📁 آخر الروايات

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم دودو محمد

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم دودو محمد


اهلا بكم في مدونة مكتبة حواء نقرأ لكم ونكتب من اجلكم 

الفصل الحادى والعشرون

اشرقت شمس صباح يوم جديده فى سماء الاسكندريه لتستيقظ تالين من نومها وهى فى حضن مراد ورفعت راسها وقعدة تبص على مراد وهو نايم ومشت صوابعها على وش مراد وقالت
تالين :_ بحبك اوووووى يا مارو بس انت وجعتنى اوى بس رغم كده مقدرتش اكرهك بلعكس انا حبيتك اكتر انت بالنسبه ليا الامان اللى مش بحسه مع حد غيرك معاك انت وفى حضنك انت
مراد :_ فتح عينه وقال وانا بموت فيكى يا توته انتى بنتى واختى وكل حاجه حلوه فى حياتى من واحنا صغيرين وانا بحس نفسى مسؤال عليك بخاف عليكى من الهوى وكنت بتوجع اوى لما اشوف دموع فى عنيكى وكنت ببقى مبسوط اووووى وانتى بتضحكى وفرحانه وكنتى بغير عليكى من الناس كلها من ابويه ومن اخويه ومن حازم ومن اخوكى كمان كنت مش عايز حد يكلمك غيرى وانا من غيرك ولا حاجه
تالين :_ ربنا يخليك ليا بس انت صاحى من بدرى
مراد :_ من بدررررررررررى اوى بس مردضتش اتحرك علشان مقلقيش
تالين :_ انا نمت نوم محستش بنفسى
مراد :_ بغمزه 😉😉البركه فى حضنى
تالين :_ احم ط.ط.طب هقوم انا بقى
مراد :_ طب ما تخليكى شويه
تالين :_ مراد احم م.م.مش هقدر اديك حاجه دلوقتى اصبر عليه شويه وانا لما اكون مستعده هعرفك
مراد :_ وانا مطلبتش منك حاجه ولا هطلب منك غير لما انتى تكونى عايزه انا كفايه عليه تكونى فى حضنى وده عندى بالدنيا
تالين :_ بحبك
مراد :_ وانا بموت فيكى وقومى علشان انا ممكن انسا كل اللى اتقال دلوقتى وانتى عارفه ممكن ايه يحصل 😉😉
تالين :_ قامت جرى ودخلت الحمام
مراد :_ هههههه مجنونه بس بموت فيكى
.....................................................
عند حازم صحى من نومه وقام دخل حمامه واخد شاوره وتوضأ وطلع لبس هدومه واداه فرضه وردت الدعاء طالب من الله ان يصبر قلبه على فراق حب عمره فريده وان الله يقويه على فعل الخير
وبعد ما خلص الدعاء قام من على سجادة الصلاه وطلع من اوضه وكان الكل قاعد على طولة الطعام
حازم :_ بحزن صباح الخير
عبدالرحمن :_ بستفزاز صباح النور يا عريس
حازم :_ بس لعبدالرحمن ومردش عليه
مياده :_ تعالى يا حبيبى اقعد عايزين نكلموك شويه
حازم :_ معلش يا ماما انا مستجعل علشان اتاخرت خليها بليل
مازن :_ انا كلمت عمك مروان واتفقت معاه هنروح بكره نطلب ايد إيمان منه
حازم :_ بصدمه ايه بكره
عبدالرحمن :_ بغمزه 😉😉خير البر عاجله يا زوما ههههههههههه
مازن :_ اه يا ابنى وعايزين نشوف انت ناوى على ايه هتتجوز فين وهتقعد قد ايه على الجواز علشان لما نقعد مع عمك
حازم :_ بحزن نتفق على اقرب وقت مناسب ليهم وانا هبقى اشوف شقه صغيره على قدى
مياده :_ ربنا يسعدك يارب يا ابن بطنى
حازم :_ عن اذنكم ومشى حازم وهو حزين
.....................................................
فى فيلا إيمان وأحمد كان قعدين بيفطره
إيمان :_ احم كنت عايزه اقولكم خبر
أحمد :_ خبر ايه ده
إيمان :_ امبارح حازم قرر يتجوز
فريده :_ فرحت وبتحسب ان هو هيتقدم ليها
أدم :_ ايه ده قرار مفجأ كده
إيمان :_ معرفش هو امبارح قرر كده
سيف :_ ومين دى بقى
إيمان :_ بصت لفريده وقالت إيمان
فريده :_ كانت بتضحك بكسوف واول ما إيمان قالت الاسم اتصدمت وقالت إيمان مين
إيمان :_ إيمان بنت عمه مروان
أدم :_ اتصدم وقال ازاى واحنا كلنا عارفين ان إيمان بتحب عبدالرحمن اخوه
إيمان :_ هو حر فى رأيه وهو اخترها ملناش دعوه إيمان بتحب مين
سيف :_ الموضوع ده فى حاجه غلط احنا مش عبط وكلنا عارفين إيمان بتحب مين وحازم بيحب مين وبص على فريده
فريده :_ وقفت وقالت عن أذنكم ومشيت ولسه هتطلع السلم وقعد على الارض اغمى عليها الكل اتخض على فريده وقامه جرى عليه وشلها عمرو وطلع يجرى بيها على اوضتها واحمد اتصل على الدكتور وبعد شويه وصل الدكتور واخدته هاجر ودخلت الاوضه بتاعة فريده
وكشف عليها الدكتور وخرج من الاوضه والكل جرى عليه
عمرو :_ ها يادكتور طمنه
الدكتور :_ عندها صدمه عصبيه ولازم تنتقل على المستشفى حالا علشان هى رافضه تفوق معانا وقعدتها هنا فى خطوره عليها
أحمد :_ ماشى يا دكتور شوف ايه هى الاجرءات اللزمه واعملها علطول
الدكتور :_ هنتصل بالاسعاف تيجى تنقلها للمستشفى بتعتى فورآ
عمرو:_ بص لهاجر وامرها تخش تغير ليها هدومها
هاجر :_ وهى بتعيط دخلت هى وإيمان وغيرت لفريده هدومها وشويه وجت الاسعاف ونقلت فريده المستشفى ودخله العنايه وحطها على الاجهزه وجهاز النفس الصناعى وخرج الدكتور
عمرو :_ طمنى يا دكتور حالتها ايه
الدكتور :_ المشكله انها دخلت فى غيبوبه ومش عارفين سببها ايه وده يخلينا مش عارفين المده اللى هتبقى فيها قد ايه ممكن يوم ممكن اسبوع ممكن سنه على حسب ما المريض يستجيب ويبقى عنده اراده يرجع الحياه او حد هى بتكون وثقه فى وبتحبه اوى لان هى بتبقى سامعه وحاسه باللى حواليها ومنين ما هتحس بالشخص اللى بتحبه هترجعها الحياه
أحمد :_ شكرآ ليك يا دكتور
الدكتور :_ انا تحت امرك وربنا يرجعها للحياه بالسلامه ومشى وسبهم
إيمان :_ وهى بتعيط ايه العمل دلوقتى
عمرو :_ بحزن مش عارف
أحمد :_ اجمد كده يا عمرو وانشالله هتقوم بالسلامه
عمرو :_ مش عارف ليه حصلها كده
إيمان :_ م.م.ماهى علشان بتحب حازم مااستحملتش الخبر
عمرو :_ وهى مهما بتحبه يخليها يحصل كده
أحمد :_ هى متربيه على ايده وكانت متعلقه بى اوى بس هموت اعرف ايه السبب اللى يخلى حازم يبعد عنها ده هو كمان بيحب فريده فى حاجه غلط مش عارف اوصلها
إيمان :_ د.د.ده نصيب ياجماعه
وفى الوقت ده سمعه جسم بيقع على الارض بيبصه وكانت هاجر
إيمان :_ هاااااااجر
عمرو :_ شلها ودخلها الاوضه وجه الدكتور كشف عليها وقال
الدكتور :_ هى المدام عندها السكر
الكل :_ اتصدم
إيمان :_ لا يا دكتور هى مكنش عندها السكر
الدكتور :_ بس هى السكر عالى جدآ عندها
عمرو :_ رما نفسه على الكرسى وحط راسه مابين ايديه وقال بدموع
يارب هو ايه اللى بيحصلى ده يارب بنتى ومراتى اللهم لا اسالك رد القضاء ولكن اسالك اللطف بي
أحمد :_ اذكر الله وانت قاعد ابتلاء الله رحمه وانشالله كله هيعدى على خير
عمرو :_ يارب ياأحمد يارب
.....................................................
عند ماريا ورغد كانو عاملين يعيطوه
ماريا :_ هو احنا مش مفروض نعرف توته
رغد :_ مش عارفه بس هما عرسان حرام لما نخرب عليهم فرحتهم
ماريا :_ بس توته هتزعل لما تعرف ان محدش قلها وبرضه مراد
رغد :_ مش عارفه بقى انا كل اللى جنينى ازاى ابيه حازم يعمل كده ده بحب فريده زي ما هى بتحبه
ماريا :_ ممكن انتى تتصلى بى توته وانا هروح مشوار
رغد :_ هتروحى فين
ماريا :_ هروح لحازم افهم ليه عمل كده
رغد :_ بلاش يا ماريا
ماريا :_ ملكيش دعوه انتى بس اتصلى على تالين
رغد :_ ماشى
.....................................................
عند مراد وتالين
تالين :_ مش عارفه ليه قلبى وجعنى وحاسه فى حاجه هتحصل
مراد :_ حاجه زى ايه
تالين :_ مش عارفه بس قلقانه وخايفه
مراد :_ شد تالين فى حضنه وقال تخافى وانتى فى حضنى
تالين :_ لا طبعآ حضنك ده اللى بحس فى بالامان
وفى الوقت ده رن التليفون
مراد :_ بيبص فى التليفون وقال دى رغد اختى وفتح التليفون
رغد :_ السلام عليكم
مراد :_ وعليكم السلام اذيك يا رورو
رغد :_ الحمدالله ياابيه بس كان فى حاجه عايزه اقولك عليها
مراد :_ ايه خير
رغد :_ حكت لمراد اللى حصل
مراد :_ ازاى ده حصل وانتو فى ان مستشفى
رغد :_ فى مستشفى (...........)
مراد :_ شويه ونكون عندكم سلام
وقفل مع رغد التليفون
تالين :_ فى ايه يا مراد ومين فى المستشفى
مراد :_ فريده دخلت فى غيبوبه ودخلها العنايه
تالين :_ بصدمه اختى طب يلا بسرعه يامراد وعيطت وقالت انا كان قلبى حاسس ان فى حاجه هتحصل بسرعه يا مراد
مراد :_ اهدى يا توته انشالله خير خشى البسى بسرعه وانا هلبس ويلا بينا
ودخل مراد اوضه ولبس هدومه وتالين لبست هدومها ونزلو راكبو العربيه وراحو على المستشفى
.....................................................
عند حازم كان قاعد فى مكتبه حزين والدموع فى عينه وقلبه مكسور وحزين سمع خبط على الباب مسح دموعه وسمح للبيخبط بدخول
ماريا :_ فتحت الباب وقالت السلام عليكم اذيك يا حازم
حازم :_ بأستغراب ماريا وعليكم السلام
ماريا :_ ممكن اخد من وقتك شويه
حازم :_ اه طبعآ تعالى اتفضلى وقعدة ماريا قصاده على كرسى المكتب وقالت
ماريا :_ مبروك على الخطوبه
حازم :_ الله يبارك فيكى بس عرفتى ازاى
ماريا :_ ما طنط إيمان قالت لينا الصبح
حازم :_ كلكم عرفتوه
ماريا :_ فهمت قصده وقالت اه كلنا بس انت ليه عملت كده
حازم :_ عملت ايه
ماريا :_ علقت فريده بيك والوضح انك انت كمان بتحبها يبقى ليه كده
حازم :_ الواضح انك فهما غلط فريده مش بتحبينى وانا اه بحبها بس هى صغيره عليا ولسه عليها كتير عقبال ما تخلص تعليمها وانا ليه خطبت علشان انا مش صغير ومحتاج اكون عيله وإيمان انسب واحده ليا
ماريا :_ لا بقى انا هقولك الحقيقه فريده اه صح مش بتحبك دى بتموت فيك بتعشقك لحد الجنون ولما قالت ليك انها بتحب واحد ومش حاسس بيها كان قصدها هو انت وانت اللى مفهمتش قصدها وهى مش صغيره كان ممكن تستنها سنتين لحد ما تخش الكليه وبعدين كنت خطبتها وانت مش بتحبها علشان لو كنت بتحبها كنت قتالت علشانها وتكون ليك ولو على البيت والعيله فألف مبروك عليك الجواز واه بالنسبه لفريده فهى رفضت تعيش الحياه من غيرك ودخلت فى غيبوبه بسببك ومش راضيه ترجع تانى ليها وحلتها صعبه عيش بقى حياتك براحتك يا سيادة الرائد
حازم :_ بصدمه مستشفى فريده غيبوبه ا.ا.انتى بتقولى ايه د.د.ده مقلب من فريده صح وهى متفقه معاكى عليه
ماريا :_ للاسف الكلام بجد وهى فى مستشفى (.......)
ولو انت بتحبها بجد اقف جمبها ورجعها للحياه الدكتور قال محتاجه حد بتحبه يشجعها على رجوعها للحياه
وانت فى ايدك كده فريده مستعده ضحى بعمرها كله علشانك وانت متبخلش عليها بشوية وقت ترجعها لينا للحياه
حازم :_ بدموع ط.ط.طب يلا بينا ارجوكى بسرعه
ومشى حازم وماريا للمستشفى
............................


تعليقات