رواية هوس الكينج الفصل السابع 7 بقلم بيري الصياد
يدخل صقر هذه الغرفه سريعآ ويره الذي تتنفس بعنف وهي تنظر الي سطح الغرفه وعلي فمها جهاز التنفس ليذهب اليها وتنظر اليه هذه السيده وتمد يدها الي ليمسك صقر يدها وتحاول السيده ان تتحدث لاكن يصعب عليها هذا بشدة ليضغط علي يدها بخفه ويقول.اهدي يا حجه اهدي علشان تكوني كويسه اهدي وارتاحي شويه
تحاول السيده ان تتحدث وتقول بصوت متقطع.ح.ق.بن.تي.يا.صق.ر او عي تس يب ح ق بن تي او ع ي تس يب ح ق بن تب هس الك ع لي ه ي وم ال قي ام ه ي ا ابن ي م ش م س ام ح ك ل و س يب ح ق بن تي (حق بنتي يا صقر اوعي تسيب حق بنتي هسالك عليه يوم القيامة يا ابني مش مسامحك لو سبت حق بنتي)
ينظر اليها صقر ويقول وهو يمسح علي شعرها.حق بنتك واجب عليا واوعدك مش هرتاح غير لما اجيبوا اهدي واطمني حق بنتك في رقبتي مش هسيبه
تتنفس السيده بعنف وتضغط علي يد صقر بجميع قوتها وينظر صقر الي الطبيب ويقول بغضب.اعملها حاجه انت واقف كده ليه
ينظر اليه الطبيب وينظر الي السيده ويقول.انا مقدرش اعملها حاجه اكتر من كده يا صقر بيه كله في ايد ربنا
ينظر صقر الي السيده الذي تحاول ان تتنفس لتتحدث لاكن لم تستطيع لينفخ بقوه كبيره ويمسح علي رأسها ويقول.اهدي شويه يا حجه اهدي وخدي نفسك براحه اهدي
تمسك السيده يده بقوتها وتنفي برأسها وهي تريد التحدث لاكنها لم تستطيع وينظر اليها صقر ويحاول أن يجعلها تهدي لاكن لا يحدث هذا والسيده تنفي براسها ويري صقر يدها تنزل وتقع علي السرير لينظر اليها سريعا ويري عيونها تتثبت في الاعلي ولم تتحرك وتصفر الأجهزة لينظر صقر الي الطبيب الذي نفخ بقوه كبيرة ونفي برأسه الي صقر الذي نظر الي السيده ويرفع يده ويغلق عينيها وينظر اليها بعض الوقت ويذهب الي الخارج وهو يفكر بهذه السيده والذي حدث اليها والي ابنتها فماذا سوف يفعل صقر لكي يأخذ حق السيده وابنتها
تنزل علي الدرج وهي ترتدي

وتري والدتها تقف أمامها وتقول وهي تضع يدها على خصرها.ما لسه بدري يا هانم ايه النوم ده كله
تنظر اليها بتول وهي تستغرب طريقتها بشدة وتقول.مالك يا صابرين علي الصبح ايه الشغل ده
تتعدل صابرين في وقفتها وتقول.من هنا واريح مفيش غير الشغل ده يا قشطه انتي خربتي من طريقتي ومعاملتي الحلوه معاكي قولت اغير يمكن تتعدلي
تنظر اليها وتقول.ماشي يا صابرين براحتك اعملي اللي انتي عايزاه
وكانت ان تذهب لاكن تمسك صابرين يدها وتقول.انتي رايحه فين
تنفخ بتول بقوه وتقول.رايحه اشوف شغلي يا ماما في حاجه ولا ايه
تترك صابرين يدها وتقول.مفيش طلوع بره البيت انهارده يا بتول اتصرفي واتصلي علي دنيا وهي تقف مكانك انهارده
بتول بغضب مكتوم.وليه يعني كل ده يا ماما
صابرين بحزم.اطلعي علي اوضتك او شوفي نفسك هتعملي ايه بس مفيش طلوع من البيت انهارده يا بتول وده كلامي الأخير
بتول بغضب.وده ليه ولا هو شغل تحكمات وخلاص انا رايحه شغلي يا ماما ولما تلاقي سبب مقنع يخليني افضل في البيت ابقي اقعد سلام
نهت حديثها وكانت ان تذهب الي الخارج لاكن تقول صابرين بصوت عالي.قولت اقعدي انهارده في البيت يا بتول في ناس جايه ومينفعش تكوني بره وهما موجودين عيب كده
تنظر اليها بتول وتقول بلامبلاء وهي تذهب الي الخارج.مش فاضيه للناس دي واكيد محدش هيجي عليه القيمه ولا يخليني استني هخلص شغلي اهم من ده كله
وتذهب الي الخارج وتنظر صابرين خلفها بغضب وتنظر أمامها وتقول.والله لا اجوزك يا بتول ويا انا يا انتي وروحمة ابوكي لا اخليكي تتجوزي وتبعدي عن اللي اسمه صقر ده خالص يا بت بطني
نهت حديثها وهي تفكر في الذي تريد تفعله لكي تزوج بتول لترتاح بعيد عن صقر فهل سوف تنجح خطة صابرين ام ماذا سوف يحدث
سما سما انتي يا بت چومي يلا.كان هذا صوت زوج هذه الفتاة الذي فتحت عينيها ونظرت اليه وتنظر الي حالها ترها تتسطح دون ملابس ولا يسترها سوا الشرشف وجسدها يالمها بشدة من الذي فعله بها هذا الزوج لتنظر اليه وتقول.في حاجه يا فادي
فادي وهو يذهب الي المراء.چومي علشان نروح للدكتوره تشوفك
تستغرب سما بشدة وتنهض وتشعر بجسدها يالمها بشدة لتتاوه بوجع وتقول.ليه الدكتوره يا فادي
فادي وهو ينظر اليها من المراء.علشان نشوف موضوع الخلفه ده انا عايز عيال ومش هصبر عليكي كتير يلا چومي
تنظر اليه سما وتبلغ غصه كانت تخنقها وهي تنظر الي زوجها وتنظر أمامها وهي تتذكر شئ وتنظر الي فادي وتقول.لسه بدري علي الموضوع ده يا فادي احنا لسه مكملناش سنتين جواز وانا مش عايزه اخلف دلوقتي لس
قطع حديثها فادي الذي نظر اليها بغضب اعمي ويذهب يقف امامها ويصفعها بجميع قوته ويمسكها من شعرها بقوه وعنف ويقول بغضب شديد.مش عايزه تخلفي علشان تتطلقي مني وميكونش في حاجه تمنعك للرجوعك لل$$$$ بتاعك صح مش عايزه حاجه تقف في وشك يا $$$$ عايزه تطلقي مني وتروحي لي صح اتكلمي يا فاچر
تنزل دموع سما بغزارة شديده وتقول.مش عايزه ارجع ولا قولت حاجه ولا اتكلمت يا فادي سيبني وارحمني وحيات اغلي حاجه عندك ارحمني وكفايه كده سيبني
فادي بغضب اعمي وهو يهزها من شعرها بعنف.مش عايزه تخلفي مني علشان ترجعي لاسد يا سما عايزه تسيبني علشانه عايزه تروحي لحبيب الچلب بتاعك مش اكده اتكلمي والا ورب العرش ادفنك مكانك اتكلمي يا بت ال$$$$$
نهي حديثه بصراخ وغضب شديد وتبكي سما وتقول بصراخ ودموع.قولت كفايه يا فادي انا مراتك مينفعش تعمل معايا كده ارحمني حرام عليك تعمل فيا كده كفايه انا مش قصدي ولا بفكر في كل ده
نهت حديثها وهي تحاول ان تنزع يده من عليها وينظر اليها فادي ويتركها ويقول.غوري البسي علشان هنروح للدكتوره علشان تحملي وخلينا نشوف كلام مين اللي هيمشي فينا يا سما
تنظر اليه سما وتنهض وتلف عليها الشرشف وتذهب تأخذ ملابس اليها وتذهب الي الحمام لكي لا تفعل مشاكل معه اكثر من ذلك فهي لم تتحمل كلمه اخره منه بالفعل وينظر خلفها فادي ويقول بجنون وغضب عارم في داخله.والله ما هخلي حد يتهني بيكي غيري يا سما مش هخليكي تكوني لحد تاني بعدي هقتلك قبل ما تكوني لغيري يا بت عمتي
نهي حديثه ويجلس علي السرير وهو يفكر بهذا الحديث وتخرج سما بعد قليل وهي ترتدي

وينظر اليها فادي ويقول.يلا اخلصي عايزين نمشي
تنظر اليه سما وتشعر باشمزاز شديد منه ومن حالها بأنها تزوجت هذا الراجل لاكنها لم تظهر هذا فقط بداخلها فهي لم تسيطيع ان تفعل سوا هذا وتذهب امام المراه وتضع (الطرحه) علي رأسها وتلفها جيد وتنظر الي فادي الذي مسك يدها وسحبها معه الي الخارج وينزل بها الي الأسفل ويرون اسد ووالدة سما يجلسون علي طاولة الطعام وتنظر سما الي اسد وتنظر بعيد سريعآ قبل ان يرها فادي وتقول والدة سما وهي تنظر إليهم.يلا يا سما انتي وچوزك الوكل چاهز تعالوا
ينظر فادي الي أسد الذي يشرف من العصير الذي بيده بلامبلاء وبرود متصنع وينظر الي سما ويقول.لا يا مرات عمي مش فاضين دلوجتي بعد ما نرچع نبجي ناكل
وكان ان يذهب لاكن تقول زوجة عمه باستغراب.ليه رايحين وين اكده
ينظر اليها فادي ويقول.رايحين للدكتوره علشان تكشف علي سما علشان موضوع الخلفه عايزين نجيب حتت عيل يملي علينا البيت
نهي حديثه وهو ينظر الي اسد الذي ثبت نظره أمامه ويضغط علي الكأس بقوه كبيرة وتقلب عيونه وتبقي باللون الأحمر وهو يفكر بهذا الشئ وتنظر اليه سما وهي تشعر بقبضة قويه علي قلبها ويضغط فادي علي يدها بقوه كبيرة لتتألم بشدة وتنظر اليه سريعآ وتنظر الي الأرض بخوف منه وينظر فادي الي أسد ويقول.عن اذنك يا مرات عمي
نهي حديثه ويسحب سما ويذهب الي الخارج وتتفجر هذه الكأس بقوه كبيرة من ان خرجت سما مع فادي وتسمع سما صوت تكسير الكأس وتتنفزع بشدة وتنظر الي فادي الذي غضب بشدة وادخلها السياره وركب بجانبها وصفعها بجميع قوته ليخبط رأسها في الزجاج ويقول فادي وهو يمسكها بقوه كبيرة من ذراعها.ايه مالك يا $$$$ چلبك وچعاك اوي علي حبيب الچلب بتاعك
تنظر اليه سما وتنزل دموعها بغزارة شديده وتقول بصوت يكاد يخرج.عمري ما هسمحك علي اللي انا في بسببك يا فادي
ينظر اليها فادي بغضب اعمي ويقود السياره بسرعه كبيره وتنظر اليه سما وتضع رأسها علي الزجاج وهي تنظر أمامها وقلبها يدق بعنف شديد من الذي بها ولا تستطيع ان تظهره من خوفها الشديد فماذا سوف يحدث بعد
في داخل المنزل بعد ان خرجت سما مع فادي ينظر خلفهم اسد وينهض ويرمي الكرسي الذي يجلس عليه ويصعد الي الاعلي ويده تنزف بشدة وزوجة عمه تقول.اسد اسد تعال يا ولدي تشوف اللي في يدك اسد
لا يرد عليها اسد ويذهب الي غرفة الجد ويفتح الباب بعنف وقوة شديد وينظر اليه الجد الذي يتسطح علي السرير ويذهب اليه اسد ويقول بصوت عالي والوجع يظهر بصوته.ليه عملت فيا كده يا جدي ليه تخليني اعيش في الوجع ده كله انا عملتلك ايه علشان تخليني اعيش بطريقه دي لا رحمتني وخلتها ليا ولا راحمني دلوقتي ومخليني اغور من الزفت ده لييييييييه عملتتتتتتت فيييييا كددددده ليييييه يااااااااا جددددددي لييييييييه
ينظر اليه الجد وهو يشعر بالوجع الشديد الذي يوجد بداخل هذا الشاب الآن لم يتحدث يريد ان يجعله يخرج الوجع الذي بداخله وينظر اليه اسد ويجلس بجانبه ويضع رأسه بين يده وهو يضغط علي خصلاته بقوه وعنف شديد ويقول.اللي عملته معايا ميتغفرش يا جدي انت اللي خلتني اعيش في النار اللي انا فيها ياريتك كنت قتلتني قبل ما تجوزها لغيري يا جدي ياريتك كنت رحمتني بدل ما تعمل فيا كل ده
تنزل دمعه بوجع وحرقه شديده من اسد وينظر الي الجد الذي وضع يده على كتفه وقال بحده وفخر شديد.مش ولدي اللي تنزل منه دمعه علي واحده ست يا اسد مش ابن (الرواي) اللي يبكي على بت مين ما كانت يا ولدي
يبتسم اسد بوجع شديد ويقول.عمرك ما فهمت وجعي ولا هتفهمه يا منصور بيه طول عمرك مش يتفكر فيا ونهيتها معايا بانك روحت جوزت البت اللي اتمنها من الدنيا ولمين لاخويا علشان تحرق قلبي عليها طول ما انا عايش وبتنفس
يغلق منصور عينيه وينظر اليه ويقول.هي معيزكش يا ولدي هي بنفسها چات چدامي اهنا وجالتلي (وقالتلي) عايزه تتچوز فادي عايزني اعمل ايه بعد كلامها
ينهض اسد ويقول بصوت عالي.تسيبني اغور من المكان ده يا جدي انا مش هرتاح في البيت ده هي اختارت تتجوز اخويا وانت سمعت اختارها وانا اختارت ابعد عن البلد يبقي تسمع كلامي سابوني اعمل اللي انا عايزو والا ورحمة الميت والحيه لا اعمل اللي ميخترش علي بال حد يا منصور يا راوي
نهي حديثه ويذهب الي الخارج وينظر خلفه منصور وينظر الي سطح الغرفه ويقول في داخله.ربنا يهديك ويصلح حالك يا اسد يا ولدي
تخرج من الشقة الخاصه بها وتنزل علي الدرج وهي تلعب بالهاتف وترسل الي إيهاب لكي تري اذا الذي يخططون اليه نجح ام ماذا وتنزل الي شقة الجد ووالدة صقر وكانت ان تدخل الشقة لاكن تسمع الذي تقول.زي ما بقولك كده يا بت يا حنين الوليه اللي اسمها صابرين عايزه تجوز البت اللي حيلتي لا وقاعده ترزع وتقلب في البيت علشان العريس اللي جاي بالليل والبت قشطه متعرفش اللي الوليه امها بتخطط لي تخيلي هتعمل ايه لما تعرف
تفكر قليلا حنين وتقول وهي تنظر الي موده الذي قالت هذا الحديث.يمكن تعمل من فخادها بانيه او مثلاً تقطعها قطع صغيره اوي وتشوحها ببصله وفلفله تخيلي هيطلع طمعها حلو ولا لا
تضربها موده علي كتفها وتقول بغيظ شديد.انتي مش بتفكري غير في الأكل يا حنين في ايه يا بت ما تتعدلي وتشغلي دماغك دي في حاجه تانيه
حنين بغيظ أشد.ايوه انتي عايزيني اعمل ايه يا موده امك وليه مجنونه واحنا عارفنيها وقشطه اجن منها انتي المفروض تجيبي فشار وتقعدي تتفجري علي اللي هيحصل بينهم احسن ما تقعدي تفكري وتسبقي الأحداث كده
تنظر اليها موده بحقد وغضب طفوليه وتقول.ولما اقتلك دلوقتي تتحسبي عليا بنيادمه واخوكي يدخلني السجن ويعذبني برغم ان المفروض يشكرني علي الجميل اللي عملته في وريحته منك خالص
تبلع حنين ريقها وتضع يدها على كتف موده وتقول.لا قلبك ابيض يا واده انتي الخير والبركه خلي خلقك استرتش اومل وبعدين يا بت انتي المفروض تفكري بايجابيه شويه
تنظر اليها موده وتقول بغيظ.الوليه هتقتل البت او البت هتقتل الوليه ايه الإيجابي في الموضوع ياللي تتشكي في جنبك
تفكر حنين قليلا وتبتسم بفخر وتقول.علشان تعرفي انك حماره وانك من غيري متسويش بصله اسمعي يا بقره الايجابي في الموضوع
تسمع موده بانتباه شديد وتقول.قولي
تبتسم حنين وتقول.لما اختك يجيلها عريس هيجيب معاه تورته وجاتوه وهناكل وهننبسط كلنا يا بت
يالهووووووووووووووووي.كانت هذه صرخت موده باعلي صوتها بعد ان سمعت حديث هذه الفتاه وتقول موده بغضب شديد.انتي مفيش حاجه بتفكري فيها غير كرشك يا حنين ما تفكري معايا شويه يا بت وسيبك من بطنك شويه الله
تغضب حنين بشده وتقول.اتصدقي اني غلطانه علشان معبره واحده زيك يا موده وبتكلم معاكي في الصح يا هبله انتي المفروض تفرحي باختك علشان بتجيبلك عرسان تأكلي من وارهم جاتوا طب والله انا اتمني ان يكون ليا اخت علشان كل ما يجي في نفسي القي حاجه حلوه اكلوها وناس جديده تنسلي معاهم
موده بغيظ شديد.ناس جديده تتسلي معاهم ولا تأكلي معاهم علشان انتي مبتفكريش غير في كرشك وفي ازاي تملي انا واحده غلطانه اني جايه ليكي غوري يا شيخه بتخلي الواحد يطلع عن شعوره مش جايلك تاني بوشك الفقري ده
نهت حديثها وتذهب الي الخارج لتعود رنا سريعا الي الاعلي بعد ان كانت تستمع للحديثهم وتقول حنين بصوت عالي وهي تركض خلف موده خارج المنزل.خدي يا موده اسمعيني بس جايبلك فكره تانيه واحسن من دي يا بت خدي
تنظر رنا خلفهم وتنظر أمامها وتقفذ من الفرحه وترقص وتقول وهي تنظر امامها.واخيرآ بتول هتتجوز وتغور بعيد عني وعن صقر معقول حلمي هيتحقق في اني اخلص من وش بتول خالص
نهت حديثها وهي تنظر امامها تفكر بشئ لتدق الي ايهاب سريعاً ويفتح عليها ايهاب لتقول سريعاً قبل ان يتحدث.ايهاب الغي كل حاجه دلوقتي متعملش حاجه من اللي قولت عليها يا ايهاب فاهم
ينظر ايهاب أمامه وهو يستغرب بشده ويقول.في ايه يا رنا ايه اللي حصل
تسرد عليه رنا الذي اسمعت إليه الآن لينفخ ايهاب بقوه ويقول.وانتي ايه اللي يضمنلك انها هتتجوز فعلاً كلنا عارفين بتول عنيده ازاي عمرها ما هتقبل بكلام امها بالسهوله دي
تفكر رنا قليلاً وتقول.ومتنساش ان صابرين مش عايزه صقر يقرب من بنتها وهتعمل كل حاجه علشان ده وهتقف في وش بتول وده اللي احنا عايزينه الغي كل حاجه دلوقتي واستني لحد ما نشوف بتول هتعمل ايه يا ايهاب علشان خاطري سيب بتول تتجوز علشان تبعد عن صقر انا عايزها تمشي من هنا خالص وصقر ميعرفش يعملها حاجه وده مش هيحصل غير لما تتجوز
ينفخ ايهاب بقوه كبيره ويقول.ماشي يا رنا هصبر لحد بكره تتصلي بيا تقوليلي ايه اللي حصل علشان اشوف اذا اكمل اللي اتفقنا عليه ولا لا سلام دلوقتي
وكان ان يغلق الهاتف لاكن تقول رنا سريعاً.ايهاب خليك مع صقر وحاول تشغلوا بايي حاجه انهارده مش عايزه يرجع البيت ولا يعرف باللي بيحصل هنا هو ممكن يجي ويلغي كل ده وانا مش عايزه يعمل كده
ايهاب بنفاذ صبر.اعملها ازاي دي يا رنا صقر مش بيطقني أصلا وهو مش في القسم دلوقتي وطالما مجاش لحد دلوقتي يبقي مش جاي انهارده
رنا بغضب شديد.لا هو طالع من الصبح واكيد جايلك يا ايهاب اتصرف وخل
قطع حديثها ايهاب الذي غلق الهاتف في وجهها لتنظر رنا الي الهاتف وتقول بحقد شديد.والله لا اربيكم كلكم بس اصبروا عليا وحتي انت يا ايهاب اخد منك اللي انا عايزه بس وبعدها هعرفك مين هي رنا السيوفي اصبر عليا بس
نهت حديثها وهي تخطط لعدة اشياء سوف تجعلها تكون كما تريد وتكون الحكمه في كل شئ وتنظر أمامها بغرور شديد وهي تفكر بأنها زوجة الكينج ولا احد يستطيع ان يقف أمامها لأجل صقر وهذا يكفيها بشده
يدخل المكتب وهو يمسك ملف في يده ويضع الملف علي الطاوله وينظر اليه وهو يري المعلومات الذي توجد وينظر أمامه ويفكر قليلاً ويسحب الكرسي يجلس عليه وينظر الي الملف بدقه شديده ويري بالذي يدخل وينظر اليه ويقول.سمعت ان ام البنت ماتت
ينظر اليه صقر وينظر الي الملف ويقول.ايهاب تطلع دلوقتي من هنا ومتخلنيش اشوف وش امك هنا تاني يلا وريني عرض اكتافك وريحني من وشك
يذهب ايهاب ويجلس علي الكرسي ويقول بهدوء.انا ممكن اساعدك في اللي انت عايزو يا صقر متنساش اني ظابط هنا برضو
ينظر اليه صقر ويقول بسخريه.طب اظبط نفسك كويس يا حضرة الظابط وغور من قدمي علشان مزعلكيش وازعل اللي باقيلك عليك
يغضب ايهاب وينهض ويقول بغضب شديد.اتصدق ان انا غلطان اني قولت اجي واساعدك يا صقر انت واحد مينفعش معاه الكلام
يضرب صقر الطاولة بقوه كبيرة ويقول بصوت هز اركان الغرفه.لم نفسك يا ابن الكلب صوتك ميعلاش قدمي وانا مجتش قولتلك تعال ساعدني روح ساعد نفسك الأول انت مش نافع في حاجه يا زباله غور من وشي
ينظر اليه ايهاب ويذهب الي الخارج وهو يغضب بشده من هذا الكينج وينظر خلفه صقر وينظر أمامه ويمسك هذا الملف وينظر اليه ويري هاتفه يدق لينظر اليه يري هلال ليرمي الهاتف علي الطاولة ويعود ينظر الي الملف ويعود يدق هلال ليغلق صقر الهاتف في وجهه ويعود ينظر الي الملف ويري برقم والدته يدق ليظن بأن يوجد شئ ليمسك الهاتف ويرد عليها ويسمع الذي يقول.يعني مش راضي ترد عليا يا صقر
ينفخ صقر بقوه وهو يندم ان رد الآن ويقول.عندي شغل مهم في حاجه ولا ايه
يبتسم هلال وهو يعرف بأن صقر لا يريد ان يتحدث معه ويقول ببرود.في موضوع عايز اتكلم في معاك يا صقر
يعرف صقر الذي يريد يتحدث به هلال علي الفور ليقول ببرود أشد.مش فاضي دلوقتي يا هلال باشا سلام
وكان ان يغلق لاكن يقول هلال بغضب.اومل هتكون فاضي امتي يا صقر قولتلك عايز حفيد وانت بتبعد رنا عنك ومش بتقرب منها تقدر تقولي هتجيب عيال ازاي كده
صقر بغضب أشد.مش رنا اللي هتكون ام ولادي يا هلال قولتلك وهرجع اقولها تاني حفيدتك مش هي اللي هتكون أم لولادي خلتني اتجوزها مش هتخليني اخلف منها
هلال بغضب وقوة.لا هتخلف منها يا صقر علشان مفيش غير رنا مراتك ومش هيكون غيرها ومعندكش خيار تاني رنا هي مراتك وام ولادك غيرها مفيش يا كينج
يبتسم صقر ببرود ويقول.حاجه تانيه يا هلال بيه
هلال بصرمه شديده.معاك من هنا لسنه واحده ويكون حفيدي بين ايدي يا صقر ولو ده محلصش هعمل حاجه هتزعلك اوي سلام يا كينج
نهي حديثه ويغلق الخط علي الفور وينظر صقر أمامه ويعلم عن ماذا يتحدث علي الفور ليرمي الهاتف في الحائط علي الفور ويقول بصوت عالي.يحرقكم كلكم يا شيخ عيله بت وسخه كلكم
نهي حديثه وهو يغضب بشده من هذا الجد وحديثه اليه الآن وينظر أمامه وهو يفكر بكل شئ وبكل خطوه يريد ان يفعلها الآن فماذا سوف يفعل الكينج وهل سوف تكون رنا والدة اولاده ام ماذا سوف يحدث بعد
كانت تتسطح علي السرير امام هذه الطبيبه الذي تكشف بطنها وتفعل اليها الأشياء المطلوبه للفحص تنظر الي فادي الذي يجلس على الكرسي بعيد عنهم قليلا وتنظر الطبيبه الي سما وتقول.حضرتك بتاخدي ايي وسيله للمنع الحمل
يدق قلب هذه الفتاه بخوف شديد وتنظر الي فادي الذي استغرب سؤال الطبيبه وتنظر سما الي الطبيبه وتقول بتوتر تحاول تخفي.لا انا مبروحش لدكاتره اصلا ومش باخد حاجه
تنظر اليها الطبيبه وتشك بها وتميل برأسها بخفه وتنهي من الذي تفعله وتنهض وتنهض سما هي الاخره وتعدل ملابسها وهي تترعب من ان يعلم فادي ما تفعله وتذهب الطبيبه وتجلس علي الكرسي ويقول فادي وهو ينظر اليها.ايه اللي مانعها تخلف لحد دلوجتي
تنظر الطبيبه الي سما وتنظر الي فادي وتقول.هي مفهاش حاجه تمنعها من الخلفه ممكن مسألة وقت او حضرتك عن
قطع حديثها فادي الذي نهض سريعآ وقال بصوت عالي.انت هتچولي ايه يا بت انتي
تنظر اليه الطبيبه وهي حقا تخاف من هذا الشاب فهي تعلم من هي عائلته وماذا يستطيعون ان يفعلون وتقول.مرات حضرتك سليمه ومعندهاش مشاكل في الخلفه يا فادي بيه هو بس مجرد وقت وان شاء الله هتحمل عادي بس نصبر ونحافظ علي صحتها مش اكتر
ينظر فادي الي سما وينظر الي الطبيبه ويقول.شوفي حل انا عايز عيال بسرعه
تفهم سما لماذا يريد فادي اطفال الآن وتغلق عينيها وتنزل دموعها لتمسحهم سريعآ وتقول الطبيبه.هكتبها علي منشط وهي تاخدو بانتظام وان شاء الله خير
تنظر اليها سما سريعآ وهي لم تتوقع ردها هذا وينظر اليها فادي وينظر الي الطبيبه ويقول.اخلصي اكتبي
اومالت لهو الطبيبه وتكتب علي الورقه اسم هذا المنشط وياخذ فادي الورقه ويذهب الي الخارج وتنظر سما الي الطبيبه وتذهب خلفه وتري يذهب الي السياره لتذهب خلفه وتركب بجانبه وهي تري غاضب بشدة وينظر اليها ويقول بغضب شديد.هچيبلك المنشط ده تاخدي كل يوم مفيش يوم يتفوت لحد ما تحملي فاهمه
اومالت لهو سما وهي تضع راسها علي الزجاج وتفكر في الذي تريد تفعله الآن وينظر اليها فادي ويقود السياره سريعآ لكي يأتي بهذا الدواء ويذهب الي المنزل
تدخل المنزل وترمي المفتاح علي الطاوله وتنظر حولها لا تره احد وكانت ان تذهب الي الاعلي لاكن تسمع الذي تقول.جهزي نفسك كويس انهارده يا قشطه
تلف بتول وتنظر الي والدتها باستغراب وتقول.ليه يعني في حاجه ولا ايه
قالت هذا وهي لم ترتاح الي نبرة والدتها الذي قالت.في عريس جايلك انهارده
تتصدم بتول بشدة وتقول بغضب.ومين قالك تجيبي العريس ده يا ماما
صابرين بتحذير شديد.صوتك يا بتول ومتنسيش اني امك
بتول بغضب شديد تحاول تكتمه بداخلها.وهو علشان امي ده يديكي الحق انك تتحكمي في حياتي يا ماما
صابرين بغضب هي الاخره.اومل عايزه مين اللي يتحكم في حياتك يا ست بتول عايزه صقر هو اللي يكون المحكم فيكي وفي حياتك
تصرخ بتول باعلي صوتها وهي تقول.لا انتي ولا صقر محدش فيكم يتحكم فيا ولا في حياتي يا ماما انا واحده حره اعمل اللي انا عايزه في حياتي وانا مش عايزه اتجوز دلوقتي يوم ما احب هقولك غير كده معنديش اتصلي الغي كل حاجه بقي
نهت حديثها وتذهب الي الاعلي لتنظر خلفها صابرين وتذهب الي الاعلي وهي تصمم علي قرارها ولم تفعل سوا وتري بتول تفتح الباب وكانت ان تغلقه لاكن تمسكه صابرين وتدفشه وتدخل الغرفه خلف بتول وهي تقول.وانا خدت قراري الاخير يا بتول انا مش هستني لحد ما تكبري اكتر من كده انتي مش صغيره علشان تقولي مش عايزه انتي خلاص كبرتي هتقعدي مع العريس ده وبعدها تقراري اذا ارتاحتي او لا وده الكلام النهائي
تنظر بتول الي والدتها وتقول بغضب.انتي ليه مش فاهمني يا ماما انا مش عايزه ولا هتجوز دلوقتي انا مش عايزه كل ده ولا هقعد ولا هشوف حد ارحميني شويه بقي
وكانت ان تذهب لاكن تمسكها صابرين من ذراعها وتقول بغضب شديد.مش عايزه تقعدي علشان خايفه من صقر يا بت بطني معقول بقيتي واحده جبانه لدرجة دي
تحاول بتول ان تهدي قليلاً وتقول.مش خايفه ولا عمري هخاف من حد يا ماما انا بس مش مستعده لخطوة زي دي دلوقتي ولما اكون مستعده هاجي وهقولك يا ماما انا عايزه اتجوز بس دلوقتي لا مش هقدر افهميني
تتركها والدتها وتقول وهي تتجاهل حديثها.واضح انك فعلا خايفه من صقر يا بتول ولو انتي خايفه انا لا ولو كنتي نسيتي انا منستش يا قشطه صقر ده راح اتجوز وعاش حياته بعيد عنك يعني حتي لو هو وانتي عايزين انا مش هخليكم لبعض تاني صقر طالما شاف حياته بعيد عن بنتي مش هخلي يحلم بيها حتي خلي عندك شويه كرامه واتخلي عن حبك لصقر وافتكري انه سابك علشان يتجوز بنت عمه اوعي تنسي النقطه دي وافتكري كويس
تنظر اليها بتول وقلبها يتفتت من قسوة حديثها عليها وتنظر اليها صابرين وتنزل دموعها بحزن شديد لتضمها بقوه كبيرة وتغلق بتول عينيها بقوه وتقول صابرين.انا اسفه يا بتول اسفه يا بنتي بس انا مش عايزه غير مصلحتك وغير اني اشوفك سعيده وطول ما انتي حاطه صقر في دماغك مش هتكوني سعيده يا بنتي اسمعي مني علشان خاطري ورحمة ابوكي اسمعي مني ووفقي علي العريس ده واقفي قدام صقر وخلي يعرف انه خسرك لو لمره واحده بس
تنظر بتول أمامها وتمسح هذه الدمعه الذي نزلت منها بحرقه شديده وتقول.وانا موفقه يا ماما
تبتسم صابرين بفرحه شديده وتبتعد عنها وتقول.احسن قرار تاخدي في حياتك يا بتول تعالي نختار اللي هتلبسي علشان تقبلي الناس بي
تذهب بتول الي السرير وتتسطح عليه وتقول.اختاري انتي انا تعبانه وعايزه انام شويه شوفي ايه المناسب وحطي عندك وانا هلبسه
اومالت لها صابرين وهي لا تريد ان تضغط عليها اكتر وتذهب الي الخزنه وتنظر اليها بتول وتره فرحتها بعينها لتنظر الي سطح الغرفه وتقول في داخلها.مش هخليك تحرم امي من الفرحه دي يا صقر انا لازم اعمل كده علشانها وعلشان هي دي الطريقة الوحيدة اللي هتطلقني بيها
نهت حديثها وتبتسم وقلبها يتفتت ويدق بعنف شديد من هذه الفكرة لكنها سوف تفعلها لكي ترتاح من صقر ووجعها منه فهل سوف يحدث ما تخطط اليه هذه الفتاة ووالدتها ام ماذا سوف يحدث
كانت تجلس علي السرير وهي تأكل من هذه الصنيه الذي اتات بها من الأسفل وتنظر الي موده وتقول.ما تيجي تاكلي يا بت
موده وهي تلعب بالهاتف.كلي انتي ياختي مش جعانه احشري انتي وياريت تسكتي علشان لو خسرت هولع فيكي
تلوح حنين بيدها بلامبلاء وتقول.انتي حره يا رب تخسري يا موده يا بت صابرين يا رب
تلعب موده ولا تتحدث وتاكل حنين ويأتي بعقلها شئ لتصرخ.عااااااااااااااااااااا
وتخسر موده علي الفور لتنظر الي حنين وتقول بغضب طفوليه.انتي هبله يا بت خسرت بسببك يا بقره انتي
تمسك حنين يدها وتقول.احنا ازاي نسينا المصيبه دي يا موده
تنظر اليها موده وتقول بغضب.مفيش مصيبه اكبر من اني خسرت يا حيوانه
تضربها حنين علي رأسها وتقول.لا في صقر يا موده صقر هيعمل ايه لو عرف بموضوع العريس اللي جاي لاختك ده
تنظر اليها موده بصدمه وهي قد تناست هذا بالفعل وتبلع ريقها بصعوبه وكانت ان تتحدث لاكن يسمعون جرس الباب يدق لينظرون الي بعض بصدمه ويسمعون صوت صابرين وهي تقول.تعالوا يا بنات يلا بسرعه واحده منكم تنزل تفتح
ينهضون حنين وموده سريعآ وتقول موده.انزلي افتحي انتي يا حنين يلا
قالت هذا وهي تدفش حنين الي الخارج لاكن تمسكها حنين وتقول وهي تدفشها.لا روحي انتي البيت ده بيتك انا مينفعش افتح لحد عيب كده انزلي انتي
تمسكها موده وتقول بغضب.دلوقتي عيب انزلي يا حنين افتحي يلا عيب الناس تقف كده
حنين بغضب وخوف من صقر هي الاخره.والله ما نازله يا موده انزلي انتي يلا
كانت موده ان تتحدث لاكن يسمعون صرخ صابرين باسمهم ليركضون الي الخارج سريعآ وهم يخافون بشدة من صقر والذي سوف يفعله بهم ويرون صابرين أمامهم وتنظر اليهم وتقول بغضب.انتوا كنتوا فين كل ده
تبلع موده ريقها وتقول.ولا حاجه انزلي افتحي انتي يا ماما
تنظر اليها صابرين وتقول وهي تنزل الي الأسفل.والله عيب اللي انتوا في ده ياللي متربتوش
تضرب حنين علي وجهها وتقول بحسره.والله صقر لا يقتلنا كلنا لو عرف بالكلام ده يا خسارة شبابك اللي راح هدر من وار صابرين وبنتها يا حنين يا خسارة العمر اللي محستش بي ياختتتتتتتتتي
نهت حديثها وهي تصرخ بخفه وتتحسر علي حالها وتنظر اليها موده وتجلس علي الأرض وتربع وتقول.صقر هيعملنا شاروما يا حنين ياختي صق
قطع حديثها حنين الذي قالت بجوع.الله شاروما انا عايزه اكلوا شاروما يا موده جعانه اوي
تنظر اليها موده بعدم تصديق وتنهض تمسكها من شعرها وتقول.احنا في ايه ولا ايه يا حيوانه انتي صقر هيقتلنا وا
قطع حديثها صابرين الذي قالت.موده حنين انزلوا يلا
ينظرون الفتيات الي بعض ويعملون نبرة صابرين الغاضبه بشدة ليركضون الي الأسفل ويرون شاب يجلس مع والديه وتنظر موده الي الشاب وتبتسم وتقول بهمس الي حنين.صقر هيعمل في ايه لو عرف
تنغزها حنين بأنها تصمت وتصمت موده بالفعل وتقول صابرين.تعالوا سلموا علي منتصر واهله يا بنات
اومالوا اليها الفتيات ويذهبون يفعلون كما قالت وهم يفكرون برد فعل صقر ويتمنون ان لا يعلم لكل هذا الذي يحدث الآن
كان يجلس صقر مع مجموعة من الشباب وهم يتحدثون عن هذه القضيه ويردون ان يحلونها وينفخ صقر دخان هذه السيجاره في الأعلي وهو يفكر بعمق شديد ويقطع تفكيره صوت هاتفه الذي يدق لينظر اليه ويره شاب في هذه الحاره ليستغرب مكالمته اليه الآن ويأخذ نفس من السيجاره وينظر الي الشباب الذي يجلسون معه ويمسك الهاتف ويرد علي هذا الشاب الذي قال.في ناس في بيت الحاج محمد الراوي يا كينج وتقريبا كده والله اعلم انه عريس لبنت الراوي
ينظر صقر أمامه ويخرج الدخان من انفه وفمه و
