رواية ملك الصقر الفصل الرابع والثلاثون 34 والاخير بقلم بسنت شريف
صقر استغرب اي صراره دا ف راح معاه وطلع بيه لحد اخر دور ف الفندوق وصقر مش فاهم في اي اللي بيحصل
صقر لسه هيتكلم يسال في اي فجاه ظهر قدامه شخص شل كلامه
صقر.......بصدمه ...انت انت هنا اذاي
كمال......مفجاه اووي كدا
صقر....انت اذاي جيت هنا
كمال......وانت فاكر انكم تقدر تحبسوني تبقي عبيط
صقر واقف متنح مش فاهم اللي بيحصل بس الي جيه ف تفكيره انه ياذي ملك ويكون بيبعده عشان كدا
صقر.....انت جيت هنا اذاي و عايز اي اصلا
......انا اللي جبته
صقر اتلفت يشوف مين بيتكلم وكانت صدمته اللي مش متوقعها وكان مديره
صقر بصدمه .....انت اذاي واي علاقتكم ببعض
كمال.....صابر صاحب عمري ياصقر
صقر ......نعمممم ....معقول حضرتك هربته هربت مجرم ذي دا
صابر.....اهدا عشان تفهم
صقر بزعيق.....افهم اي دا انا هطربقها علي دماغ الكل واللي انت عملته انا مش هعديه ابدا
صابر....انت نسيت نفسك ياصقر ولا اي انت بتكلم مديرك
صقر.....مدير اي اللي يهرب ارهابي محكوم عليه بالعدام
صابر.....وانت المفروض انك شايف اني اخرج متهم من الجهاز دا شئ سهل يعني انت بتستهبل ولا اي واتفضل اقعد عشان تهدي وتفهم
صقر...مش عايز افهم
كمال.....انت مش ملاحظ انك عمال تزعق وبتعلي صوتك علينا
صقر.....لولا عامل احترام لسنك كنت حدفتك من هنا
صابر.....انت زودتها اوووي دا ابوك ياصقر
صقر.....اناابويا مات من زمان وكلامي خلص
ولسه هيمشي بس صابر مسكه
صابر.....واضح اني كنت فهمك غلط طول سنين دي وطلعت همجي ومتخلف
صقر......عايز اي
صابر.....اقعد وانت تفهم
صقر قعد علي مضد عشان يفهم اي اللي بيحصل
صابر.....احكي ياكمال
كمال .....لااحكي انت انا مش هيصدقني
صقر.....انتم هتفضلو تتعازمو علي بعض كتير
صابر.....اخرس بقي في اي ياواد انت
صقر.....اتفضل احكي ولا انتم فاضين يعني
صابر......ابوك اما عمل الحادثه وكان بسببها قعد.من الداخليه وانت اكيد لاحظت تغير والدك ف الوقت دا كانو محتاجين ف الداخليه حد يدخل ف قلب الجماعات الارهبيه ويكون مصدر ثقه وطبعا بسبب اللي والدك مر بيه وان الداخلية استغنت عنه دا كان اكبر دافع يسمح ليه انه ينضم ليهم وهو يستغلوه عشان كدا طلق والدتك ودخلك مدرسه داخلي عشان كل شئ يظهر طبيعي ومع الوقت قدر يكسب ثقاتهم فعلا وبعد السنين دي كلها بقي الامير بتاعهم وظهورو قدامك كان بتخطيط منه هو واختارك انت لانه متاكد انك من اكفءالظباط عندنا كان هو يخطط وانت فعلا بتنفذ كل توقع هو بيقوله
صقر متابع كلامه بصدمه هو مش فاهم اي اللي حصل ولا اي بيسمعه يعني اي معني كلامهم دا واذاي اصلا
+
صقر......يعني انت طول الفتره دي بتضحك عليا وبتحركوني انتم الاتنين ذي العروسه اللعبه اذاي
كمال .....دي ظروف شغلنا وانت اكتر واحد فاهم دا كويس وصدقني اما عمري ما كنت هاخاطر بيك ولوللحظه كل حاجه بتكون مترتبه كويس جدا قرار ظهوري حان معاده اما قدرت اوصل لكل المعلومات المطلوبه وعن طريقك انت عشان كدا رفضت انك تروح انت تجبهم من بلادهم خوفا عليك صدقني انا بحبك وبخاف عليك اوووي
صقر باصاصص لي ومش عارف يتكلم ومش قادر يكلم مش لاقي كلام يعبر بيه عن احساسه
صابر......انا عارف ان الموضوع صعب عليك بس انت لازم تكون فخور بوالدك والعمل البطولي اللي عمله وهو بيعرض نفسه كل لحظه للخطر
صقر......خلصتم
كمال وصابر بصو لبعض
صقر.....انتم اتكلمتم وقولتو اللي عندكم ....وانا لسه عند قراري اه انت مش خاين بس بالنسبه ليا ميت وياريت ماتحولش تظهر ف حياتي تاني
1
وسابهم ونزل هو محتاج يجمع اللي بيحصل محتاج يهدي هو مش فاهم اللي حصل دا اذاي يعني هما كانو بيتعملو معاه وبيحركوه ذي ماهم محتاجين صقر غمض عينه يتحكم ف نفسه ويتحكم ف غضبه من ابوه اللي كل يوم بيذيد بسبب تصرفاته اللي بتفوق توقعاته
صقر دخل اوضته كانت ملك صاحيه وقاعده علي سرير
ملك....انت كنت فين
صقر.....قومي اجهزي عشان هنرجع القاهره
ملك .....لي مش المفروض لسه يومين
صقر بعصبية....ماتنجزي وتقومي تجهزي كل حاجه لازم ترغي فيها يالا بقي
ملك بصتله وسكتت ومفهمتش هي عملت اي عشان يتعصب كدا بس ماحبتش تذودها عليه ف قامت ف صمت جهزت حاجتهم ودخل صقر اخد حاجتهم ومشيو وطول طريق صقر سرحان وملك ملاحظه دا وسيابه لحد ما يتكلم لوحده وبعد وقت
ملك......ممكن تقف ف اول استراحه عايزه عصير
صقر...حاضر
صقر وقف بعده بمده ونزل جبلها عصير واكل وجاب ليه قهوه ورجع
ملك.....اي دا انا عايزه قهوه مجبتش ليا قهوه لي
صقر ....انتي قولتي عايزه عصير
ملك اخدت الكوبايه منه ....بس انا بحب القهوه هات
اخدتها منه وشربت حبه وبعد كدا عيطت
صقر....في اي بتعيطي لي
ملك.....القهوه طعمها وحش اوووي
صقر باستغراب .....لا حلوه وبعدين ساده ذي مابتشربيها في اي
ملك....لاوحش اووي
صقر..ً...يابنتي انتي هتجنني معي طعمها عادي اهو
ملك.....اسكت بقي وسيبني ف حالي
صقر .....في اي طيب ....طيب بوصي في استراحه قدام تاني هنزل واجبلك قهوه تمام
ملك....طيب
صقر كمل طريقه وهومستغرب انها تعيط عشان طعم القهوه بس معجبهاش وبعد وقت نزل تاني جاب قهوه ليها ولي وادهالها ونفس كلامها انها طعمها وحش وصقر بقي هيتجنن مش فاهم اي اللي بيخصل
ملك......عشان حامل طعمها وحش ماما قالتلي كدا انا هفضل طول الحمل كدا مش هشرب قهوه
صقر ضحك غصب عنه .....معلش هلقيلك ليها حل
ملك.....بجد اذاي
صقر......بعدين ماتقلقيش
ملك......هو انت كويس
صقر.....لا
ملك......مالك طيب في اي
صقر اتنهد وحكالها اللي حصل
ملك بصدمه.....يعني هوطلع شغال مع المخابرات انت بتكلم بجد بس اي علاقه دا انه يطلق مامتك
+
صقر....مش عارف الموضوع في لغز مابينهم انا مش فاهمه انا تعبت منهم اوووي وفعلا مش ف حمل صدمه منهم تانيه كفايه كدا لان فعلا اللي شوفته منهم لحد دلوقتي كتيرر اوووي فوق تحملي
+
ملك بحزن علي حالت صقر .....ماتبصش للجانب السئ
صقر .....مش فاهم
ملك.....انت كانت اكتر حاجه مضيقاك ان كنت خايف ان بباك يكون ارهابي وايده ملوثه بالدم وهوطلع مش كدا بل طلع بطل خليك ف الجانب دا و الايام بداوي ياصقر
صقر.سكت ومردش لان فعلا دا كان تفكيره بس الصدمات اللي بيعرفها كل فتره دي بتبني ما بينهم حواجز صعب هدمها
+
الايام بتعدي علي حمل ملك وصقر جنبها خطوه
بخطوه
كندا وجاسر اتجوزو واتعملهم فرح وهم وكانت فرحتهم ان حبهم اللي من طفولتهم كبر معاهم وبقوا ف بيت واحد
صابر بيحاول يقنع صقر ان ابوه عمل عمل بطولي وبيحاول باستمرار انه يرجع علاقتهم ببعض لكن صقر مش مديله فرصه ورافض فكره دي
+
ملك قاعده مع عاليه لكن باين عليها التعب
عاليه.....انتي شكلك تعبانه انا هكلم صقر يجي
ملك....انا كويسه ماتقلقيش اعمليي ليا بس كوبايه ليمون معلش
عاليه.....حاضر يا حبيبتي
عاليه قامت وملك قاعده مكانها تعبانه جداا وسمعت صوت الجرس راحت تفتح واستغربت من اللي هي شيفاه قدمها
ملك.....مين حضرتك
......انتي ملك صح
ملك باستغراب .....ايوه انا مين حضرتك
كمال.....انا كمال
ملك بصدمه.....هااا اتفضل حضرتك اسفه جدا
كمال ببتسامه.....لاعادي ولايهمك
كمال دخل وملك مش عارفه اللي عملته دا صح ولاغلط واي هيكون رد فعل صقر. لوجيه وشافه
كمال......عامله اي دلوقتي طمنيني عليكي
ملك.....الحمدلله و حضرتك عامل اي
كمال.....الحمدلله
في الوقت دا خرجت عاليه من المطبخ ومعاها كوبايه ليمون لملك بس مجرد ماشافت كمال الكوبايه وقعت منها
ملك......في اي ياماما حصل خير
ملك قامت لمت الازاز ودخلته مطبخ وبعد كدا دخلت اوضتها عشان تسيبهم يتكلمو مع بعض
+
عاليه......انت عايز اي مني واي اللي رجعك وبعدين انت مش مسجون خرجت اذاي
كمال.....ممكن تسمحيلي افهمك الموضوع من الاول
عاليه.....لامش عايزه افهم حاجه ولا عايزه اسمع منك حاجه اتفضل استني ابنك عن اذنك
كمال .....عاليه استني انتي في حاجات كتير لازم تعرفيها من فضلك اسمعيني وبعد كدا احكمي عليا
عاليه بصتله وسكتت وقعدت
كمال....من بعد الحادثه اللي حصلت وكل حاجه ف حياتي اتلغبطت وانتي عارفه دا كويس حياتي ادمرت قصاد عنيا حلمي راح تاريخي ف شغلي ادمر في لحظه قدامي وانا مش عارف اتصرف لحد ما صابر صاحبي عرض عليا المهمه دي وكان عندي اختيار ياما افضل موجود عاجز مستنيكي انتي تشتغلي وتصرفي عليا يا اما اغامر بحياتي وكان دا اختياري بس عشان انفذ لازم اكون مطمن عليكم عارف ان تصرفي كان و عارف اني دمرت اي ذكري مابينا باللي عملته فيكي انتي وصقر بس انا كنت عايزك تكرهيني وتشوفي حياتك و عشان كدا عملت كدا وكنت دايما بتابع اخبارك والمدرسه اللي دخلت فيها صقر كنت موصي عليه من قيادات كبيره اوووي ف المخابارات تضمنا ان حدياذيه عارف اتصرفي كان غيي وكان ممكن اعالج الامور باسلوب تاني
عاليه......وياتري اي سبب المهم بقي الي يخليك ترمي مراتك ف الشارع وترمي ابنك انك تنضم للجماعات الارهابيه اللي بيقتلو ناس ملهاش زنب ويحقرو قلب اهاليهم
كمال.....السبب ان حق الناس اللي بتموت دي ترجع وقدرت والبركه ف ابنك هو اللي لف حبل المشنقه حواليهم
عاليه......يعني انت مش بتشتغل معاهم
كمال......لا انا كنت بعمل خدمه ف شغلي انا وكان من صعب اوصل للي وصلتله دا ف يوم وليله
عاليه......وصقر عرف
كمال.....اكيد انا وصابر وضحنا ليه بس هو لسه مش قادر يتقبل اللي حصل
عاليه......انت حكيت اللي عندك المطلوب مني اي بقي
كمال بحرج ......تسمحيني صدقيني كنت عايز احميكي انا بحبك وهفضل احبك ارجوكي اديني فرصه تانيه
عاليه.....انت اكيد اتجننت بعد كل اللي عملته فيا دا وعايزني اديك فرصه تانيه تبقي بتحلم
كمال......كلنا بنغلط ياعاليه ومحدش فينا معصوم من الغلط وانا غلط وبتمني انك تسامحيني
عاليه.....عمري ف حياتي ماهسمحك ولاهنسي اللي انت عملته فيا
كمال.....فكري تاني ياعاليه خلينا نعوض اللي فات ونقضي اللي باقي من عمرنا سوا ....وانا مستنيكي يوم الخميس في قاعه####عشان هتكرم من الجهاز واتمني تيجي وتكوني مشركاني ف اليوم دا
1
كمال مشي وسابها تفكر وهي محتاره مش عارفه تاهد قرار هو اه ظلمها وجيه عليها لكن هي بتحبه هو حبها الوحيد اه اتجوزت غيره بس محبتش غيره مش عارفه تسامحه وتكمل معاه ولا داغلط وخرجها من شرودها صوت صقر
صقر......اي اللي واخد عقلك يا جميل
عاليه......حمدلله علي سلامتك ياحبيبي
صقر.....الله يسلمك ياست الكل مالك سرحانه ف اي
عاليه محبتش تقوله......كنت قلقانه علي ملك عشان كانت تعبانه
صقر ماصبرش تقول ماله وجري علي ملك يشوفها كانت نايمه وباين عليها التعب
صقر......في اي يا حبيبي مالك
ملك....انا كويسه ماتقلقش تعب طبيعي عادي و
صقر لمح ايديها مربوطه
صقر.....اي دا اي اللي عورك كدا
ملك....دي كوبايه اتكسرت اتعورت منها
صقر.....مش تخلي بالك يا ملك
ملك.....حصل خير بقي ياصقر وبعدين دا جرح بسيط مش كل حاجه تكبرها كدا
صقر.....وانتي بتعملي حاجه ف المطبخ لي اصلا هومش انا جبتلك واحده تساعدك عشان انتي ترتاحي يا حبيبي
ملك.....لا عي وقعت من ماما
صقر....مش فاهم
ملك....اصل اصل
صقر....في اي يا ملك
ملك.....عمو كمال كان هنا وماما اول ماشفته كوبايه وقعت منها
صقر ماتصدمش لانه كان متوقع انه يجي .....ماشي ياملك حصل خير يالا عشان ناكل عشان جعان
ملك .....استغربت ان مالوش ردت فعل وذي مايكون كان عارف انه جاي
+
صقر فضل طول اليوم بيتعامل طبيعي جدا ومكنش لي اي ردت فعل ظاهره قدامهم واول ماولدته دخلت اوضتها دخل وراها
عاليه......تعالي يا حبيبي
صقر.....عايز اتكلم معاكي
عاليه.....اتفضل
صقر.....كمال كان هنا ليه
عاليه اتوترت ومبقتش عارفه ترد
صقر......انا عايز افهم اللي حصل مش اكتر
عاليه حكت ليه كل الكلام اللي قاله
صقر......وانتي رايك اي
عاليه.....مش عارفه
صقر....قدامك يومين لحد معاد الحفله تاخدي قرار مع اني عارف رايك
عاليه.....انت رايح الحفله دي
صقر.....لازم احضر عشان الناس هسيبك تفكري وردي عليا
+
عدت الايام عليهم وجيه يوم الحفله والكل اعصابه كانت متوتره
عاليه مش عارفه تعمل اي محتاره مابين تقبل ترجع ومابين لا مابين تسامحه ومابين انها تفضل حايتها كدا وقطع حيرتها دخول ملك
ملك.....صباح الفل
عاليه.....عامله اي يا حبيبتي
ملك.....تمام.....المهم قوليلي الجميل سرحان ف اي
عاليه سكتت ومش عارفه ترد
ملك....بوصي ياست الكل اولا كدا كلنا بنغلط وكلنا بنختلف ف وجهات النظر وكل واحد فينا بيشوف الامور من منظورو هو وبناءاًعليها بيتصرف عمو كمال غلط بس رجع ف غلطه واعتزر وقال اسبابه وانتي بتحبيبه خلاص سامحي واللي فات مات وربنا يطول عمركم بس اللي جاي مش قد اللي فات ياماما انتي تعبتي كتير ف حياتك ومحتاجه ترتاحي بقي
+
ملك سابتها ف بحر افكارها ودخلت اوضتها تستعد للحفله وبعد وقت صقر جيه يجهز وهو متوتر
ملك.....اي الجمال دا علي فكره كدا هتتعاكس ومش هيحصل كويس
صقر ابتسم ....مش هتبطلي جنان ابداا
ملك.....تؤتؤؤ....دا اسلوب حياة ياباشا
صقر.....ماشي يامجنونه ماما جايه معانا ولااي
ملك.....معرفش بس جايه
صقر.... قدامي ياملك نشوفها
صقر خرج هو وملك كانت عاليه خارجه من اوضتها وعي لابسه فستان جميل مناسب سنها وصقر اما شافها ابتسم وسكت
وراحو الحفله وكمال فرح اوووي بوجود عاليه وفضلو طول الحفله مع بعض يتعاتبو ف اللي فات واتفقو انه هيرفع قضيه طلاق ويطلقها من راضي الاسيوطي ويتجوزها
وفعلا تم دا وطلقها وكمال منتظر عدتها تخلص ويتجوزها ومحاولاته مع ابنه مش بتنتهي وصقر مع الوقت سامحه بس لسه بعيد عنه
+
الايام بتعدي وجيه يوم وملك خلفت كان توتر والقلق علي كل وبيدعولها انها تقوم بسلامه
علي......اهدا بقي وترتني يا عم
صقر.....تعرف تخرس بدل ماقتلك دلوقتي
عز.....اهدا ياوحش في اي هتبقي كويسه ماتقلقش
الوقت عدي علي صقر بطئ جدا لحد ما خرجت الدكتوره
صقر.....خير يادكتوره طمنيني
دكتوره....مبروك جالك ولد ذي القمر
صقر.....ملك طمنيني عليها
الدكتوره.....كويسه ماتقلقش وهي ف الافاقه دلوقتي ودقايق وهتجيلكم الاوضه
كلهم راحو الاوضه منتظرين ملك وبعد وقت قليل جت وبعدها البيبي
صقر مسكه وحس احساس عمره ماحسه ف حياته حس ان قلبه بيدق جامد جدااا لدرجه.ان حس ان قلبه هيقف
كمال.....اي العسل دا مشااءالله ربنا يبارك لك فيه يارب وناوي تسميه اي بقي
صقر ببتسامه ....يونس
علي.....دا اسم ملك صح
صقر....طبعا
عز.....يعيني علي رجاله
صقر.....علي اساس مين اللي سمي عدي ابنك امشي ياض من هنا
رائد.......شكلك وحش اووووي
صقر.....قوله ياجدع
عز باحراج.....خلاص في اي ما لكم عادي يعني انتم كبرتم الموضوع اووي ياشباب
+
ملك وصقر حياتهم جميله جداا ومش بتخلي من جنان ملك ومقالبها ف صقر اللي مش بتنتهي ومحاولتها الكتير بمساعده صقر انها توفق مابين البيت ويونس والجامعة ودا كان بالنسبه ليها صعب بس صقر كان دايما جنبها
+
علي وجوري حياتهم بسيطه بنفس بساطه جوري وجمالها وخلفو بنت سموها جويريه وولد اسمه عامر
+
عز وراندا حياتهم سعيده بحبهم لبعض وعز كان فعلا عوض لراندا عن كل اللي شافته ف حياتها بحنيته عليها ووقوفه جنبها وعي كانت عوض ليه عن حنان امه اللي افتقده كانو بيكملو بعض ودا اللي كان مميز حياتهم وخلفو ولد واحد اسمه عدي
+
جاسر وكندا حياتهم مختلفه عن الكل رغم ساعدتهم وحبهم لبعض بس مش بتخلي من خناقات كندا المستمره علي اتفه الاسباب و دا مخلي حياتهم مش مستقره خالص بسبب غيرتها الذايده علي اقل الاسباب وخلفو بنت اسمها مكه وولد اسمه يوسف
+
بعد خمس سنين
+
صقر نايم هو ملك وصحي علي حد ييبوسه
صقر .....صباح فل علي احلي جميل ف الدنيا حبيبتي عامله اي
ملايكا ....تويسه اثصحي بقي (كويسه اصحي)
صقر.....مستعجله لي بس كدا اهدي
ملايكا ....مث انهالده عيد ميلادي انا مليكه (مش النهارده )
وقبل صقر ما يرد كانت جت وحدفت نفسهاةعليه
صقر.....يابت انتي عندك ميول تلعبي مصارعه قولي لي طيب
ملايكا ......انا نفسي اكون ذيك انت
صقر .....تكوني ظابط
ملايكا .....اه
صقر ابتسم.....وانتي يامليكه نفسك تكوني اي
مليكه .....نفسي اكون دكتوره ذي مامي
صقر.....يعني بتحبي مامي اكتر
ملك....خودها دي كمان مش كفايه يونس اللي بقي نسخه منك والقرده الصغيره اللي بتنفذ كل حركه بتعملها
صقر ضحك.....معلش بقي يالوكا
+
الوقت عدي بيهم وابتدو يحضرو لعيد الميلاد وكانو مزينين البيت بطريقه جميله جدا وكل مكان مكتوب عليه مليكه وملايكا ورقم 5 وكان شكلهم حلو جدااا
ابتدا العيد ميلاد ومشغلين الاغاني وابتدو يطفو الشمع
صقر.....هابقي بتتمنو اي قبل ماطفو الشمع
مليكه وملايكا ....مامي تغنلنا اغنيه Chada chamka اللي غنتها ف عيد ميلاد دهب
صقر وملك بصو لبعض
صقر.....وانتم عرفتم منين بقي
ملايكا.....دهب وراتني الفيديو
وملك ضحكت .....عنيا يااميراتي
ملك ابتدت تغني الاغنييه وترقص مع بناتها ودخلت يونس معاهم واللي صدمها ان صقر اشترك معاهم ف الاغنيه وكان حفظها
+
تممممممممت😍😍🥰