📁 آخر الروايات

رواية الوردة الجوريا الفصل السادس 6 بقلم منار ياسر

رواية الوردة الجوريا الفصل السادس 6 بقلم منار ياسر


اهلا بكم في مدونة مكتبة حواء نقرأ لكم ونكتب من اجلكم 

...البارت السادس 🌸
...:روايه...*الوردة الجوريا...*
جوريا بدموع....يامن ....ياامن انتا كويس رد عليا
الشاب...لا ي حلوة مش هيرد عليكي عشان ده البسكوتايه اتعور وباينه اغمي عليه
جوريا....غور م هنا ي حيوان
الشاب....والله حتي وانتي بتعيطي وبتتعصبي قمر
قاام ياامن وضربه ف وجهه وم اثر الضربه وقع الشاب ع الارض
ياامن.....عشان تعرف تتكلم معاها تاني كدا ي حيوان
ياابن الحيوان
جوريا محتضنه ياامن...انتا كويس صح
ياامن بألم......اه انا كويس انا اسف ي جوريا مكنش قصدي اوقعك والله
جوريا...مش مهم تعالا نروح عشان نضمد الجرح
ياامن...يلا
...................*
عند مرااام واسرر
مراام.....يالهوووي ع الملل اما ارن ع اسر ارزل عليه شوية
امسكت مررام الهاتف وقامت بالاتصال ع اسر ولكنه لم يجيب هاتفته مرة بعد اخري ولم يجب
مراام بعصبيه.....هو بيعمل اي ده بقا والله لاروحله
ارتدت مراام ملابسها وغيرت م شكلها بعض الشيئ ف هي كانت تخشي ان يرااها احد يعرفها ويخبر مااهي
بعد ساعه.....
وصلت مراام للشركة
مراام......m.r Asser here
السكرتير....yes madam who are you
مراام.....it's not meaning to you(هذا لا يعنيكي)
دخلت مراام ع اسر غرفه مكتبه
مراام...انا برن عليك م بدري مبتردش لي
اسر بصدمه.....مداام جولييت
مرام بعدم فهم....اي..!!
اسر.....اهلا مداام جولييت معلش مرضتش ع حضرتك كنت ف اجتمااع مهم مع مداام ماااهي
مرااام بصدمه ملتفته خلفها....ohh no I'm really sorry
اسر براحه.....ولا يهمك احب اعرفك دي مداام ماهي
مااهي....هااااي
مراام....هيي
اسر ...ودي بقا ي مااهي مداام جولييت شريكتي ف الشغل
مااهي مضيقه عينيها.....صغيرة وحلوة وشبه حد انا اعرفه
مراام واسر بصدمه ....م ....مين
ماااهي...مش عارفه ومش فاكرة بصراحه 🤔
اسر.....اه مش مشكله يخلق م الشبه 40
مراام...مستر اسر احنا عندنا اجتمااع مهم
اسر....اه انا اسف ع التأخير
مااهي....خلاص بقا امشي انا واسيبك تفكر ف كلامي تاني ي ااسر اما انتي مداام جولييت فاانا اشترفت بمعرفتك
مراام بشبه ابتسامه...thank you
خرجت ماااهي وووقف اسر يترقب خروجها م الشركه بأكملها
مراام....دي اي اللي جابها هنا
اسر....والله مااعرف انا جيت لقيتها هنا حتي مااستأذنتش م السكرتيرة لما دخلت
مراام...ينهاار اسود هي وصلت لانها تعرف انك عايش هنا انا خايفه ااوي يااسر
اسر بإطماأنان..متقلقيش انا معاكي ومش هخلي حد يقرب منك
مراام محتضنه اسر....جورياا ي ااسر انا خايفه توصلها
اسر بقلق....احنا نرن ع جوريااا ونخليها تيجي. ف اسرع وقت
مرام بخووف...لا لا متخليهااش تيجي احنا لازم نسيب ايطاليا بأي طريقه
اسر....خلاص حاضر بس اهدي انتي وكفايا خووف بقا ف اي
مراام مقبله خده....خووف اي ده انا هنيل عيشتك ☹
اسر بضحك....بنغير اهه 😉
مراام...لا لا مش غيرة بس متردش عليا ي اسر عشان قاعد معاها ماشي ماشي
اسر....سيبك منها وقوليلي انتي حلوة كدا لي متجيبي بوسه 😂😻
مراام...ي قليل الادب
اسر....الله مش مراتي 😂
مراام...فضيحه ف شركة عامه
اسر.....طب خدي بس هقولك 😂
...............*
عند مرااد وهاجر
مراد....هاجر تعالي شوفي بنتك مش عارفه اشتغل منها
يمني...بابي يورين اعملها عليك
مرااد بضيق....ينهار اسود ي هااجر تعالي شووفي بنتك عملتها ع نفسها وعليا
هاجر بضحك ع شكله......يالهووووي انتا عامل كدا لي
يمني...هييييي بابي عيط بااابي عيط
مرااد بضحك...البت دي عبيطة ذيك اه وربنا صدقيني
هااجر...انا عبيطة ي مرراد
مرااد...وست العبطااء بس بحبك هقوول اي 😂
هااجر...ايوة كداا اعدل يحبيبي
يمني...بابي ياامن مجااش لي
هاجر...هو مش قال هيجي الفترة اللي قبل ولادتي ويقعد معايا شوية
مررااد....والله مش عارف بس هو الفترة دي بيذاكر او مش عارف ماله
هااجر ...رن عليه طيب
مرااد....استني كدا
اخرج مررااد هاتفه وحاول الاتصال ب يامن ولكنه لم يرد
هاجر بقلق...هو مبيردش لي ليكون ف حاجه
مرااد بقلق...مش عارف ف اي
هاجر لنفسها....طب ارن ع جورياا ولا لا
(هاجر كانت تعرف جوريا ف ياامن كان كثيرا م يحكي عنها لدرجه ان هاجر احبتها وتتشوق لرؤيتها كثيراا وقاامت بمحادثتها عدة مراات ع الهاتف)
هااجر...مرااد هنعمل اي انا قلقانه
مرااد...انا هرن ع المديرة
هااجر.....طب يلا بسرعه
قاام مراد بالاتصال ع مديرة المدرسه....الو مستر مرراد اهلا وسهلا بحضرتك
مرااد...اهلا بحضرتك ...هو ياامن مش ف المدرسه ولا اي
المديرة....لا هو حاليا خرج مع اصحابه
مرااد...م بدري ولا اي
المديرة....لا مش م بدري اووي يعني
مررادد...طيب لما يرجع معلش خليه يكلمني
المديرة...حاضر ي مستر مرااد مع السلامه
اغلق مرااد الهاتف وهو يشعر بالقلق وبجانبه هاجر التي تشعر بقلق اكثر منه..
........................*
عند جورياا وياامن وصلوا الي المدرسه ودخلا غرفه ياامن وقام ياامن بنزع قميصه
جورياا بكسوف....انتا يمجنون بتعمل اي
ياامن بألم...انتي فاكرة هتعرفي تلمي الجرح ده وانا لابس يعني
جوريا...طب لف وشك
ياامن ...حاضر
قاامت جوريا بتضميد جرح يااامن وكانت تبكي كلما تأوه ياامن فهي تحبه ولا تحب رؤيته يتألم 💔
جورياا...خلصت
ياامن....شكراا ي دكتور
جورياا..... خد البس ده
ياامن....طب لبسيهولي
جوريا بصدمه....انتا اتهبلت صح
ياامن بألم مصطنع....اه مش قاادر احرك دراعي ولا قادر اتحرك
جورياا...طب لف هلبسهولك م ضهرك
ياامن...لا لبسيني وانا مديكي وشي عشان ابص ع وشك وهو جايب الوان كدا 😂🙈
جوريا...يااامن اتلم وكفاايه قله ادب
ياامن...انا قليل الادب
جورياا..اه
ياامن بضحك...ماانا عارف اصل انا
قطع حديثهم رنين هاتف جورياا
جورياا...بابي...!!
ياامن...وده بيرن لي
جوريا بضيق...ياامن ده بابي انتا بتستهبل
ياامن...طب ردي طيب
جوريا...بس هو بيرن فديو
ياامن...واي المشكله
جورياا...لو شاف الجرح اللي ف راسي ده هيعمل مشكله
ياامن بقلق...طب حاولي متخليهوش يشوف راسك
جورياا...الو بابي
اسر ...حبيب بابي عامله اي
جوريا...انا كويسه انتا اخبارك اي ومامي عامله اي
اسر....انا كويس ومامي مدوخااني
مراام....انا مدوخااك بقا كدا.....عامله اي ي جور
جوريا بضحك....لي بس ي مامي مزعله بابي لي
اسر ....هقولك انا
مراام...اي اللي انتا هتعمله ده انتا اتهبلت 😂
جوريا...لا بابي قول يلا يلا يلا يلا
اسر....خلاااص انا هقولك اهه......مامي مش راضيه تديني بوسه💔😢
جوريا بضحك.......اي ي بابي ده اي اللي بتقوله ده 😂😂
ياامن بصوت هادي.....شكله باباكي بيحب مامي كتييير هااا😉
جورياا ملتفته له....هششششش هيسمعك 😂
اسر بخوف.....جورياا اي اللي ف راسك ده
جورياا بصدمه.....اي ....لا مفيش ده انا كنت بجيب الهدوم واتخبطت
اسر....جوريا متكدبيش اي اللي جرحك كدا
مراام....جوريا متكدبيش علينا وقولي ف اي
جورياا...انا لازم اقفل دلوقتي باااي
يااامن.....مقولتيلهمش لي
جوريااا....لو كانوا عرفوا مكنوش هيسبوني اعيش لحظه تاني هنا
ياامن....وانتي عايزة تعيشي هنا عشان مين 😉
جوريا ....وانتا مالك انتا خليك ف حالك ووشك اللي بايظ ده
...........بعد 3ساعات ف مطار روما
اسر.....I need two ticket to Egypt(عايز تذكرتين لمصر )
الموظف....when(متي)
اسر...now(الان)
الموظف....here you are(اتفضل)
اسر....thanks
اخذ اسر يد مراام وذهبااا للطائرة ف اسر كان قلق ع جورياا وهو يعلم انها تكذب عليه وع امها ولكن هي ابنته الوحيدة ويخشي ان يصيبها مكروه
بعد 7ساعات ف الساعه ال8صباحا ف مدرسة جوريااا
خرجت جوريااا م فصلها وذهبت للاطمئنان ع ياامن
جوريااا...يااامن انتا لسا مصحتش
ياامن باألم...جورياا هاتيلي اي مسكن بسرعه
جورياا....ف اي مالك
ياامن....اااه ضهري واجعني اوووي ااااه
جوريااا...استني هجيب الاسعافات
كانت جوريا تكاد تخرج م الغرفه حينما صدمت بوجود والديها امامها
جوريا....ب....ببابي ....مامي
اسر بضيق....انتي بتعملي اي هنا وتقعدي ف اوضه واحد ميقربلكيش لي
مراام...اهداا ي ااسر
ياامن كان ف حاله صدمه م وجود والدي جوريااا ولكنه اعجب بهما كثيرا فهي المرة الاولي التي يراهم فيها
اسر....ممكن تقوليلنا بقا اي اللي حصل
ياامن...انا هحكيلك ي عموو
مراام...انتا ياامن
ياامن...اه انا حضرتك. كويسه ي طنط وكاد يصافحها بيده الي ان اوقفه صوت اسر
اسر بغيرة...ايدك يحبيبي ايدك
ياامن بأستغرااب م اسر الذي يغار م طفل ف عمر ابنته ...حضرتك باين عليك غيور جدااا😕
اسر...ولسا ع بنتي كمااان 😒
جورياا...بابي ده ياامن اللي حكتلك عنه وده بابي ودي مامي ي ياامن
اسر...طيب اتعرفناا خلاص احكيلي اتجرحتي ازاي
يااامن قص عليه م حدث معهم
اسر بغضب...وانتا ازاي تمد ايدك عليها وتوقعها انتا اتجننت صح
ياامن...والله مكنتش اقصد بس ادايقت لما لقيته بيضايقها
اسر...وانتا عايز تعمل انك خايف عليها هي مش هتقعد ف المدرسه دي دقيقه واحدة
جورياا...بابي بتقول اي
اسر...انتي تسكتي خالص فاهمه
مرااام...اسر اهدا
اسر بعصبيه...بلا اهدا بلا نيله انتي مش شايفه عامل ف بنتي اي
مرااام ....وانتا مش شايف وشه ازرق ازاي يعني هو اضرب كمان لكن مهموش كل اللي همه ان الولد ده ميقربش م جوريااا
اسر...اعمله اي يعني
مرااام بحب....انتا مش فاكر انك كنت ذيه ولا اي
اسر .....لا بردوا جوريااا مش هتقعد هنا دقيقه تاني

استوو
وووب كفاايه لحد هنا هل جوريا ستبقي ام سترحل مع ابويها.....!!!


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات