📁 آخر الروايات

رواية احببتها متنمرة الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم وعد يحيي

رواية احببتها متنمرة الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم وعد يحيي


الحلقه 25:-
_________
احبتتها متنمره:-
____________
مر يومان و الصمت هو الجواب ع فضول حسام ع معرفه رأي بتول لكنه فضل ان يتركها تفكر بتمعن مع انه كان يتوقع موافقه سريعه من ابيها....
روان:-سرحان في ايه؟
حسام:-هه؟مفيش اصلي هتقدم لبتول
روان:-بتحبها؟
حسام:-جدا
روان:-و نسيم؟
اشاح حسام برأسه:-و لا اي حااااااااااااجه خلاص بقت و لا شيئ في عالم النسيان
روان:-فعلا؟امال ليه بصر تذيقها
حسام:-حب الانتقام ده حاجه تانيه
روان:-ااها
حسام:-بس خلاص بقه في بتول
دلفت فاطمه للشرفه
فاطمه:-مين هيشرب شاي
روان:-اانا
حسام:-و انا يا طمطم تسلم ايدك
لم تجب عليه و هي تقول لروان:-انا ريحه لاسلام دلوقتي تيجي معايا يا رورو عشان هما مسفرين بكره شهر عسل و هيرجعوا كمان 3 اسابيع
روان:-اوك...هتروح يا حسام
حسام:-طبعا هوصلكو و اسلم عليه
فاطمه:-لا وصل روان بقه
استدار اليها بتعجب:-ليه
فاطمه:-يحيي جي يخدني...عن اذنك
عقد حاجبيه بغضب:-فاطمه!
استدارت له:-نعم
حسام:-مفيش الكلام ده انتي امانه معايا مينفعش اختي تركب مع واحد غريب
فاطمه:-انا مش اختك ملكش دعوه بيه و مش من حقك تقول اه او لا سامعني انا عيشه في البيت ده عشان ماما
حسام:-ما انا مش ناوي اشبه البيت
فاطمه:-الله يسمحك عن اذنك
توقعت ان ينهرها اكثر و يغار عليها الا انه قال
حسام:-حياتك و انتي حرا اهم شيئ رضي اخوكي
و استدار ينظر للسماء ببرود
كادت ان تسبه و هي تنظر اليه بكراهيه و تستدير بضيق
روان هامسه:-هتسبها
حسام:-اها
روان:-هتقع يا حسام خلي بالك
حسام:-فاطمه اذكي من كده يا روان و انا فاهم هيه بتفكر ازاي هيه مش هتركب معاه لانه يحيي لا هي هتركب لانها فاكره انها بتغظني
روان:-اهاااااااااا يا بنت اللذينه
حسام:-عيب عليكي يا روان ده انا حسام
روان:-ههههههههههه بجد كنت فكراك صفاء؟
ضربها حسام بخفه ع كتفها:-عفريته
___________________________________
ترددت بتول كثيرا من ان تتصل بحسام ماذا تقول له
الا انها ضغطت زر الاتصال
حسام:-الو
بتول:-حس!....هههه اممم
حسام:-هاا؟قلتي لبابكي
بتول:-لا...بابا عيان!...اوي....بيموت...اه اه بيموت استني شويه كده و هقله
حسام بعدم اقتناع:-بيموت؟
بتول:-لا لا بهزر بس يعني هو مشغول و انت عارف توتر العلاقات الانسانيه و انقطع صله الرحم بينا و لكن طبعا ربنا وصا بالوالدين...
حسام:-بتول؟انتي بتتهربي ليه؟من الاخر كده ابوكب موفقش؟
بتول:-لا لا و الله وافق بس قلي نأجل شويه
حسام:-دي مقابله
بتول:-معلش يا حبيبي و الله...
حسام:-قلتي ايه؟
بتول:-معلش يا حسااااااااااام ههههههه سمعت ايه
حسام:-مفيش
بتول:-طيب انا بروح كل يوم تدريب سباحه الصبح في نادي (...) عوزه اشوفك كل يوم اوك
قال بسعاده:-اوك
اغلقت الخط و هي تسترخي تماما:-هففففف جت سليمه
____________________________________
اسلام:-بجد يا حسام هتخطب؟
كان اسلام و حسام يجلسان بعيدا عن الجميع بينما هتف اسلام بالعباره فصمت الجميع و نظر لهم ول م يفهم احدهم شيئ سوي فاطمه و روان و لكن باقي الناس لا يعرفون
حسام:-يخرب بيتك!..زاه اه هخطب خطبه كويسه اوي ان شاء الله في مؤتمر صحفي
اسلام بغباء:-مؤتمر صحفي؟
قام حسام واقفا:-انا غلطان اني بتكلم معاك
جذبه اسلام كي يجلس:-هههههههههه اسف
جاءت علياء فجأه و جلست معهم
علياء:-منور يا حسام و الله
حسام:-نورك يا لولو
علياء:-هتخطب مين بقه
نظر حسام لاسلام الذي امتص ضحكته بلوم
حسام:-بتول
علياء:-معلش مش وخده بالي بتول مين؟
حسام:-بتول ايه مش فكراها
علياء:-اه البت المسهوكه الي كانت بترقص في فرحي
حسام بغضب:-يعنيهيه الي لوحدها كانت بترقص ما فاطمه كانت شغاله عادي
اسلام:-لا يا حسام خلي بالك من كلامك ده فرح اخوها
علياء:-انت بتقارن بين فاطمه و التانيه دي
حسام:-لمي نفسك يا علياء و خلي بالك من لسانك شوفي فاطمه جيه في عربيه مين
اسلام:-ايه يا حسام ده؟في ايه انت بتعايرني باختي و اختك!بالامانه الي سبتها عندك في البيت جت مع مين يعني
قال حسام بتخاذل:-مع يحيي
اسلام بغضب:-و سبتها يا حسام؟
حسام:-انا مالي قالتلي انت ملكش حكم عليا حالوت معاها مفيش خلاص بقه يعني بتول محترمه عنها
وقف اسلام قائلا:-متشكر يا صاحبي و اسف لو تقلت عليك بيها في بتك انا هتصرف
و غادر من امامه فالتفت حسام بغضب الدنيا لعلياء:-شفتي انتي السبب منك لله
علياء:-احترم نفسك بقه
قام حسام واقفا:-يلا يا روان ملناش مكان هنا
ثم جذبها و اغلق خلفه الباب بعنف
__________________________________
روان في السياره:-انت عنرك ابدا ما تخنقت معاه بعد العمر ده كله تتخانق معاه عشان وحده
حسام:-لا عشان مراته الي لسانها محتاج القطع يا روان
روان:-هااااااا؟حسام !
حسام:-نقطيني بسكاتك
روان:-يعني صاحبك مسافر بكره هتفضلو متخصمين كل ده
حسام:-ملكيش دعوه
__________________________________
بتول:-مممم يعني هما شيفني كده
حسام:-انا حكتلك يا بتول عشان نقبي صادقين تصرفاتك فعلا همجيه
كانا يجلسان في النادي بعد انتهاء تدريب بتول
بتول بشراسه:-احنا لسه ع البر و بتقلي كده؟اول ما حد اتكلم اثر فيك
حسام:-لا يا بتول مش حد دي روان و عليا و اسلام و مااما يعني ناااااس كتير لفتو نظري تصرفاتك انتي بتعمليها بدافع البراءه و العفويه لكن متنفعش في نر الناس انا فهمك....لأكن لما طلعتيني بيتك كان دافعك الثقه و تدخلي الي ناس الي انتي بتختاريهم حياتك و اني اشوف جدتك لكن واحد ع اول الشارع هيقول ايه؟ لما رقصتي في الفرح كان دافعك هو التعهييس و الضحك و فرحانه لفرحي لكن الي يشوفك يقول صايعه و لما صدقت....
تنهد و هي تقول:-اه المطلوب مني ايه
حسام:-شويه عقل...عقل في التصرفات و الحديث مع الناس بعقلانيه فرقي بين البشر لما تكوني معايا انا خطيبك المستقبلي عادي لما تهزري معايا انا او الشله بتاعك لكن لما تقفي مع ماما تبطلي الش شويه و تتكلمي زي الكبار
بتول بعصبيه:-اه من قبل ما تبقي حماتي هنبدأ في التحكم
حسام:-يا بتول ده نقاش عشان حيتنا اهدي بقه بطلي اسلوب التنمر و الهجوم بتاعك ده
بتول:-ممم كمل
حسام:-حسني لبسك شويه ياريت يعني كفايه انك بشعرك
بتول:-محسسني ان انا بس ما اختك و فاطمه بشعرهم
حسام:-لا...هما قلعو الطرحه في الفرح و كان فيها ما فيها وي م ما يعلم بيه الا ربنا حتي علياء كانت لبساها
بتول:-امممم ماشي هحسن لبسي ازاي؟
حسام:-يعني...بلاش نص كم و كت خليكي ديما كم و بلوزات طويله
بتول:-يا خرابي!
حسام بعصبيه:-الي بيحب بيضحي ول ا انتي مش بتحبيني
بتول:-مش بحبك!؟ههههههه انت مجنون انا حبيتك اوي في وقت قصير اقصر مني شخصيا
ابتسم ع دعابتها
حسام:-صحيح ليه انتي قصيره كده
بتول:-اه شكلك هتغلط...هههههههه
حسام:-هههههه صح فسختي خطوبتك من كريم مش كده؟
بتول:-هه؟كريم!...اه اه من زمااان اصلا مكنش في خطوبه كانت قراءه فتحه لا فستان منفوش و لا غيره و انا طفشته
حسام:-مالك يا بت انتي بتتكلمي بسرعه كده ليه اه صح
بتول:-هاااا؟
حسام:-انا بقالي اسبوع كل يوم اجي النادي و مش بشوفك في التدريب هو انتي بتلبسي عريان
بتول:-اه الميوه عريان جدا و الله
حسام ضيق:-خلاص مالك بتتكي ع والله
بتول:-ههههههه عشان الحمام سباحه جوه اوضه مغلقه و مدربه مش مدرب و كلنا بنات
ابتسم بسعاده:-انتي عسل اصلا
و من بعيد:-
-ايوه يا باشا هو كل يوم بيروحلها و يوصلهاف يالاخر لبيتها و يروح و احيانا بخرجو و اسمو حسام
سالم:-همممم متأكد؟
-ايوه يا باشا انا برقبها كل يوم زي ما بتقول
سالم:-طب بص بقه هتعمل ايه...


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات