رواية مشاكسة الفهد الفصل العشرين 20 بقلم مريم سيد
الفصل العشرون
فى منزل ياسمين الكل بيستعد. للفرح عامر ونورهان
مامة ياسمين. عامر شقتك ناقصها حاجه
عامر. لا ياحبيبتي البركه فى اابشمهندسه ياسمين
ياسمين ضحكت عد. الجمايل يابرنس
عامر. بعدها علشان نردها لما حد. يعبرك. ويتجوزك
ياسمين. يعبرنى يابنى هما كتييير بس النفس
عامر. يااختى اتوكسى هما مين اللى كتييير دووول
مامته. لا ياغامر اخس عليك هى بس توافق على طوابير الغرسان اللى كل يوم بيخبطوا غلى باب شقتنا
عامر.. ياماما علشان هى بنتك بتقولي كده بنتك عنست خلاص
ياسمين.. اه انا عنست خليك في حالك يابنى السنجله جنتله والارتباط اطران
علمر. هو مش كان احباط
ياسمين لا فى قاموسى اطران واوعى كده انزل اشوف المكتب اللى شغالين فيه فره جتلهم وهيجوزوا
عامر بضحك دى نظام نق بقى
ياسمين. بضحك لا انا بحسد. بس ونزلت وبغد مانزلت هو فهد مش بيظهر بقاله فتره
عامر. مش عارف بس اللى سمعته ان هو هيخطب
مامة ياسمين. ايييه يخطب، بس ازاى بيحب ياسمين ويخطب غيرها
عامر... مش عارف وهو حر ياسمين رفضت فقال يخطب يمكت تغير والله اعلم بتفكيره انا لما عرفت استعربت بس معلقتش
مامة ياسمين. يارب فهد باين عليه انه بيحبها وبيحبها اوووى ايام ماكانت فى الغيوبه كان بيفضل سهران معاها للصبح مامنه. قالتلى بس ازاى هيعمل كده بس على رائيك هو حر
عامر. عارف انا فى مره دخلت لاقيته نايم وبيحلم بيها بس اللى استغربته قرار الخطوبه ويمكن دى خطه الله اعلم وربنا يهدى
مامة ياسمين. يارب بقولك اطلع شوف شقتك وشيك عليها وبعدها روح لنور وشوفها محتاجة اييه انت عارف مامتها مش بتقدر تتحرك كتيير
عامر....ماشي حاضر وباس ايد مامته بيقولها بموت فيكي يانهوده وفجاه خد قفا خماسى الابعاد
عامر اه ايييه في اييه ياجدعان وبيص وراه الله سيادة العقيد
باباه انت مالك ومال مراتى ياض انت
عامر. مالى الست دى امى
باباه. امك. ايييه يابغل ولا لوولاقيتك بتقرب من مراتى تانى هعقلك على باب العماره فاهم ولا
عامر . لا ياعم وليه قلة القيمه دى ربنا بسعد. سعيد بسعيده انا رايح لنوارة حبيبة قلبى انا جايلك. يانور وخطف بوسه من مامته وجرى وباباه ياحيوان ماشي ياعامر الكلب ان معلقتك
مامته. بضحك. ايييه يااحمدانت غيران من ابنك
احمد...اه لازم اغير ابن بغل ياناهد الواد. طول ماهوقاعد.معاكى فاتحها مابوسها اييه نغه هو
ناهد يالهوي ده ابنى هو حد. غريب
احمد. اه يااختى وحازم وجاسر التلاته تحسى ان هما بيغظونى
ناهد. ياخرابى مش هتكبر انت خالص كنت بتغير من عثمان ومحمود الله يرحمه دلوقتي بتغير من الولاد.
احمد. اه يااختى اخواتك كانوا مطلعين عينى وبذات اللى اسمه. عثمان ومحمود بس ده كان خفافى انتى بتاعتى انا يانهوده وبس
ناهد. حبيبي ربنا يخليك ليا لسه بتحبنى زى زمان
احمد.. انتى بتسالى ياناهد انا يومى بيبتدتى معاكى وينتهى معاكى تعرفي لما بسافر عيونى مش. بتشوف النوم
ناهد لسه هتكلم ياسمين ارحم ياسيادة العقيد. هو فى كده ياجدعان
مامتها اتخضت ودفنت نفسها فى حضن جوزها وباباها بيقولها ياجذمه انتى طلعتى امتى مش لسه شايفك. تحت
ياسمين نسيت. رسومات قولت اطلع اجيبها لاقيتكم. بتحبوا فى. بعض ارحموا ياناس فى سنجوله غلبانه قربت تعنس
مامتها يااختى هو حد. قالك تعنسى انتى اللى راكبه دماغك
ياسمين.. لاانا كده ميت فل وعشره بس لو فى حد زى الباشا ممكن اوافق
مامتها لا معلش مفيش حد زى احمد. حبيبى
ياسمين.. يالهوووى طيب ادينى امل
مامتها. امل ماتت فى الحرب حبيبى مالوش مثيل
ياسمين..لا اتا كده ادخل اخد. الورق وانزل باحترامى اصل انا كده هشيل المراره
احمد. يارب على الغيره يابنتي انهارده الخميس الساعه خمسه
ياسمين. هو يعني فى حاجه نافعه انا من زمان وانا بنق واحسد. مفيش حاجه بتحصل
مامتها امشى ياجذمه هتخلينا نولع واحنا واقفين
ياسمين بعد. الشر يامزه انتى والمز بتاعك ودخلت اخدت الرسومات وباستهم ونزلت
باباها فهد طلب ايديها منى تانى
مامتها. طيب ماهى رفضت مش هتوافق
باباها هو قالى اديني موافقه بس حضرتك وسيبلى انا موافقتها هتبقى عليا
مامتها وانت رديت عليه
باباها الصراحه اه ياريت والله. فهد جدع وظابط شاطر فى شغله ومستقبله حلو وكمان اخلاقه عاليه كفايه ان هو شايل ااست عزه فوق دماغه وكان مقاطع اخوه علشانها
مامتها. فهد. جدع وباين حبه لبنتك بس بنتى دماغها جذمه قديمه
باباها والله انا وافقت يورينى هيخليها توافق ازاى
مامتها. على خير ان شاء الله ربنا يكتبلهم. كل خير
باباها. يارب تعالى بقى اقولك على كلمه سر قبل ماحد. من ولادك. الرخمين يطلعوا
ناهد. ههههههههه مش هتكبر انت يااحمد. على كلامك السرى. ده
احمد. اكبر انا لسه شباب ياماما ودخلوا غرفة نومهم ناس فاضيه ملناش دعوه بيها
ياسمين وهى خارجه وبتضحك اتخبطت فى حد بترفع عينها
فهد. انتى تانى يابنتي ارحمى
ياسمين ههههههههه اسفه حظك.بقى ازيك ياحضرة الظابط
فهد اتا الحمدلله اييه مش تاخدى بالك
ياسمين معلش بقي كل مره تيجي فيك.
فهد. انتى خارجه بتجرى كده ليه
ياسمين بناقر فى سيادة العقيد وزوجته العزيزه
فهد. ربنا يباركلك فيهم
ياسمين. يارب طنط زوزو عامله ايه
فهد... كويسه بتسلم عليكي ده لولا اسد ماسك. فيها كانت رجعت الشقه
ياسمين ربنا يخليها ليكم
فهد... يارب اييه اخبار فرح عامر
ياسمين هانت كلها كام يوم والفرح يتعمل عقبالك
فهد.. قريب ان شآء الله
ياسمين. اييه وباابتسامه بجد الف مبروك
فهد. الله يبارك فيكي عقبالك
ياسمين. لا اتا كده حلوه اوووى عن اذنك ونزلت على مكتبها قبلتها شيماء
.. ياسمين
ياسمين ايوه ياشيماء
شيماء. مالك فيكي حاجه
ياسمين. ها لا بس مصدغه شويه دى الرسومات معلش انا اسفه ممكن تعملبلى فنجان قهوه
شيماء حاضر بس انتى كنتى من شويه كويسه
ياسمين. مفيش بس الصداع هاجمنى من تانى مش عارفه يمكن علشان منمتش كويس
شيماء. ط ليه كده مش الدكتور قالك متجهديش نفسك علشان لسه طالعه من الغيبوبه
ياسمين عايزة اخلص معظم الشغل ماهى فره يااختى وجت فيكم
شيماء. معلش بقى عقبالك يامزه
ياسمين تعرفى انا اتقلى عقبالك كام مره انهارده ايييه ياجدوعان هو انتوا عايزين تخلصوا منى ولاايييه
شيماء. ماهى الكلمه دى لازم تتقال للبنت من اول ماتتولد اييه الجديد
ياسمين. تصدقي عندك حق روحي بقى اعملى القهوه وبطلى رغى
شيماء اتا اللى برغى ماشي ياستى
ياسمين. احنا اتنين بقولك صحيح فين الاخ المبجل تامر.
شيماء. راح الشركه يسلم الرسومات قبل اجازة الفرح
ياسمين. طيب ليه مبعتهمش بالايميل
شيماء. بشمهندس، مازن بعتله عاوزه فى حاجه تبع المشروع اللى انا هو قايمين عليه
ياسمين. فى حاجه
شيماء. معرفش والله لما تامر يجيى هنعرف
ياسمين. اوك وشيماء دخلت المطبخ تعمل القهوه وياسمين دخلت مكتبها وبتسال نفسها انتى ليه زعلانه لما قالك قريب ان شآء الله
قلبها بتحبيه
ياسمين لا طبعاً اتا الحب مايعرفليش طريق
قلبها لا ياسمين انتى بتحبيه وبتكابرى يابنتي انا المسئول وبقولك
ياسمين. لا ياعم لا مسئول ولا بتنجان وخليك فى حالك بقولك اهووو
قلبها انتى وانا واحد
ياسمين. بس بس مين اللى واحد انت المره الىى فاتت كنت هتضعيتى
قلبها. انا طيب، قولى كلام غير ده مش انا قولتلك انامش مطمن للى اسمه حمزه ده وانتى قاوحتى
ياسمين. انا لاطبعا
قلبها ياسمين فهد بيحيك وانسى اللى حصل موضوع حمزه قديم واقفلى عليه و ليه واخده فهد بذنب حمزه
ياسمين علشان كلهم واحد الغدر فى طبعهم
قلبها. لا طبعا باباكى خالك عثمان اخوكى عامر صوابعك مش شبه بعضبها التعميم مش فى مجله وكمان حرام تقارنى فهد بحمزه صح ولااييه
ياسمين يقولك ايييه بطل رغى صدعتنى
قلبها. طيب فكرى وشوفى هتعملي ايييه واعمليه
ياسمين. انا مش هعمل حاجه واسكت بقى شيماء بتقولها انتى كنتى بتكلمي حد
ياسمين لا بس كتت بفكر بثوت عالى
شيماء.ماشي اه تامر، اتصل وقالى انا جاى فى الطريق
ياسمين يجيى بالسلامه هى نور طبعا ماجاتش
شيماء. انتى عارفه ان هى بتجيب، بقيت حاجتها
ياسمين . ماشي ربنا يسعدها بقولك ولنتى مفيش حاجه الشقه محتاحها
شيماء. لا ياحبيبتي البركه فيكي ياحبى
ياسمين حبيبتي البركه فى ربنا وانتى وتامر ولاد حلال ربنا يسعدكم يارب
شيماء اتا خارحه هكمل كذا حاجه فى ايدى لحد ماتامر يجيى
ياسمين.. ماشي ياحبيبتي وخرجت شيماء وياسمين برضوا موضوع فهد شاغل تفكيرها يعنى هى. رفضتته هو دور، على، واحده يتجوزها وخلاص اومال اييه بحبك وبموت فيكي والتانى يقولى اوعى تقارنى حمزه بفهد الهبل بيخسبنى هصدقه كلهم فى طبعهم الغدر، والخيانه
استوب ياترا فهد ناوى يعمل اييه مع ياسمين وياسمين هتعمل اييه مع فهد
فى منزل ياسمين الكل بيستعد. للفرح عامر ونورهان
مامة ياسمين. عامر شقتك ناقصها حاجه
عامر. لا ياحبيبتي البركه فى اابشمهندسه ياسمين
ياسمين ضحكت عد. الجمايل يابرنس
عامر. بعدها علشان نردها لما حد. يعبرك. ويتجوزك
ياسمين. يعبرنى يابنى هما كتييير بس النفس
عامر. يااختى اتوكسى هما مين اللى كتييير دووول
مامته. لا ياغامر اخس عليك هى بس توافق على طوابير الغرسان اللى كل يوم بيخبطوا غلى باب شقتنا
عامر.. ياماما علشان هى بنتك بتقولي كده بنتك عنست خلاص
ياسمين.. اه انا عنست خليك في حالك يابنى السنجله جنتله والارتباط اطران
علمر. هو مش كان احباط
ياسمين لا فى قاموسى اطران واوعى كده انزل اشوف المكتب اللى شغالين فيه فره جتلهم وهيجوزوا
عامر بضحك دى نظام نق بقى
ياسمين. بضحك لا انا بحسد. بس ونزلت وبغد مانزلت هو فهد مش بيظهر بقاله فتره
عامر. مش عارف بس اللى سمعته ان هو هيخطب
مامة ياسمين. ايييه يخطب، بس ازاى بيحب ياسمين ويخطب غيرها
عامر... مش عارف وهو حر ياسمين رفضت فقال يخطب يمكت تغير والله اعلم بتفكيره انا لما عرفت استعربت بس معلقتش
مامة ياسمين. يارب فهد باين عليه انه بيحبها وبيحبها اوووى ايام ماكانت فى الغيوبه كان بيفضل سهران معاها للصبح مامنه. قالتلى بس ازاى هيعمل كده بس على رائيك هو حر
عامر. عارف انا فى مره دخلت لاقيته نايم وبيحلم بيها بس اللى استغربته قرار الخطوبه ويمكن دى خطه الله اعلم وربنا يهدى
مامة ياسمين. يارب بقولك اطلع شوف شقتك وشيك عليها وبعدها روح لنور وشوفها محتاجة اييه انت عارف مامتها مش بتقدر تتحرك كتيير
عامر....ماشي حاضر وباس ايد مامته بيقولها بموت فيكي يانهوده وفجاه خد قفا خماسى الابعاد
عامر اه ايييه في اييه ياجدعان وبيص وراه الله سيادة العقيد
باباه انت مالك ومال مراتى ياض انت
عامر. مالى الست دى امى
باباه. امك. ايييه يابغل ولا لوولاقيتك بتقرب من مراتى تانى هعقلك على باب العماره فاهم ولا
عامر . لا ياعم وليه قلة القيمه دى ربنا بسعد. سعيد بسعيده انا رايح لنوارة حبيبة قلبى انا جايلك. يانور وخطف بوسه من مامته وجرى وباباه ياحيوان ماشي ياعامر الكلب ان معلقتك
مامته. بضحك. ايييه يااحمدانت غيران من ابنك
احمد...اه لازم اغير ابن بغل ياناهد الواد. طول ماهوقاعد.معاكى فاتحها مابوسها اييه نغه هو
ناهد يالهوي ده ابنى هو حد. غريب
احمد. اه يااختى وحازم وجاسر التلاته تحسى ان هما بيغظونى
ناهد. ياخرابى مش هتكبر انت خالص كنت بتغير من عثمان ومحمود الله يرحمه دلوقتي بتغير من الولاد.
احمد. اه يااختى اخواتك كانوا مطلعين عينى وبذات اللى اسمه. عثمان ومحمود بس ده كان خفافى انتى بتاعتى انا يانهوده وبس
ناهد. حبيبي ربنا يخليك ليا لسه بتحبنى زى زمان
احمد.. انتى بتسالى ياناهد انا يومى بيبتدتى معاكى وينتهى معاكى تعرفي لما بسافر عيونى مش. بتشوف النوم
ناهد لسه هتكلم ياسمين ارحم ياسيادة العقيد. هو فى كده ياجدعان
مامتها اتخضت ودفنت نفسها فى حضن جوزها وباباها بيقولها ياجذمه انتى طلعتى امتى مش لسه شايفك. تحت
ياسمين نسيت. رسومات قولت اطلع اجيبها لاقيتكم. بتحبوا فى. بعض ارحموا ياناس فى سنجوله غلبانه قربت تعنس
مامتها يااختى هو حد. قالك تعنسى انتى اللى راكبه دماغك
ياسمين.. لاانا كده ميت فل وعشره بس لو فى حد زى الباشا ممكن اوافق
مامتها لا معلش مفيش حد زى احمد. حبيبى
ياسمين.. يالهوووى طيب ادينى امل
مامتها. امل ماتت فى الحرب حبيبى مالوش مثيل
ياسمين..لا اتا كده ادخل اخد. الورق وانزل باحترامى اصل انا كده هشيل المراره
احمد. يارب على الغيره يابنتي انهارده الخميس الساعه خمسه
ياسمين. هو يعني فى حاجه نافعه انا من زمان وانا بنق واحسد. مفيش حاجه بتحصل
مامتها امشى ياجذمه هتخلينا نولع واحنا واقفين
ياسمين بعد. الشر يامزه انتى والمز بتاعك ودخلت اخدت الرسومات وباستهم ونزلت
باباها فهد طلب ايديها منى تانى
مامتها. طيب ماهى رفضت مش هتوافق
باباها هو قالى اديني موافقه بس حضرتك وسيبلى انا موافقتها هتبقى عليا
مامتها وانت رديت عليه
باباها الصراحه اه ياريت والله. فهد جدع وظابط شاطر فى شغله ومستقبله حلو وكمان اخلاقه عاليه كفايه ان هو شايل ااست عزه فوق دماغه وكان مقاطع اخوه علشانها
مامتها. فهد. جدع وباين حبه لبنتك بس بنتى دماغها جذمه قديمه
باباها والله انا وافقت يورينى هيخليها توافق ازاى
مامتها. على خير ان شاء الله ربنا يكتبلهم. كل خير
باباها. يارب تعالى بقى اقولك على كلمه سر قبل ماحد. من ولادك. الرخمين يطلعوا
ناهد. ههههههههه مش هتكبر انت يااحمد. على كلامك السرى. ده
احمد. اكبر انا لسه شباب ياماما ودخلوا غرفة نومهم ناس فاضيه ملناش دعوه بيها
ياسمين وهى خارجه وبتضحك اتخبطت فى حد بترفع عينها
فهد. انتى تانى يابنتي ارحمى
ياسمين ههههههههه اسفه حظك.بقى ازيك ياحضرة الظابط
فهد اتا الحمدلله اييه مش تاخدى بالك
ياسمين معلش بقي كل مره تيجي فيك.
فهد. انتى خارجه بتجرى كده ليه
ياسمين بناقر فى سيادة العقيد وزوجته العزيزه
فهد. ربنا يباركلك فيهم
ياسمين. يارب طنط زوزو عامله ايه
فهد... كويسه بتسلم عليكي ده لولا اسد ماسك. فيها كانت رجعت الشقه
ياسمين ربنا يخليها ليكم
فهد... يارب اييه اخبار فرح عامر
ياسمين هانت كلها كام يوم والفرح يتعمل عقبالك
فهد.. قريب ان شآء الله
ياسمين. اييه وباابتسامه بجد الف مبروك
فهد. الله يبارك فيكي عقبالك
ياسمين. لا اتا كده حلوه اوووى عن اذنك ونزلت على مكتبها قبلتها شيماء
.. ياسمين
ياسمين ايوه ياشيماء
شيماء. مالك فيكي حاجه
ياسمين. ها لا بس مصدغه شويه دى الرسومات معلش انا اسفه ممكن تعملبلى فنجان قهوه
شيماء حاضر بس انتى كنتى من شويه كويسه
ياسمين. مفيش بس الصداع هاجمنى من تانى مش عارفه يمكن علشان منمتش كويس
شيماء. ط ليه كده مش الدكتور قالك متجهديش نفسك علشان لسه طالعه من الغيبوبه
ياسمين عايزة اخلص معظم الشغل ماهى فره يااختى وجت فيكم
شيماء. معلش بقى عقبالك يامزه
ياسمين تعرفى انا اتقلى عقبالك كام مره انهارده ايييه ياجدوعان هو انتوا عايزين تخلصوا منى ولاايييه
شيماء. ماهى الكلمه دى لازم تتقال للبنت من اول ماتتولد اييه الجديد
ياسمين. تصدقي عندك حق روحي بقى اعملى القهوه وبطلى رغى
شيماء اتا اللى برغى ماشي ياستى
ياسمين. احنا اتنين بقولك صحيح فين الاخ المبجل تامر.
شيماء. راح الشركه يسلم الرسومات قبل اجازة الفرح
ياسمين. طيب ليه مبعتهمش بالايميل
شيماء. بشمهندس، مازن بعتله عاوزه فى حاجه تبع المشروع اللى انا هو قايمين عليه
ياسمين. فى حاجه
شيماء. معرفش والله لما تامر يجيى هنعرف
ياسمين. اوك وشيماء دخلت المطبخ تعمل القهوه وياسمين دخلت مكتبها وبتسال نفسها انتى ليه زعلانه لما قالك قريب ان شآء الله
قلبها بتحبيه
ياسمين لا طبعاً اتا الحب مايعرفليش طريق
قلبها لا ياسمين انتى بتحبيه وبتكابرى يابنتي انا المسئول وبقولك
ياسمين. لا ياعم لا مسئول ولا بتنجان وخليك فى حالك بقولك اهووو
قلبها انتى وانا واحد
ياسمين. بس بس مين اللى واحد انت المره الىى فاتت كنت هتضعيتى
قلبها. انا طيب، قولى كلام غير ده مش انا قولتلك انامش مطمن للى اسمه حمزه ده وانتى قاوحتى
ياسمين. انا لاطبعا
قلبها ياسمين فهد بيحيك وانسى اللى حصل موضوع حمزه قديم واقفلى عليه و ليه واخده فهد بذنب حمزه
ياسمين علشان كلهم واحد الغدر فى طبعهم
قلبها. لا طبعا باباكى خالك عثمان اخوكى عامر صوابعك مش شبه بعضبها التعميم مش فى مجله وكمان حرام تقارنى فهد بحمزه صح ولااييه
ياسمين يقولك ايييه بطل رغى صدعتنى
قلبها. طيب فكرى وشوفى هتعملي ايييه واعمليه
ياسمين. انا مش هعمل حاجه واسكت بقى شيماء بتقولها انتى كنتى بتكلمي حد
ياسمين لا بس كتت بفكر بثوت عالى
شيماء.ماشي اه تامر، اتصل وقالى انا جاى فى الطريق
ياسمين يجيى بالسلامه هى نور طبعا ماجاتش
شيماء. انتى عارفه ان هى بتجيب، بقيت حاجتها
ياسمين . ماشي ربنا يسعدها بقولك ولنتى مفيش حاجه الشقه محتاحها
شيماء. لا ياحبيبتي البركه فيكي ياحبى
ياسمين حبيبتي البركه فى ربنا وانتى وتامر ولاد حلال ربنا يسعدكم يارب
شيماء اتا خارحه هكمل كذا حاجه فى ايدى لحد ماتامر يجيى
ياسمين.. ماشي ياحبيبتي وخرجت شيماء وياسمين برضوا موضوع فهد شاغل تفكيرها يعنى هى. رفضتته هو دور، على، واحده يتجوزها وخلاص اومال اييه بحبك وبموت فيكي والتانى يقولى اوعى تقارنى حمزه بفهد الهبل بيخسبنى هصدقه كلهم فى طبعهم الغدر، والخيانه
استوب ياترا فهد ناوى يعمل اييه مع ياسمين وياسمين هتعمل اييه مع فهد
