📁 آخر الروايات

رواية احببتها متنمرة الفصل الرابع 4 بقلم وعد يحيي

رواية احببتها متنمرة الفصل الرابع 4 بقلم وعد يحيي


احببتها متنمره:-
__________
نقلو روان ع المستشفي بسرعه و اسلام اتصل بحسام و جه جري بسرعه ع المستشفي
الدكتور:-خير ان شاء الله مجرد شرخ في رجلها اليمين واصابه بسطه في دمغها
حسام:-طيب الحمد لله ينفع ادخل
الدكتور:-اتفضلو
دخلت علياء و حسام و اسلام
روان:-شفت يا عم حسام اول ما رجعت من السفر بيرحبوا بيه
حسام:-هههههههه و اي ترحيب
علياء بابتسامه:-حمد لله ع سلامتك
روان نظرتها اتغيرت للضيق:-الله يسلمك
اسلام:-ههه خضتينا
روان بنفس النظره:-اممم متشفش وحش
حسام برقلها بعنيه عشان تبطل اسلوب الاستعلاء بتعها لان روان طول عمرها شيفه ان اسلام و فاطمه و خطيبته مش مستواهم و فعلا اسلام كان دخله قليل و بيصرف ع نفسه و اخته كمان و بيحضر شقته
اسلام باحراج:-طيب همشي انا عشان علياء اتأخرت اشوفك بعدين يا حسام
روان:-ياريت متقلش لماما مش لازم تتخض يعني هو مش كتر كلام
حسام:-روان بس بقه احنا عرفين اننا مش هنقول لماما
روان:-انا بس بنبهه عليهم
علياء بضيق:-متخفيش يلا يا اسلام
اسلام:-يلا
و خرجو مضيقين من اسلوب روان
حسام بضيق:-و بعدين بقه فيكي مش هتبطلي اسلوبك ده
روان:-و انا عملت حاجه يا حسام ده هما الي بيخدو كل حاجه ع قلبهم
حسام:-بقلك ايه بقه اتكلمي معاهم عدل دول زي اخوتنا و فاطمه بتحبك
روان:-فاطمه بتحب العربيه بتاعتي
حسام:-عرفه لولا اننا في مستشفي كنت موتك هنا كتك الارف انا هشوف هتتنلي تخرجي امتي عشان لو هتباتي هتبقي مشكله في اقناع ماما بأي شيئ
روان:-روح شوف
حسام خرج يكلم الممرضه
حسام:-لو سمحتي يا انسه
الممرضه:-افندم؟
حسام:-هيه اختي هتخرج امتي؟
الممرضه:-ممكن النهارده ان شاء الله
حسام:-تمام لو سمحتي سعديها تلبس انا هنزل اخلص الاجرائات
الممرضه:-اتفضل
بعد ما مشي جت ممرضه تاني و وقفت جمبها
الممرضه:-مين الجامد ده
-يا خساره ماشين النهارده
-ههههههه بس يابختك كلمك
-يا شيخه اتلهي هههههه
____________________________________
تاني يوم الصبح بتول و نورا فتحوا المحل
بتول:-يا مسهل يارب و يكون يوم احسن من امبارح
نورا:....
بتول:-يا نورا
نورا دخلت المحل و فتحت النور و رزعت الشنطه بعصبيه
بتول:-انتي يابت من ساعه ما ركبنا العربيه و انتي سكته في ايه؟
نورا:-زعلانه عشان امبارح زعقتيلي
بتول:-انتي كيوت كده ليه؟هههه خلاص متزعليش
نورا:-....
بتول:-خلاص أبت
نورا:-هههههههه خلاص
بتول لسه هتدخل و تبدأ شغل لقت واحد داخل شكله في اواخر الثلاثينات
بتول:-لسه مفتحناش
...:-احمد بهجت صاحب العماره او بمعني اصح بقيت صحبها من بعد وفاه بابا
بتول:-هو مات؟...الله يرحمه معلش و الله مكنتش اعرف....بس خير
نورا :-اه خير؟
احمد بوش خشب:-بابا كان متساهل شويه مع السكان وكده و مع كل الي مأجرين المحلات دي بس دلوقتي في نظام جديد
نورا بخوف:-و ايه هوا؟
احمد:-حضرتك السعر هيكون بزياده شويه هيكون اجاره في الشهر ... بدل....
بتول:-نعم؟!مفيش الكلام ده في عقود و...
احمد:-المحل هيتقفل لغايه يوم المحكمه
بتول:-محكمه؟بقول في عقود و مينفعش...
احمد:-هتدفعي ول ا تجيبي محامي؟!
بتول:-و العقد؟
احمد بسخريه:-بليه و اشربي ميته كلو ماشي بالفلوس هسيبلك المحل شغال لغايه ما المحامي بتاعي يحدد جالسه...مع السامه
اول ما خرج بتول اترمت ع الكرسي
بتول:-ياربي بقه مش معقول من تاني يوم كده
نورا:-بس ازاي في عقد
بتول:-يوووووه مش عرفه المهم نعمل ايهي ا نورا
نورا:-نجيب محامي
بتول:-و المحامي ده مش عاوز فلوس...نورا معاكي فلوس؟و هديكي بعدين بالشرك
نورا:-ظروفنا صعبه اوي و كمان بابا محجوز في المستشفي و انا اعتمدت ع فلوس المحل
بتول:-طيب انا هتصرف
علقت شنطتها و كانت هتخرج
نورا:-ع فين؟
بتول:-اقفلي المحل يا نورا هوه شكله منحوس
نورا:-لا هشتغل يمكن نطلع بقرش
بتول بسخريه:-اشتغلي...هاجي كمان ساعتين هشوف تيته كده لو معاها قرشين
نروا:-ماشي هستناكي


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات