رواية ملك الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسنت شريف
ملك رجعت البيت وهي جوها فرحه غريبه احساس عمرها ما حسيت بيه وخرجها من شرودها صوت امل
+
امل باستغراب ....ملك انتي كنتي فين
ملك.....كنت باره
امل.....ايوه منا عارفه فين بقي
ملك.....كنت بتمشي مع صقر
امل بصدمه .....مع صقر اذاي
ملك .حكت اللي حصل لامل
امل .....دا بجد غريبه
ملك.....لي في اي
امل......انتي مش شايفه ان المقدم صقر يخرج معاكي دلوقتي دا مش غريب
ملك.....انا مش فاهمه اي الغريب ولا انتي متنحه كدا لي
قبل امل ماترد كان علي لسه داخل
امل .....علي انت كنت فين
علي.....كان عندي شغل في اي انتم صاحين لحد دلوقتي لي
امل....مش جاي لينا نوم تعالي اقعدمعانا وحكي شويه
علي برفعه حاجب ....تحكو الفجر دا اي في اي
امل مسكت ايده وقعدته جنبها.....احكيلنا كدا بقي عن معاركم
علي...معاركنا دا اذاي
امل.....في اي ياعلي ما اتكلم كدا وفي لب ومكسرات اهو ف يالا
علي....غوري يابت من هنا.....وبعدين في ياملك في اي ساكته لي القطه كلت لسانك
+
ملك كانت ساكته سرحانه ف الوقت اللي قضته مع صقر
علي بصوت عالي .....ملللك
ملك بخضه.....في اي
علي....في اي
امل .....سيبك منها يااعم واقعد.احكيلنا
علي .....احم احم .....نبتدي منين
امل ....يعني بتهجمو علي عصابه اذاي بقي
علي.....بوصي ياستي كل حاجه وليها ترتيب يعني الاول بتتعرف خيوط وبنمشي عليها
امل.....امممممم هوانتم بتمشوعلي تعليمات صقر ولا حد.تاني
علي ....هي دايره وماشيه ياستي كل واحد بياخد قمر من االاكبر منه فهمتي بقي
امل بخبث......بقالك كتير محكتش عن اعجازات صقر و دلوقتي بقي بقيت قريب منه ف هتحكي اكتر عن طباعه وكدا
علي ابتسم.....طبعا ...صقر فعلا من اجمل الشخصيات اللي تقبليها ف حياتك ممكن يضحي بنفسه عشان خاطر اي حد ومايسببش لغيره اذي ولو حد احتاج مساعده مايترددش ثانيه واهم من دا كله اسمه اللي مجرد مايتزكر ف اي مكان بيتعمله 1000حساب فعلا انا فرحان اني اتعاملت مع اسطوره ذي دا لي كاريزما كدا مختلفه عن الكل تخطف اي حد حتي من فتره كان في قضيه مسكنها وكانت المعلومات عند بنت كلنا فشلنا حتي نلفت انتبها ومجرد ظهوره هو كانت البت مروحه معاه وحكت لي كل حاجه يعرفها و
ملك بضيق .....انا قايمه انام
علي.....في اي يالوكا مانتي قاعده
ملك....عادي هدخل انام تصبحو علي خير
علي.....مالها دي
امل....عايزه تنام بتقولك في اي كمل بقي يالا
علي بشك ....امممممم طيب انا كمان هنام بقي عشان عندي شغل الصبح
امل.....طيب
+
ملك دخلت اوضتها مضايقه بس مش عارفه اي سبب
ملك.....فرحان بنفسه انه بيعلق البنات والهبل اللي معاه دول فرحانين بيه كاتهم نيله كلهم متخلفين .....اووووووف يوووه بقي هو انا مضايقه ليه مايولوعو كلهم
+
الايام بتعدي وملك بعدت عن صقر مش بتكلمو غير ف اضيق الحدود ودا مضايقه جداا لانه مش فاهم اي سبب تغيرها دا
+
في الجامعه كندا وملك قاعدين مع بعض
كندا....مش واخده بالك انك من وقت مارجعتي عند خالتك وانتي ماجتيش خالص تشوفي جدو
ملك باحراج ورجعت شعرها ورا ودنها...مش قصدي بس
كندا بحنيه.....مالك يا ملك اتكلمي
ملك.....انا عايزه اجي واشوفه وهو طيب اووي مانكرش دا بس انا
كندا....خايفه علي شعورهم صح
ملك .....اه
كندا.....طيب وجدو يا ملك مش من حقه يشوفك هوسابلك حريه الاختيار انك تخرجي وتعيشي معاهم لكن باردو هو ليه حق وهو بيحبك جدا صدقيني
ملك.....انا عارفه دا صدقيني وانا هظبط كل حاجه قريب ماتقلقيش
كندا ببتسامه....ماشي ياحبيبتي
فضلو وقت يتكلمو وقامو يحضرو المحاضره
ملك.....عارفه دكاتره كلهم كوم والدكتوره راندا دي كوم تاني حاجه كدا عسليه وصغننه
كندا....فعلا انا بحبها اوووي ومستغربه علاقتكم ببعض
ملك.....انا اما بروح مع امل المستشفي بفضل قاعده معاها بجد شخصيه جميله اووووي
+
كندا.....فعلا بس يالا بقي عشان لواتاخرنا هتزعلنا
+
حضرو المحاضره وخرجو كان جاسر واقف مع واحد صاحبه سابو ورحلهم
جاسر......يا هلا خلصتو ولا اي
كندا.....لا خلصنا
جاسر.....طول عمرك فاشله مش عارفه طب اي اللي دخلتيه دا
كندا.....اي الخفه دي ياض
وقطع كلامهم صوت شاب
شاب.....كندا عامله اي
كندا....الحمدلله انت عامل اي ياحسام
حسام.....الحمدلله ....دي المراجع اللي طلبتيها
كندا....شكرا جدا بجد مش عارفه اقولك تعبتك معايا
حسام ببتسامه.....مفيش تعب ولا حاجه انا تحت امرك اول ماتحتاجي حاجه ك ....
جاسر ......خلصت اتكل بقي
حسام ....افندم
جاسر ....ادتها المراجع وخلصنا هترغي كتير لي
كندا ....جاسر اي اللي بتقوله دا
حسام بحراج ....طيب عن اذنك ياكندا ولواحتجتي حاجه كلميني
كندا انتظرت يمشي.....هو اي دا انت اذاي تكلمه كدا وتحرجني معاه
جاسر .....وطي صوتك وانتي بتكلمي وغلطانه ومش عجبك.كمان
كندا بعصبيه......انا مش غلطانه و
ملك......باااااس فيه انتم هتتخانقو الناس بتبوص علينا ماينفعش كدا في اي
جاسر.....انتي مش شايفه.كلامها واسلوبها وفرحانه ان الواد.الملزق دا بيكلمك عجبك يعني ولا اي مش فاهم طيب رايك بقي ياكندا اني هربيكي من اول وجديد عشان واضح ان ابوكي معرفش يربكي اصلا
كندا....انا متربيه غصب عنك وعن اي حد.وانت من هنا ورايح مالكش دعوه بيا فاهم ومتكلمش معايا تاني ....وسابتهم ومشيت
ملك .....هوفي كدا يعني اتفضل قدامي نشوفها
جاسر بضيق....مش جاي روحي انتي
ملك.....انت عارف لومامشيتش دلوقتي انا هعمل فيك اي قدامي صالحها وبعدين دي بنت عمك وعيب ف حقك الي قولته دا علي فكره
ملك راحت لكندا قعدت جنبها ومسحت دموعها.....الجميل بيعيط ....خلاص بقي ماتزعليش
كندا....انتي ماشوفتيش هو قالي اي
ملك....هوغبي بقي معلش و
جاسر .....غبي ف عينك ....انا اسف مش قصدي ازعلك انا اضايقت من نحنته معاكي
كندا بصتله ومسحت دموعها.....بس انا محترمه ياجاسر وانت عارف كدا كويس،.
جاسر.....حد يقدر يقول غير كدا طيب
ملك.....بقولك اي ماتيجي معايا البيت تقعدي معايا والبيه دا يجي ياخدك بليل واعرفك علي عزه ودهب
كندا ....موافقه
ملك ....اشطا يالا عشان نمشي .....وانت ابقي عرف جدو انها معايا وابقي تعالي بليل خودها باااي
جاسر ...ًلاوالله
ملك.....باي
وسابو. مشيو وهو متنح ليهم
+
ملك خرجت من جامعه وبتضحك هي وكندا وقطع كلامهم صوت موبايل ملك
ملك.......حبيبي حظابط
علي بضحك.....حظابط ماشي يااوزعه . .خلصتي محاضراتك
ملك......طبعا ومروحه انا وكندا صممت انها تيجي معايا اعرفها علي عزه ودهب
علي بضيق .....طيب خلي بالك علي نفسك يا حبيبتي واما تروحي طمنيني عليكي
ملك......اوكي
صقر وقف جنب علي ولاحظ سرحانه
صقر.....مالك يا علي
علي.....لايافندم مفيش
صقر ......تعالي علي مكتبي عايزك
دخلو المكتب......خير في اي بقي
علي.....خايف علي ملك
صقر قلبه انقبض .....في اي طيب حصل حاجه تاني
علي.....قربها من اهلها مخوفني قربها الذياده دا بحس انها بتبعد عننا ملك انقي من ما تتخيل خايف يقدرو يقنوعها بيهم وتقرب منهم وتبعد عننا ملك احنا محور حياتها
صقر......سيبها تختار انت خليك جنبها بس وخلي بالك منها محدش بيجبر حد علي حاجه اهدا انت وركز الاهم ف شغلك وملك حكايتها هتتحل قريب ماتقلقش
علي بعدم فهم.....هتتحل اذاي يعني
صقر......مهي قاعده معاكم وهو. ...المهم قولي اخبار القضيه اي اللي معاك وصلت لا اي
فضلو وقت يتكلمو ف القضيه وعن شغل عموما وعلي خرج من مكتب صقر ودخل بعدها عز
عز......صقر المخابرات
صقر.....خييييير
عز.....اخبار الشغل اي
صقر.......تمام المدير كان عايزك لي صح
عز....مش عارف انا كنت بعمل شغل باره ولسه جاي قولت اعدي عليك اشوفك وبعد كدا هروحله
صقر.....حبيبي
عز......هتكل انا بقي اشوف في اي
صقر.....تمام
عز خرج من مكتب صقر وراح مكتب المدير وخبط ودخل اما سمحله
عز......نعم يافندم
المدير .....اقعد ياعز
عز قعد ومنتظره يتكلم
المدير ... في قضيه انا بكلفك بيها مضمونها .....ان في دكتوره لجئت لينا عشان تبلغ عن مستشفي كبيره مشتركه ف تجاره الاعضاء ونظامهم انها بيشخصو الحاله غلط وياخدو اعضائها طبعا انا مش هقولك الموضوع محتاج سريه لا انا هامرك ان تحرياتك انت اللي تعملها بنفسك لان المستشفي دي فيها شركاء من اعمده البلد ومش عايزين نعمل بلبله علي فاضي مفهوم ياعز
عز......حاضر يافندم .....طيب ومين الدكتوره دي
المدير.....الورقه دي فيها اسم الدكتوره وعنوانها واسم المسشتفي والمؤسسين ليه
عز مسك الورقه واتصدم من اسماء مؤسسين المستشفي وباص للمدير
المدير.....عشان كدا قولتلك فيها ناس تقيله اوووي والي شككني فيها ان واحد.منهم جوزها
عز بصدمه......بتبلغ عن جوزها يعني
المدير.....مهو عشان كدا مش حابب ناخد قرار غلط كل خطوه لازم تكون مدروسه كويس
عز.....اطمن يافندم
المدير......تمام ياعز....ولواطريت للجوء لحد معاك يكون ظابط واحد وانت متاكد.من كفأته مفهوم
عز.....حاضر يافندم
+
عز خرج من مكتب المدير وراح مكتبه وابتدا يبحث عن اسماءرجال الاعمال اللي مؤسسين المستشفي ولفت انتبه اسم الدكتوره .....راندا محمد احمد
عز عمل اتصالاته عشان يجمع عنهم كل المعلومات
+
ملك عرفت كندا علي عزه ودهب وحبيتهم جدااا
وقضت معاها وقت حلو اوووي
وجيه بليل جاسر عشان ياخودها
ملك.....هتوحشيني جددااا
جاسر....هتوحشك اي دا انتي من ساعه 7صبح معاها و دلوقتي 10بليل انتي متخيله مع بعض بقالكم اد اي
كندا ....خليك ف حالك
ملك....بالظبط وبعدين اتفضل بقي عشان توصلها
كندا حضناتها اووي......هتوحشيني اوووي و......مين القمر دا
ملك.....مين دا
كندا.....دا وشاورت عليه .
ملك....دا المقدم صقر
كندا تنحت.....دا صقر انتي بتهزري
ملك.....خلاص اي في
جاسر قرب منهم......في اي بترغو ف اي
ملك زقتو.....غور ياعم بقي وخد الزفته دي معاك
جاسر.....ماشي يااوزعه
+
صقر واقف بعيد.متابعهم ونفسه يروح يقتل جاسر دا واما مشيو راح لملك
صقر....عامله اي .
ملك....كويسه
صقر.....مالك بقالك فتره مختفيه لي
ملك....عادي
صقر مسك ايديها وراح قعد بيها علي مقاعد
صقر.....اي في اي متنحه لي
ملك....عادي
صقر....امممممم واضح ان علاقتك بقت كويسه بقرايبك
ملك ببتسامه.....كندا انا بحبها من اول ما عرفتها وغلاوتها ذادت اما عرفت انها بنت عمي
صقر بتوتر.....وجاسر
ملك بعفويه ....جاسر دا مشكله بجد انت عارف بحسه نسخه من علي ف كل حاجه حتي بقيت احبه ذيه
صقر ابتسم علي طريقتها ف الكلام وعفويتها.....بس لي شبهتيه بعلي انتي مش بتحبي وليد
ملك.....ابيه وليد لا خالص دا حبيبي دا انا بس اقرب لعلي هوصديقي الوفي واخويا وكل حاجه ليا فهمت بقي
صقر ببتسامه متابع كلامها وحركتها الطفوليه تعبيرات وشها حركات ايديه كل حاجه بيتابعها بعشق
حب براتها وعفويتها حب فيها كل حاجه
+
صقر بدون مقدمات .....ملك تتجوزيني
ملك......
6
استووووووووب 👯
اي رايكم ف البارت 🧐توقعاتكم اي ف اللي جاي 🙄
+