اخر الروايات

رواية اميرة البلد ( العروس المناسبة ) الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة سلطان

رواية اميرة البلد ( العروس المناسبة ) الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة سلطان


فصل الخامس
.
.
.
رواية / اميرة البلد - ( العروس المناسبة)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
.
.
.
كانت عائشه في منزلها كالعاده بعد انتهاء يوم طويل مع سيده التي اصبح لديها حماس و فرحه غير طبيعيه و كان ابنتها ستتزوج فعلاا كانت فرحتها غير مزيفه و حقيقه تماما

و تجعل عائشه تنزل معهاا

يوميا لشراء ما تحتاجه لن يكون مبالغه

فحماس سيده يفوق حماس عائشه بمراحل

تفكر عائشه في التراجع و لكن كيف فهي رسمت عليهم الدور باتقان انها سوق تستقر و في نفس الوقت يعتبر لا تري محمود

عن اي سبب ترفض

لقد كان كبريائها و عنادها رقم واحد لديهاا نست انها توقع نفسها في مصائب عديده هي في غنا عنهاا

كانت تبرر بموافقتها عليه انها تريد ان تثبت لهم انها انثي و الموضوع اخذ موضع الكرامه و العناد معهم كانت هكذا تبرر لنفسها

و لكن لا تجد اي مبرر لطلب محمود الزواج منهاا فهي شخصيه تنتشر عنها الاقاويل و الجميع يتحدث عنهاا و كانها حديث المدينه باكملها و ذلك لوجودها في مكان يعتبر محافظ لديه عادات

اكثر من باقي المحافظه

فمحمود يستطيع ان يتزوج الف امراه غيرها او بتصحيح مفاهيم ان يتزوج انثي 🤚🤚

نعم وجود فتاتان معه في المنزل بهذا الجمال و بالطبع وجود نساء كثيره غيرها فهو لا يعلمهاا و لا يعلم عنها شي و بالاخص ان اخيه يعلم مشاكل العائله
و ما فعله ياسر فبالتاكيد قال له اخيه فلماذا يصر عليها او فكر بهاا

فهي في مصيبه

هي ليست مستعديه ان تكون زوجه لشخص لا تعرفه

ليست مستعده ان تعيش وسط ناس لا تعرفهم من قبل

كلما تتذكر ذالك الموقف تنقبض و تخاف اكثر من فكره الزواج

فلاااش باااك

منذ ٤ سنوات

كانت تقف و تدور في المستشفي هي و والدهاا "" يونس ""

خرج الدكتور و علي وجهه كل علامات الاسف

عائشه عندما وجدت ان الدكتور قد خرج

ذهبت له و هي تبكي

عائشه ببكاء : ارجوك يا دكتور قولي

ان اختي هتفوق ارجووك اختي مالها

يونس بقلق شديد : طمنا يا دكتور

الدكتور باسف : البقاء لله يا جماعه شدوا حيلكم

عائشه بصدمه : لا يا دكتور اكيد في حاجه غلط قولي ان اختي كويسه ارجوك اعمل اي حاجه اختي مماتش لا

يونس كان مصدوم قلبه يؤلمه علي صغيرته و ما سمعه بمثابه صدمه و لم يتفوه بكلمه

و كانه فقد النطق

لا يجد كلمات تسعفه

ولا يجد ما يستطيع قوله

الدكتور باسف : هي جاتلنا بعد ما نزفت دم كتير و ده ناتج عن جريمه اغتصاب بشعه و عقبال ما الست اللي جابتها المستشفي كانت فعلا البنت اتصفت احنا حاولنا نعمل اللي في ايدينا

البقاء لله شدوا حيلكم

و ذهب الدكتور

و كانت عائشه شبه دخلت في صدمه عصبيه كانت تلطم علي وجهها و تصرخ صرخات متتاليه عن ما سمعته اختها قره عينيهاا حبيبتهاا

صغيرتها كما تسميها لقد فقدتهاا فقدت كل ما لديها

بااااااك

بكت عائشه مما تذكرته فهذا الموضوع يترك اثراا بشعا في نفسيتها يقول الجميع ان هذه المراه لا تخشي شي و لكنها بالفعل تخاف من كل شي

هل تستطيع التراجع !؟؟

كانت مستيقظه حتي الصباح جالسه و لم تفتح الستار دخلت سيده كعادتها كل صباح و فتحت

الستار و وجدت عائشه جالسه علي السرير

سيده باستغراب : مش عوايدك يا ست البنات تكوني صاحيه لوحدك

عائشه بضيق : والله انا اصلا منمتش من امبارح

سيده باستغراب و جلست بجانبها : ليه بس يا بنتي

عائشه بافصاح : انا خايفه

سيده : من ايه بس يا بنتي

عائشه بوجع و تعب من التفكير : من اللي حطيت نفسي فيه بسبب عنادي انا حتي

مش عارفه ارجع في كلامي

سيده بهدوء : بصي يا بنتي انا كانت امي زمان بتقلي سيبي كل حاجه علي الله و الحاجه اللي بتمشي بسرعه بيكون ربنا مسهلها و نكمل فيهاا

الحاجه اللي بتبقي من الاول

في عقد و حاجات منكملش فيهاا

بمعني ان انتي جوازك من محمود متسهل خالص ده موافقتك انتي نفسها جبل و كانه اتهز

و مدام الحاجه اتسهلت كده تاكدي

ان شاء الله خير مش يمكن يكون

هو فارس الاحلام اللي كنتي بتحلمي بيه مين عالم

عائشه بسخريه : فارس احلام ايه يا سوسو ده اناا بسمع عنه كلام عجيب

سيده باستغراب : والله من امته كلام الناس صح ما الكل بيتكلم عنك بكلام ملوش علاقه بيكي احسن

انتي متعرفيش عنه حاجه ما يمكن يطلع كويس

عائشه : مهوا ده اصل الموضوع انا معرفش عنه حاجه فعلا مهوا زي ما في احتمال انه كويس

في احتمال ان يخلي عيشتي سواد

سيده بضيق : حسني ملافظك يا جزمه تفائلي بالخير
سواد ايه

عائشه بتفسير : اصل واحد عنده في بنات العيله اللي يتمناه قلبه و عنده في البلد عموما بنات احسن مني بكتير و انسب مني ليه اشمعنا انا رغم ان اخوه اكيد قاله علي مشاكلي مه عيلتي واللي عمله ابن عمي

اكيد مش هيخبي علي اخوه

سيده بتوضيح : بصي سمعه عيلتهم طول عمرهاا حلوه و ده اخوا العمده و الكل بيحلف باخلاقهم و الرجل لو طبعه شديد مع الناس كلها طبعه مش هيكون شديد مع مراته لانها سره و عرضه و شرفه و شريكته اكيد مش هيعاملك بنفس

الحده اللي بيعامل بيها الرجاله

و الموظفين عنده طبعا

و بعدين انا مش عارفه انتي ليه مقلله من نفسك انتي مش شويه بالعكس

انتي فيكي مميزات انتي مش شيفاها في نفسك

انتي اولا من ناحيه الجمال حلوه اديكي شفتي يوم ما عيلته جت كانوا مبهورين بيكي ازاي

اولا انتي مش اى ست انتي ضهر انا شيفاكي سند لجوزك و الراجل المحظوظ اللي تكون مراته

دكر وسط الرجاله اللي بتشتغل معاهم

و من ناحيه اختارك ليه و مختارش حد غيرك ده انتي بتغني و بتردي علي نفسك

يبقي كده فيكي حاجات عندك مش عند غيرك شاف فيكي حاجه مش موجوده عند بنات تانيه كتير

و اكبر دليل انك مميزه انه طلبك انتي و فضلك عن كتير اووي

عائشه بعدم اقتناع : و هو عرف كل ده امته هو شافني منين اصلااا

وله اتعامل معايا ازاي

انتي بتقولي كده لانك عرفاني و عايشه معايا فمن حقك تقولي اكتر من كده

لكن هو يفكر كده ليه

سيده : بصي الراجل عموما ليه حسابات

مختلفه تماما بيقيس بيها حاجات كتيره في حياته

و احنا برضو كده الستات و لينا حسابات مختلفه عنهم

هي ديه الدنيا

اولا اللي زي محمود مش علشان يعرفك هيجي يتساير معاكي و يحكي و يتحاكي علشان يعرفك

عائشه بسخريه : اومال هيعرفني ازاي يعني بلاسلكي

سيده : بطلي لماضه يا هبله هو اكيد ليه حسابات تانيه عرف عنك بيها كل اللي هو محتاج يعرفه مقدما

عائشه بتساؤل : طب و انتي تفسري بايه انه مش بيحاول يتكلم معاياا و شفته مرتين بس لما جه يتكلم مع الرجاله وسلم عليا و خلاص

كاني انا اللي طلبته

سيده : هو هادي شويه و اكيد انتي هتاخدي علي طبعه بعدين و بالعكس ده راجل دوغري طلبك علطوول

عائشه : انتي ليه عجبك الموضوع دلوقتي

سيده :لاني بفكر زيك في كل الحاجات ديه بس

انا شايفه ان حياتك الجايه احسن

عائشه بعدم اقتناع : طيب اقوم انا بقاا علشان البس و اروح الشغل

سيده برفض : شغل ايه ان شاء الله

انتي بتقولي انك منمتيش من امبارح

يبقي مفيش شغل انتي تنامي شويه علشان هاخدك مشوار

عائشه بضيق : تاني يا سوسو مشاوير تاني

مش كفايا اللي جبناه هنجيب ايه تاني

سيده :تفهمي انتي ايه في اللي المفروض نجيبه و اللي المفروض لا

اتوكسي بقا نامي شويه و بعدين

نروح نجيب شويه حاجات نقصاناا .....

________________________________________

في بيت محمود

كانت اسراء جالسه مع عزه كالعاده

و حينما جاء ادهم

قامت لتذهب لغرفتهاا

ادهم بمرح : هي اذا حضرت الشياطين

وله ايه يا اسراء هانم

اسراء ببرود : يمكن حااجه زي كده

ادهم بمكر : اومال فين منار ياتري عديتي

البت و نشرتي عدوتك عليهاا مبقناش

نشوفها تحت خالص ده انتي بقيتي

بتنزلي اكتر منها

اتقي الله بقاا

اسراء : عندها برد اصل البرود

منتشر جدا الايام ديه

ادهم بخبث : اوك تمام انتي ادري

طلعت اسراء

و دخلت غرفه منار فهي ايضا ينتابها القلق

وجدتها جالسه في الشرفه

علي الارض و محاوطه نفسهاا

اسراء باستغراب : لو كنت اعرف اان جواز محمود هيخليكي تقعدي في الاوضه

و تبطلي خناق معايا كنت اقترحت

عليه الفكره بنفسي

منار بضيق : والله انا مش ناقصه تريقتك ديه

اسراء : قومي اغسلي وشك و انزلي

الكل هيقلق لما يلاقيكي مختفيه لو انا عادي

انا طول عمري بحب انعزل عنهم لكن

انتي ما شاء الله علطول تحت

تجاهلتها منار و لم تعلق علي كلامهاا

انا مش عارفه انتي ليه عامله في

نفسك كل ده ليه علشان ايه

منار بصراخ : علشان حبيته عارفه ليه

علشان حبيته مبسوطه انتي كده صح

انا بحب محمود

اسراء بصدمه و كان كلامها اكد شكوكهاا : انا مش مستوعباكي

و لا عارفه انتي بتفكري ازاي

من سنه واحده بس كان جوز اختك
ده اكبر منك اصلا 15 سنه

انتي مجنونه صح

منار بتاكيد : لا مش مجنونه انا بحبه

اسراء بغضب شديد : متقعديش تكرريها و تنرفزيني انتي فاهمه اسكتي بقااا مش

عايزه اسمع منك و لا كلمه انتي فاهمه

مش عايزه اسمعك تقولي كده تاني

انا هعتبر نفسي مسمعتش حاجه

منار ببكاء : و ده مش هيغير الحقيقه
انا بحبه

اسراء : ياريت تخرسي شويه

متقعديش تكرريها قدامي

بتحرقي دمي

انتي لسه مراهقه و مش فاهمه

حاجه ده مش حب ده لعنه انتي فاهمه

عيدي كلامك مع نفسك هتعرفي انك غبيه

و اياكي حد يسمع انتي قولتي

ايه ليا انتي فاهمه؟!! انا مسمعتش

حاجه و انتي مقولتيش حاجه انتي

فاهمه لان كلامك ده جنان عارفه

يعني ايه جنان ؟!!

..........

_________________________________________

مرت المده المتبقيه بالنسبه للزفاف

كانت تشعر عائشه في تلك المده بالخوف

من المجهول كلما يتقرب الميعاد

و كرامتها كالعاده

منعتها من التراجع كل شي

تم كتب الكتاب و كان العرس

فاخر جدا فهذا شي بسيط بالنسبه

لمكانه العروسين

كانت عائشه شعر بوجع قلب

شديد في ذالك اليوم

_________________________________________

** بعد مرور اسبوع من الزفاف **

تعاركت اسراء و منار و كانوا يقفوا

في الطابق الثاني و كان البيت كله

معهم حتي عائشه حاولت ان تحجز بينهم

و لكن منار استغلت الفرصه فكانوا

يقفوا بجانب السلم

استغلت منار الفرصه

و دفعت عائشه و كانها بغير قصد

فصرخ الجميع

عائشه وقعت حتي استقرت عند نهايه

السلم و كان محمود بالفعل جاء علي

اثر الصوت

ذهب لها و نزل لمستواها

وجد دماغها تنزف

محمود بصراخ فيهم : هاتولها عبايه بسرعه

بالفعل جائت لهم ابتهال بعبائه و حملها محمود الي اقرب مستشفي

و بالفعل فاقت و خيطوا لها دماغهاا و كان لديها بعض الكدمات و حينما طلبت منه ان تذهب لبيتها كانت هذه هي دهشته من جرائتهاا تبك الجراءه

لم تكن موجوده لديها نهائيا

في ذالك الوقت

فلااااااش بااااك

كان اول يوم زفاف كانت مريضه للغايه و حينما ذهبت لغرفتها في بيت محمود كانت تفرغ معدتهاا و كان شيئا غريبا يحدث و لا تعرف

لماا فهي ليست مريضه ليحدث ذالك

و كانت معدتهاا تؤلمها و بشده

تركها محمود هذا اليوم

و لكن حينما اقترب منها في اليوم التالي
لم تمانع ابداا

وضع يده علي ظهرها و قربها منه

كانت غريبه لم تمنعه نهائيا رغم انه يشعر بانقباض جسدهااا و ارتعاشه بين يديه

و بالرغم من ذالك لم تتفوه بكلمه

اعتراض لانها تعلم انها ستكون

الخاسره لن يقدر ما تشعر به

و بالنهايه هذا حقه لم يجبرها احد علي شي

ابتعد عنها و كانت هي مغمضه عيونهاا

محمود بهدوء : ايه

اكيد مش هقرب منك و انتي جسمك

بيرتعش بالطريقه ديه

عائشه باستيحاء و خجل و حاولت أن تجمع ما تبقي من شجاعتهاا

عائشه و هي لا تسعفها : انا انا اسفه ..بس يمكن لاني معرفكش اووي و انا محتاجه وقت
اني اخد علي الوضع الجديد

محمود ابتعد عنها و هو غامض

ايضا لم يعلق علي كلامهاا

محمود بتجاهل و كانه لم يحدث شي : ياله علشان الاكل هيبرد بقالهم شويه مطلعين العشاء

باااااااك
_________________________________________
كانت نائمه بكل راحه في غرفتها و كانها منذ اعوام لم تدخل هذه الغرفه و لاول مره تنام علي طرف الفراش باستقامه فنامت و لا تشعر باي شي من التعب و الارهاق

فهي نائمه منذ ساعتين تقريبا بعد فرحتها الغير طبيعيه انه وافق

انه حقا وافق ان تبيت هذه الليله في منزلها حتي تشعر بالامان و فهم احساسها و قدر رغبتها فهذا الشي جعلها تطير من الفرح

فنهرتهاا سيده و خالها حينما قالت لهم انها تريد المكوث هذه الليله في بيتهاا فهي عروس لم تكمل اسبوع واحد فماذا ستقول الناس اذا علمت بذالك فعارضها خالها الحبيب و سيده و حذروهاا كثيرا من ان تتحدث معه بهذا الموضوع حتي لا يحدث مشكله بينهم

فبالطبع هو لن يوافق علي هذا الكلام و لكنها بالطبع لم تستمع لهم فنعم

رايهم و كلمتهم مهمه لديهاا اكثر من اي شي

و لكنها ستمشي بحياتها معه حسب ما تريد هي فقط تعلم ان كلامهم صحيح و لكن لابد من المغامره فقريبته هي من اخاطئت لذالك عليه

ان يلبي طلبهاا كاعتذار

فاخذت الشجاعه و قالت له و بالفعل

اوصلها لمنزلها في دهشتها الغير طبيعيه

فهي كانت مستعده لصراع معه و نقاش حاد او كلام لاذع بالعكس فهو لم يتفوه باي كلمه تدل علي

الاعتراض مثلما قال خالها او مربيتها فاستغربت و لكن كان ذالك محبب إليها

و الآن نائمه مثل الملاك
_________________________________________

هو دخل المنزل و بالطبع لم يمنعه احد الفتيات من الدخول فكيف يمنعوا زوجها من الدخول لهاا؟!

بل دلته احداهن الي مكان غرفتهاا نظرا لانه

لاول مره يدخل البيت و يذهب ناحيه الغرف

فكانت جميع زياراته في المضيفه التابعه للمنزل

اما سيده كانت تغط في نوم عميق ايضا نظرا لتاخر الوقت

و بالطبع تاخذ راحتها عندما اطمئنت ان عائشه نائمه

فهي ايضا مرهقه و تريد ان تستريح

دخل الغرفه وجدها نائمه فابتسم تلقائيا لا يعلم لما يشعر بحب كبير يكنه لها رغم عدد مقابلتهم قبل الزواج تعد علي الاصابع اما زواجهم لم يمر عليه الا اسبوع لما يشعر انه احبهاا فهو لم يشعر بتلك المشاعر و المراهقه و التهور مع اي امراه من قبل !

خلع حذائه اولا ثم اتبعه بالجاكت الخاص ببدلته
ثم قميصه ايضا ليصبح عاري الصدر و حزامه

فكان في عمله و لم يأتي بملابس معه

طلع علي الفراش و التصق بها بشده

فاستيقظت

و هي مرعوبه خوفا من ان يكون ذالك اللعين فمن سياتي لبيتها في هذه الساعه؟!!

و كانها نسيت انها متزوجه او بمعني

اصح لم تتوقع انه سياتي!!

احس بحركتها و علو أنفاسها

و انها علي وشك الصراخ

وضع يده علي فمها و هو من خلفها فتصلب جسدها و لكنه ظن خطا فهي لن تصرخ لانها

اشتمت رائحه عطره النفاذه و كانها عالقه به رغم خلعه لملابسه

هذه الرائحه اصبحت ادمان بالنسبه لهاا

محمود بنبره مطمئنة او محذره : اظن انتي مراتي و ان حد يقدر يكون جنبك

كده غيري يبقي مستحيل!!

تنهدت بارتياح قليلا

و ارتخي جسدها مره اخري فهو

زوجها حتي لو تشعر برهبه قليله منه !

لكن داخلها لا تعلم ان تطمئن او تخاف

كانت ترتدي برامودا و تيشرت بحملات

رفيعه فكان يظهر جزء كبير من

بشرتها الخمريه

و يمكن هذه اول مره تكون بهذا الوضع امامه ....

باطراف أصابعه يزيح خصلات شعرها
التي تغطي ظهرها و من ثم يلامس كتفيها باصابعه و حتي وصل الي كف يديها و هي ارتعشت من لمسته حتي لم تستطع ان تتفوه باي كلمه و ما يزيد عن كل ذالك فهي مرهقه و يعتبر لم يذهب نعاسها بعد...

و شابك اصابعها داخل اصابعه
و قبل كتفيها بحنان غريب ووضع ذقنه علي كتفها و بالطبع ملامسه صدرره العاري لبشرتها هذا شي اخر يجعلها تموت من الخجل

و لم تجرؤ ان تلتفت له من الاساس

برغم مرور اسبوعا علي زواجهم فهو احترم رغبتهاا انها قالت انها تريد مهله قليله فهو احترم ذالك و بشده فكانوا يناموا علي نفس الفراش و لكن كل منهم في طرف لم يفعل ذالك التهور و المداعبات من قبل ..

يمكن هي ايضا ارتجف جسدها و لكنها شعرت بحنان و دفي كبير لم تستطيع ان تنكر ذالك لطالما شعرت.....

أن محمود رجل صلب لا يعرف معنى الهدوء و الهمسات و المداعبات فهي دائما تري رجل مثل الاله يعطي اوامر فقط لم تتخيل ان مجرد لمسه منه تذيبها هكذا ..

ام لانها لاول مره يكون رجل بجانبها هكذا ؟!

و لكن شي وحيد تعرفه الان هي لم تشعر بالنفور منه ..

محمود بهمس: بقيتي احسن لما خدتي العلاج اللي كتبته الدكتوره و المسكنات !؟

لم تستطع ان تتكلم و لو كلمه تتنفس بصعوبه قليلا حتي و ان كان زوجها لاول مره تكون في هذا الوضع فهو استطاع ان يلجمها من يراها الان لا يقول انها تخجل

فهذه صفعت رجال من قبل و اطلقت علي احدهم الرصاص فمن يري تلك التصرفات لا يقول ان هذه المراه تخجل من اي شي ..

محمود بخبث فهو يعلم انها مصدومه من لمساته : ممم انتي كويسه
ساكته ليه لسه تعبانه اجبلك دكتور !؟

في نفسه: و ربنا احنا هنحتاج دكتور فعلا يخلصك من تحت ايدي لو استسلمت لافكاري السودا

عائشه بخجل و بصوت ضعيف و رقيق جدا : احم احم اه
الحمدلله احسن

انت جيت امته و ازاي !؟؟

و ليه

محمود و هو يدفن راسه في عنقها

ليصبح الكلام همسات

محمود : جيت امته ديه

انا لسه جاي ملحقتش

جيت ازاي اكيد بالعربيه مش محتاجه ذكاء

و ليه بقا

انا وافقت انك تيجي تباتي هنا بس مقولتش اني هسيبك لوحدك انتي مراتي و من يوم ما اسمك اتكتب علي اسمي فمفيش ليله هتباتي
في مكان انا مش فيه مكانك

هو جنبي بس

نامي
و متفكريش كتير
انتي تعبتي جامد النهارده

كان يقبل عنقهاا فهو يريد ان يقتلها

و إصابتها بالخرس اليوم اي نوم سياتي

لها بافعاله تلك

فهو يجعلها تشعر باحاسيس لم تعرفها من قبل و دقات قلب لم تاتي لها حتي في حالات الخوف الان فقط هي دقات قلبها من الممكن ان تصل لاشخاص علي البعد عنها بمئات الكيلومترات 😂👊

و لكن رغم ذالك كانت مطمئنه بعض الشي منه فهي خلال هذه المده القصيره او هذا الاسبوع الذي لا يذكر علمت انه لن يغصبها علي هذا الشي و خصوصا الان و هي مريضه

و انها ايضا لا تستطيع ان تعنفه او حتي ترفضه ليس فقط للامان التي شعرته بلمساته و لكن أيضا لا تريد بينهما خلاف خاصه بعد موافقته

علي المكوث الليله هناا فهذا الشي

جعله يكبر كثيرا في نظرها

كانت تعلم جيدا انه يريد ان يخجلها و يضايقها
ثم همس بالقرب من اذنيها بنبره خبيثه : و له ناويه تصحي !!

عائشه بخجل: لا هنام
بس ممكن تغطيني علشان انا حاسه اني بردانه
او تبعد بس و انا هغطي نفسي ...

فماذا تقول هذه الحمقاء !؟؟
اي برد تتحدث عنه
في اي شخص يستطيع ان يشعر باشتعال جسدها اثر قربه اين ذالك البرد التي تتحدث عنه ؟!!

و درجه حراره الجو كانت عاليه ايضا و المكيف لم يكن بتلك الشده التي تجعلها تبرد فهي تفوهت بحماقه

جعلته يستمتع بخجلهاا لدرجه عاليه

و بالفعل بعد يده عنها

ليلبي طلبها

و اخذ الغطاء و غطائها هي و هو

و التصق بها مره اخري و تشابكت الاصابع للمره الثانيه و لكن انتقل لموضع قلبها

فوضع يديه و يديها فوق موضع قلبها

يده متشابكين فوق موضع قلبهااا ليستمتع بتلك النبضات العنيفه كانه يريد ان يعلم جيدا اثر قربه المهلك عليها فهي دقات قلبها فضحتها

برغم من انها كانت تحاول ان ترسم الجمود و الصمود
و لكن صدمتها بافعاله اليوم لم تجعلها قادره

علي النطق

هو نام بعمق و لكنها مازالت مستيقظه فلاول مره تكون بحضن احد بهذه الطريقه فالوضع غريب عليهاا و لكنها ايقظت نفسها انه لن يصبر كثيرا عليها من الاساس هي نفسها لا تعلم ما الذي تنتظره هل هي خائفه فهي لن توصف حالتها بالخوف فهي كبيره

بما يكفي لتفهم كل شي انه لا شي يستدعي الخوف من الممكن ان تكون خجله و لكن هذا ليس السبب الاسااسي فهي بداخل نفسها لا تعلم لماذا فعلت ذالك لماا منعته من الاقتراب منها ليست منعه و لكنها تخاف من الممكن ذالك الموضوع يؤثر عليها

رغم انها علي إدراك و درايه تامه

انه تزوجها من اجل ان ينجب مثلما قال لها في احد المرات حينما تشجعت لتساله عن سبب زواجه

فهو لم يغشها في ذالك

كان واضح و صريح

فهدفه الاساسي من الزواج هو الانجاب

فهي بالتاكيد لم تنتظر ان تعيش حاله حب معه

فلقد تعبت من التفكير فهذا الشي و ايضا متعبه تعبا جسدياا لذالك اختارت النوم فهو افضل حل تلجا له عندما يكون هناك شي تعجز عن حله

استغرقت ساعه مستيقظه بعد نومه هو حتي غلبها النعاس الذي كان ذهب منها فهي مازالت متعبه و نامت و هي تشعر رغم غرابه الموقف بدفئ غير طبيعي و احتواء لم تكن تتوقع في قربه لا تعلم هل هي اصبحت تحبه الم يكن هذا الشعور التي تتحدث عنه لسيده الم تكن دائما انها عندما تحب رجلا ستشعر بدقات قلب غير طبيعيه....

_______________________________


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close