اخر الروايات

رواية ذئاب من نار الفصل الرابع 4 بقلم بيري الصياد

رواية ذئاب من نار الفصل الرابع 4 بقلم بيري الصياد


 

البارت الرابع من
ذئاب من نار 🐺🔥
بقلم: بيرى الصياد ✍️
___________________________

تنظر وتين الي يده وتعود بظهرها الي الخلف وتقول ببرود اشد.امم فادي الحداد
ينظر اليها التي يدعي فادي ويسحب يده بهدوء وتقول وتين.وفادي الحداد محتاج ايه مني
يجلس فادي ويقول ببرود.بزنس يا وتين هانم
تنظر وتين الي السكرتيره وتشير اليها تذهب بالقلم التي تمسكه وبفعل تذهب السكرتيره وتلعب وتين بالقلم وتقول.اعتقد ان بيني وبينك كل حاجه الا البزنس يا فادي بيه
يبتسم فادي ويقول باعجاب شديد.كل حاجه كل حاجه
تضرب وتين المكتب بيدها وتقول بصوت عالي.حضرتك جاي تهزر هنا
يبتسم فادي علي غضبها المحبب بشدة ويقول.عصبيه اوي اهدي شويه يا وتين هانم مش كده
تنفخ وتين بقوه وتقول.يا رب نخلص
فادي ببرود شديد.جاي علشان نتفق انا وانتي علي بزنس هتوفقي تمام مش هتوفقي براحتك ده قرارك وانتي حره في
تنظر اليه وتين ولا تتحدث ليخرج فادي دفتر من ستار ويوقع علي شيك ويسحبه ويضعه امامها ويقول ببرود.اكتبي الرقم اللي تحبي يا وتين هانم
تنظر وتين اليه وتنظر الي التي وضعه أمامها وتعود بظهرها الي الخلف وتلف بكرسي قليلاً وتقول بجمود شديد.هو فادي الحداد ماشي يوزع فلوس علي الشركات اليومين دول ولا ايه
يبتسم فادي ويقول.تؤ قولتك بزنس
ترفع وتين حاجبها وتقول.اممم بزنس وايه هو البزنس ده يا فادي يا حداد
ينظر فادي الي وجهها البرئ بشده والتي لا يظهر عليه تصرفاتها ويبتسم باعجاب شديد واضح ورايته وتين بشدة لاكن لا يفرق معها شئ ويقول فادي.عايز من تصميمك عشرين تصميم لشركتي يا وتين هانم
تبتسم وتين ببرود وتقول.اممم والعشرين تصميم دول مين اللي هينفذهم
فادي بهدوء.هتنفذهم شركتي انا وانا اللي هوزعهم بعد ما ادخل بيهم مسابقه
تنظر اليه وتين وتمسك الشيك بين اصباعها وتنظر إليه وتنظر الي فادي التي ابتسم ببرود وتقطع وتين الشيك الي قطعتين وترميهم الي الاعلي وتقول ببرود شديد.عرضك مرفوض يا فادي بيه يا التصميم يكون مكتوم عليه ماركت وتين الجارحي يا خلاص مش عايزه
ينهض فادي ويقول ببرود.ده قرارك الاخير يا وتين هانم
تبتسم وتين ببرود أشد وتقول.معنديش غيره
يبتسم فادي ويخرج كارت خاص به ويقول.كده انتي مش هتقدري تدخلي المسابقه بتاعت اخر السنه يا وتين هانم متنسيش انتي محتاجه قد ايه علشان تدخلي مسابقه زي دي وشوفي فين فلوس شركتك دلوقتي ده الكارت بتاعي لو غيرتي رأيك في ايي وقت كلمني
تنظر اليه وتين وهي تستغرب حقا من أين يعلم هذه الأشياء ليبتسم فادي ويقول.اسرار شركتك معروفه للجميع يا وتين هانم واحد ذاد واحد يساوي اتنين وده اللي عملته انتي حاطه كل فلوسك في المخزان والمصانع ومش راضيه تبيعي بأسعار غير الاسعار اللي في دماغك ودلوقتي عندك خيارين يا توقفي علي عرضي وتديني عشرين تصميم مقابل المبلغ اللي انتي عايزاه يا تضطري تبيعي بالاسعار اللي مكنتش عجبك فكري كويس وفي الاتنين انا معاكي وممكن اشتري كل اللي في مخزنك عادي بس بسعر اللي انا احدده
تبتسم وتين ببرود وتقول.نورت يا فادي بيه
يضع فادي الكارت علي الطاوله ويعدل الجاكيت ويذهب الي الخارج وهو يقرار فعل شئ ما ويغلق الباب تنظر خلفه وتين وهي تعلم بأنه معه كل الحق فهي ليست معها الميزانيه التي تكفي لمسابقه كهذا ولم تريد تبيع التي معها لجميع فهي تريد ان توزع هذه البضائع لأشخاص يستحقون وسوف يحفظون عليهم تنظر أمامها وهي لا تعرف ماذا تفعل تنظر الي التصميم التي كانت تفعل به وتمسك اللوان وتبدا تفعل به وهي تفكر في الذي تفعله فهي بتأكد لم تذهب الي والدها ولم تجعله يساعدها في هذا

ينظر حمزه الي ايهم بعد ان انتهي من حديثه ويقول.انت عارف لو سيف عرف باللي عايز تعمله ده هيعمل فينا ايه ده هيركبنا المرجيحه يا ايهم
يضحك حسام بقوة ويقول.في عقيد محترم في المخابرات يقول هيركبنا المرجيحه يا حمزه
ينظر اليه ايهم ويقول بغضب.انت تخرس خالص
اومال لهو حسام ويضع يده على فمه وينظر ايهم الي حمزه ويقول ببرود.معايا ولا عليا يا ابن الهواري
ينظر اليه حمزه وينفخ بقوه ويقول.اكيد معاك يا ايهم بس ان
قطع كلامه ايهم وهو يقول.مفيش بس يا معايا يا عليا
حمزه بغضب.يعني مينفعش اكون بعيد عنك وعن مصيبك دي
ينفي ايهم ويقول ببرود.يا معايا يا عليا مفيش خيار تلات
ينظر حمزه الي دياب التي يتابع ببرود شديد ويقول.وانت ايه رايك يا دياب
ينظر اليه دياب وينظر الي ايهم ويقول بجمود.ريح الزبون علشان لو ميرحتوهوش هيريحك هو
يبتسم ايهم ببرود ويلكم حمزه دياب علي كتفه ويقول.انت بتقول ايه يا زفر
يبتسم دياب ويقول.انت الناوي بتاعتك ضايعه خالص يا حمزه وده خطر اوي عليك انا نيتي شريفه مليش دعوه بيكم
ينفخ حمزه بقوه وينظر الي ايهم ويقول.امري لله ماشي بس لو حصل ايي حاجه انا مليش دعوه وهبيعك قبل اول قلم حتي
يمسك ايهم قميصه ويقول.اصيل واللهي يا غالي بدل ما تقولي افديك بروحي
يبتسم حمزه ويقول.انا عندي بنت بربيها يا ايهم لاكن انت بطولك يبقي انا اولي اني اعيش
يرتدي ايهم القميص وينظر اليه بشرود وهو يغلق الازار ينظر اليه دياب ويبتسم ببرود ويقول حمزه وهو يذهب.ابقي قولي قبل ما تنفذ حاجه يا ابن الجارحي
ينظر دياب الي حسام ويقول.هات قهوه يا حسام عندنا ضيف انهارده
يضحك حسام ويقول.ده مش ايي ضيف ده الفرعون هجيب القهوه علي السريع
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ينظر دياب الي ايهم التي ينظر الي الأرض وهو يغلق ازار القميص ليقول ببرود شديد وهو يضع يده في جيب بنطاله.تقدر تخلف علي فكره وتتلم وتبطل اللي بتعمله ده
ينظر اليه ايهم ببرود شديد وينظر أمامه فادياب يفهم ايهم بشدة ويقول ايهم.اخلف عيل يجي يشوف حياتي دي يكره اللي جابوني مش كده
يبتسم دياب ويقول.تقدر تغير حياتك دي وتجيبوا عادي جداً
ينظر اليه ايهم ويعدل القميص من الاعلي ويقول بجمود شديد.مش كارما اللي تكون ام ولادي يا دياب
دياب بغضب شديد.لا انت شكلها هبت منك علي الاخر يا ايهم فيك ايه يا عم ما تتعدل شويه وبعدين طالما عارف ان كارما مش هتكون ام ولادك ليه تتجوزها من الاول وتعمل فيها ده كله
ايهم بصوت عالي.قولتك السبب يا دياب ومش كل شويه هنعيد ونذيد في نفس الموضوع
يمسح دياب علي وجهه بغضب شديد من هذا التي يقف أمامه ويقول وهو ينظر اليه.انت مش عايز واحده زي كارما يا ايهم انت عايز واحده تخليك تلف حوليك وتديك بالجزمه وتسيبك وبعدها ترجعلك في الوقت اللي هي عايزه بس بعد ما تلاقي ان مفيش كلب معاها وبدل الفراغ تحطك انت اهو واحد هي
.ديااااااااااااااااب خلصصصصت.كان هذا صراخ ايهم العالي بشدة والتي قطع كلامه ينظر اليه دياب ويرمي ايهم الحديده التي يتدربون بها بقوه علي الأرض ويذهب الي الخارج بغضب عارم ينظر خلفه دياب ويرفع يده ويعود بشعره الي الخلف وهو يعلم بأن حديثه كان قاسي مع ايهم وخاصه وهو يجرحه بهذه الطريقة لاكنه يريد ان يفهمه التي يفعله مع كارما ينفخ بقوه كبيرة ويره حسام يقول.القهوه
ينظر اليه دياب ويقول وهو يذهب.اشربها انت
ينظر خلفه حسام ويقول.هو ماله ده وفين ايهم

في المساء تقف سياراتها في القصر وتأخذ اشياءها وتنزل منها وتدخل القصر وكانت ان تذهب الي الاعلي لاكن تره بالذي تصراخ باعلي صوتها لتنفزع بشدة وتنظر اليها ترها ريماس التي أتات لكي تجلس معها كما قالت اليها تبتسم وتين وتضمها بقوه كبيرة وتقول.وحشتني اوي يا حب
تضمها ريماس بقوه اكبر وتقول.وانتي وحشتني اكتر صح مش مسامحكي انك خلتني انزل البلد دي واسيب القمر اللي كنت قاعده فيها بسببك بس ماشي لو مرحتش الساح
قطعت كلامها وتين التي ابتعدت عنها بسرعه ووضعت يدها علي فمها وتقول.هششش يا حيوانه دي فضايح وانا عايزه الموضوع سر لحد ما ايهم يجيله مهمة
تمسك ريماس يدها وتقول بغضب.طب وافرضي مرحش يا وتين هعمل ايه انا وقتها
وتين بغضب اشد.تخرسي لحد ما نشوف اخرتها معاكي يا كلبه واسكتي بقي شويه صدعتني
تضع ريماس يدها علي فمها وتقول.انا هسكت خلاص لحد ما اشوف انا اخرتها يا وتين
.اخرتها اشطا بعسل ان شاء الله.لا تنظر وتين الي صاحبة الصوت وتنظر اليها ريماس وتقول.واللهي انتي اللي مصبرني علي البت دي يا كوكو
تبتسم كارما وتنظر الي وتين وتذهب وتقول وهي تضمها بقوه.بس يا بت دي القمر بتاعنا وكلنا صابرين علشانها هي
تبتسم وتين وتضمها وتقول ريماس بغيظ شديد.انتوا الاتنين باردين اوي علي فكره وانا همشي بقي وخليكم انتوا مع بعض
وكانت ان تذهب لاكن تمسك وتين يدها وتقول.بس يا حيوانه قال تمشي ده احنا هنسهر انهارده لصبح وهتصل بالبت حلا تيجي هنا علشان تكمل السهره
.اه يا كلبه ان ما جبتي سيرتي حتي.كان هذا حديث سيلا الغاضبه بشدة لتنظر اليها وتين وتبتعد كارما عنها وتنظر الي سيلا وتقول.وانتي حد يقدر ينساكي يا سوسو ده انتي الاساس يا بت
سيلا بغيظ شديد.انا يا بت لاكن عندك وتين روح الروح وقلبك وكبدك وكل حاجه انتوا باردين زي ما قالت ريماس علي فكرة
تضع كارما ذراعها علي كتف وتين وتقول.هي حاجه وانتوا حاجه تانيه دي الشق والنص الثاني بتاعي انا لاكن انتوا صحابي
تبتسم وتين وهي تعلم بأنها تريد ان تره ان كانت تحزن منها ام لا وتقول وتين وهي تنظر الي ريماس وسيلا.كده الكلام خالص تعالوا بقي علشان نحضر لسهر دي
ريماس بغيظ شديد.لا خالص غيرت رأيي مش عايزه منكم حاجه انا هروح لتاج هتسلي معاها اكتر
وتين بستفزاز.علي اساس ان تاج هتلقيها علي باب القصر مستنيكي ياختي تاج مش فاضيه ليكي هي معاها رحيم مش بيسبها لحظه وانتي اللي هتخسري في النهايه خليكي معايا احسن
كانت ريماس ان تتحدث لاكن تقول سيلا.تعالي يا بت يا ريماس خلص سيبك منها وانا معاكي اهو وهنتصل بحلا تيجي تقف في وشهم معانا
نهت كلامها وهي تسحبها الي الاعلي تنظر وتين الي كارما وتقول.جوزك رجع ولا لسه
تنفي كارما وهي تستغرب وتقول.لا بس ليه
تعطيها وتين حقيبتها وتجلس علي الكرسي وتنزع حذائها وتقول.عايزه في موضوع مهم
تستغرب كارما أكثر وتقول بغيظ.موضوع ايه ده يا وتين انتي بتقلقني اوي كده
تنظر اليها وتين بعد ان نزعت الحذاء وتقول.ليه ياختي حد قالك اني طالعه حرب وبعدين هو علشان عايزه اخويا في موضوع تقلقي كده ما تهدي شويه الله
تنفخ كارما وتقول.ماشي يا وتين ماشي
تنهض وتين وتقول وهي تضع يدها على ظهرها.ااه يا غضروفي الواحد حساس انه عدة التمانين بصحته دي
تضحك كارما عليها وتقول.لا اهدي يا مزه انا عايزك تتجوزي علشان ابقي خاله
تنظر اليها وتين وتمسك الحقيبه منها وتقول.يبقي مش هتبقي طول عمرك ياختي فكك مني وشوفي غيري احسنلك
كارما بغيظ شديد.للاسف مقدرش انا من صغيري وانا مخصمه الكل علشانك
تقبلها وتين وتقول.ولا يهمك انا معاكي بالكل بس سيبك من موضوع الجواز والخاله دي انا واحده خلقي دايق
تبتسم كارما وتمسك يدها وتقول.انتي مش زعلانه مني يا روح الروح صح
تضغط وتين علي يدها وتقول وهي تنظر اليها.انا زعلانه عليكي يا كارما انتي ليه مش قادره تستوعبي وتفهمي الدنيا ماشيه ازاي
تنزل دموع كارما وتقول.مش هقدر يا وتين مش هقدر انا متمنش غيره طول حياتي عايزني بعد ما بقيت معاه ابوظ كل ده
تنظر اليها وتين وتقول في داخلها.ملعون ابو الحب اللي يزل الواحد كده يا كارما يمكن لو كنت مكانك كنت هفكر زيك بس انا عمري ما هدي كل حاجه كده انتي مش واخده حاجه من علاقتك دي غير الارف وانتي مصممه برضو عليه
تنظر اليها كارما وتمسح دموعها وتقول.بتفكري في ايه يا وتين
تأتي صورة في عقل وتين لتغلق عينيها بقوه كبيرة وهي تريد ان تنزعها من عقلها وتنزل منها دمعه حارقه بشده لتنظر اليها كارما وتقول.وتين مالك في ايه
تمسح وتين دمعتها بسرعه وتبتسم بتصنع وتقول.مفيش يا كارما انا هروح اخد دوش علشان تعبانه اوي وانتي روحي لسيلا وريماس علشان حاسه أنهم هيعملوا حاجه فينا ومينفعش يتعلم علينا فاهمه
اومالت لها كارما وهي تشعر بأن بها شئ لاكنها تعلم بانها لم تقول اليها بتأكد وتمسك وتين حذائها وحقيبتها وتقبل كارما وتذهب الي الاعلي وتدخل غرفتها وتغلق الباب وترمي الحذاء وتنظر أمامها وهذه الصورة لم تذهب من عقلها لتذهب الي الحمام بسرعه كبيره وتفتح الماء وتنزل اسفلها وتغلق عينيها بقوه كبيرة لكي تذهب هذه الصوره وتضع يدها على جبهتها وترفعها الي شعرها وتعوده الي الخلف وهي تفكر بهذه الصوره التي لم ترحمها وتغلق الماء وتذهب تقف أمام المرآة وتنظر الي حالها وهي تره هذا المشاهد امام عينيها لتنزل دموعها وتقول.ليه عملت فيا كده يا دياب ليه
وتغلق عينيها بقوه كبيرة وتنزل دموعها أكثر لتمسحهم وتنظر الي حالها وتنزع ملابسها وتقف أسفل الماء مره اخرى وتنظر أمامها وتغلق الماء وتضع منشفه علي شعرها وتمسك اخره وتلفها حول جسدها وتخرج الي الخارج وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي



وتخرج تنزع المنشفه من علي رأسها وتنظر الي المراء وتنظر الي شعرها وتمسك مقص من الدرج وتنظر الي شعرها وتقص منه القليل من الاسفل وتمسك هذه الشقف التي قصتها وتضعها في منديلآ وتنظر الي شعرها وتضع اصباعها بين خصلاتها وتحرك شعرها لكي يجف قليلا وتسرحه وتتركه خلفها وتنظر الي المنديل وتمسكه وتنظر الي شعرها وتذهب وتضعه في الدرج التي بجانب السرير وتذهب الي الخارج وكانت ان تنزل لاكن تسمع صوت ضحك عالي يأتي من الأسفل لتنظر من السور وتره جميع عائلتها تضحك من حديث ريماس وحلا عادة ايهم وتميم وعدي التي مازالوا في الخارج تنزل الي الأسفل وتقول.عيله واطيه اوي يعني انا مش فارق وجودي معاكم
ينظر اليها سيف ويقول.يا بنتي طب اتلمي شويه عيب كده
وتين وهي تجلس.طب بذمتك اللي اتلموا خدو ايه من الدنيا يا سيف غير ماتوا بجلطة دماغية بسبب التفكير عايزني اموت يا سيفو
نهت كلامها برقة شديده يبتسم سيف وتقول تاليا بغضب.ما تتلم يا بت
تنظر اليها وتين وتقول.انتي يا وليه مالك ومالي هو انا ضرتك ولا مرات ابوكي
تاليا بغضب اشد.وانتي بتصرفتك دي تتحبي يا وتين
ينظر باسل الي وتين ويقول في داخله.تتحب بس دي تتعشق يا مرات عمي بس لو تحسي بحبي ليكي يا وتين واللهي اخليكي اسعد واحده في الدنيا كلها بس تحسي بيا
يدخل تميم الي القصر في هذا الوقت لتنظر اليه وتين بخبث وتنظر الي تاليا وتقول.تميييييييم
ينظر اليها تميم ويقول.في ايه يخربيتك ايه الصوت ده
تبتسم وتين وتقول برقه ودلع متصنع.يرضيك اللي مامتك بتقوله ده يا تيمو
ينظر تميم الي تاليا ويغضب مراد بشدة وكان ان يتحدث لاكن تمسك ماسه يده وتهمس اليه وهي تقول.حبيبي بنتك بتهزر اهدي شويه وانت عارف انها بتعبر تميم اخوها وهو كمان كده اهدي شويه
ينظر اليها مراد ويضغط علي يدها بقوه كبيرة ويقول تميم وهو ينظر الي تاليا.مالك ومال الاميره يا تاليا عملتلها ايه
تاليا بغضب.ولد انا امك المفروض تقف معايا انا
يجلس تميم وينظر الي فتاه من التي يجلسون بنظره لا يرها احد سوا والده وينظر الي وتين ويقول.طب بذمتك انتي في حد يقف ضد القمر ده يكون كفر يا شيخه
تبتسم وتين وتعود شعرها الي الخلف بغرور وتنهض تاليا بسرعه وتقول بصوت عالي.هي بقت كده يا تميم
يسحبها سيف ويقول بغضب.متقوميش كده تاني يا تاليا فاهمه
ينظرون اليه الجميع وتقول حلا وهي تضع يدها أسفل وجهها بهيام.الحب ولع في الدره يا عيال
يضحكون الجميع عليها عاده باسل التي ينظر الي وتين ولا يفعل شئ اخر وتميم التي ابتسم بهدوء وتنظر تاليا الي سيف وتهمس اليه وتقول.في ايه يا سيف
ينظر سيف أمامه بغضب شديد منها ومن افعالها لتستغرب تاليا بشدة وتقترب منه وتقول.حبيبي في ايه
ينظر اليها سيف ويقول وهو يجز علي اسنانه.انتي ازاي تقومي كده قدام كل ده يا تاليا انا مش حذرتك مليون مره من الحاجات دي بترجعي تعمليها تاني ليه
تبتسم تاليا وتقول.حبيبي الغيران ممكن تهده شويه وبعدين محدش بياخد باله من الحاجات دي غيرك انت
ينظر سيف الي ابتسامتها التي يعشقها بشدة ويبتسم عليها لتقول وتين بغيظ شديد.ما كفايه يا عم الحبيب انت وهي احنا مش ناقصين حموضه
ينظر اليها سيف وينظر الي مراد ويقول.لو قتلتها هتزعل عليها
ينظر مراد الي وتين التي نظرت اليه ببراءة متصنعه يفهمها بشدة ليقول.لا مش هزعل
وينظر الي ماسه ويقول بغمزه وقحه.علشان انا مقرار اجيب غيرها
.طب احترم سنك والبنات اللي قاعدين حوليك يا مراد بيه.لا ينظر مراد الي صاحب الصوت وتنظر ماسه اليه وتره ايهم التي قال ذلك ببرود شديد لتبتسم فهو يذكرها بولده بشدة وتنظر وتين الي ايهم وتبتسم ليفتح ايهم يده اليها وتذهب وتين الي الاحضانه ويضمها ايهم بقوه وتهمس اليه وتين وهي تقول.انا عايزك في حاجه يا ايهم
يرفع ايهم حاجبه ويقول.في حاجه يا وتين
تنفي وتين براسها وهي تقول.لا مفيش بس عايزك في حاجه صغيره اوي
يشعر ايهم بأن يوجد شئ معها لينظر الي الجميع وينظر إليها بعد ان خرجت من الاحضانه ويمسك يدها ويذهب بها الي الاعلي وتنظر خلفهم كارما وتتنهد بقوه كبيرة وهي لا تعرف ماذا تفعل معه

يدخل الغرفه معها ويجلسها علي الاريكه ويجلس امامها ويمسك يدها ويقبلها وهذا لم يفعله ايهم مع احد سواها هي ويقول.قولي يا حبيبتي مالك
تبتسم وتين وتقول.انت مكبرة الموضوع اوي علي فكرة الموضوع مش زي ما فهمت
يبتسم ايهم اليها ويقول.قولي في ايه يا وتين
وتين بهدوء شديد.عايزه تلاتين مليون جنيه يا ايهم
يرفع ايهم حاجبه ويقول.عايزهم في ايه
تتنهد وتين بقوة كبيرة وتقول.داخله مسابقه لآخر السنه دي ومحتاجه ميزانيه محدده علشان اقدر اصرف علي الموديلات الجديده وكمان العارضات
ايهم برفعة حاجب.هتصرفي تلاتين مليون في مسابقه يا وتين اومال هتكسبي كام يا حبيبتي
تبتسم وتين وتقول.مش هصرف المبلغ كله اكيد في المسابقه دي بس عايزه اجدد في المصانع واعمل شويه حاجات انا اقدر ابيع البضاعه اللي عندي واجمع المبلغ بس مش عايزه ادي شغلي لايه حد يا ايهم وكمان الأسعار نازله اوي اليومين دول ولو باعت يا دوب الحاجه هتلم اللي اتصرف عليها وكل المنافسين مستغلين اني داخله المسابقه دي وعارفين اني هتحتاج فلوس علشان كده مستنيين الفرصه وياخدو كل شغلي علشان يكسبوا من واريا قولت ايه
يبتسم ايهم اليها ويقول.اديني خمس ايام وهيكون المبلغ عندك يا وتين
تبتسم وتين بسعادة لاكن تتذكر شيئا وتختفي ابتسامتها ينظر اليها ايهم ويرفع حاجبه وتقول وتين.ايهم مش عايزه من فلوس بابا
ايهم ببرود شديد.وانا من امتي بعتمد علي فلوس ابوكي يا وتين ولا هيدخلك جنيه واحد من فلوس الجارحي كله حاجه تانيه
تقبله وتين وتقول.لا كده كويس اوي
يبتسم ايهم ويجلس بجانبها ويسحبها الي الاحضانه ويقول.ها بقي مين المنافسين اللي عند أميرة الجارحي
تفهم وتين ماذا يريد ايهم الآن لتدفن حالها بين الاحضانه ويره ايهم هاتفه يدق فهو يفعله كاتم الصوت لكي لا يزعجه ينظر الي الرقم ويفتح عليه ويضعه علي اذنه وكان ان يتحدث لاكن تقول وتين وهي لم تنباه.ده واحد حيوان جاه عصبني انهارده وماشي
ينظر دياب التي علي الخط أمامه بجمود شديد بعد حديثها ويقول ايهم.مين ده يا وتين
تبتسم وتين وتقول.سيبك منه ده كلب وانا طردته علي طول
كان ايهم ان يتحدث لاكن يقول دياب بنبرة مخيفه بشدة.هتكون $$$$$ لو مجبتش اسم الزباله ده يا ايهم
ينظر ايهم أمامه ويرمي الهاتف بجانبه ويمسك ذراع وتين ويقول وهو ينظر اليها.مين ده يا وتين وقالك ايه بظبط
تنظر اليه وتين وتبتسم وتقول.مقالش حاجه يا ايهم هو بس كان عايز مني تصميم وانا رفضت وماشي علي ط
قطع كلامها ايهم التي قال بغضب شديد.وتيييييين مش عايز كدب عايز اسمع كل حرف دار بينك وبين الزفت ده ومش عايزك تنسي كلمه واحده
تنفخ وتين بقوه كبيرة وتقول.ايهم ممكن لو بتحبني بجد سيبني اشتغل زي ما انا عايزه وثق فيا شويه
ايهم بصوت حول ان لا يكون عالي عليها.ومين قال اني مبثقش فيكي يا وتين
تنهض وتين وتقول بغضب.طريقتك دي يا ايهم محساسني اني عيله صغيره وانك مش بتثق فيا في ايي حاجه بعملها وانا عايزه احس اني حره في تصرفتي يا ايهم انتوا كده مش عطيني حريتي
ينظر دياب أمامه ويحرك رقبته لتفعل صوت طرقعه ويسمع ايهم وهو يقول.حريتك تاخديها بس بحدود يا وتين مش بطريقه دي
يبتسم دياب ببرود شديد وتقول وتين بصوت عالي.وهي فين حريتي اللي بحدود يا ايهم انا مش شايفه حريه خلاص في التصرفات دي الصراحه
ينهض ايهم ويمسكها من ذراعها ويقول.اولآ صوتك ومتنسيش انتي قدام مين يا وتين ثانيأ كل اللي بتعملي وبتروحي وتيجي كل ده وفي الآخر احنا مش عطينك حريتك يا وتين هانم
تذهب وتين الي الاحضانه بعد أن لحظت نبرة العتاب في صوته وتقول.انت عارف اني بحبك اوي يا ايهم وانك اغلي واكتر شخص بحبه في الدنيا دي كلها بس انتوا كلكم عايزين تحطوني في دايره وكلكم عايزين تعرفوا كل حاجه وانا مش بحب كده
يضمها ايهم ويقول.ده علشان بنحبك يا وتين ومش عايزنك تتاذي من حاجه العالم ده زباله يا وتين وانتي مش قده ولا هتعرفي تتعاملي مع اللي حوليك علشان كده كنا رفضين حوار شغلك ده وانا مازالت مش راضي بس هعملك اللي انتي عايزاه وهريحك بس علشان متزعليش
تدفن وتين رأسها بين الاحضانه اكتر وتقول.علشان كده انا بحبك يا ايهم انت الوحيد اللي بتعمل كل حاجه علشان تفرحني وحتي لو كنت مش راضي عنها
يضمها ايهم بقوه كبيرة ويقول.برضو مش عايزه تقولي مين الحيوان ده يا وتين
تبتسم وتين وتقول.تؤ تؤ سيبك منه وكده كده مش هشوفه تاني خلاص راح ومش هيرجع
ينظر ايهم الي الهاتف وينظر أمامه ببرود شديد وتخرج وتين من الاحضانه وتقول.يلا همشي انا ومراتك هتكون معانا انهارده نام بقي لوحدك يا حبيبي
يبتسم ايهم وتذهب وتين الي الخارج ويمسك ايهم الهاتف ويره دياب قد غلق الهاتف منذو القليل لينظر ايهم أمامه وهو يفكر في هذا الموضوع والذي سوف يفعله دياب الآن

يدخل منزله وينظر الي غزل التي تجلس وبجانبها ابنتها كان ان يتحدث لاكن يره الذي تجلس بغرور شديد ليست جديد عليه ليقول بصدمه شديده.ماما
تنهض والدته وتقول.ايه يا حبيبي زعلان انك شوفتني ولا ايه
يذهب حمزه اليها ويضمها وينظر الي غزل ويقول.اكيد لا يا حبيبتي بس اتصدمت انك جيتي من غير ما تقوليلي
تضمه والدته وتقول.وحشتني وبقالي كتير مشفتكيش ولا جيت عندك قولت اجي اقعد اسبوع هنا اكون شبعت منك واشوف حياتك اتعدلت ولا لسه خربانه
تبتسم غزل وهي تعلم جيد الي اين الحديث يذهب وتنفي الي حمزه التي نظر اليها بأنها لا تحزن من حديثها وتبتسم اليه ويبتعد حمزه عن والدته ويقول وهو يقبل رأسها.لا يا حبيبتي اطمني انا مبسوط جدا في حياتي ادعيلي بس انتي ربنا يثبت حياتي علي الوضع اللي انا في
تنظر والدته الي غزل وتقول.بس انا مش شايفه ده يا حمزه وشايفه ان كل حاجه زي ما هي ونفس الخيارات
تنهض سلينا وتقول.يبقي حضرتك عندك ضعف نظر يا تيتا تعالي نروح لدكتور
تشهق والدة حمزه بقوه وتنهض غزل وكانت ان تتحدث لاكن تقول الجده بغضب شديد وهي تنظر الي غزل.هو ده اللي ربيتي بنتك عليه يا غزل هانم ربيتها علي قلة الادب
تنظر غزل بغضب الي ابنتها وكانت ان تتحدث لاكن تقول الجده بغضب أشد.صح هستني ايه من بنتك ما اكيد هتطلع زيك مترب
قطع كلامها حمزه التي قال بصوت عالي.ماااااامااااا غزل معملتش حاجه
تنظر اليه والدته وتقول.ودي مش بنتها اللي غلطت فيا قدمك
حمزه بغضب شديد.اعتقد ان دي بنتي انا كمان يعني مش كل الحق علي غزل يا ماما البنت وغلطت تقدري تكلمها هي لاكن طول ما غزل معملتش حاجه مسمحش تتكلمي معاها كلمه واحده
تغضب والدته أكثر وتنظر الي غزل وتقول.يا رب تكوني مبسوطه يا غزل هانم انا سيبلك البيت ورجعه بيتي اولي بيا بدل ما اتشتم من ابني في بيته بسببك
نهت كلامها وتمسك حقيبتها التي مازالت بجانبها وتسحبها وكانت ان تذهب لاكن يمسكها حمزه ويقول.خليكي يا ماما وانا اسف يا ستي بس انتي اللي بتدخلي غزل في كل حاجه وده مينفعش
تنظر اليه والدته وتقول بغضب.اوعي يا حمزه من طريقي انا مش هقعد في بيت الست غزل لحظه واحده ولو انت عايز تشوفني ابقي تعاليلي بيتي اوعي
ينفخ حمزه بقوه كبيرة وكان ان يتحدث لاكن تقول غزل.خليكي يا طنط البيت ده بيته هو مش بيتي انا حضرتك تقدري تقعدي زي ما انتي عايزه ده بيت ابنك انتي في الآخر
تنظر اليها والدة حمزه وتقول.اكيد يا حبيبتي ده بيت ابني بس انا مش عايزه اقعد مع ناس موجودين هنا
تبتسم غزل ويضغط حمزه علي يده بقوه كبيرة وهو لا يريد ان يغضب عليها الآن فهي اذا ما فعلت تبقي والدته وتنظر غزل الي حمزه وتقول.انا ممكن اروح بيت بابا عادي يا طنط وخليكي مع ابنك عادي
نهت كلامها وتذهب الي الاعلي ينظر حمزه خلفها وينظر الي والدته ويقول بغضب شديد.غزل مش هتطلع من بيتها يا ماما حضرتك جايه تقعدي معانا يومين وهتمشي علي طول لاكن غزل صاحبة بيت ولا انا ولا انتي لينا حق في البيت ده بعد اذنك
نهي كلامه ويذهب الي الاعلي وتنظر والدته خلفه بغضب شديد وتره ابنته تذهب هي الآخره الي الاعلي وتقول والدته بغضب شديد في داخلها.هي البت دي عملتلك ايه يا حمزه معقول انت ابني اللي كان مش عايز حاجه من الدنيا غير راضيه دلوقتي بقي رضا الست غزل اهم من امك عندك ماشي يا غزل انا واركي لحد ما ابني يفهم انه كان غبي لما اتجوزك انتي

يدخل الغرفه يرها تقف أمام المرآة وهي تمسك الكرسي وتضغط عليه بقوه كبيرة يذهب اليها ويضمها من الخلف تنظر اليه غزل وتبتسم وتقول.انا هروح اقعد ما ملك شويه يا حمزه وانت خليك مع مامتك هي اكيد وحشتك اوي
يبتسم حمزه بفخر بهذه الزوجه التي اعطي الله اليها ويدفن رأسه في رقبتها ويقول.مفيش حاجه وحشتني غيرك يا غزل ومش هتروحي في مكان انتي هتفضلي هنا ومعايا انا مقدرش اعيش من غيرك يوم كامل
تبتسم غزل وتلف اليه وتضع يدها على كتفه وتقول.حبيبي انا واللهي ما زعلانه وملك وحشتيني اوي وانا نفسي اروح اقعد معاها شويه وحتي من قبل ما طنط تيجي كنت ناويه اروح ليها يومين
يبتسم حمزه ويقبل شفتيها بخفه ويقول.يعني مش بتروحي تقعدي عند امك يومين هتروحي عند ملك يومين بحالهم يا غزل
تبتسم غزل اليه وتضع رأسها علي كتفه وتقول.انت عارف اني بحب ملك اوي واني عاشت معاها اكتر يا حمزه ونفسي اروح ليها بجد ممكن تسيبني
يضمها حمزه الي الاحضانه ويقول وهو يقبل راسها.اوعدك هخليكي تروحي ليها بس بعد ما ماما تمشي اصبري اليومين دول بس علشان خاطري انا
تغلق غزل عينيها بقوه وتقول.ماشي يا حمزه انا ه
قطع كلامها ابنتها التي دخلت الغرفه وهي تقول.انتوا سيبنا لوحدي وقعدين هنا كده
تبتعد غزل عن حمزه وتقول بغضب شديد.انتي ازاي تتكلمي مع ستك كده يا سلينا
سلينا بغضب طفوليه.عايزني اقولها ايه وهي عايزكي تطلعي من البيت يا ماما انا مش بحبها أصلا هي وحشه وم
قطع كلامها غزل التي رفعت يدها وكانت ان تصفعها لاكن يمسك حمزه يدها ويقول بغضب.غزززززل مينفعش كده
تنظر غزل الي ابنتها التي نظرت اليها بدموع وقالت.انا هروح عند تيتا ومش قاعده معاكي تاني
نهت كلامها وتركض الي الخارج تنظر خلفها غزل ويقول حمزه بغضب شديد.في ايه يا غزل ايه المعامله دي للبنت
تغلق غزل عينيها بقوه وتقول.انت مش شايف انها غلطت يا حمزه
ينفخ حمزه ويقول وهو يحاول ان يهده.غلطت بس انتي بتصلحي الغلط باغلط يا غزل البنت مينفعش تتضربي هي لسه صغيره ومينفعش كده
تنظر اليه غزل وتنزل دموعها بغزاره شديده ليضمها حمزه الي الاحضانها وتبكي غزل بقوه اكبر وتقول.انا مش عارفه اعمل ايه يا حمزه
يضمها حمزه بقوه ويقبل رأسها ويقول.خلاص يا حبيبتي سلينا يومين وهترجع تاني بس اهدي
تبكي غزل وهي لا تعرف ماذا تفعل فهي تتعب بشدة من هذه السيده التي لم تكون ترضي بزواجها من حمزه ومازالت الي الآن لم ترضي وهذا ارهاقها بشدة

كانوا يجلسون في غرفة وتين وهم يرتدون ملابس مريحه وتنهض حلا وتقول.تعالو نلعب
تعود كارما بظهرها الي السرير وتقول.معرفش ايه حكايتك مع اللعب يا حلا يا بت اكبري شويه مش كده
حلا بغيظ شديد.وهستفاد ايه لما اكبر يا كارما
تضربها وتين علي كتفها وتقول.هتعقلي وهتفكري صح يا خفيفه
تنفخ حلا بقوه كبيرة وتقول.انتوا عيال باردين اوي بجد انا مش عايزه اعقل ولا افكر حتي
وتين بخبث شديد.ما يا هبله لما تعرفي تفكري كويس هتعرفي تخلي اود يتلحلح وياخد خطوه زي الناس
تتوتر حلا بشدة وتقول.ود مين انا معرفش ولاد
تضحك ريماس بقوه وتقول.لا وعلي كده احنا صدقنا يا بت ده انتي مفضوحه اوي وكل العيله عارفه انتي عينك من مين
تنهض حلا وتقول بصدمه شديده.لا اوعي تقولي يا مصابتك يا حلا يا مصابتك
قالت هذا وهي تضرب علي وجهها لتضحك كارما بقوه وتقول.اهدي يا بت الهبله كفايه فضايح كده انتي مشفتيش نفسك انهارده لما قال علي وتين قمر كان شكلك مفضوح اوي ولوله ان العيله كانت مشغوله بوتين كان كله خد باله
حلا وهي تكاد ان تبكي.لا انا لازم امشي ومش هيجي هنا تاني
وكانت ان تذهب لاكن تمسكها وتين وهي تضحك وتقول.خدي يا هبله واهدي محدش واخد باله منك غيرنا احنا اهدي كده
تضحك سيلا بقوه علي شكل حلا وتقول.اهدي يا حبيبتي مش كده خدي اشربي عصير
تمسك حلا منها الكأس وتشرف منه وهي تنظر الي الأرض وتقول وتين بضحك.لا ولا امبارح لما قال تعالي نتجوز وشها قلب الوان الطيف
تضحك كارما وتقول.انا خدت بالي من انهارده بس امبارح كانت مستخبيه ومشفتهاش
حلا بغيظ شديد.هي الحفله عليا ولا ايه ما خلاص ياختي منك ليها
تضع ريماس يدها علي كتفها وتقول.خلاص هدي يا قمر دول شويه عيال هلس ومش لقين حاجه يعملوها
تنظر وتين اليها وتقول بخبث وبرود.ما بلاش انتي يا بت ريما
تتوتر ريماس بشده وتذهب تجلس دون ان تقول كلمه واحده لتبتسم وتين وتقول اليها كارما.مالها البت دي لا تكون بتحب في السر هي كمان
سيلا بغمزه اليها.وانتي مين قدك يا كوكو انتي الوحيد اللي كرشتي عليه وحبتي اتجوزتي ودلوقتي بقي جوزك بدل ما كان الكرش بتاعك
ترمي كارما عليها الوساده وتقول بغضب متصنع.نقي فيها ياختي هروح القي مطلقني بسبب عينك دي
وتنظر الي وتين وتقول.قولي يا بت البت دي بتكرش علي مين
تقترب وتين منها بشدة وتهمس اليها بحديث لتشهق كارما بصدمه شديده وتقول وهي تنظر الي ريماس.يخربيتك يا بت الجزامه ميبنش عليكي يا بت
تنظر ريماس الي وتين بغضب شديد وتقول.انتي بادره اوي علي فكرة
وتين بصوت عالي.مين دي اللي بارده يا بت ما تلمي نفسك شويه
تنهض ريماس وتقول بغضب أشد.ليه ياختي شايفني متبعتره ولا ايه
تتسطح وتين علي السرير وتقول.انا مش شايفكي اصلآ
تضحك حلا وتقول.حلوه لايك لوتين
تنظر اليها ريماس بغضب شديد وكانت ان تتحدث لاكن يدق الباب وتقول وتين.ادخل
تدخل خادمة وتقول.كارما هانم ايهم باشا عايزك
تنظر اليها كارما وتنظر الي وتين التي قالت ببرود.روحي قوليله انها نايمه معايا انهارده
اومالت لها الخادمه وتذهب الي الخارج وتقول سيلا.لو حد غيرك عمل العمله دي مش بعيد كان في قبره دلوقتي يا توته
تنظر اليها وتين وتمسك الوساده وتضعها اسفل رأسها وتقول.رايحي يا بت علشان انا لا طايقكي ولا طايقه البت دي
قالت هذا وهي تشير الي ريماس التي نظرت اليها بغضب شديد وتبتسم وتين وترمي عليها تفاحه من التي أمامها وتقول.خلاص يا قطه هدي اعصابك وبعدين دي كارما مننا يعني اطمني
تنظر ريماس الي كارما التي لم تكون معهم فهي تفكر في الذي يفعله ايهم الآن بعد ان تذهب اليه الخادمه وتقول.كارما مش معانا أصلا
تنظر وتين الي كارما وتبتسم وهي تعلم بماذا تفكر وتنظر أمامها وهي تفكر أيضاً في التي تفعله بعد الآن

ينظر الي الخادمه التي قالت اليه الذي قالته وتين ويشير اليها وتذهب الخادمه بفعل وينظر أمامه ويقول.ماشي يا بت جاسر ماشي
نهي كلامه وينهض ويذهب الي غرفه الملابس ويرتدي



وياخذ اشياءه ويذهب الي الخارج ويخرج خارج القصر باكمله ويركب سيارته ويقودها بسرعه كبيره ويصل بعد قليل الي المكان الذي يريده ويقف امامه وهو الملهي الليلي التي يوجدون به شبة يومياً ينزل من السياره ويذهب الي الداخل ويذهب الي الغرفه الخاصه بهم ويره دياب يوجد وهو يمسك زجاجه وينظر امامه بشرود وبرود شديد ليذهب ويجلس لينظر اليه دياب ويقول ببرود شديد.طلعت $$$$$ يا ابن الجارحي
يبتسم ايهم ببرود وهو يعلم بأنه يريد يستفزه الآن ويمسك الزجاجه التي بيده ويقول.لا يا روح امك بس مش عايزها تقفد ثقتها فيا علشان كده هسيبها براحتها يا دياب
دياب بغضب شديد.راحتها ايه يا ايهم انت رفعتهم ولا ايه
ينظر ايهم اليه وينظر أمامه ويقول ببرود شديد.اعتقد انها اختي انا يا دياب وانا واحد متفتح ومش متعقد زيك وانا عايز ادي اختي حريتها في حياتها
ينهض دياب ويقول بصوت هز اركان الغرفه.انت واحد $$$$$ يا ايهم والحرية اللي اختك بتتكلم عليها هقتلك انت وهي قبل ما تاخدها يا فرعون مش انا اللي اسمحلها تمشي علي حل شعرها
ينهض ايهم ويقول بغضب شديد.ديااااااب اتلم وملكش دعوه بوتين هي اخت
قطع كلامه دياب التي قال بصوت عالي بشدة.هي بتاعتي انا يا ايهم ولا انت ولا غيرك يقدر يتكلم في دي
ايهم بغضب اشد.مش بتاعتك يا دياب وتين كانت بتاعتك بس قبل ما تفكر تتجوز غيرها وانت دلوقتي تبعد عنها احسنلك علشان انا اللي هقف في وشك بعد كده
ينظر اليه دياب ويقول بغضب شديد.هتقف في وش صاحبك يا ايهم
ايهم بصوت عالي.اقف في وش العالم كله علشان وتين يا دياب وانت عارف ده كويس انت تبعد عن وتين ومتقربش منها
يبتسم دياب بجمود شديد واومال لهو بهدوء مرعب بشدة ينظر إليه ايهم وهو لا يعرف بماذا يفكر دياب الآن وهذا يقلق بشدة وكان دياب ان يذهب لاكن يقول ايهم.دياب بلاش برود امك ده دلوقتي وابعد عن وتين بجد هي مش ليك يا صاحبي كفايه اللي حصل لحد دلوقتي
ينظر دياب أمامه ويقول بجمود شديد.انت اللي بتقول كده يا ايهم ده انت عارف الفوله واللي فيها
يبتسم ايهم ويقول.وانا خيارتك زمان يا دياب وانت اختارت انك تبعد عنها متجيش دلوقتي بعد ما مراتك ماتت تكون عايز وتين تاني هي مش ليك كفايه كده
ينظر اليه دياب وهو يفكر في حديثه ويبتسم بجمود شديد ويقول.تمام يا ابن الجارحي
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ينظر خلفه ايهم ويتنهد بقوه كبيرة وهو لا يعرف ماذا يفعل فهو لا يريد ان تنجرح وتين ويتكسر قلبها مره اخرى ويفكر قليلا وهو لا يعرف ماذا سوف يفعل دياب فهل سوف يبتعد عن وتين بفعل ام ماذا سوف يفعل يقطع تفكيره التي تدخل عليه وهي تتميل بخصرها بوقحة وإغراء شديد لينظر اليها ايهم ويميل برأسه قليلاً وينظر اليها بوقحه شديده وتقف الفتاه أمامه لينظر اليها ببرود وتضع الفتاة يدها علي كتفه وتقول بدلع مقزار بشده.الباشا هيفضل هنا كتير
ينظر اليها ايهم بجمود شديد ولا يتحدث لتقترب الفتاه منه أكثر وتقول امام شفتيه.في أوضة هواها يرد الروح تحب تجربها يا باشا
يبتسم ايهم ببرود شديد وكان ان يتحدث لاكن يسمع صوت هاتفه لتبتعد الفتاه عنه وكانت ان تتحدث لاكن يشير إليها ايهم لتصمت وينظر ايهم الي الهاتف ويتصدم بشدة و..........

............... 🌺.........



الخامس من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close