📁 آخر الروايات

رواية الوردة الجوريا الفصل السابع 7 بقلم منار ياسر

رواية الوردة الجوريا الفصل السابع 7 بقلم منار ياسر


اهلا بكم في مدونة مكتبة حواء نقرأ لكم ونكتب من اجلكم 

البارت ال7...🌻
..رواية.....*الوردة الجوريا*...💛🌸
جوريااا......باابي افهمني انا مش عايزة امشي م هنا
اسر....مفيش نقاااش ف كلامي انتي مش هتفضلي هنا ثانيه واحدة فااهمه
مراام....اسر اهدا ف اي هي مش عايزة تمشي سيبها براحتها
اسر....اهدي بس
يااامن......خلصتوووااا....انا مش هخليها تمشي م هنا
اسر.....وانتا تتكلم معايا كدا لي ومين انتا عشان تقرر هي تقعد فين ومتقعدش فين
يااامن....حقي اقرر هي عايشه معايا م 4سنين كانت تحت مسؤليتي انا وانا الللي اهتميت بيها ومكنتش بخلي حد يقرب منها ف هتيجي حضرتك ع جرح قد كدا وتقول مش هتقعدها معايا عشان خايف عليها مني
اسر.....وانتا تعمل معاها كدا لي
يااامن ناظراا لجورياا بحب.....عشان بحبها ومحبتش غيرها وانا متأكد اني عمري مااحب غيرها ابدا ولا هفكر ائذيها ف يوم م الايام ولو غصب عني
نظرت له جوريا بإبتسامه حب ثم ذهبت له وامسكت يده......اه يابابي وانا كمان بحبه ومش هسيبه ف علشان خاطري سيبني هنا مع ياامن ي بابي
اسر....هتخلي بالك منها ومش هتجرحها!!
ياامن....ف عنيا والله وعمري م هفكر اجرحها ابدا
مراام.....هو ده اللي كنت عايز تسمعه ي اااسر
نظر لها اسر....كنت عايز اطمن ع بنتي عشان ميتكسرش قلبها ف يوم م الايااام
يااامن....متقلقش عليها هي ف عنيا قولتلك وانا هخلص مدرستي وف اول سنه م الكليه هتقدملها بإذن الله
نظرت له جوريااا وهي مصدومة وسعيدة.....بابي سمعت ياامن قال اي روح بقااا واطمن انتا ومراام هانم 😂
اسر.....بنطرد احنا هااا......
مراام...م لاقي احبابه
احتضنتهم جورياا.....انتوا حبابيبي قبل اي حد ف الدنيا
يااامن...احممممم
جورياا...وانتا بعدهم طبعا 😂💙
ذهب اسر ومرااام وبقااا ياامن وجوريااا
ياامن....هما حبايبك قبل اي حد مش كدا 😏
جوريا بضحك....اه مش هما اهلي يعني ...وبعدين كنت سامعه حد بيقول كلام حلو لاهلي م شوية كدا سمعته انتا كماان
ياامن بإستهبال....لا لا ده انا بس كنت بكدب عليه عشان يسيبك
جورياا...احلف كدا
يااامن....لا
جورياا....عارف ي ياامن لو فكرت ف يوم م الايااام تعرف واحدة غيري صدقني مش هتشوفني بعدها تاني ولا هعاتبك قبل ماامشي ولا اي حاجه بس هسيبك كدا
ياامن محتضنها....ولا هيجي اليوم ده اصلا ..
.............................*
عند اسر ترك مررام ف الفندق وذهب لرؤيه مااهي
اسر....ف اي ي مااهي جايباني ع ملا وشي لي
مااهي....انتا هتتجوزني ولا لا
اسر....لا
مااهي بصدمه ....امال مقعدني 4سنين جنبك لي هااا رد عليا
اسر ببرود.....انتي اللي قعدتي جنبي قصدك انا مقولتلكيش تستنيني ده غير اني اصلا مبحبكيش ف هتجوزك ازاااي!!!
ماهي بغضب.....والله ي ااسر لتندم ع الللي عملته ده
اسر.....ابقي عرفيني قبلها عشان مبحبش المفاجااأت
......................بعد مرور6سنوااات ف مدرسه جورياااا كان ياامن قد انتقل االي جامعته فهو اصبح الان ف الصف الثااني الجامعي(ادارة اعمال)
استيقظت جوريااا ع صوت هاتفها ف ال12صبااحاا
جورياا...اكيد منسيش كعادته كل سنه 🙈......الوو
يااامن.....كل سنه وووردتي الجوريااا معايا
جوريا بفرح.....منستش عيد ميلادي كالعادة
ياامن....هي دي حاجه تتنسي انا انسي نفسي ومنساكيش ي جوريا وانتي عارفه كدا كويس
جوريا.....طب مش هتيجي 😢
يااامن....البسي وتعالي ف المكاان اللي هبعتلك عنوانه دلوقتي
جورياا بفرح...حاضر باااي
ارتدت جوريااا فستانا اسود قصير شفاف م اعلاه به فتحه م الظهر وارتدت صندل ووضعت القلب م الميكااب
بعد ساعه.وصلت جوريااا الي النادي الذي كان ياامن ينتظرها به
جوريا بتوتر....هدخل ازاي انا كدا لو ياامن شافني هيدبحني
دخلت جوريااا الي النادي وكان ياامن معطياا لها ظهره وكل م ف النادي ينظر لها بإعجااب فهي حقااا اصبحت اكثر جمالا م ذي قبل
مالك(صديق ياامن ف الجامعه).....اوووباااا مين دي
ياامن....يااخي كفايا بقا رايح جااي تبص ع دي ودي مش راحم نفسك لي
مالك....طب بص والله م هتندم صدقني
ياامن...لا انا مش هبص اسكت انا بحب جوريااا ومش هبص لواحده غيرها ابداا
مالك....طب بصه بس 😂
ياامن...لا
مالك...ده انتا فقر خليك وانا هروح ارقص معاها انا
وصلت رساله الي هاتف ياامن م جورياا وهم ذاهبا لادخالها ولكن وقف مصدوما م ثيابها فهو كان دائما يحذرها م ارتداء ملابس قصيرة وملفته
ياامن بإعجااب ...البت كل م تكبر سنه بتحلو والله خايف تبقي شبه مامتها بعدين مااطلعهاش م البيت 😂
مالك....بتكلم نفسك لي
يااامن...لا عادي
مالك....عرفت انها مزه 💜
ياامن بضيق....انتا ع مين وتقصد اي
مالك....م هي دي اللي كنت بقولك بص شوفها
ياامن بغضب....مالك اتلم وملكش دعوة بيها
مالك....وانتا ادايقت لي خليك ف اللي بتحبها
تركه ياامن وذهب لجوريااا غاضبااا
ياامن....اي اللي انتي عملاه ده
جورياا بخوف.....م اا ن ااا......مكنتش اعرف انك جايبني ف مكان كله ناس كداا
امسك ياامن كوب العصير والقاه بعصبيه ع الارض
جورياا برعب....ياامن اهدااا خلاااص مكنتش اعرف
امسك ياامن يدها واخرجها م النادي بغضب
جورياا بألم...ياامن سيب ايدي ......ياامن ايدي 😢
ياامن بعصبيه....انا قولت اي
جوريا....ياامن اهدا وقولتلك قبل كداا انا لسا صغيرة ولاحظ اصلا اني حتي لما كنت صغيرة مكنتش بتسبني البس حاجه عايزاها
ثم اكملت باكيه......ونكدت عليا ف عيد ميلادي انا بكرهك
تركته وذهبت وذهب ياامن خلفها وامسكها م يدهاا ملفتاا وجهها لوجهه....انا بحبك متزعليش انا اسف ثم قاام يتقبيلها وسط دهشه جورياا مما فعله
جورياا مبتعدة عنه...ي قليل الادب
ياامن بحب....مش مشكله المشكله اني بحبك وانتي دايما بتخليني انكد عليكي
جوريا بتذمر...وانا مالي انتا اللي نكدي وبتبوظلي احسن لحظااتي ذنبي اي انا
ياامن....ذنبك انك حلوة وحلوة جدااا والحيوانات اللي جوة دول كانوا شوية كمان وهياكلوكي
جوريا بزعل....طب دلوقتي انتا بوظتلي عيد ميلادي وانا عايزة ادخل وارقص
ياامن مضيقاا عينيه....تعملي اي
جوريا.....ااقصد يعني ارقص معااك
..................*
عند مااهي كانت تجلس ف منزلها مع زوجها(تزوجت رجل يكبرها ب 15عام يدعي امجد )
امجد....تعرفي رجل الاعمال اللي خد صفقه امريكا مين
مااهي بعدم اهتمام....مين
امجد.....اسر عمر فهد
مااهي بصدمه .....مين
امجد بإستغرااب...اتفاجأتي كددا لي
مااهي بتوتر...لا ابدا اصل كان واحد تاني كان نفسه ياخدها
امجد....لا اسر اللي خدها هو مراته
مااهي ببلاهه...هو اسر اتجوز
امجد....اه متجوز م زمان
ماااهي.....هي مش ماتت
امجد....اي العبط ده مراته عايشه وذي الفل معااه وباين عليه بيحبها جداا
مااهي بترقب...اسمهاا اي! !
امجد....مراام
مااهي بصدمه... ايي 😳انتا بتقول اي ازاي ده
امجد...لو مش مصدقه عاملين مؤتمر صحفي بعد 6شهور كدا تكون اتفاقيتهم خلصت
.................*
ف القاهرة ف منزل اسر ومراام
مراام....اسر انتا لي فكرت تدمج شركتي وشركتك دلوقتي م انا اقترحت عليك كدا م زمان وانتا موافقتش
اسر.....دلوقتي جورياا كبرت وبكره هتحتاج ان الشركتين يكونوا شركة واحده
مراام....ده السبب الاول السبب التاني بقا
اسر.....لسا بردوا بتفهميني 😂....عشان كفايه كدا مش هنفضل خايفين ان مااهي تعرف انك عاايشه انا دلوقتي لازم انتقم منها ومش هسيبها
مراام.....انتا لي صبرت كل السنين دي
اسر ...كنت خايف تأذي جوريااا وهي صغيرة ومش فاهمه حاجه لكن دلوقتي هي كبرت وفهمت الدنيا ماشيه ازاي وكمان معاها ياامن ف مبقااش ف داعي استنا اكتر م كدا
مراام...انا عايزة افهم لي كل م ياامن يتقدم لجورياا ترفض وتقوله لسا شوية لسا شوية
اسر بتنهيده....عايز اجيب اخره عايز اعرف لو فضل يترفض هيمل ولا لا
مراام...بس هو بيحبها ومش هيمل منها ابدا انا واثقه
اسر بثقه....وانا كمان وخلاص هرحمه المرة دي عشان بنتي بس
مراام بفرح...يعني لو اتقدم هتوافق عليه
اسر ...اه طبعا
مراام محتضنه اسر....اخيراا جوريااا هتفرح جدااا
.....................*دخل ياامن ممسكااا بيد جوريااا الي النادي ورقصااا معا وسط نظرات الجميع لهم خاصه نظرة مالك لجورياا فهو اعجب بها منذ رأها ولكن هي حبيبه صديقه
ياامن...ادينا رقصنا يلا بقا
جوريا....لا خلينا شويه
ياامن بضيق...انتي عاجبك اللي قاعدين يبصولك دول يعني
جورياا....ياامن انا زهقت........ وتركته وذهبت
ياامن...العربيه اهي اركبي
جوريا...مش غايرة معاك انا هروح لوحدي
ياامن بعصبيه....بقووول اركبي
جرت جوريا نحو السيارة وركبت بجانب ياامن
ياامن بضحك...ستات متجيش الا بالزعيق صحيح😂
جوريا...سمعتك علفكرة 🤨
ياامن...طب هاتي ايدك 😍
جورياا..بس اسكت وبص قدامك لنعمل حادثه يقولوا اليوم اللي جاات ف ماتت ف اي الفقر ده
ياامن بضحك....انتي عارفه انك فقر يعني 😂😂😂
جورياا ممسكه بيده.....يااامن تستاهل اللي هيحصلك
ياااامن بألم.....ااااه يعضاضه اااه ي ماما حد يعمل ف حد كداا ااااه ياااني بحب واحدة سعراانه
جوريا.....تستاهل ي حيواان يلا نزلني مش هروح معاك
يااامن....اسكتي بس مسمعش صوتك لحد م نوصل لاحسن ده انا هطلع عينك
.....................*
ف بيت مررااد بالكويت
مرااد....هااجر هو ياامن نااوي يتقدم لصحبته تاني
هااجر....اه ماانتا عارف انه بيحبها ومش هيسيبها
مرااد.....م باباها ده لو يوافق مش عارف رافضه لي مع ان ابني الف واحدة تتمناه
هاجر....اه والل انا لو كنت صغيرة كنت اتجوزته 😂
مرااد....يسلااام بنعرف نألش اهه بس استيني عليا اخلص اللي ف ايدي واوريكي
هااجر....اسفين يااابو يااامن اهدا كدا 😂
مررادد....والله ابدااا
....................*
بعد تلت ساعه وصل ياامن وجوريااا الي حيث اخذهاا ياامن واغمض لها عينيها
جورياا...ياامن قولي ل اي
ياامن...م تهدي بقا شوية وهنوصل متستعجليش
جورياا....يااامن مش بحب المفاجاأاااااااات
ياامن.....ولا هي بتحبك عادي 😂
نغزت جورياا ذراعها ف بطنه.....كدا تتعدل
يااامن......اااه ي مفترية 😂والله ماااشي انا مش راضي اكلمك عشان عيد ميلادك بس اهدي عليا بس لما نخلص
وصلا ياامن وجوريااا الي منزل ياامن وابعد ياامن يده ع عينيها
ياامن...فتح ي جميل
جورياا بفرح .....woooooow(زين لها منزله واحضر لها تورتايه كبيرة عليها الوردة الجوريا واحضر والديه)
ياامن....مش حارمك م حاجه اهه
جورياا محتضنه ياامن.....انا بحبك جدااا والله 😢💙
يااامن....بتجريني للرزيله 😂
جورياا....انتا قليل الادب وحيوان
اسر....بيقولك اي الواد ده
جورياا بفرح.....باااابي ♥......وحشتني
اسر......وانتي كماان ي روح بااابي كل سنه وانتي معايا هااا معايا
ياامن جاذبها اليه....والسنه دي معايا انا 😒
مرااام.....هيتخانقوا تاااني😂😂😂
جورياا بضحك.....مامي وحشتيني جدااا 😢
مراام...يروح مااامي كل سنه وانتي طيبه وجميله كدا علطول واي القمر ده
اسر.....انتي نازله كدا لي ي جوريااا
ياامن......انا هربيها بس استني
اسر بضيق.....وحد قالك انها مش متربيه😒
ياامن....انتا مش بطيقني لي
اسر بغيرة.....بتاخد حياتي مني وعايزني احبك
مراام لجورياا...هيولعوا ف بعض دلوقتي😂😂
انتهي اليوم وعادت جوريا الي مدرستها لتجمع اشيااءها فهي قد انهت ثانويتها وتستعد للجامعه
اخذت جوريااا بلورة وكتبت ليااامن ع مدي حبها له وع شكرها
لكل م عاشته معه م ايام لامثيل لها ذهبت جوريااا واشترت لهماا كوباين زجاجين م القهوة
وصلت الي منزل ياامن وقبل ان تدق الجرس سمعت صوت ضحكاات فتااه
جورياا بقلق....لا لا اكيد ف حاجه غلط دي مين اللي هتكون هنا اكيد مامته
كادت تدخل الي ان سمعت كلماات الفتااه(كانت تمتلك نسخه م المفتاح)
الفتااه....ياامن قووول انك بتحبني
ياامن....مبقولش حاجه انا مش حاسسها
الفتااه....يعني انتا بتتسلي بيا ي يامن
ياامن بمكر...لا ي حببتي ابدا بس هااتي بوسه
صدمت جورياا صدمه كبيرة امطرت عيناها الدمووع وسقط م بيدها الا كوبين القهوة ضطت عليهما جوريااا الي ان انكسراا ف يديها ونزفت يدها بشدة وسقطت دماائها ع البلورة التي انكسرت نصفين وع الورقه التي كتبتها له
ذهبت جوريااا ولم تقل شئ ولكن اثاار دمااءها طبعت ع الحائط
سمع ياامن صوت شي يكسرخرج ليري ماهو
يامن... استني هشوف اي اللي وقع ده
الفتااه....مش مهم
ياامن...بس اهدي بقااا
خرج ياامن وصدم لرؤيه البلورة المنكسرة واثر الدمااء كان الخوف امتلك قلبه م ان تكون جورياا هي م كانت هنا ولكن تأكدت شكوكه حينما قرااء الورقه وشعر بالخووف عليها ونزل خلفها ليراها ولكنه لم يراااها
ياامن.....انا غبي انا غبي انا لي سمعت كلام مالك انا عمري م كنت اعمل فيها كدا (تراهن مالك مع ياامن ع ان يجذبااا تلك الفتاه ولو يوافق ياامن ولكن مالك اصر عليه فواافق ياامن)
ياامن....هعمل اي والاقيها فين انا هدور عليها
استوووب....ي تري ياامن هيلاقيهااا ...!!


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات