رواية مشاكسة الفهد الفصل التاسع 9 بقلم مريم سيد
القصل التاسع
ابتدا الجيم بين فهد وياسمين والانتين كانوا ند للبعض مره فهد يكسب ومره ياسمين تكسب. والدنيا والعه مابينهم وكل واحد فيهم عايز يقوم يمسك فى زمارة رقبة التانى والكل قلقان
حازم ...... عامراختك هتولع فيه
عامر.. هو اللى مصر يشرب
حازم. ماهو لو يعرف ان هى التعلب كان اتهد وسكت
عامر. ماهو ده هيجنه وهما بيلعبوا ياسمين قامت مبروك عليك الخساره ياكابتن
فهد. لالسه الجيم مخلصشى
ياسمين. لا خلص انت كسبت وانا كسبت والجيم الاخير، كان هو الفيصل وانا اللى كسبت ولاايييه ياجماعه
الكل ايد كلامها وراحت ناحية مامته بتقولها زوزه ابنك كان باين بيرضع لبن حمير
مامة فهد. ههههههههه فى دى عندك حق
ياسمين. بصوت واطى اييه رايك. علمت عليه
مامة فهد. اتا مش عارفه مالكم عاملين زى القط والفار
ياسمين. اتا خالص هو اللى حاططنى فى دماغه ياريته بعد الخساره يبعد
مامة فهد. ده هيقرب، وهيقرب اسالينى ابنى وانا عارفاه
ياسمين. هو حر بس يلريته مايزعل نسيبهم ونروح لااصحاب ياسمين
نور.. ياسمين دى حبار دى قاعده قدامه ولاخايفه منه
شيماء. حبيبتي هى دى ياسمين تعالي شوفيها وهى واقفه للبشمهندس حمزه كان ناقصلها تكه وتضربه
نور. لا انا اتفاجات معقوله الكيوت دى يطلع منها كده
شيماء. انا نظرته خوفتتنى
تامر. يابنتى انتى غيرها
.. شيماء. اه عندك حق
نور.. بس ياسمين مش فارق معاها
ياسمين. نور حبيبتي مالك مذبعله كده ليه
نور، هو انتي مش بتخافى ده نظرته تخوف
ياسمين. بضحك انا للاسف طريق الخوف ميعرفليش طريق
نور. طيب انا نفسي ابقى زيك
شيماء. اتا قولتلها قبلك جه عليها عامر وحازم يابنتى خليكي زى ماانتى دى مفتريه وجباره
ياسمين.. والنبى اييه
حازم وعامر، والنبى اه
مامة ياسمين. تعالوا ياولاد تعالوا نتعشى مع بعض
نور،. اعذرينا ياطنط انا كده هتاخر، على ماما
ياسمين. متخافيش هوصلك واتا رنيت عليها واستاذنت منها
نور. نفسي اعرف عملتلها ايييه دى بتحبك حب وبتدعيلك
ياسمين. ده نظام قر
نور.
لا ده نظام حسد بس اصلك متعرفيش امى دى محدش يقدر يسيطر عليها
ياسمين. يابنتى قدرات
مامة فهد. ههههههههه ياسمين اللى يعرفها لازم يحبها
ياسمين. خدى قلبى يازوزوه
مامة حازم. تعرفوا ياسمين دى بنوته عسل الدنيا ملهاش طعم من غيرها
ياسمين. قلبى يافوفه
حازم. ياماما هى ناقصه نفخه كلكم عاملين تنفخوها علينا
ياسمين. يارب على الغيره
..
عامر. ماهو مش كده كله ياسمين
اللوا عثمان. ماهى واحده وبس
حازم. اهو ياغم شويه شويه هتلاقى يعملوها اغانى باسمها
ياسمين. موتوا بغيظكم
باباها. ياسمين دى نوارة بيتنا
ياسمين. حبيبي ياابوحميد ياناس احبه اكتر، من كده قلبى وربنا
باباها بعتلها بوسه
ياسمين واتتى يانهوده
مامتها وانا هقول ايييه بعد كل اللى اتقال غير،انك وردتى
عامر. يالا ياجدعان مش هنخلص من وصلة المدح. لست ياسمين هانم
حازم. يابنى تحس ان هما بيمدحوا ياسمين صبري
مامة حازم. دى احسن منها ياحبييى دى ياسمين واحده بس والباقى مجرد اسم
ياسمين. بطلغ لسانها ليهم والكل ضحك عليهم وفهد قاعدهيطق
مامة ياسمين. عمركم ماهتكبروا
ياسمين. ونكبر ليه ياماما هو فى احلى من اننا نفضل صغيرين
باباها يالا ياولاد نقعد ناكل
فهد.. معلش ياعمى انا بستاذن ان انزل
بابا ياسمين. ليه يافهد حبيبي خلينا قاعدين مع بعض اللمه دى مش بتحصل كتير
مامته اقعد يافهد ياحبيبي خلينا قاعدين شويه
فهد. ياماما
مامته علشان خاطري
فهد . ماشى وكملوا السهره فات وقت كتيير بعد اللمه دى ياسمين فتحت المكتب وسبحان الله المكتب اتعرف واشتغل وفى فهد قاعد فى مكتبه دخل واحد صاحبه
... فهد حبيبي وحشني ياراجل
فهد .. جاسم معقوله فينك
جاسم فى الدنيا
فهد قام حضنه بيقوله وحشتى اوووى
جاسم. وانت اكتر
فهد. فين اراضيك
جاسم. انت عارف بغد الحادثه الكبيره اللى حصلت لينا فى اخر عمليه وكل زمايلنا ماتوا فيها وانا اتصابت وبسببها التعلب ساب الداخليه
فهد. بس التعلب مسبش الداخليه ده اخر عمليه كنا مع بعض
جاسم. يبقى اللوا عثمان مواقفش زى ماعمل معايا
فهد هو انت تعرف شخصيه التعلب
جاسم. طبعا اع دخل عليهم عامر حصنه بيقوله جاسم حبيبي وحشنى حمدالله على سلامتك نورت المقر وبصوت واطى اوعى تكون قولت على شخصية التعلب
جاسم. كنت لسه
عامر. طيب الحمدلله اوعى تقول
جاسم. ليه
عامر. بعدين
جاسم. تمام فهد مين التعلب انت تعرفه شخصيا
جاسم. اه طبعا انا اشتغلت معاه بس كشكل لا
فهد. طيب، هو كده تعرفه
جاسم ياعم انا ليا غير شغله
فهد.. بشك اه فعلا عندك حق حمدالله علي سلامتك ياحبيبي ونورت مكانك
جاسم. حبيبي تسلم المكان منور بيكم استاذن اروح للوا عثمان اسلم عليه
عامر استنى انا جاى معاك وخرجوا وفهد بيقول هو فى اييه جاسم كان هيقول بس لما عامر جاله واتكلموا بصوت واطى رجع فى كلامه لا السر عند عامر معقوله يكون اللوا عثمان اكيد لا ده سنه صغير ممكن يكون حازم برضوا لا
فهد... لا انا لازم اعرف بنفسي وبغد التفكير كمل شغله نسيبه ونروح لجاسم وعامر
جاسم. ليه مخلتنيش اقوله عن شخصيه التعلب
عامر. اصلك متعرفش اللى حصل مابينهم
جاسم بين التعلب ولا ياسو
عامر. ياسو طبعا
جاسم. يعنى هو ميعرفش ان هى هو
عامر. لا ولسه كمان غلباه فى الشطرنج
جاسم كمان اختك دى جباره هى اخبارها اييه صحيح
عامر. هى لو تعرف ان انت رجعت هتلاقيها جايه ناطه
جاسم... انا عايز اشوفها ياعامر
عامر. تعالي ندخل للوا عثمان وبعدها نروحلها فى مكتبها الهندسى
جاسم.. اييه ده هى رجعت للهندسه
عامر. اه وماشاء الله شويه وهتبقى سيدة اعمال
جاسم. طول عمرها شاطره
عامر فعلا دى اللى بيتبطق عليها سبع صنايع بس البخت ضايع
جاسم.. ههههههههه ربنا يوفقها هى تستاهل كل خير
عامر. نفسي فى مره ماقاليش حد. يشكر فيها
جاسم... علشان هى تستاهل
عامر. طيب يالا ياخويا مش هنهلص منك ولامن اللوا عثمان كان مفيش حد فى الداخليه غيرها
جاسم. بس حبيبتك
عامر. ياسو دى مش حبيبتى دى روحى
جاسم. ربنا يخليكم لبعض
عامر. يارب يالا ودخلوا للوا عثمان. واللوا عثمان رحب بيه
جاسم. بشكر حضرتك على وقوفك جنبى وجودى هنا لحد دلوقتي
عثمان. انتوا ولادى اللى تعبت فى تربيتكم مقدرش اخسر واحد فيهم كفايه اللى خسرتهم
جاسم. ربنا يخليك لينا طول عمرك اب للكل وعمرك مافرقت مابين حد فينا
عامر. لا فرق
عثمان.. اخرس ياحيوان
عامر. اهو شوفت عند ياسو وبيقلب
جاسم. حقه وحقها
عامر. يارب على التطبيل ياناس كفايه بقى
عثمان. يارب تسمعك
عامر. لا ياعمنا دى دلوقتى محدش بيكلمها
عثمان. حقها يابابا بنتى شاطره
عامر. فعلا البت دى مخاويه
جاسم. لا ذكائها خارق الله يرحمه محمد بيقول ليها حق يبقى لقبها التعلب
عثمان. عندها دهاء، مش موجود عند حد تاني
عامر. تعرف سيادة الىوا جاسم كان هيقول لفهد
عثمان. وعرف
عامر. لا ماانا لحقته
عثمان. بس قريب هيعرف
عامر. دى حاجه اكيده الفهد هيوصل هيوصل
جاسم. معلش ممكن سؤال
عثمان. عارف السؤال انتوا ليه مخبين شخصيه التعلب
عامر. انا نفسي معرفش اسال سيادة اللوا
عثمان..عايزه اشوف رد فعله
جاسم وعامر،. بس ولا سيادتك ناوى على حاجه
عثمان. اتا خالص يالا ياض انت وهو ياسمين عرفت ان جاسم وصل كانت جايه على هنا قولتلها هبعتهولك عندك يالا سكتكم خضره وجاسم وعامر ضحكوا وخرجوا واتوجهوا للمكتب ياسمين بعد وقت وصلوا وطلعوا على المكتب ونور اول ماشافته حضرة الظابط منور
عامر. دنورك يااستاذه نور ممكن نقابل البشمهندسه ياسمين
نور. حاضر هبلغها
عامر. قوليلها معاها جاسم
نور. حاضر مسكت تليفون المكتب وبلغت ياسمين وياسمين خرجت واول ماشافت جاسم
جاسم. جرى عليها ياسو وخشانى
عامر. ياض احترم نفسك اخوها واقف معاك
جاسم. امشى
ياسمين. تعالي ياجسوم انت كمان وحشنى
عامر لا انتوا الاتنين عياركم فلت
جاسم. ياض اخت واخوها انت مالك وكل ده ونور واقفه فاتحه بوقها بعد ماجاسم وياسمين دخلوا
عامر. بضحك جاسم زيى بالظيط لانه ابن خالى واخويا فى الرضاعه
نور. اه انا اسفه بس الصراحه استغربت متزعلش منى
عامر. مقدرش ازعل يانور منك
نور.... ها
عامر. القمر مرتبطه
نور. ها
عامر هوانتى هتفضلى مذبهله كده
نور...


عامر. بصوت واطى بحبك وعايز اتجوزك
نور، اغمن عليها
عامر،... الحقينى ياياسمين صحبتك
ياسمين. خرجت جرى وشافت نور وهى نغمى عليها بتقوله قولتلها ايييه
عامر. انا بقولها عايز اتجوزك
ياسمين... ياغبى هو ده كلام بتقال من غير تمهيد
عامر. هو ده محتاج تمهيد اش غرفتى انا
جاسم. طيب فوقيها الاول وبعدين اتكلموا
ياسمين. اه صح وفزقها وبغد مانور فاقت فضلت متنحه
عامر.. هى مالها مبلمه كده ليه
ياسمين..
البت مصدومه
عامر. لدرجادى هى بايره
نور سمعته بايره فى عينك
ياسمين.. وجاسم وعامر ضحكوا عليها
عامر. خلاص نور هانم ممكن تاخديلى ميعاد من مامتك
نور. ليه
عامر.. ياسمين شوفى صحبتك هنا مفيش
نور. يعنى هنا اييه مفيش بقى قصدك اييه
ياسمين. بضحك يعنى هو عايز ميعاد من مامتك
نور. ليه
جاسم ضحك بصوته كله وبتسالى ليه
عامر. قولها يابنى
نور. الله هو فى ايييه مالك ياعم انت وهو
ياسمين. بس ياعم انت وهى نور حبيتى حضرة الظابط عايز يتجوزك اييه رايك
نور. ها
ياسمين. ها اييه موافقه ولا نسك على الموضوع
نور. نسك اييه طبعا موافقه
عامر. اييه ده احنا طلعنا واقعين
نور. لا يلبابا انا. مواقفه بس علشان خاطر انت اخو ياسمين
عامر. ياشيخه
نور. اه طبعا
عامر. لا انا كده هرجع فى كلامى
نور. نعم يابرنس ترجع فى ايييه دانا ماصدقت انك اتكلمت
عامر. مش بقولك واقعه
نور. اه ياعم واقعه
ياسمين. بس يا عامر بطل تكسفها
نور... قوليله ياسو اخوكى عمال يكسفنى
عامر. مقدرش يانورتى
جاسم. بت ياسمين هو اخوكى اتعلم السهوكه امتى
ياسمين. لما بقى يحب عقبالك ياجسوم
جاسم. لا خلاص راحت عليا
ياسمين. ليه ياخويا
جاسم. خلاص بقى بعد ايمى مفيش حب
ياسمين الله يرحمها حبيبى لازم تعيش حياتك وتشوف نفسك واكيد هتبقى ميسوطه لما ربنا يرزقك بالحب
جاسم. سيبها على الله قوليلى اييه اخبارك
ياسمين. انا ميت فل وعشره
جاسم. مفيش جديد
ياسمين... لا الحمدلله بقولك انا كده ميت فل وعشره
جاسم. اسكتى مش كنت هقع بلسانى
ياسمين. تقع بالسانك مع مين
جاسم. مع فهد باشا
ياسمين. ليه علشان اييه
جاسم. كان عايز يعرف مين التعلب
ياسمين. انا مش عارفه الموضوع ده شغاله ليه
جاسم. من حقه يعرف
ياسمين. مش من حقه اى حد يعرف انا من ساعة مااشتغلت فى. الداخلية محدش يعرف غير، فريقى اللى معظمه مات فى اخر عمليه
جاسم. فعلا بس هو مش هيسكت غير لما يعرف
ياسمين. ساعتها هارفعله القبعه
جاسم. بقولك تعالي ننزل نتغدى انا وانتي
ياسمين. لا ياعم عمتك اكيد عرفت ان انت وصلت واكيد منتظراك
جاسم. والله وحشانى موووت هطلعلها
ياسمين. اوك وانا هطلعك بس اخلص حاجه فى ايدى كده
جاسم. اوك اه عايزه اعرف ليه عملتي مكتب هندسى اخر الاخبار عرفت انك اشتغلتى فى شركه
ياسمين. لا انت قديم هحكيلك اطلع انت بس وانا جايه وراك
جاسم. اوك سلام مؤقت
ياسمين. سلام اخرج خد الاخ عامر بدل ماهو قاعد بيسبل للبت
جاسم. ههههههههه اخوكى اتغير اووووى
ياسمين. ههههههههه الحب بقى وخرج جاسم وشد عامر وعامر بيقوله ياعم سببنى
جاسم. اسيبك اييه وانت قاعد تتسهوك كده
عامر. الله مش خطيبتى
جاسم. لسه ياعم اختك كانت هتخرج تطردك
عامر. قادره وتعملها وضحكوا وفهد قبلهم وبيقوله جاسم هو انت هنا ليه
جاسم. جاى بيت عمتى الا هى مامة عامر
فهد. هو انت تقرب للعامر واللوا عثمان
جاسم. اللوا عثمان عمى وعامر ابن عمتى
فهد. اه تمام وسمع ياسمين بتقوله اييه ياجسوم لسه مطلعتش
جاسم.. لا ياحبيبتي وافف مع فهد صحبى
ياسمين. ازيك ياحضرة الظابط
فهد. اهلا وسهلا عن اذنكم وطلع وبعد ماطلع بيقول لنفسه وانت مالك مضايق يقولها حبيبتي انا مالى
ودخل على مامته سلم عليها ودخل اوضته وقبل مامته بتقوله ياحبيبي مش هتتغدى
فهد. لا ياامى ماليش، نفس هدخل انام ولما اصحى هقوم اتغدى
مامته. ماشى ياحبيبى نوم الهنا ودخل فهد بعد مااسناذن مامته
قعد على سريره وخاول ينام طيف ياسمين بيزوله
فهد... اييه اطلعى من دماغي
قلبه. حبيتها يافهد
فهد. لأ طبعا احب اييه
قلبه. لا انت قلبك حبها
فهد. قولتلك الىى زى ياسمين دى تتضرب بالنار مش تتحب
قلبه. ليه يعنى دى قمر
فهد. قمر، دى بت لسانها فالت منها وايديها طرشه
قلبه. قول كده
علشان علمت عليها بس متنكرش ان هى عجبتك
فهد بإبتسامة فعلا عجبتنى واللى عرفته من مازن ان هى استقالت من الشركه علشان ماكانش، عجبها عميل كل شويه يطلع فى الشغل عيب او من الاخر خاول معاها وعى ضربته على دماغه
قلبه. شوفت اللى زى دى تسيبلها البيت وانت مطمن
فهد عندك خق مش واحده تقولك بابى ومامى نزلت اشتغلت وكمان فتحت مكتب هندسى اشتهر بسرعة الصاروخ
قلبه... اعترف بحبها
فهد. لا حب ايييه انت ماشفتش جاسم بيقولها حبيبتي
قلبه. شوفت بس عادي ابن خالها
فهد. والله عادي الا هو ازاى لأ طبعا وكمان عامر واقف يبقي اكيد مابينهم حاجه
قلبه. اشك
فهد. براحتك وبطل رغى
قلبه. انا مابرغيش، خليك انت فى تفكيرك العقيم
فهد. ماشي ياعم سيبنى انام ممكن
قلبه. نام بس برضوا بتحبها
فهد. وربنا انت غلس وراح فى النوم نسيبه ونروح لشقة ياسمين وياسمين بتحكى لمامتها رد فعل نورهان لماعامر طلب ايديها
مامة ياسمين. ضحكت البت اتصدمت اصل ابن غشيم
عامر. ليه بقي ياست ماما
مامته. ياحبيبي مش، المفروض تمهد قبل ماتطلب، تجوزها
عامر. اش عرفنى بس يعني اتصدمت وهنجت مننا لحد مارجعت لطبعتها
مامته. مبروك ابقى اتصل بمامتها وخد ميعاد
عامر. ماهى هتاخد الميعاد
مامته. اسمع الكلام واعمل زى مابقولك
عامر. حاضر وبعدها بتقول لجاسم وانت ياحضرة المعنس، التاني
جاسم. هى الرجاله بيتقال عليها معنيه هى كمان
مامة ياسمين. اه طبعا مش مكسوفين من نفسكم عمركم 29سنه ولسه مفيش واحد عايز يتجوز
عامر. لا انا خلاص قعدتى اتحلت
مامته. بجد عقبال الاخ ده والاخت دى والاخ حازم
ياسمين. انا لاطلعيتى من الحسبه
مامتها. لا دانتى اول الحسبه ياحلوه
ياسمين. اشمعنا بقى
مامتها. علشان انتى بنت ولازم تجوز
ياسمين . ياسلام ليه ان شآء الله
مامتها. عرفنا وعادتنا بتقول كده
ياسمين. لا وانا بقول لا الجواز ده مشروع فاشل بكل حذافيره
عامر. لا طبعاً مين قال بايدك تخليه فاشل او ناجح
ياسمين. يايد مين
عامر. الطرفين هما اساس العلاقه
ياسمين. بس دلوقتي مفيش اى نجاح للعلاقه
حاسم. لا طبعاً مين قال فى علاقات كتييير نجاجها ولو كل طرف يجيى على نفسه الدنيا هتمشى
مامتهم مع احترامى ليكم الحب هو الاساس
ياسمين. هو ده لما يبقى فى حب نبقى نفكر
مامتها. ربنا يرزقكم الحب الحلال قومى يابهوات نجهز السفره
عامر. جاسم. هما مين معلش اللى يقوموا
مامة ياسمين. انتوا التلاته
ياسمين.
لا نازله المكتب
مامة ياسمين.. يالا يابت انتى اولهم
ياسمين. ده تعسف ياماما
مامتها. انا ياستى ست متعسفه يالا انجزى ورتى على نور تطلع تتغدى معانا ولو شيماء وتامر تحت ناديهم هما كمان
ياسمين تلمر وشيماء راحوا يتفقوا على شغل مش هيرجعوا دلوقتى انادى نور بس
مامتها. تمام والكل دخل يجهز الغداذ وياسمين اتصلت بنور وهى طلعت نسيبهم يتغدوا ونروح مقر الامن الوطنى اللوا عثمان مع العقيد احمد عامر
عثمان. هنعمل ايييه يااحمد لازم نقبض على العناصر دى قبل الانتشار
احمد. ياعثمان وفيها ايييه
عثمان. الموضوع كبير ممكن نخسر ولاد من ولادنا
احمد. وايييه الجديد يعني ماهو احنا كل يوم بنخسر من ولادنا الكتييير
عثمان. انا المرادي مرعوب
احمد. عثمان قول مالك كده وليه الرعب ده
عثمان.. التعلب مطلوب بالاسم
احمد. عادى واييه الرعب فى كده دانا اللى ابوها مش قلقان زيك كده
عثمان. يااحمد انت ازاى واخد الموضوع ببساطه
احمد. لانه بسيط جدا ياسمين طول عمرها بتدخل عمليات اخطر، من كده
عثمان. بس مش عارف مالى خايف كده
احمد. قلبك بقي خفيف ياسبادة اللوا
عثمان. مش عارف مش عارف
احمد هقولك على حاجه ممكن تطمنك
عثمان الخقتى بيها
احمد. اطلع معاها العمليه
عثمان هو يعني معرضتش يبقى معاها حد
احمد. اترفض
عثمان. للاسف اه لان الموضوع سرى للغايه
احمد سيبها على الله بس للأسف فيه مشكله
عثمان. عارفها ناهد
احمد. بالظبط
عثمان. لازم تعرف علشان متفاجاش لو قدر الله حصل حاجه
احمد. ماليش فيه اختك واتصرف معاها
عثمان. ربنا يستر، بقي ناهد اليومين دوووول بقت صعبه
احمد. وبذات من ناخية ياسمين
عثمان. بتخاف عليها اووووووى
احمد. عارف بس خوف اوفر الصراحه هى متعرفش جبروت بنتها
عثمان. هى عارفة بس ده طبيعي خوف ام
احمد. ربنا معاك بقي تقدر، تقنعها ان ياسمين لسه موجوده فى شغلها وان هى مطلوبه فى عمليه تخص امن البلد
عثمان. ان شاء الله هقنعها
احمد. ربنا معاك وفتح الباب همشى انا علشان اروح اطمن على جاسم وحشنى ابن الايييه
عثمان. الحمدلله ان هو كمان رجع لطبعته وشغله
احمد. اه اللى شافوه كان صعب انت مش فاكر اللى حصل للياسمين
عثمان. فاكر بس الحمدلله رجعت هى كمان
احمد. الحمدلله اسيبك بثى علشان الحق اروح وشوف انت هتكلم اختك ازاى
استوب
ياترا عثمان هيقنع مامة ياسمين وياترا اييه الحاجه السريه للغايه اللى مطلوب فيها التعلب
عامر. خلاص نور هانم ممكن تاخديلى ميعاد من مامتك
نور. ليه
عامر.. ياسمين شوفى صحبتك هنا مفيش
نور. يعنى هنا اييه مفيش بقى قصدك اييه
ياسمين. بضحك يعنى هو عايز ميعاد من مامتك
نور. ليه
جاسم ضحك بصوته كله وبتسالى ليه
عامر. قولها يابنى
نور. الله هو فى ايييه مالك ياعم انت وهو
ياسمين. بس ياعم انت وهى نور حبيتى حضرة الظابط عايز يتجوزك اييه رايك
نور. ها
ياسمين. ها اييه موافقه ولا نسك على الموضوع
نور. نسك اييه طبعا موافقه
عامر. اييه ده احنا طلعنا واقعين
نور. لا يلبابا انا. مواقفه بس علشان خاطر انت اخو ياسمين
عامر. ياشيخه
نور. اه طبعا
عامر. لا انا كده هرجع فى كلامى
نور. نعم يابرنس ترجع فى ايييه دانا ماصدقت انك اتكلمت
عامر. مش بقولك واقعه
نور. اه ياعم واقعه
ياسمين. بس يا عامر بطل تكسفها
نور... قوليله ياسو اخوكى عمال يكسفنى
عامر. مقدرش يانورتى
جاسم. بت ياسمين هو اخوكى اتعلم السهوكه امتى
ياسمين. لما بقى يحب عقبالك ياجسوم
جاسم. لا خلاص راحت عليا
ياسمين. ليه ياخويا
جاسم. خلاص بقى بعد ايمى مفيش حب
ياسمين الله يرحمها حبيبى لازم تعيش حياتك وتشوف نفسك واكيد هتبقى ميسوطه لما ربنا يرزقك بالحب
جاسم. سيبها على الله قوليلى اييه اخبارك
ياسمين. انا ميت فل وعشره
جاسم. مفيش جديد
ياسمين... لا الحمدلله بقولك انا كده ميت فل وعشره
جاسم. اسكتى مش كنت هقع بلسانى
ياسمين. تقع بالسانك مع مين
جاسم. مع فهد باشا
ياسمين. ليه علشان اييه
جاسم. كان عايز يعرف مين التعلب
ياسمين. انا مش عارفه الموضوع ده شغاله ليه
جاسم. من حقه يعرف
ياسمين. مش من حقه اى حد يعرف انا من ساعة مااشتغلت فى. الداخلية محدش يعرف غير، فريقى اللى معظمه مات فى اخر عمليه
جاسم. فعلا بس هو مش هيسكت غير لما يعرف
ياسمين. ساعتها هارفعله القبعه
جاسم. بقولك تعالي ننزل نتغدى انا وانتي
ياسمين. لا ياعم عمتك اكيد عرفت ان انت وصلت واكيد منتظراك
جاسم. والله وحشانى موووت هطلعلها
ياسمين. اوك وانا هطلعك بس اخلص حاجه فى ايدى كده
جاسم. اوك اه عايزه اعرف ليه عملتي مكتب هندسى اخر الاخبار عرفت انك اشتغلتى فى شركه
ياسمين. لا انت قديم هحكيلك اطلع انت بس وانا جايه وراك
جاسم. اوك سلام مؤقت
ياسمين. سلام اخرج خد الاخ عامر بدل ماهو قاعد بيسبل للبت
جاسم. ههههههههه اخوكى اتغير اووووى
ياسمين. ههههههههه الحب بقى وخرج جاسم وشد عامر وعامر بيقوله ياعم سببنى
جاسم. اسيبك اييه وانت قاعد تتسهوك كده
عامر. الله مش خطيبتى
جاسم. لسه ياعم اختك كانت هتخرج تطردك
عامر. قادره وتعملها وضحكوا وفهد قبلهم وبيقوله جاسم هو انت هنا ليه
جاسم. جاى بيت عمتى الا هى مامة عامر
فهد. هو انت تقرب للعامر واللوا عثمان
جاسم. اللوا عثمان عمى وعامر ابن عمتى
فهد. اه تمام وسمع ياسمين بتقوله اييه ياجسوم لسه مطلعتش
جاسم.. لا ياحبيبتي وافف مع فهد صحبى
ياسمين. ازيك ياحضرة الظابط
فهد. اهلا وسهلا عن اذنكم وطلع وبعد ماطلع بيقول لنفسه وانت مالك مضايق يقولها حبيبتي انا مالى
ودخل على مامته سلم عليها ودخل اوضته وقبل مامته بتقوله ياحبيبي مش هتتغدى
فهد. لا ياامى ماليش، نفس هدخل انام ولما اصحى هقوم اتغدى
مامته. ماشى ياحبيبى نوم الهنا ودخل فهد بعد مااسناذن مامته
قعد على سريره وخاول ينام طيف ياسمين بيزوله
فهد... اييه اطلعى من دماغي
قلبه. حبيتها يافهد
فهد. لأ طبعا احب اييه
قلبه. لا انت قلبك حبها
فهد. قولتلك الىى زى ياسمين دى تتضرب بالنار مش تتحب
قلبه. ليه يعنى دى قمر
فهد. قمر، دى بت لسانها فالت منها وايديها طرشه
قلبه. قول كده
علشان علمت عليها بس متنكرش ان هى عجبتك
فهد بإبتسامة فعلا عجبتنى واللى عرفته من مازن ان هى استقالت من الشركه علشان ماكانش، عجبها عميل كل شويه يطلع فى الشغل عيب او من الاخر خاول معاها وعى ضربته على دماغه
قلبه. شوفت اللى زى دى تسيبلها البيت وانت مطمن
فهد عندك خق مش واحده تقولك بابى ومامى نزلت اشتغلت وكمان فتحت مكتب هندسى اشتهر بسرعة الصاروخ
قلبه... اعترف بحبها
فهد. لا حب ايييه انت ماشفتش جاسم بيقولها حبيبتي
قلبه. شوفت بس عادي ابن خالها
فهد. والله عادي الا هو ازاى لأ طبعا وكمان عامر واقف يبقي اكيد مابينهم حاجه
قلبه. اشك
فهد. براحتك وبطل رغى
قلبه. انا مابرغيش، خليك انت فى تفكيرك العقيم
فهد. ماشي ياعم سيبنى انام ممكن
قلبه. نام بس برضوا بتحبها
فهد. وربنا انت غلس وراح فى النوم نسيبه ونروح لشقة ياسمين وياسمين بتحكى لمامتها رد فعل نورهان لماعامر طلب ايديها
مامة ياسمين. ضحكت البت اتصدمت اصل ابن غشيم
عامر. ليه بقي ياست ماما
مامته. ياحبيبي مش، المفروض تمهد قبل ماتطلب، تجوزها
عامر. اش عرفنى بس يعني اتصدمت وهنجت مننا لحد مارجعت لطبعتها
مامته. مبروك ابقى اتصل بمامتها وخد ميعاد
عامر. ماهى هتاخد الميعاد
مامته. اسمع الكلام واعمل زى مابقولك
عامر. حاضر وبعدها بتقول لجاسم وانت ياحضرة المعنس، التاني
جاسم. هى الرجاله بيتقال عليها معنيه هى كمان
مامة ياسمين. اه طبعا مش مكسوفين من نفسكم عمركم 29سنه ولسه مفيش واحد عايز يتجوز
عامر. لا انا خلاص قعدتى اتحلت
مامته. بجد عقبال الاخ ده والاخت دى والاخ حازم
ياسمين. انا لاطلعيتى من الحسبه
مامتها. لا دانتى اول الحسبه ياحلوه
ياسمين. اشمعنا بقى
مامتها. علشان انتى بنت ولازم تجوز
ياسمين . ياسلام ليه ان شآء الله
مامتها. عرفنا وعادتنا بتقول كده
ياسمين. لا وانا بقول لا الجواز ده مشروع فاشل بكل حذافيره
عامر. لا طبعاً مين قال بايدك تخليه فاشل او ناجح
ياسمين. يايد مين
عامر. الطرفين هما اساس العلاقه
ياسمين. بس دلوقتي مفيش اى نجاح للعلاقه
حاسم. لا طبعاً مين قال فى علاقات كتييير نجاجها ولو كل طرف يجيى على نفسه الدنيا هتمشى
مامتهم مع احترامى ليكم الحب هو الاساس
ياسمين. هو ده لما يبقى فى حب نبقى نفكر
مامتها. ربنا يرزقكم الحب الحلال قومى يابهوات نجهز السفره
عامر. جاسم. هما مين معلش اللى يقوموا
مامة ياسمين. انتوا التلاته
ياسمين.
لا نازله المكتب
مامة ياسمين.. يالا يابت انتى اولهم
ياسمين. ده تعسف ياماما
مامتها. انا ياستى ست متعسفه يالا انجزى ورتى على نور تطلع تتغدى معانا ولو شيماء وتامر تحت ناديهم هما كمان
ياسمين تلمر وشيماء راحوا يتفقوا على شغل مش هيرجعوا دلوقتى انادى نور بس
مامتها. تمام والكل دخل يجهز الغداذ وياسمين اتصلت بنور وهى طلعت نسيبهم يتغدوا ونروح مقر الامن الوطنى اللوا عثمان مع العقيد احمد عامر
عثمان. هنعمل ايييه يااحمد لازم نقبض على العناصر دى قبل الانتشار
احمد. ياعثمان وفيها ايييه
عثمان. الموضوع كبير ممكن نخسر ولاد من ولادنا
احمد. وايييه الجديد يعني ماهو احنا كل يوم بنخسر من ولادنا الكتييير
عثمان. انا المرادي مرعوب
احمد. عثمان قول مالك كده وليه الرعب ده
عثمان.. التعلب مطلوب بالاسم
احمد. عادى واييه الرعب فى كده دانا اللى ابوها مش قلقان زيك كده
عثمان. يااحمد انت ازاى واخد الموضوع ببساطه
احمد. لانه بسيط جدا ياسمين طول عمرها بتدخل عمليات اخطر، من كده
عثمان. بس مش عارف مالى خايف كده
احمد. قلبك بقي خفيف ياسبادة اللوا
عثمان. مش عارف مش عارف
احمد هقولك على حاجه ممكن تطمنك
عثمان الخقتى بيها
احمد. اطلع معاها العمليه
عثمان هو يعني معرضتش يبقى معاها حد
احمد. اترفض
عثمان. للاسف اه لان الموضوع سرى للغايه
احمد سيبها على الله بس للأسف فيه مشكله
عثمان. عارفها ناهد
احمد. بالظبط
عثمان. لازم تعرف علشان متفاجاش لو قدر الله حصل حاجه
احمد. ماليش فيه اختك واتصرف معاها
عثمان. ربنا يستر، بقي ناهد اليومين دوووول بقت صعبه
احمد. وبذات من ناخية ياسمين
عثمان. بتخاف عليها اووووووى
احمد. عارف بس خوف اوفر الصراحه هى متعرفش جبروت بنتها
عثمان. هى عارفة بس ده طبيعي خوف ام
احمد. ربنا معاك بقي تقدر، تقنعها ان ياسمين لسه موجوده فى شغلها وان هى مطلوبه فى عمليه تخص امن البلد
عثمان. ان شاء الله هقنعها
احمد. ربنا معاك وفتح الباب همشى انا علشان اروح اطمن على جاسم وحشنى ابن الايييه
عثمان. الحمدلله ان هو كمان رجع لطبعته وشغله
احمد. اه اللى شافوه كان صعب انت مش فاكر اللى حصل للياسمين
عثمان. فاكر بس الحمدلله رجعت هى كمان
احمد. الحمدلله اسيبك بثى علشان الحق اروح وشوف انت هتكلم اختك ازاى
استوب
ياترا عثمان هيقنع مامة ياسمين وياترا اييه الحاجه السريه للغايه اللى مطلوب فيها التعلب
حوقلوا لعلها ساعة استجابه
ابتدا الجيم بين فهد وياسمين والانتين كانوا ند للبعض مره فهد يكسب ومره ياسمين تكسب. والدنيا والعه مابينهم وكل واحد فيهم عايز يقوم يمسك فى زمارة رقبة التانى والكل قلقان
حازم ...... عامراختك هتولع فيه
عامر.. هو اللى مصر يشرب
حازم. ماهو لو يعرف ان هى التعلب كان اتهد وسكت
عامر. ماهو ده هيجنه وهما بيلعبوا ياسمين قامت مبروك عليك الخساره ياكابتن
فهد. لالسه الجيم مخلصشى
ياسمين. لا خلص انت كسبت وانا كسبت والجيم الاخير، كان هو الفيصل وانا اللى كسبت ولاايييه ياجماعه
الكل ايد كلامها وراحت ناحية مامته بتقولها زوزه ابنك كان باين بيرضع لبن حمير
مامة فهد. ههههههههه فى دى عندك حق
ياسمين. بصوت واطى اييه رايك. علمت عليه
مامة فهد. اتا مش عارفه مالكم عاملين زى القط والفار
ياسمين. اتا خالص هو اللى حاططنى فى دماغه ياريته بعد الخساره يبعد
مامة فهد. ده هيقرب، وهيقرب اسالينى ابنى وانا عارفاه
ياسمين. هو حر بس يلريته مايزعل نسيبهم ونروح لااصحاب ياسمين
نور.. ياسمين دى حبار دى قاعده قدامه ولاخايفه منه
شيماء. حبيبتي هى دى ياسمين تعالي شوفيها وهى واقفه للبشمهندس حمزه كان ناقصلها تكه وتضربه
نور. لا انا اتفاجات معقوله الكيوت دى يطلع منها كده
شيماء. انا نظرته خوفتتنى
تامر. يابنتى انتى غيرها
.. شيماء. اه عندك حق
نور.. بس ياسمين مش فارق معاها
ياسمين. نور حبيبتي مالك مذبعله كده ليه
نور، هو انتي مش بتخافى ده نظرته تخوف
ياسمين. بضحك انا للاسف طريق الخوف ميعرفليش طريق
نور. طيب انا نفسي ابقى زيك
شيماء. اتا قولتلها قبلك جه عليها عامر وحازم يابنتى خليكي زى ماانتى دى مفتريه وجباره
ياسمين.. والنبى اييه
حازم وعامر، والنبى اه
مامة ياسمين. تعالوا ياولاد تعالوا نتعشى مع بعض
نور،. اعذرينا ياطنط انا كده هتاخر، على ماما
ياسمين. متخافيش هوصلك واتا رنيت عليها واستاذنت منها
نور. نفسي اعرف عملتلها ايييه دى بتحبك حب وبتدعيلك
ياسمين. ده نظام قر
نور.
ياسمين. يابنتى قدرات
مامة فهد. ههههههههه ياسمين اللى يعرفها لازم يحبها
ياسمين. خدى قلبى يازوزوه
مامة حازم. تعرفوا ياسمين دى بنوته عسل الدنيا ملهاش طعم من غيرها
ياسمين. قلبى يافوفه
حازم. ياماما هى ناقصه نفخه كلكم عاملين تنفخوها علينا
ياسمين. يارب على الغيره
..
عامر. ماهو مش كده كله ياسمين
اللوا عثمان. ماهى واحده وبس
حازم. اهو ياغم شويه شويه هتلاقى يعملوها اغانى باسمها
ياسمين. موتوا بغيظكم
باباها. ياسمين دى نوارة بيتنا
ياسمين. حبيبي ياابوحميد ياناس احبه اكتر، من كده قلبى وربنا
باباها بعتلها بوسه
ياسمين واتتى يانهوده
مامتها وانا هقول ايييه بعد كل اللى اتقال غير،انك وردتى
عامر. يالا ياجدعان مش هنخلص من وصلة المدح. لست ياسمين هانم
حازم. يابنى تحس ان هما بيمدحوا ياسمين صبري
مامة حازم. دى احسن منها ياحبييى دى ياسمين واحده بس والباقى مجرد اسم
ياسمين. بطلغ لسانها ليهم والكل ضحك عليهم وفهد قاعدهيطق
مامة ياسمين. عمركم ماهتكبروا
ياسمين. ونكبر ليه ياماما هو فى احلى من اننا نفضل صغيرين
باباها يالا ياولاد نقعد ناكل
فهد.. معلش ياعمى انا بستاذن ان انزل
بابا ياسمين. ليه يافهد حبيبي خلينا قاعدين مع بعض اللمه دى مش بتحصل كتير
مامته اقعد يافهد ياحبيبي خلينا قاعدين شويه
فهد. ياماما
مامته علشان خاطري
فهد . ماشى وكملوا السهره فات وقت كتيير بعد اللمه دى ياسمين فتحت المكتب وسبحان الله المكتب اتعرف واشتغل وفى فهد قاعد فى مكتبه دخل واحد صاحبه
... فهد حبيبي وحشني ياراجل
فهد .. جاسم معقوله فينك
جاسم فى الدنيا
فهد قام حضنه بيقوله وحشتى اوووى
جاسم. وانت اكتر
فهد. فين اراضيك
جاسم. انت عارف بغد الحادثه الكبيره اللى حصلت لينا فى اخر عمليه وكل زمايلنا ماتوا فيها وانا اتصابت وبسببها التعلب ساب الداخليه
فهد. بس التعلب مسبش الداخليه ده اخر عمليه كنا مع بعض
جاسم. يبقى اللوا عثمان مواقفش زى ماعمل معايا
فهد هو انت تعرف شخصيه التعلب
جاسم. طبعا اع دخل عليهم عامر حصنه بيقوله جاسم حبيبي وحشنى حمدالله على سلامتك نورت المقر وبصوت واطى اوعى تكون قولت على شخصية التعلب
جاسم. كنت لسه
عامر. طيب الحمدلله اوعى تقول
جاسم. ليه
عامر. بعدين
جاسم. تمام فهد مين التعلب انت تعرفه شخصيا
جاسم. اه طبعا انا اشتغلت معاه بس كشكل لا
فهد. طيب، هو كده تعرفه
جاسم ياعم انا ليا غير شغله
فهد.. بشك اه فعلا عندك حق حمدالله علي سلامتك ياحبيبي ونورت مكانك
جاسم. حبيبي تسلم المكان منور بيكم استاذن اروح للوا عثمان اسلم عليه
عامر استنى انا جاى معاك وخرجوا وفهد بيقول هو فى اييه جاسم كان هيقول بس لما عامر جاله واتكلموا بصوت واطى رجع فى كلامه لا السر عند عامر معقوله يكون اللوا عثمان اكيد لا ده سنه صغير ممكن يكون حازم برضوا لا
فهد... لا انا لازم اعرف بنفسي وبغد التفكير كمل شغله نسيبه ونروح لجاسم وعامر
جاسم. ليه مخلتنيش اقوله عن شخصيه التعلب
عامر. اصلك متعرفش اللى حصل مابينهم
جاسم بين التعلب ولا ياسو
عامر. ياسو طبعا
جاسم. يعنى هو ميعرفش ان هى هو
عامر. لا ولسه كمان غلباه فى الشطرنج
جاسم كمان اختك دى جباره هى اخبارها اييه صحيح
عامر. هى لو تعرف ان انت رجعت هتلاقيها جايه ناطه
جاسم... انا عايز اشوفها ياعامر
عامر. تعالي ندخل للوا عثمان وبعدها نروحلها فى مكتبها الهندسى
جاسم.. اييه ده هى رجعت للهندسه
عامر. اه وماشاء الله شويه وهتبقى سيدة اعمال
جاسم. طول عمرها شاطره
عامر فعلا دى اللى بيتبطق عليها سبع صنايع بس البخت ضايع
جاسم.. ههههههههه ربنا يوفقها هى تستاهل كل خير
عامر. نفسي فى مره ماقاليش حد. يشكر فيها
جاسم... علشان هى تستاهل
عامر. طيب يالا ياخويا مش هنهلص منك ولامن اللوا عثمان كان مفيش حد فى الداخليه غيرها
جاسم. بس حبيبتك
عامر. ياسو دى مش حبيبتى دى روحى
جاسم. ربنا يخليكم لبعض
عامر. يارب يالا ودخلوا للوا عثمان. واللوا عثمان رحب بيه
جاسم. بشكر حضرتك على وقوفك جنبى وجودى هنا لحد دلوقتي
عثمان. انتوا ولادى اللى تعبت فى تربيتكم مقدرش اخسر واحد فيهم كفايه اللى خسرتهم
جاسم. ربنا يخليك لينا طول عمرك اب للكل وعمرك مافرقت مابين حد فينا
عامر. لا فرق
عثمان.. اخرس ياحيوان
عامر. اهو شوفت عند ياسو وبيقلب
جاسم. حقه وحقها
عامر. يارب على التطبيل ياناس كفايه بقى
عثمان. يارب تسمعك
عامر. لا ياعمنا دى دلوقتى محدش بيكلمها
عثمان. حقها يابابا بنتى شاطره
عامر. فعلا البت دى مخاويه
جاسم. لا ذكائها خارق الله يرحمه محمد بيقول ليها حق يبقى لقبها التعلب
عثمان. عندها دهاء، مش موجود عند حد تاني
عامر. تعرف سيادة الىوا جاسم كان هيقول لفهد
عثمان. وعرف
عامر. لا ماانا لحقته
عثمان. بس قريب هيعرف
عامر. دى حاجه اكيده الفهد هيوصل هيوصل
جاسم. معلش ممكن سؤال
عثمان. عارف السؤال انتوا ليه مخبين شخصيه التعلب
عامر. انا نفسي معرفش اسال سيادة اللوا
عثمان..عايزه اشوف رد فعله
جاسم وعامر،. بس ولا سيادتك ناوى على حاجه
عثمان. اتا خالص يالا ياض انت وهو ياسمين عرفت ان جاسم وصل كانت جايه على هنا قولتلها هبعتهولك عندك يالا سكتكم خضره وجاسم وعامر ضحكوا وخرجوا واتوجهوا للمكتب ياسمين بعد وقت وصلوا وطلعوا على المكتب ونور اول ماشافته حضرة الظابط منور
عامر. دنورك يااستاذه نور ممكن نقابل البشمهندسه ياسمين
نور. حاضر هبلغها
عامر. قوليلها معاها جاسم
نور. حاضر مسكت تليفون المكتب وبلغت ياسمين وياسمين خرجت واول ماشافت جاسم
جاسم. جرى عليها ياسو وخشانى
عامر. ياض احترم نفسك اخوها واقف معاك
جاسم. امشى
ياسمين. تعالي ياجسوم انت كمان وحشنى
عامر لا انتوا الاتنين عياركم فلت
جاسم. ياض اخت واخوها انت مالك وكل ده ونور واقفه فاتحه بوقها بعد ماجاسم وياسمين دخلوا
عامر. بضحك جاسم زيى بالظيط لانه ابن خالى واخويا فى الرضاعه
نور. اه انا اسفه بس الصراحه استغربت متزعلش منى
عامر. مقدرش ازعل يانور منك
نور.... ها
عامر. القمر مرتبطه
نور. ها
عامر هوانتى هتفضلى مذبهله كده
نور...
عامر. بصوت واطى بحبك وعايز اتجوزك
نور، اغمن عليها
عامر،... الحقينى ياياسمين صحبتك
ياسمين. خرجت جرى وشافت نور وهى نغمى عليها بتقوله قولتلها ايييه
عامر. انا بقولها عايز اتجوزك
ياسمين... ياغبى هو ده كلام بتقال من غير تمهيد
عامر. هو ده محتاج تمهيد اش غرفتى انا
جاسم. طيب فوقيها الاول وبعدين اتكلموا
ياسمين. اه صح وفزقها وبغد مانور فاقت فضلت متنحه
عامر.. هى مالها مبلمه كده ليه
ياسمين..
عامر. لدرجادى هى بايره
نور سمعته بايره فى عينك
ياسمين.. وجاسم وعامر ضحكوا عليها
عامر. خلاص نور هانم ممكن تاخديلى ميعاد من مامتك
نور. ليه
عامر.. ياسمين شوفى صحبتك هنا مفيش
نور. يعنى هنا اييه مفيش بقى قصدك اييه
ياسمين. بضحك يعنى هو عايز ميعاد من مامتك
نور. ليه
جاسم ضحك بصوته كله وبتسالى ليه
عامر. قولها يابنى
نور. الله هو فى ايييه مالك ياعم انت وهو
ياسمين. بس ياعم انت وهى نور حبيتى حضرة الظابط عايز يتجوزك اييه رايك
نور. ها
ياسمين. ها اييه موافقه ولا نسك على الموضوع
نور. نسك اييه طبعا موافقه
عامر. اييه ده احنا طلعنا واقعين
نور. لا يلبابا انا. مواقفه بس علشان خاطر انت اخو ياسمين
عامر. ياشيخه
نور. اه طبعا
عامر. لا انا كده هرجع فى كلامى
نور. نعم يابرنس ترجع فى ايييه دانا ماصدقت انك اتكلمت
عامر. مش بقولك واقعه
نور. اه ياعم واقعه
ياسمين. بس يا عامر بطل تكسفها
نور... قوليله ياسو اخوكى عمال يكسفنى
عامر. مقدرش يانورتى
جاسم. بت ياسمين هو اخوكى اتعلم السهوكه امتى
ياسمين. لما بقى يحب عقبالك ياجسوم
جاسم. لا خلاص راحت عليا
ياسمين. ليه ياخويا
جاسم. خلاص بقى بعد ايمى مفيش حب
ياسمين الله يرحمها حبيبى لازم تعيش حياتك وتشوف نفسك واكيد هتبقى ميسوطه لما ربنا يرزقك بالحب
جاسم. سيبها على الله قوليلى اييه اخبارك
ياسمين. انا ميت فل وعشره
جاسم. مفيش جديد
ياسمين... لا الحمدلله بقولك انا كده ميت فل وعشره
جاسم. اسكتى مش كنت هقع بلسانى
ياسمين. تقع بالسانك مع مين
جاسم. مع فهد باشا
ياسمين. ليه علشان اييه
جاسم. كان عايز يعرف مين التعلب
ياسمين. انا مش عارفه الموضوع ده شغاله ليه
جاسم. من حقه يعرف
ياسمين. مش من حقه اى حد يعرف انا من ساعة مااشتغلت فى. الداخلية محدش يعرف غير، فريقى اللى معظمه مات فى اخر عمليه
جاسم. فعلا بس هو مش هيسكت غير لما يعرف
ياسمين. ساعتها هارفعله القبعه
جاسم. بقولك تعالي ننزل نتغدى انا وانتي
ياسمين. لا ياعم عمتك اكيد عرفت ان انت وصلت واكيد منتظراك
جاسم. والله وحشانى موووت هطلعلها
ياسمين. اوك وانا هطلعك بس اخلص حاجه فى ايدى كده
جاسم. اوك اه عايزه اعرف ليه عملتي مكتب هندسى اخر الاخبار عرفت انك اشتغلتى فى شركه
ياسمين. لا انت قديم هحكيلك اطلع انت بس وانا جايه وراك
جاسم. اوك سلام مؤقت
ياسمين. سلام اخرج خد الاخ عامر بدل ماهو قاعد بيسبل للبت
جاسم. ههههههههه اخوكى اتغير اووووى
ياسمين. ههههههههه الحب بقى وخرج جاسم وشد عامر وعامر بيقوله ياعم سببنى
جاسم. اسيبك اييه وانت قاعد تتسهوك كده
عامر. الله مش خطيبتى
جاسم. لسه ياعم اختك كانت هتخرج تطردك
عامر. قادره وتعملها وضحكوا وفهد قبلهم وبيقوله جاسم هو انت هنا ليه
جاسم. جاى بيت عمتى الا هى مامة عامر
فهد. هو انت تقرب للعامر واللوا عثمان
جاسم. اللوا عثمان عمى وعامر ابن عمتى
فهد. اه تمام وسمع ياسمين بتقوله اييه ياجسوم لسه مطلعتش
جاسم.. لا ياحبيبتي وافف مع فهد صحبى
ياسمين. ازيك ياحضرة الظابط
فهد. اهلا وسهلا عن اذنكم وطلع وبعد ماطلع بيقول لنفسه وانت مالك مضايق يقولها حبيبتي انا مالى
ودخل على مامته سلم عليها ودخل اوضته وقبل مامته بتقوله ياحبيبي مش هتتغدى
فهد. لا ياامى ماليش، نفس هدخل انام ولما اصحى هقوم اتغدى
مامته. ماشى ياحبيبى نوم الهنا ودخل فهد بعد مااسناذن مامته
قعد على سريره وخاول ينام طيف ياسمين بيزوله
فهد... اييه اطلعى من دماغي
قلبه. حبيتها يافهد
فهد. لأ طبعا احب اييه
قلبه. لا انت قلبك حبها
فهد. قولتلك الىى زى ياسمين دى تتضرب بالنار مش تتحب
قلبه. ليه يعنى دى قمر
فهد. قمر، دى بت لسانها فالت منها وايديها طرشه
قلبه. قول كده
فهد بإبتسامة فعلا عجبتنى واللى عرفته من مازن ان هى استقالت من الشركه علشان ماكانش، عجبها عميل كل شويه يطلع فى الشغل عيب او من الاخر خاول معاها وعى ضربته على دماغه
قلبه. شوفت اللى زى دى تسيبلها البيت وانت مطمن
فهد عندك خق مش واحده تقولك بابى ومامى نزلت اشتغلت وكمان فتحت مكتب هندسى اشتهر بسرعة الصاروخ
قلبه... اعترف بحبها
فهد. لا حب ايييه انت ماشفتش جاسم بيقولها حبيبتي
قلبه. شوفت بس عادي ابن خالها
فهد. والله عادي الا هو ازاى لأ طبعا وكمان عامر واقف يبقي اكيد مابينهم حاجه
قلبه. اشك
فهد. براحتك وبطل رغى
قلبه. انا مابرغيش، خليك انت فى تفكيرك العقيم
فهد. ماشي ياعم سيبنى انام ممكن
قلبه. نام بس برضوا بتحبها
فهد. وربنا انت غلس وراح فى النوم نسيبه ونروح لشقة ياسمين وياسمين بتحكى لمامتها رد فعل نورهان لماعامر طلب ايديها
مامة ياسمين. ضحكت البت اتصدمت اصل ابن غشيم
عامر. ليه بقي ياست ماما
مامته. ياحبيبي مش، المفروض تمهد قبل ماتطلب، تجوزها
عامر. اش عرفنى بس يعني اتصدمت وهنجت مننا لحد مارجعت لطبعتها
مامته. مبروك ابقى اتصل بمامتها وخد ميعاد
عامر. ماهى هتاخد الميعاد
مامته. اسمع الكلام واعمل زى مابقولك
عامر. حاضر وبعدها بتقول لجاسم وانت ياحضرة المعنس، التاني
جاسم. هى الرجاله بيتقال عليها معنيه هى كمان
مامة ياسمين. اه طبعا مش مكسوفين من نفسكم عمركم 29سنه ولسه مفيش واحد عايز يتجوز
عامر. لا انا خلاص قعدتى اتحلت
مامته. بجد عقبال الاخ ده والاخت دى والاخ حازم
ياسمين. انا لاطلعيتى من الحسبه
مامتها. لا دانتى اول الحسبه ياحلوه
ياسمين. اشمعنا بقى
مامتها. علشان انتى بنت ولازم تجوز
ياسمين . ياسلام ليه ان شآء الله
مامتها. عرفنا وعادتنا بتقول كده
ياسمين. لا وانا بقول لا الجواز ده مشروع فاشل بكل حذافيره
عامر. لا طبعاً مين قال بايدك تخليه فاشل او ناجح
ياسمين. يايد مين
عامر. الطرفين هما اساس العلاقه
ياسمين. بس دلوقتي مفيش اى نجاح للعلاقه
حاسم. لا طبعاً مين قال فى علاقات كتييير نجاجها ولو كل طرف يجيى على نفسه الدنيا هتمشى
مامتهم مع احترامى ليكم الحب هو الاساس
ياسمين. هو ده لما يبقى فى حب نبقى نفكر
مامتها. ربنا يرزقكم الحب الحلال قومى يابهوات نجهز السفره
عامر. جاسم. هما مين معلش اللى يقوموا
مامة ياسمين. انتوا التلاته
ياسمين.
مامة ياسمين.. يالا يابت انتى اولهم
ياسمين. ده تعسف ياماما
مامتها. انا ياستى ست متعسفه يالا انجزى ورتى على نور تطلع تتغدى معانا ولو شيماء وتامر تحت ناديهم هما كمان
ياسمين تلمر وشيماء راحوا يتفقوا على شغل مش هيرجعوا دلوقتى انادى نور بس
مامتها. تمام والكل دخل يجهز الغداذ وياسمين اتصلت بنور وهى طلعت نسيبهم يتغدوا ونروح مقر الامن الوطنى اللوا عثمان مع العقيد احمد عامر
عثمان. هنعمل ايييه يااحمد لازم نقبض على العناصر دى قبل الانتشار
احمد. ياعثمان وفيها ايييه
عثمان. الموضوع كبير ممكن نخسر ولاد من ولادنا
احمد. وايييه الجديد يعني ماهو احنا كل يوم بنخسر من ولادنا الكتييير
عثمان. انا المرادي مرعوب
احمد. عثمان قول مالك كده وليه الرعب ده
عثمان.. التعلب مطلوب بالاسم
احمد. عادى واييه الرعب فى كده دانا اللى ابوها مش قلقان زيك كده
عثمان. يااحمد انت ازاى واخد الموضوع ببساطه
احمد. لانه بسيط جدا ياسمين طول عمرها بتدخل عمليات اخطر، من كده
عثمان. بس مش عارف مالى خايف كده
احمد. قلبك بقي خفيف ياسبادة اللوا
عثمان. مش عارف مش عارف
احمد هقولك على حاجه ممكن تطمنك
عثمان الخقتى بيها
احمد. اطلع معاها العمليه
عثمان هو يعني معرضتش يبقى معاها حد
احمد. اترفض
عثمان. للاسف اه لان الموضوع سرى للغايه
احمد سيبها على الله بس للأسف فيه مشكله
عثمان. عارفها ناهد
احمد. بالظبط
عثمان. لازم تعرف علشان متفاجاش لو قدر الله حصل حاجه
احمد. ماليش فيه اختك واتصرف معاها
عثمان. ربنا يستر، بقي ناهد اليومين دوووول بقت صعبه
احمد. وبذات من ناخية ياسمين
عثمان. بتخاف عليها اووووووى
احمد. عارف بس خوف اوفر الصراحه هى متعرفش جبروت بنتها
عثمان. هى عارفة بس ده طبيعي خوف ام
احمد. ربنا معاك بقي تقدر، تقنعها ان ياسمين لسه موجوده فى شغلها وان هى مطلوبه فى عمليه تخص امن البلد
عثمان. ان شاء الله هقنعها
احمد. ربنا معاك وفتح الباب همشى انا علشان اروح اطمن على جاسم وحشنى ابن الايييه
عثمان. الحمدلله ان هو كمان رجع لطبعته وشغله
احمد. اه اللى شافوه كان صعب انت مش فاكر اللى حصل للياسمين
عثمان. فاكر بس الحمدلله رجعت هى كمان
احمد. الحمدلله اسيبك بثى علشان الحق اروح وشوف انت هتكلم اختك ازاى
استوب
ياترا عثمان هيقنع مامة ياسمين وياترا اييه الحاجه السريه للغايه اللى مطلوب فيها التعلب
عامر. خلاص نور هانم ممكن تاخديلى ميعاد من مامتك
نور. ليه
عامر.. ياسمين شوفى صحبتك هنا مفيش
نور. يعنى هنا اييه مفيش بقى قصدك اييه
ياسمين. بضحك يعنى هو عايز ميعاد من مامتك
نور. ليه
جاسم ضحك بصوته كله وبتسالى ليه
عامر. قولها يابنى
نور. الله هو فى ايييه مالك ياعم انت وهو
ياسمين. بس ياعم انت وهى نور حبيتى حضرة الظابط عايز يتجوزك اييه رايك
نور. ها
ياسمين. ها اييه موافقه ولا نسك على الموضوع
نور. نسك اييه طبعا موافقه
عامر. اييه ده احنا طلعنا واقعين
نور. لا يلبابا انا. مواقفه بس علشان خاطر انت اخو ياسمين
عامر. ياشيخه
نور. اه طبعا
عامر. لا انا كده هرجع فى كلامى
نور. نعم يابرنس ترجع فى ايييه دانا ماصدقت انك اتكلمت
عامر. مش بقولك واقعه
نور. اه ياعم واقعه
ياسمين. بس يا عامر بطل تكسفها
نور... قوليله ياسو اخوكى عمال يكسفنى
عامر. مقدرش يانورتى
جاسم. بت ياسمين هو اخوكى اتعلم السهوكه امتى
ياسمين. لما بقى يحب عقبالك ياجسوم
جاسم. لا خلاص راحت عليا
ياسمين. ليه ياخويا
جاسم. خلاص بقى بعد ايمى مفيش حب
ياسمين الله يرحمها حبيبى لازم تعيش حياتك وتشوف نفسك واكيد هتبقى ميسوطه لما ربنا يرزقك بالحب
جاسم. سيبها على الله قوليلى اييه اخبارك
ياسمين. انا ميت فل وعشره
جاسم. مفيش جديد
ياسمين... لا الحمدلله بقولك انا كده ميت فل وعشره
جاسم. اسكتى مش كنت هقع بلسانى
ياسمين. تقع بالسانك مع مين
جاسم. مع فهد باشا
ياسمين. ليه علشان اييه
جاسم. كان عايز يعرف مين التعلب
ياسمين. انا مش عارفه الموضوع ده شغاله ليه
جاسم. من حقه يعرف
ياسمين. مش من حقه اى حد يعرف انا من ساعة مااشتغلت فى. الداخلية محدش يعرف غير، فريقى اللى معظمه مات فى اخر عمليه
جاسم. فعلا بس هو مش هيسكت غير لما يعرف
ياسمين. ساعتها هارفعله القبعه
جاسم. بقولك تعالي ننزل نتغدى انا وانتي
ياسمين. لا ياعم عمتك اكيد عرفت ان انت وصلت واكيد منتظراك
جاسم. والله وحشانى موووت هطلعلها
ياسمين. اوك وانا هطلعك بس اخلص حاجه فى ايدى كده
جاسم. اوك اه عايزه اعرف ليه عملتي مكتب هندسى اخر الاخبار عرفت انك اشتغلتى فى شركه
ياسمين. لا انت قديم هحكيلك اطلع انت بس وانا جايه وراك
جاسم. اوك سلام مؤقت
ياسمين. سلام اخرج خد الاخ عامر بدل ماهو قاعد بيسبل للبت
جاسم. ههههههههه اخوكى اتغير اووووى
ياسمين. ههههههههه الحب بقى وخرج جاسم وشد عامر وعامر بيقوله ياعم سببنى
جاسم. اسيبك اييه وانت قاعد تتسهوك كده
عامر. الله مش خطيبتى
جاسم. لسه ياعم اختك كانت هتخرج تطردك
عامر. قادره وتعملها وضحكوا وفهد قبلهم وبيقوله جاسم هو انت هنا ليه
جاسم. جاى بيت عمتى الا هى مامة عامر
فهد. هو انت تقرب للعامر واللوا عثمان
جاسم. اللوا عثمان عمى وعامر ابن عمتى
فهد. اه تمام وسمع ياسمين بتقوله اييه ياجسوم لسه مطلعتش
جاسم.. لا ياحبيبتي وافف مع فهد صحبى
ياسمين. ازيك ياحضرة الظابط
فهد. اهلا وسهلا عن اذنكم وطلع وبعد ماطلع بيقول لنفسه وانت مالك مضايق يقولها حبيبتي انا مالى
ودخل على مامته سلم عليها ودخل اوضته وقبل مامته بتقوله ياحبيبي مش هتتغدى
فهد. لا ياامى ماليش، نفس هدخل انام ولما اصحى هقوم اتغدى
مامته. ماشى ياحبيبى نوم الهنا ودخل فهد بعد مااسناذن مامته
قعد على سريره وخاول ينام طيف ياسمين بيزوله
فهد... اييه اطلعى من دماغي
قلبه. حبيتها يافهد
فهد. لأ طبعا احب اييه
قلبه. لا انت قلبك حبها
فهد. قولتلك الىى زى ياسمين دى تتضرب بالنار مش تتحب
قلبه. ليه يعنى دى قمر
فهد. قمر، دى بت لسانها فالت منها وايديها طرشه
قلبه. قول كده
فهد بإبتسامة فعلا عجبتنى واللى عرفته من مازن ان هى استقالت من الشركه علشان ماكانش، عجبها عميل كل شويه يطلع فى الشغل عيب او من الاخر خاول معاها وعى ضربته على دماغه
قلبه. شوفت اللى زى دى تسيبلها البيت وانت مطمن
فهد عندك خق مش واحده تقولك بابى ومامى نزلت اشتغلت وكمان فتحت مكتب هندسى اشتهر بسرعة الصاروخ
قلبه... اعترف بحبها
فهد. لا حب ايييه انت ماشفتش جاسم بيقولها حبيبتي
قلبه. شوفت بس عادي ابن خالها
فهد. والله عادي الا هو ازاى لأ طبعا وكمان عامر واقف يبقي اكيد مابينهم حاجه
قلبه. اشك
فهد. براحتك وبطل رغى
قلبه. انا مابرغيش، خليك انت فى تفكيرك العقيم
فهد. ماشي ياعم سيبنى انام ممكن
قلبه. نام بس برضوا بتحبها
فهد. وربنا انت غلس وراح فى النوم نسيبه ونروح لشقة ياسمين وياسمين بتحكى لمامتها رد فعل نورهان لماعامر طلب ايديها
مامة ياسمين. ضحكت البت اتصدمت اصل ابن غشيم
عامر. ليه بقي ياست ماما
مامته. ياحبيبي مش، المفروض تمهد قبل ماتطلب، تجوزها
عامر. اش عرفنى بس يعني اتصدمت وهنجت مننا لحد مارجعت لطبعتها
مامته. مبروك ابقى اتصل بمامتها وخد ميعاد
عامر. ماهى هتاخد الميعاد
مامته. اسمع الكلام واعمل زى مابقولك
عامر. حاضر وبعدها بتقول لجاسم وانت ياحضرة المعنس، التاني
جاسم. هى الرجاله بيتقال عليها معنيه هى كمان
مامة ياسمين. اه طبعا مش مكسوفين من نفسكم عمركم 29سنه ولسه مفيش واحد عايز يتجوز
عامر. لا انا خلاص قعدتى اتحلت
مامته. بجد عقبال الاخ ده والاخت دى والاخ حازم
ياسمين. انا لاطلعيتى من الحسبه
مامتها. لا دانتى اول الحسبه ياحلوه
ياسمين. اشمعنا بقى
مامتها. علشان انتى بنت ولازم تجوز
ياسمين . ياسلام ليه ان شآء الله
مامتها. عرفنا وعادتنا بتقول كده
ياسمين. لا وانا بقول لا الجواز ده مشروع فاشل بكل حذافيره
عامر. لا طبعاً مين قال بايدك تخليه فاشل او ناجح
ياسمين. يايد مين
عامر. الطرفين هما اساس العلاقه
ياسمين. بس دلوقتي مفيش اى نجاح للعلاقه
حاسم. لا طبعاً مين قال فى علاقات كتييير نجاجها ولو كل طرف يجيى على نفسه الدنيا هتمشى
مامتهم مع احترامى ليكم الحب هو الاساس
ياسمين. هو ده لما يبقى فى حب نبقى نفكر
مامتها. ربنا يرزقكم الحب الحلال قومى يابهوات نجهز السفره
عامر. جاسم. هما مين معلش اللى يقوموا
مامة ياسمين. انتوا التلاته
ياسمين.
مامة ياسمين.. يالا يابت انتى اولهم
ياسمين. ده تعسف ياماما
مامتها. انا ياستى ست متعسفه يالا انجزى ورتى على نور تطلع تتغدى معانا ولو شيماء وتامر تحت ناديهم هما كمان
ياسمين تلمر وشيماء راحوا يتفقوا على شغل مش هيرجعوا دلوقتى انادى نور بس
مامتها. تمام والكل دخل يجهز الغداذ وياسمين اتصلت بنور وهى طلعت نسيبهم يتغدوا ونروح مقر الامن الوطنى اللوا عثمان مع العقيد احمد عامر
عثمان. هنعمل ايييه يااحمد لازم نقبض على العناصر دى قبل الانتشار
احمد. ياعثمان وفيها ايييه
عثمان. الموضوع كبير ممكن نخسر ولاد من ولادنا
احمد. وايييه الجديد يعني ماهو احنا كل يوم بنخسر من ولادنا الكتييير
عثمان. انا المرادي مرعوب
احمد. عثمان قول مالك كده وليه الرعب ده
عثمان.. التعلب مطلوب بالاسم
احمد. عادى واييه الرعب فى كده دانا اللى ابوها مش قلقان زيك كده
عثمان. يااحمد انت ازاى واخد الموضوع ببساطه
احمد. لانه بسيط جدا ياسمين طول عمرها بتدخل عمليات اخطر، من كده
عثمان. بس مش عارف مالى خايف كده
احمد. قلبك بقي خفيف ياسبادة اللوا
عثمان. مش عارف مش عارف
احمد هقولك على حاجه ممكن تطمنك
عثمان الخقتى بيها
احمد. اطلع معاها العمليه
عثمان هو يعني معرضتش يبقى معاها حد
احمد. اترفض
عثمان. للاسف اه لان الموضوع سرى للغايه
احمد سيبها على الله بس للأسف فيه مشكله
عثمان. عارفها ناهد
احمد. بالظبط
عثمان. لازم تعرف علشان متفاجاش لو قدر الله حصل حاجه
احمد. ماليش فيه اختك واتصرف معاها
عثمان. ربنا يستر، بقي ناهد اليومين دوووول بقت صعبه
احمد. وبذات من ناخية ياسمين
عثمان. بتخاف عليها اووووووى
احمد. عارف بس خوف اوفر الصراحه هى متعرفش جبروت بنتها
عثمان. هى عارفة بس ده طبيعي خوف ام
احمد. ربنا معاك بقي تقدر، تقنعها ان ياسمين لسه موجوده فى شغلها وان هى مطلوبه فى عمليه تخص امن البلد
عثمان. ان شاء الله هقنعها
احمد. ربنا معاك وفتح الباب همشى انا علشان اروح اطمن على جاسم وحشنى ابن الايييه
عثمان. الحمدلله ان هو كمان رجع لطبعته وشغله
احمد. اه اللى شافوه كان صعب انت مش فاكر اللى حصل للياسمين
عثمان. فاكر بس الحمدلله رجعت هى كمان
احمد. الحمدلله اسيبك بثى علشان الحق اروح وشوف انت هتكلم اختك ازاى
استوب
ياترا عثمان هيقنع مامة ياسمين وياترا اييه الحاجه السريه للغايه اللى مطلوب فيها التعلب
حوقلوا لعلها ساعة استجابه
