اخر الروايات

رواية مشاكسة الفهد الفصل السادس 6 بقلم مريم سيد

رواية مشاكسة الفهد الفصل السادس 6 بقلم مريم سيد


الفصل السادس
ياسمين اتفاجات اول مادخلت الشركة بوجود ورد كتيير ومكتوب حقك عليا سامحيني والله العظيم ماكنش بايدى

ياسمين. دحلت بتقول هو فى اييه معلش

نورهان بتشاورلها وراها

ياسمين بتبص وراها كان حمزه وبرفعة حاجب ده اسمه اييه ان شاءالله

حمزه اسمه اسف حقك عليا ياياسمين

ياسمين بحده. اسمى البشمهندسه ياسمين يابشمهندس حمزه وياريت تشيل اللى حضرتك حاطه هنا اصله مايصحش اللى انت عامله ده

حمزه. انا جاى اعتذر

ياسمين. وانا مش قابله اعتذارك وعن اذنك وطلعت استاذنت ودخلت للمازن لقيته مبتسم. بيقولها خير يابشمهندسه ياسمين

ياسمين. اسفه يابشمهندس مازن انا جايه اقول لحضرتك ان اللى عمله بشمهندس حمزه انا ماليش، علاقه بيه وثانيا انا جايه اقدم على اجازه

مازن. اولا موضوع حمزه عارف ان انتى مالكيش فيه بس اجازه ليه

ياسمين. اصلى مسافره مع اهلى لبلد ولازم اسافر

مازن. طيب والمشروع

ياسمين. حضرتك موجود تامر وشيماء

مازن. بس انتي اللى عارفه الخطوط العريضه

ياسمين.. بس هما فاهمين كل حاجه ولو وقف قصادهم تليفونى مفتوح طول اليوم مش هقفله وان شاء الله مش هتاخر

مازن. ممم طيب ومدة الاجازه قد اييه

ياسمين. الصراحه مش عارفه

مازن.. ماشي يابشمهندسه ياسمين بس ياريت منتاخريش

ياسمين. هحاول ان شآء الله واستاذنت وخرجت وسوزى بتبصلها بقرف حبت تغلس، يابنتي والله مازن مش انتيمى ولاينفع يبقي الكراش بتاعي بقولك ايه نظفى ده علشان توصلى للجوه وسابتها وخرجت راحت لزمايلها

دخلت عصافير الكناريا حبايبى عاملين ايييه

شيماء. قامت ياسو حبيبتي وحشانى

ياسمين. وحشاكى يابنتي دانا كنتى معاكي امبارح

تامر. ازيك يلبشمهندسه ياسمين

ياسمين. ازيك ياتامر

شيماء.. ايييه

ياسمين. الاهو

شيماء.. البشمهندس حمزه

ياسمين. ماله

شيماء. مشفتيش اللى كان عامله

ياسمين. ولا يخضنى ياشوشو

تامر. بس هو جاى يعتذر

ياسمين. طيب هو بعد القلب مايتكسر فيه اعتذار

شيماء. هى وصلت للقلوب

ياسمين. اه

تامر. حمزه وياسمين كانوا مرتبطين احنا كنا مفكرين ان هما مخطوبين فجاه اتجوز بنت العميد فجاه سافر وبس كده

ياسمين. سمعتى اعتذار ايييه بقى

شيماء. يالهوووى معقوله بشمهندس حمزه بعمل كل ده

ياسمين. عمل سيبك من الكلام ده وانا جايه اقولكم انا واخده اجازه

تامر. اجازه ليه والمشروغ

ياسمين. انتوا بعون الله هتقوموا بتنفيذه انتوا اشطر منى وذو خبره احسن منى

شيماء. نعم هما مين احنا دانتى جيتى فى مينت خلصتى الرسمه زى ماهو كان عايز بالظبط

ياسمين... حبيبتي لولاكم. ماكنتش عملاها

تامر. ياسمين انتى لازم تكونى معانا

ياسمين. بصوا من الاخر انا مش عاوزه اتوتجد. معاه فى مكان انا ممكن اصور قتيل ماشي اتا معاكم وتليقونى مفتوح، 24ساعه

شيماء.. ضحكت لدرجادى

ياسمين. يكفيكى شر، كسرة القلب

شيماء. يارب ماشى ياياسو

ياسمين. اسييكم بقي علشان العيله منتظرانى

تامر وشيماء مع السلامه وياسمين خرجت واتوجهت لمقر عملها ودخلت مكان ما لبست لبس التخفى واتوجهت لمكتب اللوا عثمان قالت للعسكرى بلغ سيادة اللواء عثمان التلعب موجود بره

العسكري. حاضر يافندم خبط ودخل وبلغ اللوا عثمان بوجود التعلب بره قاله خليه يدخل
دخلت ياسمين. حبيب هارتى ياناس

اللوا عثمان اللي يشوفك واتتى داخله دلوقتي مايشوفش العسكري هو داخل عليا وهو وشه اصفر، وبيبلغنى يقولي التعلب بره واتتى داخله تقوليلي حبيب هارتى

ياسمين... ههههههههه شوفته يعينى الرجل وشه لون.

. عثمان. اقعدى يامصيبه.

ياسمين ضحكت وقعدت قول ياباشا

عثمان. الباشا منتظر النااس اللى هتبقى معاكى

. ياسمين. نعم حد. مين ومن امتى بتشتغل مع حد

عثمان... ياسمين ممكن تهدى

ياسمين.. اهدى اييه بس ياسيادة اللوا

عثمان. ممكن نهدى هتعرفى اناعايز معاكى فريق ليه لان الموضوع كيير ومحتاج مجموعه معاكى

ياسمين. حاضر لما نشوف بس من حقى ارفض لو انا اقدر اقوم بالموضوع كله بنفسى

عثمان... ياسمين ياحبيبتي انتى بقالك فتره بعيد فلازم حد يكون معاكي

ياسمين. بتنهيده حاضر لما نشوف وبعد وقت دخل كلامن فهد وعامر دخلوا قدموا التحيه العسكريه وعامر سلم على التعلب

التعلب. ازيك ياحضرة الظايط

فهد بيبصله وساكت

اللوا عثمان بيقوله ده حضرة الظابط فهد وده يافهد التعلب

فهد. هو ليه لابس حاجه خافى وشه

التعلب. طيب وحضرتك اييه اللى مضايقك

فهد. انا معرفش اتعامل مع حد معرفهوش

التعلب. عادى انسجب

فهد... انسحب وانت مين علشان تقول انسحب ولا ماانسحبش

التعلب.اتا التعلب يابابا ولو متعرفميش اسال عنى

اللوا عثمان.. ممكن تهدوا انتوا الاتنين

... فهد. هو حضرتك مش شايف طريقة كلامه

.. يااخى هو انا كلمتك مش سيادتك زعلان

... اللوا عثمان.. بص يافهد. التعلب كلنا منعرفش هو مين

فهد... ليه معلش

التعلب. لاحول ولاقوة الابالله ياغم هو احنا جايين نشتغل. انت عايز ايييه من وشى

عامر. ياحضرات ممكن نشوف سيادة اللواء عايزنا ليه ونبطل خناق وزى حضرة الظابط التعلب كلنا اشتغلنا مع بعض ولحد دلوقتي محدش يعرف شكله

فهد. اه تمام

اللواعثمان ممكن نقعد بقى علشان اتكلم فى المهمه اللى هتقوموا بيها المفروض تخلص من يومين لااسبوع

الكل. اتفضل يافندم

الوا عثمان.. فى مجموعه اجراميه بتخطف الاطفال وبيعملوا عمليات وبيبعوهم وكمان بيروحوا بلاد ارياف بياخدوا البنات ويسافروهم ويشغلوهم فى بيوت الدعاره بورقة جواز عرفى

التعلب. مدام عرفينهم ليه مقبضتوش عليهم

عثمان.. للاسف كذا حمله طلعت ومالقوش حاجه

التعلب.. المطلوب مننا نعرف الاماكن اللى بيخبوا فيها الاطفال والعمليات اللى بيعملوها وكمان البنات

عثمان. تمام هو ده اللي احنا عايزينه فى اقرب وقت مايتعداش اسبوع

الكل..تمام يافندم

الوا عثمان... مش عايز تاخير عايزين نلحق ولادنا

التعلب ... ان شاء الله يافندم هنلحقهم وهنجيبهم يتعلقوا على حبل المشنقه علشان يكونوا عبره لغيرهم

اللوا عثمان . ان شآء الله ربنا معاكم. يارجاله

قدموا التحيه العسكريه وخرجوا والتعلب بيقوله حضرة الظابط عامر ممكن ندخل مكتبك. علشان نتكلم فى الخطوط. اللى هنمشى عليها علشان نخلص بسرعه اتا مبحبش قعدت المكاتب

عامر. كاتم ضحكته علشان شايف فهد هيطق

عامر. طبعا يافندم

فهد.. ومكتب، عامر هو انت مالكش مكتب هنا فى الاداره

التعلب. لا ان المكانب بالنسبالي خنيقه وانا مش بحب الخنقه يالا ياعامر، باشا مفيش وقت الكلام والرغى مالوش لازمه

عامر تمام يافندم ودخل التعلب وراه عامر وبعدهم فهد وياسمين فضلت تشرح. هيعملوا ايييه وفهد عجبوا شرحها وخطتتها وازاى هيتعاملوا وكمان للمحافظه على ارواح الاطفال والبنات وازاى هيتعاملوا

بعد كام كام بعد التخطيط والوصول للاماكن الموجود فيها الاطفال والبنات القوات جهزت واستعدت وياسمين وفهد وعامر طلبوا منهم ميتقدموش غير لما يديهم الاشاره ان الدنيا تمام لانهم مش عايزين اى ازهاق للارواح وبالفعل اقتحموا وياسمين اتعملت بدهاء التعلب مع المجرمين وطلعت بالبنات والاطفال بس للاسف حصل اللى كان مش فى الحسبان

عامر.. فهد انت كويس

فهد. اه انا تمام اطلع اتعامل وانا هتعامل متخافش الاصابه فى الكتف هو فين التعلب

عامر. بيشوف مكان امن للاطفال والبنات يحميهم هتلاقيه طالع دلوقتي بيتعامل متخافش كلهم هيبقوا جثث

فهد اه. تمام وبعد شويه ياسمين خرجت واتعاملت مع المجرمين وكانت بتضرب فى الرجلين وقعتهم كلهم واتصلت على القوات يجيوا ياخدوهم وبعد ماالقوات وصلت جت عليهم تمام يارجاله عاش

عامر. فهداتصاب فى كتفه

التعلب مااتصلتش ليه بالاسعاف

عامر. هو موافقش

النعلب هو دى فيها وافق ولاموافقش احناهنستهبل ياحضرة الظابط

فهد وانت حاشر نفسك ليه

التعلب. علشان انا المسئول عن سيادتك وسبادته

فهد. ده مين اللى قال كده ان شاء الله

التعلب. دى اؤامر القياده وابقى اسال حضرتك ومسكت فونها واتصلت بالاسعاف وباللوا عثمان وقالنله كله تمام يافندم

اللوا عثمان. طمنيني عليكم ياتعلب

التعلب. احنا تمام بس للأسف حضرة الظابط فهد اتصاب فى كتفه وانا طلبتله الاسعاف

اللوا عثمان. اه تمام وبالنسبه للبنات والاطفال

التعلب.. هما على وصول للمديريه

اللوا عثمان.. عاش ياتعلب

التعلب انا تمام. كده عايز منى حاجه تانى يابوص

اللوا. هو انا اقدر استعنى عنك برصوا ياياسمينا

التعلب. ههههههههه يالهووووى لو عرفوا ان التعلب ولا بلاش الحيطان ليها ودان

اللوا. قصدك اللى هيموت ويعرف مين الشخصيه الغامضه

التعلب. بالظبط كده سلام يابوص الاسعاف جت خدته وانا هروح وراه وارجعلك المديرية اقدم تقريرى عن العمليه وبعدها سيبنى بقى لشغلى الاساسى

عثمان. النبى ايييه

ياسمين. النبى اه ههههههههه سلام بقى يابوص ساعتين وهكون عندك نطمن بس علةه الاخ المغرور ده وارجعلك عالطول

عثمان. تمام وانا فى انتظارك وقفلت معاه وركبت عربيه تبع القوات واتوجهت لمستشفى علشان تطمن على فهد نزلت ودخلت سالت على الظابط فهد قوليها على مكان وجوده دخلت كان عامر موجود

ياسمين. عامل ايه

عامر.دخلوا بيه جوه ولسه محدش خرج يطمنى

ياسمين. تمام

عامر. فهد هيجنن ويعرف انت مين

ياسمين. لما يشوف حلمة ودنه 😂😂

عامر. منستهونيش يالفهد مش هيسكت غير لما يعرف

ياسمين. وانا فى انتظار الفهد.

عامر. جبار ياتعلب

ياسمين. جدع يابرنس وبعد شويه الدكتور خرج وهى وعامر سالوا الدكتور قالهم هو كويس هو لولا. بنيانه قوى كان دخل فى غيبوبه لانه نزف كنيير بس الحمدلله عوضناه بنقل الدم ودقايق وهيخرج لغرفه عادية

. عامر. تمام يادكتور وشكرا لتعب حضرتك

. الدكتور مفيش تعب ولاحاجه ده شغلى عن اذن حضراتكم

عامر. اتفضل وبعد ماالدكتور خرج فهد. خرج ونفلوه لغرفه عادية وياسمين اتطمنت عليه وبعدها فالتلهم هروح للواعثمان اقدمله تفارير للعمليه والف مليون سلامه عليك ياحضرة الظابط

فهد. الله يسلمك وبعدها خرج التعلب وفهد بصوت متعب نفسي اعرف هو ليه عايش دور الغامض

عامر. ياعم احنا مالنا اهم حاجه انه بيعمل شغله على اكمل وجه سواء مابين وشه ولا مخبيه مش هتفرق

فهد. الصراحه انا اتصدمت لما شوفته بيتعامل ازاى صحيح دهاء تعلب

عامر. علشان اول مره تشتغل معاه مهماته كانت ببتقى اصعب من كده

فهد. معقول انا لازم اعرف عنه كتيير شكله حوار

عامر. براحتك ارتاح بقى علشان متألمش

فهد. فعلا انا حاسس بنار فى كتفى

عامر. الحمدلله ان هى جت على قد كده

فهد الحمدلله وبعدها نام وهو بيقول انت مين

ياترا فهد هيعرف شحصية التعلب ولاهيفضل شحصيه غامضه هنعرف فى الجلقات الجايه

استوب


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close