📁 آخر الروايات

رواية ملك الصقر الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم بسنت شريف

رواية ملك الصقر الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم بسنت شريف 



                                              
الايام بتعدي وعلاقه صقر بامه بتتحسن  خطوه خطوه ودا مفرحها جدا ومستكفيه باي حاجه منه 
صباح يوم جديد 
صقر صحي عمل روتينه اليومي وكالعاده من اول امه ماعاشت معاه يصحي تكون عامله الفطار
صقر ببتسامه.....صباح الفل دلع كل يوم دا ماينفغش خالص 
عاليه .....صباح خير يا حبيبي دا مش دلع دا انا باكلك انت طول عمرك لوملقتش الاكل قدامك بتنساه 
صقر.....فعلا دي اكتر مشكله بتقابلني 
عاليه.....اقعد افطر بقي 
صقر قعد وابتدا ياكل.......انا في موضوع عايز اتكلم معاكي فيه 
عاليه.....اتفضل يا حبيبي 
صقر.....راضي الاسيوطي 
عاليه ...مالو 
صقر.....حكايته اي واذاي اتجوزتيه واي اللي وصلك للمخزن بشكل دا 
عاليه......اليوم اللي بباك طلقني فيه وطردني كنت واقعه ف الشارع و محتاجه اروح مستشفي و....
عاليه سكتت مستغربه ان صقر مالوش رده فعل وان المفروض ان مفكر انها سابته ....فضلت بصاله مش عارفه تكلم 
صقر قكع تفكيرها ......انا عارف اللي حصل يومها كملي 
عاليه بصدمه.....عارف منين ملك 
صقر ابتسم .....هي ملك بس هي ماحكتش حاجه 
عاليه .....مش فاهمه 
صقر.....مالاحظتيش انها سالتك ف البلكونه يعني مثلا الشقه كلها مش عجبها وكان لازم تتكلمو ف البلكونه ملك عارفه اني طول وانا ف البيت بكون قاعد ف اوضتي ومكتبي اللي ف اوضتي قريب من البلكونه ف طبيعي هسمع كلامكم 
عاليه تنحت ......معقول دا تفكير ملك ملك 
صقر ضحك علي صدمتها ....ماتصدميش اوووي كدا دي عملت بلاوي تانيه كملي انتي بس 
عاليه.....اصل مش مصدقه شكلها برئ اووي 
صقر....اهووو بقي نعمل اي 
عاليه ضحكت .وكملت ....حاولت امشي لكن مقدرتش ووقعت عند المستشفي اللي جنب البيت ومحستش بنفسي غير ف المستشفي وهو جنبي وحكالي انه شافني واقعه وباين عليا الضرب 
فضل جنبي طول منا ف المستشفي وحكتله حكايتي واخدني ف شقه ليه هنا ف القاهره فضلت قاعده فبها لحد عدتي ما خلصت وبعد كدا اتجوزنا ابتسمت ....كنت دايما اقول ان فرحه حياتي وعوضني عن كل اهانه بباك عملها فيا 
صقر.....طيب مين عمل فيكي كدا 
عاليه اتنهدت .....في يوم قابلت واحد صاحب بباك بصدفه وسالته عليك وهو حكالي انك بقيت ظابط فرحت بيك اووي انك حققت حلمك وروحت قولتله انك ظابط هو وقتها معلقش ومع الوقت اكتشفت حقيقه الافراح اللي بيعملها وانه تاجر سلاح وقتها هدته بيك و عشان يسكتني ضربني وحابسني ف المخزن 

+



                              
صقر اتنهد وقام باس دماغها .....هجبلك حقك وحياه كل دمعه نزلت منك بسببهم هما الاتنين هبيكيهم قصادها سنين ودا وعد مني 
عاليه....انا مش عايزه حقي ومش عيزالك مشاكل  ياصقر انا كفايه علي انت 
صقر.....ماتقلقيش ياست الكل ...انا هنزل بقي عشان اتاخرت عايزه حاجه
عاليه .....خلي بالك علي نفسك 
صقر.....وانتي كمان ياست الكل 
صقر خرج من شقته كانت ملك خارجه 
صقر....يا صباح الجمال 
ملك ببتسامه .....صباح الخير 
صقر....اي الاخبار ذاكرتي كويس 
ملك.....اه تمام ماتقلقش 
صقر.....انا مش بقلق عليكي اطمني 
ملك..ً....اي الثقه دي 
صقر......يالا بس عشان اوصلك.عشان اتاخرت جدا وشكلي هتنفخ يالا 
ملك.ضحكت ونزلو .....طيب روح انت وانا هروح ذي كل يوم عادي 
صقر.....النهارده اتقابلنا يبقي اوصلك اركبي وبلاش رغي كتير 
ملك.....بلاش صيغه الاوامر دي.بحس انك بتحقق معايا 
صقر.......هههههه معلش 
صقر وملك ركبو 
صقر.....بقولك انتي هتخلصي امتحانك امتي انهارده 
ملك .....ساعه 12 
صقر...ً.تمام ....هعدي عليكي.نتغدي سوا وبعد كدا نروح عشان تختاري الفستان يا قلبي 
ملك بفرحه.....ماشي 
صقر نزلها ورجع شغله ودخل مكتبه يكمل شغله وقطع تركيزه خبط الباب 
صقر.....ادخل 
دخل رائد ببرود وقعد 
صقر....خير 
رائد......انا مش فاهم لي في سوءتفاهم بينا انا بجد حاولت كتير لكن انت في حاجه انت زعلان مني ف حاجه طيب شايل مني من حاجه قول يا صاحبي 
صقر.....انا خالص اطمن 
رائد .....طيب اولا انا اسف علي اللي قولته ف موضوع ملك وصدقني مش قصدي المهم طمني اخبار اي
صقر.....الموضوع اتمحي ومبقاش ليه وجود وحقها قريب اووي هرجعه 
رائدبخوف....هو انت عرفت مين اللي عمل كدا 
صقر.....طبعا ......عشان كدا بقولك حقها هيرجع قريب اوووي هندم انه فكر بس يفكر فيها مش انه اتجرأ واذاها 
رائد ...اكيد اكيد ...انا هروح انا بقي عشان عندي شغل
رائد خرج وهومرعوب وبيفكر رده فعل صقر هتكون اي واي اللي هيحصل 
الوقت عدي وصقر راح اخد ملك واتغدو سوا وبعد كدا راحو يدورو علي فستان 
ملك.....هواحنا هنروح مكان محدد يعني 
صقر.....في مكان ف دماغك 
ملك ....لا 
صقر.....تمام يبقي نروح المكان اللي عايزه .....انا عارف انك تعبانه بسبب الامتحانات بس انا هيبقي صعب افضي الايام اللي جايه دي وبعدين دي اخر ماده وهترتاحي بقي براحتك 
ملك.....صح ....بس احنا رايحين فين باردو 
صقر......اتيليه شوفت صور فساتينه علي نت فاعجبني جبت عنوانه وهنروح وهو وصلنا يالا انزلي 
صقر اخد ملك ونزلو وابتدو يدورو ف الفساتين بس الاتنين مفيش حاجه شدتهم صقر بيدور بعنيه علي حاجه تكون مميزه لملك عايز يشوفها اليوم دا ملكه فعلا بس مش عارف مش لاقي حاجه مناسبه بص علي ملك كانت واقفه قدام فستانين 
صقر.....اي 
ملك .....حلوين اوووي 
صقر بص عليهم وعجبو شكلهم 
صقر......فعلا شكلهم حلو جداا 
جت بنت اللي واقفه......علي فكره ياانسه الفساتين دي لسه جايه من المصنع قبل ماتيجي بدقايق 
ملك....هوانتم اللي بتصنعو الفساتين دي 
البنت .....اه 
صقر.....ملك اختاري فستان انتي مالك مين اللي بيصنع 
ملك.....انا اخترت دول 
صقر....انتي عايزه الاتنين يعني هتلبسي فستانين ف الفرح 
البنت .....عادي يافندم دي موضه وفي بنات كتير بتعمل كدا 
صقر.بص لملك .....اي خلاص عيزاهم 
ملك.....ولوعيزاهم هتجبهم 
صقر......اكيد 
ملك....بس هيبقي غالي اووي 
صقر.....مفيش حاجه تغلي عليكي عجبينك  تقسيهم ونجبهم 
ملك ابتسمت له وبصت للبنت .....انا عايزه ادمجهم 
البنت .....نعم اذاي يعني 
ملك......هو انا كلامي مش مفهوم ف اي 
البنت بصت لصقر وصقر مفهمهش بارده قصد ملك 
صقر.....يعني اي يا ملك تدمجيهم 
ملك.....يعني جزء من دا وجزء من دا 
البنت تنحت.....نعم 
صقر....ملك حبيبتي انتي بتقولي اي الفستان بيتباع كامل كدا هتجزئيه انتي اذاي يعني مش فاهمك 
قبل ملك ماترد سمعو صوت .....قصدها ان في حاجه عجبها من الفستان دا وجزء عجبها من الفستان ف عايزه اعمل فستان يكون مجمع الاتنين صح 
ملك ....ايوه بالظبط 
صقر بص لملك وبص للي واقف 
......انا يحي شاهين صاحب الاتيله واللي بصمم الفساتين دي 
صقر .....اهلا بيك 
يحي .....ها انتي عايزه اي 
ملك.....هو ينفع يعني 
يحي.....علي حسب انتي عايزه اي 
ملك....انا عايزه الفستان دا كدا كامل بس تعمله القطعه الاضافيه بنفس شكل الفستان دا 
يحي .....عايز الكسل بالطول دا بالظبط 
ملك.....ايوه 
يحي .......تمام انتي حاليا قيسي الفستان دا وفي خلال اسبوع هيكون الفستان كمل ذي مانتي حابه 
ملك يساعده .....اوك 
صقر فضل واقف مكانه منتظر خروجها بفارغ الصبر وبيتخيل شكلها هيبقي عامل اذاي بالفستان ولكن ملك فاقت توقعاته وهي خارجه بلبسها العادي 
صقر ....اي دا فين الفستان 
ملك.....البنت جيباه وجايه اهو 
صقر....انا مش بسال عليه هو انا عايز اشوفك بيه 
ملك....يوم الفرح بقي 
صقر اتغاظ منها وكملو كلام علي تفاصيل الفستان وبعد كدا راحو اشترو بدله لصقر وبقيت الحاجات اللي ملك هتحتاجها

+



تخيلو انتم بقي شكله هيبقي اذاي😂😊

1



الايام.بتعدي وملك متابعه مع صقر تحضيرات الفرح بتاعتهم وكانت فرحانه جداا وصقر فرحته ماتتوصفش ومكلف علي ينفذ كل حاجه ملك تطلبها بسبب انشغاله  
وقبل الفرح بيومين ملك كلمت صقر 
ملك.....اذيك عامل اي 
صقر......الحمدلله يا حبيبي انتي طمنيني عليكي 
ملك.....تمام يا حبيبي .....انهارده هنعمل حفله صغيره عند جدو 
صقر باستغراب.....لي 
ملك.....حنه 
صقر بعدم فهم .....يعني اي مش فاهم 
ملك.....حفله كدا ياصقر قبل الفرح بيومين المهم ماتنساش تيجي بقي عشان جدو جابلي حنانه سودانيه وهتلبسني حاجات غريبه كدا 
صقر.....حاجات غريبه هي امتي دي طيب 
ملك.....النهارده ساعه 6
صقر......تمام يا حبيبي هحاول اجي 
ملك....تحاول اي ياصقر انت لازم تيجي 
صقر......حاضر يا ملك 
ملك....اوك ...انا هقفل بقي عشان اروح عند جدو اشوف التجهيزات والحق اجهز 
صقر....ماشي يا حبيبتي
ملك قفلت وكلمت كندا تابعت تجهيزات ونزلت تروح ليها واول مادخلت كان عرفه قاعد علي كرسي 
ملك.....اذيك.ياجدو 
عرفه.....اهلا بعروستي الحلو عامله اي يااحلي عروسه ف الدنيا 
ملك....الحمدلله 
عرفه.....في عروسه قمر كدا طيب 
كندا....احم احم نحن هنا وهبقي عروسه حلوه كمان شهر علي فكره 
عرفه ضحك......اكيد طبعا هتبقي اجمل عروسه 
يا لا بقي اجهزو وانا هشوف الناس جهزت ولا الا 
ملك وكندا طلعو عشان يبتدو يجهزو وكانت ملك لابسه فستان حلو جدا وبسيط وكانت ذي القمر
كندا.....اي الجمال دا يا قلبي 
ملك....بجد.شكلي حلو 
كندا قبل ما ترد كان باب بيخبط وفتحت الباب واستغربت من اللي شيفاه قدمها 
ملك ....مين 
كندا متنحه.....مش عارفه 
ملك قامت تشوف مين وكانت بنت سمرا لابسه ذي الهنود ومعاها شنطه كبيره وكذا بنت معاها 
ملك ....افندم انتم مين 
البنت.....انتي عروسه هيك 
ملك بصت لكندا ومش فاهمه حاجه ...اها 
البنت.....تؤبري قلبي كتير حلوه 
ملك....شكرا بس انتي مين 
البنت......نالا خان وجايه عشان اساعدك تجهزي 
ملك.....انتي هنديه 
نالا ببتسامه.....مش باين عليا ولا اي 
كندا....انتي بتكلمي كام لهجه بالظبط 
نالا.....كتير حبيبتي يا لا بس عشان ورانا شغل كتير لسه 
ملك.....بس انا جهزت مين طلب فستان دا 
نالا ....زلاما اسمه صقر 
طلعت الساري اللي صقر طلبه وملك وكندا انبهرو بشكله ملك عنيها دمعت من الفرحه ومش عارفه تكلم ...ودخلت غيرت الفستان بتاعها ولبست الساري واكسسوراته وكانت جميله جدا جدا 
كندا......واو بجد شكلك حلو اوي يا ملك 
ملك... بجد 
بعد وقت طلع صقر وانبهر بجمالها وكان متوقع تبقي حلوه بس مش بالجمال دا 
ملك.....حلوه 
صقر.ً...تجنني 
ملك.....شكرا انا فرحت بيه اووي 
صقر ....ماينفعش تكوني بتحبي حاجه ومجبهاش ليكي لحد عندك 

+



        

          



مملك نزلت مع صقر واكتشفت ان في فرقه تحت بس هنديه مش نوبيه وكانت حنتهم علي طريقه الهنديه وملك فضلت ترقص وتغني معاهم وكانت فرحتها ماتتوصفش وصقر فرحان بفرحتها 

+



عدي اليومين واخيرا جيه يوم الفرح ملك كانت جميله جدااا بفستنها اللي ذاد جمالها اضعاف وكانت ذي الاميرات الي بيخطفو النظر وصقر كالعاده انبهر بجمالها اخدها القاعه والفرح كان وهم بمعني الكلمة وكانت فرحتهم مسيطره عليهم وفجاه القاعه ضلمت ملك بتبوص جنبها كان صقر مش موجود وفجاه ظهر والانوار كلها عليه ومعاه مايك ف ايده
صقر.....طبعا انا مهما اتكلم وقول ساعدتي اد اي انهارده مش هتتوصف وانهارده وبعد طول انتظار شايف حبيبتي عروستي وبالفستان الابيض ربنا يقدرني واقدر اسعدك ياست البنات ودي هديه مني ليكي 
وكانت هديته مش متوقعه لملك  انه يغني 
اغنيتها الهندي اللي بتحبها (mere del ko)
صقر غناها روعه وكانه دي لغته مش واحد.مابعرفش يعني اي هندي وغناها يمكن احسن من المغني الحقيقي كمان وفرحه ملك بيه ماتتوصفش 
صقر حب يعمل حاجه مميزه اكتر وغني كذا اغنيه تانيه ورا بعض(ليله ورا ليله ).....(وتعال )....
.(شعراتو ولو) .ً.....( جمهوريه قلبي)وختمها باغنيه (فارس احلامك )

+



صقر وهو بيغني كان مخلي الكل يرقص معاه كان عامل بهجه لفرحه جميله  جداا 

+



ملك قررت تغني اغنيه حبيتك بالاتلاته 
وكانت بتغنيها وهي طايره وسعيده جدا 

+



الفرح خلص وصقر اخادها وسافرو يبدا حياتهم في مكان هما فيه لوحدهم بعيد عن الكل وبعد مده من الوقت كانو وصلو 

+



ملك......احنا فين 
صقر.....دهب 
ملك ....بجد .....انا نفسي اجي هنا من زمان 
صقر.....احلامك اوامر ياقطتي 
صقر اخدها وراحو مكان فاضي علي بحر فيه خيمه بس شكلها حلو ومفيهوش حد 
ملك......هو مفيش حد.هنا 
صقر.....لا هنا مفيش حد تعالي معايا 
صقر اخدها ودخلها الخيمه 
صقر.....الاوضه دي ادخلي غيري الفستان دا 
ملك.....حاضر 
ملك دخلت كان فيه فستان تاني ابيض بسيط جدا وقصير لبسته وبعد وقت طويل خرجت تدور علي صقر 

+





صقر.....كان داخل لسه الكوخ يشوفها .....اي الجمال دا 
ملك.....شكرا 
صقر.....تعالي 
اخدها وخرج وكان مجهز المكان كله ورود وشمع وكان المنظر وهم مع منظر البحر والنجوم كان المنظر حلو جدا 

+



ملك.....بجد الجو حلو جدا هنا 
صقر.....ربنا يقدرني واخلي ايامك كلها حلوه 
ملك.....انا بحبك اووي ياصقر 
صقر......مش اكتر مني يا ملك انا حبي ليكي وصل لمرحله مهما قولت مش هيكفي
ملك....نفسي توعدني انك ماتبعدش عني ابداا ولاحبك يقل 
صقر .....عشقك ذي الوشم ياملك مابيطلعش وماينفعش يقل انا مش بتحكم ف قلبي وانا جنبك كل اللي ف ايدي اعمله اغرق ف حبك اكتر والحاله الوحيده اللي هبعد فيها عنك هي موتي ياملك غير كدا انا مقدرش ابعد عنك لحظه واحده 
ملك ابتسمت ليه وحبها لي بيذيد .....ودا فرح تاني 
صقر.....احتفال مابينا التاني ليهم دا لوحدينا احنا 
ملك.....احلي فرح 
صقر اخد ايد ملك وشغل اغنيه (ولاكلمه حب )لعمرو دياب علي موبايل وابتدو يرقصو عليهاوبعد كدا شغل مهرجانات وابتدو يرقصو عليها وفرحتهم كانت بسيطه وجميله جدااا ان اخيرا بقو لبعض بعض انتظار طويل جدااا 

+



استووووووب🥳🥰
اي رايكم ف البارت 🧐🙄
     

+



مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات