رواية اسيرة عشقه المميت الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة خالد
في صباح اليوم التالي نزلت ميساء الصالة ميساء كانت مقررة تنفذ خطة البرود وما تبصش لرؤوف خالص رؤوف كان قاعد على رأس التربيزة بطلته المرعبة لابس قميص أسود مفتوح الصدر وعيونه في القهوة
فجأة نزلت شروق بتمخطر لابسة سلوبيت جينز قصير جدا وتيشيرت أبيض وشعرها الأشقر ال كيرلي ومنكوش بدلع قربت من السفرة وبصت لرؤوف بابتسامة رقيقة
شروق : Good morning(صباح الخير) يا أبيه رؤوف
رؤوف رفع عينه بجمود : أبيه ومن امتى يا آنسة عشان تقوليلي أبيه
شروق بضحكة ناعمة : أصل مامي هي اللي قالتلي أقولك يا أبيه She told me to respect you( قالتلي أحترمك) لأنك زي أخويا الكبير مش كدة يا مامي
ماهيتاب هزت رأسها بابتسامه
وميساء كانت بتموت من الغيرة لأن شروق حجزت مكانه
الأخت عشان تتدلع براحتها
دخل زياد وهو بيصفر بإعجاب : يا أرض احفظي ما عليكي إيه يا شروق الجمال ده
قعد جنبها ومسك إيدها وباسها برقة : الا قوليلي يا شروق إنتي بجد عندك 18 سنة دي أنا حاسس إن بشرتك دي So soft like silk( ناعمه كالحرير) بتكلم انجليزي اهو يستي
شروق بكسوف ودلع : ميرسي يا زياد It's just my skin(دي طبيعة بشرتي) مامي بتهتم بيا قوي عشان لسه Baby girl( بنت صغيرة )في نظرها
ميساء بحدة وهي بتبص لماهيتاب : مامي يلا نخرج نتسوق أنا مش عاوزة أضيع وقتي في كلام ملوش لزمة هنا
رؤوف بصوت جهوري : مفيش خروج يا ميساء والآنسة شروق باللبس ده متمشيش خطوة برا الفيلا إحنا لينا هيبة مش هسمح لـ مراهقة عندها 18 سنة تفرّج الناس علينا
شروق لوت بوزها بدلع وبصتله : ليه بس يا أبيه Don't be so moody( متبقاش نكدي )كدة ده لبس عادي
وبعدين ميساء محتاجة تخرج هي شكلها Very depressed( مكتئبة جداً) النهاردة
ميساء ببرود : انا هخرج يا رؤوف والتحكمات دي خليها
لنفسك
رؤوف قام وقف بطوله الفارع وعينه اسودت : ماشي يا ميساء اخرجوا بس أنا اللي هكون معاكم
شروق صفقت بإيدها : Yay That's amazing(ياي ده شيء عظيم )كدة الخروجة هتبقى Perfect(مثالية) يلا يا ميساء نلبس عوزاكي تطلعي Stunning(تخطفي الأنظار)
وصلوا المول ورؤوف ماشي وراهم
ميساء دخلت محل فساتين وطلعت بفستان أحمر ناري ضيق ومكشوف الظهر أول ما رؤوف شافها السيجارة وقعت من بقه واتسمر مكانه
شروق بصدمة إعجاب : واو ميساء You look breathtaking(شكلك يقطع النفس) أبيه رؤوف إيه رأيك مش لايق عليها الأحمر She looks like a queen(شبه الملكة)
رؤوف قرب من ميساء بغضب مكتوم ومسك دراعها وضغط عليه وهمس في ودنها : الفستان ده لو ماتقلعش دلوقتي هقطعه عليكي هنا قدام الناس إنتي عوزة تجننيني يا ميساء
رؤوف شدها من دراعها ودخلها البروفة وقفل الباب عليهم بعنف
وزياد كان واقف برا مبهور بشروق وهي بتقول لزياد بدلع : Do you think he will kiss her (تفتكر هيبوسها)
رؤوف حاصر ميساء جوه البروفة وضهرها لزق في المراية وجسمه كله كان ضاغط عليها لدرجة إنها مكنتش عارفة تتحرك وعينيه كانت بتطلع شرار مرعب
رؤوف : الفستان ده يتقلع دلوقتي يا ميساء واللبس ده وقسماً بالله ما هتخرجي بيه من هنا لو على رقبتي أنتي فاكرة إنك لما تفرجي الناس على جسمك كدة هكسر كلمتي ده أنا أدفنك هنا ولا إن حد غيري يلمح منك فتفوتة
ميساء حست بدقات قلبه العنيفة من قربه بس ثبتت على موقفها وقالت ببرود مستفز وهي بتبص في عينيه بقوة
ميساء : براحة على أعصابك لطق يا معلم مش إنت قولت إني مجرد اسم وبعدين شروق قالت إنه Very sexy عليا وأنا عاجبني وعاوزة أشوف هتعمل إيه
ميسااااء اتعدت من شروق
رؤوف فقد سيطرته تماماً ومسك وشها بـ إيديه الاتنين وقرب منها بغل وهو بيهمس قدام شفايفها بصوت يرعب
رؤوف : هوريكي هعمل إيه يا بنت ماهيتاب أنتي ملكي أنا والاسم اللي أنتي مستهونة بيه ده هحفره على قلبك بكرة ومحدش في الدنيا له حق يلمح منك شعرة غيري
رؤوف فجأة هجم عليها وباسها بقوة وعنف كأنه بيعاقبها على لبسها وعلى برودها وميساء حاولت تقاومه في الأول بس ملمس شفايفه خلى جسمها كله يترعش واستسلمت له غصب عنها وهي سامعة صوت شروق من برا
شروق : زياد Do you think he will kiss her زياد تفتكر هيبوسها أصل ميساء شكلها Stunning (تخطف الأنظار) وصعب أبيه رؤوف يمسك نفسه قدام الجمال ده
رؤوف بعد عن ميساء بالعافية وهو بينهج من الغضب ومسح شفايفه بظهر إيده وبصلها نظرة تحدي وفتح الباب وخرج من البروفة وهو بيعدل قميصه وساب
ميساء جوه مصدومة من جرأته
زياد كان واقف برا وشروق ساندة راسها على كتفه بنعومة غريبة زياد بص لرؤوف وشاف وشه أحمر وعينه بتطق شرار وقال بشك
زياد : إيه يا كبير مالك خارج كأنك كنت في معركة كدة
رؤوف زعق في زياد لدرجة إن الناس في المول اتخضت
رؤوف : حصلني على العربية ومعاك البنات مفيش زفت فساتين النهاردة والكل يرجع على الفيلا دلوقتي
شروق ضحكت بصوت ناعم ومسكت إيد زياد وقالت بدلع استفز ميساء اللي لسه خارجة من البروفة
شروق : زياد He is very scary (هو مرعب قوي) أبيه رؤوف ده بس بصراحة Very attractive(جذاب جدا) وهو متعصب كأنه بطل في فيلم أكشن
ميساء خرجت وهي شايطة من الغيرة لما شافت شروق بتدلع ورؤوف عينه رايحة جاية عليهم وقالت بغل
ميساء : يلا يا شروق مفيش خروجات تانية في البلد دي إحنا مامي عندها حق البيت ده ميتعاش فيه ثانية واحدة مع ناس همج
انا مسافره
معاكوا
رؤوف وقف مكانه ولف لميساء بصلها نظرة خلت الدم يهرب من عروقها وقال ببرود يقتل
رؤوف : السفر ده في أحلامك يا ميساء والكتب كتاب بكرة ورجلك مش هتخطي برا عتبة الفيلا والكل يركب دلوقتي ومسمعش حس واحدة فيكم
شروق ركبت العربية وهي بتبص لزياد بأسف وبتقول بصوت واطي
شروق : زياد Help us زياد (ساعدنا) أنا مش عاوزة ميساء تتجوز الراجل المرعب ده غصب عنها أنا خايفة عليها منه قوي
زياد غمز لها وهو بيركب جنبها ومسك إيدها الناعمة خلى شروق تبتسم
وصلوا الفيلا ورؤوف نزل ورزع باب العربية وراه وبص لزياد بحدة مرعبة
رؤوف : زياد خد البنات على فوق وملمحش رجل واحدة فيهم برا الأوضة لحد ما المأذون يجي بكرة فاهم
ميساء نزلت من العربية وبصت لرؤوف بتحدي وغل وهي ماسكة إيد شروق
ميساء : أنا مش هقعد في البيت ده يا رؤوف ومامي جهزت الشنط وشروق قالت لزياد إنه هيسفرنا بليل ومحدش يقدر يمنعنا
رؤوف بص لزياد بنظرة صقر كانت هتاكله وزياد اتوتر وبص في الأرض بسرعة وحاول يداري إحراجه
زياد : يا كبير أنا كنت بهزر معاهم بس عشان أهدي الجو أنا أقدر أكسر كلمتك برضو
رؤوف قرب من ميساء ببطء مرعب ووقف قدامها لدرجة إن ميساء رجعت خطوة لورا من هيبته
رؤوف : سمعتي اطلعي على أوضتك ومسمعش حسك
شروق لوت بوزها بتمثيل الزعل وبصت لزياد وقالت بصوت ناعم خلاه يحس إنه عاوز يرضيها بأي طريقة
شروق : زياد You are a liar(إنت كداب) إنت قولت إنك بطل وهتساعدنا ليه خفت من أبيه رؤوف
زياد قرب منها وهمس لها وهو بيحاول يداري لمعة عينه وهو بيبص لشروق
زياد : أنا هعمل كل اللي يريحك بس بلاش السفر ده عشان أنا مش ههون عليا تسيبي البيت وتمشي بالسرعة دي
شروق ابتسمت بمكر وغمزت لزياد اللي فضل واقف مكانه مبهور بضحكتها ونعومتها
ميساء بصت لشروق بغيرة مكتومة وزقت إيدها وطلعت
السلم وهي بتعيط من كتر الضغط ورؤوف عينيه كانت بتلاحقها لحد ما اختفت جوه الأوضة
ماهيتاب كانت واقفة فوق وشافت المنظر وبصت لرؤوف ببرود وقلق على بنتها
ماهيتاب : ميساء مش هتستحمل الطريقة دي يا رؤوف البنت بتنهار وإنت مصمم على اللي في دماغك
رؤوف رفع راسه وبص لماهيتاب بنظرة هادية ورزينة بس فيها قوة ومسؤولية
رؤوف : وافقي إنتي بس يا ماهيتاب هانم وميساء بكرة لما تبقى في بيتي وباسمي هعرف إزاي أطمن قلبها وأصلح اللي اتكسر بس هي دلوقتي محتاجة اللي يلمها مش اللي يدلعها
شروق جريت على ماهيتاب وحضنتها وقالت بصوت ناعم سمعوا زياد اللي كان واقف تحت ومبتسم غصب عنه
شروق : مامي He is a monster(هو وحش) بجد بس زياد طلع So cute( لطيف قوي) وشكله مش عاوزنا نمشي عشان اتعود علينا
ماهيتاب بضحك وهي بتقرص خد شروق
طب اطلعي ي اختي شوفي ميساء ال اي لطيف اوووي
زياد فضل واقف تحت يلمس إيده اللي لمست إيدها وهو مش فاهم ماله وكل شوية يفتكر نظرة عينيها ويضحك لوحده
دخلت شروق أوضة ميساء
وشافت ميساء قاعدة على السرير بتعيط ومنهارة قفلت الباب بهدوء وقعدت قدامها وهي بتلعب في خصلات شعرها :
شروق : ميساء( اسمعيني كويس )Listen to me أنتي بتتعاملي مع أبيه رؤوف بطريقة غلط خالص الطريقة دي مش هتوصلك لحاجة مع راجل زي ده
ميساء بصت لها بدموع واستغراب : قصدك إيه يا شروق إنتي مش شايفة بيعمل فيا إيه وبكرة عاوز يجوزني غصب
شروق بابتسامة مكر ونعومة : رؤوف A leader (قائد) وبيحب السيطرة لما بتعنديه بياخد الموضوع تحدي وبيقسى أكتر نصيحتي ليكي وافقي Just say yes (قولي أيوه )بس ومن جوه البيت تقدري تروضي الوحش ده بطريقتك وتجننيه علشان كده وافقي
ميساء بصدمة : أنتي عاوزاني أستسلم يا شروق
شروق هزت راسها بنفي وهي بتعدل السلوبيت بتاعها ببرود : Not surrender (مش استسلام )ده ذكاء في لندن بنتعلم إن القوة الناعمة بتهزم أي سلاح وافقي ببرود وهدوء وخليه هو اللي يلف حوالين نفسه عشان يرضيكي خليه يحس إنه امتلكك كجسم بس روحك لسه بعيدة وقتها هينهار قدامك الراجل اللي زي رؤوف بيموت في البنت الهادية اللي مبيقدرش يكسر عينها
ميساء بدأت تهدا وتفكر في كلام شروق : تفتكري ده هيجيب نتيجة معاه بجد
شروق بضحكة ناعمة وثقة : أكيد Trust me(ثقي فيا) أنتي بس وافقي بدم بارد وسيبي الباقي على الوقت
المهم تدخلي مملكته الأول وبعدين اقلبي الترابيزة عليه
في اللحظة دي الباب خبط ودخل رؤوف بطلته المرعبة وهيبته اللي بتملا المكان
رؤوف : على أوضتك يا شروق عاوز ميساء في كلمتين
شروق قامت وغمزت لميساء بمكر وخرجت من جنب رؤوف وهي بتمخطر وبتقول بنعومة :
شروق : Good luck Big Boss (حظ سعيد يا كبير)
رؤوف قفل الباب وبص لميساء اللي كانت ملامحها متغيرة وبتحاول تنفذ نصيحة شروق ببرود تام
رؤوف : فكرتي
ميساء رفعت راسها وبصتله بعين جامدة وقالت بصوت هادي خلى رؤوف يستغرب :
ميساء : أنا موافقة يا رؤوف بكرة نكتب الكتاب
رؤوف اتسمر مكانه وبص لها بشك مكنش مستني الهدوء ده أبدا قرب منها خطوة ورفع ذقنها بـ إيده
رؤوف : الموافقة دي من ورا قلبك ولا ناوية على إيه يا بنت الناس
ميساء بابتسامة باردة وهي بتشيل إيده من على وشها بنعومة : مش إنت اللي قولت إنك مبتاخدش إذن حد أنا بس ريحتك ووافقت مبروك عليك يا عريس
رؤوف عينه اسودت أكتر وحس إن فيه حاجة غلط بس برودها خلاه يتجنن خرج من الأوضة وهو مش فاهم إيه اللي قلب حالها كدة
ونزل تحت بعد م جمعهم
رؤوف كان واقف في نص الصالة وهيبته مرعبة صوته طلع زي الرعد وهو بيحسم الأمور
رؤوف : المأذون بكرة هيكون هنا الساعة 8 بالدقيقة والكلمة دي مفيش بعدها كلام تاني
ماهيتاب قامت وقفت بوقار وبصت له ببرود وثبات : بس أنا لازم آخد رأي ميساء الأول يا رؤوف مش هنكتب كتابها وهي غصب عنها دي بنتي وليا حق فيها
وفجأة الكل سكت ورفع عينه للسلم ميساء كانت نازلة بخطوات واثقة ملامحها كانت هادية جداً والبرود اللي في عينها اتحول لابتسامة غامضة
أول ما وصلت لآخر درجة راحت ناحية رؤوف وسط ذهول الكل وعلقت إيدها في دراعه بحميمية مفاجئة وقربت منه وباسته من خده برقة وهدوء
ميساء بنبرة ناعمة : وهل أنا هلاقي حد زي رؤوف يا مامي أنا موافقة طبعاً ومستنية بكرة بفارغ الصبر
شروق أول ما شافت المشهد ده بدأت تصفق بإيدها بحماس وضحكة رنانة
شروق : Yay ياي دي بنتي برافو يا ميساء أخيراً نطقتي أنا So happy(فرحانة قوي) ليكم قوي
رؤوف اتصدم حرفياً جسمه اتصلب وحس بكهرباء مشيت في عروقه مش عارف يصدق اللي بيحصل ولا يصدق ملمس شفايفها اللي لسه مأثر على خده
أما زياد فكان وراهم ميت من الضحك على منظر الوحش اللي اتثبت في ثانية قدام الكل
في اللحظة دي الباب اتفتح ودخل سراج وحنان اللي لسه واصلين من رحلة الجامعة وتعبانين حنان أول ما شافت ماهيتاب عيونها وسعت من الذهول وجريت عليها :
حنان بصدمة : خالتو ماهيتاب مش ممكن إنتي جيتي إمتى
حنان حضنت خالتها بحب وماهيتاب سلمت عليها ورحبت بيها
وقامت ماهيتاب بتقديم شروق ليها : دي شروق يا حنان
حنان تنحت وبصت لشروق من فوق لتحت بذهول تام وقالت بعفوية صدمت الكل
حنان : بنتك هو إنتي اتجوزتي يا خالتو وخلفتي البنت القمر دي إمتى
ماهيتاب ضحكت بهدوء ولحقت الموقف بسرعة : لا يا حنان دي بنت صاحبة عمري في لندن وتعتبر بنتي انا اللي مربياها بنتي اللي مخلفتهانش وجباتها معايا تغير جو وتشوف مصر
شروق بابتسامة رقيقة قربت وسلمت على حنان بحرارة : Nice to meet you( مبسوطة إني شوفتك )يا حنان مامي حكتلي عنك كتير
حنان بابتسامة : أهلاً بيكي يا شروق نورتي بيتك التاني يا جميلة
وبعدين شروق لفت لسراج وسلمت عليه وهي بتبص لملامحه : وإنت كمان يا سراج مامي قالتلي إنك طيب قوي وشكلك فعلاًHandsome (حليوة )خالص
سراج بضحكة صافية وعفوية وهو بيبص لها كأنها طفلة صغيرة : تسلمي يا شروق إنتي اللي قمر وزي أختي الصغيرة بالظبط نورتي مصر يا باربي
حنان ضحكت بكسوف بس غارت سيكا وقالت : في إيه يا شروق اهدي شوية مش من اولها كده
الكل قعد وبدأ الهزار وعرفوا إن كتب كتاب ميساء بكرة سراج بص لعم جابر وقال بضحك
سراج : والله كدة ظلم يا عم جابر كتب كتاب ميساء بكرة وفرحي أنا وحنان لسه حرام عليكوا أنا عاوز أتجوز البت دي وتيجي بيتي
شروق صفقت تاني بإعجاب : Wowواو إنتو Sweet couple( ثنائي عسل )قوي
عم جابر ضحك وقال بطيبة : خلاص يا سراج إن شاء الله نخلي فرحك أنت وحنان مع فرح رؤوف وميساء في يوم واحد ونعمل ليلة العمر
رؤوف اللي كان لسه بيحاول يستوعب بوسة ميساء وجرأتها اللي شعللت ناره رد بجمود وهو بيبص لميساء بتحدي ونظرة مخيفة
رؤوف : لا يا حج أنا فرحي هيكون في يوم لوحده ميساء هانم ليلتها لازم تكون ملكها هي بس ومحدش يشاركنا فيها
ي ولااااااا والله انت محتاج ضرب الجزمه
ميساء بصتله وابتسمت واستغربت كلامه وبعدين ابتسمت ببرود مستفز خلاه يغلي من جوه وكأنها بتقوله : استعد للي جاي يا عريس
......
بعد ما رؤوف قال كلمته بإن فرحه هيكون لوحده ساد صمت تقيل قطعه صوت شروق وهي بتسقف بحماس
شروق بضحكة رنانة : No no لا لا يا أبيه إيه الملل ده إحنا لسه مخلصناش السهرة واللمة دي محتاجة شوية شقاوة قبل حبسة بكرة يا زياد يا سراج مامي يا طنط زهرة إيه رأيكم نطلع الجنينة ونعمل سهرة صراحة وجرأة بس الأسئلة هتكون Extra spicy(حراقة زيادة) على طريقتي
زياد صفر بصوت عالي وقام وقف جنبها وهو بيغمزلها : أيوة بقى يا لندن إنتي جيتي في منطقتي يالا يا حاج جابر يالا يا ست الكل يا زهرة ....الفيلا محتاجة شوية فرفشة
رؤوف كشر بحدة ورفض ببرود : أنا ماليش في لعب العيال ده والكل يطلع ينام أحسن عشان ورانا يوم طويل
زياد : والله يرؤوف انت فصيييل اووي
ميساء هنا بصت لشروق وافتكرت كلامها لفت وشها لزياد بابتسامة ناعمة وخطفت الأنظار ومدت إيدها بجرأة ومسكت إيد زياد
ميساء بدلع : ولا يهمك يا زياد شكل المعلم كبر خلاص ومبقاش في صحة للسهر واللعب وخايف برستيجه يتهز قدامنا سيبه يرتاح ويالا بينا إحنا علي الجنينة.... وريني يا زياد الصياعة اللي الكل بيقول عليها
أول ما ميساء بدأت تتحرك خطوة واحدة وإيدها في إيد زياد رؤوف حس كأن فيه خنجر اتغرس في قلبه في ثانية كان واصل عندها وبحركة سريعة ومفاجئة نطر إيد زياد بعيد عنها بقوة وحاوط خصر ميساء بإيده القوية لدرجة إنها اتلزقت في جسمه وشهقت من الصدمة
رؤوف بص لزياد بنظرة صقر مرعبة خلت زياد يبلع ريقه ويرجع خطوة ورا وبعدين بص لميساء وهمس قدام شفايفها بصوت مبحوح من الغيرة
رؤوف : رجلك مش هتتحرك خطوة وإيديكي في إيد غيري طول ما أنا حي عوزة تلعبي يا ميساء ماشي أنا اللي هلعب معاكي وهشوف مين اللي نفسه أطول... قدامي على الجنينة
ميساء كانت هتموت من الضحك والانتصار من جواها لما شافته شاط كدة بس حافظت على برودها وبصت له بتحدي : طب يالا يا معلم وريني شطارتك
طلعوا كلهم الجنينة والجو كان يجنن تحت ضوء القمر
ماهيتاب قعدت بوقارها وجنبها زهرة وجابر اللي كانوا ميتين من الضحك على منظر رؤوف وميساء قعدوا في
حلقة وشروق جابت إزازة وحطتها في النص
شروق لفت الإزازة بضحكة خبيثة وهي بتبص لميساء وزياد والكل قاعد مستني الشرارة اللي هتحصل الإزازة دارت بسرعة ووقفت عند ميساء والناحية التانية كانت عند زياد
شروق صفقت بحماس : Oh my God(يا إلهي )دي بدأت تحلوّ أوي ميساء بما إن الإزازة اختارتك إنتي وزياد فالجرأة بتقول إنكم لازم ترقصوا Slow danceعلى أغنية أجنبية هادية وممنوع حد فيكم يسيب التاني غير لما الأغنية تخلص
رؤوف السيجارة ولعت في إيده وعروق جبهته برزت بشكل يرعب وصوته طلع زي الرعد : محدش هيقوم من مكانه واللعبة دي انتهت لحد هنا ميساء اطلعي على أوضتك حالاً
ميساء ببرود أعصاب مستفز قامت وقفت وعدلت فستانها الأحمر وبصت لزياد ومدت إيدها بجرأة : ليه يا رؤوف إحنا بنلعب وزياد زي أخويا يالا يا زياد
زياد كان مرعوب وبص لرؤوف بخوف بس ميساء شدته من إيده بقوة ووقفته في نص الحلقة شروق شغلت أغنية هادية جداً بصوت واطي وميساء حطت إيديها الاتنين ورا رقبة زياد وقربت منه جداً وزياد حط إيده على خصرها وهو جسمه بيتنفض من نظرات رؤوف اللي كانت كفيلة تقتله مكانه
رؤوف قام وقف فجأة وصدره بيطلع وينزل من كتر الغيظ والغيرة اللي بتاكل في قلبه كان شايف ميساء وهي بتتمايل ببرود في حضن زياد وعينها في عين رؤوف بتتحداه
رؤوف هجم عليهم بحركة سريعة ونطر إيد زياد بعيد عن ميساء لدرجة إن زياد اتطوح لورا ومسك ميساء من خصرها بإيد واحدة وضغط عليها بقوة لزقها في صدره وهو بيهمس قدام شفايفها وصوته مرعب من الغيرة :
قولت رجلك مش هتتحرك خطوة وإيديكي في إيد غيري طول ما أنا حي عوزة ترقصي ارقصي معايا أنا يا ميساء وهشوف آخر برودك ده إيه
ميساء حست بدقات قلبه العنيفة وصدره اللي كان بيغلي بس ضحكت بنعومة وقالت بتحدي : خفت على برستيجك يا معلم ولا خفت من زياد
رؤوف عينه اسودت أكتر وشالها فجأة وسط ذهول الكل ودخل بيها الفيلا وهو بيزعق : السهرة خلصت والكل على أوضته حالاً والمأذون بكرة حسابه معايا ومعاكي هيكون عسير يا بنت ماهيتاب
في اللحظة دي خبط الحج جابر عصايته في الأرض بقوة وصوته طلع بوقار وهيبة وقف رؤوف مكانه
الحج جابر بحدة : جرى إيه يا رؤوف إنت هتتجنن علينا ولا إيه البت لسه في بيت أبوها وإحنا قاعدين بنلعب وبنضحك إيه الهمجية دي
رؤوف لف لوالده بذهول وعينه حمراء من الغيرة : يا حج إنت مش شايف بتعمل إيه دي في حضن أخويا
الحج جابر بصوت قاطع : أخوك يعني سترها وعرضها وده لعب عيال وإنت اللي قلبته نكد اقعد مكانك واحترم وجودي واللعبة هتكمل والرقصة هتخلص قوم يا زياد كمل رقصتك مع بنت خالتك ومسمعش صوتك يا رؤوف لحد ما يخلصوا
رؤوف اتصدم من رد فعل أبوه وقعد مكانه وهو بيغلي والنار بتاكل في قلبه وميساء رجعت لحضن زياد بابتسامة نصر مستفزة وغمزت لشروق شروق ضحكت
بصوت واطي وقالت : Look at him بصوا عليه He is burning (هو بيتحرق) من الغيرة برافو يا ميساء
وفضلت ميساء ترقص مع زياد وقت طويل تحت نظرات رؤوف المرعبة اللي كانت كفيلة تحرق الجنينة كلها باللي فيها
الرقصة خلصت وميساء بعدت عن زياد وهي بتعدل شعرها ببرود وعينها جت في عين رؤوف اللي كان ماسك كاس المية في إيده وكأنه عاوز يكسره من كتر الضغط هو مستغرب القطه طلعلها ضوافر امته
شروق صفقت بحماس ونطت في مكانها
شروق : That was amazing (كان يجنن) ميساء إنتي طلعتي Dancing queen (ملكة رقص) يلا يا جماعة الدور الجاي الإزازة لسه فيها لفة
شروق لفت الإزازة بكل حماس وهي بتضحك
شروق : Let's see who is the lucky one (نشوف مين المحظوظ) اللعبة لسه في أولها والجو بدأ يسخن أوي
الإزازة لفت ووقفت عند زياد وميساء تاني
رؤوف أول ما شاف الإزازة وقفت عندهم قبض على إيده لدرجة إن عروق دراعه ظهرت تحت القميص الأسود وبقى شكله يرعب
شروق صفقت بصوت عالي : Oh my God يا إلهي للمرة التانية زياد وميساء ده فيه كيميا مش طبيعية يا جماعة ميساء بما إنك الجرأة المرة دي التحدي أصعب عوزاكي تأكلي زياد من الفاكهة اللي قدامك دي بإيدك وزياد يهمسلك بكلمة حلوة في ودنك
جابر مش عاجله كل اللي بيحصل بس علشان روؤف أسلوبه وحش عاوزه يغير ويقدر ميساء
رؤوف قام وقف فجأة زي البركان وصوته طلع هز المكان
رؤوف : ورحمة أبويا يا شروق لو ما سكتي لهكون قالب التربيزة دي باللي عليها عليكي .... زياد قسماً بالله لو قربت منها لهكون دافنك مكانك
ميساء ببرودها القاتل مسكت حتة فراولة وبصت لرؤوف بتحدي ونظرة مستفزة وراحت قربت من زياد اللي كان مرعوب بس ميساء همست له : متخافش الحج جابر موجود
ميساء بابتسامة ناعمة : افتح بؤك يا زياد اللعبة بتقول كدة
زياد بلع ريقه وبص لأبوه الحج جابر اللي كان بيضحك ومستمتع بمنظر رؤوف وهو بيتحرق فزياد اتشجع وأكل الفراولة من إيد ميساء وقرب من ودنها وهمس بصوت
عالي شوية عشان رؤوف يسمع : إنتي زي القمر النهاردة يا ميساء الاحمر لايق عليكي اووي ناار
رؤوف في اللحظة دي فقد السيطرة تماماً حدف كاس المية اللي في إيده على الأرض اتكسر ميت حتة وهجم على زياد رفعه من قميصه
رؤوف بصرخة غضب : ده أنا هطلع روحك في إيدي يا زياد بتتغزل في مراتي قدامي يا روح أمك
الحج جابر وقف وبص لرؤوف بحدة وزعق فيه
الحج جابر : سيبه يا رؤوف جرى إيه يا واد إنت هتستقوى على أخوك الصغير وإحنا قاعدين قولتلك دي لعبة والبت لسه مباقتش في عصمتك عشان تتحكم فيها كدة اقعد مكانك بدل ما أقوملك أنا
رؤوف ساب زياد وهو بينهج من الغيظ وبص لميساء اللي كانت واقفة بتمسح إيدها بمنديل وبتبتسم ببرود وعينيها بتقوله لسه اللي جاي أصعب
شروق ضحكت بمكر وقالت : (Keep calm Big Boss) اهدى يا كبير
رؤوف في اللحظة دي كان واصل لقمة انفجاره بص لوالده الحج جابر اللي كان بيحمي لعبهم ونظراته كلها لوم وبعدين بص لزياد اللي كان بيعدل قميصه بخوف ورجع عينه لميساء اللي كانت لسه واقفة ببرودها المستفز
رؤوف خد نفس عميق وطلعه بصوت مسموع كأنه بيحاول يفرمل بركان جواه وقال بصوت جهوري وهادي بس يرعب :
ماشي يا حج أنا هقعد احتراما ليك وكلمتك مش هتنزل الأرض واصل
وفجأة وبحركة سريعة زي البرق مد إيده القوية وشد ميساء من دراعها بقوة خلتها تترمي في حضنه وهو قاعد وقعدها جنبه بالعافية وحاوط خصرها بإيده وضغط عليه بكل قوته لدرجة إن ميساء شهقت وحست إن عضمها هيتكسر في إيده
رؤوف بص لكل اللي قاعدين بنظرة صقر مرعبة خلت الكل يسكت وقال بصوت مبحوح من الغيرة والغضب وهو ضاغط على خصر ميساء أكتر :
أنا قعدت عشان خاطر الحج بس ميساء مش هتلعب اللعب الماسخ ده تاني والآنسة شروق لو لفت الإزازة وطلعت عند ميساء ميساء مش هترد ولا هتعمل حاجه مع حد غيري... عاوزة تلعبي يا بنت ماهيتاب يبقى اللعب كله معايا أنا ..سامعة
ميساء حاولت تفك إيده من على خصرها بس كان ماسكها زي الكلبشات وبصتله بتحدي رغم الوجع لكن نظرات رؤوف المرة دي كانت مختلفة كانت سوداء تماماً وفيها وعيد كفيل يخلي أي حد يتراجع
شروق بلعت ريقها وبصت لزياد بقلق وقالت : أوكيه يا أبيه It's getting serious now( الموضوع قلب جد أوي )خلاص ميساء ورؤوف بقوا فريق واحد
رؤوف قرب من ودن ميساء وهمس بصوت مرعب سمعته هي بس :
ورحمة أبويا يا ميساء النفس اللي طلعتيه مع زياد في الرقصة والضحكة اللي ضحكتيها وإنتي بتأكليه هدفعك تمنهم غالي أوي في أوضتنا اتقلي عليا بس
ميساء رغم خوفها من نبرة صوته إلا إنها حافظت على ابتسامة البرود وقالت بصوت ناعم : أنا مابخافش من التهديد يا معلم واللعبة لسه مخلصتش
الحج جابر شاف ابنه وهو كاتم على نفس البنت فضحك وقال بوقار : خلاص يا رؤوف البنت بقيت في حماك كملوا سهرتكم يا ولاد بس من غير زعل إحنا بنفرح بليلة
العمر
رؤوف فضل ضاغط على خصرها وعينه مراقبة كل حركة حواليه وكأنه بيعلن ملكيته ليها قدام الكل ومستني اللحظة اللي يتقفل عليهم باب واحد عشان يفرغ بركان الغيرة ده
شروق حاولت تلطف الجو المشحون بعد ما رؤوف كلبش ميساء جنبه لفت الإزازة وهي بتقول : Let's change the vibe( يلا نغير الجو )ونشوف العصافير بتوعنا اللي عليهم الدور
الإزازة وقفت عند سراج وحنان سراج بص لحنان بحب وحنان وشها بقى قطعة دم من الكسوف
شروق : أوباااا سراج وحنان سراج الجرأة بتاعتك هي The French Kiss( بوسة فرنسية )طويلة وعنيفة لحنان بما إن كتابكم مكتوب ها يا حليوة هتقدر
حنان شهقت بصدمة : يا نهار أسود لا طبعاً يا شروق إيه اللي بتقوليه ده
سراج ضحك بمرجلة وبص لحنان وهو بيقرب منها : دي جرأة يا حنة واللعبة مفيهاش رجوع
سراج قرب من حنان وسحبها من إيدها بحنان وبدأ يقرب من وشها ببطء وحنان استسلمت له وغمضت عينها سراج باسها بوسة طويلة وعميقة وفعلاً نسوا إن فيه حد قاعد معاهم في الجنينة والجو هدي تماماً ومبقاش مسموع غير صوت الموسيقى الهادية
ميساء كانت متابعة الموقف ومستمتعة بالرومانسية ورؤوف كان ضاغط على خصرها وهو بيراقب سراج وحنان بنظرات غريبة كأنه بيتخيل نفسه مكان سراج بس مع ميساء
وفجأة ومن غير مقدمات الحج جابر رفع عصايته ونازل بيها طخخخ على دماغ سراج
سراج فز من مكانه وهو ماسك دماغه بوجع وحنان صرخت من الخضة
الحج جابر بزعيق وهيبة : جرى إيه يا روح أمك منك ليها إنت صدقت يا ولا نسيت إن أبوك قاعد دي لعبة يا ابن جابر مش شهر عسل في نص الجنينة
الكل انفجر من الضحك حتى ماهيتاب وزهرة مكنوش قادرين يمسكوا نفسهم من منظر سراج وهو مذهول وماسك دماغه
سراج بوجع مضحك : آه يا دماغي جرى إيه يا حاج مش إنت اللي قولت نكمل اللعب
الحج جابر بحدة مضحكة : قولت نلعب مقلتش تلطخ سمعتنا في الجنينة اقعد يا ولا بدل ما أجيب أجلك مفيش بوس تاني ....والا والله مفييي فرح
رؤوف في اللحظة دي ضحك ضحكة رجولية عالية لأول مرة من بداية السهرة وقرب من ودن ميساء وهمس لها بغل وهو لسه ضاغط على خصرها : شوفتي الحج جابر اللي إنتي مستقوية بيه هو أول واحد هيقف لك لو فكرتي تتخطي حدودك معايا استعدي بقى عشان أنا معنديش عصاية أنا عندي حساب تاني خالص
ميساء بصتله ببرود وحاولت تداري ارتباكها من قرب صوته : ابقى وريني هتعمل إيه يا معلم
شروق صفقت وقالت : That was hilarious(ده كان مسخرة) أبيه سراج أخد على دماغه بجد....... يلا يا جماعة شروق لفت الإزازة بضحكة شيطانية وهي بتبص
لميساء ورؤوف وقالت بصوت عالي : Hold on استنوا اللعب دلوقتي هيحلوّ
الإزازة اختارت ميساء ورؤوف والجرأة المرة دي Extra spicy(حراقة بزيادة)
شروق مالت بجسمها على التربيزة وبصت لرؤوف وميساء بنظرة كلها مكر وقالت بصوت واطي ومستفز :
شروق : No no لا لا البوسة دي شفناها كتير في الأفلام والحاج جابر منعها
إحنا عوزين حاجة (Real) حقيقية تخلي المعلم يحس بجد إنه اتثبت.. الجرأة يا ميساء بتقول إنك تفكي زراير قميص أبيه رؤوف كلها قدامنا وتكتبي بـ الروج الأحمر بتاعك أول حرف من اسمك (M) على صدره ناحية قلبه
وإنت يا أبيه ممنوع تلمس إيدها وممنوع تلبس القميص تاني طول ما إحنا قاعدين في السهرة
الكل اتصدم زياد فتح بؤه بذهول : يا نهار أبيض يا شروق ده المعلم روؤف يا بنتي إنتي عوزة تتقتلي
ماهيتاب ابتسمت بمكر وهي بتراقب بنتها ورؤوف عينه اسودت وبص لميساء اللي كانت مذهولة من جرأة شروق
بس رؤوف ببرود مرعب رجع ضهره لورا وفرد دراعاته على الكرسي وقال
رؤوف بفحيح : وريني يا بنت ماهيتاب هتكتبي اسمك على ملكك ولا خايفة
ميساء بقلب بيدق زي الطبل مدت إيدها المرتعشة وكانت مكسوفه اووي وبدأت تفك أول زرار في قميصه الأسود رؤوف كان بيبص في عينها بنظرة افتراس ومع كل زرار بيتفك كان جسم ميساء بيترعش من قربه وحرارة جسمه
فكت القميص كله وظهر صدره العريض وعضلاته ميساء طلعت الروج الأحمر من شنطتها وقربت منه لدرجة إنها بقت في حضنه تماماً ورسمت حرف (M) ببطء مستفز على جلده ناحية قلبه
رؤوف كان بيتنفس بصعوبة وصدره بيطلع وينزل تحت سن الروج وعينه منزلتش من على عين ميساء ميساء
خلصت وبصتله بتحدي وقالت بصوت مهزوز : أدي حرفي عشان تفتكر دايماً إن ميساء علمت عليك
رؤوف في اللحظة دي فقد السيطرة ونسى الحكم ونسى إن شروق قالت ممنوع يلمسها وراح ساحبها من خصرها بقوة لزقها في صدره العريان اللي لسه عليه الروج
وهمس بصوت هز الجنينة :
الحرف ده مش هيمشي غير بالدم يا ميساء وإنتي اللي بدأتي اللعب بالنار
هنا بقى الحج جابر اتنفض من مكانه وزعق بصوت يرعب
الحج جابر : بسسسس إيه المسخرة اللي بتحصل دي إحنا في زريبة إنتي يا بت يا شروق ..واطلعي على فوق واللعب ده ملمحوش في بيتي تاني وإنت يا رؤوف استر نفسك واطلع على أوضتك البت لسه غريبة عنك
رؤوف قام وقف فجأة وبحركة وحدة سحب ميساء معاه لدرجة إنها لزقت في صدره وبص للحج جابر بجمود وقوة
رؤوف : تصبح على خير يا حج وتصبحوا على خير جميعاً كفاية سهر لحد كدة عشان ورانا مأذون الصبح والعروسة محتاجة ترتاح مش كدة يا ميساء
ميساء بصتله ببرود وتحدي ورغم إن إيده كانت لسه ضاغطة على خصرها لدرجة الوجع إلا إنها رسمت ابتسامة نصر وقالت
ميساء : طبعاً يا رؤوف السهرة كانت تحفة وشكراً يا زياد على الرقصة والكلمة الحلوة بجد فرقت معايا
رؤوف عينه اسودت وضغط على إيدها بقوة خلتها تكتم صرختها وشدها وراه وطلع السلم بخطوات واسعة
ومرعبة والكل كان مراقبهم بصمت شروق همست لزياد :
(I think he's going to eat her) أظن إنه هياكلها
أبيه رؤوف شكله هيتحول لوحش بجد الليلة دي
أول ما وصلوا قدام أوضة ميساء رؤوف زق الباب برجله ودخلها وحاصرها ورا الباب وقرب من وشها لدرجة إن أنفاسه الحارة كانت بتحرق وشها
رؤوف بفحيح مرعب : بترقصي في حضن أخويا يا ميساء وبتأكليه بإيدك قدامي وكمان بتستقوي بالحج
عليا فاكرة إنك كدة كسبتي
ميساء رفعت راسها ببرود : أنا مابعملش غير اللي يريحني يا معلم واللعبة كانت صراحة وجرأة وأنا نفذت الجرأة إنت اللي غيور بزيادة
رؤوف ضحك ضحكة مكتومة وسوداء وقرب من ودنها وهمس بصوت هز كيانها
رؤوف : افتكري كويس المعلم رؤوف مبيسيبش حقه وإنتي النهاردة تجاوزتي كل الخطوط الحمراء استعدي يا بنت ماهيتاب عشان بكرة مفيش حج جابر ومفيش شروق مفيش غيري أنا وإنتي وبس
سابها رؤوف وخرج ورزع الباب وراه لدرجة إن المراية اللي في الأوضة اهتزت وميساء قعدت على السرير وهي بتتنفس بصعوبة ودقات قلبها كانت سريعة جداً هي نجحت تستفزه بس حست إنها فتحت على نفسها باب جهنم
