اخر الروايات

رواية مشاكسة الفهد الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم مريم سيد

رواية مشاكسة الفهد الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم مريم سيد


الخاتمه التانيه

يعنى يامامى كنتى سامعه اللى بابا عملوا

ياسمين. اه طيعا لا وشكل المدير لماقاله الدكتور غلط هو يستاهل واللى اكتشفناه بعد. كده انه ابن الدكتور

بنتها نعم ازاى

ياسمين. الممرضه وهى كانت بتشيل الكونيلا قالت لباباكى والله حضرتك اخدت حق كل حد شغال هنا.

بنتها. للدرجادى

ياسمين اللى عرفناه ان المدير لما مسك المستشفى جاب ابنه وكمان خلاه اعلى من اى دكتور شهادته اعلى وكمان كان بيهدد الدكاترة لو حد. اتكلم مع صاحب المستشفى وهيعمل فى حقهم تقارير زى الزفت ومحدش قيهم يشتغل فى اى مكان وهما علشان اكل عيشهم خافوا

بنتها. طيب لما انتوا عرفتوا

ياسمين اتصرفنا طبعا ربنا هو العدل واحنا اللى ربنا سخرنا علشان نرد الحقوق للاصحابها يامليكه

مليكه يعنى كلمتوا صاحب المستشفى وحكيته كل اللي بيحصل

ياسمين. طبعاً وجه بهدل الدنيا للاسف المدير طلع ابن عمه وهو دكتور كبيير، عامل المستشفى دى باحر رمزى للناس الغير قادره فجاه الباشا وابنه خلوها استثمارى

مليكه. طردهم ولاعمل اييه

ياسمين. خلاهم سابوا البلد كلها وقالهم ان هما لو ماسابوش البلد مش هيخلى واحد فيهم يمارس المهنه ابدا طول ماهو عايش ولان دكتور كبيير وكمان محبوب ومعظم المسئولين بيحبوه كانوا هيساعدوه

مليكه والله جدع عالم طماعه كملى ياماما بعد ماخرجتوا من المستشفى

ياسمين خرجت من المستشفى وتعافيت وعدى كام يوم وفى يوم دخل عليا باباكى

فلاش باك

فهد. ياسمين

ياسمين. بصتله حمدلله على سلامتك انت جيت امتى دانا اعرف انك.جاى بكره

فهد لسه حالا وقولت اعدى واسلم عليكي وكمان عايزين ننزل نجيب الفستان والبدله علشان مفيش وقت

ياسمين. بدرى كده لسه فيه وقت

فهد. بدرى من عمرك ياياسو شوفى التاريخ

ياسمين فتجت تليفونها وبتبص على التاريخ ياااااه معقوله الشهر فى آخره دانا مش مركزه

فهد. معلش ضغط الشعل هما العرسان خلاص اخر يوم في شهر العسل انهارده المفروض من بكره يكونوا موجودين

ياسمين. ان شآء الله

فهد..طيب هنننزل ولا مجهده

ياسمين. لا ننزل انا خلصت خلاص تعالي اطلع معايا فوق اغير هدومى والبس حاجه مريحه واصلى وننزل عالطول

فهد. طيب اطلعي بلغى طنط ناهد ان اتا طالع

ياسمين. مسكت فونها وبلغت مامتها ان فهد طالع معاها ومامتها رحبت بوجوده وقفلت معاها وقالتلى يالاياباشا طلعوا وياسمين غيرت هدومها لاخرى مريحه غير، يونيفورم الشغل وصلت ونزلت هى فهد جابوا فستان الفرح والبدله وفهد اصر يعزم ياسمين على العشا وبعدها ياكلوا ايس كريم ويتمشوا مع بعض

فهد. تعرفي انا عمرى مااتوقع ولاكان يجيى فى خيالى ان امشى المشيه دى

ياسمين. ضحكت تصدق وانا متخليتش ابدا

فهد.عندك ثقه فيا ولا لسه قلقانه

ياسمين. اكيدالثقه موجوده صدقنى يافهد لو ماكتتش موجوده مكناش وصلنا للمرحله الىى احنا فيها دلوقتي دى

فهد.. واتا هكون قد الثقه دى وربنا يقدرتى اكون الزوج السند والعون

ياسمين.. اكيد قدها بقولك اييه تعالي نرجع نركب العربيه علشان رجلى وجعتنى من المشى

فهد عربيه ايييه بصى كده قدامك

ياسمين بتبص اتفاجات ان هى قدام عمارتهم اييه هو احنا مشبنا ده كله

فهد ماهى الاوقات الحلوه بتخلص بسرعه

ياسمين اكتفت بالابتسامه وطلعوا هما الاتنين ومامة ياسمين هى وباباها شافوا الفستان والبدله وانبهروا بذوقهم ودعولهم ان ربنا يسعدهم ويفوقهم. فى حياتهم وفهد بعدها استاذن ومشى.

مامتها بتقولها مبسوطه ياسمين

ياسمين اه الحمدلله فهد. شخصيه حنونه جدا وعقلانى هو ده اللى شدنى ليه وموافقتى ان اتجوزه

مامتها ربنا يسعدك ياحبيبتي وتكونوا انتوا الاتنين عون وسند لبعض

ياسمين. يارب عن اذنكم انا هموت وانام حضرتك متعرفيش احنا جايين مشى

مامتها نعم ليه

ياسمين. اتعشينا وبعدها اكلنا ايس كريم واتمشينا فجاه لاقينا نفسنا هتا قدام. العماره

باباها.. هى الاوقات الحلوه كده انا ومامتك لما كنا نخرج مع بعض مكناش بنحس بالوقت ولااى حاجه

مامة ياسمين. يااه ايام

باباها. نجوز البت دي ونعيد الايام دى من اول تانى واحنا ورانا

ياسمين بضحك مابتصدق انت ياميدو

باباها طبعا يابنتي نهوده دى العشق

ناهد حبيبى

ياسمين. ههههههههه لا مع نفسكم عيشوا حياتكم انتوا الاتنين واعتبرونى مش موجوده هنا خالص
ودخلت ومن كتر تعبها نامت

مليكه ماما كملى

ياسمين. نمت وبعدها صحيت على دوشه كان عامر ونور رجعوا خرجت سلمت عليهم ورجعت نمت تانى متعرفيش كان فيه اييه

.. مليكه طيب وبعدين فين الفرح

ياسمين. بصي انا تعبت هكمل بكره

مليكه ياماما

ياسمين بقولك اييه يابت انتى هقوم ارتاح دانتى بت صداع تعرفي انك دعوة ناهد. عليا

مليكه. ههههههههه تيته ناهد دى حبيبتي بقولك انا هنزل اقعد. معاها تحت شويه واسيبك بس هطلع اسمغ عملتوا اييه فى فرح وكمان عايزة اعرف عمتو ماسه عملت ايه في الفرخ

ياسمين ماشي ياستى انزلى وانا هنام شويه

مليكه نزلت وياسمين عملت ان هى هتنام علشان ترتاح من صداع مليكه من ساعة ماعرفت ازاى هى وفهد عرفوا بعض وازاى حبوا بعض كده وهى عايزة تعرف حصل ازاى

مليكه نزلت لحدتها وبتقولها ياسمين طردنى وبتقولى روحى صدعى تيته شويه وبتقولى ناهد دعت عليا علشان ربنا يرزقن. بواحده زيك صداع ورغايه انارغايه ياتيته

خالها عامر مين اللى قال كده

مليكه. ماما ياخالو

عامر لا ملقهاش حق دى ياسمين دى مفتريه

مليكه قولها بتقول عليا رغايه علشان عاوزه اعرف هى وبابا بعد كل الحروب اللى بينهم اتحوزوا وكمان بيحبوا بعض كمه ازاى

عامر.. ابوكى وامك اكتر اتنين كان بينهم حروب اكار، من حرب روسيا واوكرونيا

. مليكه. معقول اومال اللى انا بشوفه وحبهم للبعض الافلاطونى ده اييه

جدتها حبيبتي ربك هو اللى بيالف الفلوب

مليكه يعني ايييه ياتيته

جدتها . ربك مقدر ليهم الخير والف بين قلوبهم

وكمان فى دعاء كلنا لازم نقوله

اللهم أنت وحدك المطّلع على قلوب عبادك فاجعلها دائمة التواصل بأحبتها.

مليكه الله ياتيته لازم احفظه علشان ربنا يرزفنا بواحد زى بابا بيحبنى

عامر. حب ايييه مفعوصه انتى دى امك عمرها مافكرت فى الحواز وانتي بتفكري

مليكه الله ياخالو ماهو لازم ادعى من دلوقتي علشان ربنا يرزقنى باللى بتمناه

. عامر. صدقى برضوا وجة نظر، بت انتى اطلعي للامك وزعلانه ان هى بتقول عليكى رغايه دانتى ام الرغى كله

جدتها بس ياعامر مالك ومالها

مليكه تيته ولادك مضطهدينى انا هاجى اقعد معاكي واسيب ماما وكمان خالو عامر يروح يطلع شقته وانا وحضرتك وجدو نقعد هنا

عامر.. ههههههههه البت بتطردنى بالادب بقى كده يابنت ياسمين هو انتي هتجيبه. من بره ياجذمه

جدتها بس ياعامر بقى مالكش دعوه بيها قوم اطلع شقتك

عامر حتى انتي ياماما لا كده كتيير

مليكه.. ياخالو جدو قال الشقه دى بتاعة مالك. ومليكه وياسمين بنت حضرتك واحمد. اينك يبقى الشقه بتاغتنا وحضرتك ليك شقه ممكن ترتاح فيها

جدتها ضحكت بنت ياسمين

عامر مسكها من هدومها وبيقولها بت انتى عندك. كام سنه

مليكه. ياخالو اييه قلة القيمه دى بقى ممكن تسيب التيشرت

عامر... لا مش هسيب ممكن بقى تقوليلى عندك كام سنه بس علشان انا شايف واحده لسانها اطول منها

مليكه... طيب حضرتك سبب التيشرت وانا اقولك عندى كام سنه

عامر لا 😂

باباه . داخل عامر مالك ماسك بنت اختك كده

مليكه فلتت منه وجريت على جدها وبتقوله شوفت ياجدو خالو عامر كان بيطردنى من الشقه انااسفه هطلع ومش هنزل تانى

عامر يابريئه ماهى ياسمين وفهد هيخلفوااييه ا يااخبث خلق الله انتى

جدتها. ههههههههه والله استاذه فى التمثيل

مليكه كده ياتيته لا انا زعلانه وزعلانه اووووى كمان

جدها. ولا حد. بقدر يزعل حبيبة جدو عامر مالكش دعوه بحبيبة جدو

عامر يابابا هى مش محتاجه تتفرعن علينا

جدها براحتها

مليكه وربنا انت العشق اطلع انا بقى اكمل حكاوى ياسمين هانم عامر مع الباشا فهد الفيومي

جدتها يابنتي سيبها ترتاح

مليكه ياتيته ماهو انا سيباها من بدري جدها طيب اقعدى اتغدى معايا

مليكه. لا هستنى الباشا حبيبي وحبيب ياسمين هانم فهد باشا عالوصول

جدها. ماشى بس ماليش دعوه لازم تتغدى معايا

مليكه. من عيوني يااحلى جدو وطلعت ودخلت كانت مامتها قاعده بتقرا فى كتاب دخلت بقى كده ياتعلب بتسربيتى علشان تقعدى تقراى

مامتها. يابنتي ارحمينى هو اللى كنت بعمله فى ناهد. يطلع على عينى

مليكه حظك بقي ياست الكل

مامتها والله انتى ماليكى حل تعالى يامصيبة حياتي هكملك

انتظروا الفرح 



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close