📁 آخر الروايات

رواية احببتها متنمرة الفصل السابع والعشرين 27 بقلم وعد يحيي

رواية احببتها متنمرة الفصل السابع والعشرين 27 بقلم وعد يحيي


_________
احببتها متنمره:-
______________
بتول:-تيته...يا تيته....
جدتها:-ايه يا بتوته
بتول:-بصي عوزه رأيك
جدتها:-في ايه
بتول:-شويه كده و المفروض نورا تعدي عليا و نروح نجيب لبس حسام عوزني البس واسع اسمع كلامو و لا تحكم
جدتها:-لا يا حببتي مش تحكم ما يقلك البسي واسع و اتحجبي و متقفش مع ولاد و اقفلي المحل مش تحكم ده خوف عليكي
بتول :-نعم نعم اقفل المحل؟اتحجب؟امال التحكم يبقي ايه؟
جدتها:-يا حببتي الراجل الي يقلك كده يبقي لازم تعرفي انك مش هتلاقي زيو لانو اكيد بيحبك لدرجه الجنون يا بتول و مش عايز واحد يلمحك اما التحكم حاجه تاني
مطت بول شفتيها:-هممممم يعني اغير لبسي؟
جدتها:-اه اصلا انتي لبسك مش بيعجبني
بتول:-بس الحجاب قدام شويه
جدتها:-صح..بتول ازاي انتي بتحبيه و هيتقدملك و ابوكي مصر ع كريم؟
بتول:-عادي بقه
جدتها:-ازاي هو موافق ع الوضع ده؟
بتول:-لا لا لا ده ميعرفش
رفعت جدتها اصبعها محذره:-بتول!...اوعي و الكدب
بتول:-دي كدبه بيضه لغايه ما اخلص من كريم
جدتها:-خلي بالك
بتول:-متخفيش عليا يا تيته يا جببتي
جدتها بعدم اقتناع:-ماشي يا بتول
____________________________________
حسام:-انا...
صمت و هو لا يجد الكلامات المناسبه
فاطمه:-لو سمحت اخرج برا
عكس توقعها ان يصرخ و يثور قال بصوت هادئ:-
-فاطمه...انتي عرفه انا بحبك اد ايه؟بحبك اكتر من بتول شخصيا!
نظرت له نظره حائره
حسام:-لاني بحب اخواتي اكتر من خطبتي اكيد!متخليش مشاعر الكبار تدخل ما بينا و تنهي الصداقه الي بينا و تنهي الاخوه كمان...كفايه اني متخانق مع اسلام....بطلي تكلمي يحيي ده وا نا اخوكي و بس يا حببتي
فاطمه:-قلت اخرج برا
حسام:-طيب يا فاطمه انتي حرا
خرج و هو يزفر بضيق ول م يفطر معهم انما قرر الذهاب الي عمله سريعا
يحيي:-اهلا اهلا بالمحامي
حسام بضيق:-ايه موركش قضايا؟
يحيي:-لا خالص ادعي يدخلي حاجه ههههههههه
حسام:-يارب
يحيي:-مالك
حسام:-موضوع مضيقني
يحيي:-بقلك....هيه طمطم دش بتخرج من الكليه امتي؟
حسام:-لو سمحت يا عادل فاطمه عايشه معايا في البيت و امانه و انا اخوها يعني اعتبرها روان و لو عرفت انك جيت جمبها هتزعل
يحيي:-انا قصدي شريف
حسام:-ليها بيت يا استاذ شريف!
يحيي:-ماشي لما اسلام يرجع هخطبها
حسام:-ايوااااااا برافو
دلف الي مكتبه فوحد هاتفه يرن برقم بتول
حسام:-هااااااااااااا؟هههههههه
بتول:-ههههههههه شفت بقه ربنا هو الي مش عاوزني البس واسع
حسام:-ليه
بتول:-نورا مش بترد هنزل لوحدي اشتري لبس
حسام:-اوكيه انا بخلص الساعه خمسه هعدي عليكي و نجيب لبس
بتول:-بجد بجد؟
حسام:-اه بجد بجد
بتول:-تمام بس اطمن ع نورا
حسام:-ماشي يا بتوته سلام
بتول:-لا لا مش بتوته
حسام:-هههههه سلام يا بتوته
و اغلق الخط و هو يتنهد بسعاده ((بتهيألي اني فرحان معاكي اكتر من ايام نسيم!))
تنهد حسام بقوه و هو يفتح احدي ملفاته و يبدأ العمل منتظرا الخامسه بفارغ الصبر...
_______________________________
نورا ببريق دموع:-طلقتها؟!عوزني اربي ابنك؟!
مازن:-نورا بصي...
نورا:-و كمان مش عيزني اشوف حياتي !و جيبها شقتي!
بكت بحرقه و هي تنزل الدرج ركضا و مازن يلحق بها حتي امسك ذراعها برفق قبل ان تركب سيارتها
مازن:-و الله الحب ليكي
دفعته من صدره امام جميع الناس ثم بصقت عليه و ركبت سيارتها و انطلقت رأت هاتفها يرن و ام بتول تذكرت موعدها و لكنها اغلقت الهاتف و قررت ان تعتكف بغرفتها و لا تري احد او تتحدث من احد...
كيف يجروء المرء و يقوي علي ان يخون؟!
و كيف يعترف في وجههك بالخيانه؟
و كيف يعاتبك ع غضبك؟!ثم يتركك دون ان تطلب هذا و رغم انك كنت ستسامحه
و كيف عدما تعود اليه يسترم ع خيانته؟
كيف استطاع ان يسحق بقدميه كل ذكرايتهم السعيده...
كانت اراده الله الا ترزق باطفال فما ذمبها ان يسحق قلبها بقسوه؟
و عندما يلين و تعود اليه يسحقه مره اخري!
ضربت المقود امامها بكراهيه:-منك لله يا مازن!
___________________________________
نظرت فاطمه حولها بحرص كانت مني منشغله في المطبخ و روان في غرفتها
فتحت فاطمه باب الشقه و وضعت حقيبه ملابسها خارج المنزل و هي تخرج و تغلق خلفها الباب ثم رفعت الحقيبه و نزلت الدرج...
__________________________________
صعدت بتول الي السياره
بتول:-مساء الخير
حسام:-مسااااااااء النور
بتول:-احم احم....نورا مش بترد مش عارف ليه بس تصلت ع اختها و قالتلي انها دخلت اوضتها المهم انها بخير
حسام:-ابقي روحي...
بتر عبارته بغته و هو يتنظر لها من اعلي الي اسفل
حسام:-اده؟
بتول:-ايه
حسام:-ايه الي اتنتي لبساه ده جيبه قصيره و بلوزه كت ؟؟و نازله تجيبي لبس واسع؟
بتول:-يا حبيبي افهمني انا قلت دي اخر مره هخرج بمظهري كده
حسام:-يا بتول كده اوفر
بتول:-لا ده استايلي و دي اخر مره
حسام:-فففففف طيب
وصلا معا الي سيتي ستار و بدأو في البحث عن ملابس جميله لا تختارها بتول بمفرده بل يختارها حسام ايضا..
و كان يومهم جميلا للغايه..
______________________________
فتحت علياء باب شقتها بعينان دامعتان
ثم استدارت الي اسلام بقسوه:-انا هبات النهارده بس هنا...مش عشانك!...لأأ عشان ماما متقلقش
اسلام:-بكره تعرفي انك ظلماني و قطعتي شهر عسلنا من غير اثبات واضح
علياء:-مفبيش بكره انا هطلق
اسلام بغضب:-مفيش الكلام ده انتي فهمه؟
علياء:-يا بجحتك كمان بتزعق
اسلام:-يا علياء انا فهمتك و قلتلك لما تشوفي حسام كمان هيفهك
علياء:-اه!حسام اصلا شخص زباله و مبثقش فيه و هو السبب في الي حصل النهارده لانك بتمشي وراه بدون شخصيه
صفعها بقوه ع كلمتها الاخيره نظرت له بذهول و عينان دامعتان جائت كي تخرج فامسك ذراعها و دفعها بقسوه و هو يغلق الباب بالمفتاح ويضعه في جيبه
اسلام:-في معامله تاني بقه!
تري ماذا حدث لذلك....و مال الذي يقبل عليهم؟
________________________________
بتول:-يا حبيبي و الله انا مجبتش غير 5 بلوزات و 3 بناطيل و 4 فساتين و جيبتين و قمصين
حسام:-يا بتول انا رجعلي وجعتني من اللف خرجنا من ستار سيتي ع وسط البلد ع مصر الجديده ع جراند مول في يوم واحد!ايه ؟؟حرااااااااام عليكي و بعدين ده اصراف
بتول:-لا يا حبيبي مش اصارف ده انا هغير لبسي كله كله يعني ده بس الي في دولابي بعد كده و كمان دول الفين جنيه بتوعي
رفع احد حاجبيه فقالت مبتسمه:-ههههههه ما انت الي اصريت تدفع
حسام:-حوشيهم عشان لما نجي نتجوز تجيبي لانجري
اكتسي وجهها بالاحمر:-حسام لو سمحت بضايق عيب كده
حسام:-صح معاكي حق هههههههههههه خلاص اسف
ابتسمت ثانيا و هو ينظر لها:-كل ما اشوف الجيبه بتاعتك بتغاظ ان اي حد بيشوفك كده و البلوزه الكت دي كمان
بتول:-اخر يوم بقه هناكل في جراند مول و لا نخرج برا
حسام:-لا لا هنا كويس
فجأه وقف امامها شخصا ما
كريم:-بتول؟
قبلها في وجنتها و حسام تتسع حدقتاه بدهشه و غيظ
حسام:-مين الاخ؟
ارتعشت قدماها بخوف
كريم:-انا الي اسأل...بس عمتا انا كريم المنشاوي
ثم رفع يده اليمني ليظهر دبلته لحسام:-خطيب بيتي!


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات