📁 آخر الروايات

رواية احببتها متنمرة الفصل الخامس 5 بقلم وعد يحيي

رواية احببتها متنمرة الفصل الخامس 5 بقلم وعد يحيي


___________________________________
حسام دخل البيت مع روان
مني:-اده؟روان مالك؟
روان بضيق:-يا ماما براحه
حسام:-اتخبطت يا ماام حدثه صغننه كده
مني:-انتي كويسه؟
روان بتدخل اوضتها:-اشطه
و قفلت الباب
مني:-و بعدين بقه يا حسام في اختك؟يعني بعتها عند خالتها عشان تفك و برده جيه عامله كده دهيه كلها ع بعضها 21 سنه في ايه بقه
حسام:-خلاص يا ماما سيبهالي و انا هشوف كده
مني:-ماشي يا بني
حسام:-انا داخل بلكونتي شويه
مني:-ماشي
حسام دخل بلكونه اوضته بس للاسف البلكونه الي جمبه مكنتش بتاعت اسلام كانت بتاعت فاطمه الي كانت وقفه بتسمع اغاني
فاطمه:-مساء الخير ازيك
حسام:-الحمد لله
فاطمه:-قولي بقه اول يوم في الجامعه هيكون حلو؟
حسام:-الحمد لله
فاطمه:-ايه اخبار روان؟
حسام:-الحمد لله
فاطمه:-مالك في ايه شغال الحمد لله الحمدل لله طب يرحمكم الله يا سيدي
حسام ابتسم و برده مش بيبصلها
فاطمه من جواها:-كل شيئ فيك جميل!حتي و انت مش عاوز تتكلم معايا بالذات عشان متخنش صحبك!فعلا راجل
حسام:-عن اذنك يا فاطمه انا هدخل
فاطمه:-عشان انا واقفه؟
حسام:-لا ابدا
فاطمه:طيب انا داخله برده
و دخلت بضيق لان حسام مش حاسس بيها تماما بس ديما بتصبر نفسها و تقول يمكن حططني في دماغه بس مستنين اكبر عن كده
دخلت فاطمه لقت اسلام اعد برا قداما لتلفزيون
فاطمه:-اسلام بقلك ايه
اسلام:-قولي يا طمطم
اعدت جمبه و ابتسمت:-
-هو ليه حسام كئيب؟
اسلام:-ههههههه نكته قال كئيب قال...يابنتي ده هو أليف قدام اي بنت محترمه اما لو بنت مش كويسه بيعملها وحش و باتامه اما مع صحابه بقه فصايع و...
سكت فجأه و تأمل فاطمه و نظره الهيان الي في عنيها و ابتسامه الحب
اسلام:-بطووووووط اوعي تكوني.....
فاطمه فاقت:-لا طبعا انت بتستهبل ده سؤال
اسلام:-ايوه كده طمنيني
فاطمه:-طب سؤال كمان
اسلام:-همممم؟
فاطمه:-هو عمره حب؟اصدي ان شكله سعات مضايق و سرحان
بصلها بشك شويه
فاطمه:-خلاص متقلش حاجه
سكتوا شويه
اسلا:-بصراحه هو بيصعب عليا
فاطمه بصتله باهتمام
اسلام:-حب وحده في اولي جامعه و كانت قصه حب عميقه اوي توغلت جواه.....بس مش جواها و طلعت تعرف صاحبه هو مش صاحبه اوي بس ع الاقل صحبه عرف كده بعد سنتين
فاطمه بضيق:-مين بنت الهبله الي تفرط في واحد زيه
بصت اسلام خلتها اتكسفت:-و...و مثلا زيك برده
اسلا بشك:-قومي نامي يا فاطمه شكلك هيستي
فاطمه:-ههههههه تصبح ع خير
اسلام:-و انت من اهله يارب الي بفكر فيه يطلع غلط
فاطمه:-غلط غلط لا تقلق
اسلام:-ياريت
و همس من جواه:-لانو مش ناوي يحب اصلا و مش عوزك تتجرحي...ياريته يكون ليكي مش هستأمنك ع حد أده
____________________________________
بتول دخلت من باب شقتها بضيق
بتول:-تيته؟
جدتها:-بتوته ايه الي جابك بدري؟
بتول:-هيقفلو المحل و محتاجه فلوس معكيش فلوس يا تيته؟
جدتها:-لا و الله مصروف البيت من معاش جدك الله يرحمه
بتول اترمت ع الكرسي و دمعت:-يعني حلمي هيتقفل
اعدت جمبها جدتها:-طب ما تتصلي ببابكي و...
بتول:-لااااااا الراجل ده مليش دعوه بيه
جدتها:-يا بنتي....
بتول:-لااااا
ابو بتول كان راجل غني جدا و لكن بتول بتكره اوي من ساعه ما كانت في ثانوي و ماماتها متوفيه من زمان و هيه عيشه مع جدتها بقلها 6 سنين مشفتش ابوها و لا هو سأل
جدتها:-يابنتي البشر بيغلطو و ده ابوكي و..
بتول:-لا يا تيته الموت ليا اقرب من اني اسامحه ده حتي مسألش و بعدين مش بنتك دي الي الله يرحمها و هو....
جدتها:-بنتي و كل حاجه لكنك برده حفدتي و ميرضنيش حلمك يضيع
بتول:-خلاص يا تيته خلاص
جدتها:-طب و نورا صحبتك؟
بتول:-حالتها حالها و حجزين ابوها في المستشفي
جدتها:-طب معايا دهب امك تخديه؟هو اصلا نصيبك؟
بتول:-ماشي بس انتي اولي
جدتها:-يا ستي انا ليه مين غيرك استني هقوم اجيبه و اجاي
بتول ابتسمت اخيرا لما حست ان ربنا فتحها عليها اخيرا و خدت الدهب و نزلت...
**بتول داخله المحل و ع وشها ابتسامه عريضه
نورا:-خير؟
بتول:-بعت دهب ماما الله يرحمها
فتحت شنطه في اديها:-بصي
نورا:-معلش يا بيتي و الله معلش
بتول:-فكك بقه المهم تعرفي محامي كويس؟
نورا:-اها اعرف مكتب كبير في محاماه كتير
بتول:-طيب نخلص شغل و نروح نسأل
نورا:-اوك
و بدأو يشتغلو بنفس و فرحه
__________________________________
حسام رجع لورا في مكتبه و هو تعب من الملل مفيش زباين ليه؟مفيش حد اتبعتله؟
مسك موبيله وش غل اغاني في الهاند فريه مع انو ممنوع بس حطه و سرح لايام زمان..
ايام حبه الاول و الي قرر انو يكون الاخير...
لنسيم..
كل شويه يسأل نفسه ازاي قدرت تخونه؟
الوش الملاكي و براءه عيونها ازاي؟
صدق حبها و حنيه صوتها؟
بيحس انو هيتتجنن لما يفكر
نفخ جامد و شال السماعه و فتح الفيس يشوف كده لقي اسلام فاتح فيس
في الشات:-ايه يا عم هيه الهندسه وقفت زي المحاماه
-انا مش اسلام @-:
-امال؟
-خمن
-فاطمه؟
-لا
-امال انت مين؟
-ما قلتلك خمن بقه
-علياء؟
-لا
-مين؟اسلام بطل هزار
-و الله مش اسلام...بس انت وحشتني اوي
حسام ارتبك لان اسلام ملوش في المقالب و كمان هو عارف انو يستحيل يفتح فيس اصلا في شغله بس كدب نفسه
حسام:-بقول مين
-خلي قلبك يدلك
-هقفل
-ليه يا حبيبي؟
-هو الاكونت اتسرق؟
-تقريبا اصل صاحبك عارض الايميل للناس فانا عرفت اجيب الباس وورد بس متوقعتش اني اكلمك بالسرعه دي
-انتي...انتي بنت صح؟
-ايوه يا حبيبي شاطر
-نسيم؟
-مش بقلك اني وحشاك زي ما انت وحشني!
________________________________
بتول:-بس و كنت عوزه محامي لو سمحت
بتول كانت اعده مع صاحب مكتب المحاماه الي شغال في فيه محماه تانين
الراجل-عزت الشربيني-:-في الحقيقه معنديش غير الانسه هدي فوزي و حسام احمد بس الي فاضين
نورا:-طيب هدي فوزي ممكن نتعامل معاها؟
بتول:-لا لا عوزين الاستاذ حسام احمد مش هنتعامل مع بنات مش قصدي اهانه بس عوزين قلب جامد
بتول كانت فكراه راجل كبير
عزت:-ماشي تمام و اتفاق الاسعار مع المحامي شخصيا
و نده ع واحد يوصلهم لمكتبه...
**بتول خبطت خبطتين و محدش رد جت تفتح الباب
نورا:-هتعملي ايه يا هبله؟
بتول:-هدخل
نورا:-المفروض يقول ادخل
بتول:-المفرود عن المكوجي
و فتخت الباب كان حسام باصص لموبيله و مدهوش و في حاله ارتباك
بتول:-مساء الخير
حسام رفع عينه و لسه هيقلها دخلتي منين و ازاي و امتي و مين سمحلك و...
حسام:-انتي؟
بتول بقرف:-انت؟
نورا حطت اديها ع وشها:-استر ياااااااااارب



مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات