📁 آخر الروايات

رواية ملك الصقر الفصل السابع عشر 17 بقلم بسنت شريف

رواية ملك الصقر الفصل السابع عشر 17 بقلم بسنت شريف 



                                              
صباح يوم جديد 

+



                              
عز بعد يوم طويل متابع اجراءت اللي بتم وف الاخر راح لراندا كانت نايمه وباين عليها اثر الدموع 

+



                              
عز بهدوء.....راندا

+



                              
راندا بتفوق علي صوت واول ماشافت عز قامت
هجمت عليه ....ينفع يعني اللي انت عملته دا ترميني هنا وتقفل عليا وتسيبني من غيرماتفهمني اي حاجه انت متخلف 

+



                              
عز ببتسامه......اهدي بي اي العصبيه دي كلها 

+



                              
راندا متنحه.....انت بجد بتسال 

+



                              
عز .....طيب اقعدي وانا هفهمك 

+



                              
راندا قعدت بغيظ من تصرف عز ....اتفضل اتكلم 

+



                              
عز بيبتسم علي عصبيتها.....مبدائيا كدا انا عملت كدا عشان خوفا عليكي سليمان ماتتوقعيش رده فعله تضمنا لوكان هرب كان ممكن ياذيكي فهمتي بقي عشان كدا جبتك هنا 

+



                              
راندا باحراج...وبعدين طيب

+



                              
عز....مش فاهم 

+



                              
راندا....حصل اي قبضتو عليهم 

+



                              
عز بحزر ......احمممممم اه بس 

+



                              
راندا ....اي 

+



                              
عز.....سليمان مات 

+



                              
راندا بصتله اوووي واتنهدت وبعدت كدا ابتسمت ودموعها نازلت 

+



                              
عز مش فاهم رده فعلها اذا كانت فرحانه ولازعلانه ولا اي 

+



                              
عز...راندا انتي 

+



                              
راندا.ضحكت بوجع......طول عمري كنت بعشق حاجه اسمها تعليم وكان حلمي اني ابقي دكتوره وحققته وبعد كدا قررت اني احضر ماجستير ودكتوراه وفعلا حققته وبقيت دكتوره ف الجامعه وانا عندي 30سنه كنت اصغر دكتوره ف زمايلي ودا كان مفرحني اووويي ف الوقت دا جالي عقد ف مستشفي خاصه 
كنت فرحانه جداا لانها من اكبر المستشفيات ف مصر اشتغلت فيها 4شهور وجيه في يوم المستشفي اتقلبت بسبب دخول صاحب المستشفي ف حادثه وذي ما قلب المستشفي بمجرد دخوله قلب حياتي انا كمان كنت مسؤله عن حالته ومع الوقت اعجبت بيه اووي وهوكمان وبعد ما خرج طلب يتجوزني ووافقت وقضيت معاه اجمل سنه ف الدنيا كان بيعملني حلو جدااا واستغربت تاخر خلفه روحت كشفت خوفت يكون سبب مني وعرفت انه مفيش موانع عندي وطلبت منه نكشف واللي صدمني وقتها ان الدكتور اثبت ان المشكله عندي كنت هتجنن  روحت لاكتر من دكتور واثبت اني كويسه وجهته بدا وقالي انه مش بيخلف ومن بعدها عايشني اسوء سنين ف حياتي تعزيب واهانه وكل ماتتخيله كان نفسي ابعد اعمل اي حاجه بس فشلت وهو رفض يطلقني تفتكر بعد دا كله هزعل انه مات 

+



                              
عز بحزن علي اللي مرت بيه....اهو اخد جزائه 

+



                              
راندا....طيب ينفع ارجع بيتي

+



                              
عز....اه عادي

+



                              
عز اخادها وخرج ووصلها بيتها وراندا منتظراه يتكلم يقول حاجه يعرض عليها الجواز تاني بس للاسف عز ماتكلمش 

+



                                      


                
في مصنع عرفه 

+



جاسر....اما قولي ياجدي صقر كان عايزك ف اي 

+



عرفه بلامبلاه.....كان عايز يخطب ملك 

+



جاسر ....معقول ...طيب كويس وبعدين 

+



عرفه....رفضته 

+



جاسر. بصدمه.....طيب لي 

+



عرفه لسه هيرد كان قطعه دخول صقر 

+



والسكرتير وراه بيحاول يمنعه 
عرفه .....في اي 

+



صقر....كل خير طبعا 

+



السكرتير .....حاولت امنعه لكن 

+



عرفه .....روح انت ....عايز اي ياصقر 

+



صقر وقف قدام مكتب عرفه.....انت عارف انا عايز اي

+



عرفه....وانا قولتلك اجابتي 

+



صقر بعصبيه......اتمني انك ماتختبرش صبري اكتر كن كدا عشان انت اللي هتزعل من رده فعلي 

+



عرفه قام من علب مكتبه ووقف قدام صقر بتحدي.....وانا مش بتهدد ومش برجع ف كلامي 

+



صقر.....وانا مش بهدد علي فكره ....كلمه تهديد دي مش ف قاموسي انا بحزرك بس 

+



جاسر ادخل عشان يبعد صقر عن جده ولسه هيزقه كان صقر اسرع من ولف دراع جاسر وراه وايده التانيه كانت علي رقبته 

+



صقر.....تؤتؤ كدا انت اللي هتزعل 

+



عرفه بقلق.....سيبه ياصقر ....واقعد.

+



صقر سابه وقعد وعرفه قعد قدامه 

+



عرفه.....كنت متراهن مع نفسي انك جاي النهارده 

+



صقر.....نعم 

+



عرفه.....اي مستغرب لي 

+



صقر.....لامش مستغرب مش فاهمك 

+



عرفه.....كلامي اي الغريب في كنت حابب اشوف فيك اكتر حابب اعرف ناوي علي اي واي اخرك 

+



صقر....مش فاهم 

+



عرفه....ملك بنت ابني وغاليه عندي اوووي اه مربتش ف حضني بس دا مايقللش من حبها عندي ولازم
اعرف انا بديها لمين مانكرش اني متاكد انك بتعشقها مش بتحبها بس ودا شوفته ف عنيك من اول مره شوفتك فيها بس دا كان لازم يحصل

+



صقر مش فاهم هو بيقول اي حاسس انه مخه مش مستوعب 

+



صقر.....يعني اي 
عرفه.....المعروف عنك انك اله زكاء متحركه اي اللي حصلك ....اعتقد كلامي واضح 

+



صقر باحراج من غبائه.....احممممم....يعني حضرتك موافق علي جوازي من ملك 

+



عرفه..... مش هامن عليها غير معاك بس انا بحزرك ياصقر لو زعلتها ف يوم هيبقي ليا تصرف معاك مش هيعجبك 

+



صقر ببتسامه.....اطمن ف عنيا وعمري ماهزعلها 

+



عرفه......اتمني دا ....تقدر تشرفني انت وعيلتك كمان يومين 

+



        

          

                
صقر باحراج وحزن ......انا ماليش اهل ابويا وامي توفو من زمان  

+



عرفه ......عادي يابني الله يرحمهم ....وانا ف انتظارك انت 

+



صقر....انشااء الله عن اذنك 

+



صقر خرج وهو جواه نقيض من المشاعر جزء فيه فرحان انه اخيرا وصل لحب عمره وهتبقي ليه وجزء تاني حزين علي فراق اهله وانهم ميكونوش جنبه ف وقت ذي دا 

+



صقر راح الجهاز ودخل لعز 

+



عز.....يامراحب بصقر باشا 

+



صقر ببتسامه.....اهلا 

+



عز.....اي بتضحك شكلك روحت لجد ملك صح 

+



صقر.....اه 

+



عز....وافق 

+



صقر بفرحه .....اخيراااا 

+



عز حضن صقر.....مبروك.يا صاحبي 

+



صقر....عقبالك انت كمان 

+



عز..ً...قريب انشااء الله 

+



صقر......تمام 
الايام عدت وصقر كلم علي وقاله ورغم ضيقه انه هياخد ملك لكن فرح ليها انهم هيبقو لبعض صقر راح ف اليوم اللي حدد عرفه وعرفه استقبله بطريقه مختلفه بترحاب شديد جدا 

+



عرفه.....تعالي يابني اقعد 

+



صقر.....متشكر جداا ندخل ف الموضوع بقي ولا اي 

+



عرفه ضحك.....مستعجل كدا لي 
 صقر ابتسم وسكت 
عرفه....اتكلم طيب 
صقر.....طلبات حضرتك انا هنفذها كلها 

+



عرفه......انا ماليش طلبات يابني انا كل اللي عايزه انك تتقي ربنا فيها وتعملها معامله طيبه مش اكتر 

+



صقر.....اوعدك انها هتبقي ف عنيا ....انا شقتي جاهزه ولو في اي مشكله ف اي حاجه انا مستعد اغيرها من بكرا 

+



عرفه.....دا بينكم انتم بقي ماليش دخل فيه 

+



صقر.....تمام ....اي راي حضرتك ان الخطوبه تكون الاسبوع اللي جاي والفرح بعدها باسبوعين 

+



عرفه.....اي الاستعجال دا بس يابني وبعدين استعجالك دا نساك ان امتحانتها بعد 10ايام 

+



صقر .....اوبس انا فعلا معرفش حاجه عن امتحانتها

عرفه.....الخطوبه بعد اسبوع ذي ماقولت بس الفرح هيبقي بعد5 شهور 

+



صقر بصدمه .....نعم لي بقي

عرفه.....عشان هي هتخلص امتحانات والاجازه هتكون اسبوعين هتحضر نفسها وتجهز يبقي كدا هتجوزو ف الدراسه بعد 5شهور تكون خلصت السنه خالص فهمت 

+



صقر بضيق.....تمام بس انا عندي طلب 

+



عرفه....اي 

+



صقر.....اكتب كتابي يوم الخطوبه 

+



عرفه ضحك ....وانا موافق .... 

+



+



عرفه......سعديه ....نادي علي ملك 
دقايق وكانت ملك نزلت وكانت لابسه فستان رقيق جدا بالون الوردي مناسب مع بشرتها وتاركه لشعرها الحريه كانت طلتها بسيطه وجميله جداا

عرفه ببتسامه......تعالي يا حبيبي اقعدي جنبي

ملك قعدت جنبه وهي محرجه جداا ومتوتره جداا 
عرفه ببتسامه....طبعا مش هسالك موافقه عاب واد دا ولا لا لاني عارف رايك كويس ....انا بس بعرفك علي اللي حددنها خطوبتك وكتب كتابك انتي وصقر الاسبوع اللي جاي والفرح بعد.5شهور تمام ياحبيبتي ولا عندك اعتراض علي اي حاجه 
ملك باحراج....اللي حضرتك تشوفه ياجدو 
عرفه .....علي بركه الله ربنا يتمملكو علي خير 
صقر.....نقرا الفاتحه 
عرفه ....نقرا الفاتحه 
صقر كان من فرحته حاسس ان قلبه هيقف من سعاده وهو بيقرا الفاتحه غمزلها بعينه وضحك 
عرفه......مش شايفك انا كدا صح 
صقر ضحك وسكت 

+



        
          

                
صقر ......هعدي عليها بكرا عشان ملك تختار شبكتها و الفستان 
عرفه .......تمام 
عدي اليوم عليهم بسعاده لاتوصف صقر كانت فرحته كبيره اوووي وان اخيرا حب حياته بقت ليه 

+



صقر راح ليها تاني يوم واخدها وداها محل المجوهرات اختارو الشبكه اللي عجبتها وبعد كدا راحو اختار لها فستان جميل جدا 

+



الوقت عدي بيهم وهم بيجهزو لفرحهم ف سعاده كبيره اووووي بين صقر وملك واخيرا جيه يوم خطوبتهم

+



ملك ف اوضتها بتجهز وكندا معاها وجوري 
جوري بفرحه.....مبروك يالوكا ربنايتمملك علي خير يارب 
ملك.....الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبالك بقي وافرح بيكم 

+



جوري بكسوف....يارب 

+



كندا.....وبقيتي عروسه يالوكا في عروسه قمر كدا يا ناس 

+



ملك .....بجد شكلي حلو 
كندا......تجنني احلي من القمر كمان 

+



بعد وقت طلع صقر عشان ياخودها ووقف متصمر قدامها 

+



صقر ببتسامه.....اي الجمال دا 

+



ملك بتوتر .....بجد 

+



صقر.....مفيش احلي من كدا جمال 

+



ددا كان فستان ملك .....كانت شبه الاميرات بفستانها وكمل جملها التاج اللي لبسه ومكيجها البسيط اللي وضح معالم جمالها

+




وصقر كان لابس قميص ابيض وفاتح اول كام زورار منه وجينز وبليزر وكان شيك جدااا 



+



صقر باسها من دماغها وباس ايديها ولسه هيهرج بيها من الاوضه اتفتجاء بوليد وعلي واقفين قدام الاوضه 

+



وليد......علي فين يا بيه 

+



صقر رفع حاجبه.....رايح الديسكو تيجي معايا 

+



وليد.....اي الخفه دي ياجدع 

+



صقر......طيب اتكل بقي عشان مزعلكش 

+



علي.....اهدا بس يا كبير اتفضل انت كدا و احنا هنجبلك الاميره الحلوه  دي لحد تحت

صقر بغيظ.....اولا محدش فيكم هيلمسها وملكش دعوه بيها اصلا انت فاهم واتفضل خود.اخوك وانزل بدل ماحدفكم من هنا للمعازيم اللي تحت

علي برعب....اهدا كدا في انا تلميذك باردو 

+



صقر...مهو عشان كدا بقولك اتكل بالزوق 

+



وليد.....مهوانت انسي انك انت اللي تنزل بيها تمام ...واحمد ربك اننا وافقنا نجوزهالك اصلا 

+



صقر بصله اووي ووليد خاف من نظره صقر وحاول مايبنيش توتره دا ....ونجده صوت عرفه 

+



عرفه.....في اي واقفين هنا لي وصوتكم عالي ليه

+



علي.....يرضيك ياراجل ياكبره انت الجدع دا يرفض يخلينا ننزل بالقمر دا تحت 

+



صقر مسكه من رقبته ....لوعدتها تاني مش هيحصلك كويس انت فاهم 

+



علي بعد برعب من تحول صقر....صقر انا مش قصدي انا بس بهزر وبعدين دي اختي 

+



عرفه.....حصل خير اتفضلو كلكم علي تحت وانا هنزلها ليك تحت 

+



صقر.....بس 

+



عرفه......اتفضل معاهم 
علي بشماته ....شوفت اهو ربنا بعتلك اللي يعكنن عليك 
صقر.....لم اخوك.ياوليد عشان مازعلوش 

+



صقر انتظر تحت وعرفه نزل بملك وكانت فرحه باينه للكل صقر اخدها وقعد ف المكان المخصص ليهم وبعد وقت قامو عشان يكتبو الكتاب 
وتم كتب الكتاب ومجرد.الماذون ما خلص كتب الكتاب صقر ساب ايد عرفه وجري علي ملك ومهتمش بالناس اللي عايزه تبارك له كل همه ان حبيبته بقيت مكتوبه علي اسمه  اخدها ف حضنه ولف بيها كتير اوووي ووبعد كدا نزلها وهمس ف ودنها....واخيرا بقيتي...... ملك الصقر .....

+



ملك ابتسمتله ....انا ملكه من يوم ما جيت علي دنيا

صقر بصلها بحب مش لاقي كلام يعبر بيه عن سعادته وفرحته

+



بعد عنها والكل ابتدا يبارك ليهم والفرحه كانت واضحه من الكل والكل بيتمني ليهم السعاده 

+



صقر راح للديجي وطلب منه يشغل اغنيه 
(فرحه تجمعنا)لمحمود العسيلي 

+



(((((((فرحه اخيره بتجمعنا ولا حد هيقدر يمنعنا ودي  فرحه اخيره بتجمعنا ولا حد هيقدر يمنعنا
واخيرا هيديت مقفول علينا بيت وصبرنا لو معانا ودي فرحه هتجمعنا قدام العالم انتي مراتي ودا كل اللي انا عايزه ف حياتي ولايهمنا مين دي عيون حاسدين والحلم دا بتاعنا ودي فرحه هتجمعنا
ياصحاب ياغراب خلاص كاتبناالكتاب شوفو حبيبت قلبي لو ماشي بعكاز طقم سنان اومحتاس هي اللي هتفضل جنبي ))))))

+



صقر غني الاغنيه باحساسه كله لان كل كلمه كانت بتعبر عن احساسه وفرحته انها بقت مراته 

+



جيه دور ملك انها تغني واختارت اغنيه 
(بحبك) لجنات

+



((((((بحب كلامك ف شفايفك بحب القلب يكون شايفك جوايا حنين حسك عارفك حتي لو بين ملايين الناس بحبك مش بتهيقلي انا عايشه ف حلم اتحققلي انا حاسه انت بتشتقلي انا دايبه من شوق و الاحساس وبحب النسمه التعدي علي رمشك مره وعلي خدي وناخد ف الحب ونيدي بحبك انت بحبك بس وحبك اجمل شئ يتحس وبسمع  منك اجمل همس وبشوف ف عيونك احلي كلام )))))))

+



ملك اختارت اغنيه بتبعر عن عشقها لصقر 
وصقر مكنش مصدق انها بتحبه كداا 

+



وخلص الفرح والفرحه ماليه الكل فرحه من القلب ليهم كلهم 

+



المدير .....مبرووووك ياصقر 

+



صقر. ..... الله يبارك فيك يافندم

المدير.....فرحت واتجوزت واجازت مستنيك بكرا وراك شغل كتير وعايزك ف حاجات كتير جدا 

+



صقر ....حاضر يافندم 

+



استووووووووب👯
اي رايكم ف البارت 🤔

3



مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات