رواية ذئاب من نار الفصل السابع 7 بقلم بيري الصياد
البارت السابع من ذئاب من نار 

بقلم: بيرى الصياد
________________________________
تتصدم غزل بشدة وتتحاول صدمتها الي غضب شديد لا يظهر عليها وتقول بصوت عالي بشدة.لا يا فوزيه هانم الا شرفي ده لا اسمحلك بكل حاجه لاكن انك تشككي في نسب بنتي ده مسمحش في يا فوزيه ابنك خدني وانا سليمه وروحي اسالي حتي وسيلنا بنته زي ما هي بنتي ومحدش في الدنيا يقدر يقول غير كده
فوزيه بغضب شديد.دي القطه طلع ليها لسان اهي وبقت تزعق قدامي وبعدين انتي واحده كدابه والبت دي م
قطع كلامها حمزه التي قال بصراخ عالي.لا يا فوزيه هي مش كدابه انا واخدها وهي سليمه وبنفسي شوفت ده ومتاكد منه وسيلنا بنتي من لحمي ودمي ولو جيتي في يوم من الايام تقولي كلام زي ده مره تانيه هنساه انك أمي من الاساس فاهمممممه
تنظر اليه فوزيه بغضب شديد وتركض غزل الي الاعلي بسرعه كبيره وتقول فوزيه بصوت عالي وهي تنظر الي حمزه.اه هي شربتهلك وانت عايز تشربهاني انا كمان يا حمزه دي واحده كدابه والبت دي مش بنتك
يذهب حمزه اليها بغضب شديد ويصراخ في وجهها بصوت افزغها بشدة وهو يقول.لا بنتي يا فوزيه بنتي وغزل اشرف من بنات الدنيا كلها ومحدش يقدر يشكك فيها لو انتي نفسك انا عارف مين هي مراتي يا فوزيه وبطلي هبل والتصرفات الزباله دي علشان انا زهقت منك بجد
فوزيه بغضب عارم.دي طريقه كلام تكلم بيها امك يا حمزه وبعدين عايز تقنعني انها متكلمش تامن شهور علي جوزاكم وتجيب البنت دي وتكون بنتك ازاي وكمان عيله زي عيلة الجارحي ليه يوفقوا يجوزوك بنتهم وانت مجرد تلميذ لابوها ليه يوفقوا بسهوله دي
حمزه بغضب شديد وصوت عالي.علشان هما ناس عندهم دم يا فوزيه وكمان علشان الحاجات دي مبتفرقش مع حد غيرك انتي وأمثالك وسيف شافني مناسب لبنته علشان كده جوزهاني لاكن الحوار الاهبل ده انتي اللي حطتي من دماغك المريضه سيلنا بنتي وانا معنديش ولاد غيرها ولا هجيب غيرها يا فوزيه وغزل مراتي ولو هي اتحطط في كفه والعالم كله في كفه هختارها هي يا فوزيه يا رب تكون المعلومه وصلتلك
نهي كلامه وكان ان يذهب الي الاعلي لاكن يره غزل تنزل وهي تسحب خلفها حقيبتها وكانت ان تذهب لاكن يمسك حمزه يدها ويقول.غزل انتي رايحه فين
غزل دون ان تنظر اليه.رايحه لبيت يصون شرفي يا حمزه ومش هرجع غير لما كرامتي ترجعلي تاني لو عايزني انت عارف انا فين
نهت كلامها وتسحب يدها منه وتسحب حقيبتها وتذهب الي الخارج ينظر خلفها حمزه وينظر الي فوزيه ويقول بغضب شديد.يا رب تكوني مرتاحه دلوقتي يا ماما انا خسرت بسببك بنتي ومراتي علشان عقلك المريض يرتاح مبروك عليكي انتي دمرتي حيات ابنك زي ما كنتي بتتمني من زمان
نهي كلامه ويذهب الي الخارج تنظر خلفه فوزيه وهي تفكر في حديثه وحديث غزل ولا تعرف ماذا تفعل الآن
ينظر الي صاحب الصوت ويقول ببرود.وهو الوحي نزل عليك وعرفت باده ولا ايه
يبتسم دياب ابتسامه مخيفه بشدة وجعلت قلب وتين يقع في قدمها وهي تره بهذه الحاله ويغلق دياب الباب بعد أن دخل ايهم التي اتاه معه ونظر الي فادي وابتسم ببرود ويقول دياب بجمود شديد.تؤ انا اللي هساعد ملك الموت في قبض روحك وهخليها تطلع بسرعه وسهوله كمان
ينهض فادي ويقول بغضب.انت جاي تهزر يا استاذ
يبتسم دياب وينزع قميصه التي ازار مفتوحه ويحرك رقبته بقوه ويقف امامه ويضع يده في خصره ويقول ببرود شديد.امممم جاي اهزر احلي هزار في الدنيا عارف ايه هو
يستغربه فادي بشدة وكان ان يتحدث لاكن يلكمه دياب بعنف شديد ليقع فادي علي الأرض بقوه ويقول دياب بصوت عالي.فرصتك راحت يا غبي كان المفروض ترد بسرعه وتستغلها
ينظر اليه فادي بغضب شديد وينهض ويقول.انت ازاي تتجرا وتعمل حا
قطع كلامه دياب التي كان ان يلكمه لاكن يمسك فادي يده بسرعه وينظر اليه ويقول.لا انت شكلك مش عارف انا مين
يبتسم دياب ببرود شديد ويقول.تؤ تؤ مش عارف عارفني انت مين
كان فادي ان يلكمه بيده الآخره لاكن يمسك دياب يده ويسحبه بقوه ويضرب رأسه برأسه وانفه بقوة كبيرة جعلته توازنه يختال وتنزف انف فادي بشدة تنظر اليه وتين وهي تعلم جيد جنون دياب والتي من الممكن يفعله وتقترب منه وكانت ان تمسكه وتصراخ به لاكن يمسكها ايهم ويسحبها الي الاحضانه وهو يتابع ببرود شديد ويسحبها معه ويجلسها بجانبه علي الأريكة وهي بين الاحضانه ويتابع التي يحدث وكأنه يشاهد مباراه ويره دياب وهو يلكم فادي بقوه كبيرة وكان فادي ان يقع لاكن يمسك في المكتب بقوة ويفعل صوت لتبتعد وتين عن ايهم وتنظر إليه وكانت ان تذهب لاكن يسحبها ايهم ويقول.اتفرجي وانتي ساكته يا وتين
وتين بغضب.اتفرج علي ايه يا ايهم شيل صاحبك هيموت الراج
قطع كلامها دياب التي قال بصوت هز اركان المكان.اتتي تسكتي خالص لحد ما اخلص من الحيوان ده
ايهم بغضب شديد.متزعقش فيها وكمل اللي بتعمله خلينا نخلص أنجز يلا
يستغل فادي انشغال دياب ويلكمه بقوه كبيرة ويردها دياب بسرعه اكبر وهو يلف اليه ويلكمه مره اخرى بجميع قوته ويقول بصوت عالي وهو يمسكه بقوه من قميصه.عايز تتجوزها يا $$$$$ متعرفش هي مكتوبه علي اسم مين يا ابن ال$$$$$
يلفت منه فادي ويلكمه بقوه ويقول بغضب شديد.الا الام يالا انت
يلكمه دياب بقوه كبيرة جعلته يقع علي الأرض وينزل الي مستواه ويمسكه من قميصه ويلكمه بجميع قوته ليقع فادي علي الأرض بعنف شديد وتنظر وتين اليه وهو يأخذ الكثير من اللكمات القويه بشدة من دياب وهو يقول.علشان بعد كده تتجرا وتبص لحاجه بتاعت دياب السويسي يا ابن ال$$$$$
تنظر وتين الي فادي التي لم تظهر ملامحه من التي فعله دياب به وكانت ان تنهض بسرعه لاكن يمسكها ايهم ويقول بغضب.اقعدي بقي يا وتين واسكتي
تنظر اليه وتين وتقول.ايهم ده هيقتله شيله علشان خاطري ده لو مات دياب هيروح في داهيه
ينظر اليها ايهم وينظر الي دياب الغاضب بشدة وهو يلكم فادي ويقبل وجهها ويقول.اطمني يا حبيبتي دياب عارف هو بيعمل ايه هو بيوجعه بس واول لما يجي يموت هسيبه اكيد
تغلق وتين عينيها بغضب شديد منه ومن صديقه وتره جميع الموظفين التي توجد في شركتها يقفون في الخارج وهم ينظرون الي التي يفعله دياب البعض باعجاب شديد بشخصته وعضلاته التي تظهر والبعض يحزن علي فادي والبعض الآخر يتحمس بالذي يحدث والبعض يتهمسون بالحديث وتنظر وتين الي دياب وتلفت من يد ايهم بسرعه كبيره وتركض الي دياب التي كان ان يلكم فادي للمره التي لا يعلم عددها لاكن تقول وتين بصوت عالي.دياب كفايه علشان خاطري كفايه
ينظر اليها دياب وينظر الي فادي التي ينزف وجهه بشدة ولا يعرف يفتح عينيه من الوجع التي يشعر به ويلكمه بجميع قوته وعنف شديد ليقع فادي علي الأرض بعنف وقوه شديده وينهض دياب ويمسك يد وتين ويشير الي ايهم التي فهم ماذا يريد وينفخ بقوه وهو يريد ان يصبر عليه قليلا ويسحب دياب وتين معه الي الخارج تمسك وتين القميص الخاص به لكي يرتدي ولا يبقي كذلك أمام كل هذه الفتيات ويذهب دياب بها الي غرفة توجد بجانب مكتبها ويدخل بها يرها غرفه الاجتماعات ليغلق الباب ويقول بغضب شديد وهو ينظر اليها.ايه اللي جاب ال$$$$ ده هنا يا وتين
تنفخ وتين بقوه كبيرة وتقول.اولآ الفاظك يا دياب ثانيا وانا ايه اللي عرفني هو اللي جاه لوحده انا مليش دعوه
يجز دياب علي أسنانه بقوه كبيرة ويفتح الباب وكان ان يذهب الي الخارج لكي يستكمل علي هذا الشاب الحقير من وجهه نظره لاكن تمسكه وتين وتغلق ده الباب مره اخرى وتقول.دياب كفايه علشان انا تعبت بجد
ينظر اليها دياب ويسحبها بقوه كبيرة من خصرها ويقول.تعبتي من ايه يا روح امك زعلانه عليه اوي
تنظر اليه وتين وتنظر الي علامة اللكمه التي بجانب عينيه وتبعد عنه وتذهب الي الثلاجه التي توجد وتخرج منها كيس يوجد به ثلج وتذهب اليه وتضعه بجانب عينيه علي مكان اللكمه ليتوجع دياب وينظر اليها تبتسم وتين بشماته شديده وتقول.ما احنا لو نلم نفسنا وبلاش مشاكل مكنش ده حالك دلوقتي
يسحبها دياب اليه ويقول.عايزني اسيبه عايش بعد ما قرب وفكر في المدام بتاعتي
تنظر اليه وتين وتنظر بعيد عنه وتقول ببرود.المدام بتاعتك الله يرحمها يا دياب بيه لو كنت نسيت حاجه زي دي
ينظر اليها دياب ويمسك كيس الثلج ويرمي ويمسك يدها ويقول وهو ينظر الي عينيها.المدام بتاعتي قدمي يا وتين وهي العشق الاول والاخير
تنظر اليه وتين وتبتعد عنه بغضب شديد وتقول.لا يا دياب لا انت كده كداب انت روحت اتجوزتها هي وخلتني اشوفها جانبك وبعد ما ماتت قولت معاك وتين الاستبن بتاعك تقدر تاخدها مكانها مش كده
ينفخ دياب بقوه كبيرة ويقول.وتين بلاش الكلام ده علشان انا جيب اخري بجد
تنظر اليه وتين وكانت ان تذهب لاكن يمسكها دياب ويسحبها اليه من خصرها و ويضمها بقوه كبيرة من الخلف ويقول بجانب اذنها.مش مصدقه حبي ليكي يا وتين
تنظر وتين أمامها وتقول.الحب افعال يا دياب وانت بافعالك ظهرت قد ايه انت بتكره وتين مش بتحبها لدرجه انك كنت عايز تقتلها وهي شايفك مع غيرها
يبتسم دياب ويقربها منه أكثر ويقول.اكره نفسي ولا اكره وتين يا غزال بس كل حاجه جات كده ودلوقتي عايز انفذ الوعد يا بت الجارحي
تنظر وتين اليه وتنظر أمامها وهي تتذكر حديثه اليها قبل سنوات عديدة وهو يقول.اوعدك انك هتكوني حرم دياب السويسي يا وتين ومفيش غيرك هتشيل اسمي ولا هتمتلك قلبي غيرك
تبتسم وتين بسخرية شديده وتقول.وعلي الاساس انك لو اتجوزتي دلوقتي هتكون بتنفذ الوعد يا دياب انت خليت غيري تشيل اسمك بفعل والكل عارف قد ايه انت كنت بتحبها يعني امتلكت قلبك كمان وخلصت خلاص
لا يتحدث دياب التي ينظر أمامه وهو يفكر في حديثها وتلف وتين وتنظر إليه وتقول.عمري ما هكون خيارك التاني يا دياب يا اكون الخيار الاول والاخير يا بلاش يا ابن السويسي وانت عملتني كده الخيار التاني ومش وتين الجارحي اللي تكون كده ابعد عني يا دياب ابعد علشان انت بطريقه دي بتتعبني وبتتعب نفسك علي الفاضي
نهت كلامها وتعطي القميص وتذهب الي الخارج بسرعه ينظر دياب خلفها ويحرك رقبته ويجعلها تفعل اصوات وهو يحاول ان يكتم غضبه الشديد ويذهب الي الخارج يرها بين الاحضان ايهم التي يضمها وهو يعلم ماذا بها وينظر اليه وكان دياب ان يذهب اليه وياخذها منه لاكن يشير ايهم اليه وينفي براسه بأنه لم يفعلها فهي متعبه بشدة الآن ليذهب دياب إلى المصعد وهو يرتدي القميص ويركب به وينظر إليها اخر نظرة ويضغط علي الزر وهو يغضب بشده من التي حدث ويقرار ان يذهب ليستكمل علي فادي التي يعلم أين هو الان وينظر خلفه ايهم ويضم وتين الي أكثر ويسمعها تقول.ايه اللي حصل لفادي يا ايهم
ينفخ ايهم بقوة كبيرة ويقول بغضب شديد.مليش دعوه بي يا وتين ده يستاهل الحرق مش اللي حصله بس
تبتعد وتين عنه وتقول بغضب أشد.انتوا شوية مجانين يا ايهم واللهي ومينفعش معاكم الكويس عايزين اللي شبهم بالظبط
يرفع ايهم حاجبه ويقول.ليه هو احنا وحشين يا ست وتين
تنفخ وتين بقوه وتقول.اوحش من الوحشين يا ايهم بجد انتوا عاشيتكم دي مبقتش تنفع
نهت كلامها وتذهب الي مكتبها وهي تريد ان تعلم الي اين ذهب فادي وماذا فعل به ايهم
كانت تجلس وهي تعود بظهرها الي السرير وتنظر الي اعلي الغرفه وهي لا تعرف ماذا تفعل فايهم بتأكد لم يفرق معه تصرفاتها ام التي تفعله لا يفرق معه شئ سوا ان تكون معه في المساء لكي يأخذ التي يريده منها ويطفي نار شهوته بها وهذا الوحيد الذي يفرق معه تغلق عينيها بقوه كبيرة وتفتحها وهي تاخذ قرارها بأنها لا تريد ان تستكمل مع ايهم بهذا الوضع لاكن ماذا تفعل هل تستطيع ان تعيش دونه هل سوف تعود كما كانت بعيده عنه كل البعد ولا يوجد اليها حق به هل تستطيع ان تره وهو مع غيرها فهو بتأكد سوف يتزوج من بعد ان يتركها سوف تره مع هذه رؤي وهو قريب منها يحترق قلبها عند هذه الفكره تشعر بنار ووجع شديد داخل هذا القلب الصغير من هذه الفكره تنزل دموعها بغزاره شديده وهي لا تعرف ماذا تفعل معه فهل تتركه وتحافظ علي الباقي منها كما قال اليها دياب ام تستكمل معه وهي بهذه الحاله وهي لا تأخذ منه شئ سوا الوجع والتعب النفسي والجسدي من التي يفعله تنظر أمامها وهي لا تعرف ماذا تفعل تائهه بشدة تتعدل وتجلس وهي تنظر أمامها وتمسح دموعها وتمسك هاتفها وهي لم تستطيع ان تأخذ قرار وتدق الي الوحيد الذي سوف يساعدها في هذه المعركه التي تشعل بداخلها تره يفتح عليها بعد قليل وهو يقول.ايه يا كارما في حاجه
تغلق كارما عينيها بقوه وتقول.انا مش عارفه اعمل ايه يا دياب تعبت بجد ومش عارفه اخد قرار في حاجه
يبتسم دياب ويقول.انا هاجي بليل وهقولك تعملي ايه يا كارما
تخاف كارما بشدة من ان يقول اليها تتركه لتنهض وتقول.انت هتقولي اسيبه يا دياب انا لو سيبته هيتجوز رؤي
يرفع دياب حاجبه وهو يستغرب من أين تعرف هذا الموضوع ويقول.انتي ايه اللي عارفك بالموضوع رؤي يا كارما
تنزل دموع كارما وتقول.شوفته معاها قبل كده
يذيد دياب من سرعة السيارة ويقول.تمام يا كارما خليكي في اوضة وتين علشان هجي عليها وايهم مش هيكون موجود في الوقت ده لازم ميشفناش مع بعض علشان معرفش اني قولتك حاجه
تمسح كارما دموعها وتقول.ماشي يا دياب هستنيك
يبتسم دياب ويقول.تمام سلام
كارما بحزن.سلام
يغلق دياب الهاتف وتنظر كارما أمامها وتأخذ نفس عميق وهي تعلم بأن كل الذي يحدث سوف يكون في مصلحتها بتأكد وسوف تعيش حياتها بعد الذي سوف تفعله فهل سوف تحدث توقعتها ام لقدر رأي آخر
كانت تجلس في الغرفه وهي تفكر في الذي تفعله وتأخذ نفس من السيجاره وتقول بخبث شديد.معنديش غير الحل ده يا ايهم مش انت مش عايز تكون معايا بمزجك هتكون معايا غصب عنك يا ايهم وزي ما روحت واتجوزت البت دي هتطلقها وهتتجوزني انا يا ايهم انا اللي هكون مرات ايهم الجارحي ومحدش هيمنعني من ده
نهت كلامها وتاخذ نفس من السيجاره وهي تخطط بخطه خبيثه بشدة لكي تجعل ايهم اليها ومعها فماذا سوف تفعل هذه الفتاه وهل سوف تنجح خطتها ام ماذا يحدث
كان يسير في الطرقه لكي يذهب الي مكتبه بعد ان فعل عدة أشياء في الأسفل وهو ينظر الي هاتفه يره بالذي تخبط به بقوه وكانت ان تقع لاكن يمسكها ويسحبها بقوه كبيرة اليه ويسمعها تشهق بخضه شديده ويشعر بها بانها هي ليغلق عينيه بستمتاع لا يشعر به ويرها تبتعد عنه ببطئ شديد لينظر الي وجهها ويتاكد بأنها هي ليبتسم ويقول.ايه اللي جابك هنا يا حلا
تنظر اليه حلا وتعود شعرها خلف اذنها وتقول.جيب اشوف سيلا علشان ننزل مع بعض انا وهي
يبتسم تميم ويقول.هتنزلوا تروحوا فين
تنظر اليه حلا وهي تشعر بشعور لا تشعر به سوا مع هذا الشخص الذي نظر الي عينيها ويبتسم ابتسامه لا تخرج سوا القليل ويبقون علي هذا الوضع لمدة لا يتذكرنها ويقطع هذه النظرات التي قالت.ايه يا عم روميو انت وجوليت احنا في شركة محترمه علي فكره
تنظر حلا بسرعه الي صاحبة الصوت ترها سيلا التي غمزت اليها وينظر تميم الي سيلا ويقول.اتلمي يا كلبه ايه روميو وجوليت دي
تضع سيلا ذراعها علي كتفه وتقول بغمزه.طب بذمتك مش احلي جوليت في الدنيا
ينظر تميم الي حلا ويقول.من ناحية احلي فهي احلي
تضحك سيلا بقوه كبيرة لينتباه تميم الي حاله ويدفشها بخفه بعيد عنه ويقول.امشي يا حيوانه من هنا انا غلطان اني واقف مع واحده زيك
نهي كلامه ويذهب الي مكتبه لتضحك سيلا اكتر وتنظر الي حلا التي تنظر خلف بابتسامه لتضربها سيلا علي رأسها وتقول.ما تهدي يا كلبه وبلاش تدلقي زي شوال الرز كده
تنظر اليها حلا بغيظ شديد وتقول.اتدلق ايه يا سيلا انتي شايفني رايحه اطلب ايده من عمو سيف ما انا في حالي اهو
تضحك سيلا وتقول.الصراحه انتي المفروض تعملي الخطوه دي الود مستنيكي يا بت اعمليها علشان تكونوا مع بعض ونخلص منكم بجد
تضربها حلا بقوه كبيرة علي كتفها وتقول.اخرسي يا كلبه وبعدين انا وتميم اخوات
تضع سيلا ذراعها علي كتفها وتقول.تسعه وتسيعين في الميه من اللي قولوا احنا اخوات اتجوزوا في الآخر وانتي هتكوني واحده منهم بس فتحي مخك وروحي اطلبي ايده هو مكسوف يا حبة عيني ومستني الخطوه الاولى تيجي منك انتي
تغضب حلا منها بشدة وتقول.بس بقي يا سيلا اوعي كده ومتكلمنيش تاني بجد
نهت كلامها وهي تذهب الي المصعد لتذهب خلفها سيلا وهي تنادي باسمها لكي تصلحها ويذهبون الي المول الذي كانوا يخططون ان يذهبوا اليه
في مساء اليوم تدخل وتين الي القصر وهي متعبه بشدة من التفكير الشديد والعمل التي تحاول ان تشعل حالها به كانت ان تذهب الي غرفتها لاكن تره والدها يقف أمامها ويضع يده على شعرها لتنظر اليه وتترمي بين الاحضانه ليضمها مراد بقوه كبيرة ويقول.مالك يا حبيبتي
تغلق وتين عينيها بقوه وتقول.مش عارفه تعبانه من كل حاجه
مراد بهدوء برغم غيرته الشديدة.انتي عايزه تتجوزي فادي يا وتين
وتين في داخلها.هو فين فادي دلوقتي يا مراد ابنك وابن اختك خفوا اود وكأنه مكنش موجود من الاساس ومعرفش هو فين علشان حتي اطمن اذا م
قطع كلامها مراد التي قال.بتفكري في ايه يا وتين
تبتعد وتين عنه وتبتسم وتقول.مفيش حاجه
يضع مراد يده علي شعرها ويقول.سيبك من ايهم يا وتين هو غيران وطبيعي جدا اللي بيعمله ده انتي لازم تختاري طريقك بنفسك وانا مش همنعك من حاجه عايزه تتجوزي يا وتين
تنفي وتين وتقول.لا مش عايزه خلاص
ينظر اليها مراد وهو يستغرب رفضها القاطه لاكن يبتسم ويقبل جبهتها ويقول.براحتك يا حبيبتي انا مش هجبرك علي حاجه
تبتسم وتين وتقول.هروح اخد دوش وهنام شويه يا مراد
ينظر مراد الي ابتسامتها المتصنعه وهو يستغرب ماذا يحدث بابنته الصغيره ويقول.روحي خدي دوش وانزلي علي طول يا وتين الكل في قصر السويسي علشان غزل هناك دلوقتي
ترفع وتين حاجبها وتقول.وايه يعني هي غزل اول مره تروح قصر السويسي
يبتسم مراد ويقول.لا بس هما مستغربين وجودها المفاجئ ده وخصوصاً وام حمزه في البيت اكيد حصل مشاكل معها
وتين وهي تصعد الي الاعلي.انا هروح اتصل بيها واشوف لو الوليه الحربايه كلمتها ولا لا ويا رب تكون كلمتها علشان اروح اوريها قيمتها بت الكلب
مراد بغيظ شديد.يا بت اتلمي دي تخلف اكبر منك عيب كده
وتين بصوت عالي من الاعلي.واللهي هي اللي بدأت بقلة ادب يا مراد يبقي تستحمل
نهت كلامها وتذهب الي غرفتها وتدخل بها وتغلق الباب وتنفخ بقوه وتنزع حذائها وترمي علي الأرض وتذهب الي الحمام وتستحم وتخرج وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتخرج وتقف امام المرآء وتنظر الي حالها وتشرد في التي يحدث وهي لا تصدق ما يحدث فهي الي الآن لا تعرف ماذا يريد منها دياب وما التي جعله يعود اليها الآن فمر علي وفاة زوجته فتره طويله لماذا اتاه اليها الأن كان من المفترض اذا يأتي بعد وفاة زوجته علي الفور لماذا ينتظر كل هذه الفتره كانت تشرد بشدة ولا تنتباه الي الذي دخل الغرفه ونظر اليها وابتسم ويغلق الباب خلفه ويذهب اليها ويضمها من الخلف لتنفزع وتين بشدة وكانت ان تصراخ لاكن يضع يده على فمها ويهمس بجانب اذنها.بس يا بت الهبله هتفضحنا اسكتي
تتنفس بقوه بعد ان استمعت صوته وتنظر الي المرأة فهي لم تنتباه الي شكله وتمسك يده وتنزعها من علي فمها وتقول بغضب.ايه اللي انت عملتوا ده يا دياب وايه اللي جابك هنا دلوقتي
يسحبها دياب اليه بقوه ويقول.اولآ صوتك يا وتين واتلمي شويه ثانياً جاي علشان اشوف كارما
تحاول وتين ان تلف اليه لاكن لا تعرف لتنظر الي من المراء وتقول.سيبني يا دياب
يمسك دياب شعرها وينظر اليه ويلفه علي الناحيه الاخرى ويقول بهمس وهو يدفن رأسه في رقبتها.تؤ تؤ اهدي شويه احسنلك
تغلق وتين عينيها بقوه وتقول.دياب مينفعش كده عيب اوي
دياب بنفس الهمس.مفيش حاجه عيب غير اني سيبك لحد دلوقتي يا وتين
تنفخ وتين بقوه كبيرة وتقول.لا العيب اللي بتعمله ده يا دياب احنا مش عيال وفاهمين كويس اوي ان اللي بتعمله ده غلط اوعي بقي
ينظر اليها دياب من المراء ويبتسم ويقبل رقبتها بخفه ويقول.انتي بتاعتي انا يا وتين ومن اول ما جيتي من بطن امك وانتي ملك دياب السويسي وامتلك كل حاجه فيكي يبقي كده حقي اعمل اللي انا عايزو
تنظر اليه وتين من المراء وتنفخ بغضب شديد وتقول.ابعد يا دياب وكفايه اوي كده
كان دياب ان يتحدث لاكن يدق الباب لتنفزع وتين بشدة ويتركها دياب لتبتعد عنه بسرعه ينظر اليها ويرفع حاجبه ويره بالذي تفتح الباب وتنظر اليهم وتبتسم وتقول.طب والله عيب خافوا حد يجي غيري ويشوفكم هيبقي شكلكم عامل ازاي وقتها
تنظر وتين الي دياب التي نظر اليها ببرود شديد ويقول وهو ينظر الي كارما التي قالت هذا الحديث.محدش هيقدر يتكلم المهم عملتي ايه
ترفع كارما كتفها وتقول.ولا حاجه
ينظر دياب الي وتين التي عقدت يدها امام صدرها وهي تريد ان تعلم ماذا سوف يفعل وينظر الي كارما ويقف أمامها ويقول.اول حاجه عايزك تعرفيها بنفسك إذا ايهم يتساهل انك تحاولي علشانه ولا لا علشان مبتبدتيش حرب لو فزتي بيها خسرانه
تتنهد كارما بحزن وتقول.اعرف ازاي يا دياب
يبتسم دياب ويقول.انتي اللي المفروض تعرفي ده يا كارما انتي حاسه انه بيحبك ولو واحد في الميه
تنظر اليه كارما وهي لا تعرف ماذا تقول اليه لتقول وتين ببرود.اعتقد انك اكتر واحد فاهم ايهم يا دياب بيه هو حتي لو بيحبها عمره ما هيظهر ده هو متعودش يظهر حبه لحد مين ما كان
يبتسم دياب بسخرية وينظر اليها ويقول.الا الهانم طبعا
ترفع وتين حاجبها وتبتسم وتقول.انا حالة تانيه ملهاش دعوه بالموضوعك يا وحش
ينظر اليها دياب ويبتسم وينظر الي كارما ويضع يده على كتفها ويقول.يبقي دي مهمتك الاولي يا كارما اول حاجه هتعمليها انك تعرفي ده بنفسك علشان تعرفي وتتاكدي اذا اللي انتي هتعملي ده كله علشانه يستاهل ولا مفيش داعي تتعبي نفسك وتخلصي من الاول
تبتسم كارما ابتسامه باهته بشدة وتقول.قولي اعمل ايه يا دياب
دياب بهدوء.استغلي الحاجه الوحيده اللي عمر ما حد يقدر يخبيها لو بيحب بجد يا كارما
تستغرب كارما بشدة وتقول.ايه دي
يبتسم دياب ويقول.الغيره سلاح قوي جدا تقدري تستغلي وتعرفي بي اذا كان ايهم بيحبك فعلاً ولا لا
تنظر وتين الي المرأة وتقول بجمود.مش كل اللي بيغير بيحب يا دياب باشا ممكن يكون خايف لا تعيش مبسوطه من غيره علشان مفكر انها بتاعته هو بس
ينظر اليها دياب بغضب شديد بعد ان فهم حديثها الي اين يذهب وكان ان يغضب عليها لاكن تقول كارما.خلاص يا دياب سيبك منها وقولي اعمل ايه
تنظر اليها وتين بغضب وتغمز اليها كارما بانها تصبر لتنفخ وتين بقوه كبيرة ويقول دياب وهو يحاول أن يهده قليلاً.اسمعي هتعملي ايه يا كارما
تنظر اليه كارما بنتباه شديد ويبدأ دياب ان يسرد عليها التي تفعله وهي تستمع اليه بتركيز شديد وتقول بعد ان انتهي.طب ما هو ممكن يقتلني متنساش اني مراته برضو وحتي لو مبيحبنيش هو مش هيقابل بكده
يبتسم دياب ويقول.ما انتي هتوفقي في الوقت المناسب يا كارما لو حستي انك في خطر أو ان الموضوع هيقلب جد خلاص انهي كل حاجه بس تكوني عرفتي اذا الغيره اللي في غيره عاديه من راجل علي مراته او واحد بيحب واحده وميستحملش عليها كل ده فاهمه
اومالت لهو كارما وتذهب الي الخارج وهي تفكر بالذي قالوا اليها ولا تنتباه الي شئ اخر ينظر دياب الي وتين ويسحبها بقوه علي الحائط ويقول بغضب شديد.كنتي بتقولي ايه يا وتين هانم مفكر انها بتاعته علي أساس انك مش بتاعتي يا بت الجارحي
تنفخ وتين بقوه وتقول.اولا سيبني ومتمسكنيش كده تاني ثانيا انا بقول رأيي مش اكتر
كان دياب ان يصرخ بها لاكن يسمع صوت هاتفه يدق ليخرجه وينظر اليه يره ايهم التي يدق يفتح عليه ويسمعه يقول ببرود شديد.في مصلحه جاي ولا
يبتسم دياب وهو ينظر الي وتين التي استغربت ابتسامته بشدة ويقول.وارك
يبتسم ايهم ويقول.طب هات ال$$$$ التاني وتعال
يقترب دياب من وتين بشدة ويقبل شفتيها بخفه لتغضب وتين بشده منه وتلكمه بقوه في صدره لكي لا يفعلها مره اخرى يمسك دياب يدها وينظر اليها ويبتسم ويقول ببرود وهو يذهب الي الخارج.علي اساس ان انت الاول
ايهم بغضب.انجز يالا وتعال يلا
يرفع دياب حاجبه ويقول.انت فين اصلا
ينظر ايهم الي المكان الذي يقف أمامه ويقول.في $$$$$$ تعال انت وتميم علي السريع عايز في خلال اقل من ساعه الا تلت نكون مخلصين علشان البضاعه دي المفروض تطلع بعد اقل من ساعتين وعايز نخلص قبل ما البضاعه تتحمل مستنيك أنجز
نهي كلامه ويغلق الهاتف وينظر دياب أمامه ويبتسم ببرود ويذهب الي غرفه تميم ويفتحها يره يتسطح وهو ينظر الي سطح الغرفه ليقول بسخرية.بتفكر في الحب يا $$$$$
ينظر اليه تميم ويقول.انت ايه اللي جابك هنا يا دياب دلوقتي
دياب.قوم يا حيلتها يلا ورانا طالعه
ينهض تميم ويقول بغضب.كان مالي انا ومال الشغله دي يا عم
يمسكه دياب من التشيرت التي يرتدي ويقول وهو يسحبه معه الي الخارج.تعال يا روح امك وبعدها نبقي نشوف ايه اللي دخلك الشعلانه دي
ينفخ تميم بقوه كبيرة ويقول.طب استني اجيب سلاحي
ينزل دياب الي الأسفل ومعه تميم ويقول.تعال وابقي خد واحد من العربية أنجز
ويذهبوا الي السياره ويركب دياب وتميم بجانبه وكان ان يقود لاكن يره بالذي يركب بسرعه في الخلف ينظر اليه ويقول.انت بتعمل ايه هنا يالا
حسام ببالها.خدوني معاكم والنبي ده احنا فريق واحد حتي
ينفخ دياب بقوه ويقود السياره بسرعه ويقول.فريق وسخ يا حيلتها
ويقود السياره بسرعه وتهور شديد وهو يتذكر حديث وتين الفتاه العنيده التي لم تفهم عشقه اليها يضربه تميم علي كتفه بقوه ويقول بغضب شديد.شوف طريقك يا دياب احنا كده ممكن نموت يخربيت اهلك
ينظر اليه دياب وينظر الي طريقه وهو يذيد السرعه اكتر ينفخ تميم بقوة ويقول حسام بخوف.دياب انا واحد عايز اعيش حياتي يا حبيبي هدي والنبي شويه حرام عليك تقتل شاب لسه مشفش حاجه من الدنيا
يبتسم دياب بسخرية ويقول.صغير لسه مشفتش حاجه من الدنيا يا $$$$$
اومال لهو حسام وقال.الله يسامحك يا عم هدي السرعه بقي شويه
ينظر دياب الي طريقه وقال ببرود شديد.لازم نوصل اقل من ربع ساعه ومفيش غير الطريقه دي اللي هنوصل بيها بسرعه اخرس بقي منك لي
يضع حسام يده علي وجهه ويقول.هنوصل للموت اسرع يا ابن الفقريه هنموت قبل حتي ما تنهني بالدنيا لا انت انهنيت واتجوزت انا وتيمو اللي مشفناش في ح
قطع كلامه صراخ دياب التي قال بصوت عالي.ما تخرس يا ابن ال$$$$$ مش عايز اسمع صوت امك ده تاني والا هرميك من هنا فاهم
يضع حسام يده على فمه ويقول في داخله.منك لله يا شيخ يا رب توقع انت وايهم في بعض وتقعدوا تلطشوا بعض لحد ما تشبعوا علشان انا حقي ضايع بينكم يا ولاد الكلب
يصل دياب بعد قليل وينظر الي المكان وهو يبتعد بالسيارة قليلاً ويقول تميم وهو ينظر الي المكان.انت جاي تعمل حمام مغربي يا دياب ولا ايه
يلكمه دياب بقوه في كتفه ويقول بغضب شديد.لا يا حيلتها جاي اشوف الاستاذ وا
قطع كلامه التي دق علي الزجاج ليلف ويفتح الزجاج يره ايهم التي قال ببرود شديد.عالي صوتك شويه كمان خلي اللي جوه ياخدوا بالهم ان في حد بره
ينفخ دياب بقوه ويقول.ابن عمك اللي عصبني
ينظر ايهم الي حسام التي يبتسم ببالها ليقول.انت بتعمل ايه هنا يالا
ينزل حسام من السياره ويقول.جيت علشان اكون معاك واحميك يا فرعون
يبتسم ايهم بسخرية ويلكمه علي صدره ويقول.لا يالا اصيل مكنتش اعرف هعمل ايه من غير حميتك ليا
كان حسام ان يتحدث لاكن يقول دياب وهو ينزل من السياره.ايوه احنا نسيب السبب اللي جايين هنا علشانه ونشوف الأستاذ اللي جاي يحمي الأستاذ التاني
ينزل تميم من السياره ويقول وهو ينظر الي المكان الذي يوجد علي الكثير من الضواء ويضوا بشكل رائع حقا يدل علي انه مكان لراحه النفسيه.احنا جايين هنا نعمل ايه يا ايهم
ينظر اليه ايهم وينظر الي المكان ويقول.هيطلع من المكان ده اكبر شحنة أسلحه لمينا والمطلوب دلوقتي اننا نفجر المكان باللي في
يبتسم تميم ويقول.ودي محتاجه نجي احنا الرابعه ليها ما ترمي قنبله وننهي الموضوع من الاساس
يضع ايهم الحقيبه التي بيده علي السياره ويفتحها ويقول ببرود.لا انا عايز ادخل المكان ده واكتشف في ايه غير السلاح
حسام بغيظ شديد.يعني انت بتحطنا في الخطر وممكن نموت علشان تستكشف يا ايهم
ينظر اليه ايهم ويرمي عليه سلاح ليمسكه حسام ويقول ايهم بغضب.ولا انا مش طالب شغل اللت بتاع النسوان ده اعتبر دي مهمتك وورينا يلا يا حيلتها اذا كنت تستاهل المكان اللي انت في ولا نقعد جانب امك احسن
يمسك حسام السلاح وينظر اليه ويبتسم ويقول.ايه الخطه يا فرعون
يبتسم ايهم ببرود شديد ويقول.في باب وار المكان غير الباب الاساس هتروح مع دياب واللي يجي قدمكم نوموا نومه حلوه وخلي يروح عند ربه بإسلام وانا وتميم هنتصرف في الباب الرئيسي
ينظر اليه دياب وينظر الي الحقيبه ويبتسم ببرود ويمسك سلاح لينظر اليه ايهم بغضب ويسحبه منه ويقول.ده يخصني انا
يسحب دياب منه السلاح مره اخرى ويقول.وانا اللي هاخده دلوقتي ولو اتكلمت قسمآ بربي لا اضرب طلقه علي المكان دلوقتي وابوظلك كل حاجه في الاقل من ثانيه
يجز ايهم بقوه علي أسنانه ويميل برأسه وهو يتوعد اليه ويمسك سلاح ويعطي الي تميم ويقول وهو ينظر اليه.هو الأستاذ ضيف شرف انهارده ولا ايه
يمسك تميم السلاح ويقول وهو يعدله.والله لو عارف انكم هتسبوني لو سيبتكم مكنتش قومت من علي سريري انا حلم حياتي اني انام براحه من غير ما كلب فيكم يزعجني
يضربه دياب علي كتفه ويقول.طب يلا ياخويا خلينا نخلص
وينظر الي حسام ويرفع سلاحه امام وجهه ويقول.قسمابالله يا حسام لو شغلت شغل العيال اللي عندك جوه لا اخلي امك تحضر جنازتك انهارده انا جيب اخري من كل حاجه تمام
يبتسم حسام ويمسك يده وينزل السلاح ويقول.هدي بس يا وحش مش كده خلي خلقك استرتش يا جدع
ينفخ دياب ويقول.مفيش فايده فيك
وينظر الي ايهم ويقول.خلينا نبدا العب انا زهقان
يبتسم ايهم ويمسك اقناعه ويعطيها اليه وياخذها دياب ويعطي الي حسام واحد ويمسك ايهم سلاحه ويجهزه للضرب علي الفور ويقول.يلا يا وحش ابدا انت
اومال لهو دياب ويذهب بسرعه ويشير الي حسام التي ذهب خلفه وينظر ايهم الي الباب الرئيسي وينظر الي تميم ويقول.عايزين نخلص الموضوع بهدوء ومش عايزين خسارت كتير عايزين يناموا نومه حلوه بسرعه تمام
اومال لهو تميم ويضع ايهم علي وجهه قناع ويعطي الآخر الي تميم ويقول.اكيد في كاميرات مراقبه مش عايز حد يعرف احنا مين يلا
ينفخ تميم بقوه ويقول وهو يضع القناع علي وجهه.حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا عم
يبتسم ايهم ويذهب الي الباب بسرعه كبيره ويطلق طلقات عديده عليه ويضربه بقوة كبيرة بقدمه ليقع الباب علي الفور ويره الكثير من الحراس يوجودين في المكان ليبدا ان يطلق طلقاته بسرعه ومهاره شديده ومعه تميم التي اطلق النار بسرعه كبيره قبل ان احد منهم يستوعب الذي حدث وينهون عليهم بسرعه كبيره ينظر ايهم الي تميم ويبتسم ويقول.اكيد في تاني غير دول انجز عايزين نخلص قبل ما يخلص حركة غدر
اومال لهو تميم وهو يسب به وبالذي يجعله يفعله غصب عنه ويركضون بسرعه الي داخل ويضربون الطلقات بسرعه علي كل من يأتي امامهم
علي الناحيه الاخره قبل هذا الوقت بقليل يقف دياب أمام الباب الخلفي وهو يضع القناع وينظر الي الباب وينظر الي حسام ويقول.هنفضل واقفين كده كتير يا روح امك
حسام بغيظ شديد.وانا اعملك ايه مش انت اللي قولت هتستني لحد ما ايهم يبدا ونشوف اذا حد هيطل
قطع كلامه الباب التي فتح ليرفع دياب سلاحه ويطلق النار بسرعه كبيره علي التي خرج والذي كان يريد ان يهرب ويذهب الي الداخل ويشير الي حسام التي ذهب خلفه ويره كميه كبيره كانوا يخططون ماذا يفعلون بهذا التي هجم عليهم ليطلق دياب النيران عليهم بسرعه كبيره ومعه حسام وينهون عليهم جميعاً وينفخ حسام علي السلاح ويقول بغرور.هنفضل ابطالها لحد ما نبطلها
يبتسم دياب ببرود ويذهب الي داخل المكان لكي يره ماذا يوجد بهذا المكان الذي به كل هذه الكميات من الحراس
ينظر ايهم الي كمية المخدرات التي توجد في المكان ليرفع حاجبه فالمعلومات التي وصلت إليه بأن هذا المكان به اسلحه فقط ينظر الي تميم التي يتصدم من كمية المخدرات التي توجد وكان ايهم ان يتحدث لاكن يرون التي يخرج من خلفهم ويقول بغضب شديد وهو يرفع عليهم السلاح.نزل سلاحك منك لي يلا
ينظر ايهم الي تميم وينظر الي الرجل ويقول ببرود شديد.نزل انت سلاحك وسلم نفسك بهدوء
الرجل بغضب شديد وصوت عالي.وانتوا خليتوا فيها بهدوء محدش فيكم هيطلق عايش من هنا نزل سلاحك يلا
يبتسم ايهم ويرمي سلاحه علي الأرض ويرمي تميم سلاحه أيضاً وينظر ايهم الي الرجل ويقول.نزل انت كمان سلاحك وخلينا نتكلم زي ايي اتنين كبار
يضع الرجل اصباعه علي الزناد ويقول.ما احنا كده هنتكلم كلام كبار برضو
ويطلق الرجل رصاصه تجعل الصوت يضوي في المكان ويمسك ايهم سلاحه بسرعه كبيره وكان ان يطلق النار علي الرجل لاكن يتصدم بشدة وهو يره
تدخل الغرفه بعد ان ذهبت الي كارما وفعلت بها التي تريده فهي غاضبه منها ومن فعلتها معها وتحدث معها علي الذي سوف تفعله في ايهم بعد ان يأتي وهي تخاف بشدة من رد فعله التي لم تعرف تتوقعها تذهب الي السرير وتتسطح عليه وتنظر الي سطح الغرفه وتنهض تمسك هاتفها وتدق الي غزل التي تتنساها ترد عليها غزل التي لم تنام الي الآن من حزنها الشديد التي لم يذهب ام يمل منها تنظر الي الهاتف وتبتسم وتفتح عليها وتقول.يعني صاحيه لحد دلوقتي يا وتين
تبتسم وتين وتقول.طب انا وسهرنه علي شغل وانتي سهرنه ليه لحد دلوقتي يا ست غزل
تنظر غزل أمامها وتقول.مش جايلي نوم علشان كده سهرانه
تتسطح وتين مره اخرى وتقول.تاليا وماسه قولوا انك مرضتيش تقولي السبب اللي مخليكي زعلانه يا غزل
غزل.وايه اللي عارفك اني زعلانه انا جايه اقعد مع ملك يا وتين يعني لا زعلانه ولا حاجه من دي
وتين بغضب.الكلام ده تقولي لامك يا غزل مش ليا انا الوليه دي عمتلك ايه
تتنهد غزل بقوه فهي لا تخبي شئ عن وتين فهي صديقتها بشدة وتقول.تعالي بكره علي قصر السويسي انتي وحشاني اوي يا وتين تعالي عايزه اشوفك
تنظر وتين الي سطح الغرفه وتغلق عينيها بقوه وتقول.هتقوليلي علي السبب يا غزل
تبتسم غزل وتقول.وانا من امتي بخبي عليكي تعالي بجد وهاتي معاكي كوكو وسيلا
تفتح وتين عينيها وتقول.تمام يا غزل هاجي بكره ولو مقولتيش علي السبب هقتلك واخد البت سلينا اربيها انا
غزل بغيظ شديد.علي اساس انها مش تربيتك يا وتين دي البت كلها انتي وانا بكلمها بحس اني بكلم وتين مش بنتي خالص
تضحك وتين بخفه وتقول.وانتي تطولي يا بت إحمدي ربك ان بنتك شبهي
تبتسم غزل وتقول.طيب ياختي يلا بقي روحي وسيبني يمكن اعرف انام
تتنهد وتين بقوه وتقول.طيب يا غزل هانم انا كمان هروح انام باي
غزل بابتسامه.باي
تغلق وتين الهاتف وترمي بجانبها وتنظر الي سطح الغرفه وتتنهد بقوه كبيرة وتغلق عينيها وهي تتذكر دياب التي لم يذهب من عقلها تره بالذي يفتح الباب بقوة كبيرة لتفتح عينيها بسرعه وتنظر اليه تره يتميل وواضح عليه ان شرب كميه كبيره من الخمور لتنهض وتقول.باسل انت بتعمل ايه هنا
يغلق باسل الباب بعدم وعي ويذهب اليها ويمسك وجهها بين يده ويقول.انتي ليه مش بتحبني يا وتين انا واللهي بحبك اوي وعايزك معايا ممكن تخليكي معايا يا وتين خليكي علشان خاطري
تنظر اليه وتين وتبتعد عنه وتقول.باسل اطلع بره عيب اللي بتعمله ده انت سكران ومش شايف قدمك اطلع دلوقتي
يمسكها باسل بغضب شديد ويقول.لو مش هتكوني معايا بمزاجك هتكوني غصب عنك يا وتين انتي فاهمه
تغضب وتين منه بشدة وتقول.اطلع برررره يا حيوان وبطل الطريقه الهبله دي يلاااا اطلع
يمسك باسل ملابسها وكان ان يشقهم عليها لاكن تمسك وتين يده وتصفعه بقوه كبيرة وتقول بصوت عالي.لم نفسك يا زباله وقسمآبالله يا باسل لا اقول لايهم علي اللي عملته ده اطلللللع بررررررررررره
نهت كلامها بصراخ عالي ويبتسم باسل بعدم وعي ويقول.اقسملك انا بالله اني هندمك علي اللي عملتي ده يا وتين وهخلي اخوكي اللي فرحانه بي اوي كده يجي يترجاني علشان اتجوزك
لا تستوعب وتين حديثه لاكن تفهم بعد ان سطحها علي السرير وهو يكتف يدها بقوه كبيرة و..
بقلم: بيرى الصياد
________________________________
تتصدم غزل بشدة وتتحاول صدمتها الي غضب شديد لا يظهر عليها وتقول بصوت عالي بشدة.لا يا فوزيه هانم الا شرفي ده لا اسمحلك بكل حاجه لاكن انك تشككي في نسب بنتي ده مسمحش في يا فوزيه ابنك خدني وانا سليمه وروحي اسالي حتي وسيلنا بنته زي ما هي بنتي ومحدش في الدنيا يقدر يقول غير كده
فوزيه بغضب شديد.دي القطه طلع ليها لسان اهي وبقت تزعق قدامي وبعدين انتي واحده كدابه والبت دي م
قطع كلامها حمزه التي قال بصراخ عالي.لا يا فوزيه هي مش كدابه انا واخدها وهي سليمه وبنفسي شوفت ده ومتاكد منه وسيلنا بنتي من لحمي ودمي ولو جيتي في يوم من الايام تقولي كلام زي ده مره تانيه هنساه انك أمي من الاساس فاهمممممه
تنظر اليه فوزيه بغضب شديد وتركض غزل الي الاعلي بسرعه كبيره وتقول فوزيه بصوت عالي وهي تنظر الي حمزه.اه هي شربتهلك وانت عايز تشربهاني انا كمان يا حمزه دي واحده كدابه والبت دي مش بنتك
يذهب حمزه اليها بغضب شديد ويصراخ في وجهها بصوت افزغها بشدة وهو يقول.لا بنتي يا فوزيه بنتي وغزل اشرف من بنات الدنيا كلها ومحدش يقدر يشكك فيها لو انتي نفسك انا عارف مين هي مراتي يا فوزيه وبطلي هبل والتصرفات الزباله دي علشان انا زهقت منك بجد
فوزيه بغضب عارم.دي طريقه كلام تكلم بيها امك يا حمزه وبعدين عايز تقنعني انها متكلمش تامن شهور علي جوزاكم وتجيب البنت دي وتكون بنتك ازاي وكمان عيله زي عيلة الجارحي ليه يوفقوا يجوزوك بنتهم وانت مجرد تلميذ لابوها ليه يوفقوا بسهوله دي
حمزه بغضب شديد وصوت عالي.علشان هما ناس عندهم دم يا فوزيه وكمان علشان الحاجات دي مبتفرقش مع حد غيرك انتي وأمثالك وسيف شافني مناسب لبنته علشان كده جوزهاني لاكن الحوار الاهبل ده انتي اللي حطتي من دماغك المريضه سيلنا بنتي وانا معنديش ولاد غيرها ولا هجيب غيرها يا فوزيه وغزل مراتي ولو هي اتحطط في كفه والعالم كله في كفه هختارها هي يا فوزيه يا رب تكون المعلومه وصلتلك
نهي كلامه وكان ان يذهب الي الاعلي لاكن يره غزل تنزل وهي تسحب خلفها حقيبتها وكانت ان تذهب لاكن يمسك حمزه يدها ويقول.غزل انتي رايحه فين
غزل دون ان تنظر اليه.رايحه لبيت يصون شرفي يا حمزه ومش هرجع غير لما كرامتي ترجعلي تاني لو عايزني انت عارف انا فين
نهت كلامها وتسحب يدها منه وتسحب حقيبتها وتذهب الي الخارج ينظر خلفها حمزه وينظر الي فوزيه ويقول بغضب شديد.يا رب تكوني مرتاحه دلوقتي يا ماما انا خسرت بسببك بنتي ومراتي علشان عقلك المريض يرتاح مبروك عليكي انتي دمرتي حيات ابنك زي ما كنتي بتتمني من زمان
نهي كلامه ويذهب الي الخارج تنظر خلفه فوزيه وهي تفكر في حديثه وحديث غزل ولا تعرف ماذا تفعل الآن
ينظر الي صاحب الصوت ويقول ببرود.وهو الوحي نزل عليك وعرفت باده ولا ايه
يبتسم دياب ابتسامه مخيفه بشدة وجعلت قلب وتين يقع في قدمها وهي تره بهذه الحاله ويغلق دياب الباب بعد أن دخل ايهم التي اتاه معه ونظر الي فادي وابتسم ببرود ويقول دياب بجمود شديد.تؤ انا اللي هساعد ملك الموت في قبض روحك وهخليها تطلع بسرعه وسهوله كمان
ينهض فادي ويقول بغضب.انت جاي تهزر يا استاذ
يبتسم دياب وينزع قميصه التي ازار مفتوحه ويحرك رقبته بقوه ويقف امامه ويضع يده في خصره ويقول ببرود شديد.امممم جاي اهزر احلي هزار في الدنيا عارف ايه هو
يستغربه فادي بشدة وكان ان يتحدث لاكن يلكمه دياب بعنف شديد ليقع فادي علي الأرض بقوه ويقول دياب بصوت عالي.فرصتك راحت يا غبي كان المفروض ترد بسرعه وتستغلها
ينظر اليه فادي بغضب شديد وينهض ويقول.انت ازاي تتجرا وتعمل حا
قطع كلامه دياب التي كان ان يلكمه لاكن يمسك فادي يده بسرعه وينظر اليه ويقول.لا انت شكلك مش عارف انا مين
يبتسم دياب ببرود شديد ويقول.تؤ تؤ مش عارف عارفني انت مين
كان فادي ان يلكمه بيده الآخره لاكن يمسك دياب يده ويسحبه بقوه ويضرب رأسه برأسه وانفه بقوة كبيرة جعلته توازنه يختال وتنزف انف فادي بشدة تنظر اليه وتين وهي تعلم جيد جنون دياب والتي من الممكن يفعله وتقترب منه وكانت ان تمسكه وتصراخ به لاكن يمسكها ايهم ويسحبها الي الاحضانه وهو يتابع ببرود شديد ويسحبها معه ويجلسها بجانبه علي الأريكة وهي بين الاحضانه ويتابع التي يحدث وكأنه يشاهد مباراه ويره دياب وهو يلكم فادي بقوه كبيرة وكان فادي ان يقع لاكن يمسك في المكتب بقوة ويفعل صوت لتبتعد وتين عن ايهم وتنظر إليه وكانت ان تذهب لاكن يسحبها ايهم ويقول.اتفرجي وانتي ساكته يا وتين
وتين بغضب.اتفرج علي ايه يا ايهم شيل صاحبك هيموت الراج
قطع كلامها دياب التي قال بصوت هز اركان المكان.اتتي تسكتي خالص لحد ما اخلص من الحيوان ده
ايهم بغضب شديد.متزعقش فيها وكمل اللي بتعمله خلينا نخلص أنجز يلا
يستغل فادي انشغال دياب ويلكمه بقوه كبيرة ويردها دياب بسرعه اكبر وهو يلف اليه ويلكمه مره اخرى بجميع قوته ويقول بصوت عالي وهو يمسكه بقوه من قميصه.عايز تتجوزها يا $$$$$ متعرفش هي مكتوبه علي اسم مين يا ابن ال$$$$$
يلفت منه فادي ويلكمه بقوه ويقول بغضب شديد.الا الام يالا انت
يلكمه دياب بقوه كبيرة جعلته يقع علي الأرض وينزل الي مستواه ويمسكه من قميصه ويلكمه بجميع قوته ليقع فادي علي الأرض بعنف شديد وتنظر وتين اليه وهو يأخذ الكثير من اللكمات القويه بشدة من دياب وهو يقول.علشان بعد كده تتجرا وتبص لحاجه بتاعت دياب السويسي يا ابن ال$$$$$
تنظر وتين الي فادي التي لم تظهر ملامحه من التي فعله دياب به وكانت ان تنهض بسرعه لاكن يمسكها ايهم ويقول بغضب.اقعدي بقي يا وتين واسكتي
تنظر اليه وتين وتقول.ايهم ده هيقتله شيله علشان خاطري ده لو مات دياب هيروح في داهيه
ينظر اليها ايهم وينظر الي دياب الغاضب بشدة وهو يلكم فادي ويقبل وجهها ويقول.اطمني يا حبيبتي دياب عارف هو بيعمل ايه هو بيوجعه بس واول لما يجي يموت هسيبه اكيد
تغلق وتين عينيها بغضب شديد منه ومن صديقه وتره جميع الموظفين التي توجد في شركتها يقفون في الخارج وهم ينظرون الي التي يفعله دياب البعض باعجاب شديد بشخصته وعضلاته التي تظهر والبعض يحزن علي فادي والبعض الآخر يتحمس بالذي يحدث والبعض يتهمسون بالحديث وتنظر وتين الي دياب وتلفت من يد ايهم بسرعه كبيره وتركض الي دياب التي كان ان يلكم فادي للمره التي لا يعلم عددها لاكن تقول وتين بصوت عالي.دياب كفايه علشان خاطري كفايه
ينظر اليها دياب وينظر الي فادي التي ينزف وجهه بشدة ولا يعرف يفتح عينيه من الوجع التي يشعر به ويلكمه بجميع قوته وعنف شديد ليقع فادي علي الأرض بعنف وقوه شديده وينهض دياب ويمسك يد وتين ويشير الي ايهم التي فهم ماذا يريد وينفخ بقوه وهو يريد ان يصبر عليه قليلا ويسحب دياب وتين معه الي الخارج تمسك وتين القميص الخاص به لكي يرتدي ولا يبقي كذلك أمام كل هذه الفتيات ويذهب دياب بها الي غرفة توجد بجانب مكتبها ويدخل بها يرها غرفه الاجتماعات ليغلق الباب ويقول بغضب شديد وهو ينظر اليها.ايه اللي جاب ال$$$$ ده هنا يا وتين
تنفخ وتين بقوه كبيرة وتقول.اولآ الفاظك يا دياب ثانيا وانا ايه اللي عرفني هو اللي جاه لوحده انا مليش دعوه
يجز دياب علي أسنانه بقوه كبيرة ويفتح الباب وكان ان يذهب الي الخارج لكي يستكمل علي هذا الشاب الحقير من وجهه نظره لاكن تمسكه وتين وتغلق ده الباب مره اخرى وتقول.دياب كفايه علشان انا تعبت بجد
ينظر اليها دياب ويسحبها بقوه كبيرة من خصرها ويقول.تعبتي من ايه يا روح امك زعلانه عليه اوي
تنظر اليه وتين وتنظر الي علامة اللكمه التي بجانب عينيه وتبعد عنه وتذهب الي الثلاجه التي توجد وتخرج منها كيس يوجد به ثلج وتذهب اليه وتضعه بجانب عينيه علي مكان اللكمه ليتوجع دياب وينظر اليها تبتسم وتين بشماته شديده وتقول.ما احنا لو نلم نفسنا وبلاش مشاكل مكنش ده حالك دلوقتي
يسحبها دياب اليه ويقول.عايزني اسيبه عايش بعد ما قرب وفكر في المدام بتاعتي
تنظر اليه وتين وتنظر بعيد عنه وتقول ببرود.المدام بتاعتك الله يرحمها يا دياب بيه لو كنت نسيت حاجه زي دي
ينظر اليها دياب ويمسك كيس الثلج ويرمي ويمسك يدها ويقول وهو ينظر الي عينيها.المدام بتاعتي قدمي يا وتين وهي العشق الاول والاخير
تنظر اليه وتين وتبتعد عنه بغضب شديد وتقول.لا يا دياب لا انت كده كداب انت روحت اتجوزتها هي وخلتني اشوفها جانبك وبعد ما ماتت قولت معاك وتين الاستبن بتاعك تقدر تاخدها مكانها مش كده
ينفخ دياب بقوه كبيرة ويقول.وتين بلاش الكلام ده علشان انا جيب اخري بجد
تنظر اليه وتين وكانت ان تذهب لاكن يمسكها دياب ويسحبها اليه من خصرها و ويضمها بقوه كبيرة من الخلف ويقول بجانب اذنها.مش مصدقه حبي ليكي يا وتين
تنظر وتين أمامها وتقول.الحب افعال يا دياب وانت بافعالك ظهرت قد ايه انت بتكره وتين مش بتحبها لدرجه انك كنت عايز تقتلها وهي شايفك مع غيرها
يبتسم دياب ويقربها منه أكثر ويقول.اكره نفسي ولا اكره وتين يا غزال بس كل حاجه جات كده ودلوقتي عايز انفذ الوعد يا بت الجارحي
تنظر وتين اليه وتنظر أمامها وهي تتذكر حديثه اليها قبل سنوات عديدة وهو يقول.اوعدك انك هتكوني حرم دياب السويسي يا وتين ومفيش غيرك هتشيل اسمي ولا هتمتلك قلبي غيرك
تبتسم وتين بسخرية شديده وتقول.وعلي الاساس انك لو اتجوزتي دلوقتي هتكون بتنفذ الوعد يا دياب انت خليت غيري تشيل اسمك بفعل والكل عارف قد ايه انت كنت بتحبها يعني امتلكت قلبك كمان وخلصت خلاص
لا يتحدث دياب التي ينظر أمامه وهو يفكر في حديثها وتلف وتين وتنظر إليه وتقول.عمري ما هكون خيارك التاني يا دياب يا اكون الخيار الاول والاخير يا بلاش يا ابن السويسي وانت عملتني كده الخيار التاني ومش وتين الجارحي اللي تكون كده ابعد عني يا دياب ابعد علشان انت بطريقه دي بتتعبني وبتتعب نفسك علي الفاضي
نهت كلامها وتعطي القميص وتذهب الي الخارج بسرعه ينظر دياب خلفها ويحرك رقبته ويجعلها تفعل اصوات وهو يحاول ان يكتم غضبه الشديد ويذهب الي الخارج يرها بين الاحضان ايهم التي يضمها وهو يعلم ماذا بها وينظر اليه وكان دياب ان يذهب اليه وياخذها منه لاكن يشير ايهم اليه وينفي براسه بأنه لم يفعلها فهي متعبه بشدة الآن ليذهب دياب إلى المصعد وهو يرتدي القميص ويركب به وينظر إليها اخر نظرة ويضغط علي الزر وهو يغضب بشده من التي حدث ويقرار ان يذهب ليستكمل علي فادي التي يعلم أين هو الان وينظر خلفه ايهم ويضم وتين الي أكثر ويسمعها تقول.ايه اللي حصل لفادي يا ايهم
ينفخ ايهم بقوة كبيرة ويقول بغضب شديد.مليش دعوه بي يا وتين ده يستاهل الحرق مش اللي حصله بس
تبتعد وتين عنه وتقول بغضب أشد.انتوا شوية مجانين يا ايهم واللهي ومينفعش معاكم الكويس عايزين اللي شبهم بالظبط
يرفع ايهم حاجبه ويقول.ليه هو احنا وحشين يا ست وتين
تنفخ وتين بقوه وتقول.اوحش من الوحشين يا ايهم بجد انتوا عاشيتكم دي مبقتش تنفع
نهت كلامها وتذهب الي مكتبها وهي تريد ان تعلم الي اين ذهب فادي وماذا فعل به ايهم
كانت تجلس وهي تعود بظهرها الي السرير وتنظر الي اعلي الغرفه وهي لا تعرف ماذا تفعل فايهم بتأكد لم يفرق معه تصرفاتها ام التي تفعله لا يفرق معه شئ سوا ان تكون معه في المساء لكي يأخذ التي يريده منها ويطفي نار شهوته بها وهذا الوحيد الذي يفرق معه تغلق عينيها بقوه كبيرة وتفتحها وهي تاخذ قرارها بأنها لا تريد ان تستكمل مع ايهم بهذا الوضع لاكن ماذا تفعل هل تستطيع ان تعيش دونه هل سوف تعود كما كانت بعيده عنه كل البعد ولا يوجد اليها حق به هل تستطيع ان تره وهو مع غيرها فهو بتأكد سوف يتزوج من بعد ان يتركها سوف تره مع هذه رؤي وهو قريب منها يحترق قلبها عند هذه الفكره تشعر بنار ووجع شديد داخل هذا القلب الصغير من هذه الفكره تنزل دموعها بغزاره شديده وهي لا تعرف ماذا تفعل معه فهل تتركه وتحافظ علي الباقي منها كما قال اليها دياب ام تستكمل معه وهي بهذه الحاله وهي لا تأخذ منه شئ سوا الوجع والتعب النفسي والجسدي من التي يفعله تنظر أمامها وهي لا تعرف ماذا تفعل تائهه بشدة تتعدل وتجلس وهي تنظر أمامها وتمسح دموعها وتمسك هاتفها وهي لم تستطيع ان تأخذ قرار وتدق الي الوحيد الذي سوف يساعدها في هذه المعركه التي تشعل بداخلها تره يفتح عليها بعد قليل وهو يقول.ايه يا كارما في حاجه
تغلق كارما عينيها بقوه وتقول.انا مش عارفه اعمل ايه يا دياب تعبت بجد ومش عارفه اخد قرار في حاجه
يبتسم دياب ويقول.انا هاجي بليل وهقولك تعملي ايه يا كارما
تخاف كارما بشدة من ان يقول اليها تتركه لتنهض وتقول.انت هتقولي اسيبه يا دياب انا لو سيبته هيتجوز رؤي
يرفع دياب حاجبه وهو يستغرب من أين تعرف هذا الموضوع ويقول.انتي ايه اللي عارفك بالموضوع رؤي يا كارما
تنزل دموع كارما وتقول.شوفته معاها قبل كده
يذيد دياب من سرعة السيارة ويقول.تمام يا كارما خليكي في اوضة وتين علشان هجي عليها وايهم مش هيكون موجود في الوقت ده لازم ميشفناش مع بعض علشان معرفش اني قولتك حاجه
تمسح كارما دموعها وتقول.ماشي يا دياب هستنيك
يبتسم دياب ويقول.تمام سلام
كارما بحزن.سلام
يغلق دياب الهاتف وتنظر كارما أمامها وتأخذ نفس عميق وهي تعلم بأن كل الذي يحدث سوف يكون في مصلحتها بتأكد وسوف تعيش حياتها بعد الذي سوف تفعله فهل سوف تحدث توقعتها ام لقدر رأي آخر
كانت تجلس في الغرفه وهي تفكر في الذي تفعله وتأخذ نفس من السيجاره وتقول بخبث شديد.معنديش غير الحل ده يا ايهم مش انت مش عايز تكون معايا بمزجك هتكون معايا غصب عنك يا ايهم وزي ما روحت واتجوزت البت دي هتطلقها وهتتجوزني انا يا ايهم انا اللي هكون مرات ايهم الجارحي ومحدش هيمنعني من ده
نهت كلامها وتاخذ نفس من السيجاره وهي تخطط بخطه خبيثه بشدة لكي تجعل ايهم اليها ومعها فماذا سوف تفعل هذه الفتاه وهل سوف تنجح خطتها ام ماذا يحدث
كان يسير في الطرقه لكي يذهب الي مكتبه بعد ان فعل عدة أشياء في الأسفل وهو ينظر الي هاتفه يره بالذي تخبط به بقوه وكانت ان تقع لاكن يمسكها ويسحبها بقوه كبيرة اليه ويسمعها تشهق بخضه شديده ويشعر بها بانها هي ليغلق عينيه بستمتاع لا يشعر به ويرها تبتعد عنه ببطئ شديد لينظر الي وجهها ويتاكد بأنها هي ليبتسم ويقول.ايه اللي جابك هنا يا حلا
تنظر اليه حلا وتعود شعرها خلف اذنها وتقول.جيب اشوف سيلا علشان ننزل مع بعض انا وهي
يبتسم تميم ويقول.هتنزلوا تروحوا فين
تنظر اليه حلا وهي تشعر بشعور لا تشعر به سوا مع هذا الشخص الذي نظر الي عينيها ويبتسم ابتسامه لا تخرج سوا القليل ويبقون علي هذا الوضع لمدة لا يتذكرنها ويقطع هذه النظرات التي قالت.ايه يا عم روميو انت وجوليت احنا في شركة محترمه علي فكره
تنظر حلا بسرعه الي صاحبة الصوت ترها سيلا التي غمزت اليها وينظر تميم الي سيلا ويقول.اتلمي يا كلبه ايه روميو وجوليت دي
تضع سيلا ذراعها علي كتفه وتقول بغمزه.طب بذمتك مش احلي جوليت في الدنيا
ينظر تميم الي حلا ويقول.من ناحية احلي فهي احلي
تضحك سيلا بقوه كبيرة لينتباه تميم الي حاله ويدفشها بخفه بعيد عنه ويقول.امشي يا حيوانه من هنا انا غلطان اني واقف مع واحده زيك
نهي كلامه ويذهب الي مكتبه لتضحك سيلا اكتر وتنظر الي حلا التي تنظر خلف بابتسامه لتضربها سيلا علي رأسها وتقول.ما تهدي يا كلبه وبلاش تدلقي زي شوال الرز كده
تنظر اليها حلا بغيظ شديد وتقول.اتدلق ايه يا سيلا انتي شايفني رايحه اطلب ايده من عمو سيف ما انا في حالي اهو
تضحك سيلا وتقول.الصراحه انتي المفروض تعملي الخطوه دي الود مستنيكي يا بت اعمليها علشان تكونوا مع بعض ونخلص منكم بجد
تضربها حلا بقوه كبيرة علي كتفها وتقول.اخرسي يا كلبه وبعدين انا وتميم اخوات
تضع سيلا ذراعها علي كتفها وتقول.تسعه وتسيعين في الميه من اللي قولوا احنا اخوات اتجوزوا في الآخر وانتي هتكوني واحده منهم بس فتحي مخك وروحي اطلبي ايده هو مكسوف يا حبة عيني ومستني الخطوه الاولى تيجي منك انتي
تغضب حلا منها بشدة وتقول.بس بقي يا سيلا اوعي كده ومتكلمنيش تاني بجد
نهت كلامها وهي تذهب الي المصعد لتذهب خلفها سيلا وهي تنادي باسمها لكي تصلحها ويذهبون الي المول الذي كانوا يخططون ان يذهبوا اليه
في مساء اليوم تدخل وتين الي القصر وهي متعبه بشدة من التفكير الشديد والعمل التي تحاول ان تشعل حالها به كانت ان تذهب الي غرفتها لاكن تره والدها يقف أمامها ويضع يده على شعرها لتنظر اليه وتترمي بين الاحضانه ليضمها مراد بقوه كبيرة ويقول.مالك يا حبيبتي
تغلق وتين عينيها بقوه وتقول.مش عارفه تعبانه من كل حاجه
مراد بهدوء برغم غيرته الشديدة.انتي عايزه تتجوزي فادي يا وتين
وتين في داخلها.هو فين فادي دلوقتي يا مراد ابنك وابن اختك خفوا اود وكأنه مكنش موجود من الاساس ومعرفش هو فين علشان حتي اطمن اذا م
قطع كلامها مراد التي قال.بتفكري في ايه يا وتين
تبتعد وتين عنه وتبتسم وتقول.مفيش حاجه
يضع مراد يده علي شعرها ويقول.سيبك من ايهم يا وتين هو غيران وطبيعي جدا اللي بيعمله ده انتي لازم تختاري طريقك بنفسك وانا مش همنعك من حاجه عايزه تتجوزي يا وتين
تنفي وتين وتقول.لا مش عايزه خلاص
ينظر اليها مراد وهو يستغرب رفضها القاطه لاكن يبتسم ويقبل جبهتها ويقول.براحتك يا حبيبتي انا مش هجبرك علي حاجه
تبتسم وتين وتقول.هروح اخد دوش وهنام شويه يا مراد
ينظر مراد الي ابتسامتها المتصنعه وهو يستغرب ماذا يحدث بابنته الصغيره ويقول.روحي خدي دوش وانزلي علي طول يا وتين الكل في قصر السويسي علشان غزل هناك دلوقتي
ترفع وتين حاجبها وتقول.وايه يعني هي غزل اول مره تروح قصر السويسي
يبتسم مراد ويقول.لا بس هما مستغربين وجودها المفاجئ ده وخصوصاً وام حمزه في البيت اكيد حصل مشاكل معها
وتين وهي تصعد الي الاعلي.انا هروح اتصل بيها واشوف لو الوليه الحربايه كلمتها ولا لا ويا رب تكون كلمتها علشان اروح اوريها قيمتها بت الكلب
مراد بغيظ شديد.يا بت اتلمي دي تخلف اكبر منك عيب كده
وتين بصوت عالي من الاعلي.واللهي هي اللي بدأت بقلة ادب يا مراد يبقي تستحمل
نهت كلامها وتذهب الي غرفتها وتدخل بها وتغلق الباب وتنفخ بقوه وتنزع حذائها وترمي علي الأرض وتذهب الي الحمام وتستحم وتخرج وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتخرج وتقف امام المرآء وتنظر الي حالها وتشرد في التي يحدث وهي لا تصدق ما يحدث فهي الي الآن لا تعرف ماذا يريد منها دياب وما التي جعله يعود اليها الآن فمر علي وفاة زوجته فتره طويله لماذا اتاه اليها الأن كان من المفترض اذا يأتي بعد وفاة زوجته علي الفور لماذا ينتظر كل هذه الفتره كانت تشرد بشدة ولا تنتباه الي الذي دخل الغرفه ونظر اليها وابتسم ويغلق الباب خلفه ويذهب اليها ويضمها من الخلف لتنفزع وتين بشدة وكانت ان تصراخ لاكن يضع يده على فمها ويهمس بجانب اذنها.بس يا بت الهبله هتفضحنا اسكتي
تتنفس بقوه بعد ان استمعت صوته وتنظر الي المرأة فهي لم تنتباه الي شكله وتمسك يده وتنزعها من علي فمها وتقول بغضب.ايه اللي انت عملتوا ده يا دياب وايه اللي جابك هنا دلوقتي
يسحبها دياب اليه بقوه ويقول.اولآ صوتك يا وتين واتلمي شويه ثانياً جاي علشان اشوف كارما
تحاول وتين ان تلف اليه لاكن لا تعرف لتنظر الي من المراء وتقول.سيبني يا دياب
يمسك دياب شعرها وينظر اليه ويلفه علي الناحيه الاخرى ويقول بهمس وهو يدفن رأسه في رقبتها.تؤ تؤ اهدي شويه احسنلك
تغلق وتين عينيها بقوه وتقول.دياب مينفعش كده عيب اوي
دياب بنفس الهمس.مفيش حاجه عيب غير اني سيبك لحد دلوقتي يا وتين
تنفخ وتين بقوه كبيرة وتقول.لا العيب اللي بتعمله ده يا دياب احنا مش عيال وفاهمين كويس اوي ان اللي بتعمله ده غلط اوعي بقي
ينظر اليها دياب من المراء ويبتسم ويقبل رقبتها بخفه ويقول.انتي بتاعتي انا يا وتين ومن اول ما جيتي من بطن امك وانتي ملك دياب السويسي وامتلك كل حاجه فيكي يبقي كده حقي اعمل اللي انا عايزو
تنظر اليه وتين من المراء وتنفخ بغضب شديد وتقول.ابعد يا دياب وكفايه اوي كده
كان دياب ان يتحدث لاكن يدق الباب لتنفزع وتين بشدة ويتركها دياب لتبتعد عنه بسرعه ينظر اليها ويرفع حاجبه ويره بالذي تفتح الباب وتنظر اليهم وتبتسم وتقول.طب والله عيب خافوا حد يجي غيري ويشوفكم هيبقي شكلكم عامل ازاي وقتها
تنظر وتين الي دياب التي نظر اليها ببرود شديد ويقول وهو ينظر الي كارما التي قالت هذا الحديث.محدش هيقدر يتكلم المهم عملتي ايه
ترفع كارما كتفها وتقول.ولا حاجه
ينظر دياب الي وتين التي عقدت يدها امام صدرها وهي تريد ان تعلم ماذا سوف يفعل وينظر الي كارما ويقف أمامها ويقول.اول حاجه عايزك تعرفيها بنفسك إذا ايهم يتساهل انك تحاولي علشانه ولا لا علشان مبتبدتيش حرب لو فزتي بيها خسرانه
تتنهد كارما بحزن وتقول.اعرف ازاي يا دياب
يبتسم دياب ويقول.انتي اللي المفروض تعرفي ده يا كارما انتي حاسه انه بيحبك ولو واحد في الميه
تنظر اليه كارما وهي لا تعرف ماذا تقول اليه لتقول وتين ببرود.اعتقد انك اكتر واحد فاهم ايهم يا دياب بيه هو حتي لو بيحبها عمره ما هيظهر ده هو متعودش يظهر حبه لحد مين ما كان
يبتسم دياب بسخرية وينظر اليها ويقول.الا الهانم طبعا
ترفع وتين حاجبها وتبتسم وتقول.انا حالة تانيه ملهاش دعوه بالموضوعك يا وحش
ينظر اليها دياب ويبتسم وينظر الي كارما ويضع يده على كتفها ويقول.يبقي دي مهمتك الاولي يا كارما اول حاجه هتعمليها انك تعرفي ده بنفسك علشان تعرفي وتتاكدي اذا اللي انتي هتعملي ده كله علشانه يستاهل ولا مفيش داعي تتعبي نفسك وتخلصي من الاول
تبتسم كارما ابتسامه باهته بشدة وتقول.قولي اعمل ايه يا دياب
دياب بهدوء.استغلي الحاجه الوحيده اللي عمر ما حد يقدر يخبيها لو بيحب بجد يا كارما
تستغرب كارما بشدة وتقول.ايه دي
يبتسم دياب ويقول.الغيره سلاح قوي جدا تقدري تستغلي وتعرفي بي اذا كان ايهم بيحبك فعلاً ولا لا
تنظر وتين الي المرأة وتقول بجمود.مش كل اللي بيغير بيحب يا دياب باشا ممكن يكون خايف لا تعيش مبسوطه من غيره علشان مفكر انها بتاعته هو بس
ينظر اليها دياب بغضب شديد بعد ان فهم حديثها الي اين يذهب وكان ان يغضب عليها لاكن تقول كارما.خلاص يا دياب سيبك منها وقولي اعمل ايه
تنظر اليها وتين بغضب وتغمز اليها كارما بانها تصبر لتنفخ وتين بقوه كبيرة ويقول دياب وهو يحاول أن يهده قليلاً.اسمعي هتعملي ايه يا كارما
تنظر اليه كارما بنتباه شديد ويبدأ دياب ان يسرد عليها التي تفعله وهي تستمع اليه بتركيز شديد وتقول بعد ان انتهي.طب ما هو ممكن يقتلني متنساش اني مراته برضو وحتي لو مبيحبنيش هو مش هيقابل بكده
يبتسم دياب ويقول.ما انتي هتوفقي في الوقت المناسب يا كارما لو حستي انك في خطر أو ان الموضوع هيقلب جد خلاص انهي كل حاجه بس تكوني عرفتي اذا الغيره اللي في غيره عاديه من راجل علي مراته او واحد بيحب واحده وميستحملش عليها كل ده فاهمه
اومالت لهو كارما وتذهب الي الخارج وهي تفكر بالذي قالوا اليها ولا تنتباه الي شئ اخر ينظر دياب الي وتين ويسحبها بقوه علي الحائط ويقول بغضب شديد.كنتي بتقولي ايه يا وتين هانم مفكر انها بتاعته علي أساس انك مش بتاعتي يا بت الجارحي
تنفخ وتين بقوه وتقول.اولا سيبني ومتمسكنيش كده تاني ثانيا انا بقول رأيي مش اكتر
كان دياب ان يصرخ بها لاكن يسمع صوت هاتفه يدق ليخرجه وينظر اليه يره ايهم التي يدق يفتح عليه ويسمعه يقول ببرود شديد.في مصلحه جاي ولا
يبتسم دياب وهو ينظر الي وتين التي استغربت ابتسامته بشدة ويقول.وارك
يبتسم ايهم ويقول.طب هات ال$$$$ التاني وتعال
يقترب دياب من وتين بشدة ويقبل شفتيها بخفه لتغضب وتين بشده منه وتلكمه بقوه في صدره لكي لا يفعلها مره اخرى يمسك دياب يدها وينظر اليها ويبتسم ويقول ببرود وهو يذهب الي الخارج.علي اساس ان انت الاول
ايهم بغضب.انجز يالا وتعال يلا
يرفع دياب حاجبه ويقول.انت فين اصلا
ينظر ايهم الي المكان الذي يقف أمامه ويقول.في $$$$$$ تعال انت وتميم علي السريع عايز في خلال اقل من ساعه الا تلت نكون مخلصين علشان البضاعه دي المفروض تطلع بعد اقل من ساعتين وعايز نخلص قبل ما البضاعه تتحمل مستنيك أنجز
نهي كلامه ويغلق الهاتف وينظر دياب أمامه ويبتسم ببرود ويذهب الي غرفه تميم ويفتحها يره يتسطح وهو ينظر الي سطح الغرفه ليقول بسخرية.بتفكر في الحب يا $$$$$
ينظر اليه تميم ويقول.انت ايه اللي جابك هنا يا دياب دلوقتي
دياب.قوم يا حيلتها يلا ورانا طالعه
ينهض تميم ويقول بغضب.كان مالي انا ومال الشغله دي يا عم
يمسكه دياب من التشيرت التي يرتدي ويقول وهو يسحبه معه الي الخارج.تعال يا روح امك وبعدها نبقي نشوف ايه اللي دخلك الشعلانه دي
ينفخ تميم بقوه كبيرة ويقول.طب استني اجيب سلاحي
ينزل دياب الي الأسفل ومعه تميم ويقول.تعال وابقي خد واحد من العربية أنجز
ويذهبوا الي السياره ويركب دياب وتميم بجانبه وكان ان يقود لاكن يره بالذي يركب بسرعه في الخلف ينظر اليه ويقول.انت بتعمل ايه هنا يالا
حسام ببالها.خدوني معاكم والنبي ده احنا فريق واحد حتي
ينفخ دياب بقوه ويقود السياره بسرعه ويقول.فريق وسخ يا حيلتها
ويقود السياره بسرعه وتهور شديد وهو يتذكر حديث وتين الفتاه العنيده التي لم تفهم عشقه اليها يضربه تميم علي كتفه بقوه ويقول بغضب شديد.شوف طريقك يا دياب احنا كده ممكن نموت يخربيت اهلك
ينظر اليه دياب وينظر الي طريقه وهو يذيد السرعه اكتر ينفخ تميم بقوة ويقول حسام بخوف.دياب انا واحد عايز اعيش حياتي يا حبيبي هدي والنبي شويه حرام عليك تقتل شاب لسه مشفش حاجه من الدنيا
يبتسم دياب بسخرية ويقول.صغير لسه مشفتش حاجه من الدنيا يا $$$$$
اومال لهو حسام وقال.الله يسامحك يا عم هدي السرعه بقي شويه
ينظر دياب الي طريقه وقال ببرود شديد.لازم نوصل اقل من ربع ساعه ومفيش غير الطريقه دي اللي هنوصل بيها بسرعه اخرس بقي منك لي
يضع حسام يده علي وجهه ويقول.هنوصل للموت اسرع يا ابن الفقريه هنموت قبل حتي ما تنهني بالدنيا لا انت انهنيت واتجوزت انا وتيمو اللي مشفناش في ح
قطع كلامه صراخ دياب التي قال بصوت عالي.ما تخرس يا ابن ال$$$$$ مش عايز اسمع صوت امك ده تاني والا هرميك من هنا فاهم
يضع حسام يده على فمه ويقول في داخله.منك لله يا شيخ يا رب توقع انت وايهم في بعض وتقعدوا تلطشوا بعض لحد ما تشبعوا علشان انا حقي ضايع بينكم يا ولاد الكلب
يصل دياب بعد قليل وينظر الي المكان وهو يبتعد بالسيارة قليلاً ويقول تميم وهو ينظر الي المكان.انت جاي تعمل حمام مغربي يا دياب ولا ايه
يلكمه دياب بقوه في كتفه ويقول بغضب شديد.لا يا حيلتها جاي اشوف الاستاذ وا
قطع كلامه التي دق علي الزجاج ليلف ويفتح الزجاج يره ايهم التي قال ببرود شديد.عالي صوتك شويه كمان خلي اللي جوه ياخدوا بالهم ان في حد بره
ينفخ دياب بقوه ويقول.ابن عمك اللي عصبني
ينظر ايهم الي حسام التي يبتسم ببالها ليقول.انت بتعمل ايه هنا يالا
ينزل حسام من السياره ويقول.جيت علشان اكون معاك واحميك يا فرعون
يبتسم ايهم بسخرية ويلكمه علي صدره ويقول.لا يالا اصيل مكنتش اعرف هعمل ايه من غير حميتك ليا
كان حسام ان يتحدث لاكن يقول دياب وهو ينزل من السياره.ايوه احنا نسيب السبب اللي جايين هنا علشانه ونشوف الأستاذ اللي جاي يحمي الأستاذ التاني
ينزل تميم من السياره ويقول وهو ينظر الي المكان الذي يوجد علي الكثير من الضواء ويضوا بشكل رائع حقا يدل علي انه مكان لراحه النفسيه.احنا جايين هنا نعمل ايه يا ايهم
ينظر اليه ايهم وينظر الي المكان ويقول.هيطلع من المكان ده اكبر شحنة أسلحه لمينا والمطلوب دلوقتي اننا نفجر المكان باللي في
يبتسم تميم ويقول.ودي محتاجه نجي احنا الرابعه ليها ما ترمي قنبله وننهي الموضوع من الاساس
يضع ايهم الحقيبه التي بيده علي السياره ويفتحها ويقول ببرود.لا انا عايز ادخل المكان ده واكتشف في ايه غير السلاح
حسام بغيظ شديد.يعني انت بتحطنا في الخطر وممكن نموت علشان تستكشف يا ايهم
ينظر اليه ايهم ويرمي عليه سلاح ليمسكه حسام ويقول ايهم بغضب.ولا انا مش طالب شغل اللت بتاع النسوان ده اعتبر دي مهمتك وورينا يلا يا حيلتها اذا كنت تستاهل المكان اللي انت في ولا نقعد جانب امك احسن
يمسك حسام السلاح وينظر اليه ويبتسم ويقول.ايه الخطه يا فرعون
يبتسم ايهم ببرود شديد ويقول.في باب وار المكان غير الباب الاساس هتروح مع دياب واللي يجي قدمكم نوموا نومه حلوه وخلي يروح عند ربه بإسلام وانا وتميم هنتصرف في الباب الرئيسي
ينظر اليه دياب وينظر الي الحقيبه ويبتسم ببرود ويمسك سلاح لينظر اليه ايهم بغضب ويسحبه منه ويقول.ده يخصني انا
يسحب دياب منه السلاح مره اخرى ويقول.وانا اللي هاخده دلوقتي ولو اتكلمت قسمآ بربي لا اضرب طلقه علي المكان دلوقتي وابوظلك كل حاجه في الاقل من ثانيه
يجز ايهم بقوه علي أسنانه ويميل برأسه وهو يتوعد اليه ويمسك سلاح ويعطي الي تميم ويقول وهو ينظر اليه.هو الأستاذ ضيف شرف انهارده ولا ايه
يمسك تميم السلاح ويقول وهو يعدله.والله لو عارف انكم هتسبوني لو سيبتكم مكنتش قومت من علي سريري انا حلم حياتي اني انام براحه من غير ما كلب فيكم يزعجني
يضربه دياب علي كتفه ويقول.طب يلا ياخويا خلينا نخلص
وينظر الي حسام ويرفع سلاحه امام وجهه ويقول.قسمابالله يا حسام لو شغلت شغل العيال اللي عندك جوه لا اخلي امك تحضر جنازتك انهارده انا جيب اخري من كل حاجه تمام
يبتسم حسام ويمسك يده وينزل السلاح ويقول.هدي بس يا وحش مش كده خلي خلقك استرتش يا جدع
ينفخ دياب ويقول.مفيش فايده فيك
وينظر الي ايهم ويقول.خلينا نبدا العب انا زهقان
يبتسم ايهم ويمسك اقناعه ويعطيها اليه وياخذها دياب ويعطي الي حسام واحد ويمسك ايهم سلاحه ويجهزه للضرب علي الفور ويقول.يلا يا وحش ابدا انت
اومال لهو دياب ويذهب بسرعه ويشير الي حسام التي ذهب خلفه وينظر ايهم الي الباب الرئيسي وينظر الي تميم ويقول.عايزين نخلص الموضوع بهدوء ومش عايزين خسارت كتير عايزين يناموا نومه حلوه بسرعه تمام
اومال لهو تميم ويضع ايهم علي وجهه قناع ويعطي الآخر الي تميم ويقول.اكيد في كاميرات مراقبه مش عايز حد يعرف احنا مين يلا
ينفخ تميم بقوه ويقول وهو يضع القناع علي وجهه.حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا عم
يبتسم ايهم ويذهب الي الباب بسرعه كبيره ويطلق طلقات عديده عليه ويضربه بقوة كبيرة بقدمه ليقع الباب علي الفور ويره الكثير من الحراس يوجودين في المكان ليبدا ان يطلق طلقاته بسرعه ومهاره شديده ومعه تميم التي اطلق النار بسرعه كبيره قبل ان احد منهم يستوعب الذي حدث وينهون عليهم بسرعه كبيره ينظر ايهم الي تميم ويبتسم ويقول.اكيد في تاني غير دول انجز عايزين نخلص قبل ما يخلص حركة غدر
اومال لهو تميم وهو يسب به وبالذي يجعله يفعله غصب عنه ويركضون بسرعه الي داخل ويضربون الطلقات بسرعه علي كل من يأتي امامهم
علي الناحيه الاخره قبل هذا الوقت بقليل يقف دياب أمام الباب الخلفي وهو يضع القناع وينظر الي الباب وينظر الي حسام ويقول.هنفضل واقفين كده كتير يا روح امك
حسام بغيظ شديد.وانا اعملك ايه مش انت اللي قولت هتستني لحد ما ايهم يبدا ونشوف اذا حد هيطل
قطع كلامه الباب التي فتح ليرفع دياب سلاحه ويطلق النار بسرعه كبيره علي التي خرج والذي كان يريد ان يهرب ويذهب الي الداخل ويشير الي حسام التي ذهب خلفه ويره كميه كبيره كانوا يخططون ماذا يفعلون بهذا التي هجم عليهم ليطلق دياب النيران عليهم بسرعه كبيره ومعه حسام وينهون عليهم جميعاً وينفخ حسام علي السلاح ويقول بغرور.هنفضل ابطالها لحد ما نبطلها
يبتسم دياب ببرود ويذهب الي داخل المكان لكي يره ماذا يوجد بهذا المكان الذي به كل هذه الكميات من الحراس
ينظر ايهم الي كمية المخدرات التي توجد في المكان ليرفع حاجبه فالمعلومات التي وصلت إليه بأن هذا المكان به اسلحه فقط ينظر الي تميم التي يتصدم من كمية المخدرات التي توجد وكان ايهم ان يتحدث لاكن يرون التي يخرج من خلفهم ويقول بغضب شديد وهو يرفع عليهم السلاح.نزل سلاحك منك لي يلا
ينظر ايهم الي تميم وينظر الي الرجل ويقول ببرود شديد.نزل انت سلاحك وسلم نفسك بهدوء
الرجل بغضب شديد وصوت عالي.وانتوا خليتوا فيها بهدوء محدش فيكم هيطلق عايش من هنا نزل سلاحك يلا
يبتسم ايهم ويرمي سلاحه علي الأرض ويرمي تميم سلاحه أيضاً وينظر ايهم الي الرجل ويقول.نزل انت كمان سلاحك وخلينا نتكلم زي ايي اتنين كبار
يضع الرجل اصباعه علي الزناد ويقول.ما احنا كده هنتكلم كلام كبار برضو
ويطلق الرجل رصاصه تجعل الصوت يضوي في المكان ويمسك ايهم سلاحه بسرعه كبيره وكان ان يطلق النار علي الرجل لاكن يتصدم بشدة وهو يره
تدخل الغرفه بعد ان ذهبت الي كارما وفعلت بها التي تريده فهي غاضبه منها ومن فعلتها معها وتحدث معها علي الذي سوف تفعله في ايهم بعد ان يأتي وهي تخاف بشدة من رد فعله التي لم تعرف تتوقعها تذهب الي السرير وتتسطح عليه وتنظر الي سطح الغرفه وتنهض تمسك هاتفها وتدق الي غزل التي تتنساها ترد عليها غزل التي لم تنام الي الآن من حزنها الشديد التي لم يذهب ام يمل منها تنظر الي الهاتف وتبتسم وتفتح عليها وتقول.يعني صاحيه لحد دلوقتي يا وتين
تبتسم وتين وتقول.طب انا وسهرنه علي شغل وانتي سهرنه ليه لحد دلوقتي يا ست غزل
تنظر غزل أمامها وتقول.مش جايلي نوم علشان كده سهرانه
تتسطح وتين مره اخرى وتقول.تاليا وماسه قولوا انك مرضتيش تقولي السبب اللي مخليكي زعلانه يا غزل
غزل.وايه اللي عارفك اني زعلانه انا جايه اقعد مع ملك يا وتين يعني لا زعلانه ولا حاجه من دي
وتين بغضب.الكلام ده تقولي لامك يا غزل مش ليا انا الوليه دي عمتلك ايه
تتنهد غزل بقوه فهي لا تخبي شئ عن وتين فهي صديقتها بشدة وتقول.تعالي بكره علي قصر السويسي انتي وحشاني اوي يا وتين تعالي عايزه اشوفك
تنظر وتين الي سطح الغرفه وتغلق عينيها بقوه وتقول.هتقوليلي علي السبب يا غزل
تبتسم غزل وتقول.وانا من امتي بخبي عليكي تعالي بجد وهاتي معاكي كوكو وسيلا
تفتح وتين عينيها وتقول.تمام يا غزل هاجي بكره ولو مقولتيش علي السبب هقتلك واخد البت سلينا اربيها انا
غزل بغيظ شديد.علي اساس انها مش تربيتك يا وتين دي البت كلها انتي وانا بكلمها بحس اني بكلم وتين مش بنتي خالص
تضحك وتين بخفه وتقول.وانتي تطولي يا بت إحمدي ربك ان بنتك شبهي
تبتسم غزل وتقول.طيب ياختي يلا بقي روحي وسيبني يمكن اعرف انام
تتنهد وتين بقوه وتقول.طيب يا غزل هانم انا كمان هروح انام باي
غزل بابتسامه.باي
تغلق وتين الهاتف وترمي بجانبها وتنظر الي سطح الغرفه وتتنهد بقوه كبيرة وتغلق عينيها وهي تتذكر دياب التي لم يذهب من عقلها تره بالذي يفتح الباب بقوة كبيرة لتفتح عينيها بسرعه وتنظر اليه تره يتميل وواضح عليه ان شرب كميه كبيره من الخمور لتنهض وتقول.باسل انت بتعمل ايه هنا
يغلق باسل الباب بعدم وعي ويذهب اليها ويمسك وجهها بين يده ويقول.انتي ليه مش بتحبني يا وتين انا واللهي بحبك اوي وعايزك معايا ممكن تخليكي معايا يا وتين خليكي علشان خاطري
تنظر اليه وتين وتبتعد عنه وتقول.باسل اطلع بره عيب اللي بتعمله ده انت سكران ومش شايف قدمك اطلع دلوقتي
يمسكها باسل بغضب شديد ويقول.لو مش هتكوني معايا بمزاجك هتكوني غصب عنك يا وتين انتي فاهمه
تغضب وتين منه بشدة وتقول.اطلع برررره يا حيوان وبطل الطريقه الهبله دي يلاااا اطلع
يمسك باسل ملابسها وكان ان يشقهم عليها لاكن تمسك وتين يده وتصفعه بقوه كبيرة وتقول بصوت عالي.لم نفسك يا زباله وقسمآبالله يا باسل لا اقول لايهم علي اللي عملته ده اطلللللع بررررررررررره
نهت كلامها بصراخ عالي ويبتسم باسل بعدم وعي ويقول.اقسملك انا بالله اني هندمك علي اللي عملتي ده يا وتين وهخلي اخوكي اللي فرحانه بي اوي كده يجي يترجاني علشان اتجوزك
لا تستوعب وتين حديثه لاكن تفهم بعد ان سطحها علي السرير وهو يكتف يدها بقوه كبيرة و..
