اخر الروايات

رواية مشاكسة الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم سيد

رواية مشاكسة الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم سيد


الفصل السادس عشر
مشاكسة الفهد

2

قاموا من نومهم على هجوم ارهابى على احدى بيوت من بيوت الله باحدى المحافظات المصريه

فى مقر العمليات الخاصه فى غرفة الاجتماعات

اللوا عثمان. الدنيا مقلوبه عايزين اللى عملوا كده مش عايز حد يناد لحد. ما الكلاب اللى عملوا كده يتحطوا داخل السجون

فهد حضرتك شاكك يكون حبس ديفيد سبب

اللوا عثمان. دى حاجه اكيده

ياسمين. مش احنا حاطين كل عناصرهم تحت عيونا ايييه بقى اللى حصل

عامر. اه حاطين بس اللى عمل كده ده من جوه ساكن وبياكل معاكى للاسف

ياسمين. طيب هو انا هنفضل كده لحد امتى منظر الناس كان صعب ومعظمهم اطفال وستات والله حرام

حازم. نصيب بلدنا كده

ياسمين. لا طبعاً بلدنا واهلها يستهلوا يعيشوا عيسه احسن من كده

جاسم... وده دورنا نجيبهم من جحورهم

فهد. السر عند ديفيد

ياسمين. هو انت مفكر ان الزفت ده هيتكلم

فهد. وميتكلمش ليه

ياسمين الياشا عنده امل ان هو يطلع منها لانه معاه جنسيه اجنبيه

اللوا عثمان القياده رفضت وهبتعاقب هنا

ياسمين حلو اووووى سيبونى عليه وانا اجيب قرار، الست الوالده

اللوا عثمان. ماهى دى المهمه اللى كنت هطلبها منك انتى الوجيده اللى تعرفى مفتاتيح الزفت ده وكمان هو عنده كل معلومات عن المستخببن جوه البلد

ياسمين... قامت من مكانها وقالتله تمام يافندم وان شاء الله هجيبلك المعلومات قبل مااكمل 24ساعه وخرجت

فهد. معلش يافندم ليه حضرة الظابط ياسمين

اللوا عثمان. علشان ده مش اول مره تتعامل مع حد. زي ديفيد وكماز سمعة التعلب عندهم قويه تعالوا نشوف هتتعامل ازاى واتعلموا من مكر التعلب وبالفعل ياسمين وصلت لدبفيد واللوا عثمان شغل الكاميرات اللى بغرفة ديفيد

ديفيد. اهلا تعلب

التعلب. اهلا بيك انت ديفيد منور سجون مصر
ديفيد. مش هتطول متقلقش

التعلب. ضحك وبيقوله ليه جاى زياره وهتمشى لاياباشا انت هتأنسنا وهتتحاسب، هنا وهتعدم هنا

ديفيد. نوووو لا طبعاً بلدى مش هتسيبنى

التعلب. بلدك وانت من انهى بلد انت عارف انت معاك كام جنسبه

ديفيد. سكت

التعلب.. اتكلم

ديفيد معنديش كلام

التعلب. لا عندك اقولك تبدا منين وقالتله اقولك الاخ ديفيد اللى اسمه الحقيقى الياس من حوارى اسكندريه اتربى واكل من خير البلد ولانه طبعه الخيانه بيحاول يدمر البلد هو كل اللى كارهين البلد بس احنا مش هنديهم فرصه لاخرنفس فى حياتنا

ديفيد. ههههههههه هنفضل وراها لحد. مانوقعها

التعلب صدقنى مس هتقدر البلد دى ربنا حميها بعناية رب العالمين اللى زيك. مابعرفهوش ولعد جدال مابينهم ياسمين اخدت منه كل اىاعترفات باسامى الاشخاص اللى معظمها هى عارفاها وده اللى خلى ديفيد يعترف وبعدها خرجت

اللوا عثمان.. قغل الكاميرات

جاسم. لعبيبه صحيح اللى لقبها بلقب التعلب كان عنده حق اييبه ده دى جبروت وعليها مكر

حازم. واييبه الجديد هو اول مره

عامر . الصراحه انا ماكنتش اعرف ان هى بدهاء، ده اه انا مشنغلتش معاها غير فى اخر عملتين عرفت واكتشفت ان اختى غبر النعلب اه بسمع بس اللى يشوف بعينه غير

جاسم. لا انا عارف كل ده وشوفنا كتيير معاها اختك البنوته المشاكسه غير التعلب الظابط اللى جنن رجال المافيا واخطر المجرمين نفسهم يعرفوا هوية التعلب

ياسمين دخلت تمام يافندم المفروض نتحرك دلوقتي

اللوا عثمان جهزوا القوه وعايزهم احياء

ياسمين. تمام يالا ياحضرات

الكل قام وفهد قاعد. زى ماهو

حازم بيقوله ايييه يافهد مش جاى معايا

فهد. لا طبعاً جاى ممكن اكلم سيادة اللوا لوحدي

حازم.. اه ماشي وخرج وعامر بيقوله فين فهد

حازم. عايز يكلم اللوا عثمان على الانفراد

جاسم. يعنى طالع معانا ولا

حازم. لاطالع
ياسمين. يالا ياجماعه اللى عاوز يجيى اللى مش عاوز براحته

فهد. طبعاً براحتى حد قالك ان حد. فارض عليا حاجه

ياسمين. بصتله من فوق لتحت وسابته ومشيت

جاسم. يابني مالك

فهد. مالى ماانا زى الفل اهو

جاسم. مفيش فايده فيك على فكره احتمال نروح ومنرجعش بعنى لعبة الشد والجذب دى ملهاش لازمه

فهد. هو انا اتكلمت

جاسم. لا انت ملاك بالله يافهد احنا داخلين معركه ربنا يستر،

جهزت القوات واتحركوا وصلوا لمكان البؤر الاجراميه وتم القبض على معظم العناصر الخطره بس للاسف حصل اللى ماكنش معمول حسابه

عند. مامة ياسمين كانت فى المطبخ وفجاه قلبها انقبض قعدت على الكرسي وبتقول يارب استرها

زوجها احمد كان داخل بينادى عليها قالتله انا عنا يااحمد

احمد دخل حبيبي عامله اية
ناهد بصوت مخنوق الحمدلله

احمد. مالك ياناهد

ناهد قلبي مقبوض يااحمد مش عارفه وبتصل بياسمين وعامر محدش بيرد

احمد. يمكن فى اجتماع

ناهد. طيب اتصل بعثمان

احمد. طيب بذمتك هو بيطلب منهم يقفلوا تليفونتهم وهو هيفتح تليفونه

ناهد. مش عارفه بقي قلبى مقبوش وبيوجعنى قوى

احمد. قومى صلى ركعتين يمكن تهدى وانا هشوف اللى على البوتاجاز

ناهد. ماشي وقامت دخلت اتوضت وصلت وبتدعى لولادها وكل الناس بس برضوا حاسه ان فى حاجه

عند ياسمين والفريق

فهد بيقولهم اتصلوا بالاسعاف بسرعه دمهم هيتصفى

جاسم . وهو احنا هستنى الاسعاف تعالى نشيلهم ونوديهم المستشفى وانت ياعامر اطلع جهز العربيه وبالفعل شالوهم وركبوا عربيه من عربية القوات وعامر، ساق بسرعه عاليه وصل فى وقت قياسى وشال المصابين ونادى على الدكاتره الحقونا بيموتوا

خرجوا اطقم دكاتره والممرضات خدوهم منهم

وجاسم وعامر هيجننوا

فهد عينه على غرفة العمليات

عامر. ماما لو عرفت ممكن يحصلها حاجه

اللوا عثمان لما عرف جه بيقولهم هو اييه اللى حصل

فهد. لحد دلوقتي مش عارفين ايييه اللى حصل احنا جبناهم وكانت الامور على مايرام فجاه سمعنا ضرب نار طلقتين واحده جت فى ياسمين واحده فى حازم للاسف بيفدى ياسمين بس ملخقش

عثمان. طيب حد خرج طمنكم

التلاته هزوا دماغهم بالا

عثمان. ان شآء الله مفيش حاجه ادعولهم وعدى وقت والدكتور خرج

عثمان انا اللوا عثمان طمنى على حضرات الظباط اللى جوه

الدكتور. الظابط الاول اصابته بسيطه بس للاسف التانى الملثم قلبه وقف مرتين بسبب ان الطلقه كانت جنب القلب والقلب وقف مرتين بس الحمدلله استجاب بس للاسف دخل فى غيبوبه

عامر. وجاسم ايييه
.
عثمان. اترمى على الكرسي ومش مصدق ان بنته وبنت اخته حصلها كده واخته لو عرفت هيجصلها اييه وهتسامحه ولا

فهد. جاله صدمه وبعدها اتكلم بيقوله يعنى ايييه يادكتور دخلت فى غيبوبه وهتفوق منها ولا

الدكتور. ان شآء الله بس امتى الله اعلم

فهد. يعنى اييه الله اعلم حضرتك مش المفروض تبقى عارف

الدكتور لا حضرتك الغيبوبه ملهاش ميعاد ممكن تفوق بعد يومين اسبوع شهر سنه بقولك الله اعلم

فهد لسه هيتكلم عثمان قاله فهد خلاص ممكن

فهد تنهد وقاله حاضر

عامر.. طيب هنبلغ. البيت ازاى

عثمان. انا اللى هبلعهم واتصل بمراته وقالها على اصابة حازم وياسمين وقفل معاها ومسك فونه اتصل بااحمد بابا ياسمين وقاله كمان قاله. بلغ ناهد وربنا يستر،

احمد. قاله حاضر متقلقش وطبعا ساله على حالتها وحالة حازم وعثمان حكاله اللى حصل قاله خلاص هاجي انا وهى وقفل

جاسم. سيادة اللوا

عثمان. نعم حازم خرج لغرفه عاديه وفهد وعامر راحوا معاه

عثمان. خرج طيب تعالي نشوفه وبعدها ندخل نطمن على ياسمين

جاسم يالا ودخلوا عند حازم كان فايق بيقولهم ياسمين عامله ايه

الكل ساكت مش عارفين يقولوا ايييه

حازم. ياسمين جرالها اييه

عثمان اهدى ياحازم ياسمين دخلت فى غيبوبه

حازم. اييه ليه انا لحقتها

فهد. للاسف انت خدت طلقه وهى خدت طلقه بس طلقتها جت جنب القلب وده السبب انها دخلت في غيبوبه

حازم. ليه بس كده ليه😪

عثمان. اييه ياحازم احنا كلنا عارفين لوخرجنا من بيوتنا معروفه ممكن مانرجعش تانى

حازم. بس دى ياسمين

عثمان. ليه حد كبييير على الموت

حازم. استغفر الله لا طبعاً بس انا كتوقعتش والله حاولت بس ملحقتش

جاسم. ماهى طول عمرها بترفض القميص الواقى

فهد. نعم ازاى يعنى

جاسم. هى دى طبيعتها بتقول ده مش هيشيل عنى الموت ولا ويبعده يبقى مالوش لازمه

فهد. ازاى يعنى مالوش لازمه

عامر. لما تفوق هى كده طول عمرها لازم تكون عكس الناس، سمعوا صوت بينادى كانت مامة حازم عثمان

عثمان. وفاء انتى لحقتى جيتى

وفاء،. دانا سوقت باسرع سرعه مالها ياسمين

عثمان للاسف دخلت فى غيبوبه

وفاء ايييه ليه

عثمان. بيقولوا بسبب توقف القلب

وفاء لاحول ولاقوة الابالله ربنا يستر على ناهد

عثمان يارب

وفاء حازم حبيبي الف مليون سلامه عليك ياقلب ماما

حازم. الله يسلمك ياحبيبتي هههه بيقولها لسه فاكره يادكتوره دانا هنا من زمان

مامته.. حتى وانت نايم على السرير، وتعبان بتغير منها

حازم. الصراحه اه وخداكى منى

مامته. وشها وش السعد عليا حملت فيك وهى معايا حتى بعد ماولدت ورضعتها وقولت هتبقى اخت حازم وقد. حصل انتوا الاتنين ولادى وكمان عامر وجاسم ولادى

حازم.. عارف بس ياسمين حاجه تانيه

مامته ياسمين دى العشق واطلع منها انت

جاسم وعامر شكلك وحش

حازم. عارف مش مستنى حضرتك وخضرته تتريقوا عليا

مامة ياسمين وباباها جم هى عارفه ان هى اتصابت بس ملقهاش ان هى دخلت فى غيبوبه دخلوا وسالوا وطلعوا غرفة حازم

ناهد حبيبي الف مليون سلامه عليك

حازم الله يسلمك ياعمتو
..

اسفه بس فين ياسمين

زةجها تعالي اقعدي وانا احكيلك

استوب

ياترا ياسمين هتفوق من الغيبوبه وايييه رد فعل مامتها لو ياسمين فاقت مامتها هتخيرها تاني بينها وبين شغلها


الفصل السادس عشر

الكل عرف ان ياسمين اتصابت ومامتها وباباها وصلوا

مامة ياسمين. ساكته منطقتش وزوحها واخوها واخدين بالهم هى على وشك. الانهيار عثمان احمد روج لناهد.

احمد. اختك عامله نفسها متماسكه

عثمان. عارف انا خايف افرب

احمد انا هروحلها متقلقش

عثمان هز دماغه واحمد توحه لمراته وعثمان باله مشغول اببنه وبنت اخته اللى هو بيعتبرها بنته

احمد. ناهد. مالك

ناهد مالى. يااحمد اتا كويسه

احمد. لاانتى مش كويسه عيطى ياناهد متغطيش على نفسك وعيطى

ناهد. اعيط ليه اللى بنتى وابن اخويا فيه شئ طبيعي ده شغلهم وشغلكم كلكم

احمد. عارفين بش

ناهد مابس ادعى ان ربنا يقومهم بالسلامه

احمد. يارب ان شآء الله يقوموا بالسلامه اهو الحمدلله حازم اصابته بسيطه ان شآء الله ياسمين تبقى كويسه

عدي كام يوم الكل عرف باصابتة ياسمين وكمان للاسف اكتشف هوية التعلب

عثمان. انا عايز اعرف مين اللى سرب خبر، ان ياسمين احمد عامر ظابط العمليات الخاصه هى نفسها تعلب الداخليه ممكن افهم يادكتور سر زى ده يخرج من عندك ازاى

الدكتور. معرفش ياسيادة اللوا انا مكتلمتش، مع اى حد من الصحافه ولا اى جريده جت خدت منى تقرير عن المصابين

اللوا عثمان. يبقي فى خونه داخل المستشفى وهعرفهم لان انا ماكلد على كل اطقم المستشفى واللى هعرفه مش هرحمه

الدكتور. اللى حضرتك شايفه اعمله علشان دى اسرار والللى يطلع السر ده مابيقاش امين حتى على اى مريض

عثمان. تمام يادكتور وخرج بابا ياسمين بيقوله عرفت مين اللى طلع الخبر

عثمان للاسف لا يااحمد بس هنعرفه متقلقش

احمد ياسمين لو فاقت وعرفت ان هوية التعلب

عثمان.. عارف وربنا يستر من اللى هيحصل لماتفوق

مامتها تفوق هى بس

فهد معلش هو فيها ايييه لما هوية التعلب كل النااس تعرفها

عامر. يبقى متعرفش ياسمين ياسمين شخصيه تبان ان هى مشاكسه ومش فارق معاها حاجه بس عند شغلهالا شخص مختلف تماما هى كانت حابه ان شخصية التعلب تكون مختفيه

جاسم. مش عارفين لما تفوق عرفت ايييه. رد فعلها

مامة حازم الدكتورة وفاء، ياجماعه تفوق والرد اللى هتخدوا هى حره فيه

عثمان. ردها ممكن متكملش

وفاء. براحتها ياعثمان اللى هى عايزاه

مامتها. هو انتوا مفكرين بنتى هتسيب الشرطه ضجكت بستهزاء لاطبعا هى هتمسك بيه اكتر

عامر،. ازاى ياماما دى ممكن تقدم استقالتها

احمد لا ياعامر، مامامتك عندها حق اختك بعد ماتعرف ان شخصيتها اكتشفت هتكمل

جاسم. اشك

خازم وانا كمان

ناهد . معاكم بس ادعولها تقوم بالسلامة

الكل ان شآء الله

عثمان. انهارده محاكمة ديفيد ومرات السفير

فهد.. بسرعه كده

عثمان كل الادله ضدهم ليه التاخير

احمد مفيش، من العادله الناجزه

اتكلمواكتييير وكل واحد رجغ بيته بعد مااطمنوا على حالة ياسمين وبعد محولات مع مامة ياسمين رجعت بيتها بعد ماقالولها ابقى ارجعى تانى وهى وافقت

بعد الكل مامشى فهد رجع واستاذن من الدكتور ودخل ليها الرعاية

قعد جنبها على كرسى جنب سرير، العتايه بيقولها انا مش واخد على الهدوء، فين مناقرتك وايدك اللى سابقه لسانك فين ام لسان طويل قومى هقولك على سر مش اتا بحبك اه والله بحبك من ساعة ماشوفتك واتخنقت معايا وكل مره بتخانق معاكى حبيتك وحبك بيزيد فى قلبى قومى ياتعلب بصى من الاخر كده هتجوزك حتى لو عصبن عنك بقالك أسبوعين ماسمعتش صوتك ولا اتخنقتى معايا

وبعد كلام كتييير خرج من عندها وقعد جنب غرفة العمليات كانت مامته رجعت هى كمان بتقوله اناقولت كده لما موافقتش، ترجع معانا

فهد اترمى. فى حضنها وحشتنى اوووووى ياامى

مامته. هتقوم ياقلب امك وهتجوزوا

فهد. هى ممكن توافق تجوزنى

مامته. نعم هى تطول قمر ومز زى ابنى

فهد. بضحك اييه زوزوه بتعاكسينى وةعلشان شبه حبيب القلب

مامته.. تعرف يافهد ان انت واخدمنه كل حاجه الا حاجه واحده

فهد. ايييه هى

مامته. هو كان طيب اووووى اما انت مشاكس

فهد.. نفسي اعرف لما كنت بتحبيه كده ليه حرمتى نفسك منه

مامته. علشان هو كان عاشق لامك وهى كمان بتعشقه ماحبتش ابقى عزول

فهد لا بحد ليه تحرمى نفسك من حبك

مامته. علشانكم ياحبيبي انا عهدت نفسي ان احبكم انتوا وبس انت واسد قلبى كله ماكانش حد. ينفع يدخل ويشارك قلبي معاكم

فهد. ماما عمرك ماندمتى ان ضعيت عمرك كله علشانى وغلشان فهد

مامته. عمرى لحد. اخر نفس فى عمرى فهد انت واسد مش ولا اختى انتوا حته منى عمري ماحسيت ان انتوا مش منى اندم بقى ازاى واييه النكد ده بقي ياواد كنا بنتكلم عن حب ياسمينا مالك قلبت كده ليه

فهد. اصل مفيش حد زيك كده تعرفي نفسي كل الناس تعرف مين ماما الست اللى ضعيت شبابها علشان تربى ولاد اختها وعمرها ماحسستهم ان هما مش ولادها نفسي اطلع فى كل الوسائل اعلام وسوشيال واقول الست دى امى اجمل واطيب ام فى الكون

مامته.. وانت احسن ابن فى الدنيا ربنا يسعدك ويفرح قلبك ويجبر، بخاطرك يافهد ياابن ساميه

فهد لا ابن عزه انا ابنك انتى هى الله يرحمها بس معرفش غيرك يااطيب قلب

مامته باسته وحضنته وبتدعيله ان ربنا يسعده ويفرح قلبه بياسمين وتقوم بالسلامه وتفوق

فهد يالا نمشي لو عليا مش عايز اتحرك من هنا بس للأسف مش عايز حد يفهمنى غلط

مامته. ياحبيبي مش انت طلبتها من باباها وخالها

فهد. اه يوم العمليه الاخيره بس للأسف اللى حصل وقف كل حاجه

مامته.. ان شآء الله خير قول يارب

فهد يارب

عدى حوالى شهر ونص وفهد قاعد ماياسمين زى عادته وبيتكلم معاها فحاه حس بهمهه وبتقول عطشانه فهد ياسمين انتى فوقتى

ياسمين هزت دماعها وجت تحاول تفتح عينها معرفتش من شدة النور فهد خرج من الرعايه ونادى على الدكتور وقاله ان الظابط ياسمين فاقت والدكتور جه وكشف عليها واتاكد ان هى فاقت بس مش هيخرجها من العنايه غير لمايطمن عليها

فهد. يعنى دلوقتي بقت كويسه

الدكتور. هطمن عليها لمدة، 24ساعه وبعدها اقرر ان انقلها لغرفه عاديه

فهد. تمام ابلغ حد من العيله

الدكتور لا خليهم الصبح وانا ابلغهم علشان لو عرقوا الكل هيجى وهيطلبوا يدخلولها

فهد. اه تمام دكتور محمد انا مغرفش حاجه تمام

محمد. تمام يافهد انا لولا عارفك وعيونك اللى كلها حب عمري ماكنت وفقت يمكن يكون كلامك ليهاهو اللى فوقها

فهد. هو ممكن اكون انا السبب وتكون سمعانى وسامعه كل الكلام اللى قولتهولها

الدكتور . اه طبعا اتا قبل كده حكيتلك ان المريض فى حالة الغيبوبه سامع كل اللى بيدور حواليه

فهد. ياريت تكون سمعت كل حاجه

الدكتور. ان شآء الله وربنا يسعدكم ويفرح قلوبكم ولم شملكم

نسيبهم ونروح لمامة ياسمين

مامة ياسمين.. مبتسمه وبتقوله احمد ياسمين

احمد مالها

مامة. كويسه وقامت من الغيوبه

احمد. هو فى حد اتصل بيكي وبلغك

مامة ياسمين. لا بس احساسى بيقولى كده

احمد يارب انا عارف ان احساسك عمره ماكذب

مامة ياسمين. الصبح هنروح الدكتور هيللغنا ان هى فاقت وبقت كويسه

احمد. يارب هو صحيح فين عامر

مامة ياسمين... تحت فى المكتب بيطمن على الشغل من شيماء، وتامر

احمد ربنا يقويه من ساعة مااخته تعبت وهو متابع الشغل كانه مهندس

مامة ياسمين. انت عارف كان بيقعد مع ياسمين وهى بترسم اى مشروع ليها وكان بيساغدها فى حاجات كتيييره يااحمد فاكر

احمد. والا قاكر اقوله يابنى انت مالك ومال الهندسه يقولى ماليش بس انا. بحب، التصميم والديكورات

مامة ياسمين. اه والله كان بيجى من اجازة الكلية يقعد معاها اقولك اخرج يقولي متعتى وانا بساعدها

باباهم. ربنا يسعدهم ويخليهم لبعض

مامتهم يارب

باباهم انا داخل انام لانى مرهق انهارده اجتماع الوزير كان شاق جدا وكمان اطمن منى على ياسمين وقالى لماتفوق انا لازم اغملها زياره وكمان هيبقى ليها تكريم هى وكل فريقها لانهم قبضوا على اخطر العناصر الاجرلميه والارهابيه فى مصر

مامة ياسمين ان شآء الله تقوم بالسلامة وتفرح بتكريم الوزير ليها
بابا ياسمين . ان شآء الله هسيبك وهدخل

مامة ياسمين. وانا هدخل اخلص المطبخ واجى انا كمان انام علشان نصحى بدرى وهروح ليلسمين

بابا ياسمين.. ان شآء الله ودخل اوضته وراح فى نوم عميق ومامة ياسمين بعد ماخلصت المطبخ وشطبته

دخلت هى كمان نامت بس على وشها ابتسامه امل وتفاؤل

نسببهم وننزل لمكتب ياسمين

فى مكتبها عامر، قاعد هو تامر، وشيماء وتورهان

تامر. كده كل حاجه قدامك ياحضرة الظابط

عامر. بضحك طيب بذمتك ينفع

تامر. هو ايييه اللى ينفع

عامر. انا بقولك ياتيمو وانت تقولي ياحضرة الظابط

تامر. حضرتك ليك احترامك

علمر،. ياعم توشكر، زى ماياسمين كانت بتقول ياعم تامر اخنا اخوات ياسمين من اول يوم شافتك فيه انت وشيماء وهى حبتكم

نور،. وعالفكره حبتنى انا كمان

عامر. يابننتى هى مش بطيقك

نور. مش مصدقاك ياسمين دى القلب الطيب اللى عمرها مابتكره حد انت ماشوفتش عم سعيد بتاع البوفيه ساعدت ابنه دخل كلية الشرطه ومحدش يعرف حاجه لولا الرحل لما عرف ان هى اتصابت

عامر. اه والله لا ومازن بيقولي اختك عملت كذا موقف بين معدنها الاصيل ان هى رفضت مشروعات كانت عندهم وقالتلهم الشركه دى ليها فضل عليا وكمان الشركه دى من اكير الشركات اسمها كفايه لو اتحط فى اى مشروع علشان شغلهم بروفيشنال وبعتت ليه روسومات كتييير تخص المشاريع

تامر انا سالتها فى مره بقولها المشاريع دى هتنقل المكتب ناقله تانيه ردت عليا قالتلى على خساب مهندسين وعمال شغالين فى الشركه ممكن بيوتهم تتخرب لا طبعاً انا موصلش على قطع ارزاق الناس

شيماء. دى كمان دخلت عليها لاقتها بتعمل رسومات تخص المشاريع قولتلها انتى رجعتى فى كلامك وهتقبلى المشاريع ردت قالتلى لا طبعا انا برسمهم ابغتهم لمازن علشان لو فى السوق غرفوا ان المشاريع اتسخبت منه اسهم شركته هتقع وده هيقطع عيش كتييير وده اللى مرضهوش على شركة صاخبها بيساعد الصغير قبل الكبير

عامر. انا كل يوم بكتشف اختى والله العظيم عمره كله معاها معرفهاش غير، لما اشتغلت معاها لا وحب الناس البسيطه دى وصلت لبياع المناديل فى الطريق ولا ستات السوق

نور... ياسمين قلبها ومعدنها طيب ربنا يقومها بالسلامه يارب

الكل. يارب

عامر يالا ياشباب اتفضلوا روحوا وبكره ان شآء الله عايز كل حاجه تخص الشغل تبقى معاكم

تامر. ان شآء الله يالا سلام

نور. هنزل انا بقى

عامر. اشتنى هوصلك

نور. لا

عامر. لا ليه ان شآء الله

نور،. التاس ياعامر

عامر. يابنتي هو احنا مش كتابنا الكتاب والناس عندكم عرقوا ان انا زوجك وكاتب كتابك

نور.. اه

عامر.. فين بقي المشكله يالا يااختى قال تمشي لوحدها قال ايييه مجوزه سوسن

نور ضحكت لا انا زوجى سيد الرجاله والاتنين نزلوا

استوب


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close