رواية ملك الصقر الفصل الرابع والعشرين 24 بقلم بسنت شريف
ملك محاولتها مع صقر انه يقتنع بكلامها مش بتنتهي ولا محاولات عز عشان يعرف اي اللي مضايقه
+
في مكتب صقر
+
عز دخل بهجوم .....بوص بقي انا مش هسيبك النهارده ياصقر يابن المنشاوي غير اما تحكي وتقولي في اي اللي مغيرك الفتره دا حتي ولو كان اي ردت فعلك انا من الاخر معاك ف تي حاجه وهتكلكم انا مش هفضل كدا كتير انا كل يوم عمال افكر وجيه ف دماغي الف سناريو وحوار
+
صقر.....اي ياعم في اي
+
عز......صقر في اي
+
صقر اتنهد بصوت .....رجعت
+
عز باستغراب ......مين دي
+
صقر.....عاليه
+
عز....ايوه مين دي باردو
+
صقر ابتسم بوجع.....امي
+
عز بصدمه.....نعمممم انت بتهزر .....اذاي وامتي
صقربسخريه .....مرات راضي الاسيوطي
عز....احلف اذاي طيب وامتي
+
صقر.....معرفش
+
عز....طيب وناوي علي اي
+
صقر.....ولا اي حاجه
+
عز.....يعني اي
صقر.......يبقي الحال كما هو عليه مفيش جديد.
عز .....بس حاليا في جديد هتعمل اي معاها
صقر......كلامي واضح وياريت تقفل الموضع دا ومايتفتحش تاني
عز.....بس ياصقر
صقر......كلامي انتهي ياعز ومتندمنيش اني حكتلك
+
عز خرج وسابه وصقر كمل شغله كالعاده
+
ملك خلصت محاضراتها وراحت المستشفي عشان تقعد مع عاليه هي حابه تفهم في اي لي اتخلت عنه مين يقدر يتخلي عن ابنه بالسهوله دي .....وبعد وقت كانت وصلت المستشفي وداخلت اوضتها
+
ملك ببتسامه......مساء الخير
+
عاليه ببتسامه سعاده.....ملك تعالي
ملك باستغراب .....هوانا شكلي ماتغيرش خالص كدا معقول
عاليه وهي بتحاول تقعد علي سرير......لااتغيرتي بس انا متاكده ان صقر مش هيجوز واحده غيرك دا انتي ملكه من يوم ماتولدتي وبعدين كفايه عنيكي اللي لون الدهب دي اكتر حاجه تميزك
+
ملك ببتسامه....اممممممم.ً.....انتي عامله اي دلوقتي صحتك عامله اي
عاليه .....الحمدلله طمنيني عليكي وعلي صقر عامل اي كويس
ملك.....كويس ماتقلقيش هو تمام جداا وبعدين ابنك بقي من اكبر الظباط ف البلد و حاجه اي بقي عنب يعني
عاليه ابتسمت علي كلامها.....عارفه....ربنايحميه يارب
ملك....عارفه هوانتي متابعه اخباره يعني
عاليه بتوتر....يعني ....المهم عيزاكي ياملك توعديني انك تكوني عوض لصقر تكوني لي ام مكاني تكوني لي اخت وصاحبه تكوني محور حياته واهم حاجه تكوني لي عوض عني ياملك
+
ملك.....مفيش حد بيكون عوض عن الام وخصوصا انتي عند صقر صقر بيحبك فوق ماتتخيلي
عاليه.....كان يا ملك كل الحب دا اتحول لكره انا شوفت نظره الكره ف عنيه
+
ملك.....هو زعلان منك لكن استحاله يكرهك انتي اغلي حاجه عنده هو بس زعلان عشان حضرتك اتخليتي عنه اختفيتي فجاه بدون اي سابق انظار ولا مقدمات فجاه خرجتي من حياته هو بشر ياطنط واسف اللي حصله منك انتي بالزات كان كبير اووي
+
عاليه بصدمه......فجاه انا
ملك ....هو في حاجه
عاليه......لاياحبيتي .....المهم يا ملك توعديني
ملك.....اللي هوعدك بيه بجد اني هرجعلك ابنك مش اخد مكانك انتي امه واحق بيه انا مكانتي محفوظه عنده
عاليه حستها بنت كبيره وناضجه مش طفله خالص......دا وعد
ملك.....طبعا
عاليه.....بس دي مهمه صعبه او يمكن مستحيله
ملك.....مفيش حاجه مستحيلة....اه بس محتاج شويه سنفره وكله هيتظبط ماتقلقيش انتي ف ايد امينه ياباشا
عاليه ضحكت .....انتي مشكله ياملك
ملك......مبحبش اتكلم عن نفسي كتير
+
فضلو وقت يتكلمو مع بعض ويرجعو زكرايتهم مع بعض ايام زمان وبعد وقت ملك راحت لرندا تطمن علي حالتها وقالتها انها قدمها يومين وتخرج
+
الايام بتعدي وصقر علي حالته بس ابتدي يرجع لطبيعته قدام الناس بس لكن بينه وبين نفسه حرب شغاله مش بتهدا ....محاولات ملك المستمره ف اقناعه انه يسمع امه يروح يطمن يعليها بعد ما خرجت من المستشفي بس صقر دايما بيرفض ويسبها ويبعد
+
ملك واقفه ف البلكونه منتظره صقر يرجع ببقاله يومين باره ماتعرفش عنه حاجه وعلي كمان اكد ليها انه مش ف مكتبه ودا ضاعف قلقها عليه واخيرا ظهر بس باين عليه التعب الشديد وهلكان .....خرجت بسرعه من البلكون ووقفت استنته قدام شقه وهو اول ماشفها ابتسم
صقر.....وقوفك دا غريب بجد
ملك ....لي
صقر ....تعالي ....اخدها ودخل وهو بيقعد علي كرسي اتالم
ملك.....امت كويس في اي ...ملك لاحظت جرح ف ايده
ملك.....ايده ايدك مجروحه من اي دا
صقر....دا جرح بسيط ماتشغليش بالك طمنيني عليكي
ملك.....بسيط اي انت مش شايف بتنزف اذاي وبعدين حتي لوبسيط اتعرض للهوا اكيد اتلوث ولازم يتعقم عندك علبه اسعافات
صقر.....ف الحمام
ملك قامت وجابت علبه الاسعافات وابتدت تطهرلو الجرح ولفته بالشاش بس ملاحظه المه وهو بيتجاهله
ملك....اي بقي كنت فين
صقر.....عندي مهمه
ملك....ودي اللي شلفطتك كدا
صقر رفع حاجبه.......شلفطتني ....انا اتخبطت ف ايدي وانا ماشي مش اكتر
ملك.....ماشي يا عم هولاكو ....بقولك اي ماتقوم تعملنا قهوه
صقر...ملك انا تعبان
ملك.....عشان خاطري
صقر حاول يقوم بس حس بوحع ف بطنه وحط ايده عليها وكانت ايده كلها دم
ملك برعب.....صقر اي دم دا جيه منين
صقر.....مش عارف
ملك .....طيب تعالي اقعد هنا ....وخلته نام علي كنبه ورفعت التيشرت واتصدمت من شكل الجرح
+
ملك.....انت اذاي محستش بيه دا هيحتاج يتخيط انا هروح اجيب الحاجه من عندي واجي بسرعه
راحت فعلا ودقايق ورجعت وطهرتله الجرح وخيطته وهو مستسلم ليه
ملك.....خلي بالك علي نفسك ياصقر عشان خاطري
صقر.....حاضر ....وبعدين دي جروح سطحيه ماتكبريش الموضوع ممكن
ملك ....يوووووه انت علي طول كدا مستهتر حرام عليك انا بخاف عليك انت بتتخيل احساسي اي وانت راجع كدا ..ودموعها نزلت.....عشان خاطري خلي بالك علي نفسك انا مش هقدر اعيش من غيرك
+
صقر......اهدي طيب ومتخافيش انا كويس وهو فعلا جرح بسيط مقترنه باي جرح تاني هونزف كتير بس مش اكتر ف ممكن نهدي بقي كدا
ملك قامت عملتله شوربه خضار وادتهالو
صقر.....اول مره اعرف انك بتعرفي تعملي اكل
ملك.....اما كنا مسافرين وامل تروح شغلها كنت بضطر اقوم اعمل اكل ليا ولدهب فاتعلمت بقي
صقر.....بتعرفي تعملي كل حاجه ولا اي
ملك.....طبعا انت هتجوز شيف ماتقلقش
صقر.....انا مش بقلق غير من ثقه دي
ملك....لالا اطمن
صقر ابتسم ليها ....كل يوم بيحس بيها انها امه فعلا مش مجرد حبيبه لا هي فعلا عوضته عن كل حاجه وبقيت بالنسبه ليه عيلته وحياته كلها
عدي اليوم عليهم وصقر اخد اجازه تاني يوم عشان تعبان ومقدرش يروح وملك طلبت من عزه انه يجي يفطر معاهم وجيه وعلي كمان كان محتاج ورق جيه اخدو وقعد معاهم وقضو وقت مع بعض
+
علي.....لوكا قهوه بقي عشان ارجع شغل
ملك.....عنيا ياحظابط
صقر.....ماتخدش علي مرقعه دي كتير وبعدين اما تحتاج حاجه اعملها لنفسك انت ماتشلتش
+
علي .....اختي يا عم في اي
صقر.....ماشي يازفت ...وبعدين اي مش ناوي تفرحنا بيك مستني اي
+
علي....انت بتنسي يا حبيبي احنا مس متفقين اني هتجوز بعدك انت ملك ولا اي
صقر.....فاكر ياظريف اقصد ان مش لازم تنتظر كل دا يعني انت مش مجبر وبعدين انت شقتك قريبه ف العماره اللي جنبيهم يعني مش هتبعد عنهم ووليد موجود كمان
علي.....اسلم ملك ليك الاول وبعد كدا هتجوز
صقر ....مصمم بقي
علي.... بالظبط
ملك ف المطبخ بتعملهم قهوه وبتتصل علي جاره عاليه عشان تطمن عليها
ملك.....سوسكا عامله اي
سكر......قلبي عامله اي
ملك.....قولي لي ياسوسكا ماما عاليه عامله اي
سكر....كويسه ياحبيتي جت النهارده قعدت مع نا نا ودخلت شقتها من شويه
ملك....طيب معلش ياسوسكا ياعسل وديلها الموبايل اطمن عليها
سكر.....حاضر ياستي علي طول تعباني كدا اما نشوف اخرتها معاكي اي بقي
سكر خرجت من شقتهم وخبطت كتير علي شقه عاليه مش بترد
سكر بقلق.....مش بترد يا ملك
ملك.....اذاي يعني يمكن بتصلي استني شويه
سكر ...حاضر
سكر انتظرت شويه ورنت تاني وباردو محدش بيرد
سكر ....مش بترد باردو ياملك
ملك بخوف......طيب خبطتي عليها تاني وانا جيالك حالا
سكر ..ًماشي
1
ملك خرجت بسرعه لعلي
ملك.....تعالي معايا يا علي في مشوار مهم
علي.. .في اي يابنتي مشوار اي مالك في اي
صقر بضيق....في اي يا ملك
ملك....اصل اصل
صقر.....في اي انطقي
علي.....في اي ياملك ومالك خايفه كدا لي
ملك بصت لصقر .....اصل ماما عاليه مش بترد
صقر بصلها وتنح مش فاهم يعني اي مش بترد واي علاقتهم ببعض اصلا
علي باستغراب .....مين ماما عاليه دي اصلا
صقر باصص وساكت
ملك.....مش واقته تعالي معايا بس
+
وقطع كلامهم اتصال سكر
ملك......اي ياسكر ردت
سكر.....لاياملك بس واضح انها واقعه ف الحمام انا شوفت خيال حاجه ف الحمام انا. هنزل اجيب حد يكسر الباب
ملك بخضه.....واقعه ف الحمام اذاي ....طيب انا جايه حالا وانتي هاتي حد يكسر الباب بسرعه
+
ملك شدت ايد علي وخارجه بسرعه لكن واقفها صوت صقر
صقر....انا جاي معاكي يا ملك علي عنده شغل
ملك...انت بجد
صقر ....اه يا لا ....وانت روح كمل شغلك
علي متابعهم وهو متنح مش فاهم اي حاجه ولا فاهم اي اللي بيحصل
+
ملك وصقر نزلو مع بعض وركبو العربيه ملك رغم خوفها علي عاليه بس فرحانه ان صقر طلب انه يروح في امل جواه لسه ف ابتسمت غصب عنها وصقر لمحها
+
صقر وهو مركز ف طريقه.....ماتفرحيش اوووي كدا انا مش رايح عشانها وهي مش فارقه معايا اصلا انا رايح معاكي انتي عشان مبقاش موجود وحد يروح معاكي ف مكان انا عند راي ....وبعدين هي قاعده فين
ملك بخيبه امل.....في بيت جدك
صقر هز راسه وكمل طريقه ف صمت وبعد وقت وصلو كانت سكر وجدتها قاعدين وفاتحين الباب
سكر مجرد.مالمحت ملك جريت عليها
سكر.....ملك اتاخرتي ليه ....انا معرفتش اجيب حد يكسر الباب
صقر.....عن اذنكم ....وطلع حاجه من جيبه فتح الباب بسهوله ودخلو
ملك دخلت الحمام واتصدمت اما شافتها واقعه علي ارض وسايحه ف دمها
ملك.ندهت علي صقر وصقر جيه يجري وبصلها واتخض اما شاف الدم بس مابينش
صقر.....نعم
ملك....انت بتسال ....ساعدني اشيلها عشان نشوف جرحها دا
صقر....طيب.وسعي انتي ...وطي شالها هو ودخلها اول اوضه قبلته
ملك.....سكر عندكم اسعافات اوليه
سكر...اه ثواني
سكر دخلت جابت علبه الاسعافات وطهرت جرحها البسيط وربطت دماغها وحاولت تفوقها واستجابت ليها وابتدت تفوق
عاليه بتفوق وحاسه بصداع جامد اووي ومجرد ما فتحت عنيها اتصدمت من وجود صقر قفلت عنيها وفتحتها كذا مره عشان تتاكد انه قدامها فعلا
+
ملك.....مالك يا ما ما اي اللي حصل
عاليه وعنيها علي صقر.....كنت بتوضي واتزحلقت وقعت وبعد كدا معرفتش اي اللي حصل
ثريا جارتها .....حصل خير ياحبيبتي المهم انك كويسه
عاليه ....الحمدلله
سكر....سلامتك يالولو الف سلامه عليكي
عاليه....الله يسلمك ياحبيبتي
صقر متابع بعنيه اللي بيحصل متابع عينها اي اللي بتترجاه يقول اي حاجه مش عارف لي حس بتانيب ضمير مش عارف الاحساس دا ضايقه اوووي
+
صقر......ملك يالا عشان نمشي انتي اطمنتي عليها وخلاص
ثريا.....انت مين يا حبيبي مين دا يا ملك
ملك.....دا صقر
ثريا .....مشااء الله ...الله اكبر عليك يا حبيبي ربنايحميك يارب
صقر......متشكر .....يالاياملك
ملك.....ثواني بس هطمن عليها ونازلين
صقر.....طيب انا نازل اما تخلصي ابقي انزلي
عاليه متابعه تحركه وبحصره
ملك.....قريب ماتخفيش.
عاليه ....يارب
ملك فضلت وقت معها واطمنت عليها ونزلت لصقر
صقر....اخيرا كل دا ....احمممم هي كويسه
ملك .....كنت سالتها هي سؤال دا
صقر وهو بيحرك بالعربيه.....انا مش بسال علي حد
ملك ابتسمت وسكتت واتاكدت ان في امل وقريب هيظهر
+
صقر رجع بيته ووصل ملك ودخل شقته وملك سابته لوحده وبعد وقت طويل علي رجع دخل لملك وهو عنده فضول يعرف مين دي
+
علي.....اي يالوكه روحتي لعاليه
ملك.....اه
علي....هي مين دي يا ملك
ملك......مامت صقر
علي بصدمه.....امه اذاي يعني
ملك حاكتله اذاي عرفها وهي مين
علي.....طيب وهي كانت مشيت لي من الاول
ملك...مش عارفه.....المهم عيزاك ف موضوع مهم
علي ......خير
ملك....#######
علي بصدمه.....انتي بتقولي اي انتي اتجننتي اكيد
صقر لوعرف هيودينا ف داهيه
ملك.....انا هتصدر ليه مالكش دعوه
علي بخوف.....ملك صقر لوقلب هيفوق توقعاتك اهدي كدا وبطلي جنان
ملك.....انت جبان كدا لي قولت ماتخفش
علي خبطها بالمخده......مش جبان يامتخلفه انا خايف عليكي منه مش اكتر
ملك.....خلاص يا علي انا هعمل اللي انا عيزاه لوحدي
علي.....خلاص معاكي يامجنونه
ملك.....قلبي انت
+
استووووووووب😊😊
+
اي رايكم ف البارت 🙄
+
معلش بس عايزه اوضح حاجه ❤ في كتير بيقولولي ذودي الرومانسيه المشكله هنا بقي اني ماليش ف رومانسيه خالص وبتخنق منها 😂😂🤦🏻...ومن وجه نظري ان الرومانسيه الفعل افضل من كلام كتير 🙄.بس بحاول وربنا علي اد اما اقدر اخلي في حاجات رومانسيه بس مش كلام افعال منهم يعني وكدا معلش استحملوني بقي 😂😂🥺
6