اخر الروايات

رواية مشاكسة الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم مريم سيد

رواية مشاكسة الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم مريم سيد


الفصل السابع عشر

فى صباح يوم جديد

فى غرفة العنايه
عند ياسمين فى لا وعى كانها بتحلم وصوت فهد وهو بيكلمها وهو بيحكى ليها عن حبه من اول خناقه حصلت بينهم وكان عجبه شخصيتها اه كان بيستفزها بس كان حابب لعبة القط والفار مابينهم

فجاه فاقت وفتحت عيونها وبتفرج على الغرفه الموجودة فيها وبتقول انا فين
الممرضه.. حمدالله على سلامتك يافندم

ياسمين.. هو انا فين

الممرضه فى العنايه المركزه

ياسمين. ليه هو ايييه اللى حصل

الممرضه. حضرتك من حوالى شهر، ونص اتصابتى ودخلتى فى غيبوبه بس الحمدلله فوقتى منها بس الصراحه الظابط فهد مش بيسيبك ابدا

ياسمين. فهد.

الممرضه. اه يافندم بعد اهلك لما بيمشو وهو معاهم بيرجع يدخل يقعد جنبك وبيتكلم معاكي كتيير

ياسمين. اه طيب ممكن تنادى على الدكتور

الممرضه. حاضر وخرجت نادت على الدكتور وهو دخل بيقولها حمدالله علي سلامتك

ياسمين. الله يسلمك ممكن اعرف اخرج من هنا امتى

الدكتور. نعم حضرتك لسه فايقه من غيبوبه لمد شهر ونص على الاقل اسبوع نطمن عليكى فيها

ياسمين.. ولا يوم انا محبش قعدت المستشفيات انا ممكن اطلع على مسئوليتى الشخصيه

الدكتور. بدون جدال لا وخرج وسابها

ياسمين. انت ياعم سايبنى ورايح فين يادكتور

الممرضه.. ممكن تهدى يافندم حضرتك قلبك وقف مرتين وكمان الاصابه مش سهله وهو اسيوع ولن شاء، الله بغدها تخرجى وتعيشي حياتك

ياسمين. بس الدكتور بتاعكم ماله خلقه ضيق

الممرضه. ههههههههه اصل حضرتك يدوبك. لسه فايقه وعايزه تخرجي ودكتور محمود من الشخصيات اللى مابتحبش الجدال احنا مكناش متوقعين انك تفوقى يس، شكل حضرة الظايط فهد هو السبب ده بيقعد يتكلم معاكي لحد. الفجر

ياسمين. فهد. اه طيب ممكن حد. يتصل باهلى

الممرضه. اكيد دكتور احمد عمل كده

ياسمين تمام

الممرضه. ممكن ترتاخى ومتجهديش نفسك

ياسمين هزت دماعها وغمضت عينها وبتفكر فى كلام الممرضه ان فهد مدة الشهر والنص وهو معاها طيب ازاى وكمان كلامه اللى مالى دماغى ده حقيقى ولا ايييه بالظبط

الدكتور جه عليها حضرة الظايط حضرتك هتتنقلى لغرفة عاديه بس هتفضلى تحت الملاحظه لمدة اشبوع وممكن الموضوع يزيد عن كده لانك اتعرضى لغيبوبه طويله

ياسمين. يادكتور اتا مش بحب المستشفيات

الدكتور. معلش يافندم استحملى وادعى ان هو يبقى اسبوع

يه. بقلة حيله انا مبحبش حد يفرض عليا حاجه بس هستحمل وخلاص

الدكتور. تمام دلوقتي هينقولكى وانا بلغت سيادة اللوا ولدك واللوا عثمان وهما على وصول

ياسمين. تمام. بس معلش سؤال يادكتور

الدكتور. اتفضلى

ياسمين.. انا كان معايا زميل ليا اتصاب صح

الدكتور. ايوه حضرة الظايط حازم

ياسمين. هو حصله حاجه

الدكتور. لا الحمدلله اصابته كانت بسيطه وسبجان الله هو لما فاق وعرف اللى حصلك قعد يشتم فى نفسه ان هو مفداكيش بروحه شكله بيحبك

ياسمين. ماهو لازم يجبنى مش احنا اخوات يعنى لز كان فدانى بنفسه كنت انا سامحت نفسي اكيد الحمدلله انه هو كويس

الدكتور الحمدلله ان انتوا الاتنين ان ربنا كمل شفاكم على خير

ياسمين الحمدلله

الدكتور عن اذنك وحن اخدوها واتنقلت لغرفه عاديه والكل بدا يجيى لما عرفوا ان هى فاقت واتنقلت لغرفه عاديه واولهم كانت مامتها وباباها واخوها عامر ونور صحبتها وتامر وشيماء ده ختى مازن صاحب الشركه وكمان عم سعد ساعى الشركه هو كمان

مامتها.حمدالله علي سلامتك ياحبيبتي

ياسمين الله يسلمك ياماما انا اسفه انا عارفه ان تعبتك معايا

مامتها وليه بتقولي كده بالعكس انا المرادى اللى عرفته عنك وعن بطولاتك كنت فخوره بيكى اه اعرف انك ظابط شاطر بس معرفش ان بنتى امهر ظباط الداخلية

ياسمين. بتبص لباباها هى مين دى

باباها. ههههههههه صدقيني انا اتفاجات زيك بالظبط تعرفى ان هى كانت واقفه صلبه طولها وكمان كانت هى اللى بتقول متخفوس ياسمين هتقوم وهتبقى كويسه وامبارح صخيت من النوم وقالتلى ياسمين فاقت

ياسمين. معقوله من امتى يانهوده

مامتها. هقولك من امتى انا عارفه ان شغلك ده روحي اه انتى متفوقه فى شغلك فى الهندسه بس ده لا ده ماشى فى دمك وليه اخليكى تشتغلى من ورايا فحبيت اريح دماغي

عامر. ماما دى طلعت دماغ والله العظيم

وفاء لا هى زهقت منكم فجبتها من قصيرها وقالت تريح دماغها

عثمان. لا يمكن قالت اللى احنا بنعمله علشانكم وعلشان حماية البلد

نور. ماما ناهد قبل مابتعمل حاجه بتوزن الامور وهى عارفه ان ياسمين بتحب شغلتها فحبت تريحها علشان ياسمين كانت خايفه تزعلها

ياسمين. فعلاً انا بحب شغلى بس كنت بين اختارين حب شغلى او زعل امى لا قولت الا زعلها ويغور الشغل

مامتها. حبيبتي وانا مقدرش امنعك عن حاجه بتحبيها وبنتى شرف لاى حد

مامة فهد. طبعا بنتنا مفيش زيها

ياسمين. زوزه حبيبتي وجشانى

مامة. واتتى اكتر ياقلب زوزه حمد لله على سلامتك حبيبتي

ياسمين. الله يسلم حضرتك

مامة ياسمين. تعالى اقعدى علشان رجليكى

مامة فهد. اتا مش تعبانه ده لما عرفت ان حييبتى فوقت دخلت جرى على فهد وبقوله ياسمين فاقت وسيبته ونزلت ركبت تاكسى وجيت على هنا على طول

ياسمين.. حبيبتي متحرمش منك ياقلبي

مامة فهد ولامنك ياحبيبتي

حازم. بقولك عم سعد بره هو والبشمهندس مازن عايزين يطمنوا عليكى

ياسمين. خليهم يدخلوا

جاسم. خلاص تعالوا نطلع علشان الزحمه وطلغوا ومازن وهو سعد الساعى

مازن دخل وسعد بيقولها حمدالله علي سلامتك يابشمهندسه

ياسمين الله يسلمكم ازيك ياعم سعد ازيك يابشمهندس مازن

سعد... انا الحمد لله يابشمهندسه ياام قلب ابيض عارفين يابهوات بنتكم. دى من اول يوم الشركه هى بتعاملنى معامله طيبه .وكمان كانت واسطه. للابنى

ياسمين.ياراجل ياطيب انا معاملتش حاجه

مازن طيب واللى عملتيه معايا يابشمهندسه

ياسمين وانا عملت ايييه يابشمهندس

مازن. عملتى ايه هقولك لما اعرف ان يجيلك حد ويطلب منك تصميم للمشاريع بتاعته وتعرفى ان هو سحبها من عندى علشان شغل مهندسينا مش عجبنهم ويسحبوا المشاريع ويجيلوك ترفضى وتقوليهم الشركه دى شركتى مفيش حد اخلاقه عاليه كده

ياسمين. يابشمهندس شكرا لحضرتك بس. دى حاجه طبيعية وعاديه

مازن لا يابشمهندسه مش حاجه عاديه اى حد فى مكانك ماهيصدق ياخد شغل كبيير ومكنبه يكبر، وينافس شغل الشركات الكبيره وانا بطلب من حضرتك ندمج مكتبك مع شركتنا ويبقى كيان واحد

ياسمين ده شرف طبعا يابشمهندس بس انا ليا شركا هسالهم واشوف ردهم

مازن. استاذن انا والف سلامه على حضرتك ومستنى ردك

ياسمين الله يسلمك واكيد وخرج مازن ومامة فهد ياسو

ياسمين. نعم حبيبتي

مامة فهد. فهد بره عايز يطمن عليكي

مامة ياسمين. خليه يدخل يازوزه واييه رايك ياسمين

ياسمين. طبعاً فهد زميل ومامته قالتله اسناذن ودخل

فهد. حمدلله على سلامتك ياتعلب

ياسمين الله يسلمك يافهد متشكره على عملته علشانى

فهد اتا معملتش، حاجه دى شئ طبيعي حد محتاجنى لازم اقدمله ايد المساعده وحضرتك زميله عزيزه وكمان فى فريق واحد وكمان انتى ناسيه انك اتبرعتيلى بدمك المره اللي فاتت

ياسمين..ماهوزى ماانت قولت احنا زمايل

مامة فهد. وكمان جيران

مامة ياسمين. صح اقعد يافهد ياابنى

فهد. معلش ياطنط انا جيت اطمنت على ياسمين ولسه هيخرج الممرضه قالتله حضرة الظايط فهد نورت

فهد. اهلا بيكي ياميس، عن اذنكم

.وفهد مامته والممرضه اطمنت على ياسمين وعلقتلها المحاليل وخرجت وعامر بعد ماخرجت الممرضه شكلهاعارفه فهد اوووى وكانت هتقول حاجه بس هو بصالها باصه اخرستها

مامة ياسمين ليه يعني

عامر. مش عارف بس مش ده فهد اللى اعرفه لو كنتى شوفتيه يوم. اصابة ياسمين كان هيجنن

ياسمين. بس يابنى ممكن تهدى مفيش حاجه من اللى فى دماغك

عامر. وايييه هو اللي فى دماغي

ياسمين. معرفش اسال نفسك واسكت بقى علشان انا صدعت من ساعة ماخرجت من العنايه وانا مافصلتش

الدكتور احمد. انا بقول كده برضو

ياسمين. والله يادكتور دووول ماصدقوا ان اخرج ومش مبطلين رغى

مامتها الاهو احنا مش انتى اللى عماله ترغى

ياسمين الكلام وحشنى

الدكتور احمد.. طيب ممكن منكملش، ونحاول نرتا

ياسمين...حاضر وغمضت عينها والدكتور قالهم ياجماعه ممكن نسيبها تنام علشان هى ممكن تجهد. المخ

مامتها واخوها قالوله تمام وخرجوا وهى فتحت عينها وبتفكر فى كلام عامر وكمان كلامه ساعة اصابتها فجاه دخل حازم ياسمين حبيبتي

ياسمين. ههههههههه يابنى بطل تدخل كده دخلت المخبرين

حازم. اسكتى وانا قاعد بره شوفت حته دكتوره انما ايييه صاروخ

ياسمين. صاروخ بذمتك دى لغة ظابط محترم على وشك الترقى

حازم. سيبك من الكلام ده وعايزه اعرف هى مين

ياسمين. معلش ازاى

حازم. انتى اللى هتعرفى بطريقتك

ياسمين. وانا نايمه

حازم.. طيب بذمتك التعلب هيغلب

استوب


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close