رواية ملك الصقر الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسنت شريف
صباح يوم جديد
صقر راح شغله كالعاده ودخل مكتبه وابتدا يتابع شغله بتركيز وقطع انتباهو صوت موبيله وكان الاتصال من ملك
+
صقر .....صباح الجمال
+
ملك.....صباح النور عامل اي
+
صقر ....الحمدلله ياقطتي،انتي عامله اي عندك محاضرات امتي النهارده
+
ملك.....ساعه 9 هلبس وانزل
+
صقر ...تمام ياقمر ...خلي بالك من نفسك ياقطتي وملكيش دعوه بحد مفهوم
+
ملك.....تحت امرك ياسياده المقدم اي اوامر تانيه
+
صقر ببتسامه.....لاياقطتي اما تخلصي محاضراتك كلميني تمام
+
ملك....لا والله
+
صقر ....في اي
+
ملك....اصل جمله دي دايما علي بيقولهاليا وبكلمه ومش بيرد وبتشل امال انت بقي
+
صقر.....لاهرد ماتقلقيش و....سكت عشان سمع خبطت الباب.....ادخل
+
العسكري ......المدير عايز حضرتك يافندم
+
صقر.....ماشي جاي
+
صقر.....طيب ياقمر عندي شغل بقي عايزه حاجه
+
ملك.....لا شكرا
+
صقر راح لمديره ودخل اما سمح ليه
+
صقر.....نعم.يافندم
+
المدير.....اقعد ياعريس
+
صقر ابتسم وقعد وانتظره يتكلم
+
المدير....اول حاجه المفروض تبدأ تحقق مع طارق وتفهم منه اي اللي وراه
+
صقر .....اطمن يافندم
+
المدير .....تمام .....تاني حاجه بقي والاهم راضي الاسيوطي
صقر باستغراب..... مين دا
+
المدير ......دا حكايته .....دا تاجر سلاح بس بيتاجر فيه باسلوب مختلف
+
صقر....مش فاهم
+
المدير .....هو بيبيع السلاح متفكك وبيحطه ف قلب جهاز العرايس
+
صقر.....عرايس اذاي يعني
+
المدير.....هو كل 6شهور بيعمل ذي قرعه باسماء البنات من القريه اللي هو قاعد فيها وبيتكفل بجهزها كله وجو الجهاز دي بيحط السلاح ف بيعدي من اي كمين عادي
4
صقر.....وبعدين
+
المدير ....هو اصلا عايش ف اسيوط ...ولسه جاي القاهره امبارح هو ومراته ومن المفروض انه هينقل ثفقه سلاح كبيره وهوييقول انه مسؤل عن جواز اكتر من بنت ......كدا انت معاك كل المعلومات اللي انت عايزها الباقي عليك بقي ياوحش
+
صقر......تمام يافندم ف اقرب وقت هيكون عند حضرتك
+
المدير ببتسامه.......تمام ياصقر اتفضل
+
صقر خرج من مكتب مديره وراح المكان المحبوس في طارق
+
صقر.....اي تيكو عامل اي يا صاحبي
+
طارق ضحك باستهتار.....عايز اي
+
صقر.....بندردش مع بعض مش اكتر
+
طارق.....ههههههههههه لاياراجل
+
صقر....شوفت بقي ولا مش هتكلم معايا عشان انا من الطواغيط
+
طارق......بالضبط
+
صقر......امممممم حلو اوي
+
طارق.......عايز اي اطمن انا مش هتكلم مهما عملت
+
صقر.......منا عارف ياطارق انك مدرب علي اقصي انواع العزاب يعني مهما اعمل بلح تضيع وقت يعني
+
طارق......بيعجبني ذكائك ياصقر
+
صقر.....دا شئ مفروغ منه.....انا اصلا انت مش مهممني انت يدوبك واحد بتتحرك ذي لعبه يعني مش اللي يهمني الاكبر منك المتلتم
+
طارق ضحك بصوته كله......ابوك
+
صقر رفع حاجبه .....نعم
+
طارق.....مش مصدق ابوك ههههههههههه
+
صقر مسكه من رقبته.....قله ادب هتتحاسب عليها بس صدقني انت هتعترف وهتترجاني عشان اسمعك بس اتقل انت
+
طارق......وانا مستنيك
+
صقر سابه وخرج وهومتغاظ منه ودخل مكتبه بيفكر
في اللي جاي وقطع شروده عز
+
عز......ابوصقور عامل اي ياباشا
+
صقر .....عايز اي
+
عز.....اي كنت فين يا صاحبي جيت دخلت للمدير علي طول في اي
+
صقر.....عادي ....انت عايز اي
+
عز قعد قدامه.....لا دا الموضوع شكله كبير اوووي في اي
+
صقر.....عز روح مكتبك مش فايقلك
+
عز.....هو انت عملت اي مع طارق
+
صقر سرح لبعيد .....لسه
+
عز......ماعترفش
+
صقر.....دا طبيعي ياعز مش هيعترف بالسهوله دي
+
عز......يا عم روقه بس كدا وهو هيعترف بكل حاجه
+
صقر......انت غبي يالا ....انت ناسي اما كنا بندرب مع بعض وبنتحمل التعذيب عشان لوحصلت حاجه واتكشفنا وكمان الزفت دا اضرب مع الجماعات دي علي اقصي انواع العزاب يعني مهما تعمل بلح ف الاخر مش هياثر فيه فهمت ياناصح
+
عز.....طيب وانت ناوي علي اي
+
صقر.....انا كل اللي يهمني حاليا الاكبر منه هومش فارق معايا
+
عز باستغراب ....مش فارق معاك يابني دا امير جماعه كل دا مش همهمك
+
صقر......عشان هو مجرد عروسه بيحركوها مش اكتر الاهم اللي مشيه فهمت
+
عز.....طيب ومين دا وهتعرفه اذاي
+
صقر ضحك بغيظ .....ابويا
+
عز بصدمه.....نعممممم
+
صقر.....بكلم مع الغبي دا قالي ابوك كان نفسي اخبط دماغه ف الحيطه
+
عز......دا بيقلش عليك دا عبيط
+
صقر......كبر يا عم .....انا همشي عندي كام مشوار كدا
+
عز غمزلو....الله يسهلو
+
صقر ضحك......انت عبيط يالا
+
عز.....هانيلو عريس بقي
+
صقر......ماتجوزها وتفكك مني ....مش ناوي تجوزها
+
عز....ناوي طبعا....بس بعد العده بتاعتها انا ماليش خلق للخطوبه وجو المراهقين دا
+
صقر ضربه بالبوكس.....مرهقين .انا ماشي عشان ماتغباش عليك
+
عز .....يخربيت تقل ايدك ياجدع ....اعتقد لوضربت الواد بوكس كدا هيعترف بكل حاجه
+
صقر......انا ماشي
+
صقر خرج عمل كذا مشوار عشان يعرف معلومات عن الاسيوطي .....وبعد وقت خلص
+
صقر طلع موبايله واتصل بملك يطمن عليها
+
صقر.....قطتي عامله اي
+
ملك.....الحمدلله ....لسه خارجه حالا من المدرج
+
صقر.....طيب ياقمر دقايق وهكون عندك
+
ملك......اي دا انت فين اصلا واذاي جاي
+
صقر.....اخرجي وانتي تعرفي
+
ملك.....اوكي بس بقولك اي .....ماتقفش عند الجامعه
+
صقر باستغراب ....لي
+
ملك.....هو كدا انا خارجه من الجامعه اهو
+
صقر......طيب اناواقف اهو تعالي يا لا
+
ملك.....اووكي انا جاي اهو
+
كندا .....اوووووو ملك هانم غيرانه علي صقر ومش عايزه البنات تعاكسه
+
ملك....مش كدا بس
+
كندا.....ياشيخه قولي كلام غير دا علي ماما باردو وبعدين ليكي حق الواد طول بعرض وعضلات و وقبل ما تكلم كانت ملك خبطها علي كتفها
+
ملك ....اتلمي
+
كندا......اي يابنتي انا ذي اختك باردو يخربيت هزارك ياشيخه روحي شوفي صقر ياختي
+
ملك ....يخربيتك نستيني وخرجت من كليه بسرعه وشافت صقر واقف بعيد.راحتله
+
ملك.....اتخرت عليك
+
صقر......كتير اوووي
+
ملك......مش اووي يعني دا هما 5دقايق مش اكتر
+
صقر ابتسم .....لا اتاخرتي 14سنه وانا بدور عليكي
+
ملك......ومعاك دلوقتي اهو وكمان مراتك
+
صقر مسك ايديها وباسها....طبعا ياقطتي ....المهم بقي قوليلي لي رفضتي بقي اني اقف استناكي قدام الكليه .....هو في مشكله يعني ...
واتكلم باحراج ....ولا مكسوفه مني
+
ملك باستغراب.....مكسوفه منك انت لي مش فاهمه
+
صقر بص لبعيد ....يعني عشان فرق سن او
+
ملك بنفي وبسرعه.....انت بتقول اي لا طبعا مفيش كلام دا ....انا مش فاهمه انت جبت كلام دا منين انا بس عشان البنات بتقعد تبوص عليك بس وانا بضايق مش اكتر
+
صقربخبث .......يعني بتغيري
+
ملك بتلقائيه......ايوه انت ماينفعش حد يبصلك
+
صقر....لي بقي
+
ملك.....كدا انت ماشوفتهمش بيبوصو عليك اذاي في اول مره يشوفو حد حلو وعنده عضلات بنات غريبه
+
صقر.....مش اووي يعني انا طبيعي يعني
+
ملك....طبيعي جداا لدرجه ان عين البنات كانت هتطلع عليك كاتكم نيله انتم الاتنين
+
صقر ضحك بصوته كله لدرجه ان عينه دمعت.....انتي اذاي كدا بجد انني مش معقوله يا ملك
+
ملك ....اي مالي يعني
+
صقر....مفيش ياقطتي
ملك....انت زعلان مني انا
+
صقر.....ضحك تاني .....لا يا قلبي انا بس كنت عايز اعرف اي سبب مش اكتر او بمعني اصح تعترفي بغيرتك
+
ملك بغيظ....بقي كدا بتستخدم مهاراتك عليا ياسياده المقدم ماشي ياصقر انت رخم بجد ومستفز
+
صقر......اهدي بس في اتحولتي كدا لي وبعدين مهارات اي بس اللي استخدمتها انا معملتش حاجه انا سالت وانتي جوبيتي
+
ملك.....لا استغلتني وضحكت عليا
+
صقر......معلش بقي خليها عليكي .....وطلع بالعربيه
+
ملك....هواحنا رايحين فين
+
صقر.....مكاني المفضل هيعجبك اوووي
ملك.....اوكي
+
صقر بعد وقت كانو وصلو
+
ملك....اي
+
صقر.....وصلنا يا لا
+
صقر اخدها ومشي وبعد كدا وقفه قدام يخت
ملك بانبهار .....واو حلو اوووي ياصقر اي دا
+
صقر مسك ايديها ....تعالي معايا
+
صقر اخدها وساعدها تطلع وملك انبهرت بشكل اليخت
+
ملك......بجد يجنن ياصقر دا بتعاك
+
صقر.....مش للدرجه دي انا بس باجره كل اما احب اقعد لوحدي مش اكتر المهم انه عجبك
+
ملك......امممم هو فعلا بجنن
+
صقر.....تعالي طيب ....واخدها طلعها علي سطح اليخت وكان المنظر وهم وهما قاعدين والنيل حواليهم كان منظر مريح جدااا
+
صقر طلب من المسؤل عن اليخت يجبلهم الاكل ويطلع باليخت
وفعلا طلع اليخت وجبلهم الاكل وكان الوقت لطيف ما بينهم جدااا
+
ملك.....بحد دا احلي يوم ف حياتي
+
صقر.....ربنا يقدرني واقدر اسعدك
+
ملك ابتسمت وسكتت
ملك....هو انا ممكن اسالك سؤال بس توعدني انك تجاوب بصراحه ولومش حابب تجاوب قول اتفقنا
+
صقر.....تمام اسالي
+
ملك ....انتم كنت فين السنين دي كلها ولي اختفيتم وفين مامتك وبباك
+
صقر بصلها واتنهد وسكت
ملك ....لو مش حابب تكلم انا بس
+
صقر .....لا يا حبيبي عادي
صقر......كنا عيله بسيطه وانتي فاكره انا كنت قريب من بابا اذاي كان صاحبي واخويا قبل مايكون اب وكل حاجه اتحولت يوم الحادثه و العربيه اتقلبت بيه واتسببت ليه ف عجز لرجله ودا كان سبب انه ساب الدخليه غالبا بعد عن الناس كلها كره كل ناس حتي امي اللي كان بيعشقها بعد عنها كان دايما ما بينهم خناقات مش بتخلص علي اتفه الاسباب وشك وفي يوم كل حاجه باظت صحيت من نومي وخرجت من البيت مع بابا من غير سبب ولا اعرف ماما فين ولالي سابتني بابا اخدني بيت غريب قعدنا فيه وكان عصبي بطريقه ماتتوصفش وكنت مجرد ماسال علي امي بيضربني لحد ما بطلت اسال عليها
وضحك بوجع.......وفجاه اخدني تاني من غير مايفهمني اي حاجه ودخلني مدرسه داخلي واختفي من حياتي نهائي ولحد دلوقتي معرفش عنهم اي حاجه ولا اعرف هما بعدو عني لي هما الاتنين ولي سابوني لوحدي كدا وبقيت اي حد يسالني عليهم بقول ماتو بس كدا دا
+
ملك مسكت ايده....اكيد في سبب ورا كل دا
+
صقر ضحك بوجع....سبب اي يا ملك اللي يخلي اب وام يرمو ابنهم مفيش سبب يا ملك داالقطه بتخاف علي عيالها ولوحد قرب منهم بتعضو مش بترميهم
+
ملك ساكته مش عارفه تقوله اي مش لاقيا كلام تقوله
+
ملك......ربنا يقويني واكون انا الاتنين
+
صقر بعدم فهم ..ً.يعني اي
+
ملك......اني اكون مامتك وبباك وحياتك كلها واعوضك ان اللي انت شوفته ومريت بيه
+
صقر ابتسم.....انتي عوضي عن كل حاجه انتي حياتي ياملك
+
ملك مغيره للموضوع .....ماتغني شويه انت طلعت صوت حلو اوووي
+
صقر .....مش اوي يعني
+
ملك.....طيب غني بقي ممكن
+
صقر...عايزه تسمعي اي
+
ملك .....اللي يجي ف دماغك
+
صقر......(تعالي ياحلم السنين عيوني لعنيك مشتاقين
دا قلبي مصدق لاقك دوبت فيك ولا من نظرتين حياتي ماتغلاش عليك وبالعمر كله اشتريتك يااول واخر غرام دا كلام صعب يوصف عنيك شوق وحنين جوا قلبي مين غير عيونك مين شاغلوني يوم ماهويت دوبت فيك ولقيت كل ماتمنيت ياعيوني
انت شوقي وغرامي سكوتي وكلامي عشقي لعنيك حكايه)))))))
ملك.....تعرف اني بحب الاغنيه دي اووي
2
صقر.....وانا بحبك انتي
+
ملك...احممممم هوانت بتحب عامر منيب
صقر.....عادي بس سمعت الاغنيه دي انتي بتشغليها كتير ف حفظتها وحبيتها من حبك فيها
+
ملك ببتسامه. .....دا بجد
صقر.....طبعا
ملك .....وعرفت بحب اي تاني
صقر.....طبعا....بتحبي الهندي جدااا ومن الاغاني خصوصا mere del ko و Pebbnha و shava
و crazy cerai.
والممثلين hirthek kroshan
صح ولانا غلطان
ملك متنحه ...انت عرفت اذاي و عارف اي تاني
+
صقر.....بتحبي تتفرجي علي كارتون وخصوصا سيمبا وشركه المرعبين وبتحبي بووه جداا وكورتي البعبع
وبتحبي كمان سيندريلا و موانا صح ولا اي
+
وبالنسبه للاكل اللي بتحبيه ....البيتزا والكريب فاهيتا دا العشق عندك وبتحبي كمان تاكلي من ماك جداا اما اكتر بقي حاجه بتحبيها....الاندومي ....وبتعشقي الشوكليت بكل انوعها وبتحبي البيبسي جدا جدا صح في حاجه تاني ف حياتك انا مش عارفها
+
ملك بصدمه....انت اذاي كدا عرفت دا كله اذاي
+
صقر ببتسامه....اللي بيحب حد ياملك بيتابع ادق تفاصيله وانا مش بحبك لا انا بعشقك ياملك ونفسي تفضلي معايا
+
ملك ودموعها بتلمع ف عنيها....وانا كمان بحبك اوووي ياصقر فوق ما تتخيل
صقر....بجد يا ملك انت بتحبيني
ملك هزت راسها باه
+
صقر شدها وشالها ولف بيها كتير اوووي
ملك...صقر خلاص اليخت هيقع وهنغرق
+
صقر نزلها .....يقع اذاي
ملك ....يميل يعني
+
صقر..... يميل ....لا ماتقلقيش ياحبيبتي .....اقعدي ياملك جايب بنت اختي معايا انا
+
ملك بتزمر طفولي....اي بنت اختك دا شايفني عيله قدامك
+
صقر......لاخالص
+
ملك.....انت رخم علي فك
ره
صقر.....دا بجد ......في حاجه اسمها اليخت يقع
+
ملك باحراج ....لا
+
صقر......شوفتي
+
ملك .....عندك حق وضحكو هما الاتنين
وفضلو وقت مع بعض وبعد كدا روحها
+
استوووووووب👯
اي رايكم ف البارت 🤔
والاحداث ماشيه كويس ولا اي 🙄
+