اخر الروايات

رواية عائلة آخر جنان الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم مروة طارق

رواية عائلة آخر جنان الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم مروة طارق


عائلة .. آخر جنان
---- الحلقة الثانية وثلاثون ----
لايك قبل القراءة ☺ و كومنت بعدها ❤
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

سلمى : انا حامل يا حبيبي
معاذ : نعم ؟
سلمى : انا حاااااااااامل
معاذ : وانا مالى
سلمى : يعني ايه وانت مالك ؟ انا حامل منك
معاذ يقعد على كرسي المكتب من الصدمة
معاذ : انتى كدابة .... انتى كدااااااااابة
سلمى : انا مش كدابة الدكتور قالى اني حامل في شهر ونص وانا سايبة بيتي من شهرين وقبل الشهرين فريد مكنش بيقعد فيي البيت وعلى ايدك واللى حصل بينا حصل تقريبا من شهر ونص
معاذ بعصبية زيادة : انتى اخر واحدة انا ممكن اخلف منها انتى فاهمة انتى اخر واحدة في الدنيا
سلمى : اسمع يا معاذ احنا لازم نتجوز وبسرعة انا ميهمنيش انت بتحبني او لأ بس انا لازم اتجوزك قبل ما الفضيحة تبان
معاذ : اتجوزك انتى اتجننتي في عقلك انا اتجوزك انتي انا بكرهك يا سلمى بكرهك من كل قلبي
سلمى : مش مهم كلمتين اسمعهم مني يا ابن الحلال انا هطلع دلوقتي اروح لفريد اتفاوض معاه عالطلاق واتطلق من هنا وهسافر وانت تحصلني بعد عدتي ما تخلص ونتجوز بص يا معاذ انا عارفة انك طول عمرك شهم وانا بنت خالتك ترضي يحصل كده لبنت خالتك ؟ ها ماشي مع السلامة يا حبيبي
سلمى خارجة من الباب تلاقي سهر في وشها كانت لسة بتفتح عشان تدخل .......
سهر : انتى بتعملى ايه هنا ؟
سلمى : مش تباركيلنا انا ومعاذ هنتجوز
معاذ : سلمى اخرسي وامشي
سلمى : مش تباركيلى كمان مرة انا حامل من معاذ
وسلمى بتدي سهر نتيجة التحاليل .............
سهر : انتى بتقولى ايه انتى اكيد حامل من فريد
سلمى : عالعموم معاذ عندك اهو اسأليه هو ميقدرش ينكر اللى ما بينا
سهر : معاذ هو ايه اللى بيحصل انا مش فاهمة حاجة
معاذ : سهر صدقيني انا .......
سلمى : انت ايه هي مين دي عشان تكلمنا كده اصلا
معاذ فقد اعصابه وراح على سلمى ومسكها من شعرها ..........
معاذ : انتى تخرسي شوية بقي ممكن
ويزقها معاذ برة المكتب ويقفل الباب ..............
معاذ وضهره لسهر مش قادر يبصلها .........
سهر : معاذ ...... معاذ هو في ايه ؟
معاذ : انا غصب عني .... انا مش فاكر
سهر : مش فاكر ؟ مش فاكر ايه ؟ دي حامل
معاذ : انا هحكيلك على كل حاجة
*****************************************************************
سمر داخلة على فريد المكتب ..............
سمر : بقولك ايه شوف اللوجو ده كده وقولى رأيك ؟
فريد بيبص على الملف ...........
فريد بنظرة اعجاب : انتى اللى عملاه
سمر : اه ليه عجبك ؟
فريد : اوي اوي
سمر : طيب كويس انا هروح اطبعه
لفت سمر عشان تمشي ........
فريد : سلمى كانت هنا
سمر قلبها دق وبلعت ريقها جامد ...........ورجعت لفت لفريد .........
سمر : وبعدين
فريد : قلتلها اني هطلقها بس تتنازل عن مؤخرها
سمر : احسن بردو
فريد : نعم ايه اللى انا سمعته ده
سمر : بقول احسن مترميلهاش فلوسك
فريد : سبحان مغير الاحوال
سمر : بص اه انا كنت معترضة بس بعد شوية تفكير وشوية معلومات كده هي فعلا تستاهل
فريد : معلومات ايه ؟
سمر : لا يعني عادي
فريد وهو رافع حواجبه الاتنين استغراب : عاااااااااادي
سمر بارتباك : اه والله عادي وبعدين الحمدلله ان مفيش اولاد يعني
فريد : اه والله الحمدلله وسرح فريد شوية : تصدقي ياما زنيت عليها عشان نخلف بس هي مكنتش بترضي
سمر : مكنتش بترضي ليه
فريد:كانت بتتحجج بتقول رشاقتي هتبوظ جسمي شعري عيني وكلام المتخلف ده
سمر : اها
فريد : الحمدلله ان احنا فعلا مخلفناش
سمر : الحمدلله
***************************************************************
وليد قاعد لوحده في الفيلا اللى باباه وداهاله مخنوق وزهقان ................
وليد : اوف بقى انا هكلم حسين صاحبي يجي يقعد معايا
وليد يتصل بحسين من النمرة اللى باباه جايبهاله ........
وليد : الو .... حسين انا وليد متعرفش حد من اللى جنبك حاجة ........بقولك ايه انا تعبان ما تجيب اي حاجة كده وتيجي ........ المهم خلى بالك وانت جاي ........ انا بحذرك بس لا توديني في داهية .......... ومتقولش لحد حاجة ماشي يا حسين ....... خد العنوان ........ ماشي متتأخرش احسن انا على اخري خلاص ...... يلا سلام
وليد يقفل : اووووووووووووف ايه الخنقة دي انا ايه اللى انا عملته في نفسي ده ماهو كده سجن وانا هنا في سجن مش هتفرق يعني
**************************************************************
سلمى تقتحم المكتب على فريد تشوفه قاعد مع سمر .............
السكرتيرة : انا اسفة يا استاذ فريد بس هي مرضتش .....
قاطعها فريد : مش مهم روحي انتى
تخرج السكرتيرة .............
سلمى : شكلكوا يفرح كل اتنين في مكتب مقفول عليهم
فريد : ما تحترمي نفسك يا سلمى
سمر بتاخد راحتها في قعدتها وتحط رجل على رجل ..........
سلمى : قومي يا شاطرة عايزة جوزي في كلمتين
سمر : حاضر تأمرنيش بحاجة تانية
سلمى : لا لو احتجت حاجة اشربها هبلغك على طول
فريد : لمى نفسك يا سلمى بدل ما اطردك من هنا واحترمي نفسك مع سمر ومع سمر بالذات
سلمى : حاضر يا فريد بيه
سمر تقوم وتعدي من جنب وسلمى وبعدين ترجعلها ............
سمر بتهمس في ودن سلمى : نهايتك على ايدي انا قولى ان شالله
سلمى بصوت عالى : روحي يا ماما العبي بعيد
سمربصوت عالى زيها : لعبي انا موت يا سلمى وافتكريها
تخرج سمر بكل برود ............ وتسيب سلمى مع فريد
فريد : فكرتي ؟
سلمى : اه فكرت بص انا هعمل معا ديل انا مش عايزة كل المؤخر انا هاخد 60% منه بس
فريد : لا
سلمى : طيب 50% انا هاخد نص المؤخر
فريد : بردو لأ تتنازلى عن المؤخر كله اطلقك متتنازليش هخليكي زي البيت الوقف كده ولما تزهقي اخلعيني
سلمى : بالزمة انت مش مكسوف من نفسك وانت بتقولى اخلعيني
فريد : لا الواحد لما يتخلع منك انتى ده شرف ليه
سلمى بزعيق جامد: وانا مش هتنازل وهرفع عليك قضية وههد المعبد على اللى فيه يافريد
كل الموظفين اتلموا وسلمى طالعة من المكتب بتزعق في فريد لحد ما مشيت
******************************************************************
سمر اول ما طلعت من المكتب على طول .......... طلعت موبايلها واتصلت ..............
سمر بالانجلش : هاي باولو ........... ازيك عامل ايه ؟ .................. انت اللى واحشني اكتر ........... طبعا مصر حلوة ............ ههههههههههه ........ انا عايزة منك خدمة ............. لا هنا من مصر ............. هي خدمة بسيطة اوي اوي اوي ............. اكتب عندك ...............
**************************************************************
سهر قاعدة في المكتب مبتتكلمش بعد ما معاذ حكالها على كل حاجة ............
معاذ : سهر ارجوكي كلميني
سهر : ...................
معاذ : متعمليش كده زعقي اصرخي اضربيني اعملى اي حاجة
سهر : ...............................
معاذ نزل على ركبه ومسك ايديها وبصلها حس انها عايزة تعيط بس ماسكة نفسها اوي .........................
سهر شالت ايدها من ايد معاذ وقامت اتجهت ناحية الباب ..........سهر لفت ليه ........
سهر : انا قولتلك قبل كده انا منفعش اكون نزوة او رقم اتنين في حياة اي حد وقولتلك انا خايفة علينا منها ومش خايفة منك ........ بس بعد اللى انت حكيتهولى ده انا مبقاش ليا وجود لأن حاليا في اولويات .......... وللأسف انا مش من الاولويات دي ......... انت اخترت طريق مش طريقى ............ انا هخلص تصميمات الموسم وهنزلها وهسافر وهتابع الشغل من برة .......
معاذ : سهر بس ......................
سهر : مبقاش في حاجة تنفع تتقال تاني انت مش امريكاني وانا اتعلمت اكون مصرية يعني فاهمة ان خلاص كده عن اذنك
تخرج سمر ودموعها مبتنزلش وماشية بثبات ......... خدت شنطتها من مكتبها ومشيت .........
معاذ قعد على كرسي المكتب واطلق لدموعه العنان ........
معاذ : ليه يا معاذ ليه عملت في نفسك كده ده انا كنت خلاص هتقدملها واتجوزها واعيش معاها .......... انا مش هقدر ........ هي مش هينفع تسيبني .......... مش هينفع ......... انا اموت من غيرها .......... انا بحبك اوي يا سهر بحبببببببببببببك
************************************************************************
سهر تروح على بيتها ......... وهي مش حاسة بنفسها ...............
تدخل اوضتها وتسيب الدنيا ضلمة ......... وتقعد في الركن بتاعها اللى في اخر الاوضة وتقرفص رجليها وتدفن وشها في رجليها وتعيط ................
سهر : ازاااااااااااااااااااااااااااااااي ؟ ازااااااااااااااااااااااااااااااااي قدر يعمل كده وهي ازاي خدعته وليييييييييييييييييييييييييييه ؟ ليييييييييييييييييييييه انت الوحيد اللى احبه في حياتي دي كلها يتعمل معانا كده ده انا عمري ما حبيت حد غيرك انا مش عارفة اعمل ايه ؟ انا تعبااااااااااااااااااااااااانة اوووووووووووووووووووي
*********************************************************************
مهند يجيله تلفون ............ وهو في الدرس ......... يستأذن ويخرج يرد ....... ويرجع تاني ياخد شنطته ويخرج ومحدش عارف هو هيروح فين ؟
منة : مروة هو مهند رايح فين ؟
مروة : مش عارفة
منة : امممممممممم
مروة : مالك ؟
منة ": لا مليش
مروة : اكيد مش خارج يقابل بنت يعني
منة : انتى غلسة اوي على فكرة وبعدين وايه يعني ما يقابل
مروة : طيب كويس انك قولتيلي اما في حتة بنت في دماغي
منة تنغز مروة : ركزي في الدرس وبطلى بقى انتى باردة اوي
مروة تضحك على منظر منة ..............
***************************************************************
محمود ومريم قاعدين في النادي بيتغدوا مع بعض ................
محمود : انا مبسوط ان مشروعنا بينجح انا مكنتش متخيل اني ممكن اعمل حاجة في مصر
مريم : ليه بقى مصر بلد الخير وخيرمصر لوحده يغرق الدنيا دي كلها بس العيب بس في اهلها
محمود : ههههههههه صح بس انا لسة شوية عليا على ما افهم الكلام ده
مريم : ماشي شوية شوية هتتعلمه
نهي تيجي من بعيد ومن ورا محمود وتغمي عينين محمود ...............
نهي : انا مييييييييييييين ؟
محمود افتكرها واحدة من اخواته ..............
محمود : ههههههههههههههههه مش عارف انتى مين فيهم ؟
نهي : يا خلبوص انت تعرف كام واحدة ؟
مريم اتضايقت من تصرف نهي وبعديها من رد محمود ......... قامت من على التربزة
محمود: مين بقى قولى
نهي شالت ايديها : انا نهي
محمود قام مفزوع : نهي ايه اللى انتى بتعمليه ده ؟
نهي : ايه انا عملت ايه ؟
محمود: فين مريم ؟
نهي : قامت مشيت
محمود : بصي بقى احسنلك تبعدي عني خالص انا منفعكيش وانتى متنفعنيش ماشي انسيني
وطلع محمود يدور على مريم اللى مكنتش بعدت كتير ..............
محمود : مريم ......... مريم
مسك ايديها ولفها ليه لقاها بتعيط ...........
محمود : انتى بتعيطي ؟
مريم : انا ......
محمود : انا اسف ...... بصي من غير لف ودوران هي واحدة مجرد واحدة كانت عايزة تتكلم معايا وخلاص وانا مش مرتحلها خالص ولا حتى كصديقة انا عارف انك اتضايقتي ممكن تقبلي اعتذاري و .................
نزل محمود نص ركبة ...... وطلع من جيبه علبة وفتحها قدام مريم .......
مريم : انت بتعمل ايه ؟
محمود : تقبلي تتجوزيني ؟
*******************************************************************
سمر تروح البيت تدخل اوضتها .......... وترجع تبص على اوضة سهر تلاقيها ضلمة ......... تتصل عليها تلاقي صوت موبايلها طالع من الاوضة ............
تستغرب وتروح تتخبط على الباب محدش يرد .......... تخبط كتير محدش يرد ....... تضطر تدخل وتفتح النور ........ تلاقي سهر قاعدة في ركن ونازلة عياط ....... سمر تجري على سهر .............
سمر تاخد سهر في حضنها ...................
سمر : مالك يا سهر مالك يا حبيبتي ؟
سهر : .................
سمر : ردي عليا يا سمر ردي
سهر : سلمى حااااااااااااااااااااامل ؟
سمر بخضة : اييييييييييييييييييييييييييييييه حامل؟


 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close