-->

رواية سجين عينيها كاملة - فاطمة عادل

رواية سجين عينيها كاملة - فاطمة عادل



    رواية سجين عينيها كاملة - فاطمة عادل 





    الحلقه الاولي

    ساره:ريم يا ريم
    الكاشير:في اي ي مدام اهدي
    ساره:بنتي ريم كانت واقفه معايا دلوقت معرفش راحت فين
    الكاشير:اهدي بس يا مدام ثواني
    ساره:اهدي ازاي دي عندها 7 سنين مش هتعرف تتصرف
    ظلت ساره تبحث عنها ولكن دون نتيجه رنت ع كريم زوجها م بيرد رنت تاني رد عليها
    كريم: مردتش عليكي ابقا مشغول اي مبتفهميش
    ساره بتعيط:كريم الحقنيي
    كريم:في اي ردي
    ساره:ريم ريم لفيت احاسب الكاشير مكملتش 3 دقايق ولفيت ملقتهاش
    كريم:طب انتي في مول اي
    ساره:مول..........
    كريم:طب اهدي انا جاي
    وصل كريم ورن عليهاا:الو ي ساره انتي فين
    ساره:انا واقفه عند الكاشير
    كريم: خلاص جايلك
    وصلها:احكيلي اللي حصل بالظبط
    ساره ودموعها نازله:كانت ف ايدي ولفيت للكاشير احاسبه ورجعتلها ملقتهاش
    المدير:تعالوا نشوف الكاميرات
    ساره:اهي خارجه لوحدها
    كريم :يلا ندور عليها بره
    فضلوا يدوروا لكن مفيش نتيجه
    الشرطه جت
    الظابط:اتفضلوا انتو وانا اي اخبار هتصل بحضرتك يا استاذ كريم
    ساره:لا مش همشي غير لما الاقي بنتي
    كريم بزعيق:مش كفايه اللي عملتيه.يلا علي البيت
    روحوا وكريم فضل يلومها وهي غايبه عنه تماما وبتفكر ف ريم
    رجعت من ذكرياتها ع صوت امها:يلا يا ساره ع شان نتعشي
    ساره:حاضر يا ماما
    ساره:16 سنه ع فرافقك.يا ترا عايشه ازاي بتاكلي ولا لا. يا ترا عايشه ولا ثم زاد بكائها .
    دخلت سميره ام ساره الاوضه:يلا يا ساره ع شان الاكل.
    ساره:حاضر ي ماما
    سميره وقد لاحظت ان ابنتها تبكي حضنتها:يبنتي انا مش هقولك انسيها..بس ادعيلها ان ربنا يكون وقعها ف ناس كويسه..وبعدين ارجعي شغلك بقا قعدتك طولت..والشغل هيشيل عنك شويه
    ساره:حاضر يا ماما كريم كلمني.
    سميره:كان عايز اي النطع ده
    ساره :بيقولي انه عايز يقابلني بخصوص موضوع مهم
    سميره:مش كفايه اللي عمله..طلقك وانتي بتتعذبي علي بنتك..وراح اتجوز.
    ساره:ي ماما انا م بالي انا هروح اشوفه عايز ايي..يلا ع شان ناكل وتاخدي دواكي
    تاني يوم ساره كلمت كريم
    ساره:الو ي كريم انا ف الكافيه
    كريم:انا داخل اهو
    دخل كريم وقعد
    كريم:تشربي اي
    ساره: انا مش جايه اشرب
    كريم:طيب انا هدخل ف الموضوع ع طول
    ساره:اتفضل
    كريم:انا طلقت رشاا
    ساره:ليه كده وبنتك
    كريم:ساره انا لسه بحبك وعايز ارجعلك
    ساره بغضب:ترجعلي ازاي يعني انتا عارف انتا بتقول اي
    كريم:ايوه عارف وعارف انك لسه بتحبيني انا غلطت ف حقكك ارجوكي سامحيني
    ساره:واضح انك اتجننت عن اذنك...
    في مكان تاني في محافظه لمنصوره
    سلمي:ياريم انتي هتعملي اي
    ريم:مش عارفه ي سلمي انا بفكر اروح ادور ع اهلي
    سلمي بحزن علي صديقتها:هتمشي ازاي وبعدين انتي ناسيه ان كتب كتابك بكره
    ريم بحزن:معرفش معرفش كل اللي اعرفه اني مش هتجوز الراجل ده
    ثواني نتعرف علي ريم وسلمي
    ريم 22 سنه ضاعت من اهلها وهي 7 سنين شديده الجمال عينيها خضراء وتميل الي الزراق قصيره لكن مش قصيره اوي واخدت دبلوم صنايع لفقر اهلها الجداد
    سلمي 20 سنه بتحب ريم جدا اخدت ثانويه عامه ف جمال ريم ولكن عينها بني واطول من ريم
    (في مكان اخر في محافظه القاهره)
    ادم الشرقاوي داخل الشركه والكل بينظر له نظرات اعجاب وخوف
    ادم:ناديلي سيف
    السكرتيره:تحت امرك يافندم
    بعد مرور دقيقيتين
    الباب خبط
    ادم:اتفضل
    سيف:ايوه ي ادم
    ادم :عملت اي في الصفقه بتاعت المنصوره
    سيف:للاسف لازم تنزل المنصوره بنفسك بكره
    ادم تنهد:تمام
    ثواني نتعرف عليهم
    ادم الشرقاوي قاسي وله طله يخاف منها الجميع ولكنه حنين جدا مع اخته رقيه عنده 31 سنه
    سيف الشرقاوي صاحب وابن عمه عنده 29 سنه
    في مكان اخر بالقاهره
    ساره بضيق:السلام عليكم يا ماما عامله اي
    سميره:وعليكم السلام الحمدلله بخير ي حبيبتي
    ساره:اتغديتي؟!؟
    سميره:لا يحبيبتي مستنياكي بس قوليلي كان عايز منك اي
    ساره:هغير هدومي وهحكيلك واحنا بنتغدا
    سميره:طيب يحبيبيتي هحط الاكل عبال م تغيري



    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .