اخر الروايات

رواية عائلة آخر جنان الفصل العشرين 20 بقلم مروة طارق

رواية عائلة آخر جنان الفصل العشرين 20 بقلم مروة طارق


بعد ساعتين من الخناقة ..............
سمر وسهر قاعدين في اوضة سهر ............
سمر : ههههههههههههههههههههههههه
سهر : يا بنتي بطلى ضحك بقى
سمر : ههههههه مش هههه قادرة هههههه مش قادرة هههههههههه منظرهم التلاتة يفطس من الضحك هههههههههه
سهر : ههههههههههه اه ههههههههههه
سمر : بس انا اللى غاظني انه مش اللى نعمله في الناس هيطلع علينا
سهر : كما تدين تدان
سمر : هههههههههههههه صح هههههههههههه يا نهار ابيض تفتكري كان هيحصل فيهم ايه
سهر : ولا حاجة احنا كنا هنعمل ايه يعني
سمر : هههههههههههههه بس تليفون بابا لحقهم
سهر : قومي نامي بقى خنقتيني
سمر : طيب تصبحي على خير
تقوم سمر تمشي وتوصل لحد الباب ........
سمر : معاذ عامل ايه معاكي
سهر : كويس
سمر : كويس بس ؟
سهر : اه
سمر بحزن : وسلمى
سهر : مش عارفة بس هي شغلها مع معاذ
سمر : انتى تعرفي انها مبتشتغلش اصلا مع جوزها ولا في حتة تانية واشتغلت في المشروع ده بالذات
سهر : يعني ايه ؟
سمر : معرفش فريد هو اللى قالى كده وهو سابها عشان عايزها تشتغل لانها طول الوقت طلبات طلبات لحد ما ارهقته
سهر : وانتى عرفتي بقى كل الكلام ده ازاي ؟
سمر : عادي يعني بنتكلم
سهر : بتتكلمي مع واحد متجوز
سمر : سهر انا بجد بحاول انا فيا اللى مكفيني ومش ناقصة
سهر : يا حبيبتي انا خايفة عليكي مش عايزاكي تتأذي او تتجرحي
سمر : انا عارفة بصي انا رايحة انام
سهر : تصبحي على خير
سمر طلعت من الاوضة .....................
سهر بتكلم نفسها : وبعدين بقى ياست سلمى انتى ؟ وانت يا سي فريد ربنا يستر منكم
عمري ما كنت اتخيل ان انا وسمر تبقى مشكلتنا في شخص واحد ربنا يستر
*************************************************
محمد في اوضته بيكلم نورهان ...................
محمد : طيب اوك خلاص ............. هجيب محمود ونيجي .......... تمام ظبطي انتى مع سمر وسهر ............ اوك اشوفك بكرة ............ سلام
محمد: عايزانا كلنا ليه يا تري بكرة نعرف .
محمد يخبط على اوضة سهر ............
سهر تطلع ............
محمد : نمتي ؟
سهر : لا لسة ؟ عايز حاجة ؟
محمد : لا بصي نورهان عايزانا بكرة انا وانتى وسمر ومحمود ومعاذ ولو مريم عايزة تيجي تيجي
سهر : ليه مقالتش ؟
محمد : لا معرفش بصي اظبطي انتى وسمر اوك
سهر : خلاص اوك
محمد : تصبحي على خير
سهر : وانت من اهله
*********************************************
في فيلا فريد .............. في حفلة سلمى عملاها بترقص وتشرب ...........
فريد داخل مش فاهم حاجة بيدور على سلمى لقاها بترقص مع واحد ميعرفهوش ......
فريد دخل وسطهم شدها جامد من ايديها وجرها عالمكتب ...........
فريد : ايه ده ؟
سلمى : مالك يا فريد عصبي ليه ؟
فريد : انا عصبي كده انا بسألك بكل هدوء ايه اللى انتى مهبباه ده ؟
سلمى : حفلة عادي يعني
فريد : عادي ايه ؟ يعني تعملى حفلة ومتقوليليش وتزعجي امي الست الكبيرة
سلمى : اه يعني هي مشكلتك في مامتك ؟
فريد : ايوة مشكلتي في امي انتى مبقتيش تفرقي معايا
سلمى : ده بيتي انا حرة اعمل فيه اللى انا عايزاه
فريد : لا مش بيتك ده بيت امي وانا وانتي قاعدين معاها واياكي اياكي يا سلمي تنسي نفسك لانك هتشوفي مني ايام سوده
سابها فريد ومشي فتح الباب ........
فريد : وياريت تمشي الناس دول بالزوق بدل ما اجيبلهم البوليس وانتى عارفة اني ممكن اعمل كده ومش هيفرق معايا
ورزع الباب وراه وسابها متغاظة منه ...........................
*********************************************
فريد طلع لمامته اوضتها ........... خبط ودخل ............
فريد : انتى لسة صاحية يا ست الكل مش تنامي كده وترتاحي
مامته : وهتيجي منين الراحة يابني طول ما مراتك عاملة البيت مورستان
فريد : انا اسف يا امي انا معرفش سلمي اتغيرت كده ليه ؟
مامته : سلمى عمرها ما اتغيرت هي كده يابني هي لو كانت بتحبك كنت هقول بتدلع عليك لكن هي متجوزاك عشان فلوسك
فريد : ارجوكي يا ماما
مامته : ارجوك انت انا سألتك انت واثق فيها قولتلى اه يا امي سلمى بنت ناس ومتربية وانا وافقتك وياريتني ما وافقتك
فريد باس ايد مامته : ماما انا تعبان ادعيلي بس
صوت الاغاني سكت وحسوا بالناس بيروحوا ...........
فريد : يلا بقى ارتاحي اهي خلصت حفلتها اهي
مامته : طيب يابني ربنا يريح قلبك وينولك اللى في بالك
فريد : يارب يا امي يارب تصبحي على خير
مامته : وانت من اهله يا حبيبي
*******************************************
سلمي داخلة الاوضة منفعلة وفريد بيغير هدومه .............
سلمي : افهم بقى مالك ومالى
فريد : ..............
سلمى : انا بكلمك رد عليا
فريد : ......................
سلمى : انت مبترررررررررررردش لييييييييييييييييييييييه ؟
فريد : عايزة ايه يا سلمي ؟
سلمى : مالك ومالى يا فريد شادد حيلك عليا كده ليه ؟
فريد : انتى اللى مالك يا سلمى اتغيرتي ليه ؟
سلمى : ملكش دعوة انا اتغيييييييييييرت لييييييييييييه انااااااااااااااااااااا حررررررررررررررررة
فريد : لا مش حرة طول ما انتي مراتي مش حررررررررررررة اوعي تفتكري انا مش فاهم حاجة لا فوقي اوعي تفكري اني عبيط ولا بريالة تقدري تقوليلي مبتشتغليش ليه ولما عرفتي بالمشروع اللى مع معاذ جريتي واشتغلتي فيه ليه وكل يوم في ديسكو شكل بتشربي ليه ؟ انا مش نايم على وداني فوقي يا ماما فووووووووووووقي
سلمي ساكتة مش عارفة ترد تقول ايه .................
فريد : انا داخل اخد شاور وانتى يا سلمي اعقلى احسن ورحمة ابويا تشوفي منى ايام سودا عمرك ما فكرتي اني ممكن اعملها انا اه طيب بس مش اهبل
سلمي ساكتة ......... فريد دخل الحمام ................
سلمى لنفسها : وبعدين يا سلمى وبعدين الحكاية دي مش هتخلص غير بحل واحد
**************************************************
تاني يوم سهر راحت لنورهان لقت محمود عندها ومعاذ كلم مريم عرف انها ومحمود هيجوا مع بعض ..................
سهر : طيب يلا بينا بقى وانا هكلم سمر اشوفها فين ؟ واقولها تيجي على فين ؟
معاذ : طيب تمام يلا
ونزلوا كلهم مع بعض خرجوا من الشركة ..........
***********************************************
سمر في اجتماع مع فريد وباقي الصحفيين سهر بتتصل بيها بس هي عاملة الموبايل سيلنت ............
خلص الاجتماع ................. وكانت هتخرج اول واحدة بس فريد نده عليها ........
سمر : في حاجة غلط في شغلى
فريد : لا بالعكس انتى اثبتي كفاءة
سمر : تمام طيب بعد اذنك
فريد : يا بنتى انا قولتلك انا عايزك في ايه عشان تمشي ؟
سمر : اه صح عندك حق خير عايزني في ايه ؟
فريد : تتغدي معايا النهاردة
سمر بتردد : اصل ...... يعني .............
فريد :في حاجة ؟
سمر : اصلي هتغدي مع اخواتي النهاردة وهما مستنيني
تليفون سمر يرن ...........
سمر : اهي سهر بترن اهي
سمر ترد : ايوة يا سهر .......... سوووووووري خلاص مسافة السكة والله مش هتأخر ......... يلا باي باي
سمر : احنا متفقين مع بعض من امبارح
فريد : طيب هو في مشاكل لو جيت معاكم ؟
سمر : مممممممممممممم تقريبا؟
*********************************************
نورهان ماسكة اللاب بتاعها سهر ومعاذ بيتكلموا مع بعض ...........
محمد بيلعب بموبايله .................
محمود ومريم يجوا يسلموا عليهم ويقعدوا ...........
سهر : نورهان اخلصي قولى اللى عندك ؟
نورهان : لما سمر تيجي واكون انا خلصت كمان اللى في ايدي
مريم : انتى مملة على فكرة
نورهان : ملكيش فيه على فكرة
سمر تدخل من باب الكافيه تشوفها سهر تشاورلها .......
يدخل وراها فريد عينيهم كلهم تثبت عليه وهما مستغربين ............
محمد بهمس لنورهان : انتي قولتيلها انك عايزة فريد
نورهان : لا خالص ولا جيبتله هو سيرة حتى
مريم : واضح ان سمر اتصرفت من دماغها
سهر بصت على معاذ تشوفه مضايق من وجوده لكن استغربت لما لقته عادي وعادل جدا ...............
فريد : مساء الخير
كلهم بصوت واحد : مساء النور
فريد : انا اسف اني هقتحم قعدتكم بس انا حابب اقعد معاكم
نورهان : انت تشرفنا
تقعد سمر وفريد.................
سهر بتنحني على سمر : ايه اللى جابه ؟
سمر : مخنوق وعايز يقعد مع حد انا مالى
سهر تبص لنورهان : ممكن تكلمي بقى ادينا اتجمعنا اهو
نورهان : طيب بصوا بقى ..


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close