رواية بقايا الماضي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شمس علاء
البارت الخامس و الثلاثون.
انا جيت احبيبي وحشني كلامكم الحلو ده.
أدهم رجع القصر.
شهيره : ايه يا أدهم راجع بدري ليه.
أدهم : خلصت شغل و قولت اروح.......... فين مالك.
شهيره : خرج و مش عارفة ايه الي حصل ما بينو و مبين آيه خلها طلعت اوضتها بتعيط و كسر كل حاجة فوق طلعت و خبط عليها مردتش تفتح و قفله الباب عليها بالمفتاح.
أدهم و هو طالع علي السلم : طب انا هتصرف معاها.
ادهم طلع ل آيه وخبط ع الباب : آيه افتحي الباب من غير اي مناقشة ....
آيه مردتش .
أدهم : آيه خلال دقيقة الباب ده لو متفتحش هيكون مكسور و مش هيعجبك تصرفي .
آيه قامت وفتحت الباب و دخلت قعدت ع السرير .
أدهم دخل وقعد جنبها : ده منظر.
آيه مبتردش بتعيط بس.
أدهم بصوت عالي : انطقيييييي........ اتكلمي....... ايه الي حصل.
آيه انتفضت علي صوتوا و اتكلمت بصوت متقطع : أدهم....... قولتلوا....... قولتلوا بحبك...... يا أدهم ....وهو قالي ما بحبكيش و قالي كلام وحش اووووي يا ادهم.
أدهم بثبات : قالك ايه.
آيه حكتلوا الي حصل.
أدهم : طب هو ال قالوا ده من كلامك و من جرحك فيه وانتي ما سبتيش حاجة يسمحك بيها و مالك لما بيزعل بيزعل بجد.
آيه : أدهم انا كنت غلطانة و كل ما اجي اعتذر يقولي كلام يخليني بستحقر نفسي.
أدهم : طب سيبي الموضوع ده عليا و انا هتصرف....
وسبها و مشي .
********************************************
في بيت محمود.
محمود بعصبية وهو بيتكلم في الفون : انا ماليش في انا عايز حقي انا اتبهدلة نهائي...... فلوسي لو ماجتش هتكلم و هقول كل حاجة انتم سامعين كل حاجة.
وقفل السكة.
بعد شوية محمود تيليفونه رن.
محمود : الو مين.
::- انا خالد الشرقاوي.
محمود : أهلا أهلا بالباشا.
خالد : بعد ساعتين تكون عندي في العنوان ده............
محمود : تمام يا باشا.
عند خالد.
ماجد : كلمتوا.
خالد :اه و زمانه جاي.
ماجد : المشكلة في الولد الي اتمسك زمانه قال علينا كل حاجة و مهددين بالخطر.
خالد : ماتخفش.
ماجد : انا مش خايف انا قلقان من الي هيحصل انت عارف ايه الي ممكن يحصل.
خالد : عارف.
********************************************
في مكتب أحمد.
أحمد : هو مين الي قالك.
علي : ملك.
أحمد بغيره : ده ليه انشاء الله .
علي : بص و من غير غيره انا عرفت من اكرام بنت خالة ملك لان انا خطبتها و انا اتصلت بملك و سألتها قالتلي ان الموضوع صح.
أحمد : وانت تكلمها ليه أصلا كنت اتصلت بيا انا وانا كلمتك.
علي :آسف يا أحمد مش هتصل بيها تاني انا جاي عشان اساعدك غي القضية و متقولش لاء زي ما رفضت ان ملك تشتغل معاك علي القضية .
أحمد : لا واللهي كمان عرفت ان انا مرضتش انها تشتغل معايا.
علي : ما خلاص يا عم مش هنشتغل ولا ايه و لا هتفضل تطلع علينا عفريتك.
أحمد : تمام..... يلا نبتدي.
********************************************
في قصر معتصم الشرقاوي.
شهيره : يا حبيبتي ما تخفيش مش هيحصل حاجة ان شاء الله مش هيحصل الي بتقولي عليه .
حياة بدموع : انا خايفة يا ماما يتعدم هو عمل فينا حاجات كتير بس احنا بنحبوا .
وداد : ان شاء الله مش هيحصل حاجة متخفيش يا حياة .
أسيل بتأيد : ايوه يا حياة ان شاء الله خير .
عز : ما خلاص يا وليه يا نكد انتي من ساعة ما جيتي وانتي نازله عياط ده اي ده .
::- تحب اجي اوريك ايه ده .
عز بخوف : لا يا كبير ماتجيش علي وضعك يا كبير .
أدهم بص لحياة : حياة ماتخفيش أحمد هيعمل الي يقدر عليه وانا معاه مش واثقة فيه و لا ايه .
حياة بابتسامة : لاء يا ابيه اكيد زاثقة فيك وفي أحمد.
عز : يا سلام يا أختي ده من ايه ده ما انتي كنتي بتعيطي من شوية .
أدهم : عايز حاجة يا عز .........بتتكلم بتقول حاجة .
عز : لا يا كبير هو انا اقدر اقول حاجة ولو قولت فا أنا حيوان و استاهل ضرب الببش .
أدهم رفع حاجبة : ال ايه .
عز بفخر : الببش يا كبير انت متعرفهوش و لا ايه .
أدهم : انت مفتخر كده ليه .
عز : مش عارف .
أدهم : صبرني يارب.
أدهم تيليفونه رن :الو.......... طب انا جاي..... خليك عندك.
أدهم : انا ماشي.
هز : مع السلامة يا غالي.
آيه كانت نزله و باين عليها الارهاق و التعب : السلام عليكم.
الجميع : وعليكم السلام.
آيه قعدت جنب شهيره.
وداد : ايه يا آيه مش هتقوليلي ازيك و لا ايه.
آيه بابتسامة : أزيك يا طنط.
وداد بذهول : طنط يا آيه.
آيه : هو مش حضرتك ما بتحبنيش قولتيلي ما تقوليش يا ماما زعلانة ليه بقا.
وداد مردتش لان عارفة انها غلطانة.
::- السلام عليكم.
شهيره :وعليكم السلام يا حبيبي تأكل يا مالك.
مالك : لاء مش عايز.
آيه قامت عشان تطلع وهي طالعة .
أسيل : آييييييه ......
آيه لفتلها وهي ع السلم : في ايه.
أسيل بتلقائية : مختار.
آيه نزلت درجات السلم و مدت ايديها عشان تاخد الفون كانت ايد مالك أسرع واخد الفون : هو مش انا كسرت التيليفون إمبارح.
أسيل الي أتكلمت : لاء ده آيه حطت خطها عندي في التيليفون.
آيه : بعد ازنك التيليفون.
مالك مردش عليها و طلع الخط واخده و عطي التيليفون ل أسيل تاني و سابهو وطلع اوضته.
آيه بدهشة : هو ايه ده ده اخد الخط.
شهيره بضحك : معلش يا حبيبتي استحملي.
آيه : يا ماما ده اخد الخط و إمبارح كسرلي الفون.
أسيل بابتسامة : وجرب نار الغيره.
آيه بنرفزه : بت بت اسكتي خالص مش عايزاكي تنطقي نهائي .
شهيره : يا بنتي متتعصبيش كده.
عز : ايوه يا بت متتعصبيش كده غظيه يا بت.
آيه : اوووووف....... اووووووف.
مالك جيه من وراها : متنفخيش.
آيه : هو ايه ده.
شهيره بخبث : آيه ادهم قالي ان جايلك عريس.
آيه باستغراب : مين.
شهيره بخبث اكتر :مممممختاررر.
مالك : مين معلش اصلي ما بسمعش يا ماما.
شهيره : مختار يا حبيبي....... ها يا آيه موافقة.
آيه بنفاذ صبر وصعوبة مصلحة مالك وزي ما تعتقد ان مالك مابيحبهاش و لا عمره هيحبها : موافقة .
مالك بصوت عالي : نعم يا عين امك.
شهيره بتحاول تداري ضحكتها : ولد عيب كده.
مالك بدون وعي : عيب ايه عايزه تتجوزيه ده انا أقتله يا آيه يوم فرحك اجبهولك ملفوف في هدية بس هتكون بيضه....... بت محدش هيتجوزك غيري.
عز بمرح : كل مابصحي كل مابغني.
أسيل : كل ما يوم يعدي جديد.
عز : حبك ليا بيطمني.
مالك : أخرس يا زفت.
عز : حاضر.
آيه مصدومة من كلامة هو ممكن فعلاً يكون بيحبها : وانت ايه دخلك انا الي هتجوزه.
مالك :بت اسكتي بدل ما اسكتك .
شهيره : في ايه يا مالك الراجل شريها وهي موافقة انت مالك بقه.
آيه :كلام ماما شهيره صح.
مالك بعصبية : وحياة امي الي مشفتهاش اشوفك بتكلمي الراجل ده ولا حد تاني لهكون دفنك في ساعتها و كتب كتابي انا وانتي يوم فرح الزفت الي واقف هناك ده.
عز : ان شالله يخليك.
مالك : مالك اخررررس يلا......... سمعتي ولا لاء.
آيه مبتردش من كتر صدمتها.
مالك بصوت عالي : سمممممممممممعتي.
آيه بخضه : هو في ايه.
مالك : بصي انا مش محتاج موافقتك أصلاً .
************************************
المعاد المحدد جيه.
في مكان مهجور من الناس.
ماجد : متأكد انه هيجي يا خالد.
خالد : اه...... ده كلب فلوس.
ماجد : انا مش مطمن يا خالد حاسس ان ردت فعلهم هتبقي مش كويسة.
خالد : انا الي قلقان اكتر منك.
::- خير يا باشا.
خالد : بص يا محمرد احنا دلوقتي هنديك الفلوس الي انت عاوزها.
::- تمام انا مستنيك تيجي من بدري هو انت ما بتحرمش من الي بعملوا فيك ولا ايه.
خالد بصدمة : أدهم.
أدهم بثبات : ايوه ادهم يا عمي ليه عملت فيا انا كده بتخونا يا عمي.
خالد بصدمة : انت بتقول ايه يا أدهم الي في دماغك ده مش صح.
أدهم بصوت عالي : اومال بعت واحد يقتلني انا و مراتي و انا سمعتك وانت بتقول ان الي انت باعته اتمسك و كمان جايب الحيوان ده تديلوا فلوس مش مصدق انك كده.
خالد بصوت عالي : ولاااااااااا انت فكرت في ايه انت اهبل انا الي قولته ان الولد الي كنت معينة يراقب العصابة اتمسك و أكيد قال علينا .
أدهم : هو انت عارف مين العصابة.
ماجد : انا الي عرفت يا أدهم و قولت ل خالد انا مش وحش للدرجادي .
أدهم : ومين دول .
ماجد بحزن : عزوز اخويا مكنتش مصدق لما عرفت .
خالد : ومسعد يا أدهم عمك مسعد انا نفسي مش مصدق لغاية دلوقتي.
محمود اتكلم المرادي : فعلا انا في مره سمعتهم بيتكلموا و الأسامي دي اتقالت ادامي .
أدهم بسخرية : وانت ايه مصلحتك تقول كده.
محمود : هو انا عبيط هقول كده من غير مصلحة و لا ايه انا جاي عشان اقول الكلام ده وأخد فلوس.
خالد بحزن : شكيت فيا يا أدهم مكنش العشم يا ابن اخويا.
أدهم : انا لو شاكك فيك ولو بنسبة 1% كنت بلغت عنك ولو عندي دليل كنت بيتك في الحجز لاكن انا واثق فيك يا عمي هو الي مستغربة ان عم ماجد بيساعدك ونادر ده معاهم.
ماجد : هتعرف كل حاجة يا ابني قريب بس لازم نمسكهم.
محمود : نادر ده وفض ان يكون معاهم وبيحب في وحده متجوزه و بيكلموا بعض.
أدهم بص ل محمود : طب تمام وانت هتيجي معايا.
محمود بخوف : انا حيت اقول الي اعرفوا و عايز فلوسي .
أدهم : فلوسك هتخدها بس هتيجي معايا و انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه كويس وانت مجرب ولسه سيبك انهاردة .
************************************
نرجع للقصر تاني.
أدهم رجع القصر وطلع اوضته.
أدهم : نور انتي فين...........الله يخربيتك انزلي يا بت من فوق الدولاب.
نور : لا مش هنزل يا أدهم غير لما تعمل الي انا عايزه.
أدهم : طب انزلي الاول هتقعي.
نور : لا يا أدهم...... لو مجبتليش الي انا عايزه واللهي منا نزله .
أدهم : طب قولي عايزه ايه .
نور : أول حاجة انا نفسي في بطيخ و من غير لب الي بيبقا فيه.
أدهم : ده ايه الطلب الغريب ده...... طب و تاني طلب.
نور : تقولي بحبك و برومانسية.
أدهم : طب دي سهله و هقولهالك برومانسية وانتي فوق الدولاب كده.
نور بخوف : طب تعالي نزلني خايفة .
أدهم : وطلعتي ليه من الاول لازم تعذبيني يعني .
أدهم بطوله ساحبها من فوق الولاب بخفة و فضل شيلها : هو ينفع كده يعني .
نور بكسوف : احممممم.... اه.
أدهم : كنتي عايزه ايه.
نور بكسوف : تقولي بحبك.وبروم.....قطع كلمها قبلة علي شفيفها.
تيليفون نور كان عمال يبعت في رسايل كتير اكتر من 30 رسالة.
أدهم بعد عنها بصعوبة ومسك التيليفون وكانت صدمتة رسايل حب متبدلة مابين نور و نادر و الي صدمة اكتر ان نور متبدلة معاه الرسايا ادهم ماضي نرمين بيهمجة مخلهوش يفكر بعقل مخلهوش قادر يفكر خلي قلبه هو الي يطلع ردة فعلو ادهم مسكها من شعرها واتكلم بصوت عالي : ايه ده ها قولتلك انتي لاء ما بلاش الجرح ده يجي منك.
نور بألم ودموع :في ايه يا أدهم انا عملت ايه .
ادهم وهو بيشد شعرها اكتر : بتخونيني يا نور انا عملت فيكي ايه عشان تعملي فيا كده عملت فيكي ايه قولتلك انتي لاء انتي لاء يا نور .
نور بتبرير : أدهم انا مش فاهمة حاجة.
************************************
طبعاً يا حلويين مكنش لازم حالة الهدنة ديه تكمل ما بين ادهم و نور لازم ابوظ العلاقة ما بينهم يا عساسيل نيها نيها.

اه وانا منزلتش البارت إمبارح لظرف مفاجئ .
وادي الي شكيتو فيه عمو خالودة مطلعش شرير.
**************************
انا جيت احبيبي وحشني كلامكم الحلو ده.
أدهم رجع القصر.
شهيره : ايه يا أدهم راجع بدري ليه.
أدهم : خلصت شغل و قولت اروح.......... فين مالك.
شهيره : خرج و مش عارفة ايه الي حصل ما بينو و مبين آيه خلها طلعت اوضتها بتعيط و كسر كل حاجة فوق طلعت و خبط عليها مردتش تفتح و قفله الباب عليها بالمفتاح.
أدهم و هو طالع علي السلم : طب انا هتصرف معاها.
ادهم طلع ل آيه وخبط ع الباب : آيه افتحي الباب من غير اي مناقشة ....
آيه مردتش .
أدهم : آيه خلال دقيقة الباب ده لو متفتحش هيكون مكسور و مش هيعجبك تصرفي .
آيه قامت وفتحت الباب و دخلت قعدت ع السرير .
أدهم دخل وقعد جنبها : ده منظر.
آيه مبتردش بتعيط بس.
أدهم بصوت عالي : انطقيييييي........ اتكلمي....... ايه الي حصل.
آيه انتفضت علي صوتوا و اتكلمت بصوت متقطع : أدهم....... قولتلوا....... قولتلوا بحبك...... يا أدهم ....وهو قالي ما بحبكيش و قالي كلام وحش اووووي يا ادهم.
أدهم بثبات : قالك ايه.
آيه حكتلوا الي حصل.
أدهم : طب هو ال قالوا ده من كلامك و من جرحك فيه وانتي ما سبتيش حاجة يسمحك بيها و مالك لما بيزعل بيزعل بجد.
آيه : أدهم انا كنت غلطانة و كل ما اجي اعتذر يقولي كلام يخليني بستحقر نفسي.
أدهم : طب سيبي الموضوع ده عليا و انا هتصرف....
وسبها و مشي .
********************************************
في بيت محمود.
محمود بعصبية وهو بيتكلم في الفون : انا ماليش في انا عايز حقي انا اتبهدلة نهائي...... فلوسي لو ماجتش هتكلم و هقول كل حاجة انتم سامعين كل حاجة.
وقفل السكة.
بعد شوية محمود تيليفونه رن.
محمود : الو مين.
::- انا خالد الشرقاوي.
محمود : أهلا أهلا بالباشا.
خالد : بعد ساعتين تكون عندي في العنوان ده............
محمود : تمام يا باشا.
عند خالد.
ماجد : كلمتوا.
خالد :اه و زمانه جاي.
ماجد : المشكلة في الولد الي اتمسك زمانه قال علينا كل حاجة و مهددين بالخطر.
خالد : ماتخفش.
ماجد : انا مش خايف انا قلقان من الي هيحصل انت عارف ايه الي ممكن يحصل.
خالد : عارف.
********************************************
في مكتب أحمد.
أحمد : هو مين الي قالك.
علي : ملك.
أحمد بغيره : ده ليه انشاء الله .
علي : بص و من غير غيره انا عرفت من اكرام بنت خالة ملك لان انا خطبتها و انا اتصلت بملك و سألتها قالتلي ان الموضوع صح.
أحمد : وانت تكلمها ليه أصلا كنت اتصلت بيا انا وانا كلمتك.
علي :آسف يا أحمد مش هتصل بيها تاني انا جاي عشان اساعدك غي القضية و متقولش لاء زي ما رفضت ان ملك تشتغل معاك علي القضية .
أحمد : لا واللهي كمان عرفت ان انا مرضتش انها تشتغل معايا.
علي : ما خلاص يا عم مش هنشتغل ولا ايه و لا هتفضل تطلع علينا عفريتك.
أحمد : تمام..... يلا نبتدي.
********************************************
في قصر معتصم الشرقاوي.
شهيره : يا حبيبتي ما تخفيش مش هيحصل حاجة ان شاء الله مش هيحصل الي بتقولي عليه .
حياة بدموع : انا خايفة يا ماما يتعدم هو عمل فينا حاجات كتير بس احنا بنحبوا .
وداد : ان شاء الله مش هيحصل حاجة متخفيش يا حياة .
أسيل بتأيد : ايوه يا حياة ان شاء الله خير .
عز : ما خلاص يا وليه يا نكد انتي من ساعة ما جيتي وانتي نازله عياط ده اي ده .
::- تحب اجي اوريك ايه ده .
عز بخوف : لا يا كبير ماتجيش علي وضعك يا كبير .
أدهم بص لحياة : حياة ماتخفيش أحمد هيعمل الي يقدر عليه وانا معاه مش واثقة فيه و لا ايه .
حياة بابتسامة : لاء يا ابيه اكيد زاثقة فيك وفي أحمد.
عز : يا سلام يا أختي ده من ايه ده ما انتي كنتي بتعيطي من شوية .
أدهم : عايز حاجة يا عز .........بتتكلم بتقول حاجة .
عز : لا يا كبير هو انا اقدر اقول حاجة ولو قولت فا أنا حيوان و استاهل ضرب الببش .
أدهم رفع حاجبة : ال ايه .
عز بفخر : الببش يا كبير انت متعرفهوش و لا ايه .
أدهم : انت مفتخر كده ليه .
عز : مش عارف .
أدهم : صبرني يارب.
أدهم تيليفونه رن :الو.......... طب انا جاي..... خليك عندك.
أدهم : انا ماشي.
هز : مع السلامة يا غالي.
آيه كانت نزله و باين عليها الارهاق و التعب : السلام عليكم.
الجميع : وعليكم السلام.
آيه قعدت جنب شهيره.
وداد : ايه يا آيه مش هتقوليلي ازيك و لا ايه.
آيه بابتسامة : أزيك يا طنط.
وداد بذهول : طنط يا آيه.
آيه : هو مش حضرتك ما بتحبنيش قولتيلي ما تقوليش يا ماما زعلانة ليه بقا.
وداد مردتش لان عارفة انها غلطانة.
::- السلام عليكم.
شهيره :وعليكم السلام يا حبيبي تأكل يا مالك.
مالك : لاء مش عايز.
آيه قامت عشان تطلع وهي طالعة .
أسيل : آييييييه ......
آيه لفتلها وهي ع السلم : في ايه.
أسيل بتلقائية : مختار.
آيه نزلت درجات السلم و مدت ايديها عشان تاخد الفون كانت ايد مالك أسرع واخد الفون : هو مش انا كسرت التيليفون إمبارح.
أسيل الي أتكلمت : لاء ده آيه حطت خطها عندي في التيليفون.
آيه : بعد ازنك التيليفون.
مالك مردش عليها و طلع الخط واخده و عطي التيليفون ل أسيل تاني و سابهو وطلع اوضته.
آيه بدهشة : هو ايه ده ده اخد الخط.
شهيره بضحك : معلش يا حبيبتي استحملي.
آيه : يا ماما ده اخد الخط و إمبارح كسرلي الفون.
أسيل بابتسامة : وجرب نار الغيره.
آيه بنرفزه : بت بت اسكتي خالص مش عايزاكي تنطقي نهائي .
شهيره : يا بنتي متتعصبيش كده.
عز : ايوه يا بت متتعصبيش كده غظيه يا بت.
آيه : اوووووف....... اووووووف.
مالك جيه من وراها : متنفخيش.
آيه : هو ايه ده.
شهيره بخبث : آيه ادهم قالي ان جايلك عريس.
آيه باستغراب : مين.
شهيره بخبث اكتر :مممممختاررر.
مالك : مين معلش اصلي ما بسمعش يا ماما.
شهيره : مختار يا حبيبي....... ها يا آيه موافقة.
آيه بنفاذ صبر وصعوبة مصلحة مالك وزي ما تعتقد ان مالك مابيحبهاش و لا عمره هيحبها : موافقة .
مالك بصوت عالي : نعم يا عين امك.
شهيره بتحاول تداري ضحكتها : ولد عيب كده.
مالك بدون وعي : عيب ايه عايزه تتجوزيه ده انا أقتله يا آيه يوم فرحك اجبهولك ملفوف في هدية بس هتكون بيضه....... بت محدش هيتجوزك غيري.
عز بمرح : كل مابصحي كل مابغني.
أسيل : كل ما يوم يعدي جديد.
عز : حبك ليا بيطمني.
مالك : أخرس يا زفت.
عز : حاضر.
آيه مصدومة من كلامة هو ممكن فعلاً يكون بيحبها : وانت ايه دخلك انا الي هتجوزه.
مالك :بت اسكتي بدل ما اسكتك .
شهيره : في ايه يا مالك الراجل شريها وهي موافقة انت مالك بقه.
آيه :كلام ماما شهيره صح.
مالك بعصبية : وحياة امي الي مشفتهاش اشوفك بتكلمي الراجل ده ولا حد تاني لهكون دفنك في ساعتها و كتب كتابي انا وانتي يوم فرح الزفت الي واقف هناك ده.
عز : ان شالله يخليك.
مالك : مالك اخررررس يلا......... سمعتي ولا لاء.
آيه مبتردش من كتر صدمتها.
مالك بصوت عالي : سمممممممممممعتي.
آيه بخضه : هو في ايه.
مالك : بصي انا مش محتاج موافقتك أصلاً .
************************************
المعاد المحدد جيه.
في مكان مهجور من الناس.
ماجد : متأكد انه هيجي يا خالد.
خالد : اه...... ده كلب فلوس.
ماجد : انا مش مطمن يا خالد حاسس ان ردت فعلهم هتبقي مش كويسة.
خالد : انا الي قلقان اكتر منك.
::- خير يا باشا.
خالد : بص يا محمرد احنا دلوقتي هنديك الفلوس الي انت عاوزها.
::- تمام انا مستنيك تيجي من بدري هو انت ما بتحرمش من الي بعملوا فيك ولا ايه.
خالد بصدمة : أدهم.
أدهم بثبات : ايوه ادهم يا عمي ليه عملت فيا انا كده بتخونا يا عمي.
خالد بصدمة : انت بتقول ايه يا أدهم الي في دماغك ده مش صح.
أدهم بصوت عالي : اومال بعت واحد يقتلني انا و مراتي و انا سمعتك وانت بتقول ان الي انت باعته اتمسك و كمان جايب الحيوان ده تديلوا فلوس مش مصدق انك كده.
خالد بصوت عالي : ولاااااااااا انت فكرت في ايه انت اهبل انا الي قولته ان الولد الي كنت معينة يراقب العصابة اتمسك و أكيد قال علينا .
أدهم : هو انت عارف مين العصابة.
ماجد : انا الي عرفت يا أدهم و قولت ل خالد انا مش وحش للدرجادي .
أدهم : ومين دول .
ماجد بحزن : عزوز اخويا مكنتش مصدق لما عرفت .
خالد : ومسعد يا أدهم عمك مسعد انا نفسي مش مصدق لغاية دلوقتي.
محمود اتكلم المرادي : فعلا انا في مره سمعتهم بيتكلموا و الأسامي دي اتقالت ادامي .
أدهم بسخرية : وانت ايه مصلحتك تقول كده.
محمود : هو انا عبيط هقول كده من غير مصلحة و لا ايه انا جاي عشان اقول الكلام ده وأخد فلوس.
خالد بحزن : شكيت فيا يا أدهم مكنش العشم يا ابن اخويا.
أدهم : انا لو شاكك فيك ولو بنسبة 1% كنت بلغت عنك ولو عندي دليل كنت بيتك في الحجز لاكن انا واثق فيك يا عمي هو الي مستغربة ان عم ماجد بيساعدك ونادر ده معاهم.
ماجد : هتعرف كل حاجة يا ابني قريب بس لازم نمسكهم.
محمود : نادر ده وفض ان يكون معاهم وبيحب في وحده متجوزه و بيكلموا بعض.
أدهم بص ل محمود : طب تمام وانت هتيجي معايا.
محمود بخوف : انا حيت اقول الي اعرفوا و عايز فلوسي .
أدهم : فلوسك هتخدها بس هتيجي معايا و انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه كويس وانت مجرب ولسه سيبك انهاردة .
************************************
نرجع للقصر تاني.
أدهم رجع القصر وطلع اوضته.
أدهم : نور انتي فين...........الله يخربيتك انزلي يا بت من فوق الدولاب.
نور : لا مش هنزل يا أدهم غير لما تعمل الي انا عايزه.
أدهم : طب انزلي الاول هتقعي.
نور : لا يا أدهم...... لو مجبتليش الي انا عايزه واللهي منا نزله .
أدهم : طب قولي عايزه ايه .
نور : أول حاجة انا نفسي في بطيخ و من غير لب الي بيبقا فيه.
أدهم : ده ايه الطلب الغريب ده...... طب و تاني طلب.
نور : تقولي بحبك و برومانسية.
أدهم : طب دي سهله و هقولهالك برومانسية وانتي فوق الدولاب كده.
نور بخوف : طب تعالي نزلني خايفة .
أدهم : وطلعتي ليه من الاول لازم تعذبيني يعني .
أدهم بطوله ساحبها من فوق الولاب بخفة و فضل شيلها : هو ينفع كده يعني .
نور بكسوف : احممممم.... اه.
أدهم : كنتي عايزه ايه.
نور بكسوف : تقولي بحبك.وبروم.....قطع كلمها قبلة علي شفيفها.
تيليفون نور كان عمال يبعت في رسايل كتير اكتر من 30 رسالة.
أدهم بعد عنها بصعوبة ومسك التيليفون وكانت صدمتة رسايل حب متبدلة مابين نور و نادر و الي صدمة اكتر ان نور متبدلة معاه الرسايا ادهم ماضي نرمين بيهمجة مخلهوش يفكر بعقل مخلهوش قادر يفكر خلي قلبه هو الي يطلع ردة فعلو ادهم مسكها من شعرها واتكلم بصوت عالي : ايه ده ها قولتلك انتي لاء ما بلاش الجرح ده يجي منك.
نور بألم ودموع :في ايه يا أدهم انا عملت ايه .
ادهم وهو بيشد شعرها اكتر : بتخونيني يا نور انا عملت فيكي ايه عشان تعملي فيا كده عملت فيكي ايه قولتلك انتي لاء انتي لاء يا نور .
نور بتبرير : أدهم انا مش فاهمة حاجة.
************************************
طبعاً يا حلويين مكنش لازم حالة الهدنة ديه تكمل ما بين ادهم و نور لازم ابوظ العلاقة ما بينهم يا عساسيل نيها نيها.
اه وانا منزلتش البارت إمبارح لظرف مفاجئ .
وادي الي شكيتو فيه عمو خالودة مطلعش شرير.
**************************
