رواية ملك الصقر الفصل السابع والعشرين 27 بقلم بسنت شريف
صقر وعز ورائد داخلو مكتب المدير
المدير.....اي المهزله اللي حصلت دي ومن امتي ياعز بيه بنهدد بعض اي احنا ف سوق هنا ولا انت نسيت انت فين
عز.....بافندم انا مش قصدي بس اللي عملو رائد ماينفعش نهائي يافندم
المدير .....اي اللي حصل
عز حكاله كلام رائد علي ملك
مدير .....انت اتجننت يارائد حصلت لاعراض الناس
رائد .....انا معملتش حاجه يافندم صورها علي تليفونات الكل انا بتكلم ذي اي حد ومستغرب اللي حصل لصقرمش اكتر
المدير مركز مع صقر اللي مالوش اي رده فعل خالص وساكت تماما وملاحظ ان المنفعل هو عز وصقر كانه مش موجود
مدير......اتفضلو علي شغلكم واستني انت ياصقر
عز ورائد خرجو وصقر فضل
صقر.....نعم يافندم
مدير.....اي البرود دا يابني انت هتشلني
صقر......حضرتك في حاجه مطلوبه مني دلوقتي
مدير .....ماتقلقش ياصقر الموضوع هيتقفل والصور دي هتتمحي
صقر.قام.....دا شئ مفروغ منه وف خلال دقايق الصور دي مش هيكون ليها اي وجود .....وسابه وخرج وعلي وعز واقفين منتظرينه وخرجو وراه مجرد خروجه من المكتب
عز.....صقر انت يابني رد عليا
علي.....هو رايح فين هومممكن يعمل حاجه ف ملك
عز.....لا لا لا ماتقلقش هو بس
علي برعب.....هواي انا خايف علي ملك اوووي
عز.......اهدا بس واتصل بيها شوفها فين
علي......المفروض عندها امتحان دلوقتي .....وبعدين صقر ماشي ف طريق الجامعه اكيد رايحلها
عز.....اهدا بقي في وطرتني مش هيعملها حاجه ماتقلقش
+
في مكتب عميد الكليه
+
العميد.بيبوص لملك باحتكار ....سبق وعملتي مصيبه قبل كدا وجيه البلطجي بتاعك دا وضرب زميل ليكي عشان فضحك وانهارده بتكرر نفس الكارثه للمره تانيه بس باسلوب ابشع و عشان كدا قرار فصلك انتي والبيه اللي جنبك اتمضي اقعدو في بيتكم اوخليكم ف مشكيم الشمال دا بس مش هنا
جاسر بعصبيه.....لوسمحت يا دكتور اللي انت بتقوله دا مايصحش وبعدين دي بنت عمي وانا مسمحش باي كلمه ف حقها
العميد بصله .....وبنت عمك مسموح باردو انك تحضنها بالطريقه القزره دي
ملك متابعه كلامهم بصدمه ومش فاهمه هما بيقولو اي ولامعني كلامهم دا اي
جاسر.....كدب الصور دي متفبركه مش حقيقي يا دكتور
العميد ......انا معنديش وقت اسمع مبررتكم قرار فصلكم صدر خلاص دلوقتي امضو علي قرار دا وانتي باملك قبل ماتمضي اعتزري لوائل عشان الاهانه اللي سببتيها ليه انتي والبيه تاني دا
ملك مش بتكلم بتعيط وبس
دخل وائل المكتب بعد العميد ماسمح ليه وايده ف جيبه بكل غرور ونظره الانتصار ف عنيه
+
ف الوقت دا وقف صقر قدام جامعه واتقابل هو وعرفه
علي.....مش قولتلك في مصيبه جد ملك اهو ربنا يستر
عز.....انزل بس الاول نشوف صقر قبل ما يعمل مصيبه
صقر شاف عرفه بس تاجهله وكمل طريقه ودا زاد من حيره عرفه لانه مقدرش يحدد صقر بيفكر ف اي وطلعو كلهم ورا صقر علي مكتب العميد
+
العميد.....اعتزري لي وكفايه عياط واتفضلي امضي
جاسر.....مش هتعتزر لحد والكلب دا يغور من هنا
العميد. والله عال يابيه غلطان وبتتشرط ولا اي انت مين انت عشان تتكلم اصلا......خلاص ياملك مدام انتي مش راضيه تعتزري يبقي مفيش قدامي غير حل واحد اتصرف انت ياوائل
وائل لسه هيقرب منها كان جاسر بعدها عنه وزق وائل
جاسر بغضب......وحياه امي مانت قاعد علي كرسيك دا لحظه بعد اللي قولته دا ومبقاش جاسر العقاد ان ماغورتك من هنا اصلا وانت يازباله حسابك معايا انا
+
العميد بتكبر.....انت هتشيلني انا ياراجل قول كلام غيردا ....وبعدين مين انت جاسر العقاد تطلع مين انت يعني ..
+
ف الوقت دا دخل عرفه وصقر من غيرمقدمات
+
عرفه.....يبقي حفيدي واللي جنبه دي حفيدتي احفاد عرفه العقاد عارف مين عرفه العقاد
العميد برعب ....هوسمع كتير عنه وانه يعتبر من اكبر رجال الاعمال ف البلد وليه وسايط ف كل مكان مين هو اللي يقدر يقف في وش الطوفان ......انا انا
صقر دخل علي وائل وقبل ما يبقي لي رد فعل وائل اتكلم
وائل بسخريه .....شوفت بقي انها مدوراها و
صقر ماصبرش يكمل كلمته وكان خنقه من رقبته ورفعه عن الارض وهمس ف ودانه .....نهايتك علي ايدي لان انت غلطت مع اللي ماينفعش يتغلط معاها ....وحدفه ف الارض
العميد واقف متابع اللي بيحصل برعب ....مرعوب من شكل صقر اللي مابشرش بالخير عيونه الحمرا من الغضب وعرفه ونفوذه
الدكتور لسه هيتكلم بس العميد منعه قبل الموضوع مايتطور اكتر من كدا
+
صقر اخد ملك وخرج وهي مجرد ماخرجت من مكتب العميد وطت ف الارض ومش عارفه ترفع عينها للناس
+
صقر......عينك دي ماتنزلش الارض بالطريقه دي تاني مفهوم
ملك ودموعها نازله.....اذاي واللي حصل ياصقر انا
صقر.....شششششششش بلاش كلام دا مالوش لازمه اهدي بس انتي ماشي
ملك هزت راسها ومشيت معاه
علي اول مالمحهم جري عليهم
علي بقلق.....ملك حبيبي انتي كويسه في اي طمنييني عليكي
ملك....كويسه
علي لسه هيتكلم صقر منعه
صقر.....علي بعدين اطمن عليها خلينا نروح دلوقتي
علي ابتسم فرح ان صقر ماصدقش كلام اللي سمعه ولسه واثق في ملك
+
عرفه اخد جاسر وخرج وعمل اتصالاته وقبل خروجه من الجامعه كان العميد اترفد من كليه
جاسر راح لملك قبل ماتركب عربيه مع صقر عشان يعتزر ليها
جاسر.....ملك انا اسف علي اللي حصل انا مش عارف اقولك اي
ملك....انا اللي اسفه ياجاسر عملتلك مشاكل كتير
عرفه.....كفايه اسف انتم الاتنين الموضع بسيط وهيتلم ومايستهلش كل دا
جاسر.....مش عايزك تزعلي من كندا هي بس اضايقت من صور واتصرفت من غير تفكير
ملك بحزن.....حصل خير
صقر لسه هيركب عربيته لمح حد جاي ورا اتلفت كان وائل ومعاه مطوه ولسه هيضرب بيها صقر كان صقر مسك ايده وضربه هو بيها وهمس ف ودنه .....قولتلك نهايتك علي ايدي وانت سهلت مهمتي اكتر
وائل وقع علي ارض والكل اتجمع وطلبو البوليس والاسعاف واخدو صقر ووائل
وبعد وقت كان صقر ف القسم بيتحقق معاه
الظابط......بطاقتك
صقر ببرود طلع كارنيه بتاعه وادهلو والظابط مجرد ماشافه قام اداله تحيه
الظابط .......اتفضل يافندم ارتاح
صقر قعد ومنتظره يسال
الظابط مش عارف يتكلم يقول اي مش لاقي كلام يقوله ......احمممم ممكن اعرف اي اللي حصل
صقر.....انا كنت واقف وهو جيه من ورايا ومعاه المطوه وكان عايز يضربني بيها ف انا دفعت عن نفسي ...ودا هيتثبت بكل سهوله من كشف الطبي
الظابط كمل تحقيق مع صقر وخرجو بضمان محل اقامته بعد ماسمع شهاده الكل واكدو كلام صقر انه دفاع عن النفس
+
صقر خرج من مكتب الظابط وملك جريت عليه
ملك.....انت كويس حصل حاجه
صقر.....في اي يابابا اهدي الموضوع مايتسهلش وخلص اصلا
ملك.....دا قتل ياصقر
صقر ضحك.....امشي يا ملك يا لا
عز.....الاجراءات خلصت
صقر.....اه يا لا
+
خرجو كلهم من القسم وقبل صقر مايركب عربيته عرفه طلبه
صقر.....نعم
عرفه.....اما بحلك من اي شي
صقر.....مش فاهم
عرفه....انت ظابط وليك اسمك وسمعتك وموضوع صور ملك اللي اتنشر ف الجهاز عندكم دا اكيد هيسبب ليك احراج وانت
صقر......مش فاهم باردو اي علاقه دا بملك
عرفه.....طلقها ياصقر
صقر......نعممممم و دا لي بقي
عرفه .....اي علاقه مابنيه علي ثقه يابني وباللي حصل دا اكيد هتشك ف ملك وعلي اي
صقر .....انا لوشاكك فيها1%كان زمانها جنب وائل دلوقتي ودي مراتي وهتفضل علي اسمي مهما حصل
عرفه.....بس
صقر......انا كلامي انتهي وعلاقتي بيها مع احترامي ليك دي تخصنا احنا عن اذنك
+
صقر سابه وراح عربيته وهو متابعه باعجاب
+
صقر رجع ملك البيت وفضلت معاهم وهورجع شغله وقابل رائد تجاهله وراح مكتبه وعمل كذا تليفون عشان يعرف الصور دي مين نزلها ويمسحها
+
وبعد وقت سمع خبط الباب
صقر .....ادخل
دخل علي
صقر ....خير
علي....انا كنت حابب اشكرك
صقر.....تشكرني علي اي
علي......علي وقفك مع ملك وانك ماصدقنش كلام وائل
صقر رفع حاجبه.......انت عبيط يالا دي مراتي واني اقف جنبها دا طبيعي مش محتاج شكر
علي.....اصل باردو ممنكن يعني
صقر......غور علي شغلك يا لا وعلاقتي بمراتي مالكش فيها وبلاش تدي حق لنفسك تاني كدا تاني عشان ماتزعلش
+
علي خرج من مكتبه فرحان ....فرحان عشان اتاكد انه سلم اخته لراجل هيقف فضهرها مهما يحصل مش هيتخلي عنها
+
عرفه اخد جاسر ودخل بيه المكتب وطلب حد يناديله كندا وبعد دقايق كانت نزلت
كندا.....نعم ياجدو
عرفه.....تعالي ياحبيبي
كندا دخلت مجرد عينها ماجت ف عنين جاسر دمعت غصب عنها
عرفه.....ف الاول كدا انتي بتثقي فيا ولا لا
كندا.....طبعا ياجدو
عرفه......تمام.....وانا بقولك وهو ان الصور دي متفبركه ومش حقيقه وان ملك وجاسر مافيش بينهم اي حاجه
كندا.....ياجدو اذاي انا شوفت الصور وبعتها لكذا حد.بيفهم ف الفوتوشوب وقال انها حقيقيه
جاسر....عشان هي حقيقه لكن مش بالوضع اللي ف صوره اليوم دا انا كلمت ملك فعلا وخرجنا مع بعض بس عشانك انتي كنت حابب اتقدملك بالطريقة اللي انتي شوفتيها دي وانا معرفش ف شغل البنات دا ف لجئت لملك مش اكتر والصوره اللي هي مسكت ايدي دي هي كانت ماشيه طبيعي ودا كان رده فعل مفجاه منها وبسبب انها شافت وائل قدمها لكن صدقيني ملك بالنسبه ليا اخت وبس مش اكتر من
+
كندا بصاله بتحاول توصل لصدق كلامه وبصت لجدها
عرفه......بره عني انا وضحتلك الصوره لكن انك تصدقيه او لا تكملي معاه او لا باردو دي حاجه تخصكم انتم انتي حابه تثقي ف حبه ليكي وتكملي معاه انتي حره....انا هاسيبكم تتصافو مع بعض
+
عرفه خرج وسابهم وكندا مش عارفه تكلم هي متاكده انا اتسرعت وحكمت علي ملك من قبل ما تفكر بس المهم دلوقتي هتسامحها في اتهمها ليها
+
جاسر......هتسامحك ماتقلقيش
كندا......بجد
جاسر......ملك طيبه وبتحبك وانتي اللي عملتيه دا كان رد فعلك من غير تفكير هي اكيد هتتفهم موقفك
كندا فركت ايديها بتوتر ....طيب وانت
جاسر.....انا اي
كندا.....هتتفهم موقفي
جاسر.....بوصي ياكندا اهم حاجه ف اي علاقه هي الثقه وان الطرفين يكونو بيثقو في بعض دي مش هتكون اول مشكله تقابلنا لافي كتير اوووي جاي لكن لومفيش ثقه كل حاجه هتدمر ياكندا
كندا بدموع .....قصدك ان كل حاجه بينا ادمرت
جاسر.....مش قصدي دلوقتي ياكندا انا بكلم ف المستقبل لو انتي مافكرتيش قبل ماتقرري محدش هيندم علي قرار دا غيرك انتي فهمتي ياكندا
كندا هزت راسها .....انااسفه بس انا كنت مصدومه مجرد ماشوفتها كنت حاسه ان حد طعني ف ضهري انتم الاتنين اغلي حاجه عندي انت مش متخيل انا بحبكم اذاي
جاسر......حصل خير اللي فات مات ...وطلع دبلتها....الدبله دي ماتتقلعش من ايدك غير اما تتنقل الناحيه تانيه مفهوم
كندا ....حاضر
كندا وجاسر فضلو وقت مع بعض يتعاتبو ويتكلمو وجاسر بيحاول يرودها ويفهمها اذاي يتعاملو لوحصلت ليهم مشكله ....وكندا اقتنعت وطلبت تروح لملك تعتزر ليها وجدها وجاسر راحو معاها وبعد وقت كانو وصلو
+
ملك راحت تفتح الباب اماسمعت خبط علي باب وشافت كندا بصتلها وسكتت
جاسر.....اي نروح يعني ولا اي
ملك.....لا طبعا اتفضلو مش قصدي
دخلت وعزه رحبت بيهم جدااا
كندا قامت وقفت قدام ملك
كندا......انا اسفه ماتزعليش مني انا عارفه اني غلطانه بس غصب عني صدقيني
ملك بصلها ودموعها ف عنيها.....انا ماتوقعتش انك تشوفيني كدا ابدا واني بفكر ف جاسر كدا اواني بفرح لما .....
كندا......اسفه انا عارفه اني عكتها علي اخر وقولت كلام ماينفعش يتقال بس كان غصب عني حطي نفسك مكاني خطيبي وبنت عمي ف صوره واحده وهوحاضنها والجامعة كلها بتكلم غصب عني انا اللي وجعني حبي ليكم انتم الاتنين
+
ملك.....عارفه دا كويس
كندا ....خلاص يعني مش زعلانه
ملك....مبعرفش ازعل منك انتي اختي
كندا حضنت ملك جامد وفضلت تعتزر ليها كتير اوووي
+
الايام عدت. ملك كانت خايفه تدخل الجامعه تاني بس دعم صقر خلي الموضوع بالنسبه ليها عادي واتقلمت والموضوع انتهي كمان وصقر مسح الصور وقدر يخفيها
+
في يوم ملك دخلت تخبط علي صقر جامد
صقر بخضه....في اي
ملك......ماما عاليه تعبانه اوووي ياصقر
صقر ......اذاي تعالي
صقر قفل الباب وراح بسرعه لمامته وكانت نايمه ف السرير وباين عليها التعب جامد وحاراتها عاليه
صقر.....هو اي اللي حصلها في اي
عزه.....مش عارفه يابني انا داخله اطمن عليها لقتها كدا
صقر بقلق....طيب انقلها المستشفي ولا اي
ملك.....لاماتقلقش انا خليت علي يجبلها علاج وهو جاي دلوقتي.
وبعد وقت قليل دخل علي بالعلاج اللي ملك طلبته وابتدت تدهولها
1
ملك.....هي محتاجه كمدات باستمرار مع العلاج هتتحسن معلش ياماما انتي هتفضلي معاها عشان انا عندي امتحان بكرا
قبل عزه ماترد كان صقر اتكلم
صقر راح علي سرير وشالها .....شكرا ليكم بس امي انا اللي هفضل جنبها
عزه......استني بس يابني رايح بيها فين
صقر ببتسامه وهو خارج..... كتر خيرياست الكل ارتاحي انتي ....صقر اخدها ودخل شقته وهما معاه وبعد وقت رجعو شقتهم وعلي انتظر امه تدخل تنام وشد ايد ملك
علي.....هبببتي اي ف الوليه
ملك.....نهارك اسوح انت عايز تلبسني مصيبه دا صقر يولع فيا
علي....بت انطقي انا عارف حركاتك دي عملتي اي
ملك.....دايما ظلمني
علي.....ماشي نروح لصقر ونشوف رده فعله اي
ملك.....باااس اي ياعم .....دا دوا حطته ليها ف العصير بيسبب ارتفاع درجه الحرارة
علي..... يخربيتك افرض جرالها حاجه انتي متخلفه ياملك
ملك.....هو حد قالك اني سباكه مثلا منا اكيد عارفه حاجه ذي دي ومش هضرها اكيد وخليك ف حالك المهم انهم يقربو من بعض واهدي بقي
علي.....يالله منك يامجنونه نهايه الجدع دا علي ايدك
ملك.....اتكل طيب
+
صقر فضل جنب ولدته طول الليل يعملها كمدات ويقيس ليها درجه الحرارة ومع طلوع النهار نام جنبها غصب عنه
+
عاليه صحيت مش عارفه هي فين ولا اي اللي حصل وهي فين واستغربت وجود صقر لدرجه انها كانت فكره نفسها بتحلم ....صقر
صقر فتح عينه وحط ايده علي وشها يطمن ان الحراره نزلت ولا لا وهي متنحه
صقر.... الحمدلله حرارتك نزلت
عاليه بصاله وساكته
صقر.ً....في حاجه تعباكي اجبلك دكتور
عاليه....هو انت بجد
صقر .....اذاي يعني
عاليه.....اصل انا حلمت كتير اووي انك تبقي جنبي ف انا بحلم ولاصاحيه انا مش عارفه
صقر بصلها بحزن وصعبت عليه ....لا انا جنبك ومش بتحلمي
عاليه.....هو ممكن طلب طيب
صقر.....طبعا
عاليه.....نفسي احضنك واحشني حضنك اوووي ياصقر
صقر كانه ماصدق انها طلبت واترمي ف حضنها كان بيتمناه كل لحظه انها ترجع تاني وحشته اوووي وحشوه كل زكرايتهم مع بعض وخرج من حضنها علي صوت موبايله
صقر.....الو....لا مش جاي سلام
عاليه.....مش هتروح شغلك لي
صقر.....عايز اقضي اليوم جنبك انتي ينفع ولا اي
عاليه بفرحه.....طبعا
+
عاليه وصقر فضلو مع بعض طول النهار بيرجعو زكرابتهم وفرحتهم هما الاتنين كبيره اوووي عاليه بتعامل صقر علي اساس انه الطفل اللي بعد عنها مش صقر خالص ودا مفرحه لانه مفتقدها جدااا
+
الايام عدت عليهم وصقر رفض انها ترجع تعيش تاني في بيت ملك وبقيت عايشه معاه وملك خلصت امتحاناها وصقر اتفق مع جدها ان فرحهم بعد اسبوعين وابتدو للتجهيز بعد وقت طويل من الانتظار
6
استوووووووووب 🎉🌟🥳
+
اي رايكم ف البارت🤗🧐
وتوقعكم اي في اللي جاي🧐
وشكرا علي تفاعلكم البارت اللي فات حبيت اوووي تفاعلكم دا 🤭🤭🥰🥰🥰🤩
+