رواية ملك الصقر الفصل الثلاثون 30 بقلم بسنت شريف
صقر سابهم وراح وقف قدام راعيه المركزه شايفها متوصله بالاجهزه ومطفيه نايمه باستسلام مش قادر يتخيل اللي لسه كانت معاه من كام ساعه بتضحك وفرحانه شايفها نايمه قدامه لا حول ليها ولاقوه حاسس بالعجز وهوسبب ف اللي حصلها تانيب ضمير صعب اوووي وخرج من شروده صوت شخص
وليد......عحبك اللي حصل ليها بسببك دا
صقر ساكت مش بيرد
وليد......انا عارف انك بتحبها ف ممكن اسالك سؤال
صقر ....اي
وليد.....مش انت بتحب ملك
صقر.....انت بتسال ملك دي حياتي
وليد. .....يبقي تسيبها ابعد عنها سيبهالي ملك دي بنتي انا اللي مربيها كبرت قصاد عنيا لحظه بلحظه انت حياتك خطر وانت متعود علي دا لكن انا مش هقدر امن علي اختي معاك انت مقدرتش تحميها انا بترجاك تسيبها وانا هخليها تتنازل ليك عن كل حقوقها ومش عايز منك حاجه
صقر باصص ليه مش عارف يتكلم صدمه كلامه مش قادر يتوقعها
صقر.....انت انت عايزني اطلق ملك
وليد.....ايوه انت حياتك خطر ودي طبيعه شغلك انت حر ف نفسك واتقلمت معاها خلاص لكن ملك لا انا مش هقدر اشوفها فيها حاجه وبتمني انها تقوم بسلامه لو بتحبها ابعد عنها بلاش تبقي اناني وتفكر ف نفسك
صقر.....واللي انت بتقوله دا اسمه اي رد اما تفكر تطلق اختك بعد جوازها بكام يوم مفكرتش الناس هتقول عليها
وليد.....مايخصكش
صقر.....وانا مش هطلقها واعلي مافخيلك اركبه وبلاش تقف قصادي عشان انت اللي هتزعل
وليد .....لومطلقتهاش هرفع عليك قضيه وهي لسه تحت وصيتي عشان ماجبتش السن القانوني ف طلقها من غير شوشره
صقر.....حياتي بملك مالكش دعوه بيها ولاخر مره بحزرك عشان وقتها هتجبرني اتصرف معاك تصرف مش هيعجبك
+
صقر مشي من المستشفي كلها لانه حاسس انه مخنوق حاسس ان كل حاجه ضاعت منه ف لحظه بيعيد تفكيره بيعد المواقف اللي حصلت واهمها انه فعلا هو المسبب الوحيد لاذي ملك لولا هو كانت ملك كويسه معقوله خطر حياته بقي خطر علي ملك دلوقتي حاسس انه تايه مش عارف يتصرف حاسس ان كل حاجه ضده بس اللي هومتاكد منه انه مستحيل يبعد عنها ...بس كلمه اخوها بتتردد كتير ف ودنه بلاش تبقي اناني وتختار حبك ليها علي حسابها
2
وليد واقف متابع ملك وقلبه وجعه علي منظره وبيقنع نفسه ان قراره صح وخرجه من شروده صوت امه
عزه .....المفروض انك انت كبير وعاقل وتبقي حكيم ف تصرفاتك بس اللي انت عملته دا مفيهوش اي حكمه ولااعقل نهائي عايز تفرق مابين اختك وجوزها ياوليد لي يابني هو كان صقرر اللي عمل فيها كدا هوزنبه اي ماتجيش عليه يابني كفايه اللي هو في
وليد....وانا فين انا اعزره عشان قلقان واللي جواه مرميه بين الحياه والموت هيحصل فيها اي ردي عليا
انتي مامسعتيش الدكتور وهو بيقول ان حالتها خطر
عزه....وليد اللي حصل لملك دا طبيعي يحصل ليها سوء بسبب صقر او لا لكن اللي مش هينفع انك تفكر بهمجيه وتعمل حاجه تدمر بيها كل حاجه واولهم علاقتك باختك وانت عارف كويس ان ملك عنيده جدا وبتحب صقر تفتكر هي هتقتنع بكلامك دا وحتي لواقتنعت كلام الناس يابني هيقولو عليها اي هتفضح اختك
وليد.....ربك يسهل
+
عزه مشيت وسابت وليد ف افكاره اللي هو مقتنع بيها ورافض يسمع كلام اي حد
+
اليوم عدي علي كل صعب جدا وكل واحد ف افكاره
+
صباح يوم جديد
+
وليد وعلي ولو المستشفي وراحو للدكتور بتاع ملك
يطمنو عليها
وليد. ....خيرريادكتور
الدكتور.....حالتها ذي ماهي مفيش جديد بس المؤشرات الحيويه كويسه وانشاء الله خير
علي....طيب ينفع نشوفها عايز اطمن عليها
الدكتور.....ممنوع يافندم عن اذنكم
كلام الدكتور بيزود غضب وليد واصراره علي قرار
علي.....يا لا نرجع الفندق نطمن والدتك عشان كانت قلقانه
وليد....يالا
+
علي ووليد خرجو من المستشفي وبعد وقت وصل صقر ودخل اوضه ملك من غير ماحد يحس بيه ووقف جنبها وهو ماسك ايديها
صقر.....اسف اني مقدرتش احميكي اسف ان بسببي انتي هنا اسف اني بسببي انتي اتوجعتي بس غصب عني انا لو كنت اقدر كنت بقيت مكانك لكن هما ضربوني بيكي انتي وجعوني فيكي عرفين ان انتي اغلي من نفسي بحبك اوووي ياملك وسامحيني انا مش هقدر ابعد عنك لان انتي روحي ياملك حتي لواضطريت احارب الكل عشانك انتي مراتي وهتفضلي علي اسمي مهما حصل
صقر خرج من المستشفي بهدوء ذي ما دخل
+
وجواه قرار مش راجع غير اما يجيب حق ملك مهما الموضوع دا كلفه حتي لو عمره فداه بس المهم حقها يرجع
+
صقر رجع القاهره ودخل مكتبه وابتدا يشتغل ويعمل اتصالاته وبعد وقت طويل عز دخل عليه
+
عز....انت بجد هنا انت طبيعي يابني مراتك ف المستشفي وانت جاي تشتغل ولا انت صدقت كلام وليد ولا اي فهمني ياصقر
صقر......كلام اي
عز.....انا سمعته بيتكلم مع ولدته انه طلب منك تبعد عنها
صقر....اممممم
عز......رد عليا انت هتتخلي عن بيتك وتهدو من قبل مايتبني
صقر.....انا عمري ماهتخلي عن ملك مهما حصل
عز.....امال وجودك هنا معناه اي
صقر.....معناه اني بجيب حقها ومش هرجع ليها غير امااجيب حقها مهما حصل
عز......معاك يا صاحبي بس انت عارف هتجيبه من مين عارف مين اللي وراها هتجري ورا سراب
صقر.....المتلتم
عز.....طيب دي اسخم وادل دا واحد مفيش حكومه ف العالم قدرت تجيبه
صقر.....عز انت عايز اي دلوقتي
عز.....عايزك تبقي مع مراتك واما تتحسن وتتطمن عليها خود حقها ذي مانت عايز وانا ف ضهرك خطوه بخطوه ....ملك بتحبك وعندها ثقه فيك بس هي واحده خارجه من اصابه خطر ياصقر مش محتاجه غيرجوزها اللي هوصلت للحاله دي بسببه ماتديش فرصه لحد ياصاحبي يدخل مابينكم من اي ثغره
صقر اقتنع بكلام عز وقرر انه يروح ليها يطمن عليها
+
المدير في مكتبه
المدير......الو. ....اطمن كله تمام ماتقلقش انت كل اللي انت عايزه هيتم ذي ماخططت بالحرف و.......
+
قطع كلامه خبط الباب
المدير .....ادخل
صقر دخل وبعد مكانه
صقر....احمممم انا عرفت ان وصل للجهاز معلومه عمليه الاعضاء هتم كمان 24ساعه
المدير.....اه فعلا ورائد بيجهز قواته وبيستعد
صقر.....انا عايز اطلع انا بدل رائد
المدير.....لا انا عايزه حي انت لوشوفته هتقتله
صقر باستغراب.....هقتله لي
المدير.....عشان عرفك مجنون وهمجي
صقر.....هقتل الشخص الوحيد اللي هيوصلني للمتلتم مش غريبه دي يافندم ولا حضرتك وصلتلك معلومات انا معرفهاش
المدير .....مفيش حاجه بس انت فعلا بيبقي ليك ردود فعل مش متوقعه ياصقر وانا اوعدك اما الواد يجي انت اللي هتتولي التحقيق معاه
+
صقر.خرج من عند المدير بس حاسس ان فيه حاجه مش طبيعيه افكار كتير جت ف دماغه وكله انيل من بعض ف الاخر خالص قرر يروح لرائد
+
رائد قاعد ف مكتبه بيخطط اذاي هيهجم عليهم واذاي يلحق العمليه دي من غير اي خساير وقطع تفكيره صوت خبط الباب
رائد.....ادخل
صقر دخل ورائد اتصدم انا شافه
رائد.....صقر
صقر......في اي اتصدمت كدا لي
رائد.....هااااا لا عادي تعالي اتفضل
صقر دخل وقعد قدام رائد ورائد متوتر مش فاهم اي سر مجي صقر عنده ودي تعتبر اول مره يجيله مكتبه
+
صقر خرجه من شروده.....انت مستغرب وجودي طبعا بس انا محتاج مساعدتك
رائد.....مساعدتي انا اتفضل طبعا
صقر......انت طبعا عرفت باللي حصلي
رائد......وربنا ماليا دعوه ولا حتي اعرف مين اللي عمل كدا
صقر.....انا مقولتش انت عملت كدا ....انت عارف ان اللي انت هتروح تقبض عليه دا الوسيله الوحيده اللي هتوصلني للي عمل كدا ف مراتي
رائد.....هو المتلتم هواللي عمل كدا ف ملك
صقر......اه
رائد.....وانا بوعدك اني مش هرجع غير بيه مهما حصل
صقر بصله اوووي لانه مستغرب نفسه لي جيه لرائد واللي مستغربه اكتر لي رائد وافق
رائد.... انا مش وحش علي فكره انا عارف اني اذيتك كتير وعملت ليك مشاكل اكتر واخرها صور ملك بس انا
صقر......مش وقته الكلام دا
رائد.....لا وقته ياصقر وقته انا اسف ياصقر اسف علي حاجات كتير اوووي من وقت ما دخلنا الكليه وانا نفسي اصاحبك بس انت كنت حدودي اوووي ف التعامل مش بتتعامل غير مع عز وكنت فاكر ان دا تكبر منك عشان كدا كنت بسعي دايما اني اعملك مشاكل لكن انت بتنجي منها وبعد ماتخرجنا البنت الوحيده اللي حبيتها حبيتك انت. وكانت هتموت عليك وبتجري وراك كرهتك وبقيت نفسي اقتلك وخططت لدا كتير اووي بس فشلت باردو كل مره كنت بفشل لحد ما عرفت ان العصابه اللب هجمتني وانا ف انجلترا وكانت هتقتلني وانت اللي ظهرت وانقذت حياتي ومكنتش اعرف انت مين ولسه عارف دا من قريب يعني كل اللي عملته فيك انت قابلته بالخير بتمني انك تسامحني ياصقر
صقر.....رائد انا كلامي واضح اهم حاجه عندي الواد دا يكون موجود واللي بينا هيتحل بعدين
رائد....وانا اوعدك انه هيكون موجود
صقر ....تمام وانا هكون متابعك من بعيد وامنك ماتقلقش
رائد......تمام
صقر سابه وخرج وهو مش عارف اللي عمله دا صح ولا غلط انه يامن لرائد دا صح ولا لا مهو كان راقبه من بعيد حس ان هو تايه ومش عارف يتصرف بس هو بيتعلق باي قشايه توصله يجيب حق ملك
+
الدكتور خرج ملك من الرعايه المركزه ودخلها اوضه عاديه والكل منتظرها تفوق ومجرد مافافت فرحو وحمدو ربهم
ملك فتحت عنيها كذا مره عشان تتعود علب نور الاوضه وبعد دقايق فتحتها عادي وابتدت تبوصلهم كلهم بدور علي صقر مابينهم
+
وليد.. حمد لله علي سلامتك ياحبيبتي الف سلامه عليكي
علي......حمدلله علي سلامتك ياحبيبتي
+
ملك.....الله يسلمكم .....هو صقر فين وهو كويس حصله حاجه حد يطمني انتم مش بتكلمو لي
وليد.....ممكن ترتاحي انتي بس انتي تعبانه ياحبيبتي هوكويس ماتقلقيش
ملك....طيب هوفين
وليد حبى يستغل الفرصه.....في القاهره عشان عنده شغل
ملك.بصدمه......شغل صقر
وليد.....دي طبيع.....وقبل مايكمل الجمله كان صقر دخل الاوضه
صقر .....ست البنات
ملك بفرحه....انت كويس صح
صقر....انتي شايفه اي
ملك....انت كنت ف القاهره
صقر بص لوليد بغيظ......دا مشوار خفيف كدا بس ياست البنات المهم انتي عامله اي طمنين عليكي
ملك.....كويسه ....هما مين الناس دول ياصقر
صقر.....بعدين ياحبيبتي المهم انتي خلي بالك من نفسك ماشي
ملك.....حاضر
صقر حضانها وهمس فودنها.....انا لازم امشي عشان اجبلك حقك وصدقيني هرجعلك قريب بس اوعي تصدقي اي كلمه من اي حد انا عمري ف حياتي ماهحب حد ذيك ولاهتخلي عنك بحبك
صقر بعد وملك بصاله اووي مش فاهمه معني كلامه دا اي
صقر..ً...علي عايزك ثواني
صقر وعلي خرجو
صقر......عايزك تخلي بالك من ملك مفهوم ومتغبش عن عينك لحظه طول ماهي هنا واول مارترجعو القاهره هتكون في ناس مسؤلين عن حمايتها
علي.....طيب وانت
صقر.....انا....
وليد قاطعه.....هو خلاص فقد السيطره عن انه يقدر يحميها وطلع ف الاخر كله بلح
صقر تجاهل كلام وليد ....فهمت هوالمفروض يومين وملك هتخرج من هنا ترجع القاهره وتجيلي وفي اليومين دول هطمني عليها باستمرار
وليد.....انت مالكش دعوه بيها انت فاهم واول ماتخرج من هنا انا هخفيها وابقي وريني بقي هتوصلها اذاي
صقر بدون مقدمات مسك رقبته.....انا لحد دلوقتي عامل اعتبار لملك وانك انت اللي مربيها ومقدر مشاعرك اكتر من كدا هتختبر صبري عليك وانت اللي هتزعل واقسملك لو قربت منها وعملت حركه متخلفه دي لهندمك علي يوم اللي تولدت فيه واسال اخوك. عني انا مبهدتش
وسابه ومشي تحت صدمه علي من اللي حصل ووليد اللي اترعب من تهديد صقر
علي.....انت بتقول اي ياوليد انت عايز صقر يطلق ملك انت اتجننت
وليد .....اه
علي.....ابعد عن صقر ياوليد عشان هومابيهددش وردت فعله هتزعلك هو عامل حاليا خاطر لملك ولماما لكن لوعملت كده ف ملك صقر رده فعله مش هتعجبك وهتكون خسرت ملك كمان لانه بتحبه جداا فكر الاول ياوليد
1
علي رجع لملك يقعد معاها وتفكيره مشغول علي صقر واللي وليد ناوي يعمله
+
استووووووووب😍🤗
اي رايكم ف البارت 🙄وتوقعكم اي ف اللي جاي 🧐
+