📁 آخر الروايات

رواية احببتها متنمرة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم وعد يحيي

رواية احببتها متنمرة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم وعد يحيي


 

الحلقه 37:-
____________
احببتها متنمره:-
_____________
حسام:-طمطم عوزك في موضوع
فاطمه:-اتفضل يا حسام
حسام:-انا عارف عنك انك بتكتبي اشعار و خواطر حلوه صح
فاطمه بابتسامه:-اها
حسام:-طيب عيزك تكتبليلي حاجه عشان بتول هي زعلانه و دورت ع حاجه اكبتبهلها ع الفيس ملقتش عيزك تكتبيلي حاجه بس مش بالعربيه الفصحه
تلاشت ابتسامتها:-عايزني انااااااااااا اكتب ليها حاجه
حسام:-خلاص يا فاطمه لسه حطه عقد خلاص انا هتصرف
امسكت ذراعه :-ههههه عيوني بليل هيكون عندك
حسام بابتسامه:-ربنا يخليكي يا اختي يا حببتي
فاطمه بابتسامه لم تريحه:-و يخليكي ا احلي اخ
ثم دلفت الي غرفتها و اغلقت الباب..
_________________________________
استمعت سلمي شقيقه نورا الي جرس الباب يرن بجنون ففتحت الباب بضيق
سلمي:-ايييييي....بتول؟
بتول:-فين نورا مالها؟
سلمي:-اهدي بس انا كنت ببلبس و ريحلها المستشفي الهبله عوزه تموت كافره
بكت بتول:-يعني هي كويسه؟
سلمي:-هتخرج النهارده
انهارت بتول اكثر:-ازاي انا مكنش جمبها...ازاي ظلمتها اوي كده و مسمعتهاش
سلمي:-هو في ايه
نورا:-مفيش انا مش هستناكي قوليلي مستشفي ايه؟
سلمي:-مستشفي ((......))
جرت بتول تنزل الدرج....
سلمي:-لسه فاكره تسألي ع اختي!
____________________________________
دلفت بتول بهدوء الي غرفه نورا بالمشفي كانت غافيه ع فراشها و لم تشعر بدخول بتول
تحسست بتول انف نورا مداعبه:-نورا بت يا نونو
فتحت نورا عيناها:-بتول؟
نظرت الي الجهه الاخري بضيق
بتول:-انا اسفه اوي
قالت نورا بحده:-ع ايه؟
بتول:-ع اني مصدقتكيش و مسمعتكيش و ظلمتك و هددتك و ع ان ربنا رزقك بصحبه هبله
ادمعت عينا نورا:-بس كنت بحبها اوي
بتول:-كنتي؟
نظر نورا لها بحنين:-و لسه بموت فيها
ضمتها بتول و هما يبكيان معا
نورا و هي لا تزال في احضان بتول:-بقه اعد اسبوع في المستشفي متسأليش
بتول:-صدقيني اول ما اتأكدت و عرفت اني وحشه كنت ريحه عتذرلك عرفرت انك في المستشفي فجيت
نورا:-بحبك اوي يا بتول اوعديني مش نتخاتق ابدا
تأملتها بتول بشفقه:-اوعدك
نورا:-انا لوحدي يا بتول في الدنيا دي و بابا توفي اصلا اول امبارح و سلمي مسافره السعوديه هبقي لوحدي رسمي ...رسمي!انتي هتبقي الوحيده في حياتي يا بتول ارجوكي متستغنيش عني
بكت بتول قائله:-فرحك هيبقي فرحي و حزنك هيبقي حزني....انا اتخنقت مع حسام عشانك لانو صاحب اسلام و اسلام مع مراتو مبسوط طلعت مراته كانت بتخبتر الامر
نورا:-لا يا بتول صالحي حسام عشان خطري هو ملوش زمب و بيحبك و بعدين متحجبتيش ليه
بتول:-مليش نفس خالص
ننورا:-اتقي المشاكل بقه يا بتول
بتول:-ربنا يسهل
نظرو لبعض ثانيا ثم ضمتها بتول و هما يضحكان بانفعال و سعاده لا مبرر منها..
___________________________________
قرأ حسام الكلمات ثانيا بدهشه اكبر
حسام:-عيزاني اصلحها بالكلمات دي؟!دي بعدها الفراق لا محيص
فاطمه:-يا حسام اسمع اولا بتول دي مجنونه و بتحب الناس تقلها مجنونه و بتحب كل شيئ مختلف حتي طريقه الرومانسيه ع ضمنتي و ان معجبهاش قلها ان روان هيه الي حطاه انت ملكش زمب اسمع كلامي بقه و ثق فيا
حسام بعدم اقنتاع:-طب ليه باللغه العربيه الفسحه ;(
فاطمه:-بيدي للكلام قيمه و بعدين و الله هتبقي شيئ مختلف و روش
حسام و هو يقرأ الكلام:-لا لا فصلااااااااااااااان 😑
فاطمه:-ثق فيا
حسام:-طيب طيب يا فاطمه هروح اكتبهلها ياااارب
____________________________________
كانت بتول تجلس في غرفتها مع نورا بشقه جدتها لان نورا ستقضي معاها الليله حين جاءها صوت اشعار من هاتفها
بتول بابستامه:-حسام حبيبي عاملي بوست
نورا:-اقرأيه بصوت عالي يا بت
بتول:-اوك...احم احم....ا...اده؟!
اخذت نورا الهاتف منها:-هههههههههههههههههههههههه عسل يا حسام
بتول:-عسل؟!عسل في عينك
((احببتها متنمره
فتاه عابثه متهوره
مجنونه هي متمرده
لكن لمشاعري متفهمه
بالحب و الحنان غامره
اعشق بسمتها الباهره
طائشه في الحياه حالمه
لها عيناي ساهره
نعم فهي تخطفني لعالمها انها لي ساحره..
احبك حبيبتي المتنمره...))
بتول:-انا متنمره و متهوره و متمرده و طائشه؟؟!انا يا نورا
وقعت نورا ضاحكه و هي تقول:-ههههه اه اه ههههههههههههه فطيييع
بتول:-و كمان لغه عربيه فسحه لا مثقف
نورا:-ههههههههههههه و الله روشه اوي
بتول:-بس اتصدقي حلوه و مختلفه
نورا:-لا مجنونه بجد
بتول:-مممم ماشي لما اشوفه
______________________________
كان حسام مستندا الي سيارته ينتظر ان تنزل بتول ما ان رأها حتي ابتسم ثم تلاشت ابتسامته
حسام:-فين الحجاب
بتول:-ولع و اتحرق و طار و اداس و اتبل
حسام:-ده الي هو ايه
بتول:-الطرحه
حسام:-انا مش بهزر
بتول:-مش عرفه الفها
حسام:-اطلعي هاتي الطرحه
بتول:-ليه
حسام:-هاتيها
بتول:-طيب
و بعد ان نزلت بتول ثانيا:-اهه ليه بقه
اقترب منها جأه و هو يسحب منها الطرحه و يضعها ع رأسها و يسوي شعرها داخل الطرحه و يلفها ع رأسها اغمضت عيناها مبتسمه ثم فتحتها و هي تنظر الي ملامحه الرجوليه المهتمه و بعدما انتهي انتبه انها تتابعه فنظر الي عيناها يتأملها هو ايضت بصمت و حب
بتول:-ما تجيب بوسه
حسام:-حرااااااام و الله الفصلان ده حرام عليكي بابتول انااااااا الي هو اناااااااا اتكسفت
بتول:-ههههههههههههههههه خلاص خلينا نبص لبعض بس
سحبها من ذراعها الي السياره:-لا مش ناوي اعدي ع البوليس
ضحكت و هي تستقل السياره
بتول:-حسام ايه الي انت كتبه ده
حسام:-حلو
بتول:-جامد بس مليان شتايم يا قلبي
حسام:-خلينا في المهم بتول مش عايز اشوف شعرك تاني فهمه؟
بتول:-حاضر يلا ع المحل نورا سبقتني من ساعه
حسام:-اوك
بتول:-حسام كنت عوزه طلب
حسام:-قولي يا قلبي
بتول:-في حفله خطوبه صحبتي و هروح
قالتها و هي يرتجف قلبها
حسام:-صحبتك مين
بتول:-هه؟يارا!
حسام:-هممم امتي
بتول:-الخميس من سابعه لوحده بس انا هروح ع 10 بالكتير
حسام:-اوك هوصلك و اجيبك
بتول:-لا لا لا أأ...بص...هروح مع البنات و اشلله و هيوصلني و هبقي معاك ع تليفونات
حسام:-اوك بس مش تقلعي الحجاب
بتول:-لا طبعا...ممكن واحد يضيقني
حسام:-اوك يا روحي يلا وصلتي
نزلت بتول من السياره فقابلتها فتاه
يارا:-هاااي انت حسام
ابتسم حسام:-اه خطيبها
مدت يدها تصافحه:-يارا صحبه بتول و نورا
حسام:-اه الف الف الف مبروك خطوبتك يوم الخميس
يارا:-هه؟الخميس؟ااااااااااه هههههههههههههههههههههههه الله يبارك فيك
نظر حسام الي ارتباك بتول و ضحك يارا بشك:-عن اذنكو
استقل سيارته و انطلق
بتول:-الله يخربيتك
يارا:-كدبتي ليه يا بنتي
بتول:-مش هيرضي اني اروح الساحل معاكو لوحدي مع انه يوم و كمان مش هيرضي اني اروح حفله فيها بنات و وولاد
يارا:-هممم اوك عمتا هو مش هيعرف و بعدين دي حفله لمنير يعني مش ابيحه
بتول:-ايا كان
يارا:-مبروك الحجاب بس هتقلعيه في الحفله صح؟
شعرت بتول بالحيره ول م تجيب..
__________________________________
توقفت سياره حسام امام مكتب المحاماه و قبل نزوله التفت الي وجود حقيبه بتول
حسام بابتسامه:-سطلاااااااااااااااانه خالص!ههههه
قرر ان يتركها في السياره و لكن لاحقه الفضول ليري هاتفها و اشيائها يعرف ان ذلك خطأ و لكنه الفضول...
فتح الحقيبه فوجد بطاقه دعوه الي حفله محمد منير الخميس الساعه السابعه بالساحل الشمالي الموافق 19/12
حسام:-الخميس؟!



الثامن والثلاثون من هنا 

مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات