رواية بيت القاصرات الفصل السادس عشر 16 بقلم عمرو علي
الفصل السادس عشر
دق الباب فقال تيم: . ادخل
دخلت رحيل ثم قالت: . انا اسفه يا استاذ تيم حضرتك قولتلي تعالي كمان ساعه
نظر تيم الي غفران بشفقه ثم قال: . فتحي عينيكي
فتحت غفران عينيها نظرت لهم في ذهول ثم قالت: . انا مش فاكره حاجه هو انا نمت! !!
ابتسم لها تيم بحنوا ثم قال: . مفيش حاجه يا غفران تقدري تتفضلي دلوقتي وانتي يا رحيل هتقعدي مكان غفران علي الشيزلونج
خرجت غفران وهي تضرب كف فوق كف لا تعلم ما حدث وبأي شئ تفوهت ...
اراحت رحيل ظهرها علي الشيزلونج فاتبع معها ذات الطريقه التي تبعها مع غفران ثم قال: . اغمضي عينيكي
فاغمضت
اقترب تيم منها ثم همس قائلا: . حاسه بايه يا رحيل
فأجابت: . فراااغ كإني طايره في عالم تاني مبفكرش مبحلمش كاني كتله هوا
شعر تيم انه اصبح مسيطرا علي عقلها سيطره كامله.
فقال: . هسألك اساله وهتجاوبي من غير تفكير باي شئ ييجي ف بالك تخطر في بالك من غير تفكير
فقالت: . حاضر اسال
تيم: . الحب؟
رحيل: . كدبه بنغطي بيها علي شهوتنا
تيم: . الامومه
رحيل: . تضحيه
تيم: . الاب
رحيل: . هاله غامضه قوتها في ضعفها
تيم: . الرحمه
رحيل :. زي المطره في الصيف تقريبا شئ معدوم
تيم: . حابب اسمع حكايتك كامله
رحيل :. انا البنوته الصغيره البسيطه اللي كان كل حلمها تبقي صيدلانيه. كل شئ معايا
اب محترم بيحبني ....ام مثاليه في كل شئ
مستوي مادي محترم جدا وثروه لو فضلت اصرف فيها انا وولادي واحفادي مش هتخلص
صديقه بتحبني وبحبها وكأننا اخوات ....
فجأه كل شئ ابتدي يروح مع اول هاله حزن بتدخل بيتنا بموت ابويا
عشان امي تعلن عن تمردها من جديد علي حياه العزوبيه وتقرر تتجوز شاب في العشرينات
اتجوزت شاب اسمه راجح اللي من اول يوم شوفته فيه حسيت بقبضه في قلبي منه
ابتدي يتحرش بيا وهي بتدلله حتي مصدقيتنيش انا وصدقته ......
لحد ما حسيت باعراض الحمل وقتها روحت لصاحبتي وامها عرفت اني حامل ....راجح راحلها وبعتلها فيدوهات مصورهالي مع ناس كتير ... راجح كان بينتقم مني لحاجه مليش ذنب فيها .... وصور امي برضه مع اشخاص تانيين
وكانها مكانتش مراته .... بعد ما قتلناه محسيتش بنفسي غير وانا باكل حته من قلبه عشان اشفي غلي منه ....كانت فكره امي اننا نوزع لحمه زي ما كشف لحمنا ...
ولما اتقبض علينا دخولي في حجز انا وامي اتهاننا واتضربنا لحد ما نزلت الجنين اللي كان في بطني ...
واتحكم علي امي بالسجن 15 سنه واتحكم عليا اني ادخل بيت القاصرات لاني مشاركه في الجريمه ...
تيم: . مكتوب في الملف بتاعك انك قتلتي 2 احكيلي قتلتيهم ازاي وفين؟
رحيل: . اول ما اتحبست كتت في بيت تاني غير ده
المعامله كانت سيئه جدا جدا ...كل شئ بحساب حتي الكلام ....بس ده الشكل الظاهري
بيت القاصرات الاولاني كنت تقدر تقول عليه بيت دعاره بس مرخص!
تيم: . يعني ايه مش فاهم حاجه.
رحيل: . اول ما دخلت البيت اخدتني مديره الدار علي مكتبها وخليتني احكي الحكايه من اولها ...بعد ما حكيت لقيتها ابتسمت وقالتلي بره خلوكي تعملي الحرام بالغصب هنا بقي هتعمليه وبمزاجك ...او بالغصب
فتحي دماغك يا رحيل معانا وهتعيشي ملكه
مكنتش فاهمه هي قصدها ايه وسالتها قصدك ايه
قالتلي :. في ناس لما شافتك بتتحاكمي وعرفوا انك هتيجي عندي هنا كلموني وعايزين بقعدوا معاكي شويه
سالتها. :. عايزين مني ايه يعني مش فاهمه ليه يقعدوا معايا
فقالتلي: . انتي هتعملي فيها عبيطه ... هيقعذوا معاكي زي ما راجح جوز امك ما كان بيقعد هو وصحابه
حسيت ان في رعشه بتسري في جسمي كله بعد اللي قالته هي كانت شايفاني وافقت لراجح اما اوافق لغيره! !
قولتلها انا مش عايزه اقعد مع حد طلبت منها تسيبني في حالي
بصتلي بنظره غصب وقالتلي انه مش بمزاجي واني واحده شمال جايه في قضيه مخله بالشرف واني مارست ده مع اكتر من خمسين شخص ...مجرد بلاعه صرف
متمالكتش نفسي غير وانا بخنقها بايدي فجأه ضربت علي جرس
لقيت السكرتيره بتاعتها دخلت تمسكني
ندهت بصوت عالي علي بنات معايا في الاصلاحيه
دخلوا البنات وابتدوا يضربوني ...
فتحت رحيل اعينها ثم لنظرت لتيم وهي تبتسم ابتسامه صفراء ثم قالت: علي فكره يا استاذ تيم انا منمتش انا عارفه ان التنويم عشان يتم لازم اكون مركزه مع حركات ايدك فانا مركزتش
تفاجئ تيم لجرئتها كاد ان يتكلم فبادرته قائله: . مقولتليش يااستاذ لو انت مكاني كنت قتلتلها ولا كنت سكت وسيبتها تحول اصلاحيه لبيت دعاره وتخليك زيها
تفاجئ تيم من السؤال
فأجابت قائله: . انت سكت اطمن الاجابه اللي ف دماغك صح
انا قتلتلها
بس مقتلتهاش هي وبس ده هي وسكرتيرتها عارف قتلتهم ليه؟
تيم متأثرا: . ليه يا رحيل
رحيل: . بعد اليوم الاولاني اللي استقبلوني فيه ما عدا
اتعرفت علي بنت اسمها سمر. كانت اقواهم واكبرهم سنا ولما عرفت حكايتي وقفت جنبي ومبقتش تخلي اي بنت تقرب مني ...حتي مديره الاصلاحيه كانت بتقلق منها
سمر علمتني ازاي ادافع عن نفسي ووقتها ابتديت اعيش بدراعي وكنت متقمصه اوي دوور الفتوه في نفسي
بحد ما جت بنت عندها 10. كان اسمها مريم
مريم كل مشكلتها انها كانت بتسيب بيتها كتير وتهرب في الشارع بسبب معامله جوز امها السيئه ليها
وطبعا يجوز لاهلها تسليمها الاصلاحيه لو مقدروش يربوها وده اللي اهلها عملوه ...
سمر لما دخلت استلموها اربع بنات اكبر منها فضلوا يضربوا فيها ويعزبوا فيها ...كل ده والمديره وسكرتيرتها شايفين وساكتين
لحد ما بنت من البنات قررت تستكشف اذا كانت البنات في السن ده بيكونوا كونوا غشاء بكاره ولا لا
اخدوها دخلوها الحمام واعتدوا عليها لمجرد الجهل
والبنت ماتت في ايديهم ...
انا وقتها ملحقتش انقذها منهم ...بس منظر البنت وهي متغرقه في دمها مش قادره انساه ...
متمالكتش نفسي غير لما قتلت المديره وسكرتيرتها
بعد ما اتفقت مع سمر واربع بنات في الاصلاحيه اننا نقتلهم
طبعا البنات مكانوش بيقتلوا بغرض القتل بس كلهم كانوا داقوا العزاب في الاصلاحيه بسبب شغل الدعاره المستخبي اللي كانت عملاه المرحومه
تيم: . وبقالك اد ايه هنا
رحيل: . قريب هكمل تلت سنين. بس بما انك موظف جديد هنا ...خلي بالك كويس ابله نهى متفرقش كتير عن المديره القديمه
تيم بتعجب: . تقصدي ايه
رحيل: . هنا كمان في دعاره مستخبيه
دق الباب فقال تيم: . ادخل
دخلت رحيل ثم قالت: . انا اسفه يا استاذ تيم حضرتك قولتلي تعالي كمان ساعه
نظر تيم الي غفران بشفقه ثم قال: . فتحي عينيكي
فتحت غفران عينيها نظرت لهم في ذهول ثم قالت: . انا مش فاكره حاجه هو انا نمت! !!
ابتسم لها تيم بحنوا ثم قال: . مفيش حاجه يا غفران تقدري تتفضلي دلوقتي وانتي يا رحيل هتقعدي مكان غفران علي الشيزلونج
خرجت غفران وهي تضرب كف فوق كف لا تعلم ما حدث وبأي شئ تفوهت ...
اراحت رحيل ظهرها علي الشيزلونج فاتبع معها ذات الطريقه التي تبعها مع غفران ثم قال: . اغمضي عينيكي
فاغمضت
اقترب تيم منها ثم همس قائلا: . حاسه بايه يا رحيل
فأجابت: . فراااغ كإني طايره في عالم تاني مبفكرش مبحلمش كاني كتله هوا
شعر تيم انه اصبح مسيطرا علي عقلها سيطره كامله.
فقال: . هسألك اساله وهتجاوبي من غير تفكير باي شئ ييجي ف بالك تخطر في بالك من غير تفكير
فقالت: . حاضر اسال
تيم: . الحب؟
رحيل: . كدبه بنغطي بيها علي شهوتنا
تيم: . الامومه
رحيل: . تضحيه
تيم: . الاب
رحيل: . هاله غامضه قوتها في ضعفها
تيم: . الرحمه
رحيل :. زي المطره في الصيف تقريبا شئ معدوم
تيم: . حابب اسمع حكايتك كامله
رحيل :. انا البنوته الصغيره البسيطه اللي كان كل حلمها تبقي صيدلانيه. كل شئ معايا
اب محترم بيحبني ....ام مثاليه في كل شئ
مستوي مادي محترم جدا وثروه لو فضلت اصرف فيها انا وولادي واحفادي مش هتخلص
صديقه بتحبني وبحبها وكأننا اخوات ....
فجأه كل شئ ابتدي يروح مع اول هاله حزن بتدخل بيتنا بموت ابويا
عشان امي تعلن عن تمردها من جديد علي حياه العزوبيه وتقرر تتجوز شاب في العشرينات
اتجوزت شاب اسمه راجح اللي من اول يوم شوفته فيه حسيت بقبضه في قلبي منه
ابتدي يتحرش بيا وهي بتدلله حتي مصدقيتنيش انا وصدقته ......
لحد ما حسيت باعراض الحمل وقتها روحت لصاحبتي وامها عرفت اني حامل ....راجح راحلها وبعتلها فيدوهات مصورهالي مع ناس كتير ... راجح كان بينتقم مني لحاجه مليش ذنب فيها .... وصور امي برضه مع اشخاص تانيين
وكانها مكانتش مراته .... بعد ما قتلناه محسيتش بنفسي غير وانا باكل حته من قلبه عشان اشفي غلي منه ....كانت فكره امي اننا نوزع لحمه زي ما كشف لحمنا ...
ولما اتقبض علينا دخولي في حجز انا وامي اتهاننا واتضربنا لحد ما نزلت الجنين اللي كان في بطني ...
واتحكم علي امي بالسجن 15 سنه واتحكم عليا اني ادخل بيت القاصرات لاني مشاركه في الجريمه ...
تيم: . مكتوب في الملف بتاعك انك قتلتي 2 احكيلي قتلتيهم ازاي وفين؟
رحيل: . اول ما اتحبست كتت في بيت تاني غير ده
المعامله كانت سيئه جدا جدا ...كل شئ بحساب حتي الكلام ....بس ده الشكل الظاهري
بيت القاصرات الاولاني كنت تقدر تقول عليه بيت دعاره بس مرخص!
تيم: . يعني ايه مش فاهم حاجه.
رحيل: . اول ما دخلت البيت اخدتني مديره الدار علي مكتبها وخليتني احكي الحكايه من اولها ...بعد ما حكيت لقيتها ابتسمت وقالتلي بره خلوكي تعملي الحرام بالغصب هنا بقي هتعمليه وبمزاجك ...او بالغصب
فتحي دماغك يا رحيل معانا وهتعيشي ملكه
مكنتش فاهمه هي قصدها ايه وسالتها قصدك ايه
قالتلي :. في ناس لما شافتك بتتحاكمي وعرفوا انك هتيجي عندي هنا كلموني وعايزين بقعدوا معاكي شويه
سالتها. :. عايزين مني ايه يعني مش فاهمه ليه يقعدوا معايا
فقالتلي: . انتي هتعملي فيها عبيطه ... هيقعذوا معاكي زي ما راجح جوز امك ما كان بيقعد هو وصحابه
حسيت ان في رعشه بتسري في جسمي كله بعد اللي قالته هي كانت شايفاني وافقت لراجح اما اوافق لغيره! !
قولتلها انا مش عايزه اقعد مع حد طلبت منها تسيبني في حالي
بصتلي بنظره غصب وقالتلي انه مش بمزاجي واني واحده شمال جايه في قضيه مخله بالشرف واني مارست ده مع اكتر من خمسين شخص ...مجرد بلاعه صرف
متمالكتش نفسي غير وانا بخنقها بايدي فجأه ضربت علي جرس
لقيت السكرتيره بتاعتها دخلت تمسكني
ندهت بصوت عالي علي بنات معايا في الاصلاحيه
دخلوا البنات وابتدوا يضربوني ...
فتحت رحيل اعينها ثم لنظرت لتيم وهي تبتسم ابتسامه صفراء ثم قالت: علي فكره يا استاذ تيم انا منمتش انا عارفه ان التنويم عشان يتم لازم اكون مركزه مع حركات ايدك فانا مركزتش
تفاجئ تيم لجرئتها كاد ان يتكلم فبادرته قائله: . مقولتليش يااستاذ لو انت مكاني كنت قتلتلها ولا كنت سكت وسيبتها تحول اصلاحيه لبيت دعاره وتخليك زيها
تفاجئ تيم من السؤال
فأجابت قائله: . انت سكت اطمن الاجابه اللي ف دماغك صح
انا قتلتلها
بس مقتلتهاش هي وبس ده هي وسكرتيرتها عارف قتلتهم ليه؟
تيم متأثرا: . ليه يا رحيل
رحيل: . بعد اليوم الاولاني اللي استقبلوني فيه ما عدا
اتعرفت علي بنت اسمها سمر. كانت اقواهم واكبرهم سنا ولما عرفت حكايتي وقفت جنبي ومبقتش تخلي اي بنت تقرب مني ...حتي مديره الاصلاحيه كانت بتقلق منها
سمر علمتني ازاي ادافع عن نفسي ووقتها ابتديت اعيش بدراعي وكنت متقمصه اوي دوور الفتوه في نفسي
بحد ما جت بنت عندها 10. كان اسمها مريم
مريم كل مشكلتها انها كانت بتسيب بيتها كتير وتهرب في الشارع بسبب معامله جوز امها السيئه ليها
وطبعا يجوز لاهلها تسليمها الاصلاحيه لو مقدروش يربوها وده اللي اهلها عملوه ...
سمر لما دخلت استلموها اربع بنات اكبر منها فضلوا يضربوا فيها ويعزبوا فيها ...كل ده والمديره وسكرتيرتها شايفين وساكتين
لحد ما بنت من البنات قررت تستكشف اذا كانت البنات في السن ده بيكونوا كونوا غشاء بكاره ولا لا
اخدوها دخلوها الحمام واعتدوا عليها لمجرد الجهل
والبنت ماتت في ايديهم ...
انا وقتها ملحقتش انقذها منهم ...بس منظر البنت وهي متغرقه في دمها مش قادره انساه ...
متمالكتش نفسي غير لما قتلت المديره وسكرتيرتها
بعد ما اتفقت مع سمر واربع بنات في الاصلاحيه اننا نقتلهم
طبعا البنات مكانوش بيقتلوا بغرض القتل بس كلهم كانوا داقوا العزاب في الاصلاحيه بسبب شغل الدعاره المستخبي اللي كانت عملاه المرحومه
تيم: . وبقالك اد ايه هنا
رحيل: . قريب هكمل تلت سنين. بس بما انك موظف جديد هنا ...خلي بالك كويس ابله نهى متفرقش كتير عن المديره القديمه
تيم بتعجب: . تقصدي ايه
رحيل: . هنا كمان في دعاره مستخبيه
