اخر الروايات

رواية مشاكسة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم سيد

رواية مشاكسة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم سيد




فصل الحادى عشر
مشاكشة الفهد

بقلم مريم سيد ام البنات
انقضى اليوم بمشاكسة ياسمين لمالمتها وفى اليوم التالى

عثمان اتصل بااخته وطلب هيقابلها وهى قالتله تعالي البيت وقفل معاها وبعدين ربنا يستر منك ياناهد ومسك تليفونه بيقولها انا جاى البيت عندكم

.. خير يابوص

. عثمان مش خير خالص مهمه. صعبه ومطلوبه فيها بالاسم ولازم امك تعرف

. نعم ناهد. هتسود عيشتنا كلنا

عثمان. ماهو ده اللي خايف منه اناهنزل واروحلها ابقي تعالي شقرى عليا

.. بضحك البوص خايف

. عثمان. دى ناهد ياماما مش اى حد

... معاك ربنا

عثمان. بت انتي اوعى تسيبنى ليها

. انا ولا اعرفك انتوا اخوات مع بعض

عثمان. بقى كده هبيعك وش

... ها بيع بس ابعدنى عن مواجهتها دى بتتعامل بالسلاح الام. المصريه ياعمنا وانا واحده برستيجها بيضيع

عثمان. بقى كده ياسمين ماشي ان مابعتك بيعه تمام مبقاش البوص

ياسمين. براحتك ياباشا بعتك هتبقى ارحم من ضرب ناهد ليا 😂😂 والاتنين ضحكوا وعثمان والله عيب علينا احنا مالنا خايفين كده ليه

ياسمين. اختك قويه ياخالو اسالنى انا اللي بخوف اعتق المجرمين بتترعب منها

عثمان. انتى هتفوليلى ابوكي بقوله قالى ماليش فيه انا واحد عظمته كبرت ومش حملها ولاحمل زعلها يعنى كل اعوانك باعوك ياعثمان

ياسمين. ربنا معاك. وانا مش هطلع غير لما تقولي ان الدنيا امان

عثمان. كمان

ياسمين. اومال يابوص وقفلت معاه وبتقول فى سرها يارب يهديكى ياماما وقعدت تكمل شغلها

فى مكان تاني فهد بيفكر فى كلام مامة ياسمين وكلم حد عايز يعرف كل حاجه عن ياسمين واداله اسمها وقاله عايز كل حاجه عنها فى سريه قاله 24 ساعه وكل المعلومات هتكون عندك

فهد. تمام بس مش عايز حد يعرف ان طلبت منك المعلومات دى يافادى

فادى. متقلقش وقفل معاه وفهد بيقول لنفسه اكيد هعرف انتى مين ومخبيه اييبه

فى بيت ياسمين اللوا عثمان قاعد. مع مامتها واتكلم معاها وهى ملتزمه الصمت

اللوا عثمان. اييه ياناهد. مش بتكلمى ليه

ناهد. هتكلم اقول اييييه

عثمان. قولى موافقه معترضة قولى اى حاجه

ناهد. بعني لو اعترضت هتنفذوا

عثمان. سكت

ناهد. شوفت اعتراضى مالوش لازمه يبقى خلاص

عثمان. والله ياناهد محدش يقدر يقوم بالمهمه دى غير ياسمين

ناهد. خلاص ياعثمان خليها تروح بس حافظ عليها

عثمان.. ربنا الحافظ ياناهد وانتى اكتر واحده عارفه ده

ناهد. خايفة عليها

عثمان. ادعليها ترجع بالسلامة

ناهد. هو محدش هيروح معاها

عثمان. هحاول ابعت معاها حد

ناهد. عثمان بنتى امانه فى رقبتك

عثمان. ربنا بحميها وترجع بالسلامة

ناهد. اتصل بيها بقى خليها تطلع

عثمان. ليه هى مش عاوزه تطلع

ناهد.. انصلت بيها نور بتقولي ماما اتصلت بيا قوليلها هتبات فى المكتب رجليها واجعها

عثمان. لا استني هشتغلها

ناهد.. انتى حر انت وهى

نروح لفهد..... جاله تليفون وجابله تاريخ ياسمين بس للاسف مجبش سيرة ان هى التعلب اه كانت ظابط عمليات خاصه بس بسبب موت زمايلها استقالت

فهد. يعنى هوبة التعلب لسه مش معروفه افتكر لما جاسم كان عنده بس دخول عامر سكت يبقى السر عند جاسم جاسم هعرف كل حاجه عن فرقته اللى ماتت ومسك فونه وقاله هاتلى معلومات عن افرقة التعلب فادى فى سريه تامه

فادى. التعلب

فهد. تعرف عنهم حاجه

فادى للاسف عند الفرقه دى مفيش معلومه هعرف اجيبها

فهد. ليه السريه يعنى

فادى. التعلب نقسه سرى عن جميع عناصر الشرطه محدش يعرف هوايته وفرقته وبس وطبعا معظم فريقه حصل عليه هجوم وللاسف كان جد خاين هو السبب في موت فريقه محدش نجى منه غيره وجاسم واتتوا اصحاب اساله

فهد. تفتكر هيقول

فادى. جرب يافهد هو انت هتغلب يعني دانت الفهد

فهد. هحاول

فادى. بس انت ليه مصمم تعرف

فهد. شاكك فى حاجه ونفسى اتاكد

فادى. ربنا معاك يابرنس

فهد. دعوااتك وقفل معاه وقام من على مكتبه وخرج وراح ناحية مكتب اللوا عثمان وفجاه

فى بيت ياسمين طبعاً عرفتى خالك كان هنا

ياسمين. انا لا خالص

مامتها. بت انتي ولو انتي التعلب انا امها

ياسمين. خلاص بقي يانهوده والله لوطلبتى منى مروحش فى اى حته والله هسمع كلامك

مامتها. وانا مش هطلب ده بس هطلب ان تحافظى على نفسك وترجعيلى بالسلامه ياسمين حضنت مامتها وقالتلها دعواتك ياست الكل اقوم بمهمتى على اكمل وجه

مامتها.. ان شآء الله هتقومى بيهازى كل مهماتك

ياسمين. يارب عن اذنك هدخل اكلم البوص

ناهد. ادخلى ودخلت ياسمين

عند فهد سمع بيقولها ياسمين يعنى مامتك مش زعلانه منك طسب كويس ياتعلب بقولك ايه تعالي بكره علشان نتكلم فى السفريه والمهمه المطلوبة منك تمام سلام ياتعلب اه استنى ياسمين هتعملى اييه فى شغلك. طيب كويس سلام.

فهد. كان هيدخل بس رجع تانى مكتبه وبيقول معقوله الينت الضعيفه دى هى التعلب اللى مدوخ كل الناس. داخل الجهاز وخارجه مش ممكن

عقله بقولك اييه بكره رقبها وشوف بتدخل المقر ازاى

فهد نعم اراقبها

عقله. مش هى بتبقى مخبيه وشها ملثمه وصوتها بيبقى مختلف

فهد. اه فعلا اتا اتعاملت معاها مشكتش ان هى ست

عقله. اهو شوفت

فهد. طيب وبعد. كده

عقله اظهرلها فجاه وقولها انا عرفت واتعامل معاها بس عايز اسالك سؤال

فهد. سؤال اسال

عقله. هو انت ليه شاغل بالك بيها

فهد... شاغل بالى بيه صدقني معرفش ليه

عقله.. يمكن علشان مختلفه ولاعلشان علمت على فهد. باشا الفيومى مره واتنين وتلاته ولايمكن حبتها

فهد حبتها هى متواصلش للحب بس بمكن علشان مختلفه

عقله بس انا مش مطمنك

فهد. لا ياعاقل يارزين

عقله. اصل انا عارف هى بتبدى كده وبعدها نقع فى الفخ بس الصراحه البت تستاهل تتحب مزه مزه يعني

فهد. اخرس انت بتقول ايه

عقله. شوفت اهو ده اللى بقوله وانت ياعم قلب فينك مش سامع صوتك

قلبه. انا دورى لسه مجاش

عقله. ياخوفى منك انت بذات

قلبه. ياعم هو انا اتكلمت ولافتحت بوقى

عقله. ماهو صمتك ده وراه كارثه

قليه هو الحب الايام دي بقى كارثه ياعم اهدى كده وقول هديت

فهد. ممكن تسكت انت هو اناصدعت وفهد خرج من مكتبه وكان طول الطريق فى صراع مع نفسه وختاق قلبه وعقله وصل للبيت ولاول مره يركب الاسانسير مش قادر ولاعايز يشوف خد دخل شقته حمد ربنا ان هو ملاقاش مامته فى ااصاله دخل اوضته وفضل فى صراع مع نفسه لحد ماتعب ونام قام علي صوت اذان الفجر قام دخل حمامه وصلى وتفكيره مشغول بياسمين وازاى بقت التعلب وكمان بتدخل المقر ازاى. فسمع للعقله ان هو يراقبها. لبس وخرج كانت مامته لسه نايمه خرج واقف على السلم واول ماسمع صوت باب شقة ياسمين بيتفتح كانت هى خارجه منه نزل وراها

ياسمين ركبت عربيتها ودخلت مكان ما ولبست لبس التعلب وغيرت العربيه اللى كانت ركبها وللاسف فهد استغرب هى دخلت وماخرحتش بس فجاه لاقى التعلب راكب عربيه وخرج ومشى علطول هو كمان جرى ركب عربيته وهى اخدت بالها اتصلت بعثمان وقالتله ان فهد وراها من ساعة مانزلت من العمارة

عثمان. قولتلك مش هيسكت غير لما يعرف

ياسمين. بصراحه حشرى اووووى

عثمان. ليه متقوليش، ظابط شاطر

ياسمين .... طبعاً لازم تقول كده

عثمان. بطلى رغى وتعالى بسرعه

ياسمين بفكر ارجع

عثمان. نعم ترجعى فين لا ياحبيبتي مفيش وقت

ياسمين. طيب براحه يابوص في اييه هو انت مستعجل علشان تخلص منى

عثمان. الصراحه اه يالا يابت انتي وبطلى دوشه

ياسمين بضخك حاضر وقفلت معاه وبعد وقت قصير وصلت المقر، ونزلت كان فهد وراها بمسافه وهى عرفته ان شافته وهو اتاكد من ده قرب بعربيته ونزل ودخل وراها وهى وصلت للمكتب اللوا عثمان وقالتله طالع ورايا

عثمان. تمام يطلع هو انتى زعلتى ان هو عرف

ياسمين. هزعل ليه بالعكس انا قولت لوعرف هعرفله القبعه

عثمان. طيب تمام نتكلم

ياسمين. اوك ولسه هيتكلموا سمعوا خبط على الباب اللوا عثمان اذن للى بيخبط وكان فهد

اللوا عثمان. اهلا سيادة المقدم

فعد اهلا بحضرتك سيادة اللوا ازيك ياتعلب

ياسمين. اهلا بيك سيادة المقدم

فهد.. ايييه ياتعلب، مش ناوي تقولي انت مين برضوا

ياسمين. انا عايز اقهم ليه شاغل بالك بيا

فهد. ماهو انا ماينفعش اشتغل مع حد غير لما اعرف هويته

ياسمين. وانا ماليش مزاح

فهد. بضحك ماشى يابشمهندسه ياسمين

ياسمين. طيب كويس اهو عرفت ممكن بقى تسيبتا نشتغل

عثمان.. ممكن انتوا الاتنين تهدوا

ياسمين. هو خلاص عرف ان انا التعلب، يسبنا نشتغل

عثمان. ماهو معاكى فى المهمه

ياسمين. نعم مش حضرتك قولت لوحدى

عثمان. للاسف اه بس حصل ان فى جديد ولازم يكون معاكى الفهد

ياسمين. تمام يافندم

فهد بنظره كلها انتضار، وياسمين مش فى دماغها ان هو عرف ان هى التعلب وكمان موضوع ان هو يبقى معاها مش شغالها اصلا

عثمان.. ممكن نقعد. علشان نتكلم

فهد وياسمين قعدوا وعثمان بدا يحكى كل خطوط المهمه

ياسمين يعنى الشخص المخطوف سفير بلدنا فى دولة؟
عثمان. ايوه وللاسف معاه ورق لعالم كبيير وهو مخبى الورق والمنظمه عايزة الورق ده وهو رفض فخطفوه

فهد. طيب هو العالم ده مصري ولا ليه جنسبه تانيه

عثمان. مصرى اكيد وصديق السفير، قبل مايغتلوه هو ساب الورق للسفير، وهما عرفوا وحاولوا معاه رفض بالشده اعطاءهم الورق فخطفوه هو واسرته

ياسمين.. عايزة معلومات عن السفير علشان نتحرك

عثمان. الملف ده فى كل حاجه

ياسمين. وقهد...تمام

استوب


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close