قريبتك دي يا مني
    مني:ايوه قريبتي
    وجلسوا يتحدثون مع فطورهم
    ....
    في بيت الحاج سعد ظلوا يبحثوا عن ريم ولكن دون جدوي
    الحاج سعد:راحت فين بس
    حنان:مش عارفه اهدي بس يا حاج يمكن خرجت تجيب حاجه
    الحاج سعد:خرجت تجيب حاجه ومتقوليناش وبعدين هتقعد لحد دلوقتي دا العصر اذن وكتب كتابها بعد العشاء
    حنان:مش عارفه يا حاج وبعت ل سلمي قالتلي متعرفش راحت فبن
    الحاج سعد:الحاج فتحي هيخربها علي دماغنا
    حنان:ربنا يستر
    يتبع....



    الفصل الرابع من هنا 

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .