اخر الروايات

رواية مشاكسة الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم سيد

رواية مشاكسة الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم سيد


الخامس عشر

بعد رجوع ياسمين وعامر، لبيتهم كان باباها ومامتها نايمين

مامتها قامت اتوضت وصلت فرضها وداخله المطبخ اتخضت وصرخت خرامى

وياسمين بتقولها فى اييه ياناهد حرامى اييه اللى هيدخل المطبخ

مامتها. من الخضه مش عارفه تكلم

ياسمين بضحك بتقولها ماما

مامتها. فاقت من خضتها بتقولها ياسمين انتى جيتى

ياسمين. لا ده طيفى مالك يانهوده

مامتها.. ياهبله بقولك انتى جيتي امتى

ياسمين. جايه الفجر انا وعامر محبناش نعملكم ازعاج دخلنا نمنا بس انا قومت اعمل كوباية قهوه علشان لازم نروح المقر

مامتها وعامر، هيروح معاكي

ياسمين. دى حاجه اكيده اومال بايا فين

مامتها.. بيصلى علشان وراه اجتماع

ياسمين.. طيب كويس يخدنى معاه لاتى عربيتى فى المقر

مامتها وكمان عربية عامر، هناك

ياسمين مش عارفه هدخل اصحيه اللوا عثمان اتصل بيه ومبردش

مامتها. هو يعني مشتعجل على ايييه

ياسمين.. المفروض ماكناش جينا على هنا بس هو خب يريخنا ساعتين

مامتها. طيب والمهمه اللى كنتوا ريحنها

ياسمين. الحمدلله تمت على خير

مامتها الحمدلله ربنا يسترها معاكم ويجعلكم زخرا وحمايه للبلد

ياسمين. يارب هدخل للعامر للبوص يعلقنا على باب المقر

مامتها ادخلى صحيه اكون جهزت الفطار

ياسمين. لا فطار ايييه بقولك البوص هيعلقنا ودخلت جرى على اوضة عامر وبصوت عالى عااااااامر

عامر. ايييه فى اييبه البيت بيولع

ياسمين. بضحك لا البوص عيعلقك من رجليك على باب المقر يلا ياباشا الحق البس علشان نروخ بعربية احمد باشا عامر

عامر. الله يخربيتك قعتيلى الخلف

ياسمين ههههههههه لامتخافش اومال افش غلى فى مين اكيد فى حبايب عمتهم

عامر نعم يااختى تفشى غلك غورى يابت من هنا انا ولادى خط احمر

ياسمين. ههههههههه مش لما تجوز تبقى نشوف ولادك

عامر ... لا ماهو انا قررت اروح لمامة نورهان واحدد معاها ميعاد الفرح

ياسمين. والله العظيم بجد يعني هلبس فستان وكده وعندنا فرح ياجدعان

عامر. كل اللى همك الفستان طيب مش لما نشوف هبلتى هتوافق ولا

ياسمين. ههههههههه دى هتموت وتتجوز اصلك متعرفش وبقولك قول لواد تامر والبت شيماء اهو فرح واحد ونخلص علشان التلاته يرجعوامع بعض

. عامر. ليه هتقفلى المكتب

ياسمين. اه صحيح يادى النيله خلاص اتجوز انت ونور وبعد ماترجعوا من الاجازه نجوزهم يالا ان شآء الله محد حوش

عامر. هو انتي ليه محسساتى انك هتعملى الفرح على حسابك

ياسمين. اييه ده هو انت متعرفش

عامر. لا معرفش

ياسمين. هعملك الفرح بتاعك على حسايى قاعه وحته الحاتوه وكوباية بيبسى

عامر. حتة جاتوه وكوباية بيبسى ليه ان شآء الله فرح فى صوان شعبى يابت انا لو ماكنش فرح يتحاكى بيه كل الاوساط الشرطيه يبقى بلاها

. ياسمين. نعم ياخويا ليه ان شآء الله ده يتكلف كتيير هو انت مش عايز فى الدنيا الحاجه ولعت

عامر. ليه وانتى غقيره

ياسمين. لا ماانا خلاص سحبت العرض

عامر. ياساتر على البخل

ياسمين. الله ياعم نصرف القريشنات اللى حليتنا وبعدين نقول عشانا عليك يارب لاياعم انا سحبت واعمل انت الفرح اللى يتحاكى بيه كل الشعب المصري والشعوب العربيه كمان

مامتهم من بره يالا ياولاد الفطار جاهز

ياسمين. يالهوووزى اتاخرنا وربنا البوص هيعلقنا
سمعت صوت فونها فتحت وربنا عامر، اللى مااخرنا تمام مسافة السكه

عامر ياجذمه بتبعينى

ياسمين. نعم اومال اتقدر اتعلق انت لوحدك وخرجت جرى وعامر، لبس وخدوا السندوتشات ونزلوا وباباهم معاهم وطبعا باباهم سال وحكوا كل اللى حصل وبعد وقت وصلوا لمقر العمليات الخاصه والكل كان فى موجود فى غرفة العمليات

اللوا عثمان اقعدوا كل واحد يقدم تقرير باللى حصل فى العمليه الاخيره

حازم. كله مكتوب عند حضرتك

جاسم وده فايل بكل التحريات اللى عملناها بعد ماتقبض عليهم

. عامر. وده يافندم تقرير بخط سير ديفيد من اول مااتعين فى المنظمه لحد مااتفبض عليه

اللوا عثمان وانت يافهد

فهد اتا ايييه انا روحت زى مارجعت

. اللوا عثمان يعنى ايييه
.

فهد. يعنى انا المفروض اكون مع التعلب فى الهجوم على المكان المحبوس فيه السفير وعيلته

اللوا عثمان. اه وبعدين

فهد. الهاتم اتعصبت عليا كانت ياسمين هترد عامر مسك ايديها ان هى متكلمش وكمل فهد كلامه وكمان ايديها اتمدت عليا

. اللوا عثمان. اللى قاله فهد ده. حصل

ياسمين. ايوه حصل يافندم

اللوا عثمان. وكمان ضربتى زميلك

ياسمين ايوه

اللوا. ليه رفضتى ان هو يحضر معاكي الهجوم على مكان الاحتجاز

. ياسمين. يافندم حضة الظابط لسه خارج من اصابه ولحد دلوقتي مصاب، وماكنش ينفع يروح معايا

فهد انا اللى احدد مش انتى

ياسمين. لا انا قائد العمليه

فهد. نعم ومين قال كده

ياسمين. اسال سيادة اللوا

اللوا عثمان. بالفعل هى قائد العمليه بس ياتعلب ماكانش توصل لمد الايد

ياسمين. يافندم لما زميل ايك يكون شمتان فى زمايل استشهدوا اييه بقى رد الفعل

اللوا عثمان. الصراحه الضرب

ياسمين هو ده اللى عملته

اللوا عثمان الفهد انت غلط وكمان التعلب غلط

فهد. اتا غلطت فى اييه انا رايح عمليه مش اقعد زى الولايا والهانم هى اللى تتحكم وتتامر

ياسمين. استغفر الله العظيم واتوب اليه يابنى بطل تستفزنى

فهد ابنك بقولك ايه انا بتكلم مع سيادة اللوا

ياسمين. يبقى خلاص متحطنيش فى جمله مفيده ماشي

اللوا عثمان. طيب ماتضربوا بعض ماتهدوا اومال هتشتغلوا مع بعض ازاى

ياسمين وفهد مستحيل اشتغل معاه معاها

ياسمين. ومين قال ان موافقه من اصله انا اعتزل الشغلانه ومشتغلش معاك

فهد. لا انا اللى موافق دانا استقيل ولا اتوجد معاكي فى مكان

حازم نهار، اسوح اييه دووول هو فى كده دووول فكرونى بالضراير، اللى بيتخنقوا مع بعض علشان زوجهم

جاسم ضراير اييه اهبل اسكت خلينا نشوف ايييه اللى هيحصل

عامر. هو فى ايه هو انتوا عالطول كده من ساعة ماشفتوا بعض

ياسمين اصله مستفز زبارد

فهد لايابت وانتى ايييه ان شآء الله

ياسمين. انا طيبوبه وشطوره

الكل ضحك وحازم بيقولها ياواد ياطيب

ياسمين والله

حازم اسف ياباشا

اللوا عثمان. ممكن تهدوا انتوا الاتنين
ياسمين. يافندم لو حضرتك عايزنى اشتغل مع الشخص ده انا مش موافقه

فهد.يبقى احسن

اللوا عثمان بصوت غاضب، وضرب بايده على ترابيزة الاجتماع وبعدين معاكم انتوا الاتنين هو مفيش احترام ليا خالص ولا علشان بتعامل معاكم باللين لا انتوا متعرفوش مين هو عثمان الديب

ياسمين وفهد اسفين يافندم

اللوا عثمان. اتفضلوا اقعدوا كده ومش عايز اسنع صوت حد فيكم

جاسم بصوت واطى ابوك قلب ديب

حلزم الصراحه يستاهلوا هو كان ساكت وهما ساقوا فيها

عامر. اخرس انت هو واسمعوا

حلزم. حاضر

اللوا عثمان انتوا الاتنين ومعاكم حازم وعامر وجاسم هتبقوا فريق واحد لاننا محتاجين مجهودكم الايام الجايه لان خبر القبض على ديفيد عمل ضجه وكمان معروف اللى قبض عليه التعلب وهو مطلوب حيا او ميتا

حازم. يعنى اييه وازاى عرفوا

ياسمين. طبعا سيبتلهم لوجو التعلب

جاسم. هو انتى لسه فيكى العاده دى

ياسمين. طيب، بذمتك ينفع

عامر لا طبعاً يموت الزمار، وايده بتلعب

فهد. معلش يعنى هو انتى لازم تسيبى شعارك ليه

ياسمين. اومال يعرفوا مين اللى علم عليهم هما مش قرفينا وكل شويه احنا اكبر جهاز مخابرات وكمان حيش وشرطه ايييه واو فانا حبيت اقولهم انكم فشينك ومهما تعلوا فى العلالى احتا الاقوى بايمانا بالله وكمان احنا ناس بتحافظ غلى امن بلدنا. مش زيهم واخدين ارض مش ارضهم

اللوا عثمان. هما اصلا مايعرفوش مين التعلب فلو دوروا من هنا لعشرين سنه قدام مش هيعرفوا وكده كده ياسمين هتشتغل بوشها الحقيقى ولو فى اى مهمه برضوا تشتغل كظابط ياسمين لحد ماهما يهمدوا ويسكتوا

ياسمين.. على كده ممكن تبعتهولهم ديفيد

عثمان. لا طبعاً لا هو ولا مرات السفير، خلاص هيسافروا قريب لنار جهنم

ياسمين. ايوه كده انا كان نفسي اقطعه حته حته بس للأسف ماينفعش

عثمان.. احنا بنحقق العدل مش بنتقم

ياسمين. يعنى قتل ولادنا ولا العالم اللى اغتيلوه ايييه النطام

جاسم. لا ياسمين زى ماسيادة اللوا قال احنا بندور على الحق ونحقق الامانه

ياسمين. عارفه بس منظر زمايلنا وانت فاكر كان عامل ازاى

جاسم اخدنا بتارهم وجبنا. راس الافعى خلاص بقى ومش هقولك انسى بس ارتاخى اخدنا حقهم والحمدلله وربنا يصبرنا على فراقهم

الكل يارب

عثمان.. احنا هنشتغل مغ بعض ايد واحده هيردوا رد صعب خلوا بالكم لانهم طلبوا تسليم ديفيد والقياده رفضت

الكل. ان شآء الله

عثمان. مش عايز مشاكل شخصبه ها ياسمين وفهد

ياسمين. لا انا تمام

فهد. حاضر يافندم

عثمان اتفضلوا كل واحد يروح مكتبه ويلريت اى حاجه توصلولها لازم اعرف بيها وفى اى وقت

الكل تمام يافندم وخرجوا وكل واحد راح مكتبه وعدى وقت طويل خوالى اسبوع وكانت الامور اذ فجاه

استوب

استغغروا لعلها ساعة استجابه


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close