اخر الروايات

رواية بقايا الماضي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شمس علاء

رواية بقايا الماضي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شمس علاء 



البارت الرابع و الثلاثون.
أدهم بصدمة : خالد الشرقاوي.
الشخص : ايوه...... قالي هو وواحد اسمو ماجد متطلعش من هنا انت و مراتك عايشين.
أدهم طلع الفون : انتم فين.
::- قربنا حضرتك ندخل علي المكان.
أدهم : انتم اسمكم حرس ازاي بهايم لما اكون عايزكم ما بلقيش حد دقيقتين لو ملقتش حد ادامي اعتبروا نفسكم اترفضتوا.............تمام.
خلال دقيقتين بالظبط كانوا قدام أدهم.
أدهم رمي الشخص ده عليهم : ده يدرب علقة تمام و بعدها توديه لمنصور قولوا الحيوان ده اتهجم علينا.
الحرس : حاضر يا باشا.
بعد ما الحرس مشيوا.
أدهم لف لقي نور بتغيط في صمت أدهم راح يمتها و اخدها في حضنه : نور خلاص ما تخفيش ماخصلش حاجة يا قلبي.
نور بدموع وبتشدد في احتضان ادهم : أدهم ده كان هيموتنا يا أدهم كان ماسك المسدس و هيقتلك.
أدهم : نور ما تخفيش طول ما انا معاكي ماتخفيش.
نور بارتياح : أدهم.
أدهم : نعم يا نوري.
نور : أدهم انت جايبني هنا عشان موضوع و مستخدم سلاح الرومانسية عشان ابقي هدية.
أدهم بابتسامة : بقيتي تفهميني و تفهمي تفكري يا نوري.
نور : أدهم قول ايه الي حصل.
أدهم بهدوء : بصي و من غير اي رد فعل يآثر فيكي كفاية انك انهارتي بما فيه الكفاية.
نور بقلق وخرجت من حضنة : أدهم قول الموضوع من غير لف و دوران لان انا بدأت اقلق.
أدهم بهدوء : طب تعالي في حضني الاول.
نور حضنته.
أدهم بحنان : بصي يا نوري الي حصل ان باباكي في السجن .
نور بخضة : ايه...............ليه
أدهم : اهدي كده يا آما مش مكمل.

نور : أدهم و النبي اتكلم مش قادرة استحمل.
أدهم : ابوكي قتل فوزية.
نور بصدمة وطلعت من حضن ادهم : انت بتقول ايه يا أدهم انت بتهزر انت فاهم الكلام ده معناه ايه ده معناه انه هيتعدم او هياخد حكم 25 سنه انا اه زعلانة منه و قولت بكرهوا لاكن ما تكونش نهايته كده يا أدهم لاء لاء كفاية ماما يا أدهم هو كان السبب بس ده ابويا يا أدهم ميهونش عليا انا تعبت واللهي من كتر الي بكتشفوا كده حرام تعبت تعبت.
أدهم بحنان : كده يا نور تعبتي وانا موجود انا قولتلك عشان عارف ان لما انا اقولك غير لما تعرفي من حد تاني.
نور رفعت عنيها و بصتله و عنيها مليانه دموع وده آثر في أدهم جدا حس ان قلبه بيوجعه : نور حبيبتي متعيطيش عشان خطري انا هعمل الي هقدر عليه عشا ما يخدش اعدام.
نور بترجي : بجد يا أدهم.
أدهم : بجد يا روح أدهم وعد مني بس ما تعيطيش عشان خطري كفاية عليكي انهاردة كده كتير..... نوووور.
ادهم بص لقي نور نامت في حضنة زي الاطفال نامت بسرعة أدهم شالها ودخلها العربية.

********************************************
في صباح تاني يوم.
في قصر معتصم الشرقاوي.
شهيره : مالك رايح فين.
مالك بتعب : خارج يا ماما.
شهيره : هتروح فين وانت باين عليك التعب.
مالك : هخرج و هرجع تاني بسرعة.
شهيره : طب روح و خلي بالك من نفسك يا مالك.
مالك : حاضر.
مالك مشي و شهيره دخلت تشوف الي وراها.

خارج القصر .
::- مالك.
مالك لف لمصدر الصوت و اتكلم ببرود : خير يا آيه هانم.
آيه برجاء : مالك اسمعني بس.
مالك : مينفعش يا ست هانم عيب اتعدي علي اسيادي ادخلي جوه لحد يشوفك واقفة مع ابن الخدامة تربية الجنايني.......... الله منا قولتلك الكلام ده كله امبارح متنزليش مستواكي ليا.
آيه برجاء : مالك......... انا بحبك بلاش تعمل كده.
مالك ببرود : وانا ما بحبكيش و مستحيل انز مستوايا لوحده زيك عديمة القلب و عديمة الرحمة و عديمة الرباية كمان.
آيه بدموع : مالك انت بتقول ايه ده انا بقولك بحبك.
مالك : وانا مابحبكيش يا...... يا..... ست آيه..... قولتلك انا ما بصش لوحده زيك ما اتشرفش اني احب واحده زيك ماشية علي حل شعرها مع ده شوية و مع ده شوية و تهزر مع ده و تهزر مع ده و تمشي مع ده...... باختصار انتي وحده قليلة آدب مش محترمة بمعني اصح صيعة.
آيه بصت لمالك بدهشة من اهانته ليها ازاي يقول كده : انت انت بتكلمني انا انا صايعه يا مالك انا انا بمشي علي حل شعري انا بمشي مع ده و ده انا.
مالك ببرود و تأيد : اه انتي يا ست آيه...
وسابها و مشي.
بعد ما مشي
آيه بدهشة : ازاي يقولي كده ازاي.

********************************************
في مبني مكافحة المخدرات.
في مكتب ادهم.
أدهم : طلعوا من المخزن.
::- حاضر يا باشا اومرك.
أدهم : ارميه في اي حته بس مكان فيه ناس عشان يعرفوا يتصرفوا معا.
::-حاضر يا باشا........ بعد ازنك .
أدهم : اتفضل.
بعد ما مشي.
أدهم طلع الفون ورن علي نور نور مردتش فا اتصل بشهيره : الو....... ايوه يا ماما .
شهيره : ايوه يا أدهم يا حبيبي في حاجة.
أدهم : ماما بعد ازنك معلش انا بتصل بنور ما بترودش .
شهيره : طيب يا حبيبي انا هطلع اشوفها و ارد عليك.
أدهم : تمام....... ضروري يا ماما .
شهيره : حاضر يا حبيبي.
شهيره قفلت مع أدهم و طلعت لنور.
شهيره خبطت علي الباب محدش رد خبطت تاني مردتش برضو مردتش شهيره فتحت الباب و دخلت لقة. نور نايمة علي السرير قربت منها عشان تشوفها تعبانة ملقتهاش تعبانة و لا سخنة عشان تتأكد اكتر هزتها : نور نور.
نور بصوت مآثر فيه النوم : نعم.
شهيره بابتسامة : نعم الله عليكي يا حبيبتي خاليكي نايمة انا كنت بطمن عليكي.
وسبتها وطلعت. .

شهيره اتصلت بأدهم : ماتخفش مش تعبانة يا حبيبي كانت نايمة و نوم الحامل بيبقي تقيل شوية و انا اتأكدت ان هي مش سخنه و لا حاجة .
أدهم بارتياح : طب الحمدلله ان هي كويسة.
بعد ما ادهم قفل هو اطمن علي نور بس هو مقهور مش عارف فعلاً عمو عمل كده

************************************
في بيت اهل آيه.
وجيدة : رايح فين يا معتز.
معتز : رايح لمالك عايزني.
وجيدة : طب متتأخرش .
معتز : تمام.

بعد ما معتز مشي .
ماجدة : اومال فين بابا يا وجيدة.
وجيدة بابتسامة : يخربيت الاحترام......خرج يا اختي.
ماجدة : طب تمام.
وجيدة : تمام ايه مش كل مره هتخرجي و تعملي مشكلة و انا الي اداري عليكي مش هينفع كده ابوكي هيتعصب.
ماجدة ببراءة : هو انا بعمل حاجة انا هروح شغلي و بعدها هروح لريم.
وجيدة : اهي هروح لريم ديه لوحدها مشكلة كبيرة هتتأخري يا ماجدة.
ماجدة :مش هتأخر يا وجيدة بقا الله.
وجيدة : طب امشي يلا عشان متتأخريش.
************************************

في مكتب أحمد.
أحمد : لاء مش هتمسكي القضية معايا يا ملك.
ملك : ليه يا احمد كده ده عمي برضه.
احمد : انا قولت لاء يعني لاء .
ملك : أحمد.
أحمد اتكلم بسرعة و بعصبية : هي كلمة واحده و مش هقولها تاني و اتفضلي ارجعي علي البيت حالا.
ملك اخدت حاجتها بعصبية ومشيت : تمام.

************************************
في القصر.
شهيره : سلمي اتصلي بحياة خليها تيجي.
عز : اه والنبي يا سلمي اتصلي بيها.
شهيره : ولد عيب.

عز : عيب ايه يا حجة انا عايز اشوف المزه متقطعيش الارزاق بقا.
شهيره : يا ابني احترم نفسك دي بابها محبوس عيب كده و نور بردو باين عليها الزعل حتي وهي صاحية من النوم.
************************************

في قصر خالد الشرقاوي .
خالد :عمل ايه.
الشخص : اتمسك.
خالد : انتم اغبية اكيد قال عننا.

************************************
معلش البارت قصير لظروف معينه عندي واللهي معلش استحملوني ربنا يسهل بكره واكتب بارت بكره طووويل.......اسفة اسفه اسفه انا اصلا زعلانة من نفسي ان معرفتش اطول البارت بس واللهي لما بيبقي عندي الفرصة. بطوله بعتزر تاني يا حبيبي

اهم حاجة ايه رآيكم في رد مالك.


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close