رواية مشاكسة الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم مريم سيد
الفصل التاسع عشر
عدى كام اسبوع وحالة ياسمين اتحسنت بدات تنزل المكتب وبدات تتابع الشغل بس مش بتنزل تشرف على. مشاريع لانها لسه فى فتره نقاهه وفى الايام دى فهد لاحس ولا خبر
.. قاعده فى المكتب بتقول هو راح فين عفريت اللعبه ده كان بيظهرلى فى كل حته اييه اللى جراله
دخل عامر عليها لاقها بتكلم نفسها بيضحك اييه يابنتي بتكلمى نفسك
ياسمين. بصتله وبتقوله انت اييه اللى داخلك هنا. من غير ماتستاذن وفين مديرة المكتب اتا لازم اخصملها
عامر. ههههههههه مش موجوده انا دخلت ماكانش حد. موجود
ياسمين. نعم اومال هى فين لاقوها جايه جرى اسفه انا كنت فى الحمام
ياسمين قامت بت يانور مالك
نور. مش عارفه بطنى بتوجعنى مش عارفه فى اييه
ياسمين . كلتى اييه
نور. بعت جبت كشرى
عامر. مش قولنا بلاها اكل من بره هو انتي مش بترحمى
نور. انا نفسي فيه وقلت هاكل طيب ماشيماء، وتامر اكلوا منه ومحصلهمش حاجه معرفش اييه اللى جرالى
عامر. اكيد الهانم زودت الشطه
نور. الصراحه اه
ياسمين. طيب اقعدى ابعت للصيدليه تجيبلك اى حاجه تريح معدتك
نور. قعدت. وباين عليها التعب. وعامر عمال يانب فيها
ياسمين. ماتهدى ياعم فى اييه كلت وتعبت مفيهاش، حاجه بطل كلامك اللى يحرق الدم
عامر. ماهو انا خايف عليها
ياسمين. اللى خايف على حد يواسيه يجبر يخاطره مش يانب فيه ويتعبه زياده.
الرحمون يرحمهم الرحمنُ، ارحموا من في الأرضِ يرحمُكم من في السماءِ
عامر. ونعم بالله بس والله انا خايف عليها فجاه نور صرخت من وجع بطنها
ياسمين مالك يابنتي
نور بطنى بتتقطع
عامر. شيلها ندوديهاالمستشفى ممكن تكون زايده
عامر. اييه
ياسمين. اخلص مش صدمه وخدت المفاتيح وعامر نزل بيها وياسمين نزلت جرى على السلم تشغل عربيتها وهى نازله خبطت فى فهد
فهد. فى اييييه مالك
ياسمين . ها اه نور مرات عامر تعبانه
فهد طيب استنى انتى لسه تعبانه هاجى انا اوصلهم
ياسمين لا شكرا وجريت على تحت
فهد. يارب تموت فى الاعتراض والمشاكسه مولوده بالمشاكسه نزل وراها ولسه هتفتح العربيه شدها قالها خليكى الناحيه التانيه
ياسمين... انت مين على تشدنى كده
فهد . خطيبك ياياسو
ياسمين. لما تشوف حلمة ودانك
فهد اييه هووانتى متعرفيش ان شوفتها
ياسمين احنا هنستهبل شوفتها ازاى
فهد فى المرايه
ياسمين هات المفاتيح
عامر اخلص انت وهى البت هتموت وانتوا بتشاكسوا بعض ارحموا البت العيانه
ياسمين. اضطرت تركب وفهد يسوق عربيتها وصولها لاقرب مستشفى ودخلت الطوارئ وكشفوا عليها كان مغص كلوى بس شديد
عامر. بس دى بتتالم. حضرتك متاكد.
الدكتور . ايوه حضرتك اعراض المغص الكلوى شبه اعراض الزايده بالظبط
ألم حاد ومفاجئ في أسفل الظهر، ينتقل إلى مناطق أخرى على جانبي الظهر.وقئ وغثيان وده بيعمل لغبطه احنا بقى اللى بنحدد.. اييه هو بالضبط
عامر. انا اسف بس انا قلقان
الدكتور. ولايهم حضرتك اهم حاجه ان هى تقوم بالسلامه
عامر يارب
ياسمين. هى عامله اييه دلوقتي
الدكتور بهيام ها هى كويسه هو انتى اختها
ياسمين. اه ومرات اخويا
فهد. مالك. ياعم النحنوح وجه عليه بيقوله مالك ياحلو دى مرات فهد القيومى فاهم ولا ولو متعرفش مين هو فهد الفيومى اسال عليه وزقه
الدكتور اسف يافندم انا بحسبها لسه انسه
فهد قبل ماتحسب اجمع واطرح يلروح الست الوالده يالا انكل وشوفلنا دكتوره تتابع الحاله ومش عايز اشوف خلقة سيادتك الدكتور جرى من قدامه ياسمين جت عليه بص انا ساكته من الصبح انت عارف يافهد يافيومى لو مختفتش من قدامي لا هخليك تنفع طبله ولاتار
فهد. ههههههههه ولاتقدرى تعملي حاجه
عامر ياجماعه احنا فى مستشفى عيب انتوا كبار على لعبة القط والفار دى
ياسمين. ياعامر انا بلعب ولابتنيل هو اللى فارض نفسه عليا واخر مصيبه بيقول عليا مراته للدكتور
فهد. اه مراتى. ومش هتبقى مرات حد غيرى يابنت احمد. عامر
ياسمين ابعدوا عنى انا مش طيقاه
فهد. يابت هو انا اللى بموت فيكي اناوهتحوزك رافة بحالك وكمان اقصلك لسانك اللى اطول منك ده
ياسمين بتبص لعامر عامر خليه يمشي وربنا هنسى ان انا فى مستشفى وهعلمه الادب
فهد. ضرب الحبيب زى اكل الزبيب
ياسمين. ضربه فى قلبك يابعيد. وحبيب اييه حبك برص جربان يكون مسموم واخلص منك يالازقه
عامر. لا والله كده كتييير انا لووقاعد. مع ولاد اختى هيكونوا عاقلين اكتر من كده
فهد. انا معملتش حاجه اختك اللى بتتنرفز
ياسمين. برئ ياض
فهد. جدا جدا عامر هنزل اجيب لنور حاجه تشربها واجيبلك حاجه تشربها انت كمان وانتى ياسو اجيبلك اييبه تشربيه
ياسمين بقرف عايزة اشرب من دمك
فهد ... اشربى ياقلبي انا كلى ملكك
ياسمين. عااااا وفهد. ضحك. عليها ومشى هو بيغنى
وبحب الناس الرايقة إللي بتضحك على طول
أما العالم المدايقة أنا لأ مليش في دول
ومليش في الدمع لا لا ولا في الناس الشياله
عامر.بيضحك. وهو مين ده عملتى ايييه فيه
ياسمين عمله اسود ومنيل بنيله
عامر. بيحبك ياسو
ياسمين حبه برص
عامر. يابت الواد هيموت عليكي
ياسمين. يموت ولا يغور واسكت انت خالص وروح اسال ندخل نطمن على نور امتى
عامر. الله يخربيتك على خربيت فهد. نستنونى زوجتى الغاليه
ياسمين. بضحك هقولها نسبكى
عامر. بس ياسمين ياحريقه دى مبتصدق خلينا نتهبب ونتجوز وبعدها تزعل براحتها
ياسمين. خاضر هسكت بس بعد الجواز هخليها تجننك
عامر. يااختى اتوكسى هى ناقصه جنان
ياسمين.. بتغير عليك ياواد يامز
فهد. معلش هومين المز
ياسمين. وانت مالك ياحشرى
عامر. ياربى بالله عليكم تعالوا ندخل للنور نطمن عليها
فهد. ادخل انت الاول وبعدها ادخل انا وراكم وبالفعل عامر دخل وبعدها استاذن فهد دخل سلم عليها وبعد شويه استاذن ومشى بعد ماجالوا تليفون غيره 180درجة
عامر. فى ايييه
فهد مفيش الف مليون سلامه عليكى مدام نورهان
نورهان. الله يسلمك
فهد. عن اذنكم
عامر. يابني فى ايييه
فهد. ماتشغلش، بالك انت وخليك مع مراتك وخرج تليفون ياسمين رن بتقوله دى مامة فهد
عامر. طيب، ردى
ياسمين. زوزه حبيبتي
عزه.. الحقى فهد ياسمين رايح على بيت اخوه اسد
يه. ليه اييه الللى حصل
مامة فهد.. مراته جت واتخنقت معايا وبهدلتنى وهو عرف من الحارس اللى سايبه تخت الحقيه يابنتى
ياسمين حاضر ياطنط وقفلت معاها وعامر بيقولها فى ايييه
ياسمين. حكتله بالمختصر،
عامر. هتعملى ابيه
ياسمين اكيد هروح
عامر. اروح اتا مكانك
ياسمين. لا خليك وبالصراحه انا نفسي اشوف مرات اسد دى واديها العلقه التمام
عامر. ضحك ومين سمعك انطلقى وياسمين قالت لنور، معلش يانورهان همشى اخلص واتصل واعرف خرجتى ولا لسه فى المستشفى هجيلك المكان اللى انتى فيه وخرجت
عامر ربنا يستر، من اللى جاى....
نور هو فى ايييه مش فاهمه
عامر. زوجة اخو مرات فهد هى اللى طردته مامته من الفيلا ولما فهد. عرف كان ناوى يبهدلها بس طنط عزه رفضت بس البجحه جت وبهدلتها علشان فهد طلب من اخوه ان هو يسيب الفيلا لانها مش بتاعتهم ومرات اسد عرفت بكل بجاحه غلطت فيها وكلمتها كلام وحش اكيد زى ماعملت المره اللى فاتت
نور. طيب هو فهد عرف منين
عامر. عرف من الحارس اللى هو جايبه ياخد باله من مامته
نورا طيب يمكن معملتش حاجه
. عامر. لا البنت بلغت الحارس زى مافهد مااكد عليها لو فيه حاجه تبلغ الحارس هو يتصل بيه او هو هيعرف يوصله
نور.. والله طنط عزه طيبه انا لما عرفت حكايتها صعبت عليا ضعيت شبابها علشان ولاد اختها وكمان حرمت نفسها من خبها
عامر فعلا اللى زبها مش كتييير بس بتقول لو رجع بيا الزمن من تاني هتعمل اللى هتعمله وبزياده كمان
نور. ربنا يجعله. فى ميزان حسناتها
عامر. يارب طمنيني عامله ايه دلوقتي
نور بعد ماكانت بتكلم عادي كشرت انا كويسه ودورت وشها الناجيه التانيه
.. عامر. ياساتر يلرب ليه قلبت البوذ دى
نور ساكته
عامر. نور اتا محبش الاسلوب ده اييه اللى قالبك عليا كده
نور علشان كنتي تعبانه وعمال تزعقلى
عامر كنت خايف عليكي والله انا عارف اكل الشارع بيتعبك وبرضوا مصره تاكليه
نور. اتا بحب كشرى الشارع وكان نفسي فيه
عامر يابنت الحلال مفيش احلي من اكل البيت
نور. عارفه بس كشرى الشارع احلى بكتيير عامر ضحك مفيش فايده فيكى والدكتوره دخلت اطمنت على. نور، وقالتلها هترجعى البيت بس ناكل حاجات خفيفه
نسيبهم ونروح لفهد وياسمين
فهد وصل قبل ياسمين
دخل بصوت جهورى يااسد انت باهانم
خرجت مراته فهد نورت فيلتنا
فهد. فليتكم بامارة ايييه ان شآء الله ظى فيلة ماما يابيرى
بيرى على فكره هى مش ام
فهد بصوت عالي جدا اخرسى هى امى ولو قلتى غير كده اقسم باالله لااعرفك. مقامك
بيرى براحه علي نفسك دى واحده ضحكت على ابوك وكتبالها الفيلا وحرمكم منها
فهد. وانتى مالك احنا موافقين وكمان فرحانين ان هي ضحكت عليه عايزة ايييه تانى
بيرى. يافهد انت متعرفش الفيلا دى تجيب كام الايام دى تعالي ترفع قضيه ونقول ان هى مزوره الامضا وتحبسوها وتاخدوا الفيلا
فهد. مش بقولك انتي اجننتى نحبس مين احبس امى علشان شوية حيطان
بيرى. دى مش امك دى مرات ابوك اللى ضحكت على عقله وكتبلها الفيلا
فهد. بصي انتى بنى ادمه زباله وتطلعى دلوقتى تلمى هدومك وتغورى من هنا
بيرى. جت عليه انا نفسي اعرف بتعاملنى كده وبتلعب فى قميصه ياسمين كانت داخله وقفت تشوف رد فعل فهد
فهد زقها بيقولها مش بقولك انتى بنى ادمه زباله وانحنى عليها ومسك شعرها وشده جامد بيقولها اقسم بالله ان لو متلمتيش هعرفك مقامك وهقول للااسد كل حاجه
بيرى . يافهد اه سيب شعري انا بحبك
فهد... بتحبى مين انتى اتهبلتى انا اخو زوجك
بيرى.بس انا بحبك انت وانت عارف من زمان وانا اتجوزت اسد. علشان اكون جنبك.
فهد ضربها بالقلم فى دخول اسد
اسد جرى عليها انت احنتت تضرب مراتى
بيرى شوفت يااسودى جاى بضربنى علشان مرات ابوه اللى ضحكت عليه وخليته كتبلها الفيلا المفروض يشكرنى ان بدور، على حقه وحقك.
ياسمين دخلت زى القطر، تصدقي بالله انتى واحده بجحه.. فهد اتفاجا بوجودها واسد بيقولها انتى مين وازاى دخلتى هنا
ياسمين نطرت ايديها وبتقوله مش مهم بس انا جايه اقول لمراتك البجحه دى وطرخ اديتها القلم التاني على خدها التاني
بيرى صرخت ومن شدة القلم وقعت فى الارض واسد جرى عليها انتى مين وازاى تضربى مراتى
ياسمين بكل برود مراتك مش عاوزه تضرب بالقلم بس دى عاوزه تتولع فيها انت عايش مع واحده خاينه واحده بتحب اخوك ومتجوزاك علشان تبقى كوبرى ليها
بيرى. انتى كدابه
ياسمين كدابه هنشوف بعدين موضوع الكدب ده الهانم اللى معرفاك انك مش بتخلف وهى عايشه معاك على عيبك علشان بتحبك هى اللى جايبه علاج بتحطه فى مشروب تتدمرك بيه علشان متخلفش منك
بيرى. انتى كدابه اوعى تصدقها يااسد
اسد وانتى ايييه دليلك
فهد. انتى عرفتي الكلام ده ازاى
ياسمين والله عيب عليك يافهودى تسالنى تبقى عيب فى حقى
فهد. ضحك فهودك ماشي بس عرفتى ازاى انالسه عارف الموضوع ده من قريب
ياسمين. هقولك بس لما الاول اقول للبشمهندس اسد عرفت ازاى وكمان حبها ليك
فهد. حتى دى عرفتيها...
ياسمين. اومال هو انا اى حد ولااييه ولا بتشك فى قدراتى
فهد بإبتسامة عذبه اكيد لا
اسد. اييه انت وهى مش تعرفونى عرفتى الكلام ده منين وايييه دليلك
ياسمين هقولك ياسمين سجلت كل الكلام اللي دار بين فهد ومرات اخوه وكمان جزئية ان هى اجوزت اخوه علشان تبقى قريبه منه وكلام فهد ليه وختمت بالقلم اللى فهد ضربها بيه
بيرى كدب مش صوتى صدقني مش انا
فهد وموضوع العلاج اللى بتدىهولك علشان تخليك عقيم ده من اول يوم بس، انا عرفت من الدكتور وقلتله يديك فيتامينات لان الهانم هى اللى ملتخلفس وبدل ماتكون صريحه معاك كدبت عليك وكمان اتفقت مع الدكتور يقولك كده بس طبعا الدكتور اتصل بيا لانه صحبى فولتله اعمل اللى هى عايزاه وطبعا الدوا يكون فيتامينات ولو مش مصدقتى اسال دكتور، شهاب
اسد مسك مسدسه وكان عايز يضربها بالنار فحركه مباغته ياسمين رفعت ايديه لفوق وضرب الطلقه وبتقوله مش دى اللى تروح فيها فى دى اخرها الشارع طلقها وارتاح من سمها
اسد انتى طالق بتلاته عورى مش عايز اشوف وشك تانى
بيرى وهى بتجرى على بره والله مااسيبكم وهى خارجه تجرى عربيه خبطتها ماتت فى الحال
الحارس دخل وبلغهم الكل خرج يجرى وفهد. اتصل بالاسعاف جم شالوها واسد فى حالة ضياع مش مصدق ان مراته كل الفتره دى بتكرهوا وكمان بتجب اخوه اللى بعد عن الفيلا بسببها وكرهته فى امه
اسد دموعه نازله وياسمين بتقوله مالك ياهندسه احمد. ربنا ان الموضوع خلص وعرفت عدوك من حبيبك
اسد. انا عاوز اروح لماما
مامته واناجيت ياقلب امك اهووو
اسد جرى عليها وهى خدته فى حضنها وعمال يقولها سامحينى ياامى
مامته انا مش زعلانه منك وقلبى وربى راضى عليك ليوم الدين
ياسمين بضحك هى زوزوه دى تعرف تزعل من حد. دى القلب الطيب اللى ميعرفش غير الطيبه
عزه حبيبتى انتى ياياسو اه صحيح مروحتوش ليه مع بيرى
اسد. اروح فين ياامى
مامته تروح تعمل اجراءات الدفن وتدفنها اكرام الميت وهى فى الاول والاخر مرات اسد الفيومى
اسد. لا ياماما النجاسه دى متنزلش المقاير بتاعتنا
مامته. هى خلاص راحت للخلقها هو اللى هيحسبها
فهد ماما عندها حق هى محسوبه علينا ومتقلقيش، ياماما انا طلبت من الدكتور يعمل الإجراءات وهنروح نستلم جثتها
مامته. ربنا يرحمها ويسامحها
اسد.. حضرتك بتدعليها
مامته. ياحبيبي هى دلوقتي بين ايد اللى خلقها ملناش عليها سلطان ربنا يسامحها ويتجاوز عن سيئتها
اسد ياااه لدرجادى حضرتك واصله لقمة التسامح
مامته ياحبيبى انا اقل حد بس الواحد مفيش حاجه يعملها غبر ان ربنا يهدى الحميغ
الكل يارب
ياسمين الزوز دى القلب الطيب وخلاص بفى روحوا استلموا جثتها وادفنوها واقفل الصفحه بتاعتها واحمد الله انها عدت على خير
اسد الحمدلله بس معلش انا معرفش حضرتك مين
مامته. دى ياسمين بنت عمك احمد عامر اخت عامر صديق فهد وكمان زميلة فهد فى الشغل
اسد. ظابط

مامته اه
فهد علشان يستفز ياسمين ونسيتى اهم حاجه ىازوزوه
مامته. نسيت ايييه
فهد نسيتى انها خطيبتى وهتبقى مراتى
ياسمين. يادى النيله ارحمنى خطيبة مين ومرات مين يابنى بطل احلامك
فهد. عارفه لولا مش فاضى دلوقتى كنت خطفتك وكتب كتابى عليكى بس الصبر.
ياسمين
لا والله
فهد والله
وخرج هو اسد يتوجهوا للمستشفى
بعد ماخرجوا ياسمين ابنك مستفز يازوزه
زوزه بيحبك ياسمين
ياسمين. وانا ماليش نفس
زوزه ليه كان اكله يااختى مالكيش،نفس ليها
ياسمين.بالظبط كده ابنك شبه الاكله اللى مش،طيقاها
مامته.يابنتي ادى لنفسك فرصه
ياسمين. مش فاضيه وضحكت يالا يازوزه ارجعك للشقه ولا هتقعدى هنا
مامة فهد لا هرجع وهتصل بيهم واقولهم ان انا رجعت الفيلا
ياسمين تمام وانا هشوف هروح للنور المستشفى ولا بيتها
مامة فهد.. مالها نور
ياسمين تعبت فجاه وهى فى المستشفى حتى نسيت اقول لماما
مامة فهد. الف سلامه عليها اتصلى بيها وهاجى معاكي
ياسمين. متتعليش نفسك
مامة مفيش تعب ولا حاجه وبالفعل ياسمين اتصلت بعامر قالها ان هما رجعوا بيت مامتها وقفلت معاه وبلغت مامة فهد وراحواعلى بيت نور واطمنوا عليها
عند. فهد استلموا جثة بيرى وخدوها دفنوها وقالوا مفيش عزا وهنا انتهت صفحة بيرى
استوب استعدوا للمفاجاه
استوب
فى. حد هيسالنى بيرى ملهاش اهل اقولكم هى بنت عم اسد وفهد واهلها كلهم مسافرين خارج مصر وتعتبر، علاقتهم مقطوعه وبلغ اخواتها قالوله ادفنوها احنا مش فاضييين ننز
عدى كام اسبوع وحالة ياسمين اتحسنت بدات تنزل المكتب وبدات تتابع الشغل بس مش بتنزل تشرف على. مشاريع لانها لسه فى فتره نقاهه وفى الايام دى فهد لاحس ولا خبر
.. قاعده فى المكتب بتقول هو راح فين عفريت اللعبه ده كان بيظهرلى فى كل حته اييه اللى جراله
دخل عامر عليها لاقها بتكلم نفسها بيضحك اييه يابنتي بتكلمى نفسك
ياسمين. بصتله وبتقوله انت اييه اللى داخلك هنا. من غير ماتستاذن وفين مديرة المكتب اتا لازم اخصملها
عامر. ههههههههه مش موجوده انا دخلت ماكانش حد. موجود
ياسمين. نعم اومال هى فين لاقوها جايه جرى اسفه انا كنت فى الحمام
ياسمين قامت بت يانور مالك
نور. مش عارفه بطنى بتوجعنى مش عارفه فى اييه
ياسمين . كلتى اييه
نور. بعت جبت كشرى
عامر. مش قولنا بلاها اكل من بره هو انتي مش بترحمى
نور. انا نفسي فيه وقلت هاكل طيب ماشيماء، وتامر اكلوا منه ومحصلهمش حاجه معرفش اييه اللى جرالى
عامر. اكيد الهانم زودت الشطه
نور. الصراحه اه
ياسمين. طيب اقعدى ابعت للصيدليه تجيبلك اى حاجه تريح معدتك
نور. قعدت. وباين عليها التعب. وعامر عمال يانب فيها
ياسمين. ماتهدى ياعم فى اييه كلت وتعبت مفيهاش، حاجه بطل كلامك اللى يحرق الدم
عامر. ماهو انا خايف عليها
ياسمين. اللى خايف على حد يواسيه يجبر يخاطره مش يانب فيه ويتعبه زياده.
الرحمون يرحمهم الرحمنُ، ارحموا من في الأرضِ يرحمُكم من في السماءِ
عامر. ونعم بالله بس والله انا خايف عليها فجاه نور صرخت من وجع بطنها
ياسمين مالك يابنتي
نور بطنى بتتقطع
عامر. شيلها ندوديهاالمستشفى ممكن تكون زايده
عامر. اييه
ياسمين. اخلص مش صدمه وخدت المفاتيح وعامر نزل بيها وياسمين نزلت جرى على السلم تشغل عربيتها وهى نازله خبطت فى فهد
فهد. فى اييييه مالك
ياسمين . ها اه نور مرات عامر تعبانه
فهد طيب استنى انتى لسه تعبانه هاجى انا اوصلهم
ياسمين لا شكرا وجريت على تحت
فهد. يارب تموت فى الاعتراض والمشاكسه مولوده بالمشاكسه نزل وراها ولسه هتفتح العربيه شدها قالها خليكى الناحيه التانيه
ياسمين... انت مين على تشدنى كده
فهد . خطيبك ياياسو
ياسمين. لما تشوف حلمة ودانك
فهد اييه هووانتى متعرفيش ان شوفتها
ياسمين احنا هنستهبل شوفتها ازاى
فهد فى المرايه
ياسمين هات المفاتيح
عامر اخلص انت وهى البت هتموت وانتوا بتشاكسوا بعض ارحموا البت العيانه
ياسمين. اضطرت تركب وفهد يسوق عربيتها وصولها لاقرب مستشفى ودخلت الطوارئ وكشفوا عليها كان مغص كلوى بس شديد
عامر. بس دى بتتالم. حضرتك متاكد.
الدكتور . ايوه حضرتك اعراض المغص الكلوى شبه اعراض الزايده بالظبط
ألم حاد ومفاجئ في أسفل الظهر، ينتقل إلى مناطق أخرى على جانبي الظهر.وقئ وغثيان وده بيعمل لغبطه احنا بقى اللى بنحدد.. اييه هو بالضبط
عامر. انا اسف بس انا قلقان
الدكتور. ولايهم حضرتك اهم حاجه ان هى تقوم بالسلامه
عامر يارب
ياسمين. هى عامله اييه دلوقتي
الدكتور بهيام ها هى كويسه هو انتى اختها
ياسمين. اه ومرات اخويا
فهد. مالك. ياعم النحنوح وجه عليه بيقوله مالك ياحلو دى مرات فهد القيومى فاهم ولا ولو متعرفش مين هو فهد الفيومى اسال عليه وزقه
الدكتور اسف يافندم انا بحسبها لسه انسه
فهد قبل ماتحسب اجمع واطرح يلروح الست الوالده يالا انكل وشوفلنا دكتوره تتابع الحاله ومش عايز اشوف خلقة سيادتك الدكتور جرى من قدامه ياسمين جت عليه بص انا ساكته من الصبح انت عارف يافهد يافيومى لو مختفتش من قدامي لا هخليك تنفع طبله ولاتار
فهد. ههههههههه ولاتقدرى تعملي حاجه
عامر ياجماعه احنا فى مستشفى عيب انتوا كبار على لعبة القط والفار دى
ياسمين. ياعامر انا بلعب ولابتنيل هو اللى فارض نفسه عليا واخر مصيبه بيقول عليا مراته للدكتور
فهد. اه مراتى. ومش هتبقى مرات حد غيرى يابنت احمد. عامر
ياسمين ابعدوا عنى انا مش طيقاه
فهد. يابت هو انا اللى بموت فيكي اناوهتحوزك رافة بحالك وكمان اقصلك لسانك اللى اطول منك ده
ياسمين بتبص لعامر عامر خليه يمشي وربنا هنسى ان انا فى مستشفى وهعلمه الادب
فهد. ضرب الحبيب زى اكل الزبيب
ياسمين. ضربه فى قلبك يابعيد. وحبيب اييه حبك برص جربان يكون مسموم واخلص منك يالازقه
عامر. لا والله كده كتييير انا لووقاعد. مع ولاد اختى هيكونوا عاقلين اكتر من كده
فهد. انا معملتش حاجه اختك اللى بتتنرفز
ياسمين. برئ ياض
فهد. جدا جدا عامر هنزل اجيب لنور حاجه تشربها واجيبلك حاجه تشربها انت كمان وانتى ياسو اجيبلك اييبه تشربيه
ياسمين بقرف عايزة اشرب من دمك
فهد ... اشربى ياقلبي انا كلى ملكك
ياسمين. عااااا وفهد. ضحك. عليها ومشى هو بيغنى
وبحب الناس الرايقة إللي بتضحك على طول
أما العالم المدايقة أنا لأ مليش في دول
ومليش في الدمع لا لا ولا في الناس الشياله
عامر.بيضحك. وهو مين ده عملتى ايييه فيه
ياسمين عمله اسود ومنيل بنيله
عامر. بيحبك ياسو
ياسمين حبه برص
عامر. يابت الواد هيموت عليكي
ياسمين. يموت ولا يغور واسكت انت خالص وروح اسال ندخل نطمن على نور امتى
عامر. الله يخربيتك على خربيت فهد. نستنونى زوجتى الغاليه
ياسمين. بضحك هقولها نسبكى
عامر. بس ياسمين ياحريقه دى مبتصدق خلينا نتهبب ونتجوز وبعدها تزعل براحتها
ياسمين. خاضر هسكت بس بعد الجواز هخليها تجننك
عامر. يااختى اتوكسى هى ناقصه جنان
ياسمين.. بتغير عليك ياواد يامز
فهد. معلش هومين المز
ياسمين. وانت مالك ياحشرى
عامر. ياربى بالله عليكم تعالوا ندخل للنور نطمن عليها
فهد. ادخل انت الاول وبعدها ادخل انا وراكم وبالفعل عامر دخل وبعدها استاذن فهد دخل سلم عليها وبعد شويه استاذن ومشى بعد ماجالوا تليفون غيره 180درجة
عامر. فى ايييه
فهد مفيش الف مليون سلامه عليكى مدام نورهان
نورهان. الله يسلمك
فهد. عن اذنكم
عامر. يابني فى ايييه
فهد. ماتشغلش، بالك انت وخليك مع مراتك وخرج تليفون ياسمين رن بتقوله دى مامة فهد
عامر. طيب، ردى
ياسمين. زوزه حبيبتي
عزه.. الحقى فهد ياسمين رايح على بيت اخوه اسد
يه. ليه اييه الللى حصل
مامة فهد.. مراته جت واتخنقت معايا وبهدلتنى وهو عرف من الحارس اللى سايبه تخت الحقيه يابنتى
ياسمين حاضر ياطنط وقفلت معاها وعامر بيقولها فى ايييه
ياسمين. حكتله بالمختصر،
عامر. هتعملى ابيه
ياسمين اكيد هروح
عامر. اروح اتا مكانك
ياسمين. لا خليك وبالصراحه انا نفسي اشوف مرات اسد دى واديها العلقه التمام
عامر. ضحك ومين سمعك انطلقى وياسمين قالت لنور، معلش يانورهان همشى اخلص واتصل واعرف خرجتى ولا لسه فى المستشفى هجيلك المكان اللى انتى فيه وخرجت
عامر ربنا يستر، من اللى جاى....
نور هو فى ايييه مش فاهمه
عامر. زوجة اخو مرات فهد هى اللى طردته مامته من الفيلا ولما فهد. عرف كان ناوى يبهدلها بس طنط عزه رفضت بس البجحه جت وبهدلتها علشان فهد طلب من اخوه ان هو يسيب الفيلا لانها مش بتاعتهم ومرات اسد عرفت بكل بجاحه غلطت فيها وكلمتها كلام وحش اكيد زى ماعملت المره اللى فاتت
نور. طيب هو فهد عرف منين
عامر. عرف من الحارس اللى هو جايبه ياخد باله من مامته
نورا طيب يمكن معملتش حاجه
. عامر. لا البنت بلغت الحارس زى مافهد مااكد عليها لو فيه حاجه تبلغ الحارس هو يتصل بيه او هو هيعرف يوصله
نور.. والله طنط عزه طيبه انا لما عرفت حكايتها صعبت عليا ضعيت شبابها علشان ولاد اختها وكمان حرمت نفسها من خبها
عامر فعلا اللى زبها مش كتييير بس بتقول لو رجع بيا الزمن من تاني هتعمل اللى هتعمله وبزياده كمان
نور. ربنا يجعله. فى ميزان حسناتها
عامر. يارب طمنيني عامله ايه دلوقتي
نور بعد ماكانت بتكلم عادي كشرت انا كويسه ودورت وشها الناجيه التانيه
.. عامر. ياساتر يلرب ليه قلبت البوذ دى
نور ساكته
عامر. نور اتا محبش الاسلوب ده اييه اللى قالبك عليا كده
نور علشان كنتي تعبانه وعمال تزعقلى
عامر كنت خايف عليكي والله انا عارف اكل الشارع بيتعبك وبرضوا مصره تاكليه
نور. اتا بحب كشرى الشارع وكان نفسي فيه
عامر يابنت الحلال مفيش احلي من اكل البيت
نور. عارفه بس كشرى الشارع احلى بكتيير عامر ضحك مفيش فايده فيكى والدكتوره دخلت اطمنت على. نور، وقالتلها هترجعى البيت بس ناكل حاجات خفيفه
نسيبهم ونروح لفهد وياسمين
فهد وصل قبل ياسمين
دخل بصوت جهورى يااسد انت باهانم
خرجت مراته فهد نورت فيلتنا
فهد. فليتكم بامارة ايييه ان شآء الله ظى فيلة ماما يابيرى
بيرى على فكره هى مش ام
فهد بصوت عالي جدا اخرسى هى امى ولو قلتى غير كده اقسم باالله لااعرفك. مقامك
بيرى براحه علي نفسك دى واحده ضحكت على ابوك وكتبالها الفيلا وحرمكم منها
فهد. وانتى مالك احنا موافقين وكمان فرحانين ان هي ضحكت عليه عايزة ايييه تانى
بيرى. يافهد انت متعرفش الفيلا دى تجيب كام الايام دى تعالي ترفع قضيه ونقول ان هى مزوره الامضا وتحبسوها وتاخدوا الفيلا
فهد. مش بقولك انتي اجننتى نحبس مين احبس امى علشان شوية حيطان
بيرى. دى مش امك دى مرات ابوك اللى ضحكت على عقله وكتبلها الفيلا
فهد. بصي انتى بنى ادمه زباله وتطلعى دلوقتى تلمى هدومك وتغورى من هنا
بيرى. جت عليه انا نفسي اعرف بتعاملنى كده وبتلعب فى قميصه ياسمين كانت داخله وقفت تشوف رد فعل فهد
فهد زقها بيقولها مش بقولك انتى بنى ادمه زباله وانحنى عليها ومسك شعرها وشده جامد بيقولها اقسم بالله ان لو متلمتيش هعرفك مقامك وهقول للااسد كل حاجه
بيرى . يافهد اه سيب شعري انا بحبك
فهد... بتحبى مين انتى اتهبلتى انا اخو زوجك
بيرى.بس انا بحبك انت وانت عارف من زمان وانا اتجوزت اسد. علشان اكون جنبك.
فهد ضربها بالقلم فى دخول اسد
اسد جرى عليها انت احنتت تضرب مراتى
بيرى شوفت يااسودى جاى بضربنى علشان مرات ابوه اللى ضحكت عليه وخليته كتبلها الفيلا المفروض يشكرنى ان بدور، على حقه وحقك.
ياسمين دخلت زى القطر، تصدقي بالله انتى واحده بجحه.. فهد اتفاجا بوجودها واسد بيقولها انتى مين وازاى دخلتى هنا
ياسمين نطرت ايديها وبتقوله مش مهم بس انا جايه اقول لمراتك البجحه دى وطرخ اديتها القلم التاني على خدها التاني
بيرى صرخت ومن شدة القلم وقعت فى الارض واسد جرى عليها انتى مين وازاى تضربى مراتى
ياسمين بكل برود مراتك مش عاوزه تضرب بالقلم بس دى عاوزه تتولع فيها انت عايش مع واحده خاينه واحده بتحب اخوك ومتجوزاك علشان تبقى كوبرى ليها
بيرى. انتى كدابه
ياسمين كدابه هنشوف بعدين موضوع الكدب ده الهانم اللى معرفاك انك مش بتخلف وهى عايشه معاك على عيبك علشان بتحبك هى اللى جايبه علاج بتحطه فى مشروب تتدمرك بيه علشان متخلفش منك
بيرى. انتى كدابه اوعى تصدقها يااسد
اسد وانتى ايييه دليلك
فهد. انتى عرفتي الكلام ده ازاى
ياسمين والله عيب عليك يافهودى تسالنى تبقى عيب فى حقى
فهد. ضحك فهودك ماشي بس عرفتى ازاى انالسه عارف الموضوع ده من قريب
ياسمين. هقولك بس لما الاول اقول للبشمهندس اسد عرفت ازاى وكمان حبها ليك
فهد. حتى دى عرفتيها...
ياسمين. اومال هو انا اى حد ولااييه ولا بتشك فى قدراتى
فهد بإبتسامة عذبه اكيد لا
اسد. اييه انت وهى مش تعرفونى عرفتى الكلام ده منين وايييه دليلك
ياسمين هقولك ياسمين سجلت كل الكلام اللي دار بين فهد ومرات اخوه وكمان جزئية ان هى اجوزت اخوه علشان تبقى قريبه منه وكلام فهد ليه وختمت بالقلم اللى فهد ضربها بيه
بيرى كدب مش صوتى صدقني مش انا
فهد وموضوع العلاج اللى بتدىهولك علشان تخليك عقيم ده من اول يوم بس، انا عرفت من الدكتور وقلتله يديك فيتامينات لان الهانم هى اللى ملتخلفس وبدل ماتكون صريحه معاك كدبت عليك وكمان اتفقت مع الدكتور يقولك كده بس طبعا الدكتور اتصل بيا لانه صحبى فولتله اعمل اللى هى عايزاه وطبعا الدوا يكون فيتامينات ولو مش مصدقتى اسال دكتور، شهاب
اسد مسك مسدسه وكان عايز يضربها بالنار فحركه مباغته ياسمين رفعت ايديه لفوق وضرب الطلقه وبتقوله مش دى اللى تروح فيها فى دى اخرها الشارع طلقها وارتاح من سمها
اسد انتى طالق بتلاته عورى مش عايز اشوف وشك تانى
بيرى وهى بتجرى على بره والله مااسيبكم وهى خارجه تجرى عربيه خبطتها ماتت فى الحال
الحارس دخل وبلغهم الكل خرج يجرى وفهد. اتصل بالاسعاف جم شالوها واسد فى حالة ضياع مش مصدق ان مراته كل الفتره دى بتكرهوا وكمان بتجب اخوه اللى بعد عن الفيلا بسببها وكرهته فى امه
اسد دموعه نازله وياسمين بتقوله مالك ياهندسه احمد. ربنا ان الموضوع خلص وعرفت عدوك من حبيبك
اسد. انا عاوز اروح لماما
مامته واناجيت ياقلب امك اهووو
اسد جرى عليها وهى خدته فى حضنها وعمال يقولها سامحينى ياامى
مامته انا مش زعلانه منك وقلبى وربى راضى عليك ليوم الدين
ياسمين بضحك هى زوزوه دى تعرف تزعل من حد. دى القلب الطيب اللى ميعرفش غير الطيبه
عزه حبيبتى انتى ياياسو اه صحيح مروحتوش ليه مع بيرى
اسد. اروح فين ياامى
مامته تروح تعمل اجراءات الدفن وتدفنها اكرام الميت وهى فى الاول والاخر مرات اسد الفيومى
اسد. لا ياماما النجاسه دى متنزلش المقاير بتاعتنا
مامته. هى خلاص راحت للخلقها هو اللى هيحسبها
فهد ماما عندها حق هى محسوبه علينا ومتقلقيش، ياماما انا طلبت من الدكتور يعمل الإجراءات وهنروح نستلم جثتها
مامته. ربنا يرحمها ويسامحها
اسد.. حضرتك بتدعليها
مامته. ياحبيبي هى دلوقتي بين ايد اللى خلقها ملناش عليها سلطان ربنا يسامحها ويتجاوز عن سيئتها
اسد ياااه لدرجادى حضرتك واصله لقمة التسامح
مامته ياحبيبى انا اقل حد بس الواحد مفيش حاجه يعملها غبر ان ربنا يهدى الحميغ
الكل يارب
ياسمين الزوز دى القلب الطيب وخلاص بفى روحوا استلموا جثتها وادفنوها واقفل الصفحه بتاعتها واحمد الله انها عدت على خير
اسد الحمدلله بس معلش انا معرفش حضرتك مين
مامته. دى ياسمين بنت عمك احمد عامر اخت عامر صديق فهد وكمان زميلة فهد فى الشغل
اسد. ظابط
مامته اه
فهد علشان يستفز ياسمين ونسيتى اهم حاجه ىازوزوه
مامته. نسيت ايييه
فهد نسيتى انها خطيبتى وهتبقى مراتى
ياسمين. يادى النيله ارحمنى خطيبة مين ومرات مين يابنى بطل احلامك
فهد. عارفه لولا مش فاضى دلوقتى كنت خطفتك وكتب كتابى عليكى بس الصبر.
ياسمين
فهد والله
بعد ماخرجوا ياسمين ابنك مستفز يازوزه
زوزه بيحبك ياسمين
ياسمين. وانا ماليش نفس
زوزه ليه كان اكله يااختى مالكيش،نفس ليها
ياسمين.بالظبط كده ابنك شبه الاكله اللى مش،طيقاها
مامته.يابنتي ادى لنفسك فرصه
ياسمين. مش فاضيه وضحكت يالا يازوزه ارجعك للشقه ولا هتقعدى هنا
مامة فهد لا هرجع وهتصل بيهم واقولهم ان انا رجعت الفيلا
ياسمين تمام وانا هشوف هروح للنور المستشفى ولا بيتها
مامة فهد.. مالها نور
ياسمين تعبت فجاه وهى فى المستشفى حتى نسيت اقول لماما
مامة فهد. الف سلامه عليها اتصلى بيها وهاجى معاكي
ياسمين. متتعليش نفسك
مامة مفيش تعب ولا حاجه وبالفعل ياسمين اتصلت بعامر قالها ان هما رجعوا بيت مامتها وقفلت معاه وبلغت مامة فهد وراحواعلى بيت نور واطمنوا عليها
عند. فهد استلموا جثة بيرى وخدوها دفنوها وقالوا مفيش عزا وهنا انتهت صفحة بيرى
استوب استعدوا للمفاجاه
استوب
فى. حد هيسالنى بيرى ملهاش اهل اقولكم هى بنت عم اسد وفهد واهلها كلهم مسافرين خارج مصر وتعتبر، علاقتهم مقطوعه وبلغ اخواتها قالوله ادفنوها احنا مش فاضييين ننز
