رواية ملك الصقر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم بسنت شريف
الايام بتعدي عليهم من غير اي احداث
قدرو يوصلو لمؤسس الجماعه الارهابيه وقبضو عليه وصقر منتظر حكم المحكمه عليهم في قلق مش عارف اي سر توتره
+
صقر قاعد مع ملك ولاحظ ان شكلها تعبان ومتغيره
صقر.....حبيبي في اي انتي كويسه
ملك....اه
صقر.....شكلك مرهق اوووي وتعبانه تحبي اوديكي للدكتور
ملك.....دكتور اي بس ياصقر دا ارهاق بس وصداع عشان نسيت اعمل قهوه هقوم اعمل قهوه واحضر الغدا
صقر ....لا خليكي انا هقوم اعمله
ملك.....في اي ياصقر انا كويسه بس مايمنعش انك تيجي تساعد باردو
صقر.....ماشي يا حبيبي
دخلو المطبخ وابتدو يجهزو الغدا واكلو مع بعض
ملك.....انت مش ملاحظ ان من ساعه موضوع بباك وانت مش بتسال علي ماما عاليه هي ملهاش زنب في اللي حصل لبباك
صقر......انا مش قصدي بس
ملك....صقر مامتك اتذت منه ذيك بالظبط ف بلاش تيجي عليها هي ماصدقت انكم رجعتو تتكلمو تاني
صقر.....ماهي اللي من وقت ماتجوزنا وهي عند طنط عزه
ملك. ....هو انت مش واخد بالك ان كله جيه مره واحده بس عشان خاطري روح اتكلم معاها
صقر .....حاضر
+
ملك ....يا لا طيب
صقر.....علي طول كدا
ملك.....ايوه روح بقي
صقر.....اروح....انتي مش جايه معايا
ملك....لا طبعا روح انت انا مستنياك هنا
صقر.....ماشي
صقر راح لمامته وكانت قاعدة ف اوضتها سرحانه
صقر.....ست الكل سرحانه ف اي
عاليه بسعاده.....صقر
صقر.....عامله اي ياست الكل
عاليه....الحمدلله انت كويس صح عامل اي طمني عليك
صقر.....كويس ياحبيبتي
عاليه......واحشتني اووي ياصقر
صقر باس ايديها ....اسف ياست الكل
عاليه.....انا ماليش زنب باللي عمله ياصقر والله ولا كنت اعرف حاجه صدقني
صقر.....عارف ياامي انا بس كنت حابب اقعد لوحدي محتاج اجمع افكاري عشان كدا كنت بعيد عن الكل
عاليه.....بس مش بعيد عن ملك
صقر ببتسامه.....ملك دي غير الكل هي ف مكان لوحدها المهم يالا بقي عشان ترجعي معايا
عاليه.....ربنايخليكم لبعض يارب .....مش عايزه ازعجكم
صقر.....قومي ياماما تزعجي مين بس قومي
عاليه وصقر دخلو شقته
عاليه.....امال ملك فين
صقر. .....مش عارف ....ملك ملك
صقر استغرب انها مش بترد ودور عليها مش موجوده
عاليه...يمكن نزلت
صقر....لا انا منبه عليها ماتنزلش لوحدها
عاليه ....امال راحت فين
صقر.....مش عارف
و افتكر انها كانت تعبانه ودخل الحمام يخبط عليها
صقر.....ملك ملك افتحي انتي جوه ملك
عاليه. ....هي اغمي عليها ولا اي ياصقر كانت بتقولي صبح انها تعبانه
صقر بقلق.....مش عارف
صقر راح فتح الدرج وطلع المفتاح بتاع الحمام وفتح كانت ملك واقعه مغمي عليها
صقر جري عليها وشالها وخرج بيها ونايمها علي سرير
صقر راح جاب برفان وابتدا يفوقها.....ماما روحي نادي امل بسرعه من فضلك
عاليه.....حاضر يا حبيبي
عاليه راحت فعلا وقالت لامل ان ملك تعبت وجت معاها بسرعه وكان صقر ابتدا يفوقها
امل.....اي اللي حصل ياصقر مالها
صقر....مش عارف انا جيت من عندكم كانت واقعه علي ارض
امل كشفت عليها وكانت ملك بتفوق
ملك بدوخه.....هو في اي... اي اللي حصل
صقر.....اي يا حبيبي مالك في اي
وبص لامل هو في اي ياامل مالها
امل بسعاده.....في اي ان الصغنن هتبقي احلي مامي ف الدنيا
صقر تنح وبصلها وبص لملك
صقر .....حامل انتي متاكده
امل.....اكيد و عشان تتاكد روح معمل التحاليل واعملها تحليل ولازم تتابعو مع دكتور عشان تتطمن علي صحتها مبروك يالوكا مبروك ياصقر ....هستاذن انا عشان رايحه المستشفي
امل خرجت وعاليه باركت ليهم وسابتهم وخرجت وصقر ساكت مش بيكلم
ملك بقلق.....صقر في اي
صقر ساكت مش بيتكلم
ملك ودمعها ظهرت ف عنيها......هو انت زعلت اني حامل
صقر .....مش كدا بس انا خايف عليكي ياملك انتي لسه صغيره علي حمل والولاده جسمك ممكن مايتحملش
ملك.....يعني اي
صقر.....ملك افهميني انا بس
ملك بعدت عنه.....انت عايزني انزل البيبي و
صقر قاطعها.....اي الجنان دا لا طبعا انا بس اتصدمت مش اكتر كنت ماجل الموضوع شويه ياملك مش اكتر اولا انتي لسه صغيره ثانيا انتي يعتبر مخلصه سنه ف كليه طب يعني قدامك 6سنين لسه ف كنت حابب ان الموضوع يتاجل شويه بس ربنا اراد انك تحملي دلوقتي ف خلاص
ملك....يعني انت زعلان
صقر......لا طبعا انا فرحان جداا عشان اخيرا هيبقي في نبته لحبنا واتمني كمان تكون بنت وتطلع حلوه ذيك كدا واسميها ملك كمان
ملك بسعاده.....بجد ياصقر
صقر.....عندك شك اني بحبك
ملك.....لا
صقر.....بس خلاص ....انتي ترتاحي بقي عشان بكرا هنروح للدكتور ونطمن عليكي ماشي ياقطتي
ملك....بس انا كويسه مش تعبانه
صقر.....ملك اقعدي وبطلي جنان
+
صقر اخد ملك وراح بيها للدكتور وكان بيهتم بيها جدا و بعلاجها واكلها كان بيعملها انها بنته وكان بيخاف عليها جدااا وخبر حملها اسعد الكل وكلهم منتظرين مجي البيبي بفروغ الصبر
+
علي وجوري حددو معاد فرحهم بعد اسبوع وملك كانت حابه تنزل معاها بس كان في رفض تام من صقر وعلي كمان
+
الايام بتعدي عليهم وعلي بيجهز لفرحو وهو مبسوط جدااا ان اخيرا هيتجوز ويستقر
المحاكمه علي ارهابين ومنهم والد صقر اتحددت معادها بعد 10ايام وصقر متوتر جدا بسبب الموضوع دا وقلقان مش عارف اي سببه
+
صقر قاعد ف البلكونه سرحان ومش مركز مع كلام ملك
ملك....صقر روحت فين
صقر ...اي يا حبيبي بتقولي حاجه
ملك....سرحان ف اي
صقر....معاد المحكمه اتحدد كمان 10ايام
ملك......طيب وانت قلقان ليه كل واحد هياخد حقه
صقر....مش عارف يا ملك
ملك....انت خايف يعدموه
صقر.....مش عارف صدقيني مش عارف واحساسي المتلغبط دا مضايقني انا مش عارف انا بحبه ولابكرهو بتمني ليه الموت ولالاء انا مشوش ومش عارف اخد قرار ودا تعبني اوووي
ملك.....سيب اللي جاي علي ربنا واللي ربنا عايزه هيكون
صقر بصلها وسكت وبعد كدا اتكلم.....هو انا ممكن اعمل في يوم ذيه مع ابني اي السبب اللي يخلي حد يرمي ابنه ومايسالش عليه الموضوع دا مش بيفارقني اجابته ونفسي يرد عليا لي عمل كدا طيب ويتري انا هتعامل اذاي مع ولادي هقدر اكون حنين عليهم وانا معرفش يعني اي حنيه فاقد الشئ لايعطيه وانا معنديش.اي حاجه ادهالهم
3
ملك....اولا انت هتكون اب حنين جداا وهيحبوك جدا جدا جدا عشان اللي بيجرب الوجع مش بيحب حد يشوفه وانت جربت الوجع ف مش هتخلي اولادك يمرو بنفس الاحساس بس اللي عايزه اعرفه....انت هتحب مين اكتر انا ولابنتك رد بقي عليا ومن غير كدب
صقر.....اللي متاكد منه ان مفيش حد ف الدنيا هيوصل لدرجه حبي ليكي انتي ف مكانه لوحدك خاصه بيكي انتي وبس
ملك بصتله بحب.....وانا كمان بحبك جدااابس انا هغير علي فكره من حبك ليها عشان انت ليا لوحدي وبس
صقر ضحك.....هتغيري من مين بس وبعدين صيغه المؤنث لي يعني انتي حامل لسه ف شهر يعني مش اتحدد لسه بنت ولا ولد
ملك......انت عايز بنت ف طبيعي هتكون بتحبها
صقر.....ياسلام ولو ولد هرميه يعني اكيد هحبه باردو
ملك.....انا عايزه البيبي ولد
صقر.....اشمعنا
ملك.....عشان يكون نسخه منك من حنيتك وطيبتك وقوتك وشكلك القمر دا وثقتك ف نفسك وكل حاجه فيك يكون واخدها
صقر......اممممم كل حاجه
ملك.....امممم يونس صقر المنشاوي
صقر....يونس
ملك.....اه بحب الاسم دا اوووي
+
صقر.....هو حلو بس في اسماء تانيه
ملك.....بوص بقي عشان مانختلفش ونزعل من بعض انا بقولك اهو مدام انت عايزها بنت وجت بنت انت اللي هتسميها ولو ولد ذي مانا عايزه انا اللي هسميه اتفقنا
صقر.......اتفقنا
+
الايام بتعدي عليهم وجنان ملك بيزيد بسبب الحمل وخناقتها ومقالبها ف صقر مش بتنتهي
+
صقر نايم بسبب انه بقاله يومين باره وكان محتاج ينام ودا ضايق ملك لانها عايزه يقعد معاها وهوتعبان
ملك......ماشي ياصقر انا هوريك
+
ملك دخلت الحمام وجابت الشامبو ودلقته علي ارض وبعدت عن السرير وندهت علي صقر بصوت عالي
ملك.....صقررررر الحقني ياصقر يااااصقققققر
صقر قام مفزوع....في اي
ملك.....بطني وجعاني اوووي ومش عارفه في اي الحقني
صقر قام بسرعه من علي سرير ومن غير ماياخد بالو وقع علي ضهرو بسبب الشامبو
صقر بوجع.....ااااه الله يخربيتك ياملك واليوم اللي جوزتك فيه ياشيخه
ملك واقفه تضحك
صقر.....انتي متخلفه يابت اي اللي بتهببيه دا ....ااااه ضهري يا شيخه
ملك....احسن عشان تنام وتسبني
صقر بقله حيله وقام قعد علي سرير ....ياملك عايز انام حرام عليكي
ملك.....اقعد معايا انا قاعده لوحدي وزهقانه
صقر......يابنتي ماتروحي تقعدي مع امي مهي ف الاوضه اللي جنبك وعندك عزه وامل كل دول مش عجبينك
ملك......تؤتؤتؤتؤ عيزاك انت
صقر.....بت انتي غوري من وشي عشان ماقتلكيش دلوقتي وسبيني انام بقي
ملك بدموع تمثيل......نام ياصقر خلاص
صقر.....يا دي النيله وحوار كل يوم تعالي يا ملك نقعد مع بعض
ملك .....الله عليك يالااطلب لينا بيتزا وشيبسي وبيبسي
صقر بيمسح وشه بغيظ.....حاضر ....طلع رقم المطعم .....عيزاه طعمها اي
ملك....فاهيتا
صقر ....حاضر اتصل بالمطعم وطلب بيتزا لملك
ملك....لالا عايزه بالحمه
صقر بصلها بغيظ ....اسف عايزها لحمه
ملك ....ولاقولك خليها تونه
صقر .....احمممم تونه
ملك.....لا لا لا فاهيتا فاهيتا
صقر لسه هيتكلم كان راجل قفل
ملك....اقولك بلاش بيتزا خالص انا هنام
صقر. ...بت انتي غوري من وشي دلوقتي بدل ماكسرلك دماغك دلوقتي غووووري
ملك خرجت بسرعه وقعدت باره وصقر ضحك علي جنانهم وبعد كدا كمل نوم
+
الايام عدت بيهم ف الجنان دا لحد ماجيه يوم فرح جوري وعلي
الفرح كان حلو جدااا علي كان فرحان بجوري وان اخيرا بقيت ليه وجوري فرحانه جداااا
جوري اختارت فستان بسيط وف نفس الوقت مختلف لانه بسيط جدااا والشكل دا مش مشهور اووي ف الافراح ف دا خلها مميزه
+
صباح يوم جديد.
صقر راح شغله بس كان متوتر المفروض المحاكمه بكرا ودا مخليه متوتر جدداااا .....وبعد وقت عرف ان المدير طالبه
صقر.....نعم يافندم
المدير......انا عارف انك اعصابك مشدوده اليومين دول ف عشان كدا انت اجازه من نهارده لمده 4ايام تهدي اعصابك
صقر......متشكر جدا يافندم انا فعلا محتاجها جدا
المدير.....تمام
صقر روح وراح لملك وعرض عليها يسافرو اي مكان وسافرو فعلا الغردقة
فضلو وقت طويل يضحكو ويتفسحو صقر كان عايز يفصل عن اللي مر بيه ويعوض ملك من اللي شافته وتعويض شهر عسل وكان يوم من اجمل ايام حياتهم
عدي اليوم عليهم وصقر صحي اليوم دا من بدري جدااا منتظر خبر يعرف اي الحكم اللي هيتم
وبعد وقت طويل جدا عرف ان تم الحكم علي كل بالاعدام
صدمه كبيىره هو مش محدد مشاعره مش فاهمها مش عارف هوزعلان ولا فرحان ولااحساسه اي هو حاسس انه تايه ودا ضايقه جدااا
صقر فضل طول اليوم فب عالم تاني معاها بس مش معاها
ملك......حبيبي في اي
صقر .....مفيش ياملك
ملك.....لافي انت متغير اوي وسرحان طول الوقت لي كدا
صقر اتنهد.....اتحكم عليهم كلهم بالاعدام النهارده
ملك .....وانت زعلان عشانه
صقر......مش عارف ياملك مش عارف احساس التوها دا مضايقني احساس اني مش قادر احدد مشاعري دا بيضايقتي ويخنقني اوووي انا مكنتش متوقع اني هتخنق كدا وف نفس الوقت مش عارف انا زعلان لي عليه بعد كل الي عمله معايا وخصوصا فيكي انتي مش عارف
ملك .....هواه حاول يقتلني بس محصلش وانا كويسه في اي
صقر.....انتي عرفتي اذاي
ملك....الشخص اللي ضربني بالرصاص هو اللي قالي....قالي اما تسبقيه علي اخره قولي ليه اخره اللي يدور علي متلمتم بس
صقر غمض عنيه يتحكم ف اعصابه
ملك.....اللي فات مات ياصقر انساه ياحبيبي فكر ف الي جاي اللي فات خلاص مش هتقدر تغيره
صقر...... طيب
ملك.....علي فكره بقي كدا ظلم عشان المفروض انت جايبني هنا عشان تفسحني مش عشان تفضل سرحان كدا ظلم علي فكره
صقر.....عايزه تروحي فين
ملك .....عايزه اعمل حاجات كتيرراوووي
صقر......ااومري ياقطتي
ملك....اولا نروح رحله الغوص الي الفندق. مطلعها بكرا
صقر.....اولا انتي بتعرفي تعومي طيب
ملك......لا بس انت بتعرف
صقر.....لاوالله و عشان كدا ونفرض اني وافقت وخلي بالك من نفرض دي انتي نستيي انك حامل وغلط عليكي
ملك .....اي العلاقه
صقر.....لاولحاجه انسي ياملك عايزه تشوفي شعب مرجانيه واسماك هخدك مكان تتفرجي عليه
ملك ......بجد.طيب خلاص
صقر.....اي تاني
ملك .....عايزه اجرب البارشوت دا
صقر. ....قومي ياملك من قدامي
ملك.....في اي
صقر.....قومي ياحبيبتي بس هوانتي غبيه مش قولت انك زفت حامل
ملك.......يوه بقي امال هنعمل اي طيب
صقر......قومي البسي وانتي تعرفي
ملك.....بس كدا ثواني بس
صقر اخدها وخرجو كانو بيقضو وقت جميل جدااا وطلعها رحله سفاري وكانت ملك مبسوطه جدااا الوقت عدي بيهم ورجعو تاني الفندوق وملك كانت تعبت ونامت وصقر فضل واقف ف البلاكونه باصص علي بحر وسرحان ف بحر افكاره اللي مبتنتهيش وقطع شروده صوت خبط الباب راح باستغراب يشوف مين بيخبط وفتح كان شاب
صقر.....افندم
شاب.....تعالي معايا
صقر.....نعم اجي معاك فين
الشاب ......تعالي معايا و حضرتك هتعرف
صقر.....انت ياتقول عايز اي ياتتكل
الشاب....اتفضل معايا ياسياده المقدم في موضع مهم يخص حضرتك اتفضل معايا
صقر استغرب اي صراره دا ف راح معاه وطلع بيه لحد اخر دور ف الفندوق وصقر مش فاهم في اي اللي بيحصل
صقر لسه هيتكلم يسال في اي فجاه ظهر قدامه شخص شل كلامه
صقر.......بصدمه ...انت انت هنا اذاي
كمال......مفجاه اووي كدا
صقر....انت اذاي جيت هنا
كمال......وانت فاكر انكم تقدر تحبسوني تبقي عبيط
صقر واقف متنح مش فاهم اللي بيحصل بس الي جيه ف تفكيره انه ياذي ملك ويكون بيبعده عشان كدا
+
استوووووووب 🥰🥳
اي رايكم ف البارت 🧐
وتوقعاتكم اي بقي 🧐😂
+