رواية سجين عينيها الفصل الثالث 3 كاملة - فاطمة عادل
لتحميل رواية سجين عينيها كاملة
اضغط هنا
الحلقه الثالثه
في قصر الشرقاوي
مني:انتي مين وبتعملي اي هنا
ريم:انا ريم جيت مع..مع
مني:مع مين انطقي
ادم جاء من ورا مني:جت معايا انا يا امي
مني:مين دي يا ادم..وجت معاك ليه
ادم:هفهمك يا امي اتفضلي اقعدي..بصي يا ستي وحكالها اللي حصل
مني:طب وانتي ياريم تعرفي اسم اهلك او اي حاجه عنهم
ريم:انا عارفه ان ماما اسمها ساره وكانت مدرسه..وبابا اسمه كريم وكان شغال في شركه استيراد وتصدير دا اللي انا فكراه
ادم:طب مش فاكره العنوان ولا اي حاجه
ريم:لا مش فاكره
ادم :طيب فاكره شكل اهلك
ريم:ايوه انا معايا صوره ماما وبابا
وفتحت السلسه بتاعتها :دول ماما وبابا
ادم:تمام خليكي هنا وانا هدور في شركات الاستيراد والتصدير اجيب كشف بكل اللي اسمهم كريم ونروح ليهم واحد واحد
ريم:بسس
ادم بجديه:بس اي خليكي هنا انتي منمتيش كويس ارتاحي شويه
مني بحزن علي حالها:ايوه يا بنتي خليكي ومن بكره انزلي مع ادم دوروا عليهم
ريم:حاضر
وذهب ادم وبقيت هي مع مني
......
في المدرسه
ساره:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاطفال:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ساره: انا ميس ساره مدرسه الانجليزي
الاطفال بصوت واحد:اهلا بيكي يا ميس
ساره:اهلا بيكو يا حبايبي..يلا كل واحد يعرفني بإسمه
وبدأو الاطفال يعرفوها بأسمائهم
ساره لاحظت طفله جالسه في جانب بمفردها حزينه ذهبت اليها
ساره:اسمك ايه يا قمر
الطفله:اسمي جنا
ساره:مالك زعلانه ليه يا جنا
جنا:علشان انا تعبت من بابا وماما كل شويه يتخانقو وسمعتهم بيقولو هيطلقو
ساره ضمتها:لا يحبيبتي ان شاء الله مش هيطلقو ادعيلهم انتي بس
جنا:حاضر
وظلت ساره تحكي معهم حتي نهايه الحصه
.....
في قصر الشرقاوي
مني وريم جالسين يحكوا مع بعض
نزل محمد من فوق
محمد:السلام عليكم
ريم ومني:وعليكم السلام
ثواني نتعرف علي عائله ادم
الجد:-منصور الشرقاوي 72 سنه بيحب عائلته جدا ومستعد ان يفعل اي شئ من اجلهم لديه ولدان محمد وعبدالرحمن وبنت عبير
محمد:-والد ادم 54 سنه لديه ادم ورقيه ومتزوج من مني
عبدالرحمن:-51 سنه لديه 3 اولاد سيف وادهم ويارا ومتزوج من عواطف
عبير:43 سنه تزوجت وطلقت بعد زواجها بسنتين وليس لديها اولاد لكنها تحب اولاد اخويها جدا
مني:والدة ادم عندها52 سنه
عواطف:زوجة عبدالرحمن وعندها 50 سنه وتريد ان تزوج ابنتها يارا من ادم بأي طريقه لكثره امواله
ادم:-سبق وتعرفنا عليه
رقيه:-اخت ادم الصغري فهو يحبها كثيرا ويعاملها كإبنته ليس كأخته ولديها 21 سنه تدرس في كليه فنون جميله فهي تعشق الرسم
سيف:-سبق وتعرفنا عليه
ادهم:اخو سيف الصغير 28 سنه يعمل دكتور نساء وتوليد
يارا:. اخت سيف الصغري وتحب ادم بشده لكنه لا يعيرها اهتمام22سنه تدرس في كليه حقوق
هي ممكن تلغبطكو شويه لكن مع الوقت هتستوعبوا
محمد:ايه ده يا مني عندنا ضيوف قمر كده
لتبتسم ريم بخجل
مني:ايوه يا محمد دي ريم
محمد:اهلا بيكي ياريم
ريم:اهلا يا عمو
وبدأت العائله تنزل ويتعرفوا علي ريم وجلسوا علي الافطار
عواطف:قريبتك دي يا مني
مني:ايوه قريبتي
وجلسوا يتحدثون مع فطورهم
....
في بيت الحاج سعد ظلوا يبحثوا عن ريم ولكن دون جدوي
الحاج سعد:راحت فين بس
حنان:مش عارفه اهدي بس يا حاج يمكن خرجت تجيب حاجه
الحاج سعد:خرجت تجيب حاجه ومتقوليناش وبعدين هتقعد لحد دلوقتي دا العصر اذن وكتب كتابها بعد العشاء
حنان:مش عارفه يا حاج وبعت ل سلمي قالتلي متعرفش راحت فبن
الحاج سعد:الحاج فتحي هيخربها علي دماغنا
حنان:ربنا يستر
يتبع....
الفصل الرابع من هنا
الحلقه الثالثه
في قصر الشرقاوي
مني:انتي مين وبتعملي اي هنا
ريم:انا ريم جيت مع..مع
مني:مع مين انطقي
ادم جاء من ورا مني:جت معايا انا يا امي
مني:مين دي يا ادم..وجت معاك ليه
ادم:هفهمك يا امي اتفضلي اقعدي..بصي يا ستي وحكالها اللي حصل
مني:طب وانتي ياريم تعرفي اسم اهلك او اي حاجه عنهم
ريم:انا عارفه ان ماما اسمها ساره وكانت مدرسه..وبابا اسمه كريم وكان شغال في شركه استيراد وتصدير دا اللي انا فكراه
ادم:طب مش فاكره العنوان ولا اي حاجه
ريم:لا مش فاكره
ادم :طيب فاكره شكل اهلك
ريم:ايوه انا معايا صوره ماما وبابا
وفتحت السلسه بتاعتها :دول ماما وبابا
ادم:تمام خليكي هنا وانا هدور في شركات الاستيراد والتصدير اجيب كشف بكل اللي اسمهم كريم ونروح ليهم واحد واحد
ريم:بسس
ادم بجديه:بس اي خليكي هنا انتي منمتيش كويس ارتاحي شويه
مني بحزن علي حالها:ايوه يا بنتي خليكي ومن بكره انزلي مع ادم دوروا عليهم
ريم:حاضر
وذهب ادم وبقيت هي مع مني
......
في المدرسه
ساره:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاطفال:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ساره: انا ميس ساره مدرسه الانجليزي
الاطفال بصوت واحد:اهلا بيكي يا ميس
ساره:اهلا بيكو يا حبايبي..يلا كل واحد يعرفني بإسمه
وبدأو الاطفال يعرفوها بأسمائهم
ساره لاحظت طفله جالسه في جانب بمفردها حزينه ذهبت اليها
ساره:اسمك ايه يا قمر
الطفله:اسمي جنا
ساره:مالك زعلانه ليه يا جنا
جنا:علشان انا تعبت من بابا وماما كل شويه يتخانقو وسمعتهم بيقولو هيطلقو
ساره ضمتها:لا يحبيبتي ان شاء الله مش هيطلقو ادعيلهم انتي بس
جنا:حاضر
وظلت ساره تحكي معهم حتي نهايه الحصه
.....
في قصر الشرقاوي
مني وريم جالسين يحكوا مع بعض
نزل محمد من فوق
محمد:السلام عليكم
ريم ومني:وعليكم السلام
ثواني نتعرف علي عائله ادم
الجد:-منصور الشرقاوي 72 سنه بيحب عائلته جدا ومستعد ان يفعل اي شئ من اجلهم لديه ولدان محمد وعبدالرحمن وبنت عبير
محمد:-والد ادم 54 سنه لديه ادم ورقيه ومتزوج من مني
عبدالرحمن:-51 سنه لديه 3 اولاد سيف وادهم ويارا ومتزوج من عواطف
عبير:43 سنه تزوجت وطلقت بعد زواجها بسنتين وليس لديها اولاد لكنها تحب اولاد اخويها جدا
مني:والدة ادم عندها52 سنه
عواطف:زوجة عبدالرحمن وعندها 50 سنه وتريد ان تزوج ابنتها يارا من ادم بأي طريقه لكثره امواله
ادم:-سبق وتعرفنا عليه
رقيه:-اخت ادم الصغري فهو يحبها كثيرا ويعاملها كإبنته ليس كأخته ولديها 21 سنه تدرس في كليه فنون جميله فهي تعشق الرسم
سيف:-سبق وتعرفنا عليه
ادهم:اخو سيف الصغير 28 سنه يعمل دكتور نساء وتوليد
يارا:. اخت سيف الصغري وتحب ادم بشده لكنه لا يعيرها اهتمام22سنه تدرس في كليه حقوق
هي ممكن تلغبطكو شويه لكن مع الوقت هتستوعبوا
محمد:ايه ده يا مني عندنا ضيوف قمر كده
لتبتسم ريم بخجل
مني:ايوه يا محمد دي ريم
محمد:اهلا بيكي ياريم
ريم:اهلا يا عمو
وبدأت العائله تنزل ويتعرفوا علي ريم وجلسوا علي الافطار
عواطف:قريبتك دي يا مني
مني:ايوه قريبتي
وجلسوا يتحدثون مع فطورهم
....
في بيت الحاج سعد ظلوا يبحثوا عن ريم ولكن دون جدوي
الحاج سعد:راحت فين بس
حنان:مش عارفه اهدي بس يا حاج يمكن خرجت تجيب حاجه
الحاج سعد:خرجت تجيب حاجه ومتقوليناش وبعدين هتقعد لحد دلوقتي دا العصر اذن وكتب كتابها بعد العشاء
حنان:مش عارفه يا حاج وبعت ل سلمي قالتلي متعرفش راحت فبن
الحاج سعد:الحاج فتحي هيخربها علي دماغنا
حنان:ربنا يستر
يتبع....
الفصل الرابع من هنا