رواية ملك الصقر الفصل السادس والعشرين 26 بقلم بسنت شريف
الايام بتعدي عليههم
صقر قرب نوعا ما من امه وعلاقته بيها بقيت احسن من الاول هي اه مش علاقه طبيعه بين ام وابنها بس افضل من الاول ودا مفرح عاليه اووي
+
عز صمم ياخد راندا ويسافرو رغم رفضاها عشان شغلها لكن هو صمم وسافرو يومين الغردقه ورجعو واتفقو انهم هيسافرو تاني بعد الامتحانات
+
جاسر اتفق مع جدو ان فرحو هو وكندا بعد الامتحانات بتاعته .....كانت علاقتهم مميزه جدا ومش بتخلي من خناقتهم المستمره واللي صدمو جدا هو انه اكتشف ان كندا بتحبه هي كمان
+
ملك خارجه من الجامعه هي وكندا
كندا......بقولك اي خليكي هنا ثانيه هجيب عصير واجي
ملك......اوكي ماتتخريش،طيب
كندا .....حاضر
ملك واقفه منتظره كندا وسمعت حد بيتكلم بهمس وراها اتلفتت كان وائل
ملك بصدمه....انت انت عايز اي تاني مش كفايه اللي عملو فيك صقر المره اللي فاتت مستغني عن عمرك
+
وائل......هههههه لا لسه هاخد حقي اصل انا ماقولتلكيش اما مش بسيب حقي مهما يحصل وانتي صدقني هاخد حقي منك وقريب جدا كمان ورد فعلي هيزعلك اووووي انتي وصقر بيه بتاعك دا
+
ملك تابعت اثره برعب خافت من اللي جاي مش عارفه تعمل اي مش عارفه تفكر وخرجها من شرودها صوت كندا
كندا.....ملك انتي فين سرحانه ف اي
ملك.....هااااا ولاحاجه يالا
ملك خرجت وهي قلقانه بتفكر ف اللي جاي كلام وائل خوفها وقطع شرودها صوت كندا
كندا بصوت عالي.....انتي يابت
ملك .....اي في اي
كندا.....في اي يا ملك انتي كويسه
ملك.....ها اه انتي كنتي بتقولي اي
كندا ....بقولك صقر هناك اهو
ملك بصت مكان ما كندا شاورت وشافت صقر واقف قصاد عربيته وماسك موبايله
ملك سلمت علي كندا وسابتها وراحت لصقر
ملك.....عامل اي
صقر......تمام ياقطتي تعالي يالا
ملك....علي فين
صقر......محتاج اتكلم معاكي تعالي
ملك هزت راسها وتوقعت صقر هياخدها فين
صقر ملاحظ تغير ملك ملاحظ عنيها اللي بتروح وتبجي وكانها مرعوبه من حاجه ف حب يثبت لنفسه دا والحظ ساعده عشان وقفوه في الاشاره
صقر بيبوص جنبه فالاتجاه اللي ملك قاعده فيه وفي بنت بصتله وضحكت فصقر ابتسم ليها
البنت اما صقر ابتسم غمزتلو بعنيها وضحكت
صقر معلقش بس ضحك
ملك......والله اي دا بقي
صقر ....اي في
ملك....انزل اجبلك رقمها يعني اسهل من نظرات دي عادي
صقر بيكتم ضحكته......هو في اي اللي حصل انا عملت اي
ملك....صقر ماتعصبنيش انا شيفاك وانت بتبوص عليها
صقر..... انا كنت ببص عليكي اننتي علي فكره هي ترجمت دا ليها بقي مايخصنيش
ملك.....والله
صقر.....اه
ملك بغيظ خبطت شنطنها علب رجليها وسكتت
صقر ركن عربيته وقرب من ملك وبعد شعرها عن وشها وحطه ورا ودنها.....مفيش واحده ف الدنيا دي كلها تقدر تخطف نظري غيرك انتي انتي ف كفه والعالم دا كله ف كفه تانيه واوعي تقارني نفسك باي واحده عشان انتي غيرهم انتي بيهم كلهم وانتي الوحيده اللي بعشقها وعمري ف حياتي ف واحده هتاخد مكانك ف قلبي وقبل ما يبعد باسها من خدها وهمس ف ودنها ....انتي عشقي الابدي .....ولا في واحده تملي عيني غيرك انتي مهما كانت هي مين
1
صقر بعد ورجع مكانه وملك قلبها كان بيدق من قرب صقر منها وطريقته معاها وفرحت بكلامه جدااا
صقر شغل اغنيه
(ولايملي عنيا الا حبيبي )لعمرودياب وبقي يغني معاها
ولايملي عنيا الا حبيبي ولا عايز اعيش غير وانا وياه والدنيا بتحلي اما يجيني وبحس براحه قلبي معاه
+
حبيبي اه حبيبي وكمان حبيبي وهقولها تاني احلي الاسامي حبيبي اه حبيبي وكمان حبيبي وقولها تاني واما اسمع اقول الله
+
صقر كان بيغني لملك وباصص ليها وبيلعب ف وشها وهي بتضحك
صقر شغل اغنيه (مبوني ساقط ف ونوتيلا )
فضل يغني معاها واللي استغربه ان ملك بتغني معاه
فضلو يغنو ف العربيه ويرقصو وبعد الاغنيه ما خلصت صقر ضحك علي جنانهم
صقر......المنظر دا لوحد شافه هتبقي كارثه وهيبقي شكلي زباله اوووي .
ملك......سيبك انت رقصك حلو اوي
صقر ضحك.....بجد
ملك.....اه بعد مانجوز عيزاك تعلمني وكمان الحركه دي مش عارفه عملتها اذاي وقعدت تقلد حركات صقر
وهوبيضحك عليها
وبعد وقت وصلو المكان المفضل لصقر وهو اليخت
ملك وقفت وابتسمت
صقر.....في حاجه
ملك.....كنت متاكده انك هتجبنا هنا
صقر......ماشي يا عم المتوقع يالا
صقر اخدها وراح اليخت وساعدها تطلع وكان متزين فيه بوكيه ورد حلو جدا
صقر.....راح مسك الورد وراح بيها تاني لملك .....شكرا انك ف حياتي شكرا بجد انتي وجودك اثر فيا وغير فيا حاجات كتير انتي فعلا مكنتيش مجرد زوجه انتي الحصن والحمي والضهر يا ملك شكرا انك ماياستيش وورتيني حقيقه حوار امي شكرا انك براتيها قدامي شكرا انك مخلتنيش افضل عايش ف عزاب الحيره اكتر من كدا شكرا انك مش ياستي ورغم صغر سنك فكرتي اكتر من مره عشان تقربيني منها رغم ان اول خطه كانت غبيه شويه بس اثبتتلي اني هموت لو جرالها حاجه تاني خطه اللي كانت غريبه
+
ملك.....خطه اي دي مش فاهمه قصدك
صقر .....الشقه كلها مش عجباكي ياملك تكلمي معاها فيها وجايبها البلكونه ف الوقت اللي انتي متاكده ان قاعد قريب منها عشان اسمع الحقيقه
ملك بصت حواليها ومبقتش عارفه ترد ومستغرباه.....انت عرفت اذاي
صقر.....محدش قالك اني ظابط مخابارات وعلي كفاءه عاليه ولازم شغلتي افهم اللي قدامي واتوقع ردودد فعله واكون فاهم تفكيره كويس جدا
ملك.....امممممم يعني الخطه باظت وانت اكتشفتها يالا
صقر ضحك ....معلش بقي .....اللي عايز افهمه ماخوفتيش تقول حاجه تدمر علاقتي بيها اكتر و اكتر
ملك....لا كنت حاسه انها مظلومه وان الموضوع في حاجه غلط
صقر. .....وجبتي الثقه دي منين بقي
ملك....عشان اما اتكلمت معاها قبل كدا وسالتها لي اختفت فجاه استغربت واتصدمت ...ف قولت ان الموضوع في انه بس
صقر ابتسم .....لا بجد
فضلو وقت قاعدين مع بعض يتكلمو ف مواضيع كتير ويضحكو
صقر.....هوانتي كنتي خارجه من الجامعه متنحه ليه حصلت مشكله ف الجامعه ياملك
ملك بصاله ومش عارفه ترد تقول اي
صقر ......قولي ماتخافيش
ملك عايزه تقوله لانها محتاجه حد يطمنها وف نفس الوقت خايفه منه يكون لي تصرف وحش ويضيع نفسه
صقر.....حبيبي ماتخافيش اتكلمي
ملك حكتله كلام وائل وهي بتابع ملامح وشه اللي متغيرتش اكنها محكتش حاجه
+
ملك.....في اي
صقر بهدوء عكس النار اللي جواه ....بوصي يا حبيبي دا مجرد تهديد مش اكتر حابب يربكك يخوفك واتوقعي ان دي مش هتبقي اخر مره وهيعدها كتير تاني انتي بقي تنسيه خالص وماتركزيش ف كلامه لانه لو كان عايز يعمل حاجه كان عملها مش محتاج يهدد اويستني ماشي يالوكا
ملك نوعا ما كلام صقر هداها شويه بس باردو جواهاخوف من اللي جاي مش عارفه لي
+
الايام مرت عليهم وملك ركزت ف مزكرتها اكتر عشان خاطر الامتحانات
+
في كافيه اما
رائد قاعد بيشرب قهوته ومنتظر حد وبعد وقت دخل عليه شخصين
رائد.....اقعد انت وانت روح
وائل.....هو في اي و مين انت وعايز مني اي
رائد......اهدا ياوحش كدا في اي كل الاسئله دي كلها في بينا شغل وهننفع بعض او بمعني اصح مصلحتنا واحده
وائل.....دا اللي هواذاي بقي
رائد.......صقر المنشاوي
وائل......مش فاهم
رائد....انت بتكره وعايز تعلم عليه ذي ما علم عليك وانت كبير الجامعه وشكلك بقي وحش اوووي
وائل قاطعه بعصبيه
رائد.ً.....اهدي كدا بس العقل حلو ولازم تهدي عشان توصل لهدفك وتصيبه ف مقتل
وائل.....اذاي
رائد.......الصور اللي معاك لملك
وائل...ً.صور اي انا مش معايا صور
رائد......تؤتؤتؤ هتكدب هتزعل انا عارف ومتاكد انك بقالك فتره بتصورها ومراقبها هي وشاب كدا انت معاك دلوقتي الماده الخام بس محتاجه تتصنع وانا هصنعاهلك ديل
وائل......وانا اي اللي يضمنلي انك مش تابعه
رائد ضحك.بصوته كله.....انا وصقر.ً..احنا ابعد مايكون عن اي كلام من ما انا عايز ادمره اكتر منك بمراحل ولووافقت ف ظرف 24 ساعه هتكون حققت انتقامك من صقر بطريقه ماتتخيلهاش
وائل ....اذاي
رائد......دي عليه انا بقي وهتعرف كل حاجه ف وقتها ماتقلقش
وائل .....معاك طبعا .....وبعتله صور اللي صوره لملك وجاسر
رائد.....حلو اوووي المصور دا عالمي بكرا حقك هيكون جايلك وبزياده اووووي سلام ياحلو
+
رائد اخد الصور وهو فرحان انه اخيرا هيكسر صقر وكسره المره دي هتكون ف مقتل وراح لواحد صاحبه خبير كمبيوتر ظبط الصور اكتر وركب منهم علي صور تانيه وطلب منه انه بكرا يكون الصور علي موقع الكليه وتكون علي تليفونات الجاهز كله
1
صباح يوم جديد ملك راحت الكليه عشان امتحان
بس مجرد.دخولها الجامعه المل بيبص.ليها اوووي بطريقه هي استغربتها ومفهمتش لي النظره دي ومنهم بيبوصلها باحتكار ونظرات غريبه من الشباب
ملك.ماشيه ومش فاهمه حاجه لحد.ماسمعت كلام شهد
شهدوهي واقفه مع مجموعه بنات .....في ناس كدا الخيانه ف طبعها ومش بتخون اي حد لا دي بتخون اقرب حد.ليها بجد انا عمري ماشوفت ناس اوقح من كدا وعايشه علينا دور المحترمه اهي حقيقه بانت اما نشوف بقي سبع البرومبه هيعمل اي تاني بعد الفضيحه دي بقي تخيلو يابنات هيبقي شكله وخش خالص
+
ملك سامعه كلامهم ومش فاهمه حاجه ومش معني كلامهم ولي حاسه انه عليها .....كملت طريقها لحد مالمحت كندا قاعده
+
ملك.....صباح الفل يا حب
كندا رفعت وشها من الارض ودموعها نزله
ملك بخضهً.....في اي ياكندا بتعيطي لي حصل اي مالك يا حبيبتي
كندا بصتلها بوجع.....لي عملتي كدا ياملك لي انا عمري ماتوقعت كدا منك ابدا انتي بذات عمري ماتوقعت منك كدا
ملك بعدم فهم......في اي هوانا عملت اي
كندا بزعيق.....مش عارفه عملتي انت هتستعبطي عليا اللي واجعني منك اني كنت بعتبرك اكتر من اختي و عمري ما توقعت انك تخونيني يا ملك عمري
ملك بصدمه.....انا اخونك انا
كندا.....كفايه كدب بقي كفايه مالكيش دعوه بيا تاني انتي فاهمه واشبعي بيه واشبعي بلمه الولاد حواليكي سواء جوزك ولاخطيب صاحبتك وبنت عمك وولاد خالتك قاعديهم كلهم حواليكي واتفرجي عليهم
+
ملك بصلها بصدمه مش قادره تفهم اللي بتقوله معقوله هي شيفاها كدا لكن قبل ملك ماترد كان جاسر جيه
جاسر.....كندا اهدي اللي حصل دا كدب صدقيني وفي سوءتفاهم من فضلك اسمعيني عشان تفهمي
كندا.....اخرس مش عايزه اسمع منك ولا كلمه انت فاهم ولا كلمه واشبع بيها انتم الاتنين اوطي من بعض ياولاد عمي ودي شوفلك واحده رخيصه زيها لبسهالها وداتله دبلته
جاسر واقف متكتف هومش فاهم اي اللي بيحصل مره واحده كل حاجه باظت وخرجه من شروده صوت الامن
الامن.ً.....اتفضلي معايا يانسه انتي و الاستاذ لمكتب العميد
ملك.ً....انا لي وبصت لجاسر اللي وطي ف الارض
ملك.....هو في اي
الامن .....اتفضلي اطلعي معايا وانتي تعرفي
ملك مشيت مع ااالامن وجاسر معاها وهمس الطلاب عليهم مش بينتهي
كندا رجعت البيت بس لوالدها راحت لحصنها اللي بتلجا ليه دايما وهو جدها ومجرد ماشفته اترمت ف حضنه تعيط من قلبها تعيط بسبب خيانه اقرب اتنين ليها
عرفه بقلق....في اي يا حبيبتي اي اللي حصل اهدي
كندا مستمره ف العياط مش بتقف
عرفه سابها تعيط واما هديت هي حكت ليه علي صور ملك وجاسر
عرفه اتصدم بس ماحبش يبين .....وريني الصور دي يابنتي
كندا ورتهلو عرفه دقق اوووي ف الصور ولاخظ ان ف الصوره اللي ملك ماسكه ايد جاسر فيها باين علي ملامحها الخوف والقلق وانه كان مجرد رد فعل عشان خايفه من حاجه
+
عرفه.....هي دي صور ....وانتي صدقتيها ياكندا
كندا ودموعها نازله.....اصدقها حضرتك مش شايف الصور عامله اذاي الاتنين خانوني يا جدو
عرفه......اولابراحه بس كدا لي ياكندا
كندا بعدم فهم ....يعني اي
عرفه......الخيانه ليها سبب يابنتي وجاسر بيحبك وملك بتحب جوزها ولو انا شاكك ان في حاجه ما بينهم انا كنت جوزتهم لبعض فوقي ياكندا الاتنين بيحبوكي وعمرهم مايخونوكي مهما يحصل
كندا.....حضرتك بدافع عنهم
عرفه.....انا بتكلم بالعقل ياكندا.....اطلعي ارتاحي وفكري ف كلامي كويس وانا تروح الجامعه تشوف اللي بيحصل
كندا طلعت اوضتها وفكرت ف كلام جدا وحست انها تايها مش فاهمه حاجه وكل حاجه داخله ف بعضها
+
ف الوقت دا صقر دخل الجهاز وحاسس ان في حاجه مش طبيعيه همس مابين الظباط وبيصولو بصدمه وفي اللي بيص لي وصعبان عليه صقر بيحاول يقرا حركات شفايفهم عشان يفهم بيتكلمو علي اي ولاحظ كلمه مراته مفهمش قصدهم ولمح عز جاي عليه وباين عليه الضيق
2
عز....اي ياصقر واقف هنا ليه تعالي يا لا
صقر. ....هو في اي
عز ....مفيش يابني عادي تعالي يالاعايزك ف موضوع مهم
صقر ملاحظ ان عز عايز يدخله مكتبه يبعده عن الناس ودا مذود شكوكه اكتر
عز....في اي يا عم هو الممر عجبك يعني ف اي
صقر بصوت عالي......هو في اي اللي بيحصل هنا دا وانت عايز تدخلني مكتبي لي ماتنطقو في اي
+
رائد جيه.....اصلهم مش عايزين يقولولك ان انت بقيت اورني وركبت ارايل ومن مين من عيله صغيره عندها 18سنه اوووو موقف وحش اوووي ياصقر ان مراتك تب
صقر قبل مارائد يكمل جملته....كان خنقه بايديه.....لوجبت سيره مراتي هقتلك انت فاهم واي التخاريف اللي انت بتقولها دي
رائد زق ايد صقر......مش تخاريف ياسياده المقدم فضيحه مراتك هي الي بتقول كدا وطلع تليفونه ووراه صور ملك وجاسر
+
صقر حس كان وقع عليه مايه ساقعه ف عز التلج مش مصدق اللي بيشوفه صدمه عمره مايتخيلها
+
رائد......اعزرها يا صاحبي اصل انت كبير عليها اوووي وهي محتاجه حد من سنها يفهمها وانت اه مستواك المادي كويس بس باردو دا هومعاه الجمل بما حمل
+
عز.....ماتخرس بقي في اي وبعدين انت مالك حاجه ماتخصكش وياريت ماتتجوزش حدودك عشان ماتزعلش من رده فعلي
رائد.....المفروض اخاف بدل ماتبجح فيا روح احجز توربه لصاحبك اوشوفله شغل تاني لا بصراحه شكله بقي زباله هنا ف الجهاز ومش عارف هيرفع عينه اذاي علي طلبه
+
عز هجم علي رائد وفضل يضرب فيه ويشتمه
وبصعوبه قدرو يبعدوهم عن بعض
علي خرج من مكتبه وهومش مصدق الصور وجري اما سمع صوت عالي وحاول بيبعد عز وهو تركيزه كله علي رده فعل صقر
+
عز......انا بقولها وهو قدام الكل لوحد فيكم حاب سيره ملك بكلمه اوصقر هقتله انتم فاهمين
+
المدير جيه .....اي المهزله اللي بتحصل هنا دي
اتفضلو قدامي
علي عايز يفهم صقر وتفكيره.....صقر انت مصدق دا علي ملك ملك مستحيل تعمل كدا
صقر بصله ودخل اوضه المدير من غير اي رده فعل
1
استوووووووووب🎉🧐
اي رايكم ف البارت 🙄
وتوقعكم رده فعل صقر هتكون اي 🧐
+