📁 آخر الروايات

رواية احببتها متنمرة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم وعد يحيي

رواية احببتها متنمرة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم وعد يحيي


الحلقه 38:-
__________
احببتها متنمره:-
___________
نظر حسام لتلك البطاقه طويلاكان يشعر بالثقه اتجاه بتول و لكن ضحكه يارا ع خطوبتها و ارتباك بتول اثناء حديثها و مصادفه معاد الحفل مع خطوبه صديقتها...
ألأ بصدر عن ذلك الشكوك؟!
وضع البطاقه بحقيبتها و لم يعلق او يبدو عليه الغضب و هو يغادر السياره و قرر ان يقطع الشك باليقين...
___________________________________
نورا:-لا لا لا مكنش ينفع تكدبي ايا كان في ايه
يارا:-يسلااام؟!يعني هتبقي اول و لا اخر وحده تكدب ع خطيبها
نورا:-بس انتي الي جيبلها الكافيه
بتول:-يا نورا يارا معاها حق مكنتش كدبه بيضه يعني و هو ستحيل يعرف
نورا:-لا مش يستحيل ممكن يحصل حاجه مش في المتوقع و يعرف مش يمكن يطلع رايح الحفله بالصدفه!؟
يارا:-مش معقول يعني للدرجه دي لا لا اكيد كان هيقلها و بس شويه يا نورا هيه كدبه بيضه
نورا:-كدبه بيضه؟كدبه بيضه انها هتسافر و هتلقع الطرحه و هو هيكون فاهم انها في الاهره و متحجبه ؟؟!امال الكدب الاسود هو ايه؟انها تعرف واحد
بتول:-نورا لو سمحتي ده شيئ خاص بيا و كل الي بطلبه منك انك متبلغيهوش بحاجه
نورا:-تأكدي يا بتول اني يستحيل اخرب بنكو بس دي نصيحه من صديقه و متنسيش المثل الي بيقول (دبور و زن ع خراب عشه) ماشي؟
قبل ان تجيب بتول
يارا:-بس بقه يا نورا اقوال ستو الحجه دي
بتول:-الموضوع ده اقفلو و مش عيزه اسمع حاجه عنه غير وم الخميس استنو بقه اما اقوم ارن ع حسام اشوفه وصل و لا لا
حثت بتول علي حقيبتها فلم تجدها بحثت ثانيا في المحل بأكمله لا فائده
بتول:-نورا الحقيني الشنطه في عربيه حسام يارب يا ربي
يارا:-يعني هو هيسرقك
بتول:-لا يا حمارا بطاقه الحفله في الشنطه
نورا:-احسن
يارا:-متخفيش يا بتول يستحيل يمد ايده ع شنطتك و ان حصل و شاف البطاقه تقدري انتي يا هبل بذكاء تقلبيها خناقه في صلحك انو مش بيثق فيكي و بيفتش حجتك
بتول:-م...ماشي
نظرت نورا الي الجهه الاخري بضيق من يارا و تصرفات بتول المتهوره
ألن تعقل تلك الفتاه؟
_____________________________________
حسام:-الو يا حببتي؟
بتول في السياره:-الو يا حسام؟
حسام:-انتي فين دلوقتي؟
بتول:-انا...انا...
سما هامسه:-قوليله في العربيه مع العروسه عشان هكون معاها من الصبح
بتول:-انا في العربيه ريحه مع يارا الكوافير عشان هكون معاها من الصبح
حسام:-ماشي يا حببتي هسيبك طول اليوم بقه و كلميني الساعه سبعه بعد الزفه كده يعني ماشي؟
بتول:-ماشي و نورا معايا عفكره عشان تكون مطمن
حسام:-ماشي يا بيتي خلي بالك من نفسك و اوعي تلبس ماسك او تقلعي الطرحه
بتول:-ابدا سلام
حسام:-سلام
اغلقت بتول الهاتف و انفجرت في البكاء
نهي:-ايه يا بتول في ايه
بتول:-عيزه ارجع عيزه ارجع القاهره مش متحمله كدبي
نورا:-ما كان من الاول
يارا التي تقود السياره:-ايه الهراج ده اجمدي يا بتول ايه مالك فين صحبتي الي مش هممها الهم شخصيا احنا ع الصحراوي نرجع فين
صفقت سما:-يووووووووووووووووه ايواااااا بقه ريحيييييييييين الساااااااحل شغللنا حاجه لمنير يا نورا
كانت نورا تجلس في المقعد الامامي الي جانب يارا التي تقود
نورا بضيق:-مليش دعوه مش هشغل حاجه
بتول:-انا مش عيزه اكدب
نهي:-ما كان من الاول حذرتك
بتول:-طب رجعوني
اشعلت يارا الراديو بصوت مرتفع:-
يونس في بلاد الشوق اه يا ولد الهلاليه لا عليا و لا بيه
يارا:-يووووونس هههههههههه الاغنيه دي بحبها محدش يقول ليه...ملكو مكتمين ليه
سما:-يا بنات احنا ريحين و هنشوف الكينج اهدو بقه
بتول:-انا ازاي اتجننت و شلت الطرحه و كمان رجعت للبسي القديم
يارا:-عيزه تروحي حفله الساحل بلبس واسع
نورا:-لا تروح ببنطلون سكين و بلوزه كت و بتقول لحسام انها بلحجاب فعلا يا بتول انا مستحقراكي
نهي:-اعدي ع جمب بقه
ارتفع صوت الراديو و نت كلا من يارا و سما و نهي بصوت مرتفع...
بتول:-استرها يارب..
_________________________________
حسام:-عارف اني كده مش كويس و بمشي وراها بس لازم اتأ:د يا اسلام
اسلام:-طب ينفع نرجع ربنا يهديك
حسام:-احنا ع الصحراوي
اسلام:-و ان كانت مش في الحفله
حسام:-يبقي روحنا حفله احنا مش خسرانين حاجه انا النهارده اجازه
اسلام:-استغفر الله العظيم ع الهبل ده...طب لو هناك هتلاقيها ازاي
حسام:-هكلمها و ان كانت في الحفله اكيد هتروح بعيد عن صوت الاغنيه و هتكلمني هتطر تخرج برا المكان الي عليه الخشبه و هترد سعتها هشفها
نظر له اسلام بدهشه:-انت كنت في المخبارات؟
حسام:-نقطني بسكاتك و حياه ابوك انا خايف تكون بتكدب يا اسلام
اسلام:-بتول مجنونه لكنها بتحبك و يستحيل ت...
حسام:-نسيم كانت بتحبني و فجأه كدبت الله اعلم بيهم دول صنف غدار
اسلام:-هففففففف خير ان شاء الله
حسام:-يارب اصل لما كلمتها كان جمبها هوا جامد يعني ههي ع الصحراوي
اسلام فيما داخله:-يارب منتصدمش فيكي يا بتول...يارب
____________________________________
فاطمه:-انتي لسه في الشهر الرابع ملحقتيش تتخني
علياء:-ههههههههههه بس الفستان مش داخل
فاطمه:-هههههههه لا العيب من عندك
علياء:-بقلك ايه ده عيد ميلاد اسلام ملوش لزمه الفستان انا هلبس عادي انما انتي بقه لازم تبقي ع سنجه عشره ي مزه عشان حسام
فاطمه:-و انا اجي ايه جمب بتول و حتي لو انا احلي هو مش شايف غيرها
علياء:-هيشوف غصب عنه
روان:-ههههههههههه يا عيال بصو فستاني اخويا هيدبحني
فاطمه:-هههههههه هنجيب بلورهات
روان:-بس ماسك
فاطمه:-فكك بقه ههههههه
روان:-احمد جي يا طمطم في العيد ميلاد
لم ترد فاطمه
روان:-العيد ميلاد امتي؟
فاطمه:-الاحد الجي اه استني اسيب رسال لبتول ع الفيس
روان:-سبحان مغير الاحوال
فاطمه:-متفهميش غلط ده حسام بيضغط عليا و بيطلب مني انا بالذات بيحاول يخليني صحبتها و انا بسمع كلامه بس كده....
فتحت فاطمه الفيس بوك فجائتها رساله جعلت لون وجهها يتغير
فاطمه:-اده؟!
__________________________________
كانت السادسه و النصف حين بدأ الجميع يجتمع ع الشاطيئ امام المكان المخصص للحفل
اسلام:-يلعنك يارب لسه فاضل نص ساعه ممكن نتمشي شويه
حسام:-روح انت انا عايز اشوف الناس من اول ما يجو يمكن ...
اسلام:-سكت ليه
حسام:-دي عربيه بتول!
نظر اسلام غير مصدق الي السياره التي نزل منها نورا و بتول و ثلاثه فتيات اخريات كانا ع مسافه بعيده لكنه استطاع ان يراهم ابرز حسام هاتفه:-الو
بتول:-الو انا وصلت القاعه اهو مع العروسه هكلمك لما اروح لان الفون هيكون بعيد عني
حسام:-ماشي يا بتوته سلام
بتول:-سلام
تقدم حسام غاضبا منها فامسك بذراعه اسلام:-لازم تهدي شويه يا ح...
دفعه حسام و تقدم من موقعهم حيث ان بتول كانت موليه ظهرها له تتحدث مع يارا
نظرت يارا برعب الي حسام
بتول:-في ايه؟
استدارت بتول لتصدم بنظراته الصرامه....
بتول:-حسام انا...
صفعها بقوه و شهقت الفتيات الاربع....


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات