رواية ذئاب من نار الفصل الخامس 5 بقلم بيري الصياد
الفصل الخامس من ذئاب من نار
بقلم بيري الصياد
_______________________________
يصل الي البرج العالي ويرها تقف علي السور وكانت ان ترمي حالها لاكن يسحبها بسرعه كبيره اليه لتقع بين الاحضانه ويتنفس بقوه وراحه بأنه الحق بها قبل ان تفعل شيئا ويخرجها من الاحضانه ويقول بغضب شديد.ايه الهبل ده يا رؤي انتي مش هتكبري خالص كده
تنظر اليه رؤي وتنزل دموعها بتصنع وتقول.انت السبب يا ايهم انت اللي مش عايز تكون معايا وانا مش هقدر اعيش من غيرك
ايهم بصوت عالي وهو يمسكها بقوه كبيرة من ذراعها.قدرتي زمان وروحتي اتجوزتي يا رؤي ولا فرقت معاكي متجيش دلوقتي تقولي مش هعرف اعيش علشان هتبقي كدابه
رؤي بغضب شديد.انت السبب يا ايهم انت اللي اختارت شغلك عليا وانا قولتك مليون مره تعال اطلب ايدي من بابا بس انت اللي صممت انك تخلص المهمه اللي كانت عندك
يهزها ايهم بغضب عارم ويقول بصوت افزعها بشدة.كنت عايز اخلص المهمه دي علشان اكون معاكي لحد ما نتجوز يا رؤي مكنتش عايز اطلب ايدك وبعدها اسيبك ويا عالم هعيش وهكمل معاكي ولا هموت وتكوني النحس اللي دخل حياتي والسبب في موتي في نظر الكل قولتك اصبري بس الشهر ده يا رؤي بس انتي بسبب انانيتك روحتي اتجوزتي وبدل ما ارجع انا اتجوزك رجعت لقيت الهانم مع جوزها خلاص
تمسك رؤي وجهه بين يدها وتقول.حسيت انك بتحب شغلك اكتر مني يا ايهم وانك هتختار شغلك طول العمر عليا وانا محبتش كده وجاه هو ووفقت عليه علشان بس اغيظك بس الموضوع كبر معايا و
قطع كلامها ايهم التي قال بسخريه ووقحه شديدة.الموضوع كبر معاكي لدرجة انك وصلتي علي سريره وداخل عليكي وانتي مش حاسه بنفسك يا رؤي هانم مش كده
تنظر اليه رؤي ولا تتحدث ليمسك ايهم يدها وينزلها من عليه ويقول بغضب شديد.انتي اللي اختارتي يا رؤي يعني محدش ضربك علي ايدك وقالك انك تتجوزي اشربي بقي نتيجه اغلطاتك
وكان ان يذهب لاكن تمسك رؤي يده وتقول.ايهم انا بحبك وانت عارف ده كويس
ينظر إليها ايهم وينظر الي دموعها ويقول ببرود شديد.لو كنتي بتحبني زي ما بتقولي كنتي صبرتي يا رؤي غيرك يصبر العمر كله علشان اللي بيحبه بس انتي لا ازاي تعملي ده متكنيش رؤي لو ماعنتيش
تقترب رؤي منه بشدة وتضع يدها على رقبته ورأسها علي كتفه وتقول.طالما انت عارف رؤي يبقي سامحها يا ايهم سامحني علشان خاطري انا مش عارفه اعيش من غيرك بجد تعال نرجع والنبي
ينظر ايهم أمامه ويقول بجمود شديد.هتدخلي علي ضرة يا رؤي
ترفع رؤي رأسها اليه وتقبل بجانب شفتيه بوقحه ليست جديده عليها وتقول.انت هتطلقها وهنعيش انا وانت مع بعض زي ما كنا بنتمني وعايزين يا ايهم
يمسك ايهم رأسها بقوه كبيرة ويهبط يمسك شفتيها بين اسنانه ويقطم عليهم بقوة ووحشية شديده لتصراخ رؤي بوجع شديد ويقطم ايهم علي شفتيها مره اخرى ويبتعد عنها ويقول.وانا مش هطلق يا رؤي عجبك زي الطين ترجعي كده تمام مش عجبك ابعدي عني وده هيكون احسن
رؤي بصراخ عالي.مش عجبني يا ايهم مش عجبني وانت هتطلق البت دي علشان نرجع انا وانت
يدفشها ايهم بعيد عنه ويقول.يبقي خليكي مع نفسك يا رؤي مش انا اللي واحده تمشي كلمتها عليا وانا وانتي مفيش رجوع بينا تاني ولو بعتي ليا حاجه تاني مش هعبرك واحسنلك فعلاً تموتي علشان ارتاح من قرفها
نهي كلامه ويسير وكان ان يذهب لاكن يسمع صراخها وهي تقول بهوس وجنون شديد.لاااا يا ايهم انت بتاعي انا وانا الوحيده اللي حقها تكون مراتك ومفيش واحده غيري هتشيل اسمك يا ايهم فاهم
ييتسم ايهم ببرود شديد وهو ينظر أمامه ويذهب الي الأسفل تنظر خلفه رؤي وتمسك الزجاجه التي توجد وتضربها بقوه كبيرة في الأرض وهي تصراخ باسم ايهم وتصراخ بأنه يبقي معها لاكن لم يرد ايهم بل يركب سيارته ويذهب من أمام هذا المنبي العالي وينظر من المراء ويضع ذراعه في النافذه وينظر أمامه ويذيد من سرعة السيارة ويقود بتهور وسرعه شديده وهو يفكر في حديثه اليها التي لم يفكر به مره واحده قبل ان يقوله فهو لا يعرف ماذا كان يفعل اذا كانت وفقت ان تعود اليه وهو يتزوج كارما ماذا كان يفعل مع كل العائله اذا حدث ذلك يصل بعد قليل الي القصر ينظر اليه من الخارج وينفخ بقوه كبيرة وهو يشعر بنار جهنم تشعل بداخله بعنف شديد فهو لم يعد يتحمل هذه الأشياء ينزل من سيارته ويذهب الي الداخل يصعد الي غرفته يره التي كانت تخرج من الغرفه ليقول ببرود شديد.ما كنتي نايمه مع وتين
تنظر اليه كارما بخضه وتقول بتوتر شديد.كنت جايه اخد حاجه من هنا وكنت راجعه تاني
ينظر ايهم الي يدها ويسحبها اليه ويقول.فين الحاجه دي انتي كنتي طالعه دلوقتي من غير ايي حاجه
تنظر اليه كارما وتقول بتوتر وخوف شديد.ما انا غيرت رأيي ومبقتش عايزها
ينظر ايهم الي شفتيها المغريه ويقول.انتي خايفه ليه دلوقتي
تضغط كارما علي شفتيها بعد ان لحظت نظرته التي عليها وتقول بصوت متقطع.ل...لا مش خا
قطع كلامها ايهم التي ابتلع باقي حديثها في فمه وياكل شفتيها بقوه كبيرة بين أسنانه ويقطم عليهم بقوه وهو يمصهم بتلذذ شديد بطعم دمائها التي تنزفه من شفتيها تتوجع كارما بشدة وترفع يدها تضعها علي كتفه وتضغط عليه بقوه من وجعها الشديد ليقوه ايهم أكثر في قبلته ويجعلها قبلة عنيفه بشدة ويسحب شفتيها بقوه بين أسنانه وهو يتذكر التي حدث اليوم بينه وبين رؤي ويبتعد عنها ويشق ملابسها بقوه كبيرة وهو لا يره أمامه ويرميها علي السرير بقوه كبيرة ويذهب الي المرأة ويفتح الدرج ويخرج منه الحبوب الخاصه بها وياخذ حبيتين ويرمي الباقي امام المرآة ويذهب يضعهم في فمها ويمسك كأس الماء ويقول.ابلعي دول
تنظر اليه كارما وتمسك الماء وتبتلع الحبوب وكانت ان تنزل الماء من علي فمها لاكن يمسك ايهم الكأس ويرميها بقوة كبيرة علي الأرض ويسحب سحاب التشيرت الخاص به وينزعه وهو ينظر الي جسدها بوقحة شديده تخجل منها كارما بشدة وينزع ايهم بنطاله وينظر اليها ويسحبها اليه بقوه كبيرة ويهبط ياكل شفتيها بقوه كبيرة ويمسك ملابسها الداخليه بيد والاخره يمسك بها رأسها وينزعهم عنها ويهبط فوقها بقوه كبيرة ويهبط علي مقدمه صدرها ويقبلها بقوه كبيره وهو يتذكر رؤي ويهبط علي جسدها ويقبلها بوقحه وقوه شديده وينهض من عليها وينزع باقي ملابسه ويهجم عليها بقوه افزعتها بشدة
في صباح يوم جديد يفتح ايهم عينيه وينظر إلى سطح الغرفه التي لم يعد ينام بها كما الماضي وينظر الي التي تنام بجانبه وجسدها عليه علامته الزراقه والحمراء بكامله ينظر الي كامل جسدها يره لا يوجد إنش واحد ان وكانت علامته عليه لينظر الي سطح الغرفه ببرود شديد ويشعر بها تفيق وهي تفعل صوت يدل علي وجعها الشديد تكاد ان تبكي منه ينظر اليها ويرها بفعل تفتح عينيها وتنفزع من أن رأته أمامها هكذا وكانت ان تنهض لاكن تشعر بوجع شديد ولا تعرف تتحرك لينظر ايهم الي الاعلي وهو لم يشعر بشيء من الشفقه وهو يرها بهذه الحاله بسببه وينهض ايهم ويذهب الي الحمام ويخرج بعد قليل وهو يضع منشفه فقط علي رقبته لكي يجف بها شعره تنظر اليه كارما وتنظر بعيد عنه بخجل ووجع شديد ينظر ايهم اليها ويذهب الي غرفه الملابس ويرتدي

ويخرج يقف أمام المرآء ويعدل هيئته وكان ان يذهب لاكن تقول كارما بصوت متعب بشدة.ممكن تبعتلي وتين يا ايهم
تسود عين ايهم بغضب شديد ويلف اليها ويذهب ويمسكها بقوه من ذراعها ويقول بصوت افزعها بشدة.عايزها في ايه يا كارما
كارما ودموعها تلمع في عينيها.عايزها تساعدني انا تعبانه اوي ي
قطع كلامها ايهم التي قال بغضب شديد.هي وتين بتشوفك بالحاله دي يا كارما
تخاف كارما بشدة وتنفي براسها بسرعه كبيره وتقول.لا يا ايهم هي بس هتطلعلي هدوم وتسرح شعري مش اكتر
ينظر اليها ايهم ويقترب منها بشده ويقول بصوت مخيف بجانب اذنها.انتي عارفه لو وتين شافتك مره ولو بصدفه وانتي بالحاله دي او عرفت علاقتنا ماشيه ازاي انا هعمل فيكي ايه يا كارما
تنزل دموع كارما بغزاره شديده وتقول.مش هتعرف حاجه يا ايهم سيبني ارجوك انت بتوجعني اوي كده
ينظر اليها ايهم ويحملها ويذهب بها الي الحمام ويضعها في البانيو ويفتح عليها الماء الدافئ ويقول.كده انتي مش محتاجه مساعده تاني
تنظر اليه كارما بخجل ووجع شديد وتنفي براسها ليذهب ايهم الي خارج الغرفه باكملها تنظر خلفه كارما وتبكي بقوه كبيرة وهي لا تعلم ماذا يفعل بها ايهم اذا علم بأن وتين تعلم كل صغيره وكبيره في علاقتهم فهي لا تخفي عليها شئ تشعر بنار شديده تشعل في جسدها التي يوجد به الكثير من الجروح والعضات من ايهم والتي فعله بها في ليلة أمس تنهض وتمسك منشفه وتضعها علي جسدها وتذهب الي الخارج ببطئ من التعب الشديد الذي بها وتذهب الي الدرج التي يوجد به علبة الاسعافات وتفتحها وتأخذ منها حبوب مسكين للألم وتبلعهم وهي تشعر بوجع شديد وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتخرج تجلس أمام المرآة وتسرح شعرها وهي تفكر في حديث ايهم وتهديده الصريح اليها اليوم فهي تعلم لماذا لا يريد ان وتين ترها وهي كذلك لكي لا يقل من نظر وتين ام تتغير نظرتها به بعد ان ترها وهذا الذي يفكر به ايهم تتنهد بقوه كبيرة وتره بالذي تدخل الغرفه وتنظر اليها لتبتسم وتقول.يعني صاحيه بدري
تذهب وتين اليها وتضع يدها على رأسها وتقول.شوفتك مش نايمه معايا قولت انك اكيد مع ايهم دلوقتي ولما طلعت لقيته نازل علي السلم وجيت اشوفك انتي كويسه
تبتسم كارما وتنهض وتضمها بقوه كبيرة وتقول.كويسه اطمني
تتنفس وتين براحه وتضمها بقوه وتقول.طب الحمد لله انه معملش ليكي حاجه دلوقتي
تغلق كارما عينيها بقوه وتبتعد عنها وتنظر الي ملابسها وهي ترتدي

وتقول.انتي رايحه الشركه دلوقتي
اومالت لها وتين وتقول.عندي اجتماع مهم اوي وعايزه اشوف كام حاجه قبل الاجتماع ده
تبتسم كارما لتقول وتين.ما تيجي معايا يا كوكو
كارما بغيظ.اجي اعمل معاكي ايه يا وتين
تضربها وتين علي رأسها وتقول.تعالي شوفي الدنيا يا كلبه مش يمكن تحبي الشغل وتقراري تشتغلي بدل قاعدة البيت دي
تنظر كارما الي المرأة وتقول.لا ياختي انا حابه قعدت البيت ده انتي بتيجي متفرهده ومش عارفه تقفي علي رجلك وانا مش ناقصه
وتين بغيظ شديد.ده علشان انا بلف يا كوكو مش علشان بشتغل تعالي بقي معايا
تبتسم كارما وتقبلها وتقول.روحي انتي يا روح الروح انا حاسه نفسي تعبانه هقعد هنا احسن
تنظر اليها وتين بشك وتقول.تعبانه من ايه يا كوكو
تنظر كارما بعيد عنها لتتاكد وتين من شكوكها وتتنهد بقوه كبيرة وتقول.انا همشي وانتي خالي بالك من نفسك ولو احتاجتي حاجه اتصلي بيا يا كارما
اومالت لها كارما وتضمها بقوه وتبدلها وتين بحزن شديد عليها وتبتعد عنها وتقبلها وتذهب الي الخارج تنزل الي الأسفل وتره سلينا تجلس وهي تبكي الي تاليا وماسه وليل لتقول.في ايه يا بت مالك
تركض اليها سلينا بسرعه وتذهب الي الاحضانها وتقول بدموع شديده.ماما كانت هتضربني يا وتين وكل ده علشان بدافع عنها علشان الوليه القرشانه متتكلمش معاها بطريقه وحشه
تنظر وتين الي تاليا وتقول.البت دي طالعه لمين كده
تاليا بغضب شديد.ما دي تربيتك ياختي افرحي بيها
تبتسم وتين وتقول.خلاص يا سوسو اهدي يا حبيبتي امك أصلا بت كلب ومش بتفهم حاجه
.مين دي اللي بت كلب يا بت.تبلع وتين ريقها بصعوبه وتبتعد سلينا عنها وتنظر الي سيف التي قال هذا بغضب وهو يقف اعلي الدرج لتنظر الي وتين التي ابتسمت وقالت وهي تركض الي الخارج.بنتك يا سيف مش بتفهم يا راجل وبتعصبني
سيف بصوت عالي.ماشي يا حيوانه مسيرك هتيجي تاني وهقتلك وقتها
تبتسم وتين وهي تستمع الي حديثه من الخارج وتذهب الي سيارتها وتركبها وتقودها بسرعه الي خارج القصر وتمسك هاتفها وتدق الي غزل التي كانت تقف مع الخدام وهي تقول اليهم ماذا يفعلون وتنظر الي الرقم وتبتسم وتفتح عليها وتقول.ياااه اميرة الجارحي بنفسها بتكلمني ايه الشرف ده كله يا اميرة
تبتسم وتين وتقول.لا انتي غاليه عندي اوي يا غزل وتقدري تكلمني في ايي وقت وهرد عليكي علي طول اطمني
تضحك غزل بخفه وتقول.لا واللهي كتر خيرك يا اميره
وتين بخبث شديد.سمعت ان حماتك عندك يا قمر
تستغرب غزل بشدة وتقول.عرفتي منين
تعلم وتين بأن سلينا لم تقول الي غزل بأنها تذهب الي القصر تلف محرك السيارة بسرعه كبيره وتقول.العصفوره بتاعتي قالتلي المهم انا عندي اجتماع مهم هخلصه وهاجي اقعد معاكي شويه يا غزل انتي وحشاني اوي
تفهم غزل ماذا تريد وتين لتقول.وتين انا مش عايزه مشاكل علشان خاطري كفايه اللي انا في بجد
وتين بغضب.ما انتي اللي بمعاملتك دي اللي مخليها تتمدي فيها يا غزل دي ست عايزه تاخد علي دماغها علشان تفهم ان بنات الناس مش للمعامله دي
تتنهد غزل بقوه كبيره وتقول.يا وتين عيب اللي بتقولي ده دي ست كبيره برضو وكمان علشان حمزه استحمل مامته عادي حمزه كويس اوي معايا يا وتين وعلشانه اعمل كل حاجه
وتين بغضب أشد.دلوقتي بقوا اتنين اغبيه في العيله يا بنتي تستحملي هو مش امه وبعدين انتي مفكره انها بطريقة دي هتعدل طريقتها معاكي دي بعكس بتسوق فيها اكتر
تنفخ غزل وتقول.وتين انا بجد تعبانه وان
قطع كلامها وتين التي غلقت الهاتف وقطعت كلامها وقالت.يا شيخه روحي هو انا ناقصكي انتي كمان مش كفايه عليا كارما هتكوني انتي كمان ده حرام واللهي
نهت كلامها وتشغل موسيقي وهي تنظر الي الطريق وتشعل اغنيه حزينه تجعلها تشرد بشدة وكانت ان تفعل حادثه من شرودها الشديد لاكن تلف المحرك بسرعه كبيره لتلف السياره وتخبط في شجره بقوه كبيرة وتخبط رأسها في المحرك بعنف شديد لتصراخ بوجع وترفع رأسها وتعود شعرها الي الخلف وتنظر أمامها علي التي حدث في السيارة لتتنهد بقوه ووجع شديد في رأسها وتنظر الي المرأة تره جبهتها تنزف بشدة لتمسك منديلآ وتمسح الدماء به وترمي وتضع اخر علي الجرح وتمسك المحرك وتبدا ان تعدل السياره وتستكمل طريقها وهي تحاول ان تقف الدماء التي تنزف منها بشدة
كان يجلس علي كرسي المكتب وهو يشرف من السيجاره التي بيده وهو علي هذا الوضع من الأمس لم يفعل شئ اخر سوا ان يحرق بهذه السجائر لعل تطفئ النار التي بداخله يمسك هاتفه ويرفعه علي اذنه بعد ان دق الي رقم ويسمع التي يقول.امرني يا دياب باشا
دياب ببرود شديد.عرفت مين الزباله اللي راح ليها
الشخص بجديه.في اكتر من خمس صحاب شركات كانوا في مكتبها امبارح يا باشا واتاكد ان تلاته كانوا لشغل مهم متفقين عليه من زمان بس الاتنين التايين لسه معرفتش كانوا موجودين ليه يا باشا هعرف وهكلمك علي طول
يحرك دياب رقبته بخفه وهو يتوعد بكثير ويقول.قدامك تلات ساعات وتكون عارف كل حاجه انت فاهم
الشخص.امرك يا باشا تأمر بحاج
قطع كلامه دياب اللي غلق الهاتف وينظر أمامه ويقول.محطوطه للعرض يا بت الجارحي وكل اللي رايح واللي جاي يجي علي شركتك علشان يتفرج عليكي سهله اوي وحيات امك لا اخليكي تحلمي تشوفي الشارع يا وتين علشان تعرفي تاخدي حريتك اللي انتي عايزها يا بت الج
قطع كلامه التي فتح الباب ودخل عليه لينفخ الدخان في الهواء وهو ينظر اليه ببرود شديد ويقول.رجلك طولت علي المديريه يا فرعون
يبتسم ايهم ببرود ويذهب يأخذ منه السيجاره بعد ان لحظ كمية السيجاره التي شرفها الي الآن وياخذ منها نفس كبير ويرميها علي الأرض ويطفيها بحذاءه وينفخ الدخان ويقول.عندك مانع
ينظر دياب أمامه ويقول ببرود.هي كانت ملك ابويا يعني براحتك تعال في الوقت اللي انت عايزو يا ايهم بيه
يفهم ايهم بأنه يحزن منه ليبتسم ويقول.انت عارف ان معنديش اغلي من وتين يا دياب
ينظر اليه دياب ويقول.لدرجة دي مفيش ثقه بيني وبينك يا ايهم لدرجة انك مش مامن علي اختك معايا
يتنهد ايهم بقوه ويقول.انت عارف ان الدنيا باللي فيها في كفه ووتين في كفه يا دياب انا افديك بروحي وانت عارف ده كويس بس وتين لا يا دياب وتين خط احمر بنسبالي
ينظر اليه دياب وينظر امامه وهو يفكر في حديثه ينظر اليه ايهم ويقول.اطلب كل حاجه في حياتي وانا مش هتاخر عليك لحظه واحده بس وتين لا يا دياب الا دي يا صاحبي
ينظر اليه دياب ويبتسم ببرود شديد ويقول.وماله يا ابن الجارحي سهله اوي
يشعر ايهم بأن يوجد شئ خلف حديثه وشئ كبير بشدة ايضا وكان ان يتحدث لاكن يره الباب يفتح بقوه ويره التي يقول.طب خلي حد فيكم عنده دم ويجي يساعدني في الشركه شويه بدل ما انتوا قاعدين تتكلموا هنا
ينظرون الي صاحب الصوت يرونه تميم الغاضب منهم ليقول دياب ببرود.لما تكون شركة ابويا ابقي اساعدك فيها يا روح امك شوف التاني
ينفخ تميم بقوه كبيرة ويقول.روح اسال ابوك هو لي نسبة قد ايه في الشركه دي يا دياب عمك وسيم وابوك خلطوا الشركه بتاعتهم في مجموعة الملكه يا خفيف وكده انت المفروض تشتغل فيها زيك زيي بظبط
يبتسم دياب ببرود ويفكر قليلا وتأتي في عقله فكرة خبيثه بشدة ليبتسم وينظر الي تميم ويقول.مش لزمني يا تميم خليك انت في الشركات والجو الملزق ده
يرفع تميم حاجبه ويقول.جو الشركات بقي جو ملزق يا ابن السويسي
اومال لهو دياب وهو يخرج سيجاره من علبة السجائر ويضعها في فمه ويقول.بنسبالك انت حلو لكن انا مينسبنيش
يمسك أيهم منه السيجاره ويضعها في فمه ويمسك القدحه ويقول وهو يشعلها.كفايه يا حيلتها مش فرح امك هو
ينظر اليه دياب وينظر الي تميم ويتذكر جملة.تيمو عسل وانا بحبه اوي
ليبتسم بجمود شديد وينهض يفهم ايهم بماذا يفكر به ليجلس علي الكرسي وهو يشرف من السيجاره ويتابع ببرود شديد ويقف دياب أمام تميم ويقول ببرود.انت عارف ايه هي اكبر مشكله عندك يا تميم
يرفع تميم حاجبه ويقول.ايه ه
قطع كلامه دياب التي هبط عليه بلكمة قويه بشدة جعلته يقع علي الأرض فهو لم يتوقع ذلك الآن وهذا التي جعله يقع بهذه السهوله ويقول دياب بغضب شديد.خفة دم امك الزفر يا حيوان مش هتبطل تستزرف يا روح امك ولا ايه
تميم بغضب وصوت عالي.انت $$$$ يالا في ايه لكل ده
ينزل دياب لمستواه ويمسكه من قميصه ويقول بصوت هز اركان المكان.مش عارف في ايه يا $$$$$
ينظر تميم الي ايهم التي يشرف من السيجاره ببرود شديد وهو ينظر إليهم ويمسك يد دياب وينزلها من عليه بعد أن علم لماذا كل هذا الغضب وينهض ويقول ببرود شديد.اعتقد يا دياب اني ليا حق فيها اكتر م
.تميييييييييييييييييييم بلاش دي.كان هذا صراخ دياب العالي بشدة وهو يقول هذه الجمله ينظر اليه تميم ويبتسم ببرود ويقول.دي الحقيقه يا وحش وبراحتك عايز تصدقها صدقها مش عايز براحتك سلام
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ينظر خلفه دياب ويحرك رقبته وهو يعلم جيد ماذا سوف يفعل مع كل هذه الأشخاص وما هي الطريقه التي سوف ينتقم منهم بها وماذا سوف يفعل يبتسم بجمود شديد ويسمع ايهم وهو يقول.بتفكر في ايه يالا
يلف دياب وينظر إليه ويقول ببرود شديد.عملت ايه في الموضوع اللي قولت عليه يا ايهم
يأخذ ايهم نفس كبير من السيجاره ويقول ببرود.لسه يا دياب احنا لازم نهده اليومين دول علشان تقدر نحقق احسن نتيجه
يذهب دياب ويجلس علي الكرسي ويمسك علبة السجائر ويقول بجمود.عرفت انك بعت طلب وعايز عشره مليون جنيه من المديريه تحت حساب المهمة الجايه ليه
ينظر اليه ايهم ويقول.انت بتقربني يا دياب
يشعل دياب السيجاره وياخذ نفس وينفخ الدخان في الهواء ويقول ببرود.هرقبك ليه اكيد لا بس جيتني الاخبار عايز الفلوس دي ليه يا ايهم
ينظر ايهم أمامه ويعود بظهره الي الخلف ويلف بكرسي قليلاً ويقول.ملكش دعوه
يبتسم دياب ببرود شديد ويقول.الطلب هياخد وقت لحد ما يتنفذ يا ايهم تقدر تاخدهم مني وتبقي ترجعهم لما تاخدهم ولو للي في بالي مش عايزهم خالص
ينظر اليه ايهم وينهض ويقول.كفي نفسك يا دياب انت عارف اني مش هاخد فلوس من العيله دي
ينفخ دياب الدخان ويقول.وانا مش من العيله دي يا ايهم انا من نسل السويسي لو كنت نسيت ده وتقدر تاخدهم وترجعهم تاني عادي ومحدش هيزلك بيهم علي فكره هي عايزه كام
ينظر اليه ايهم بشرود ويقول.مش هي اللي عايزه يا دياب وبلاش الطريقه دي معايا انا يا ابن السويسي علشان انا مش ناقصك
دياب بغضب شديد.انت هتستعبط يالا لو مش هي اللي عايزه هيكون مين انت في حسابك اكتر من خمسين مليون جنيه عايز فلوس تاني تعمل بيهم ايه
يبتسم ايهم بستفزاز ويقول.وهي هتعمل ايه بخمسين مليون يا ذكي انا داخل مشروع وهيسحب مني فلوسي كلها وانا عايز فلوس اصرف منها يا دياب فهمت بقي ليه عايز الفلوس دي
ينظر اليه دياب بعدم تصديق ويقول.مشروع ايه ده
ينظر ايهم اليه ويقول وهو يذهب الي الخارج.لو اتنفذ هتعرف يا دياب
ينظر خلفه دياب وياخذ نفس كبير من السيجاره وينظر أمامه وينفخ هذا الدخان وهو يقرار فعل شئ اليوم
كانوا يجلسون علي طاوله الطعام وهم يتناولون الطعام تنظر الي غزل وتقول.هاتي مياه يا مرات ابني
تبتسم غزل وتنهض وتمسك كأس الماء وتسكب اليها وتضعه أمامها وتقول.اتفضلي يا طنط
تمسك والدة حمزه الكأس وتضعه أمامها وتقول.لا دي مش ساقعه انا عايزه مياه ساقعه قومي هاتلي
كانت غزل ان تنهض لاكن يضع حمزه يده علي يدها ويمنعها ان تنهض ويقول بصوت عالي.خديجه خديجه
تأتي الخادمه التي تسمي خديجه وتقول.تحت امرك يا حمزه بيه
ينظر حمزه الي والدته ويقول.هاتي مياه ساقعه لامي وياريت تخليكي معاها تشوفي طلبتها
اومالت لهو الخادمه بطاعه شديده وتذهب لكي تفعل كما قال وتنهض والدته وتقول بغضب شديد.ايه يا حمزه انت هتمنعها تعمل طلباتي واومري ولا ايه
يجز حمزه علي اسنانه ويقول.عندك خديجه تنفذ اومرك يا امي غزل مراتي مش هتنفذ حاجه
والدته بصوت عالي.ليه يا حبيبي ان شاء الله انا حماتها ووجب عليها تنفذ طلباتي طول ما انا هنا ولا عندك رأي تاني يا ابن بطني
ينظر حمزه الي غزل التي نهضت وقالت.خلاص يا طنط انا هعملك الل
قطع كلامها حمزه التي نهض وقال بغضب شديد.وانا قولت كلمتي ومش عايز نقاش تاني في الموضوع ده
وينظر الي والدته ويقول.غزل مش مطلوب منها تعمل حاجه يا ماما ومش هتعمل حاجه اطلبي اللي انتي عايزاه من خديجه
والدته بغضب شديد.وفايدها ايه مراتك لما الخدامه هتنفذ اومري يا حمزه
حمزه بغضب أشد.وانا مراتي مش خدامه يا فوزيه هانم دي مراتي انا وانا اللي اقول ايه اللي تعمله وايه اللي لا مش انتي وانا بقول انها مش هتنفذ حاجه يبقي خلاص الموضوع علي كده
تنظر فوزيه والدة حمزه الي غزل وتقول بصوت عالي.يا رب يكون عجبك يا غزل هانم ابني بيقف في وشي علشان حضرتك ترتاحي لا وبيعلي صوته عليا قدمك من غير ما يعملي احترام يا رب تكوني مبسوطه
تنظر غزل بغضب الي حمزه وتنظر الي فوزيه وتقول.معلش يا طنط هو حمزه متعصب بس شويه و
قطع كلامها حمزه التي سحبها من يدها بقوه الي الاعلي ويدخلها الغرفه ويغلق الباب ويقول.انتي ايه اللي بتعملي ده يا غزل
تقف غزل أمامه وتضع يدها علي صدره وتقول.حبيبي دي امك ولازم تستحملها شويه مش كده
يمسك حمزه يدها ويقول بغضب شديد.استحملها انا مش انتي يا غزل انتي ملكيش دعوه بيها والا هت
قطعت كلامه غزل التي وضعت يدها علي فمه وقالت.ممكن تهده شويه يا حمزه العصبيه دي وحشه اوي اهده يا حبيبي
يسحبها حمزه اليه ويقول وهو ينظر الي شفتيها.يا ايه
تبتسم غزل وتضربه علي كتفه بخفه وتقول.اوعي يا حمزه وبلاش الطريقه دي
يقربها حمزه اليه اكثر ويقول.لا قوليها تاني عايز اسمعها يا غزل يلا
تضع غزل رأسها علي كتفه وتقول.ممكن بلاش عصبيتك مع امك دي يا حمزه انا بزعل اوي لما اشوفكم كده بسببي
يضمها حمزه بقوه ويقول.ده مش بسببك يا غزل وانتي ملكيش دعوه بالموضوع بس هي امي دايما كده وانا مش ناقصها سيبك منها وتعالي اقولك كلمه سر
ترفع غزل رأسها اليه وتقول.مامتك هنا يا حمزه وعي
قطع كلامها حمزه التي هبط علي شفتيها ويقبلها بقوه كبيره ويمص شفتيها بقوه ويحملها ويذهب بها الي السرير ويضعها عليه ويفصل قبلاته وينظر إليها يرها تبتسم بتصنع شديد يفهمه حمزه ليبتسم اليها وكان ان يذهب لاكن تمسك غزل يده وتقول.حبيبي رايح فين
ينظر اليها حمزه ويقبل جبهتها ويقول.هروح اشوف فوزيه هانم يا غزل خلينا نشوف اخرتها ايه شويه وراجع
اومالت لهو غزل وتقول.حمزه براحه عليها علشان خاطري
يبتسم حمزه اليها ويذهب الي الخارج تنظر خلفه غزل وتتنهد بقوه كبيرة وهي لا تعرف ماذا تفعل مع والدة حمزه لكي لا تفعل كل هذه المشاكل
كانت تجلس وهي تشرف من السيجاره التي بيدها بغل وغضب شديد وتفكر في التي تفعله مع ايهم لكي يترك هذه الفتاة تفكر قليلاً وتأخذ نفس من السيجاره وتنفخه في الهواء وتنظر أمامها وتقول.ماشي يا ايهم عايزه تخلي رأسي براس البت دي عايز تخلي واحده زي دي يكون ليها حق زيي زيها
وتنظر إلى هاتفها وتمسكه وتدق الي رقم وتضعه علي اذنها لا يرد عليها لتغضب بشدة وتقول وهي تحاول الإتصال مره اخرى.رد يا ايهم رد احسنلك
لا يرد عليها ايهم لتبتسم رؤي وتنظر الي ملابسها وهي ترتدي

وتدق اليه فيديو لا يرد عليها ايهم في البداية لاكن يرد في المره الاخره ويقول بغضب.انتي عايزه ايه يا بت انتي
ترمي رؤي السيجاره التي بيدها لكي لا يرها وتقول بوقحه شديده.عايزك يا ايهم
ينظر ايهم الي التي ترتدي وهي تبعد الكاميرا قليلاً وينظر الي طريقه وهو يقود سيارته ويقول ببرود شديد.اقفلي يا رؤي اققلي وبطلي هبل علشان مش هيجي معايا سكه
تبتسم رؤي وتمسك السماعات وتضعها في الهاتف لكي لا احد يسمع صوته سواها وتنهض تغلق الباب بمفتاح جيد وتذهب الي السرير وتتسطح علي بطنها وهي تظهر جسدها أمامه باغراء ووقحه شديده يعلمها ايهم بشدة وتقول بهمس مثير اليه.انت وحشتني اوي يا ايهم
ينظر اليها ايهم ويقف السياره ويقول بجمود شديد.اتعدلي يا بت المنشاوي
تقرب رؤي الهاتف منها وتقول بدلع وهمس اليه.تؤ تؤ تعال يا ايهم مفيش حد في البيت غير ماما وخالتو ملك وهما دلوقتي في اوضة ماما تعال وكون معايا شويه
ينظر ايهم أمامه ببرود شديد ويقول.انتي عارفه ايه اللي هيحصل لو جيت يا رؤي
رؤي بنفس الطريقة.عارفه وعايزه ده يا ايهم تعال علشان خاطري
يبتسم ايهم ببرود شديد وينظر اليها ويقول.وانا متعودتش اخون البيت اللي كلت في عيش وملح يا رؤي وكمان ابوكي خالي وانا مقدرش ادوس علي شرفه علشان معرفش يربي بنته تربيه نضيفه اوعي تكلمني تاني وابعدي عني علشان ابتدات ازهق منك اوي
نهي كلامه ويغلق الهاتف ورؤي مازالت تتصدم من التي فعله فهي لم تتوقع ان يفعل ذلك تتوقع بأنه سوف يركض اليها وسوف يأتي اليها بسرعه من ان تطلبه بهذه الطريقة لاكن ماذا فعل ايهم الآن قد رمي توقعتها في عرض الحائط ولم يفكر بها لحظه واحده تنهض وترمي الهاتف بغضب شديد في الأرض وتقول بصوت عالي بشدة.انت ازاي تعمل كده يا ايهم ازاي ترفضني انا ازاي
نهت كلامها كلامها وتنهض بسرعه وترمي كل شئ يأتي أمامها وتذهب الي المراء وتنظر الي حالها وتقول.انا يرفضني من بعد ما كان يتمني اقوله يجي على هنا دلوقتي بقي بيرفضني ااااااااه يا ايههههههم
نهت كلامها وهي تشد في شعرها بقوه كبيرة وتقول بجنون شديد.لا لا ايهم بتاعي انا ايوه بتاعي ومش هخلي يكون لغيري ايهم هيجي يرضيني دلوقتي وهيجبلي معاه هدايا زي ما بيعمل علي طول ايوه هو هيجي دلوقتي هو بيحبني ومستحيل يعمل معايا انا كده هو بيحبني وانا بحبه وهو هيفضل معايا اكيد
قالت هذا وتذهب تجلس علي السرير وهي تكرار هذه الجملة وبأنه يحبها وهي أيضاً تحبه فما الذي سوف يحدث فهذه العلاقات التي لا احد يعرف الي اين يذهب بهم القدر
في مساء هذا اليوم تدخل الي القصر وتره جميع العائله يجلسون في غرفة المعيشة عاده تميم وايهم وعدي وكارما وسيلا التي تعمل في الشركه والي الان في الخارج تقول وهي تذهب اليهم.مساوا يا عيله واطيه
ينظرون اليها الجميع وينهض مراد بسرعه ويقول بخوف وهو يضع يده على رأسها.ايه ده يا وتين ايه اللي حصل
تذهب وتين الي الاحضانه وتقول.جرح خفيف يا مراد اهدي
يضمها مراد بقوه ويقول مالك بغضب.وايه سبب الجرح الخفيف ده يا وتين
تنظر اليه وتين وهي بين الاحضان مراد وتقول بهمس الي مراد.ابوك بتزعقلي يا مراد
مراد بنفس الهمس.معاه حق تستاهلي
تبتعد وتين عنه وتنظر اليه وتنظر الي مالك وتقول.خبط في عمود في الشركه من غير ما اخد بالي يا جدو
ينهض مالك ويقف أمامها ويضع يده على شعرها ويمسح عليه بهدوء ويقبل جبهتها ويقول.مش تاخد بالك يا وتين وانتي ماشيه
تقبله وتين وتقول.المره الجايه هاخد بالي وبعدين ده جرح بسيط
يبتسم مالك وتقول ليل بغيره.ابعدي يا بت عن جوزي
تنظر اليها وتين وتقول.بتغيري علي جوزك مني انا يا ليلو عيب والله يا شيخه
تنهض ليل وتقول.امشي يا بت انتي كلبه أصلا
حسام بستفزاز شديد.تؤ تؤ ايه ده يا وتين الصراحه شكلك بقي وحش اوي
يذهب مراد ويجلس بجانب ماسه بعد ان اطمنؤا عليها وترمي وتين المزهريه علي حسام التي جعلها تغضب بشدة وتقول.اتلم يا حيوان شكل مين اللي وحش يا ابن الكلب
يشهقون الجميع ويمسك حسام المزهريه بسرعه قبل ان تقع عليه ويقول يزن بغضب شديد.مين ده الكلب يا بت
تنظر اليه وتين وتقول بنفس الغضب.انت مش شايف ابنك بيعمل ايه يا يزن ما تربي بدل ما انت مش فاضي لحاجه غير تماره كده
كان ان ينهض يزن ويذهب اليها لاكن تمسكه تماره وتقول.خلاص يا حبيبي دي وتين زي بنتك برضو استحملها مينفعش تقرب منها كده
تعود وتين بشعرها الي الخلف وتقول.بعد ما عدي يجي هديك شوكولاته كبيرة يا تماره
ترسل اليها تماره قبله وتقول.القمر بتاعنا يا ناس
يزن بصوت عالي.انتي بعتيني علشان الشوكلاته يا تماره
تغمز اليه تماره وتقول.لا ده انت حبيبي
يبتسم يزن ويسحبها الي الاحضانه لتنظر اليهم وتين بشمزاز متصنع وتنظر الي حلا وريماس وتقول وهي تذهب اليهم.هو انتوا جديتوا الاقامه بتاعتكم هنا ولا ايه
ريماس بغيظ شديد.بت مش عايزه اسمع صوتك وبعدين هو احنا قاعدين فوق دماغك ولا ايه ما تهدي شويه
ماسه بتشجيع.برفو يا ريمو اديها كمان تستاهل
تنظر اليها وتين وتقول.انتي متاكده انك امي يا ماسه استاهل ايه يا وليه ده انا بنتك حتي اقفي معايا شويه
تعود ماسه بظهرها الي الخلف وتقول.واللهي يا حبيبتي من اعملك السوده تستاهلي كل حاجه تحصلك
وتتعدل وتقول بغضب شديد.وبعدين ايه وليه دي يا كلبه ده انا اصغر منك يا بت
تبتسم وتين بسخريه وتقول.لا اصغر مني فعلاً
تغضب ماسه اكثر وتقول وهي تنظر الي مراد التي يجلس بجانبها.بص بنتك يا مراد شايف بتقول ايه قولها اني اصغر منها
يهمس اليها مراد وهو يقول.متتكيش اوي علي الكلمه كده يا حبيبتي انتي كبرتي وصحتك بقت في النازل دلوقتي ومبقتيش تستحملي حاجه
ماسه بغضب وصوت منخفض لأجل ان لا احد يستمع اليها.انت اللي مفتري يا حبيبي مش انا اللي صحتي في النازل ماشي يا مراد طالما انا صحتي في النازل يبقي شوف هتنام فين انهارده انت مش هتدخل الاوضه انهارده
كان مراد ان يتحدث لاكن تقول وتين بغيظ شديد.انتوا بتتكلموا في ايه كده ومش محترمين حد كده
ينظر اليها مراد ويقول.تعالي يا قلب ابوكي
تذهب وتين الي الاحضانه بعد ان فتح يده اليها وتجلس بجانبه وتنظر الي ماسه بستفزاز شديد وتقول.اه يا موري كنا مضربين عين من ناس هنا وحشه اوي
يبتسم مراد وهو يعلم بأنها تغيظ ماسه التي قالت بغضب شديد.امشي يا بت من هنا يلا
تنظر وتين الي كارما التي تنزل علي الدرج وتنظر اليها كارما وتقول بصدمه.يخربيتك انتي عملتي ايه
تبتسم وتين اليها وتنهض وتذهب اليها وتضمها بقوه وتبدلها كارما بقوة اكبر وتقول.ايه اللي حصلك يا وتين
وتين.اهدي يا كوكو ده جرح صغير اهدي
تتنفس كارما بقوه وراحه وتهمس اليها وتين وهي تقول.انتي كويسه يا كوكو
تبتسم كارما وتقول.كويسه اطمني
تبتسم وتين وتبتعد عنها وتقول.هطلع اخد دوش وهرجع علي طول
اومالت لها كارما وتقبلها وتبتسم وتين وتذهب الي الاعلي ينظر باسل الي كارما ويقول في داخله.يا بختك يا كارما بتقدري تحضنيها وتعملي اللي هموت واعمله لازم وتين تكون بتاعتي بس اعملها ازاي هي مش بتعبرني غير اخوها ازاي اخليها تشوفني وتعرف اني بحبها اوي واني عايزها مراتي ازاي
نهي كلامه وهو ينظر أمامه ويفكر في الذي يفعله لاجل ان تبقي وتين معه وانه يتزوجها
تدخل الغرفه وتجلس علي السرير وتنزع الحذاء الخاص بها وتنهض وتذهب الي الحمام وتستحم دون ان تجعل ماء تأتي علي الجرح وتخرج وكانت ان تذهب الي غرفه الملابس لاكن تره هاتفها يدق تمسكه وتنظر الي الرقم وترفع حاجبها وتنظر امامها وتره الرقم يدق مره اخرى لتفتح عليه وتقول.الو
يغلق عينيه بقوه التي علي الخط معها ويعود بظهره الي الخلف لتقول وتين بغضب.مش هتتكلم بتتصل ليه من الاول
يفتح دياب عينيه ويرفع حاجبه من نبرتها معه ويقول ببرود شديد.انزلي عايز اشوفك يا وتين
وتين بصوت عالي.انت مين علشان عايز تشوفني يا حيلتها
دياب بغضب شديد.وحيات امك
تبتسم وتين وتنظر امامها وتقول.دياب السويسي ايه الفرصه السعيده دي
دياب بغضب أشد.انتي مش مسجله رقمي يا وتين
وتين ببرود.مفيش بيني وبينك مكالمات علشان أسجل رقمك يا ابن عمتي
دياب ببرود أشد.ماشي يا وتين انزلي يلا عايز اقابلك هستنيك قدام القصر
تجلس وتين علي السرير وتقول بخبث وبرود.مش نازله اخويا مربيني اني منزلش في وقت متاخر وخصوصاً مع حد غريب
دياب بغضب شديد.اذا كان اخوكي نفسه مش متربي هيربيك انتي انزلي يا وتين وبلاش تعصبني اكتر من كده
وتين بصوت عالي.مش نازله يا دياب مش بمزاجك انا مش هنزل وكفايه اوي لحد كده
يبتسم دياب بجمود شديد.انزلي يا وتين وبلاش تخلي جناني يطلع عليكي وانتي عارفه جنان دياب كويس
تنظر وتين أمامها وهي حقا تخاف من التي من الممكن يفعله لاكن تقول ببرود.بيني وبينك مفيش حاجه علشان انزل في نص الليل اقابلك يا دياب
دياب ببرود شديد.ده اخر كلام عندك
تنهض وتين وتتوتر بشدة لاكن تقول.معنديش غيره يا ابن السويسي
يغلق دياب الهاتف لتنظر وتين الي الهاتف وتنظر أمامها وهي تتوقع دياب يفعل كل شئ تستغرب بأنه يتحدث معها بعد كل هذه المدة لاكنها لم تفكر كثير وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتخرج تسرح شعرها من الأسفل بسبب الشاش التي يوجد علي رأسها بسبب هذا الجرح وتنظر الي حالها وهي لا تريد ان تفكر في دياب لكي لا تتذكر ما فعله بها وترمي الفرشاة وتذهب الي الخارج وتنزل علي الدرج وكانت ان تتحدث لاكن تره بالذي يدخل القصر لتتصدم بشدة وهي تره دياب التي نظر اليها وينظر الي الشاش التي يوجد ويسير اليها ببرود شديد وكان ان يصعد علي الدرج لاكن يسمع التي يقول.دياب
ينظر اليها دياب وينظر الي صاحب الصوت يره سيف التي نظر اليه بستغرب وقال.احنا هنا انت رايح فين
ينظر دياب الي وتين التي لا يرها احد سوا هو ويمسك دقنه ويمسح عليه بتوعيد شديد اليها وينظر الي سيف ويقول وهو يذهب اليه.كنت سرحان شويه يا سيف
ينظر اليه سيف بعدم تصديق فهو يعلم ماذا يكذب دياب وتنظر وتين الي حالها وهي لا تعرف اذا تستكمل طريقها وتنزل ام انها تصعد الي غرفتها مره اخرى لتلف وكانت ان تصعد الي ان يتنسوا الجميع هذا الموضوع لكن تسمع التي يصراخ بصوت عالي وهو يقول.وتييييييييييييييين
تنفزع وتين بشدة وتلف وتنظر الي التي صراخ باسمها كذلك وهز أركان القصر تره ايهم التي نظر اليها وراه الشاش ليركض اليها بسرعه الي الاعلي وقال وهو يضع يده على رأسها.ايه ده يا وتين
تبتسم وتين وتقول.مفيش يا ايهم بس خبط في عمود في الشركه
ينظر اليها ايهم ويقول بغضب شديد.بتكدبي يا وتين اومال عربيتك ايه اللي حصلها وازاي تعملي حادثه زي دي من غير ما تتصلي بيا تقوليلي
تنظر وتين الي الجميع التي ينظرون اليها بغضب شديد عاده دياب التي ابتسم بجمود شديد وتنظر الي ايهم وهي تغضب منه وتقول.في ايه يا ايهم لكل ده
ايهم بصوت عالي.في انك بقيتي مهمله اوي يا وتين وانا مكالمك من شويه وانتي مقولتيش علي الحادثه دي
تنفخ وتين بقوه وكانت ان تذهب الي الاعلي لاكن يمسك ايهم يدها وهو يحاول ان يهده قليلاً وينظر إليها يرها تنظر بعيد عنه ليعلم بأنها تحزن منه بأنه تحدث معها بهذه الطريقة يتنهد بقوه كبيرة ويقبل جبهتها ويقول.انتي كويسه حاسه بايه يا وتين
وتين بسخرية.ما لسه بدري كمل زعيق وصوت عالي يا ايهم لسه بدري اوي
يبتسم ايهم ويمسك يدها وينزلها معه الي الأسفل بهدوء وينظر الي دياب ويرفع حاجبه بأنه يوجد في هذا المكان دون ان يقول اليه او ياتي معه ينظر اليه دياب ببرود شديد وينظر ايهم الي وتين التي تنظر بعيد عن دياب ويجلسها علي الاريكه ويجلس أمامها ويقول وهو ينظر الي كارما.هاتي علبة الاسعافات
كانت كارما ان تذهب لاكن تمسك وتين يدها وتقول وهي تنظر الي ايهم.ايهم مفيش داعي انا كويسه واللهي كفايه علشان خاطري
ينظر اليها ايهم ويقول ببرود.هشوف الجرح بس يا وتين
تنفي وتين وهي تقول.لا هيوجعني وانا لما صدقت انه هدي وبطل يوجعني يا ايهم هو صغير اوي اصلآ اهده علشان خاطري
ينظر اليها ايهم وينفخ بقوه كبيرة وتأتي نرمين زوجة يزيد ومعها ليلي ام باسل زوجة زين وهي تقول.يلا العشا جاهز يا جماعه
ينهض مالك ويقول.تعالوا يلا علشان عايزكم في الموضوع مهم
ينظر اليه انس ويقول بستغرب.موضوع ايه ده يا مالك
ينظر مالك الي وتين ويبتسم ابتسامه لا احد يعلم ما سببها ويقول.واحنا بنتعشي هقولكم يلا
نهي كلامه ويذهب الي غرفه الطعام وينهض ايهم ويسحب وتين وتنهض معه ويقول وهو ينظر الي كارما.خديها
وتين بغيظ شديد.حد قالك اني عيله يا ايهم ومش بعرف امشي
كان ايهم ان يتحدث لاكن تقول كارما وهي تسحبها.لا ازاي تعالي ياختي انتي اصغر من العيله اصلآ
تنظر اليها وتين بغضب وتتشاجر معها وهم يذهبوا الي غرفه الملابس وينظر ايهم الي دياب بعد ان ذهبوا الجميع الي غرفه الطعام ويقول.في ايه يالا ايه اللي جابك هنا دلوقتي ومن غير ما تقولي حتي
يرفع دياب حاجبه ويقول.ليه ياخويا هو لازم اخد اذنك علشان اجي
ينفخ ايهم بقوه كبيرة ويقول.اخلص يا دياب وقول سبب وجودك هنا دلوقتي
دياب وهو يذهب الي غرفه الطعام.العيله وحشتني قولت اجي اشوفها واطمن عليها
ينظر خلفه ايهم وهو يعلم بأنه بتأكد يكذب عليه ويتنهد ويذهب الي غرفه الطعام ويسمع حلا وهي تقول.قول يا جدو في ايه انت مشوقني اوي كده
يبتسم مالك وينظر الي وتين وكان ان يتحدث لاكن يدق هاتف دياب وينظر إليه دياب ويفتح علي الرقم ويسمع التي يقول.دياب بيه هو في المخزن دلوقتي
يبتسم دياب ببرود شديد وينظر الي وتين ويقول.روقوا عليه لحد ما اجي
نهي كلامه ويغلق الهاتف وتقول ريماس بغيظ شديد.قول بقي يا جدو قبل ما حاجه تقطعك تاني
ينظر مالك الي مراد وينظر الي وتين التي تشرف من العصير ويقول.بنتك جايلها عريس كويس يا مراد
بقلم بيري الصياد
_______________________________
يصل الي البرج العالي ويرها تقف علي السور وكانت ان ترمي حالها لاكن يسحبها بسرعه كبيره اليه لتقع بين الاحضانه ويتنفس بقوه وراحه بأنه الحق بها قبل ان تفعل شيئا ويخرجها من الاحضانه ويقول بغضب شديد.ايه الهبل ده يا رؤي انتي مش هتكبري خالص كده
تنظر اليه رؤي وتنزل دموعها بتصنع وتقول.انت السبب يا ايهم انت اللي مش عايز تكون معايا وانا مش هقدر اعيش من غيرك
ايهم بصوت عالي وهو يمسكها بقوه كبيرة من ذراعها.قدرتي زمان وروحتي اتجوزتي يا رؤي ولا فرقت معاكي متجيش دلوقتي تقولي مش هعرف اعيش علشان هتبقي كدابه
رؤي بغضب شديد.انت السبب يا ايهم انت اللي اختارت شغلك عليا وانا قولتك مليون مره تعال اطلب ايدي من بابا بس انت اللي صممت انك تخلص المهمه اللي كانت عندك
يهزها ايهم بغضب عارم ويقول بصوت افزعها بشدة.كنت عايز اخلص المهمه دي علشان اكون معاكي لحد ما نتجوز يا رؤي مكنتش عايز اطلب ايدك وبعدها اسيبك ويا عالم هعيش وهكمل معاكي ولا هموت وتكوني النحس اللي دخل حياتي والسبب في موتي في نظر الكل قولتك اصبري بس الشهر ده يا رؤي بس انتي بسبب انانيتك روحتي اتجوزتي وبدل ما ارجع انا اتجوزك رجعت لقيت الهانم مع جوزها خلاص
تمسك رؤي وجهه بين يدها وتقول.حسيت انك بتحب شغلك اكتر مني يا ايهم وانك هتختار شغلك طول العمر عليا وانا محبتش كده وجاه هو ووفقت عليه علشان بس اغيظك بس الموضوع كبر معايا و
قطع كلامها ايهم التي قال بسخريه ووقحه شديدة.الموضوع كبر معاكي لدرجة انك وصلتي علي سريره وداخل عليكي وانتي مش حاسه بنفسك يا رؤي هانم مش كده
تنظر اليه رؤي ولا تتحدث ليمسك ايهم يدها وينزلها من عليه ويقول بغضب شديد.انتي اللي اختارتي يا رؤي يعني محدش ضربك علي ايدك وقالك انك تتجوزي اشربي بقي نتيجه اغلطاتك
وكان ان يذهب لاكن تمسك رؤي يده وتقول.ايهم انا بحبك وانت عارف ده كويس
ينظر إليها ايهم وينظر الي دموعها ويقول ببرود شديد.لو كنتي بتحبني زي ما بتقولي كنتي صبرتي يا رؤي غيرك يصبر العمر كله علشان اللي بيحبه بس انتي لا ازاي تعملي ده متكنيش رؤي لو ماعنتيش
تقترب رؤي منه بشدة وتضع يدها على رقبته ورأسها علي كتفه وتقول.طالما انت عارف رؤي يبقي سامحها يا ايهم سامحني علشان خاطري انا مش عارفه اعيش من غيرك بجد تعال نرجع والنبي
ينظر ايهم أمامه ويقول بجمود شديد.هتدخلي علي ضرة يا رؤي
ترفع رؤي رأسها اليه وتقبل بجانب شفتيه بوقحه ليست جديده عليها وتقول.انت هتطلقها وهنعيش انا وانت مع بعض زي ما كنا بنتمني وعايزين يا ايهم
يمسك ايهم رأسها بقوه كبيرة ويهبط يمسك شفتيها بين اسنانه ويقطم عليهم بقوة ووحشية شديده لتصراخ رؤي بوجع شديد ويقطم ايهم علي شفتيها مره اخرى ويبتعد عنها ويقول.وانا مش هطلق يا رؤي عجبك زي الطين ترجعي كده تمام مش عجبك ابعدي عني وده هيكون احسن
رؤي بصراخ عالي.مش عجبني يا ايهم مش عجبني وانت هتطلق البت دي علشان نرجع انا وانت
يدفشها ايهم بعيد عنه ويقول.يبقي خليكي مع نفسك يا رؤي مش انا اللي واحده تمشي كلمتها عليا وانا وانتي مفيش رجوع بينا تاني ولو بعتي ليا حاجه تاني مش هعبرك واحسنلك فعلاً تموتي علشان ارتاح من قرفها
نهي كلامه ويسير وكان ان يذهب لاكن يسمع صراخها وهي تقول بهوس وجنون شديد.لاااا يا ايهم انت بتاعي انا وانا الوحيده اللي حقها تكون مراتك ومفيش واحده غيري هتشيل اسمك يا ايهم فاهم
ييتسم ايهم ببرود شديد وهو ينظر أمامه ويذهب الي الأسفل تنظر خلفه رؤي وتمسك الزجاجه التي توجد وتضربها بقوه كبيرة في الأرض وهي تصراخ باسم ايهم وتصراخ بأنه يبقي معها لاكن لم يرد ايهم بل يركب سيارته ويذهب من أمام هذا المنبي العالي وينظر من المراء ويضع ذراعه في النافذه وينظر أمامه ويذيد من سرعة السيارة ويقود بتهور وسرعه شديده وهو يفكر في حديثه اليها التي لم يفكر به مره واحده قبل ان يقوله فهو لا يعرف ماذا كان يفعل اذا كانت وفقت ان تعود اليه وهو يتزوج كارما ماذا كان يفعل مع كل العائله اذا حدث ذلك يصل بعد قليل الي القصر ينظر اليه من الخارج وينفخ بقوه كبيرة وهو يشعر بنار جهنم تشعل بداخله بعنف شديد فهو لم يعد يتحمل هذه الأشياء ينزل من سيارته ويذهب الي الداخل يصعد الي غرفته يره التي كانت تخرج من الغرفه ليقول ببرود شديد.ما كنتي نايمه مع وتين
تنظر اليه كارما بخضه وتقول بتوتر شديد.كنت جايه اخد حاجه من هنا وكنت راجعه تاني
ينظر ايهم الي يدها ويسحبها اليه ويقول.فين الحاجه دي انتي كنتي طالعه دلوقتي من غير ايي حاجه
تنظر اليه كارما وتقول بتوتر وخوف شديد.ما انا غيرت رأيي ومبقتش عايزها
ينظر ايهم الي شفتيها المغريه ويقول.انتي خايفه ليه دلوقتي
تضغط كارما علي شفتيها بعد ان لحظت نظرته التي عليها وتقول بصوت متقطع.ل...لا مش خا
قطع كلامها ايهم التي ابتلع باقي حديثها في فمه وياكل شفتيها بقوه كبيرة بين أسنانه ويقطم عليهم بقوه وهو يمصهم بتلذذ شديد بطعم دمائها التي تنزفه من شفتيها تتوجع كارما بشدة وترفع يدها تضعها علي كتفه وتضغط عليه بقوه من وجعها الشديد ليقوه ايهم أكثر في قبلته ويجعلها قبلة عنيفه بشدة ويسحب شفتيها بقوه بين أسنانه وهو يتذكر التي حدث اليوم بينه وبين رؤي ويبتعد عنها ويشق ملابسها بقوه كبيرة وهو لا يره أمامه ويرميها علي السرير بقوه كبيرة ويذهب الي المرأة ويفتح الدرج ويخرج منه الحبوب الخاصه بها وياخذ حبيتين ويرمي الباقي امام المرآة ويذهب يضعهم في فمها ويمسك كأس الماء ويقول.ابلعي دول
تنظر اليه كارما وتمسك الماء وتبتلع الحبوب وكانت ان تنزل الماء من علي فمها لاكن يمسك ايهم الكأس ويرميها بقوة كبيرة علي الأرض ويسحب سحاب التشيرت الخاص به وينزعه وهو ينظر الي جسدها بوقحة شديده تخجل منها كارما بشدة وينزع ايهم بنطاله وينظر اليها ويسحبها اليه بقوه كبيرة ويهبط ياكل شفتيها بقوه كبيرة ويمسك ملابسها الداخليه بيد والاخره يمسك بها رأسها وينزعهم عنها ويهبط فوقها بقوه كبيرة ويهبط علي مقدمه صدرها ويقبلها بقوه كبيره وهو يتذكر رؤي ويهبط علي جسدها ويقبلها بوقحه وقوه شديده وينهض من عليها وينزع باقي ملابسه ويهجم عليها بقوه افزعتها بشدة
في صباح يوم جديد يفتح ايهم عينيه وينظر إلى سطح الغرفه التي لم يعد ينام بها كما الماضي وينظر الي التي تنام بجانبه وجسدها عليه علامته الزراقه والحمراء بكامله ينظر الي كامل جسدها يره لا يوجد إنش واحد ان وكانت علامته عليه لينظر الي سطح الغرفه ببرود شديد ويشعر بها تفيق وهي تفعل صوت يدل علي وجعها الشديد تكاد ان تبكي منه ينظر اليها ويرها بفعل تفتح عينيها وتنفزع من أن رأته أمامها هكذا وكانت ان تنهض لاكن تشعر بوجع شديد ولا تعرف تتحرك لينظر ايهم الي الاعلي وهو لم يشعر بشيء من الشفقه وهو يرها بهذه الحاله بسببه وينهض ايهم ويذهب الي الحمام ويخرج بعد قليل وهو يضع منشفه فقط علي رقبته لكي يجف بها شعره تنظر اليه كارما وتنظر بعيد عنه بخجل ووجع شديد ينظر ايهم اليها ويذهب الي غرفه الملابس ويرتدي

ويخرج يقف أمام المرآء ويعدل هيئته وكان ان يذهب لاكن تقول كارما بصوت متعب بشدة.ممكن تبعتلي وتين يا ايهم
تسود عين ايهم بغضب شديد ويلف اليها ويذهب ويمسكها بقوه من ذراعها ويقول بصوت افزعها بشدة.عايزها في ايه يا كارما
كارما ودموعها تلمع في عينيها.عايزها تساعدني انا تعبانه اوي ي
قطع كلامها ايهم التي قال بغضب شديد.هي وتين بتشوفك بالحاله دي يا كارما
تخاف كارما بشدة وتنفي براسها بسرعه كبيره وتقول.لا يا ايهم هي بس هتطلعلي هدوم وتسرح شعري مش اكتر
ينظر اليها ايهم ويقترب منها بشده ويقول بصوت مخيف بجانب اذنها.انتي عارفه لو وتين شافتك مره ولو بصدفه وانتي بالحاله دي او عرفت علاقتنا ماشيه ازاي انا هعمل فيكي ايه يا كارما
تنزل دموع كارما بغزاره شديده وتقول.مش هتعرف حاجه يا ايهم سيبني ارجوك انت بتوجعني اوي كده
ينظر اليها ايهم ويحملها ويذهب بها الي الحمام ويضعها في البانيو ويفتح عليها الماء الدافئ ويقول.كده انتي مش محتاجه مساعده تاني
تنظر اليه كارما بخجل ووجع شديد وتنفي براسها ليذهب ايهم الي خارج الغرفه باكملها تنظر خلفه كارما وتبكي بقوه كبيرة وهي لا تعلم ماذا يفعل بها ايهم اذا علم بأن وتين تعلم كل صغيره وكبيره في علاقتهم فهي لا تخفي عليها شئ تشعر بنار شديده تشعل في جسدها التي يوجد به الكثير من الجروح والعضات من ايهم والتي فعله بها في ليلة أمس تنهض وتمسك منشفه وتضعها علي جسدها وتذهب الي الخارج ببطئ من التعب الشديد الذي بها وتذهب الي الدرج التي يوجد به علبة الاسعافات وتفتحها وتأخذ منها حبوب مسكين للألم وتبلعهم وهي تشعر بوجع شديد وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتخرج تجلس أمام المرآة وتسرح شعرها وهي تفكر في حديث ايهم وتهديده الصريح اليها اليوم فهي تعلم لماذا لا يريد ان وتين ترها وهي كذلك لكي لا يقل من نظر وتين ام تتغير نظرتها به بعد ان ترها وهذا الذي يفكر به ايهم تتنهد بقوه كبيرة وتره بالذي تدخل الغرفه وتنظر اليها لتبتسم وتقول.يعني صاحيه بدري
تذهب وتين اليها وتضع يدها على رأسها وتقول.شوفتك مش نايمه معايا قولت انك اكيد مع ايهم دلوقتي ولما طلعت لقيته نازل علي السلم وجيت اشوفك انتي كويسه
تبتسم كارما وتنهض وتضمها بقوه كبيرة وتقول.كويسه اطمني
تتنفس وتين براحه وتضمها بقوه وتقول.طب الحمد لله انه معملش ليكي حاجه دلوقتي
تغلق كارما عينيها بقوه وتبتعد عنها وتنظر الي ملابسها وهي ترتدي

وتقول.انتي رايحه الشركه دلوقتي
اومالت لها وتين وتقول.عندي اجتماع مهم اوي وعايزه اشوف كام حاجه قبل الاجتماع ده
تبتسم كارما لتقول وتين.ما تيجي معايا يا كوكو
كارما بغيظ.اجي اعمل معاكي ايه يا وتين
تضربها وتين علي رأسها وتقول.تعالي شوفي الدنيا يا كلبه مش يمكن تحبي الشغل وتقراري تشتغلي بدل قاعدة البيت دي
تنظر كارما الي المرأة وتقول.لا ياختي انا حابه قعدت البيت ده انتي بتيجي متفرهده ومش عارفه تقفي علي رجلك وانا مش ناقصه
وتين بغيظ شديد.ده علشان انا بلف يا كوكو مش علشان بشتغل تعالي بقي معايا
تبتسم كارما وتقبلها وتقول.روحي انتي يا روح الروح انا حاسه نفسي تعبانه هقعد هنا احسن
تنظر اليها وتين بشك وتقول.تعبانه من ايه يا كوكو
تنظر كارما بعيد عنها لتتاكد وتين من شكوكها وتتنهد بقوه كبيرة وتقول.انا همشي وانتي خالي بالك من نفسك ولو احتاجتي حاجه اتصلي بيا يا كارما
اومالت لها كارما وتضمها بقوه وتبدلها وتين بحزن شديد عليها وتبتعد عنها وتقبلها وتذهب الي الخارج تنزل الي الأسفل وتره سلينا تجلس وهي تبكي الي تاليا وماسه وليل لتقول.في ايه يا بت مالك
تركض اليها سلينا بسرعه وتذهب الي الاحضانها وتقول بدموع شديده.ماما كانت هتضربني يا وتين وكل ده علشان بدافع عنها علشان الوليه القرشانه متتكلمش معاها بطريقه وحشه
تنظر وتين الي تاليا وتقول.البت دي طالعه لمين كده
تاليا بغضب شديد.ما دي تربيتك ياختي افرحي بيها
تبتسم وتين وتقول.خلاص يا سوسو اهدي يا حبيبتي امك أصلا بت كلب ومش بتفهم حاجه
.مين دي اللي بت كلب يا بت.تبلع وتين ريقها بصعوبه وتبتعد سلينا عنها وتنظر الي سيف التي قال هذا بغضب وهو يقف اعلي الدرج لتنظر الي وتين التي ابتسمت وقالت وهي تركض الي الخارج.بنتك يا سيف مش بتفهم يا راجل وبتعصبني
سيف بصوت عالي.ماشي يا حيوانه مسيرك هتيجي تاني وهقتلك وقتها
تبتسم وتين وهي تستمع الي حديثه من الخارج وتذهب الي سيارتها وتركبها وتقودها بسرعه الي خارج القصر وتمسك هاتفها وتدق الي غزل التي كانت تقف مع الخدام وهي تقول اليهم ماذا يفعلون وتنظر الي الرقم وتبتسم وتفتح عليها وتقول.ياااه اميرة الجارحي بنفسها بتكلمني ايه الشرف ده كله يا اميرة
تبتسم وتين وتقول.لا انتي غاليه عندي اوي يا غزل وتقدري تكلمني في ايي وقت وهرد عليكي علي طول اطمني
تضحك غزل بخفه وتقول.لا واللهي كتر خيرك يا اميره
وتين بخبث شديد.سمعت ان حماتك عندك يا قمر
تستغرب غزل بشدة وتقول.عرفتي منين
تعلم وتين بأن سلينا لم تقول الي غزل بأنها تذهب الي القصر تلف محرك السيارة بسرعه كبيره وتقول.العصفوره بتاعتي قالتلي المهم انا عندي اجتماع مهم هخلصه وهاجي اقعد معاكي شويه يا غزل انتي وحشاني اوي
تفهم غزل ماذا تريد وتين لتقول.وتين انا مش عايزه مشاكل علشان خاطري كفايه اللي انا في بجد
وتين بغضب.ما انتي اللي بمعاملتك دي اللي مخليها تتمدي فيها يا غزل دي ست عايزه تاخد علي دماغها علشان تفهم ان بنات الناس مش للمعامله دي
تتنهد غزل بقوه كبيره وتقول.يا وتين عيب اللي بتقولي ده دي ست كبيره برضو وكمان علشان حمزه استحمل مامته عادي حمزه كويس اوي معايا يا وتين وعلشانه اعمل كل حاجه
وتين بغضب أشد.دلوقتي بقوا اتنين اغبيه في العيله يا بنتي تستحملي هو مش امه وبعدين انتي مفكره انها بطريقة دي هتعدل طريقتها معاكي دي بعكس بتسوق فيها اكتر
تنفخ غزل وتقول.وتين انا بجد تعبانه وان
قطع كلامها وتين التي غلقت الهاتف وقطعت كلامها وقالت.يا شيخه روحي هو انا ناقصكي انتي كمان مش كفايه عليا كارما هتكوني انتي كمان ده حرام واللهي
نهت كلامها وتشغل موسيقي وهي تنظر الي الطريق وتشعل اغنيه حزينه تجعلها تشرد بشدة وكانت ان تفعل حادثه من شرودها الشديد لاكن تلف المحرك بسرعه كبيره لتلف السياره وتخبط في شجره بقوه كبيرة وتخبط رأسها في المحرك بعنف شديد لتصراخ بوجع وترفع رأسها وتعود شعرها الي الخلف وتنظر أمامها علي التي حدث في السيارة لتتنهد بقوه ووجع شديد في رأسها وتنظر الي المرأة تره جبهتها تنزف بشدة لتمسك منديلآ وتمسح الدماء به وترمي وتضع اخر علي الجرح وتمسك المحرك وتبدا ان تعدل السياره وتستكمل طريقها وهي تحاول ان تقف الدماء التي تنزف منها بشدة
كان يجلس علي كرسي المكتب وهو يشرف من السيجاره التي بيده وهو علي هذا الوضع من الأمس لم يفعل شئ اخر سوا ان يحرق بهذه السجائر لعل تطفئ النار التي بداخله يمسك هاتفه ويرفعه علي اذنه بعد ان دق الي رقم ويسمع التي يقول.امرني يا دياب باشا
دياب ببرود شديد.عرفت مين الزباله اللي راح ليها
الشخص بجديه.في اكتر من خمس صحاب شركات كانوا في مكتبها امبارح يا باشا واتاكد ان تلاته كانوا لشغل مهم متفقين عليه من زمان بس الاتنين التايين لسه معرفتش كانوا موجودين ليه يا باشا هعرف وهكلمك علي طول
يحرك دياب رقبته بخفه وهو يتوعد بكثير ويقول.قدامك تلات ساعات وتكون عارف كل حاجه انت فاهم
الشخص.امرك يا باشا تأمر بحاج
قطع كلامه دياب اللي غلق الهاتف وينظر أمامه ويقول.محطوطه للعرض يا بت الجارحي وكل اللي رايح واللي جاي يجي علي شركتك علشان يتفرج عليكي سهله اوي وحيات امك لا اخليكي تحلمي تشوفي الشارع يا وتين علشان تعرفي تاخدي حريتك اللي انتي عايزها يا بت الج
قطع كلامه التي فتح الباب ودخل عليه لينفخ الدخان في الهواء وهو ينظر اليه ببرود شديد ويقول.رجلك طولت علي المديريه يا فرعون
يبتسم ايهم ببرود ويذهب يأخذ منه السيجاره بعد ان لحظ كمية السيجاره التي شرفها الي الآن وياخذ منها نفس كبير ويرميها علي الأرض ويطفيها بحذاءه وينفخ الدخان ويقول.عندك مانع
ينظر دياب أمامه ويقول ببرود.هي كانت ملك ابويا يعني براحتك تعال في الوقت اللي انت عايزو يا ايهم بيه
يفهم ايهم بأنه يحزن منه ليبتسم ويقول.انت عارف ان معنديش اغلي من وتين يا دياب
ينظر اليه دياب ويقول.لدرجة دي مفيش ثقه بيني وبينك يا ايهم لدرجة انك مش مامن علي اختك معايا
يتنهد ايهم بقوه ويقول.انت عارف ان الدنيا باللي فيها في كفه ووتين في كفه يا دياب انا افديك بروحي وانت عارف ده كويس بس وتين لا يا دياب وتين خط احمر بنسبالي
ينظر اليه دياب وينظر امامه وهو يفكر في حديثه ينظر اليه ايهم ويقول.اطلب كل حاجه في حياتي وانا مش هتاخر عليك لحظه واحده بس وتين لا يا دياب الا دي يا صاحبي
ينظر اليه دياب ويبتسم ببرود شديد ويقول.وماله يا ابن الجارحي سهله اوي
يشعر ايهم بأن يوجد شئ خلف حديثه وشئ كبير بشدة ايضا وكان ان يتحدث لاكن يره الباب يفتح بقوه ويره التي يقول.طب خلي حد فيكم عنده دم ويجي يساعدني في الشركه شويه بدل ما انتوا قاعدين تتكلموا هنا
ينظرون الي صاحب الصوت يرونه تميم الغاضب منهم ليقول دياب ببرود.لما تكون شركة ابويا ابقي اساعدك فيها يا روح امك شوف التاني
ينفخ تميم بقوه كبيرة ويقول.روح اسال ابوك هو لي نسبة قد ايه في الشركه دي يا دياب عمك وسيم وابوك خلطوا الشركه بتاعتهم في مجموعة الملكه يا خفيف وكده انت المفروض تشتغل فيها زيك زيي بظبط
يبتسم دياب ببرود ويفكر قليلا وتأتي في عقله فكرة خبيثه بشدة ليبتسم وينظر الي تميم ويقول.مش لزمني يا تميم خليك انت في الشركات والجو الملزق ده
يرفع تميم حاجبه ويقول.جو الشركات بقي جو ملزق يا ابن السويسي
اومال لهو دياب وهو يخرج سيجاره من علبة السجائر ويضعها في فمه ويقول.بنسبالك انت حلو لكن انا مينسبنيش
يمسك أيهم منه السيجاره ويضعها في فمه ويمسك القدحه ويقول وهو يشعلها.كفايه يا حيلتها مش فرح امك هو
ينظر اليه دياب وينظر الي تميم ويتذكر جملة.تيمو عسل وانا بحبه اوي
ليبتسم بجمود شديد وينهض يفهم ايهم بماذا يفكر به ليجلس علي الكرسي وهو يشرف من السيجاره ويتابع ببرود شديد ويقف دياب أمام تميم ويقول ببرود.انت عارف ايه هي اكبر مشكله عندك يا تميم
يرفع تميم حاجبه ويقول.ايه ه
قطع كلامه دياب التي هبط عليه بلكمة قويه بشدة جعلته يقع علي الأرض فهو لم يتوقع ذلك الآن وهذا التي جعله يقع بهذه السهوله ويقول دياب بغضب شديد.خفة دم امك الزفر يا حيوان مش هتبطل تستزرف يا روح امك ولا ايه
تميم بغضب وصوت عالي.انت $$$$ يالا في ايه لكل ده
ينزل دياب لمستواه ويمسكه من قميصه ويقول بصوت هز اركان المكان.مش عارف في ايه يا $$$$$
ينظر تميم الي ايهم التي يشرف من السيجاره ببرود شديد وهو ينظر إليهم ويمسك يد دياب وينزلها من عليه بعد أن علم لماذا كل هذا الغضب وينهض ويقول ببرود شديد.اعتقد يا دياب اني ليا حق فيها اكتر م
.تميييييييييييييييييييم بلاش دي.كان هذا صراخ دياب العالي بشدة وهو يقول هذه الجمله ينظر اليه تميم ويبتسم ببرود ويقول.دي الحقيقه يا وحش وبراحتك عايز تصدقها صدقها مش عايز براحتك سلام
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ينظر خلفه دياب ويحرك رقبته وهو يعلم جيد ماذا سوف يفعل مع كل هذه الأشخاص وما هي الطريقه التي سوف ينتقم منهم بها وماذا سوف يفعل يبتسم بجمود شديد ويسمع ايهم وهو يقول.بتفكر في ايه يالا
يلف دياب وينظر إليه ويقول ببرود شديد.عملت ايه في الموضوع اللي قولت عليه يا ايهم
يأخذ ايهم نفس كبير من السيجاره ويقول ببرود.لسه يا دياب احنا لازم نهده اليومين دول علشان تقدر نحقق احسن نتيجه
يذهب دياب ويجلس علي الكرسي ويمسك علبة السجائر ويقول بجمود.عرفت انك بعت طلب وعايز عشره مليون جنيه من المديريه تحت حساب المهمة الجايه ليه
ينظر اليه ايهم ويقول.انت بتقربني يا دياب
يشعل دياب السيجاره وياخذ نفس وينفخ الدخان في الهواء ويقول ببرود.هرقبك ليه اكيد لا بس جيتني الاخبار عايز الفلوس دي ليه يا ايهم
ينظر ايهم أمامه ويعود بظهره الي الخلف ويلف بكرسي قليلاً ويقول.ملكش دعوه
يبتسم دياب ببرود شديد ويقول.الطلب هياخد وقت لحد ما يتنفذ يا ايهم تقدر تاخدهم مني وتبقي ترجعهم لما تاخدهم ولو للي في بالي مش عايزهم خالص
ينظر اليه ايهم وينهض ويقول.كفي نفسك يا دياب انت عارف اني مش هاخد فلوس من العيله دي
ينفخ دياب الدخان ويقول.وانا مش من العيله دي يا ايهم انا من نسل السويسي لو كنت نسيت ده وتقدر تاخدهم وترجعهم تاني عادي ومحدش هيزلك بيهم علي فكره هي عايزه كام
ينظر اليه ايهم بشرود ويقول.مش هي اللي عايزه يا دياب وبلاش الطريقه دي معايا انا يا ابن السويسي علشان انا مش ناقصك
دياب بغضب شديد.انت هتستعبط يالا لو مش هي اللي عايزه هيكون مين انت في حسابك اكتر من خمسين مليون جنيه عايز فلوس تاني تعمل بيهم ايه
يبتسم ايهم بستفزاز ويقول.وهي هتعمل ايه بخمسين مليون يا ذكي انا داخل مشروع وهيسحب مني فلوسي كلها وانا عايز فلوس اصرف منها يا دياب فهمت بقي ليه عايز الفلوس دي
ينظر اليه دياب بعدم تصديق ويقول.مشروع ايه ده
ينظر ايهم اليه ويقول وهو يذهب الي الخارج.لو اتنفذ هتعرف يا دياب
ينظر خلفه دياب وياخذ نفس كبير من السيجاره وينظر أمامه وينفخ هذا الدخان وهو يقرار فعل شئ اليوم
كانوا يجلسون علي طاوله الطعام وهم يتناولون الطعام تنظر الي غزل وتقول.هاتي مياه يا مرات ابني
تبتسم غزل وتنهض وتمسك كأس الماء وتسكب اليها وتضعه أمامها وتقول.اتفضلي يا طنط
تمسك والدة حمزه الكأس وتضعه أمامها وتقول.لا دي مش ساقعه انا عايزه مياه ساقعه قومي هاتلي
كانت غزل ان تنهض لاكن يضع حمزه يده علي يدها ويمنعها ان تنهض ويقول بصوت عالي.خديجه خديجه
تأتي الخادمه التي تسمي خديجه وتقول.تحت امرك يا حمزه بيه
ينظر حمزه الي والدته ويقول.هاتي مياه ساقعه لامي وياريت تخليكي معاها تشوفي طلبتها
اومالت لهو الخادمه بطاعه شديده وتذهب لكي تفعل كما قال وتنهض والدته وتقول بغضب شديد.ايه يا حمزه انت هتمنعها تعمل طلباتي واومري ولا ايه
يجز حمزه علي اسنانه ويقول.عندك خديجه تنفذ اومرك يا امي غزل مراتي مش هتنفذ حاجه
والدته بصوت عالي.ليه يا حبيبي ان شاء الله انا حماتها ووجب عليها تنفذ طلباتي طول ما انا هنا ولا عندك رأي تاني يا ابن بطني
ينظر حمزه الي غزل التي نهضت وقالت.خلاص يا طنط انا هعملك الل
قطع كلامها حمزه التي نهض وقال بغضب شديد.وانا قولت كلمتي ومش عايز نقاش تاني في الموضوع ده
وينظر الي والدته ويقول.غزل مش مطلوب منها تعمل حاجه يا ماما ومش هتعمل حاجه اطلبي اللي انتي عايزاه من خديجه
والدته بغضب شديد.وفايدها ايه مراتك لما الخدامه هتنفذ اومري يا حمزه
حمزه بغضب أشد.وانا مراتي مش خدامه يا فوزيه هانم دي مراتي انا وانا اللي اقول ايه اللي تعمله وايه اللي لا مش انتي وانا بقول انها مش هتنفذ حاجه يبقي خلاص الموضوع علي كده
تنظر فوزيه والدة حمزه الي غزل وتقول بصوت عالي.يا رب يكون عجبك يا غزل هانم ابني بيقف في وشي علشان حضرتك ترتاحي لا وبيعلي صوته عليا قدمك من غير ما يعملي احترام يا رب تكوني مبسوطه
تنظر غزل بغضب الي حمزه وتنظر الي فوزيه وتقول.معلش يا طنط هو حمزه متعصب بس شويه و
قطع كلامها حمزه التي سحبها من يدها بقوه الي الاعلي ويدخلها الغرفه ويغلق الباب ويقول.انتي ايه اللي بتعملي ده يا غزل
تقف غزل أمامه وتضع يدها علي صدره وتقول.حبيبي دي امك ولازم تستحملها شويه مش كده
يمسك حمزه يدها ويقول بغضب شديد.استحملها انا مش انتي يا غزل انتي ملكيش دعوه بيها والا هت
قطعت كلامه غزل التي وضعت يدها علي فمه وقالت.ممكن تهده شويه يا حمزه العصبيه دي وحشه اوي اهده يا حبيبي
يسحبها حمزه اليه ويقول وهو ينظر الي شفتيها.يا ايه
تبتسم غزل وتضربه علي كتفه بخفه وتقول.اوعي يا حمزه وبلاش الطريقه دي
يقربها حمزه اليه اكثر ويقول.لا قوليها تاني عايز اسمعها يا غزل يلا
تضع غزل رأسها علي كتفه وتقول.ممكن بلاش عصبيتك مع امك دي يا حمزه انا بزعل اوي لما اشوفكم كده بسببي
يضمها حمزه بقوه ويقول.ده مش بسببك يا غزل وانتي ملكيش دعوه بالموضوع بس هي امي دايما كده وانا مش ناقصها سيبك منها وتعالي اقولك كلمه سر
ترفع غزل رأسها اليه وتقول.مامتك هنا يا حمزه وعي
قطع كلامها حمزه التي هبط علي شفتيها ويقبلها بقوه كبيره ويمص شفتيها بقوه ويحملها ويذهب بها الي السرير ويضعها عليه ويفصل قبلاته وينظر إليها يرها تبتسم بتصنع شديد يفهمه حمزه ليبتسم اليها وكان ان يذهب لاكن تمسك غزل يده وتقول.حبيبي رايح فين
ينظر اليها حمزه ويقبل جبهتها ويقول.هروح اشوف فوزيه هانم يا غزل خلينا نشوف اخرتها ايه شويه وراجع
اومالت لهو غزل وتقول.حمزه براحه عليها علشان خاطري
يبتسم حمزه اليها ويذهب الي الخارج تنظر خلفه غزل وتتنهد بقوه كبيرة وهي لا تعرف ماذا تفعل مع والدة حمزه لكي لا تفعل كل هذه المشاكل
كانت تجلس وهي تشرف من السيجاره التي بيدها بغل وغضب شديد وتفكر في التي تفعله مع ايهم لكي يترك هذه الفتاة تفكر قليلاً وتأخذ نفس من السيجاره وتنفخه في الهواء وتنظر أمامها وتقول.ماشي يا ايهم عايزه تخلي رأسي براس البت دي عايز تخلي واحده زي دي يكون ليها حق زيي زيها
وتنظر إلى هاتفها وتمسكه وتدق الي رقم وتضعه علي اذنها لا يرد عليها لتغضب بشدة وتقول وهي تحاول الإتصال مره اخرى.رد يا ايهم رد احسنلك
لا يرد عليها ايهم لتبتسم رؤي وتنظر الي ملابسها وهي ترتدي

وتدق اليه فيديو لا يرد عليها ايهم في البداية لاكن يرد في المره الاخره ويقول بغضب.انتي عايزه ايه يا بت انتي
ترمي رؤي السيجاره التي بيدها لكي لا يرها وتقول بوقحه شديده.عايزك يا ايهم
ينظر ايهم الي التي ترتدي وهي تبعد الكاميرا قليلاً وينظر الي طريقه وهو يقود سيارته ويقول ببرود شديد.اقفلي يا رؤي اققلي وبطلي هبل علشان مش هيجي معايا سكه
تبتسم رؤي وتمسك السماعات وتضعها في الهاتف لكي لا احد يسمع صوته سواها وتنهض تغلق الباب بمفتاح جيد وتذهب الي السرير وتتسطح علي بطنها وهي تظهر جسدها أمامه باغراء ووقحه شديده يعلمها ايهم بشدة وتقول بهمس مثير اليه.انت وحشتني اوي يا ايهم
ينظر اليها ايهم ويقف السياره ويقول بجمود شديد.اتعدلي يا بت المنشاوي
تقرب رؤي الهاتف منها وتقول بدلع وهمس اليه.تؤ تؤ تعال يا ايهم مفيش حد في البيت غير ماما وخالتو ملك وهما دلوقتي في اوضة ماما تعال وكون معايا شويه
ينظر ايهم أمامه ببرود شديد ويقول.انتي عارفه ايه اللي هيحصل لو جيت يا رؤي
رؤي بنفس الطريقة.عارفه وعايزه ده يا ايهم تعال علشان خاطري
يبتسم ايهم ببرود شديد وينظر اليها ويقول.وانا متعودتش اخون البيت اللي كلت في عيش وملح يا رؤي وكمان ابوكي خالي وانا مقدرش ادوس علي شرفه علشان معرفش يربي بنته تربيه نضيفه اوعي تكلمني تاني وابعدي عني علشان ابتدات ازهق منك اوي
نهي كلامه ويغلق الهاتف ورؤي مازالت تتصدم من التي فعله فهي لم تتوقع ان يفعل ذلك تتوقع بأنه سوف يركض اليها وسوف يأتي اليها بسرعه من ان تطلبه بهذه الطريقة لاكن ماذا فعل ايهم الآن قد رمي توقعتها في عرض الحائط ولم يفكر بها لحظه واحده تنهض وترمي الهاتف بغضب شديد في الأرض وتقول بصوت عالي بشدة.انت ازاي تعمل كده يا ايهم ازاي ترفضني انا ازاي
نهت كلامها كلامها وتنهض بسرعه وترمي كل شئ يأتي أمامها وتذهب الي المراء وتنظر الي حالها وتقول.انا يرفضني من بعد ما كان يتمني اقوله يجي على هنا دلوقتي بقي بيرفضني ااااااااه يا ايههههههم
نهت كلامها وهي تشد في شعرها بقوه كبيرة وتقول بجنون شديد.لا لا ايهم بتاعي انا ايوه بتاعي ومش هخلي يكون لغيري ايهم هيجي يرضيني دلوقتي وهيجبلي معاه هدايا زي ما بيعمل علي طول ايوه هو هيجي دلوقتي هو بيحبني ومستحيل يعمل معايا انا كده هو بيحبني وانا بحبه وهو هيفضل معايا اكيد
قالت هذا وتذهب تجلس علي السرير وهي تكرار هذه الجملة وبأنه يحبها وهي أيضاً تحبه فما الذي سوف يحدث فهذه العلاقات التي لا احد يعرف الي اين يذهب بهم القدر
في مساء هذا اليوم تدخل الي القصر وتره جميع العائله يجلسون في غرفة المعيشة عاده تميم وايهم وعدي وكارما وسيلا التي تعمل في الشركه والي الان في الخارج تقول وهي تذهب اليهم.مساوا يا عيله واطيه
ينظرون اليها الجميع وينهض مراد بسرعه ويقول بخوف وهو يضع يده على رأسها.ايه ده يا وتين ايه اللي حصل
تذهب وتين الي الاحضانه وتقول.جرح خفيف يا مراد اهدي
يضمها مراد بقوه ويقول مالك بغضب.وايه سبب الجرح الخفيف ده يا وتين
تنظر اليه وتين وهي بين الاحضان مراد وتقول بهمس الي مراد.ابوك بتزعقلي يا مراد
مراد بنفس الهمس.معاه حق تستاهلي
تبتعد وتين عنه وتنظر اليه وتنظر الي مالك وتقول.خبط في عمود في الشركه من غير ما اخد بالي يا جدو
ينهض مالك ويقف أمامها ويضع يده على شعرها ويمسح عليه بهدوء ويقبل جبهتها ويقول.مش تاخد بالك يا وتين وانتي ماشيه
تقبله وتين وتقول.المره الجايه هاخد بالي وبعدين ده جرح بسيط
يبتسم مالك وتقول ليل بغيره.ابعدي يا بت عن جوزي
تنظر اليها وتين وتقول.بتغيري علي جوزك مني انا يا ليلو عيب والله يا شيخه
تنهض ليل وتقول.امشي يا بت انتي كلبه أصلا
حسام بستفزاز شديد.تؤ تؤ ايه ده يا وتين الصراحه شكلك بقي وحش اوي
يذهب مراد ويجلس بجانب ماسه بعد ان اطمنؤا عليها وترمي وتين المزهريه علي حسام التي جعلها تغضب بشدة وتقول.اتلم يا حيوان شكل مين اللي وحش يا ابن الكلب
يشهقون الجميع ويمسك حسام المزهريه بسرعه قبل ان تقع عليه ويقول يزن بغضب شديد.مين ده الكلب يا بت
تنظر اليه وتين وتقول بنفس الغضب.انت مش شايف ابنك بيعمل ايه يا يزن ما تربي بدل ما انت مش فاضي لحاجه غير تماره كده
كان ان ينهض يزن ويذهب اليها لاكن تمسكه تماره وتقول.خلاص يا حبيبي دي وتين زي بنتك برضو استحملها مينفعش تقرب منها كده
تعود وتين بشعرها الي الخلف وتقول.بعد ما عدي يجي هديك شوكولاته كبيرة يا تماره
ترسل اليها تماره قبله وتقول.القمر بتاعنا يا ناس
يزن بصوت عالي.انتي بعتيني علشان الشوكلاته يا تماره
تغمز اليه تماره وتقول.لا ده انت حبيبي
يبتسم يزن ويسحبها الي الاحضانه لتنظر اليهم وتين بشمزاز متصنع وتنظر الي حلا وريماس وتقول وهي تذهب اليهم.هو انتوا جديتوا الاقامه بتاعتكم هنا ولا ايه
ريماس بغيظ شديد.بت مش عايزه اسمع صوتك وبعدين هو احنا قاعدين فوق دماغك ولا ايه ما تهدي شويه
ماسه بتشجيع.برفو يا ريمو اديها كمان تستاهل
تنظر اليها وتين وتقول.انتي متاكده انك امي يا ماسه استاهل ايه يا وليه ده انا بنتك حتي اقفي معايا شويه
تعود ماسه بظهرها الي الخلف وتقول.واللهي يا حبيبتي من اعملك السوده تستاهلي كل حاجه تحصلك
وتتعدل وتقول بغضب شديد.وبعدين ايه وليه دي يا كلبه ده انا اصغر منك يا بت
تبتسم وتين بسخريه وتقول.لا اصغر مني فعلاً
تغضب ماسه اكثر وتقول وهي تنظر الي مراد التي يجلس بجانبها.بص بنتك يا مراد شايف بتقول ايه قولها اني اصغر منها
يهمس اليها مراد وهو يقول.متتكيش اوي علي الكلمه كده يا حبيبتي انتي كبرتي وصحتك بقت في النازل دلوقتي ومبقتيش تستحملي حاجه
ماسه بغضب وصوت منخفض لأجل ان لا احد يستمع اليها.انت اللي مفتري يا حبيبي مش انا اللي صحتي في النازل ماشي يا مراد طالما انا صحتي في النازل يبقي شوف هتنام فين انهارده انت مش هتدخل الاوضه انهارده
كان مراد ان يتحدث لاكن تقول وتين بغيظ شديد.انتوا بتتكلموا في ايه كده ومش محترمين حد كده
ينظر اليها مراد ويقول.تعالي يا قلب ابوكي
تذهب وتين الي الاحضانه بعد ان فتح يده اليها وتجلس بجانبه وتنظر الي ماسه بستفزاز شديد وتقول.اه يا موري كنا مضربين عين من ناس هنا وحشه اوي
يبتسم مراد وهو يعلم بأنها تغيظ ماسه التي قالت بغضب شديد.امشي يا بت من هنا يلا
تنظر وتين الي كارما التي تنزل علي الدرج وتنظر اليها كارما وتقول بصدمه.يخربيتك انتي عملتي ايه
تبتسم وتين اليها وتنهض وتذهب اليها وتضمها بقوه وتبدلها كارما بقوة اكبر وتقول.ايه اللي حصلك يا وتين
وتين.اهدي يا كوكو ده جرح صغير اهدي
تتنفس كارما بقوه وراحه وتهمس اليها وتين وهي تقول.انتي كويسه يا كوكو
تبتسم كارما وتقول.كويسه اطمني
تبتسم وتين وتبتعد عنها وتقول.هطلع اخد دوش وهرجع علي طول
اومالت لها كارما وتقبلها وتبتسم وتين وتذهب الي الاعلي ينظر باسل الي كارما ويقول في داخله.يا بختك يا كارما بتقدري تحضنيها وتعملي اللي هموت واعمله لازم وتين تكون بتاعتي بس اعملها ازاي هي مش بتعبرني غير اخوها ازاي اخليها تشوفني وتعرف اني بحبها اوي واني عايزها مراتي ازاي
نهي كلامه وهو ينظر أمامه ويفكر في الذي يفعله لاجل ان تبقي وتين معه وانه يتزوجها
تدخل الغرفه وتجلس علي السرير وتنزع الحذاء الخاص بها وتنهض وتذهب الي الحمام وتستحم دون ان تجعل ماء تأتي علي الجرح وتخرج وكانت ان تذهب الي غرفه الملابس لاكن تره هاتفها يدق تمسكه وتنظر الي الرقم وترفع حاجبها وتنظر امامها وتره الرقم يدق مره اخرى لتفتح عليه وتقول.الو
يغلق عينيه بقوه التي علي الخط معها ويعود بظهره الي الخلف لتقول وتين بغضب.مش هتتكلم بتتصل ليه من الاول
يفتح دياب عينيه ويرفع حاجبه من نبرتها معه ويقول ببرود شديد.انزلي عايز اشوفك يا وتين
وتين بصوت عالي.انت مين علشان عايز تشوفني يا حيلتها
دياب بغضب شديد.وحيات امك
تبتسم وتين وتنظر امامها وتقول.دياب السويسي ايه الفرصه السعيده دي
دياب بغضب أشد.انتي مش مسجله رقمي يا وتين
وتين ببرود.مفيش بيني وبينك مكالمات علشان أسجل رقمك يا ابن عمتي
دياب ببرود أشد.ماشي يا وتين انزلي يلا عايز اقابلك هستنيك قدام القصر
تجلس وتين علي السرير وتقول بخبث وبرود.مش نازله اخويا مربيني اني منزلش في وقت متاخر وخصوصاً مع حد غريب
دياب بغضب شديد.اذا كان اخوكي نفسه مش متربي هيربيك انتي انزلي يا وتين وبلاش تعصبني اكتر من كده
وتين بصوت عالي.مش نازله يا دياب مش بمزاجك انا مش هنزل وكفايه اوي لحد كده
يبتسم دياب بجمود شديد.انزلي يا وتين وبلاش تخلي جناني يطلع عليكي وانتي عارفه جنان دياب كويس
تنظر وتين أمامها وهي حقا تخاف من التي من الممكن يفعله لاكن تقول ببرود.بيني وبينك مفيش حاجه علشان انزل في نص الليل اقابلك يا دياب
دياب ببرود شديد.ده اخر كلام عندك
تنهض وتين وتتوتر بشدة لاكن تقول.معنديش غيره يا ابن السويسي
يغلق دياب الهاتف لتنظر وتين الي الهاتف وتنظر أمامها وهي تتوقع دياب يفعل كل شئ تستغرب بأنه يتحدث معها بعد كل هذه المدة لاكنها لم تفكر كثير وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتخرج تسرح شعرها من الأسفل بسبب الشاش التي يوجد علي رأسها بسبب هذا الجرح وتنظر الي حالها وهي لا تريد ان تفكر في دياب لكي لا تتذكر ما فعله بها وترمي الفرشاة وتذهب الي الخارج وتنزل علي الدرج وكانت ان تتحدث لاكن تره بالذي يدخل القصر لتتصدم بشدة وهي تره دياب التي نظر اليها وينظر الي الشاش التي يوجد ويسير اليها ببرود شديد وكان ان يصعد علي الدرج لاكن يسمع التي يقول.دياب
ينظر اليها دياب وينظر الي صاحب الصوت يره سيف التي نظر اليه بستغرب وقال.احنا هنا انت رايح فين
ينظر دياب الي وتين التي لا يرها احد سوا هو ويمسك دقنه ويمسح عليه بتوعيد شديد اليها وينظر الي سيف ويقول وهو يذهب اليه.كنت سرحان شويه يا سيف
ينظر اليه سيف بعدم تصديق فهو يعلم ماذا يكذب دياب وتنظر وتين الي حالها وهي لا تعرف اذا تستكمل طريقها وتنزل ام انها تصعد الي غرفتها مره اخرى لتلف وكانت ان تصعد الي ان يتنسوا الجميع هذا الموضوع لكن تسمع التي يصراخ بصوت عالي وهو يقول.وتييييييييييييييين
تنفزع وتين بشدة وتلف وتنظر الي التي صراخ باسمها كذلك وهز أركان القصر تره ايهم التي نظر اليها وراه الشاش ليركض اليها بسرعه الي الاعلي وقال وهو يضع يده على رأسها.ايه ده يا وتين
تبتسم وتين وتقول.مفيش يا ايهم بس خبط في عمود في الشركه
ينظر اليها ايهم ويقول بغضب شديد.بتكدبي يا وتين اومال عربيتك ايه اللي حصلها وازاي تعملي حادثه زي دي من غير ما تتصلي بيا تقوليلي
تنظر وتين الي الجميع التي ينظرون اليها بغضب شديد عاده دياب التي ابتسم بجمود شديد وتنظر الي ايهم وهي تغضب منه وتقول.في ايه يا ايهم لكل ده
ايهم بصوت عالي.في انك بقيتي مهمله اوي يا وتين وانا مكالمك من شويه وانتي مقولتيش علي الحادثه دي
تنفخ وتين بقوه وكانت ان تذهب الي الاعلي لاكن يمسك ايهم يدها وهو يحاول ان يهده قليلاً وينظر إليها يرها تنظر بعيد عنه ليعلم بأنها تحزن منه بأنه تحدث معها بهذه الطريقة يتنهد بقوه كبيرة ويقبل جبهتها ويقول.انتي كويسه حاسه بايه يا وتين
وتين بسخرية.ما لسه بدري كمل زعيق وصوت عالي يا ايهم لسه بدري اوي
يبتسم ايهم ويمسك يدها وينزلها معه الي الأسفل بهدوء وينظر الي دياب ويرفع حاجبه بأنه يوجد في هذا المكان دون ان يقول اليه او ياتي معه ينظر اليه دياب ببرود شديد وينظر ايهم الي وتين التي تنظر بعيد عن دياب ويجلسها علي الاريكه ويجلس أمامها ويقول وهو ينظر الي كارما.هاتي علبة الاسعافات
كانت كارما ان تذهب لاكن تمسك وتين يدها وتقول وهي تنظر الي ايهم.ايهم مفيش داعي انا كويسه واللهي كفايه علشان خاطري
ينظر اليها ايهم ويقول ببرود.هشوف الجرح بس يا وتين
تنفي وتين وهي تقول.لا هيوجعني وانا لما صدقت انه هدي وبطل يوجعني يا ايهم هو صغير اوي اصلآ اهده علشان خاطري
ينظر اليها ايهم وينفخ بقوه كبيرة وتأتي نرمين زوجة يزيد ومعها ليلي ام باسل زوجة زين وهي تقول.يلا العشا جاهز يا جماعه
ينهض مالك ويقول.تعالوا يلا علشان عايزكم في الموضوع مهم
ينظر اليه انس ويقول بستغرب.موضوع ايه ده يا مالك
ينظر مالك الي وتين ويبتسم ابتسامه لا احد يعلم ما سببها ويقول.واحنا بنتعشي هقولكم يلا
نهي كلامه ويذهب الي غرفه الطعام وينهض ايهم ويسحب وتين وتنهض معه ويقول وهو ينظر الي كارما.خديها
وتين بغيظ شديد.حد قالك اني عيله يا ايهم ومش بعرف امشي
كان ايهم ان يتحدث لاكن تقول كارما وهي تسحبها.لا ازاي تعالي ياختي انتي اصغر من العيله اصلآ
تنظر اليها وتين بغضب وتتشاجر معها وهم يذهبوا الي غرفه الملابس وينظر ايهم الي دياب بعد ان ذهبوا الجميع الي غرفه الطعام ويقول.في ايه يالا ايه اللي جابك هنا دلوقتي ومن غير ما تقولي حتي
يرفع دياب حاجبه ويقول.ليه ياخويا هو لازم اخد اذنك علشان اجي
ينفخ ايهم بقوه كبيرة ويقول.اخلص يا دياب وقول سبب وجودك هنا دلوقتي
دياب وهو يذهب الي غرفه الطعام.العيله وحشتني قولت اجي اشوفها واطمن عليها
ينظر خلفه ايهم وهو يعلم بأنه بتأكد يكذب عليه ويتنهد ويذهب الي غرفه الطعام ويسمع حلا وهي تقول.قول يا جدو في ايه انت مشوقني اوي كده
يبتسم مالك وينظر الي وتين وكان ان يتحدث لاكن يدق هاتف دياب وينظر إليه دياب ويفتح علي الرقم ويسمع التي يقول.دياب بيه هو في المخزن دلوقتي
يبتسم دياب ببرود شديد وينظر الي وتين ويقول.روقوا عليه لحد ما اجي
نهي كلامه ويغلق الهاتف وتقول ريماس بغيظ شديد.قول بقي يا جدو قبل ما حاجه تقطعك تاني
ينظر مالك الي مراد وينظر الي وتين التي تشرف من العصير ويقول.بنتك جايلها عريس كويس يا مراد
