اخر الروايات

رواية مشاكسة الفهد الفصل الثامن 8 بقلم مريم سيد

رواية مشاكسة الفهد الفصل الثامن 8 بقلم مريم سيد


الفصل الثامن

مشاكسة الفهد
مريم سيد ام البنات

بعد ماوصلوا الكافيه قعدوا وياسمين هتشربوا اييه

شيماء. قهوه علشان دماغي لفت

وانت ياتامر بهدوء زي شيماء

ياسمين. تمام وطلبت من النادل القهوه

شيماء. سمعينك

ياسمين. طبعاً انتى عارفه انى انا كنت مرتبطه بحمزه

شيماء.... صح لما جه الشركه وتامر قال كده

ياسمين. بالظبط كده فضربته قوتنى

شيماء. يعنى اسييه

ياسمين.. يعنى

شيماء. يعنى هندسه وحاجه تانيه

ياسمين. ايوه

تامر. دخلت شرطه

ياسمين. ايوه والحمدلله نجحت فى الاتنين وبالعكس انا توفقت فى الشرطه اكتر

شيماء. يعنى انت ظابط
ياسمين. كنت

تامر. كنتى

ياسمين. اه

شيماء. ليه

ياسمين. مش عاوزه افتكر وعيطت

تامر.. طيب خلاص متكلمنيش

شيماء.. خلاص متكلميش وبلاش عياط انا اول مره اشوفك كده

تامر. اييه ياسمين ده اللى يشوفك وانتى بتتهددى حمزه مايشفكيش دلوقتي

ياسمين.. اتا كان نفسي اعمل كده من بدري وحظه بقى لو وقع تحت ايدى من تانى مش هرحمه

تامر. هو اكيد هيحاول تانى

ياسمين. بس يستحمل اللى هيحصله

شيماء. ياواد ياجامد

ياسمين.. ههههههههه يابت عيب

تامر. ياسمين هو ممكن اسالك سؤال

ياسمين اه طبعا اتفضل

تامر. انتى هتكملى ازاى فى الشركه

ياسمين.. ههههههههه اتا استقلت اصلا

تامر وشيماء. نعم استقالتى ازاى بقى

ياسمين... انتوا عارفين ان حمزه شريك مازن واول حاجه هيطلبها من يقوله ارفدها

تامر.. يعني انتى كنتي ناويه من. الاول

باسمين.. طبعا

شيماء. بس اتا اتعودت عليكى فى الشركه ولانورهان كمان هتزعل اووووى

ياسمين ياستى نبقى نتقابل مع بعض فى اى وقت مش لازم الشغل

تامر. انا عندي اقتراح لو يتفع

ياسمين وشيماء.. ايييه هو

تامر. مكتب هندسى

ياسمين. بمعنى

شيماء. قصدك نعمل مكتب هندسى لينا احنا التلاته

تامر. اه وليه لا احنا الحمدلله عندنا الخبره الكافيه لده

ياسمين. انت وهى اه اما انا لا

شيماء. نعم هى مين اللى ملهاش خبره انتى ماشاء الله شاطره

ياسمين. بس انت ليه عايز تعمل كده وانت وشيماء ماشاء الله واخدين وضعكم فى الشركه

تامر.. بصى انا مش هسيب الشركه ولا شيماء كمان

ياسمين. اومال اييه

تامر. هنعمله احنا هنعمله احنا التلاته بس انتى اللى هتقومى بالاداره

ياسمين. بس المكتب هياخد وقت لحد. مايتعرف وطبعا محدش هيجي لمكتب لسه مبتدا

تامر. عارف

شيماء. انت عايز توصل لااييه

تامر. مش احنا اللى عاملين شغل بتاع حمزه

ياسمين وشيماء اه

تامر. ومعانا صور لشغل ده

ياسمين وشيماء.معانا

تامر. تمام نعمل المكتب ونعمله صفحه على السوشيال ميديا ونبدا نراسل الجروبات اللى بتهتم بشغلنا وننزل فيها الصور وان شاء الله المكتب يتعرف ويبقى ليه اسم

ياسمين. تمام بص احنا عندنا فى العماره بتاعتنا شقه فاضيه ومكانها كويس ممكن نبدا فى الشقه دى

تامر. كده تمام نبدا فى فرشه وبعدها نشوف حد يظبلطنا الصفحه ويشتغل عليها وانتي كده تعملى كام مكيت لشغل. ونعرضهم وربنا ببسر

شيماء،. لا ماشاء، الله عليك ياتامر فى ثانيه عاملنا المكتب واشتغلنا😂😂

تامر. يابنتي انا نفسي من زمان فاكره ياسمين كنت بقول كده عالطول ده حلم

ياسمين. فاكره وان ده كان حلمك وان شاء الله يتحقق

تامر. ان شآء الله يالا ياشيمو نرجع الشركه

شيماء. طيب وياسمين

ياسمين.لا اوف ياشيمو

شيماء والله انا مش عارفه لما ارجع الشركه وانتى مش موجوده فيها

ياسمين. ياستى هنفتح المكتب وان شاء الله نرجع تاني مع بعض

شيماء. ان شآء الله تيك ياشباب واول ماابدا فى المكتب هتصل بيكم

تامر. وشيماء. تمام وغادروا الكافيه وياسمين هى كمان خرجت وركبت عربيتها واتصلت بحد وقالتله عايزاك

هو فى ايييه

ياسمين. مخنوقه وتعبانه

هو. هنتظرك فى مكانا

ياسمين. وانا جايه مسافة السكه ومشيت بعربيتها نسيبها توصل ونروح لعامر وفهد

عامر. يابنى فى ايييه اهدى كده

فهد. نادى على الدكتور خليه يكتبلى على خروج

عامر. الدكتور رافض

فهد. مش بمزاحه اللوا عثمان اومال بمزاح مين ياسى فهد بقولك ايييه مدام عزه اتصلت بيا وبتقولى تعالي لغهد عايز يسيب المستشفى هو لسه تعبان

فهد. سيادة اللوا

عثمان. لا خياله مالك يافهد انت مكملتش يومين استنى شويه

فهد. انا مش بحب المستشفيات

عثمان. هو مين فينا بيحبها

فهد. يافندم

عثمان. بقولك ايييه مش علشانك علشان الست الغلبانه اللى مرعوبه عليك ياعم اشترى خاطرها ولا هى ملهاش خاطر عندك

فهد. بتنهيده ازاى ملهاش هو انا ليا غيرها

عثمان. طيب حلو نهدى كده ونقول هديت

فهد. حاضر اه يافندم التعلب قدم التقرير

عثمان اه وكمان قبض على الناس اللى هربت

عامر. نعم ده ماسبنيش الا هو رايح على سيادتك

عثمان. هو انت يعني متعرفش مكره

فهد. نفسي اعرف ليه مخبى نفسه وليه مش عايز حد يعرفه

عثمان. هو كده وكل الداخلية متقبلاه كده انت بقي اللى مضايقك

فهد. انا مش متضايق

عامر. انا واى حد اشتغل معاه مفكرناش نعرف شخصيته لان القيادات محذراتا من كده

فهد. كمان لا ده حدوته بقى

عثمان ياريت الباشا يهدى وميخغرش قبره بايده لو هو خس ان انت بتدعبس وراه ممكن يوديك. ورا الشمس

فهد. نعم

عامر. اسمع الكلام يافهد وخليك فى شغلك وبس

فهد. اه حاضر

عثمان اتا همشى وانت ياعامر مش هتمشى

عامر. اه همشى اروح اغير هدومى وارجع على هنا بس منتظر طنط عزه تيجي وهمشى انا

عثمان. اوك ابقى كلمنى وانت ماشي

عامر. حاضر يافندم

اللوا عثمان غادر المستشفى وبعد وقت مامة فهد وصلت وعامر غادر المستشفى وركب تاكسى واتصل على اللوا عثمان

عامر. ايوه يافندم

عثمان. خلى بالك فهد مش هيسكت غير لمايعرف

عامر. عارف

عثمان. نبه ياسمين

عامر. اكيد هغمل كده ماشي تمام وقفل معاه وصل بيته دخل اخد شاوروقال لمامته ان هو هينام ساعتين وتقومه علشان فهد مصاب ومامته معاه وهو لازم يبات معاه ومامته قالتله حاضر

نسيبه ينام ونروح لياسمين ودخلت كان الشخص مستياها

هو. مالك

ياسمين. تعبانه

هو ليه

ياسمين. انهارده خدت تارى

هو. طيب كويس اييه بقى اللى مضايقك

ياسمين. بقولك ايييه بطل استفزازك ممكن

هو لاحول ولاقوة الابالله هو انا قلت ايييه مستفز

ياسمين. حازم

خازم قلبه

ياسمين. يووووه يااخى بطل بقى

(استوب حازم ابن اللوا عثمان واخو ياسمين فى الرضاعه)

حازم. تعالي بس ياسو احكى

ياسمين. ضحكت يابني بتحسسنى ان ولد

حازم. هو مش انتي كده

ياسمين. والله

حازم. طيب مش انتي التعلب حد يعرف انتى ولد ولابنت

ياسمين. فى دى عندك حق

حازم. احكى

ياسمين. بدات تحكي من اول يوم شافت فيه حمزه لحد انهارده واللى عملته فيه

حازم. ساكت

ياسمين. ايييه مالك

حازم. مفيش انتى زعلانه انك. عملتى كده

ياسمين... لا طبعا مين قال دانا انهارده البركان انفجر فى وشه

حازم. طيب كويس اييه بقى اللى مضايقك

ياسمين. مضايقه علشان كان نفسي اديله قلمين

حازم. طيب معملتيش، كده ليه

ياسمين. الصراحه ماحبتش بس لو جه تحت ايدى تانى مش هرحمه

حازم. يحظه بقى لو وقع تحت ايد التعلب

ياسمين. ماهو ميعرفش

حازم.. لا ماهو شاف انهارده ياسمين غير اللى كانت معاه من 7سنين

ياسمين. يااه ياحازم نار السبع السنين انطفوا انهارده

حازم ارتحتى

ياسمين. جدا

حازم. حلو اعزمينى بقى على حاجه حلوه

ياسمين. ياض مين اللى يعزم مين انا واحده انثى

حازم. لامؤخذه هى مين اللى واحده انثى معلش

ياسمين. اتا

حازم. هو انا هنكدب قومى ياسمين اصلى لو قعدت معاكى اكتر من كده هدخل النار

ياسمين. ليه ياخويا

حازم بتكدبى بذمتك انتى انثى

ياسمين. ههههههههه الصراحه لا

حازم. طيب ليه الكدب بقى 😂😂وضحكوا هما الاتنين

عدى اسبوع على اصابة فهد وكان نفسه التعلب يجيى يزوره محصلش وده جننه ازاى زميل له مصاب هو مجاش زاره

عامر. مالك ياعم فهد

فهد. هو ليه التعلب مجاش يزورنى

عامر. اللى عرفته بعد جه هنا جاله مهمه مستعجله خارج البلاد

فهد. يعني هو مسافر

عامر اه

فهد. متعرفش مسافر فين

عامر. للاسف لا التعلب بياخد. مهمات صعبه فى اماكن اصعب ومحدش يعرف حاجه عن شغله

فهد. لدرجادى

عامر. ايوه هو قليل لما بيعمل مهمات هنا كله شغله بره

فهد. ممم اه ماشي ممكن تنادى على الدكتور علشان يكتبلى على خروج

عامر. لسه مصمم برضوا

فهد اه اتا بقيت كويس سمعوا خبط. على الباب اذنوا للى بره

فهد. شافه انت اييييه اللى جابك

هو. ازيك ياعامر

عامر. ازيك انت يااسد فهد انا خارج اشوف الدكتور عن اذنك يااسد

اسد.. اتفضل وعامر خرج واسد بيقوله اييه يافهد انا معرفتش غير انهارده

فهد. وانا مش عايز اشوفك

اسد. ليه كل ده

فهد. اللى تهون عليه امه مليزمنيش

اسد. عزه. مش امى

فهد بصوت عالي لا امنا احنا منعرفش غيرها وبقولك ايييه روح للى مقوياك على امك بس ماتجيش تندم لما تعرف ان هى بنى ادمه انانيه وظلمت امك وانا هاخد حقها منها بس اصبر عليا قولها استعدى للفهد

اسد. انت بتهدد اخوك ومراته

فهد. اه انا ماليش اخ طول ماهو عاق باامه

اسد. مش امى

فهد. غصبن عنك امك حتى لو اسمها مش موجود في بطاقتك بس هى امنا اللى ضعيت شبابها علشانا وبدل ما نكرمها لا نطردها من بيتها

اسد. هى اللى قالتلك كده

فهد. ياريتها اتكلمت ابالعكس قالتلى اسد ابنى وجالى كام مره علشان ارجع بس انا موافقتش انا مرتاحه فى شقتى شقتها اللى لولا اللوا عثمان واللوا احمد عامر كانت اترمت فى الشارع

اسد. ساكت عارف مراته وكرها للامه بس هو صدق كلامها ان هى عايزه تخرب علينا وكمان بتجب فهد اكتر منه وهو عمى عينه على الحقيقه ان. هى عمرها مافرقت بينه وبين اخوه وكمان اعتراف ابوه ان هى كانت عايشه معاه زى اخته هى باعت شبابها علشانهم هما

فهد. راجع نفسك قبل فوات الاوان اه ماما عزه مش امنا بس منعرفش غيرها وعمرنا ماحسينا ان هى مش امنا

اسد. هز دماغه وخرج وعامر دخل ايييه يااسد. راسح فين

اسد. ماشي خلى بالك منه ياعامر

عامر. متزعلش منه

اسد. مش زعلان منه انا زعلان على نفسي مشيت ورا خد. انانى وخرج

عامر. ليه كده يافهد

فهد.عاوزه يافوق ويعرف قيمة مامته مراته ست انانيه ومن ساعة مادخلت البيت وهى مش طايقه امى وهى ماكنتش بتكلم

عامر. اومال انت عرفت من مين

فهد. من حد. كان شغال عندنا طردته بعد ماطردت ماما اللى الفيلا باسمها

عامر. نعم طيب هى متكلمتش ليه

فهد. هى دى ماما اهم حاجه عندها الغير وبذات انا واسد بالنسبالها حياتها

عامر. ربنا يبارك في صحتها طنط عزه طيبه فوق ماتتصور

فهد. عارف امى دى تستاهل تبقى الام المثاليه

عامر. طيب حلوه الفكره ممكن اقدملها فى مسابقة الام المثاليه واحكى عنها وتبقى مفاجأة حلوه ليها

فهد. تصدق حلو الاقتراح ده خلاص اشوف امتى واقدم

عامر. اشطا عارف مين اللى يعرف

فهد. مين
عامر. ياسمين

فهد. اختك

عامر. اه هى اللى عارفه المسابقات دى امتى هسالها وهقولك

فهد. تمام اه فين الدكتور

عامر. هو كتبلك على خروج اهو علشان عنده عمليات

فهد. طيب يالا

عامر. اتصلت بطنط

فهد. اه خوفت تيجي ونكون احنا مشينا

عامر. طيب كويس. وهو فهد اتحركوا وصلوا عمارتهم. وهما طالعين شافوا حاجه 😳😳

بعد ماعامر وفهدوصلوا العماره شافوا مكتب هندسى وياسمين واقفه وبتكلم مع العمال

ياسمين. ايييه يااسطى انت هو بقالكم تلت ساعات مفيش حاجه اتعملت

العامل. ياهانم احنا تعبنا

ياسمين تعبت من اييه معلش هو علشان شايف بنت واقفه قدامك قولت مش هتعمل حاجه معانا لا فوق كده يابرنس وتشتغل يتاخد نفسك كده وتتوكل على الله

العامل الله ايييه ياهانم هو انا عملت ايييه لكل ده

ياسمين.للاسف ماعملتش انا شايفة الباشا كل شويه طالع نازل بكوباية الشاى ومش بيشتغل

العامل. الله فطرنا فبنظبط. الجمجمه

ياسمين. بصوت عالى بقولك ايييه انت هو لو مشتغلتوش بما يرضى الله هطردكم اتا عايزه الشقه فى مسافة يومين تكون ادهنت مفهوم

العمال.خافوا من صوتها قالولها حاضر ياهانم

ياسمين يالا شوفوا شغلكم وبتلف كان عامر وفهد واقفين راحت عليهم مورى حبيبي وحشتنى

عامر. حبيبتي اتتى اكتر

ياسمين. حمدلله على السلامه

فهد الله يسلمك

عامر. هو انتي بتعملى اييه

ياسمين. بعمل مكتب هندسى

عامر. ليه والشركه

ياسمين. بضحكه اصلى استقلت

عامر. اييه.

ياسمين.... اصلى اتخنقت مع عميل فاستقلت اكرملى بدل الرفد

فهد. هو معلش هووانتى كل شوية تتخانقى مابصحش انتى بنت

ياسمين. وانت مال حضرتك بنت مش بنت انت مالك

فهد.. انا بس بنصحك

ياسمين. وانا مش قابله النصيحه

فهد انتى حره بنى ادمه مستفزه بصحيح

ياسمين. من بغد ماعتدكم ياباشا

عامر. بس اييه هو انتوا عاملين زى الديوك. كده ليه

ياسمين. انا مالى بيه بقولك يامورى اطلع وانا جايه احكيلك على الخناقه

فهد. بصلها بقرف وبيقوله انا طالع ياعامر

عامر. انا طالع معاك

فهد يابنى انا كويس

عامر. ياعم انا طالع اعاكس زوزوه

ياسمين. سلملى عليها قولها. استعدى انك. تتغلبى

عامر. بتلعبوا شطرنج

ياسمين. ايون ونفسها تغلبنى

عامر. حد يقدر عليكى انتي

ياسمين.. ههههههههه متغاظ منى يابنى الشطرنج دى لعبتى محدش يقدر عليا فيه

فهد انا

عامر. يابنى. خاف. على نفسك

... فهد انا قد. التحدى

عامر. دى كسبت اى حد. حتى لو كان بروفيشنال فيه

.. انا قدها

عامر. تدخلى تحدي

ياسمين. بتحدى اكتر اقدر

فهد. تمام حددى وانا فى قمة الاستعداد

ياسمين. اوك هبلغ عامر يبقى يبلغك. بالميعاد

فهد. تمام وطلع هووعامر وهى رجعت الشفه والعمال شغالين اتبسطت لما بدؤا يخلصوا معظم. شغلهم استاذنت منهم قالتلهم ساعة زمن والغدا هيجلكم وطلعت على فوق

مامتها. ياساتر فى ايييه يابنتي

ياسمين. مفيش

مامتها. العمال برضو

ياسمين. لا مش العمال ده الزفت اللى اسمه عدى

مامتها. هو رجع

ياسمين. اهو اتزفت رجع

مامتها. بت انتى اتكلمى عدل ماله

ياسمين. انا بقول لعامر قول لزوزه تستعد لماتش الشطرنح علشان تكسبتى وعامر رد عليا يقولي بذمتك حد يقدر يكسبك فهو بكل رخامه اتا

مامتها. طيب وفيها ايييه ولا انتي خايفه

ياسمين. اخاف منه ليه ان شآء الله

مامتها. طيب خلاص العبى واكسبيه من امتي وانتى بتهربى من حد

ياسمين. مهربش والله بس انا لا بطيقه ولاحابه اشوفه من الاساس

. مامتها. لا عادي اعتبريه شخصيه عاديه مش واحد اتخنقتى معاه

ياسمين. حضرتك شايفة كده

مامتها. اه ويالا ادخلي غيرى هدومك ونامى شويه وانا هبقي انزل اتابع العمال لخد دلوقتي معرفش انتى سيبتى الشركه ليه

ياسمين. يالهووووى ياناهد. لازم تعرفي

مامتها وهعرف وانتى هتيجي تقوليلى عملت ايه

. ياسمين. واثقه انتى

مامتها. جدا وياسمين ومامنها ضخكت وقالتلها هتحكى

ياسمين. هحكى بس ادخل انام لانى تعبانه وكمان عايزه اكون فايقه للاخ اللى عايز يلعب

مامتها. هو ممكن تلعبى انهارده

ياسمين. اه علشان بعد مش هكون فاضيه

مامتها. تمام ادخلي وياسمين دخلت ومامتها هى كمان شافت هتعمل ايه وبعد فتره قليله عامر وصل وسلم على مامته ودخل هو كمان يرتاح

بغد وقت ليس بالقليل قامت ياسمين من نومها اتفاجات بالساعه قامت من مكانها ودخلت الحمام واتوضت وصلت فرضها وخرجت كانت مامتها مش موجوده عرفت ان هى تحت بتابع العمال دخلت لبست ونزلت مع خروج عامر من اوضته بيقولها ايييه نازله تحت

ياسمين. اه

عامر. ايييه بقى اللى خلاكى تعملى مكتب وتسيبى الشركه

ياسمين... هحكيلك بس استني هنزل اشوف ماما واطلع واحكيلك انت وماما

عامر.. هنزل معاكي ونزلوا الاتنين ودخلوا كان العمال بيشتغلوا وكانوا تقريبا قربوا يخلصواشغلهم

ياسمين.. برافوعليكم يااسطوات

عامل من العمال. تسلمي ياست هانم ان شآء الله بكره هتستلمى الشقه متشطبه وحقك عليا لو حد فينا ضايقك

ياسمين. مفيش، حاجة يااسطى ومتزعلوش منى انا واحده بتتحب كل حاجه تتعمل زى ماالكتاب بيقول

الاسطى. ربنا يكتبلك كل خير ياهانم ورينا يجعله فتحت خير لحضرتك

ياسمين. يارب انا هطلع لو احتجت حاجه رن عليا هنزلك عالطول

الاسطى. ماشي ياهانم وياسمين اخدت امها واخوها وطلعوا

عامر بضحك الرجل اترعب منك

ياسمين. ماهو لازم تكون في واقفه مشكلة صناعية مصر الدلع

مامتها..... حقيقي عندك حق لازم تكون ليهم واقفه انتوا عارفين لو بيشتغلوا بما يرضى الله كنا هنكون فى مكان تاني خالص طبعا انا مش بعمم

عامر..... طبعا الا مارحم ربي والتعميم مرفوض

مامته... عندكم حق ا

عامر.. حكى ياهانم ايييه اللى حصل خلاكى تفكرى فى انك تعملى مكتب هندسى

ياسمين... ايييه ياعم مابراحه

عامر. اخلصى واحكى

ياسمين. حكت ليهم اللى حصل من حمزه لحد مااتخنقت معاه ورمت رسومات مشروعه وتقديمها الاستقاله واتفقت هى وزمايلها ان هى تعمل المكتب هنا فى شقتها

عامر. كل ده يحصل وانا مغرفش

ياسمين. ماهو انت كنت مشغول مع الفهد المفترس

مامتها. يابنت عيب

ياسمين عيب اييه ياماما ده يتقال اكتر من كده

عامر. بس لما عملتى كده ارتاحتى

ياسمين. اينعم

عامر. افرضى اتعرضلك تانى

ياسمين. يستحمل

مامتها. بعد اللى عملتيه متهيقالى مش هيجي ناحيتك

ياسمين. احسن يالا اهو نصيبه بقولك ياعامر بلغ الاخ فهد ان انا مستعده للعب ماتش الشطرنج

عامر. يابنتي فهد حريف شطرنج

ياسمين. طيب وفي ايييه

عامر. يعنى ممكن يغلبك

ياسمين. وايييه المشكله الرياضه مكسب وخساره

مامتها. بت انتى ناويه على اييه

عامر وانا كمان مش مطمنلها

ياسمين. انا ولااى حاجه انتوا ليه ظلمنى

عامر. يابريئه طلمينك

ياسمين. صدقني ولاهعمل حاجه بس

مامتها. مش بقولك هنا مش مطمن

ياسمين بضحك يا نهوده انا قصدي ان الماتش يتلعب قصاد الكل

عامر. يعنى ايييه

ياسمين. يعنى يكون موجود كل الحبايب

عامر...قصدك بابا ومامته ومين تانى

ياسمين وخالو عثمان وحازم وفوفه وطبعا انت وماما وكمان هعزم اصخابى نور وتامر وشيماء

مامتها. لا انتى ناويه تعملى الماتش مع افتتاح المكتب ولااييييه

ياسمين... لا طبعا المكتب لسه شويه عليه الماتش هيبقي اخر الاسبوع

مامتها. ماشي بلغه ياعامر لما نشوف ايييه اللى هيحصل

عامر. ده هتولع وحاسس بكده

ياسمين. انت ليه محسسنى ان احنا داخلين حرب ده ماتش يعنى

عامر. هو ماتش عادى ده بين التعلب والفهد يعنى هتولع

مامته بس اكيد هنتبسط وماتش، هيبقى فيه متعه

ياسمين.. اهو ده اللى اناعايزاه هو حريف وانا كمان فهيبقى الماتش على مستوى عالى

عامر. تمام هبلغه

ياسمين. بالظبط هنزل اشوف الاسطوات خلصوا ولا

عامر. هنزل انا مكانك

ياسمين. لا انت تعبان ولما جيت مااكلتش كول وانا هنزل وهخسابهم واقفل واطلع عايزه اطلع اشتغل على الصفحه بتاعة المكتب

عامر. هو انتى هتعملي لمكتب صفحه على النت

ياسمين اه هعمل شويه ماكت لشغل واعرضهم

عامر ومامتها انتى كويسه فى موضوع الرسومات والماكت ان شآء الله تعمل صدى والمكتب بشتغل

ياسمين. والله ماهو علشانى علشان تامر وشيماء الاتنين متحمسين لفكرة المكتب

عامر... ات شاء الله ربنا يجعله فاتحة خير ليكم جميعا

ياسمين. يارب ونزلت حسبت الصناعيه وعامر بلغ عامر بالماتش وقاله على فكرة ياسمين قاله تمام وانا معنديش مانع وكمان عندي اقتراح

عامر. اييه هو

فهد. نعمله على السطوح

عامر. فكره حلوه سيب الموضوع ده عليا هظبطه وكلنا نتجمع ونعمله فوق

فهد. تمام وقفل معاه اخرتك يامغروره ياام لسان طويل على ايدى وغمض عينه ونام

عدى حوالى كام يوم وجه ميعاد ماتش الشطرنج بين ياسمين وفهد والكل اتجمع وفهد وياسمين قعدوا قصاد التانى وبينهم نظرة تحدى

شيماء... هما مالهم الاتنين هيموتوا بعض

تامر. الاتنين جبابره انتى ناسيه الاتنين ظباط

شيماء. فعلا ربنا يعدى. اليوم ده على خير

نورهان. جت عليهم دوووول هيولعوا بعض ياجدعان

شيماء. ههههههههه يابنتي اصلك متعرفيش حاجه

نورهان اعرف ايييه يااختى ده قاعدين الاتنين مش طايقيين بعض ده ماتش يعني

تامر. نور طيبه متعرفش اللى ياسمين عملته فى فهد ياسمين معلمه عليه مره واتنين

نور. ايييه مين معلم على مين ياسمين الكيوت

شيماء. كيوت يابت انتى متعرفيش حاجه اسكتى بالهوووى لو شوفتيها يوم خناقتها مع البشمهندس حمزه يالهووووى تخوف

نور. ياسمين

شيماء وتامر. اه

عامر جه عليهم منورين ياشباب

تامر.... دنورك ياحضرة الظابط

عامر. ظابط اييه بره المديرية اسمى عامر وانت تامر وطبعا الانسات شيماء ونورهان كمان. منورين سطوحنا المتواضع

شيماء ونور دنورك ياحضرة الظابط

تور. بقول لحضرتك هما مالهم الاتنين

عامر. متشغليش نفسك هما الاتنين من ساعة ماشافوا بعض وهما كده

تور. طيب ليه

عامر. افترا بعيد عنك

عثمان. ايييه ياولاد هتبدؤا ولاايييه

فهد. طبعا ياسيادة اللوا مستعده يابشمهندسه

ياسمين. طبعا

حازم طيب يالا اتفضلوا ابدؤا

استوب ياترا مين هيكسب ياسمين ولافهد


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close