رواية عذبني حبك الفصل السابع والعشرين 27 بقلم ايمووو كمال
واتي يوم ينتظره الجميع، يوم اعلان الفرحه الحقيقية في قلوب معتز الذي يشعر انه سوف يتزوج لاول مرة، فقلبه غامر بالفرحه الشديده، وكذلك هادي الذي فرحته لا تقل عنه، بل تزيد، وحان وقت المساء وتوجه كل من هادي ومعتز الي منزل العروسه، فرحب بهم الجميع، مباركين لهم، وانتظر حتي وصل المأذون، فكتب كتاب هادي اولا، فتوجه الاب والام الي ابنتهم، محتضنيها ومباركين لها بكل حب، مرددا لها،،
سليم ينظر لها بفرحه شديده ثم يقول،،،
النهارده الدنيا مش سيعاني من الفرحه، اخيرا كتب كتابك ياقلبي، وبقيتي خلاص تحت وصاية راجل غيري، هيكونلك سندك، وظهرك، وكل دنيتك
نسمه تنظر له بحب وتقول،،،،
متقولش كده يابابا، ربنا يخليك ليا، انت هتفضل طول عمرك سندي، وظهري، وعزوتي كلها، طول ما حسك في الدنيا، ربنا يباركلي فيكي انت وماما يارب
الام بسعاده تردد،،،
الحمدلله ياحببتي، احنا اطمنا عليكي، ورسالتنا تمت علي اكمل وجه، ربنا يسعدك في حياتك يارب، ويهدى سرك
نسمه محتضنه يداها،،،
امين يارب يا امي
ثم نهض هادي الي عروسه وامسك يداها مقبلها وقال لها،،،
- الف مبرووووك يا اجمل من رأت عيني، ربنا يقدرني واسعدك يارب
نسمه بفرحه تغمر عيونها،،،
الله يبارك فيك ياحبيبي
يقترب منها ويطبع قبله علي جبينها، ثم يطبع قبلتين علي وجنتيها، ويهمس لها،،
هادي بفرحه وشوق،،،
النهارده اسعد يوم في حياتي، بحبك يا احلي نسمه دخلت في حياتي
نسمه بنظرة شوق له،،،
وانا كمان ياقلب نسمه من جوه، يارب يجعل كل أيامنا في سعاده وحب وهنا
يصرخ بهم معتز قائلا،،،،
- ياعم الحبيب انت مش وقته، انا عايز اكتب زيك، في ايه
يضحك عليه هادي ويرد،،،،
اتفضل ياسيدي اكتب، لما اشوف اخرتها معاك
يجلس هادي بجانبه، ويتم عقد قرانه، فكان وكيل جنة ايضا سمير، واخاها شاهدا علي العقد، وفقد كان معتز سارحا في حال القدر الذي جمعه بجنتة لتذيقه معني السعاده الحقيقية، ففاق على سماع صوت المأذون قائلا جملته الشهيرة،، فتوجه نظره لرؤية جنته الجالسه والفرحه تطير من اعينها، فنهض اليها فقترب منها ونهضت وامسكها بين يده واخذها بين احضانه، واشتد في حضنها، وبادلته الحضن، منتسيين كل الحاضرين، حتي فاق علي سماع صوت مصطفي اخيها مرددا له بنبره غيره،،
-ايه ياعم انت، راعي ان اخوها واقف مش كده، وانتي يابنت ماتلمي نفسك مفيش خشي خالص كده
معتز ينظر له نظرة غيظ،،،،
في ايه يا ابو النسب، دي مراتي على سنة الله ورسوله، يعني ممكن اخدها وانا ماشي عادي يعني
مصطفى بنفس النظرة،،،
انا مقولتش حاجه بس ميصحش والناس قاعده كده، وان كان انك تاخدها معاك دي، خلص شقتك وخدها ياسيدي مقلتش حاجه
ليلي بحده موجه كلامها لابنها،،،
خلاص يا مصطفي هي دي مباركتك لاختك، معتز فرحان بيها ياحبيبي، روح بارك لاختك، وتنظر لابنتها وتأخذها بين احضانها، وتبارك لها في حب، ثم يقترب منها أخيها ويقبل جبينها ويقول لها في حب،،،
- الف مبرووك يا جنة، النهادرة اسعد يوم ليا اني اشوفك عروسه، ربنا يسعدك يارب ويهنيكي حببتي، برغم اني مش طايق اللي عمله جوزك، بس باين عليه بيحبك اوي،
جنة بكسوف،،
اوي يامصطفى والله، انت بس قرب منه وهتحبه علي طول
مصطفى بضحكه،.
لا ياستي كفايه انتي تقربي، هبقي انا وانتي
معتز بحده، يقول،،،
ممكن اخدها منك شويه يا درش
مصطفى بنظره غيره وغيظ يقول،،،
اتفضل ياعريس، والف مبرووك
يجلس هادي بجانب عروسته في يتبادلون اطراف الحديث، ويتسامرون في حب وعشق، وفجأة يتوجه اليهم معتز ليقطع عليهم لحظات عشقهم مرددا،،
- ياعم الرومانسي، مش يالا بينا عشان نلحق نسهر شويه، انا استأذنت من حماتي، واخوها اللي مش عارف ليه مش طايقني
هادي بضيق؛ حاضر يامقطع الارزاق انت، يالا بينا
وتوجه هادي الي حماة طالبا منه اذن الخروج، ليسهر مع زوجته، فيقبل الاب، طالبا منه عدم التاخير، فنصرف العرسان، ليستمتعوا بحفلتهم خارج المنزل، فقد كان هادي ومعتز، جهزوا لهم حفله نيليه غايه في الجمال والروعه، فنبهرت بها نسمه وجنة، ثم اخذ كل عريس عروسه، وجلسوا سويا في جو ملئ بالحب والرومانسية
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال
يعمل ايهاب ليلا ونهارا، لا يمل، حتي انتهي اخيرا من تلحين وحفظ الأغنيه، وتنهد ومدد في نفسه،،
-ياااه اخيرا خلصتها، يارب تحسي بيها يانور، وسامحيني يامنيه روحي،، ففاق علي صوت هاتفه يرن، فنظر به فوجده فارس، فيرد عليه مرددا،،
-ايوة يافارس ازيك
فارس متسائلا؛ انت عرفت ان نور خرجت يا ايهاب من يومين؟
ايهاب بهدوء،،
اه عرفت كلمت د هادي بطمن عليها وقالي، انها خرجت
فارس يرد بنبره ضيق قاذلا،،،
وعملت ايه ياحيلتها
إيهاب ببرود يرد،،،،
ولا حاجه، كنت مشغول بتلحين وحفظ الاغنيه ما انت عارف
فارس بضيق،،،،
يا خبتي يانا، يا راجل اتلحلح شويه
ايهاب بغيظ؛يرد،،،
يعني عايزني اعمل ايه، ما انا طالع عيني عشانها
فارس بهدوء، يقول،،،،
ياحبيبي عايزك تقرب منها، كان مفروض تبعتلها بوكيه ورد كبير وشيك علي بيتها مكتوب عليه، الف حمدلله على السلامه، معشوقك المعذب في بعدك ايهاب، كده يعني
ايهاب يخجل من نفسه،،،،
تصدق مجاش في بالي خالص، كل اللي في بالي اني اخلص الاغنيه، بس ملحوقه هبعته يافارس ويارب تقبله
فارس بنبره مؤكده يقول،،،،
هتقبله وهقولك خبر حلو كمان لسه عارفه من عادل
ايهاب متسائلا؛ خبر ايه ده، وايه علاقته بعادل؟
فارس بهدوء يرد،،،،
اهدي بس، نور هتروح مع عادل فرح د هادي يوم الخميس، وهتغني في الفرح
ايهاب بغيرة،،،
وهي ايه اللي يوديها مع عادل، مش هو ده اللي كان السبب في كل اللي حصل، تسامحه هو وانا تسبني اتعذب كده
فارس بنبره غاضبه يقول،،،
هنعيده تاني يا ايهاب، خلي عندك ثقه في نفسك، قبل ما يكون عندك ثقه فيها، عادل اكدلي ان مفيش حاجه بينهم، علاقه اخوه، وصداقه، وشغل بس
ايهاب باعتراض،،
شغل ايه ده بقي ان شاء الله، اللي ما بينهم
فارس بتوتر يقول،،،،
قالي انهم هيعملوا اعادة توزيع بعض الدوتوهات القديمه بتوزيع جديد وهما اللي هيغنوها مع بعض، وهتختار دويتو وتضيفه في البومها
إيهاب بحده وغضب،،،
علي جثتي لو عملت كده، هي ناسيه ان في عقد وشرط جزائي ماضيه عليه، انها مينفعش تشتغل مع غيري لمده ١٠ سنين، واذا حصل هتدفع ١٠ مليون جنيه
فارس بعدم تصديق،،
ايه اللي بتقوله ده، نور مضت علي كده، وعارفه بالشرطين دول
إيهاب بضيق يقول،،،
عارفه انه عقد احتكار، بس مردتش تقرأ العقد
فارس بغضب يرد،،،،
وانت طبعا استغليت حبها وضفت في العقد مبلغ الشرط الجزائي، مش كده
ايهاب بحزن،،،
انت عارف كويس اني عمري ما هقدر اضر نور ابدا، وانا مكنتش موافق المحامي بس هو اصر انه يكتبه، واعتبرته كأنه مش موجود
فارس بتحذير،
بس نور لو عرفت هتزعل اوي يا إيهاب
ايهاب بعناد يقول،،،
وهي لو اشتغلت مع عادل هعرفها، وتوريني بقى هتشتغل معاه ازاي
فارس؛ احنا بنقربكم ولا بنبعدكم، مش كده ياهوبا
ايهاب يزفر تنهيده ثم يقول،،،
خلينا بس نشوف هتعمل ايه، وربنا يسهلها
فارس؛ يارب، بس حاول تحضر فرح هادي، فرصه كده تعمل اي منظر وتغنلها اغنيه كده تلين قلبها
إيهاب؛ هشوف يافارس، استني كده في ويتينج معايا اشوف مين، وينظر يجده دهادي، فيعود محدثا فارس،، طب سلام يافارس عشان دكتور هادي بيتصل، هرد عليه سلام
ويرد عليه مرددا،،،
مساء الخير يادكتور
هادي بنبره سعيده يقول،،،
ازيك يا ايهاب، انا بتصل عليك عشان اعزمك في فرحي يوم الخميس، في قاعة...... اتمني انك تشرفني
ايهاب بفرحه،،،
الف الف مبروووك يادكتور، ربنا يتمم بخير، اكيد هجي، وهحيي الفرح كمان
هادي بشكر،،،
متشكر جدا ياحبيبي، واعمل حسابك نور هتكون موجوده، مش هوصيك بقي، حاول تقرب منها
ايهاب؛ ادعيلي يادكتور، ربنا يحنن قلبها عليا
هادي؛ ربنا يصلح ليكم الحال يارب
ايهاب؛ امين يارب
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال
تجلس نور بغرفتها تستمع الي الفلاشه، لتختبار دويتو حتي تقوم بغناءه معه، فستمعت لاكثر من دويتو، وقد استقرت علي واحدا منهم، وعزمت ان تقوم بغناءه في فرح د هادي، فامسكت فونها وتحدث اليه مردده،،،
- مساء الخير ياعادل، اسفه لو كنت ازعجتك
عادل : مساء الخير يانور، مفيش ازعاج ولا حاجه امري
نور بنبره حماس تقول،،،
انا اخترت دويتو شاديه مع فريد الاطرش، وهنغنيه في البومي، وفي فرح دكتور هادي، ايه رايك
عادل بنبره اعجاب،،
هو فعلا جميل اوي يانور، بس تفتكري هيكون مناسب في الفرح
نور بحماس،،،
ايوة طبعا، انت ناسي الفيلم غنوه قبل جوازهم، والله هيبقي جميل، خصوصا اننا هنغنيه بطريقه فكاهيه، انت بس وافق
عادل بعدم اقتناع ولكنه وافقها،،،
برغم اني مش مقتنع، بس معاكي يانور، انتي حافظه الاغنيه واللحن
نور بتاكيد،،،
طبعا عن ظهر قلب، وانت
عادل؛ انا حافظ كل اللي في الفلاشه ومستعد لاي دويتو تختارينه، برغم اني كنت افضل واحد تاني
نور بتساؤل؛ تقصد اي واحد؟
عادل :شاديه وعبد الحليم، حاجه غريبه
نور تسرح في اسم الدويتو، فقد تمنت ان تغنيه مع حببها وليس هو، فصمتت قليلا، ثم هتفت بحزن ،،،
- بلاش ده بالذات ياعادل، عشان لو غنيته، لازم يكون طالعه الكلمات من قلبي، ومش هقدر اغنيها غير لشخص واحد بس
عادل بنبرة حزن لما تسببه لها،،،
انا اسف يانور، بجد اسف
نور محاوله تغيير الكلام؛ بقولك ايه، اجهز عشان الدويتو هيكون مفاجأة الفرح، اشوفك يوم الخميس، سلام
عادل؛ باذن الله، سلام يانور
وتغلق معه، لتجلس علي اريكتها، وتستند راسها وتفكر فيه، ولتسرح بخيالها، فيخطر علي بالها ان تكتب هذه الخاطره علي صفحتها في الفيس بوك،،،
كنت حلم لى اراك في احلامى... وحين تحقق الحلم واصبحت ملكا لك وعدتنى انى اكون حبيبتك ..وعشيقتك ..ان تكون سندي في الحياة.... الا تجرحني في يومِِ من الايام، وان يداك هى التى تجفف لى دموعى، وليس هى الايدى التى تسببت في الآمى وأوجاعى...فأين وعودك وحبك ؟...لماذا خالفت كل الوعود،،، هل تبخرت مع الزمان !!! لا اعيب عليك يا زمن فالانسان مننا هو الذى يتغير وليس انت فأنت برئ..فكفى لقد اكتفيت منك يا ألم
وثم تضغط علي كلمه نشر، ثم تغلق هاتفها،،
فيستمع ايهاب لرنه اشعار جديد، فيفتح هاتفه ويقرا خاطرتها بكل حزن والم، ويضغط علي اموشن حزين ويعلق لها كاتبا،،،
كنتي ومازلتي نبض قلبي، الا يكفيكي بعاد، رجعت حزين مشتاق، طالب منك في يوم السماح، ردي لي قلبي المعذب، فقد ذاب من شدة ألم الفراق،،،،، ثم ضغط شير
فوصل لها تعليقه، فقامت بفتحه، وقراته جيدا، مرة واثنان وعشرة، فقلبها يرق، ولكن عقلها ينتصر، فقامت بالغاء تعليقه، وابتسمت بانتصار
لاحظ انها حذفت التعليق، فغضب بشده، وررد في نفسه،،،
ماشي يانور لما اشوف اخرتها ايه معاكي، انا وانتي والزمن طويل، وعمري ما هيأس ابدا، ثم اغلق هاتفها، وقرر ان يتصل بمحل زهور مشهور، واملي عليه عنوانها، وبعض الكلمات الرقيقه علي الكارت، ثم اغلق، وظل يفكر في رد فعلها
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال
مازالت نانسي تحاول استجماع عافيتها، بمساعده عشيقها أدم، فقد كان نعم الحبيب المتفاني في خدمة محبوبته، فكان ملازمها طول الوقت، يساعدها في كل شئ تحتاج اليه، وكانت برغم الآم جسدها، فقد كانت سعيده بقربه لها، متناسيه اي ألم جسماني، فنعمه الحب تجعلنا نتحمل كل شئ، مادام بجوارنا من يشفق علينا، ويهون الآمنا،، فنظر اليها ادم متسائلا،،
- ممكن اعرف حبيبي سرحان في ايه؟
نانسي تنظر له نظرة حب وهي ممسكه بيده؛ تصدقني لو قولتلك اني سرحانه فيك انت!
أدم ببتسامه ساحرة تخطف قلبها،،،
فيا انا، وانا هنا جنبك، طب ازاي بقي
نانسي علي وضعها،،
سرحت في حبك ليا، واهتمامك اللي مغرقني بيه، معاك نسيت، او تناسيت الامي، ووجع جسمي، مش فاكره غير انك جنبي وبتخفف عني، مش شايفه قدامي غير حبك وحنانك، انت كتير عليا اوووي والله يا ادم كل اللي بتعمله عشاني ده، انت حتي مش بتخلي ماما وبابا يساعدوك في اي حاجه، ومشتهم وبيجوا شويه ويمشوا، انت بجد ازاي كده
أدم يضع يده علي وجنتيها وينظر لها بكل الحب والشوق الذي بداخله، ويقول،،
- عشان قلبي بيحبك، يانور عيوني، عشان عمري لا شوفت ولا هشوف غير عيونك الحلوه دي، انتي كنتي حلم حياتي، وضاع مني سنين طويله، وماصدقت انه رجعلي من تاني، ومش هسمح انه يضيع مني ياناسي ابدا، همسك بيه بإيدي وسناني ياحب عمري، اللي عايش بس عشان اعوضك واسعدك
نانسي تنظر له وتدمع مقلتيها، وتقول له بكل احساس صادق،،،،،
انا بحبك اوي يا دوومي، عمري لا قولتها ليك ولا لغيرك، بس كنت بكابر بيني وبين نفسي، بس خلاص، مش قادره اكتمها لحد دلوقتي
انا فعلا مش بحبك وبس، انا تخطيت مرحله حبك دي بمراحل اوي، وصلت للعشق يا ادم،، انا بعشقك اووي يا ابن عمي
وفي هذه اللحظه يضمها ادم بكل حب وشوقه لها منذ سنين، ويدس وجه بين خصيلات شعرها، ليستنشق عبيرها، فتشتد باحتضانه ممسكه اياه بيديها السليمه، اكثر منه لتذوب بين احضانه، فيهمس لها في اذنيها مرددا،،،
- ربنا يصبرني عليكي، وشهور العده تخلص يا انوس، مش هستني يوم واحد تاني، هاخدك وعلي المأذون علي طول
نانسي بخجل من تلميحاته،،،،
ربنا يعدي الايام يا ادم، انت صبرت كتير هانت ياحبيبي
وادم ويبعد عنها ليغمز لها بعينه،،،
هانت ياجميل، وساعتها محدش هيحوشك عني ابدا، بحبك اووي يا نانسي
نانسي بابتسامه ساحرة،،
وانا بمووت فيك حبيبي
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال
في منزل نور تجلس في غرفتها، واضعه سماعات في اذنيها تستمع لبعض اغانيها المحببه، واذا يدخل والدتها عليها وهي ممسكه ببوكيه ورد لونه احمر كبير الحجم، فتقدمه لها، فتتعجب نور وتسألها،،
- ايه البوكيه الحلو ده، مين اللي بعته ياماما؟
سميه تنظر لما بين يديها ببتسامه، ثم تردد قائله،،،
شوفي انتي وفكري مين المتيم اللي هيبعته، شوفي الكارت
تمسك نور الورد ودقات قلبها تزايد، حتي وجدت الكارت، وقرأت الكلمات،،،،
"الف حمدلله علي سلامه اجمل نور نورت دنيتي، اللي كانت ظلمه طول ماهي غايبه عني،، معشوقك المعذب في بعادك إيهاب"
تقرأها نور اكثر من مرة، ثم تنظر الي والدتها، وتعطيها اياه، لتقوم بوضعه في الفاز، وهي تحتفظ بالكارت، بعد ان قامت بتصوير البوكيه لتحتفظ به في هاتفها، فقد جعلته صورة لبروفايلها في الواتس والفيس، فنظرت لها والدتها قائله،،،
- يانور يابنتي، سامحيه بقي، الراجل تعب من كتر ما بيحاول معاكي، ربنا بيسامح انتي ليه مش عايزة تسامحي
نور بحزن، تقول،،،،
عشان لسه مجروحه اوي منه يا امي، لازم اداوي جرحي الاول، وبعدين اتأكد من حبه، وانه مهما يحصل لازم يثق فيا اكتر من كده
سميه بتنهيده تقول،،،
خلاص ياحببتي، اعملي اللي يريحك، وربنا يعينك يا ايهاب وتصبر
نور بضحك،.
انتي بتدعيله هو ياماما، ده انا اللي بنتك مش هو
سميه بزعل،،،
عشان بنتي قلبها قاسي اوي، ومش عايزة تريح قلبه، وقلبها
نور محاوله ترتضيها،،،
معلش يا ماما، لسه ربنا مأذنش، وكل شئ بأوانه
ويمر يومان ليأتي يوم فرح هادي ونسمته، فدلف الي عروسه في مركز التجميل ممسكا بيده بوكيه ورد جميل، فيدخل ويجدها منتظراه، وناظره للخلف، فيتوجه امامها واذا به يتفاجا انه يقف امام بدر البدور تقف امامه باروع فستان في اجمل ليله في عمرهم، فتتفاجأ نسمة بانه يتقدم منها وبوكيه الورد سقط منه وقام بأحتضانها بشده بكل حب ويطبع قبلته الاولي ويتوه في شهدها، فتخجل في بدايه الامر ثم تتجاوب معه، فبتعد عنها،بعد فتره ثم هتف في اذنها،،،
- الف مبروك ياعمري، الله اكبر، قمر يانسمتي، اسف مقدرتش اتمالك نفسي، وعدت نفسي اني ملمسكيش غير وانتي علي ذمتي، وماصدقت ياعمري، انا مش قادر اصدق ان القمر ده بقي ملكي انا
نسمة بكسوف تنظر له،،،
الله يبارك فيك حبيبي، اخيرا ياقلبي ربنا حقق مرادي، وتم حلاله وبركاته علينا
ينحني لياخذ بوكيه الورد، ويقدمه لها، ثم ينصرف وسط تصفيق وزغاريد الاحباب، ويقوم بفتح سيارته المزينه بالورود، ويجلسها بالخلف، وهو يجلس بجاورها، ومعتز يقود السيارة، وجنته بجواره، ويتوجهون الي قاعة الفرح، فيبدأ مراسم الزفاف بالزفه،، ثم بعد مضي الوقت يتوجهون الي الكوشه، وبعد فترة تتقدم نور بصحبة عادل، فيتعجب هادي وينظر لها نظرة تعجب، فتهمس له، قائلا،،
- هتفهم بعدين، ثم تتوجه الي العروسه وتبارك لها، ثم تبارك للعريس، وتتوجه الي الاستيدج ممسكه بالمايك وتقدم التهنئه للعروسين، تطلب منهم ان يتقدموا اليها، لتغني اول اغانيها،، وهي في قمه الفرح والسرور لهم مردده،،،
غَنَّوْا وَبَلُوا الشُرَبات وَأَفْرَحُوا دا العُمْر ساعات
زَغْرَطُوا وَأَرْقَصُوا يلا عقبال عندكو يا بَنات
عَيَّشنا بنتمنى الفَرْحَة وَحَلَمنا سَنَّينَ وَسِنِيْنَ
ياما بِفُسْتان وَبِطَرْحَة وَدَعِينا وَقَوْلنا آمِين
……………………….
واهو ربنا عوض صبرنا خير والدور جه علينا يا بنات
بعد ما كنا هنتجنن م الوقفة قدام المرايات
ويارب يعدلهالكو تفرحوا فرحتي يا بنات
……………………….
مبروك عليا كدا مية مية
عريسي خلاص جمبي في عش الزوجية
عيلتة بقت عيلتي مامته بقت مامتي
سمعونى زغروطة رقصوني شوية
……………………….
مَبْرُوك عَلِيّا كَدّاً مية مية
عَرِيسَيْ خَلاص جمبي ڤِي عُشّ الزَوْجِيَّة
عَيَّلتُهُ بِقَتّ عيلتي مامتة بِقَتّ مامتي
سَمِعُونِي سَمَّعُونِي زغروطة يلا انتي وهية
ظلوا يرقصون في بهجة وسعاده، فقد جعلت الجميع يرقص ويتفاعل معها، وظل العرسان يرقصون حتى انتهت من اغنياتها، ثم ذهب العرسان الي الكوشه وتقدم عادل اليها ممسكا بمايك وقدم المباركه للعرسان، ثم بدأ مع نور في مفاجأتهم لهم، كل هذا واكثر تحت انظار ايهاب، الذي يتحامل علي نفسه حتي لا يفقد اعصابه، فيلاحظ صديقه، ويحسه علي التماسك، حتي بدات نور بكل براعه وخفة دم غناء هذا الدويتو بينها وبين عادل، بدلع وصوت عذب مردده
نور :ياسلام على حبي وحبك وعد ومكتوب لي أحبك
ولا نامش الليل من حبك يا سلام على حبي وحبك
عادل : يا سلام على حبي وحبك ده ماكان على بالي أحبك
ولا نامش الليل من حبك ياسلام على حبي وحبك
نور : يا حبيبي هواك جنني والشوق ملاني جراح
وحياتك تبعد عني وتسيبني عشان ارتاح
عادل : وأنا يعني ماسك فيكي ؟ ماهو قلبي المشغول بيكي
نور : حبك سهرنيييي
عادل : أنا زيك برضه
نور : ربي يصبرني
عادل : ايوه أنا فى عرضه
نور : اعذرني لاني بحبك مابنامش الليل من حبك
ياسلام على حبي وحبك وعد ومكتوب لي احبك
عادل : مش ممكن اعيش من بعدك ده خيالك جنبي ليلاتي
و بقول لو ربنا ياخدك كنت اعمل ايه ياحياتي
نور : انشالله انت يا حبيبي ياهنايا وكل نصيبي
حاولّع فى روحي ياقلبي وعنيي
عادل : لا اوعى ياروحي ده واجب علي (يخرج من جيبه ولاعه ويقوم بأشعالها)
فيضحك جميع الحضور
نور : من ساعة قلبي ما حبك
ما بنامش الليل من حبك
يا سلام على حبي وحبك
حبيتني صحيح
عادل: اومال
نور : أتاريني بقيت فرحانة
عادل : عقبال كل العزال يتهنوا زي هنانا
نور : شوف وشّـي اصفـرّ ازاي من حبك
(تشاور علي وجهها بكل دلع)
عادل: شوفي جفني احمـرّ ازاي من حبك
( يشاور علي جفونه)
نور : حتعيش ياروحي معايا دانت حياتي ودنيتي
كفاية حب كفاية أحسن يضر بصحتي
وتنتهي من ادائها، ثم يتوجهون الي العرسان مباركين لهم، فينظر لها هادي مرددا،،
- بجد مش قادر اوصفلك سعادتي، شكرا ليكي اووي يانور، علي احياءك للفرح
نور ببتسامه رقيقه، تقول،،،،
متشكرنيش يادكتور، انا اللي مفروض اشكرك علي تعبك ووقوفك معايا، ومهما عملت مش هيوفي ابدا تعبك، الف مبروك
هادي؛ الله يبارك فيكي، اوعي تمشي، خليكي عاقده شويه كمان
نور؛ حاضر، عن اذنك
ثم يوجه هادي كل الشكر والتقدير لعادل علي مشاركته الغناء مع نور
يتقدم ايهاب الي الاستيدج، ليقدم اولي اغانيه في الفرح وهي موجهه خصيصا لها تقول كلامتها،،،
وبحبك وحشتي .بحبك وانتي نور عيني
"وهنا يشاور عليها باصبعه السبابة"
دا وانتي مطلعه عيني . بحبك موت
لفيت قد ايه لفيت . مالقيت غير فحضنك بيت
وبقول لك انا حنيت . بعلو الصوت...
وكان الوقت فبعدك واقف مابيمشيش
وكانك كنتي معاي بعدتي ومابعدتيش...
فى دمى حبيبتى وامى وزى ماكون . ببتدى اعيش
بعدت وكنت هاعمل ايه . مين يختار غربته بايديه
لاكن حبك دا مانسيتهوش وعاش فيا
ليه حاتاسف على الغيبه . ماغبتيش لحظه وقريبه
محدش عنده كده طيبه . وحنيه
وكان الوقت فبعدك واقف مابيمشيش
وكانك كنتي معاي بعدتي ومابعدتيش
فى دمى حبيبتى وامى وزى ماكون . ببتدى اعيش
وبحبك وحشتي .بحبك يانور عيني
دا وانتي مطلعه عيني . بحبك موت
كانت تسمع له وتسرح في كل حرف ينطق به، ولا تشعر بانفاسها المتصاعده، ودموع الحنين تجرفها اليه، فنهضت وركضت مسرعه بدون ان تنتظر عادل الذي لم يلحق بها، فستقلت سيارتها، وهربت من مواجهته، حتي لا تسمع باقي اغانيه، فسرعت بسيارتها غير مدركه الي اين تذهب حتي اوصلتها سيارتها الي.....