رواية هوس الكينج الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم بيري الصياد
نزلت البارت للقمر اللي كتب كتابها كان انهارده مبروك يا عمري وربنا يتمملك على خير 💋❤️
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
8
يدخل المستشفى كثور الهائج وهو يحمل بتول بين يده ويصرخ بصوت هز اركان المستشفي وهو يقول.عاييييييييييييييز دكتوره بسرررررررررررررعه
يخافون جميع من يوجد بالمستشفى من صوته ويأتي طبيب وينظر الي بتول التي تنزف بشده ليقول بصوت عالي.بسرعه علي اوضة العمليات دي بتروح خا
قطع حديثه صقر الذي صفعه بقوه كبيره بعد ان انزل بتول ووضعها علي السرير المحرك ويمسكه من ياقة قميصه ويقول بصوت افزع الجميع.تروح ايه يا $$$$$$ يا ابن ال$$$$$ مراتي لو حصلها حاجه وروحمة ابويا لا اهد المخروبه دي علي دماغكم كلكم فاههههههههههم
يخاف الطبيب منه بشده ويقول.طب ممكن حضرتك تسيبني علشان اشوفها
يرمي صقر بقوه كبيره علي الارض ويقول بغضب اعمي.ومين اللي قال انك هتشوفها يا ابن ال$$$$$ هات دكتوره تشوفها يلاااااا اخللللللللللللص
ينهض الطبيب بسرعه ويركض لكي ينجو من هذا الاسد الهائج ويذهب صقر الي بتول ويغطي شعرها جيد ويضمها الي أحضانه بجميع قوته ويقول بضعف شديد بجانب أذنها.اوعي تسبيني لوحدي يا بتول والله اموت من غيرك يا بت اوعي تتخلي عن صقر وتسبي لوحده من غيرك في احلام كتير عايز احققها معاكي يا نور العين اوعي تسبيني
نهي حديثه ويغلق عينيه بقوه وضعف شديد وتنزل منه دمعه حارقه وكان يريد ان ينزل خلفها الكثير والكثير من خوفه ورعبه الشديد الذي يشاهده صقر لاول مره بحياته وهو يخاف بشده ان يفقدها ولا تكون معه مره اخرى حقا الكينج بكل جبروته وقوته علي الجميع الي انه لم يستطيع دون هذه الفتاه يموت إذا تركته لحاله هي نقطة ضعفه وقوته الوحيده تأتي طبيبه بسرعه من الاعلي وتنظر الي صقر وتقول.ممكن تسمحلي اشوفها لو سمحت
كانت تقول حديثها بصوت يرتجف من الخوف من هذا الكينج الذي لم يترك قشطته وهو يضمها بقوه كبيره ويذهب اليه اسد سريعا لكي يفيق من حالته ويقول.صقر سابها خلي الدكتوه تشوفها
يفتح صقر عينيه ويمسح هذه الدمعه ويقول وهو ينظر الي الطبيبه.يلا وانا هروح معاها
اومالت له الطبيبه وهي لم تستطيع ان تعترض ويحمل صقر بتول بالفعل وياخذها مكان ما قالت هذه الطبيبه وينظر اسد الي موده التي نظرت خلف شقيقتها وهي لم تستوعب ما حدث الي الآن وصابرين تنزل دموعها بغزاره شديده وهي تتوه وضعيفه بشده بعد ان رأت ابنتها بهذه الحاله ليذهب اسد الي موده التي نظرت اليه ولا تتحدث ليسحبها اسد الي أحضانه لتتفجر موده في البكاء علي الفور وتصرخ باعلي صوتها وهي تكاد احبالها الصوتيه تتقطع وتقول بصوت عالي وبكاء شديد.بتوووووووول يا اسسد انا عايزه اروح لبتول بتوووووووووووووووول بتوووووووووووووووووووووووووول
تصرخ موده باعلي صوتها باسم شقيقتها وهي لا تريد سواها الآن ويقول اسد وهو يضمها بقوه كبيره لكي لا تذهب خلف صقر.بس يا موده مينفعش اللي بتعملي ده انتي كبيره اهدي وهي هتكون كويسه بس اهدي
موده ببكاء يقطع القلب عليها.انا عايزه بتول يا اسد خليني اروح اشوفها علشان خاطري يا اسد علشان خاطري
نهت حديثها وتقع موده علي الأرض وهي تبكي بحرقه شديده وينزل اسد معها ويضمها بقوه اكبر وتبكي حنين هي الاخره وتذهب الي موده وتضع يدها علي كتفها وتقول.حبيبتي موده اهدي مينفعش اللي بتعملي ايه
تبتعد موده عن اسد وتنظر الي حنين بدموع شديده وتقول.شوفتي اللي حصل لبتول يا حنين دي دي كانت بتنزف كتير اوي بتول تعبانه اوي يا حنين انا انا والله ملحقتش اشوفها كان نفسي احضنها اوي بس هي راحت قبل ما احضنها بتول راحت مني يا حنين انا عايزه أحضنها علشان خاطري خليها ترجع قوليها موده متقدرش تعيش من غيرك خليها تصحي يا حنين خليها تقوم
كانت موده تتحدث ودموعها تسيل علي وجهها الناعمه بغزاره شديده ويبكون الجميع عليها وعلي بتول وينظر اسد اليها ويجعلها تنهض وكان ان يتحدث معها لاكن يري بمن تصفع موده بقوه كبيره وتمسكها بقوه من ذراعها وتقول بصراخ عالي.بتول مين اللي تمشي يا زباله انا بنتي هتفوق وهتقوم من تاني بتول هتصحي وبلاش تعيطي بطريقة دي متعيطتش انا بنتي هتقوم وهتكون كويسه اوي وهتيجي تحاربني علشان تكون مع الحيوان صقر بتول هتقوم انتي فاهممممممه
نهت حديثها بصوت عالي وهي لم تستوعب ان تتحكم بدموعها وتنزل دموعها بغزاره شديده وتبكي موده بقوه وينظر اسد الي صابرين وهو يريد ان يرد اليها الصفعه لكنه يعلم بأن اعصابها تتعب من رؤية ابنتها بهذه الحاله ويضم موده اليه بقوه كبيره وتبكي موده بصوت عالي بشده وهي لم تتمني بحياتها سوا ان لا تتركها شقيقتها وتذهب صابرين وتجلس علي الاريكه وهي لم تستطيع ان تتحمل فموت زوجها كسرها في السابق والآن ما يحدث يضعف قوتها ويجعلها تنهار بشده تأتي حنان التي كانت مع هلال الذي امام غرفة العمليات لكي يطمئن علي رنا بعد الطلقه الذي اعطيها اليها صقر وتجلس امام صابرين وتسحبها الي احضانها وهي لم تبكي هي الاخري والجميع يتمنون ان تفيق بتول وتعود للحياه من جديد
+
تمر لحظات علي الجميع لكن هناك لحظه تقف فيها الحياه علي حافة الخوف لحظه يختبر ليها الصبر ويتقتل فيها القلب كان هذا العاشق يقف بجانب معشوقته ولا يترك يدها وهو ينظر اليها لم يتحدث ولم يظهر ضعفه لكن في داخله كان ينهار الف مره كل شئ حوله باهت الاصوات مشوشه او لنقول بأنه لم يسمع شئ من الأساس وكأن العالم تجمد وانتهي علي رايتها ووجهها فهو لا ينظر لشئ سوا ملامحها فقط ولا يلاحظ ولا ينتبه لشئ آخر يتكرار جملة واحده في عقله وهي.يا رب خد مني كل حاجه الا هي مش عايز غيرها خد كل حاجه وسباهلي هي
ام هذه الفتاه التي كانت بين الحياه والموت تغيب عن الدنيا لكن قلبها يدق ويريد الباقي وكان وجوده معها وهو يمسك يدها يمنحها ويعطيها سبب للبقاء هو لم يكون طبيب لكن كان علاجها الوحيد والشي الوحيد الذي يعطيها الكثير من الاسباب لعودتها لهذه الحياه يفيق صقر من شروده علي جملة هذه الطبيبه وهي تقول بعد ان انتهت.هي دلوقتي احسن بس هتحتاج تفضل تحت المراقبه يومين وكمان
تصمت الطبيبه ولم تستكمل جملتها ليبعد صقر نظره غصب عنه عن بتول وينظر الي الطبيبه ويقول.كمان ايه
الطبيبه بهدوء وجدية.المدام كانت حامل
تنزل صاعقة قوية علي صقر وينظر الي بتول وكان ان يبتسم لاكن يلاحظ كلمة (كانت) لينظر الي الطبيبه ويقول.يعني ايه كانت
الطبيبه بهدوء وهي تظبط المحاليل لبتول.يعني ضربة السكينه مكنتش صغيره ولا جرح خفيف حضرتك ده حرج كبير وغميق اوي وعمر الجنين ما هيعيش وللاسف هو نزل آثار الحادثه دي
ينظر صقر الي بتول ويقبل يدها ببطئ شديد ويقول.هي كويسه دلوقتي مش كده
تبتسم الطبيبه وهي تشعر بعشقه وتقول.هقدر اقولك كويسه او لا الصبح يا صقر باشا دلوقتي هعملها اشاعات وتحليل وهتطلع النتايج بعد ساعتين هاجي اطمنك عليها علي طول
اومال صقر وهو لا ينظر سوا لهذه الفتاه ويشير للجميع بأنهم يذهبون الي الخارج وبالفعل يذهبون الجميع الي الخارج ويقبل صقر شفتين بتول ويقول بهمس اليها.فداكي مليون عيل يا قشطه اهم حاجه انك تكوني كويسه ومعايا لو علي اللي راح نجيب غيرو يا نور العين بس خليكي معايا انتي يا حبيبي فاهمه
نهي حديثه ويقبل بطن يدها ببطئ شديد ويضع يدها علي وجهه وهو يتمنها تفتح عينيها لكي يشبع من نظرتها ويطمئن بأنها معه ولم تتركه طوال حياته يريد ان يري عيونها الكينج يسحب كرسي ويجلس امامها ويدفن رأسه برقبتها وهو يريد ان يشبع منها ولا يريد سواها من هذه الدنيا
1
في الخارج يحزنون الجميع علي خبر فقدان هذا الجنين الذي لا احد يعلم به من الأساس وتقول صابرين بخوف شديد علي ابنتها.طب بنتي عامله ايه دلوقتي
الطبيبه بهدوء.هتحتاج شوية وقت يا مدام لسه هنتابع حالتها وان شاء الله تكون بخير وكويسه
كانت صابرين ان تدخل لابنتها لكن تقول الطبيبه.بعد اذنك يا مدام مينفعش تدخلي ليها دلوقتي
صابرين بغضب شديد.ما صقر جوه مقوليش ليه ان مينفعش يكون معاها
تنظر الطبيبه الي الجميع ويميل اسد علي موده ويقول لكي يخرجها من حالتها.اهي امك البومه سابتنا احنا هتمسك في صقر الغلبان يلا هو ابن حلال ويستاهل برضو
تبتسم موده عليه وتقول.هقوله علي فكره
اسد بزهول متصنع.هتخبثي علي جوزك يا خابثه انتي
تنظر موده الي صابرين التي تغضب بشده بأن هذه الطبيبه لا تريدها تري ابنتها وتنظر الي اسد وتقول بحزن شديد ودموعها تنزل غصب عنها.بتول هتقوم وهتروح معانا مش كده يا اسد
يضمها اسد الي أحضانه ويقول.متقلقيش يا حبيبتي هي بس هتحتاج شوية وقت وهترجع احسن من الاول كمان
تبكي موده بقوه كبيره وتقول.ليه النونو مات يا اسد كنت نفسي في نونو اوي وهو جاه وراح علي طول انا عايزه نونو لبتول وصقر يا اسد
نهت حديثها وتبكي بعنف وحرقة شديده وهي تحزن علي شقيقتها بشده ليقبل اسد راسها ويقول.خلاص يا موده مينفعش تكوني كده انتي لازم تقفي مع اختك في الظروف دي مينفعش تكوني ضعيفه كده
لم تستطيع موده علي هذا وتبكي بقوه وحرقه كبيره لينفخ اسد بقوه كبيره ويجلس بها علي الاريكه وهو يضمها وينظر الي صابرين التي تحاول تهديها حنان قليلا لينفخ بقوه كبيره وهو يدعي ان تمر هذه اللحظات بخير علي الجميع فماذا سوف يحدث بعد
+
بعد عدة ساعات كان ومازال الكينج يتأمل بوجهها ويقبلها تار ويقبل يدها تار وهو يريد ان يأكد لقلبه بانها معه ولم تتركه يريد ان يرتاح لكنه لم يرتاح مازال الخوف والرعب ينهش بقلبه بعنف شديد دون رحمه بقلبه العاشق لهذه الفتاه التي تتسطح أمامه لا حول لها ولا قوة يسمع صقر صوت الطبيبه وهي تقول.صقققر بيه حضرتك سمعني
ينظر اليها صقر وينظر الي معشوقته ويقبل يدها ويقول.في ايه
تتنهد الطبيبه بقوه فهي كانت تتحدث ولم ينتبه اليها هذا الكينج من الأساس وتقول.كنت حابه اقول لحضرتك علي كام حاجه كده لازم تعرفهم يا صقر بيه
يخاف صقر علي بتول ليقول.مالها بتول فيها حاجه ايه اللي حصلها ماااااا تقوللللللي هي فيها ايه
تخاف الطبيبه منه بشده وتقول.اهدي حضرتك علشان نتعرف نتكلم
ينظر اليها صقر بغضب اعمي لتبتلع الطبيبه ريقها وتقول.بعد الأجهاض اللي حصل للمدام بتول الرحم متأثر اوي ومحتاج علاج ووقت طويل علشان يرجع طبيعي من تاني
يستغرب صقر منها بشده ويقول.وايه يعني هي تفوق بس وكل حاجه هتكون تمام
تبتسم الطييبه وتقول.للاسف يا صقر بيه مش كل حاجه هتكون تمام علشان بنسبة عشرين في الميه بس ان المدام بتول تحمل وده بعد ما تمشي علي العلاج معانا
يتصدم صقر منها ومن حديثها بشده وينهض كأن لدغته حيه ويقول بعدم تصديق وصدمه.انتي بتقولي ايه
تبلع الطبيبه ريقها وتقول.اصابة المدام كانت جامده اوي يا صقر بيه واحنا كان ممكن نستأصل الرحم كله بس الحمد لله ان حصل تلف في وان شاء الله مع العلاج هتكون كل حاجه كويسه بس نسبة خلفت مدام بتول بعد كده هتكون ضعيفه اوي وده اللي ظهر معانا ينظر صقر الي بتول سريعا وتتحطم احلامه في لحظه واحده امام عينيه بعد ان استمع لحديث هذه الطبيبه الان ويبلع صقر ريقه بصعوبه شديده ويقول بصوت منخفض.هي هتفوق امتي
تنظر الطبيبه الي بتول وتقول.ممكن الصبح
يجلس صقر علي الكرسي ويقول وهو لا ينظر لمكان سوا لمعشوقته.اطلعي بره والكلام اللي حصل دلوقتي ده مش عايز حد يعرف بي مين ما كان مفهوم
نهي حديثه وهو ينظر اليها لتميل الطبيبه بهدوء وتذهب الي الخارج وينظر صقر الي بتول ويمسح علي شعرها ويقبل يدها ببطئ وهو ينظر اليها ويبتسم ويقترب يمص شفتيها الزرقه اثار ما بها ويقول بهمس بجانب أذنها.كفايه انك معايا وانا مش عايز غيرك يا نور العين انتي عندي بمليون عيل انا عايزك انتي يا بتول متسبنيش وانا مش عايز حاجه تانيه بس خليكي معايا فاهمه يا هوس الكينج وحياته
نهي حديثه وهو ينظر اليها ويقبل وجهها ببطئ شديد ولا ينكر بانه تحطم من الداخل وتكسر قلبه من هذا الخبر فهو كان يتمني من هذه الدنيا طفل يحمل اسمه ويستكمل ما بدا به لكن كعادة يعناده القدر ولا يجعله يفعل شئ واحد يريده صقر الذي نظر لمعشوقته ويقول.افتحي عينك يا نور العين عايز اشوفك انتي وحشتني اوي يا بتول
نهي حديثه وهو يمسح علي شعرها ويقبلها ببطئ ويمسح علي شعرها بحنان وعشق تخطي الحدود وكل شي يرها تحرك جفونها بعد قليل ليقول بسرعه.حبيبي انتي صايحه
بتول دون وعي.صقر
يغلق صقر عينيه بقوه كبيره وهو يسمع اسمه منها وكأنه يسمعه لاول مره بحياته يشعر بحلاوة اسمه من بين شفتيها يشعر براحه شديده غابت عنه منذو ما فقدت الوعي بين يده ويقول وهو يتنفس انفاسها.روح صقر وكل حاجه لي في الدنيا
تبكي بتول بعدم وعي وتقول.انت مبتحبيش يا صقر انت خاين وزهقت مني ومبقاش تحبني زي زمان
يمسح صقر علي شعرها ويقول.انا مبحبش في دنيتي حد قدك انتي يا قشطه
ترفع بتول يدها وتفتح عيونها قليلاً فهي مازالت تحت تأثير المخدر ومازالت لم تشعر بشئ وتقول.يعني انت بتحبني يا صقر
يقبل صقر يدها ويقول.انا مهوس ومجنون بيكي مش بحبك بس يا بتول انتي النفس والنبض اللي لو راح مني اموت
تنزل دموع بتول بغزاره شديد وتقول.بس انت زهقت مني وقولتلي انك مش هتقرب مني تاني يا صقر انت مش عايزني تاني مش كده
يغلق صقر عينيه ويقول وهو يضع يده علي وجهها بندم شديد لحديثه معها في الصباح.عايزك وهعوزك طول العمر يا نور العين انا مقدرش ابعد عنك يوم حتي ولو كنتي معايا كنت رجعت بالليل نمت في حضنك عادي اوي وكأن محصلش حاجه
تغلق بتول عينيها غصب عنها وتقول.انا عايزه بابا يا صقر انا عايزه بابا علشان خاطري
يمسح صقر علي شعرها ويقول.انا معاكي يا حبيبي انا مش بابا برضو
اومت لهو بتول وهي تغلق عينيها وتقول.ايوه بس بابا وحشني اوي عايزه اشوفه خليني ارو
قطع حديثها صقر الذي وضع يده علي فمها بسرعه فهو لم يتحمل في هذا الوقت كلمه واحده ويقول.بس يا بتول ارحميني لله انا خلاص مبقتش قادر ارحميني يا حبيبتي
لم ترد عليه بتول وتغيب مره اخرى عن الدنيا وهي تعود للنوم من جديد وينظر اليها صقر ويمسك يدها ويضعها علي وجهه وهو ينظر اليها ويقبل يدها ببطئ وهو يخاف من الفكر بأنها كانت تتركه وكانت علي حافة الموت لم يستطيع ان يتحمل هذه الفكره يشعر بطعنات سم تنغز داخل قلبه بعنف شديد يغلق صقر عينيه بقوه كبيره لكي لا يضعف لكن تخونه دمعه منه وينظر اليها صقر وهو يريد ان يتنساه كل شئ يريد ينسي شعوره وهي بين يده غارقه بدماءها يريد ينساه شعوره وهو يحملها وهي بهذه الحاله يتمني صقر ان يموت الالف المرات قبل ان يحدث ما حدث به فهو بالفعل لم يتخيل يوم واحد في حياته دون ان تكون هذه الفتاه معه
2
يدخل بها الي هذا المكتب وتنظر اليه موده وتقول.انت قولتلي هتخليني اشوف بتول يا اسد
يسحبها اسد ويجلسها علي الأريكة ويقول.سيبي صقر مع بتول دلوقتي يا موده هو محتاجها وهي محتاجه دلوقتي الاتنين مش محتاجين غير بعض يبقي نسيبهم انهارده وبكره الصبح نروح نشوف بتول وهي كده كده لسه مصحيتش
تنظر اليه موده بحزن شديد وهي تحاول ان تكتم دموعها ولا تبكي ليفهمها اسد بشده ليجلس بجانبها ويسحبها بقوه الي أحضانه لتتفجر موده في البكاء علي الفور وينفخ اسد بقوه ويقول.اما انتي بومه زي امك يا موده في ايه يا حبيبتي تاني ما احنا مش هنخلص
موده بغيظ ودموع شديده.انت وحش اوي علي فكره يا اسد وانا مش بحبك
يقبل اسد رأسها ويقول.زي امك نكديه وتكرهي الحاجه الحلوه يا حبيبتي علشان كده مش هكلمك دلوقتي
موده ببكاء شديد.هي بتول هتقوم امتي يا اسد انا عايزها معايا خليني اشوفها والنبي
يعود اسد بظهره الي الخلف وهو يضمها الي احضانه ويقول.هنروح نشوفها الصبح يا فراولة متنسيش أنها تحت المراقبة دلوقتي يعني مينفعش نروح ليها دلوقتي
موده بغضب ودموع.ما صقر معاها اشمعنا هو معاها وانا لا انا عايزه اشوفها
ينفخ اسد بقوه كبيره ويقول.صقر معاها علشان محدش يقدر يقوله يسيبها ويطلع يا موده غير كده مينفعش بتول حد يقعد معاها جوه اصلا بس هما خايفين من صقر فهمتي
اومالت لهو موده وهي تغلق عينيها غصب عنها من النعاس فهي متعبه بشده وتريد تنام وتقول.يعني انا هشوفها الصبح يا اسد
يبتسم اسد ويقول.نامي والصبح هنروح ليها احنا الاتنين يا حبيبتي
لم تنتظر موده حديثه فهي نامت بالفعل ولم تستطيع ان تبقي مستيقظه اكتر من ذلك وتنام وهي حقا متعبه فهم من الصباح في المستشفى ودون أن تهدي من البكاء والصراخ يضمها اسد الي احضانه اكتر وهو يعودها الي الخلف اكتر لكي ترتاح بالنوم ولم تفيق وهي متعبه
+
كان يجلس علي الكرسي وهو يمسك العصا الخاصه به ولم يتحمل شئ ينظر أمامه بقهر شديد ويخرج أخيراً الطبيب من غرفة العمليات ليحاول أن ينهض وبالفعل ينهض بصعوبه ويذهب الي الطبيب الذي اقترب منه بسرعه ويمسك يده وقال.تعال اقعد يا عمي ارتاح
نهي حديثه وهو يجعل هلال يجلس ويقول هلال بخوف شديد.حفيدتي عامله ايه يا دكتور هي كويسه مش كده
ينظر اليه الطبيب بحزن وشفقه عليه ويقول.هي الحمدلله عايشه يا عمي ودي حاجه نحمد ربنا عليها علشان كان مستحيل تطلع منها سليمه الرصاصه جايه في مكان خطر اوي
يغلق هلال عينيه بقهر شديد ويقول.هي هتكون كويسه
الطبيب وهو ينزل بصاقعة قويه علي هلال.للاسف بنسبه خمسه في الميه ترجع تمشي علي رجلها تاني المدام حصلها شلل من الرصاصه اللي خدتها
ينظر اليه هلال بصدمة كبيرة ويقول بصوت متقطع.ان....انت بت قو ل ايه (انت بتقول ايه)
يشفق الطبيب عليه بشده ويقول.ده اللي ظاهر في الاشاعات ولسه هنتاكد لما تفوق وممكن نلاقي حل لده
تنزل دموع هلال بقهر شديد وينظر أمامه ولم يقول سوا جملة واحده.كل اللي زرع حاجه بيحصدها اللي رزع شوك هيلاقي شوك كل اللي زرع حاجه هيحصدها
نهي حديثه ويفقد الوعي علي الفور وهو لم يتحمل هذه الصدمه ف بالفعل رنا حصدت كل افعالها فهي كانت كشيطانه ببن هذه العائله والان تحصد كل ما فعلته مع بتول وصقر والجميع فهي كانت لا تشفق علي احد ولم ترحم من غرورها وحقدها علي الجميع ولم تفلت من عدل ربها بتأكد
+
في صباح يوم جديد تفتح بتول عينيها ببطئ شديد وتنطق بصوت منخفض وهي تقول.صقر
يقترب منها صقر ويقول.ايه يا حبيبي انتي كويسه حاسه بايه يا بتول دلوقتي
تنظر اليه بتول وهي تشعر بوجع شديد ببطنها وكانت ان تتحدث لاكن تري بالتي تقول بغضب.بلاش محن احنا مش ناقصين ياخويا اوعي اطمن علي بنتي
تنظر اليها بتول وتقول صابرين وهي تمسح علي رأسها.ايه يا حبيبتي عامله ايه دلوقتي
تبتسم بتول ابتسامة باهته وتقول بصوت متعب.كويسه يا ماما متقلقيش
موده بغضب طفولي وهي تحاول ان تخفي دموعها.انتي بهدلتينا يا قشطه بقي تخوفينا عليكي وتعملي ده كله فينا
تنظر اليها بتول وتنظر الي صقر الذي يضغط علي حاله بشده وهو يريد ان يتحمل لكي لا ينهض ويصرخ بالجميع الآن ليذهبون الي الخارج فهو لا يريد احد معه ومع معشوقته يريدها لحالها وتمسك بتول يده بقوتها وكأنها تقول اليه يصبر لاجلها فقط وينظر اليها صقر ويقبل يدها وتبتسم بتول بتعب شديد واضح عليها وتقول وهي تحاول ان تخفي وجعها الشديد.معلش يا دودو مره من نفسي قولت اتدلع عليكم واشوف بتحبوني ولا لا
ينظر اليها صقر ويقترب منها ويقول.بتول انتي حاسه بايه في حاجه وجعلكي
كانت بتول ان تتحدث لاكن تقول صابرين بغضب شديد.ابعد عنها وهي هتكون كويسه احنا مش جلينا من وارك غير المشاكل والهم يا صقر انت تطلق بنتي احسن ما تموت في ي
صابريييييييييييييييييين مش علشان ساكت تسوقي فيها خلصت.كان هذا صراخ صقر الذي قطع حديثها وهو لم يتحملها الآن وتخاف صابرين من صوته وغضبه لكن تقول بغضب شديد هي الاخري.ايه اللي حصلتد يا صقر تقدر تقولي الحاله اللي فيها بنتي دلوقتي بسبب مين غيرك انت عارف ان رنا مجنونه بيك رايح تحط بنتي في نفس البيت متوقع منها تعمل ايه بنتي خسرت ابنها اللي لسه مشفش نور بسببكم انتوا الاتنين يا صقر
تتصدم بتول بشده وتنظر الي والدتها بسرعه وتقول بصوت يكاد يظهر.ابن مين يا ماما
يضغط صقر علي شفتيه بقوه كبيره وهو يكاد يخترقها باسنانه من الغضب الجحيمي الذي به الآن وتنظر صابرين الي بتول وتمسح علي شعرها وتقول.مفيش حاجه يا حبيبتي اهم حاجه انك تكوني بخير وكل حاجه تتعوض بعد كد
قطع حديثها بتول التي قالت باعلي صوتها.عايزه اعرف ايه اللي حصل ومش عايزه لف ودو اااااااه
تشعر بتول بوجع شديد بها من صوتها العالي ليمسكها صقر بسرعه ويقول.بتول اهدي شويه انتي لسه تعبانه بلاش تتكلمي خالص
تنظر اليه بتول وعينيها تحكي كل ما بها الآن لينظر صقر الي الجميع ويقول.كله يطلع بره مش عايز حد هنا
كانت صابرين ان تعترض لكن يصرخ صقر بصوت هز اركان الغرفه وهو يقول.كللللللللللللللله بررررررررررررررررررره
تسحب حنان صابرين الي الخارج وهي تقول.تعالي يا صابرين تعالي وقشطه هتكون كويسه ان شاء الله بس تعالي انتي
ويذهبون موده وحنين الي الخارج دون كلمه واحده ويغلقون الباب خلفهم وينظر صقر الي بتول التي تنظر اليه وهي تريد ان تبكي بشدة وتقول بصوت منخفض بشده.انا كنت حامل يا صقر
يقترب صقر منها ويمتص شفتيها بقوه كبيره ويقول.ملناش نصيب في يا نور عيني واكيد اللي حصل ده خير لينا
تنزل دموع بتول بغزاره شديد وتقول.بس احنا نفسنا في بيبي يا صقر انت حلمك نجيب عيل يملي علينا حياتنا وانا نفسي في حته منك انا عايزه احمل يا صقر اعمل حاجه علشان خاطري انا عايزه البيبي ده يرجع تاني
كانت بتول تقول حديثها وهي تبكي بقوه وحرقه كبيره ويضمها صقر الي احضانه بخفه وهدوء لكي لا يتأثر جرحها ويقول.بس يا بتول الحمدلله انها جات علي قد كده اهم حاجه انك تكوني كويسه وبعد كده مش عايز حاجه تانيه وطول ما احنا مع بعض هنقدر نجيب عيل وعشره لو عايزه بس كوني كويسه انتي وسيبي الموضوع ده عليا يا بت الراوي بس لو قولتي تعبت وزهقت هزعلك انا ماشي
تضربه بتول بخفه علي كتفه وتقول.احنا في ايه وانت في ايه يا قليل الادب
يرفع صقر رأسها عن أحضانه ويقول بغمزه وقحه وهو ينظر اليها.طب بذمتك في احلي ولا اجمل من قلة الادب
تبتسم بتول وترفع يدها التي بها المحاليل وتضعها علي وجهه وتقول.طب بذمتك انت مش زعلان علي البيبي اللي راح يا كينج
ييتسم صقر ويقبل شفتيها بخفه ويقول.وجودك معايا منسيني كل حاجه يا قشطه انسي انتي كمان وانا اوعدك هعوضك عن اللي راح باربعه خمسه غيرو وهخليكي تنسي خالص
تدفن بتول رأسها بين أحضانه وتغلق عينيها وتقول.انا بحبك اوي يا صقر
يغلق صقر عينيه بقوه ووجع شديد ويضمها بقوه ويقول.وانا مجنون بيكي يا قلب صقر وحياته كلها
تغلق بتول عينيها فهي متعبه بشده وتريد ان تنام ويقبل صقر شعرها ببطئ شديد وهو لا يعلم ماذا يفعل بايامه القادمة معها يدق الباب ليغطي شعرها ويرفع الشرشف علي جسدها ويقول.ادخل
يفتح منصور الذي أتاه من الصعيد بعد ان علم بالذي حدث ومعه فادي وسما وينظر منصور الي بتول ومعه سما ويذهب يمسح علي رأسها ويقول.عامله ايه دلوجتي يا بتي
لا ترد عليه بتول فهي تنام الآن ولم تشعر بشئ وينظر منصور الي صقر الذي قال بصوت منخفض.نايمه دلوقتي روحوا انتوا وانا هكون معاها تقدروا ترجعوا تشوفها بالليل
اومال لهو منصور ويقول.هبعت الكل علي البيت وانا جاعد تحت لما تفوق ابجي رن عليا علشان اطلع اشوفها
لم يستطيع صقر ان يعترض علي شئ بهذا الوقت ويذهبون بالفعل منصور وسما الي الخارج ويرفع صقر وجه بتول اليه وينظر الي ملامحها ويبتسم ويقول.نعيش لبعض ومع بعض يا نور العين وعيال مش عايزين ولا الموضوع ده هياثر علينا في حاجه
نهي حديثه ويمص شفتيها بقوه ويضعها علي الوساده ببطئ شديد وهو لا يخشى ان تفيق وينظر اليها ويري تمسكها بيده ليبتسم بعشق شديد وهو يفكر بأن هذا الشئ لم يفرق معهم في المستقبل فيكفي بأنهم مع بعض لكن هل بالفعل سوف يحدث هذا ولم يفرق وجود اطفال بينهما ام هذا سوف عائق اخر بعلاقتهما
+
يدخلون اسد موده وسما الي المنزل وفادي يوجد مع الجد لكي لا يتركه لحاله وترك سما تذهب مع اسد وهو يغضب بشده من هذه الفكره لكنه لا يريدها ان تبقي بالمستشفى ويعلم بأن موده معهم ولا احد يستطيع فعل شئ وهذا الذي حاول فادي يقنع حاله به لكي يهدي قليلاً تنظر موده الي سما وتقول.انا هعمل اكل لبتول ممكن تيجي تساعديني علشان انا مبعرفش اعمل اكل حلو وبتول كده مش هتاكل حاجه
نهت حديثها بشبه بكاء لتبتسم سما وتقول وهي تضع يدها علي كتفها.يلا بينا انا هعمل الاكل وانتي اقفي معايا علشان اعرف مكان الحاجه بس
اومالت لها موده ويذهبون بالفعل الفتيات الي المطبخ وينظر خلفهم اسد ويذهب الي غرفة توجد في الأسفل لكي يتسطح قليلا فهو لم يرتاح منذو امس واقسم منصور عليه بأنه يذهب بعد ان راه وجهه ليذهب اسد وينزع التشيرت ويتسطح علي السرير ليحاول يرتاح بالفعل
+
بعد وقت قصير كانت سما تفعل الطعام وهي تضغط علي حالها بشده فهي لا تستطيع ان تتحمل رائحة الطعام لكن تحاول بقدر المستطاع تفعل ذلك لاجل ان تأكل بتول وتحاول تتحمل ومن ان اقتربت من انتهاء الطعام لم تستطيع تتحمل لتقول الي موده.هو الاكل جاهز دلوقتي بس ناقص يستوي خليكي واقفه عشر دقايق وبعدها اقفلي ماشي
اومالت لها موده وتجلس علي الطاولة التي توجد بالمطبخ وتقول.ماشي روحي انتي ارتاحي وانا هخلص وهروح انام شوية انا كمان
اومات سما وتذهب الي الخارج وهي لم تستطيع تتحمل وتركض الي الغرفه الذي توجد في الأسفل وتذهب الي الحمام دون ان تلاحظ وجود اسد من الأساس وتستفرغ بقوه كبيره وتخرج كل ما يوجد بمعدتها وتسعل بقوه كبيره تجعل اسد يفيق من النوم وينظر حوله وينظر الي الحمام يرها أمامه تسعل بعنف شديد وهي تحاول تستفرغ ولم تتحمل شئ لينهض ويذهب اليها ويمسكها قبل ان تقع بسرعه وتنظر اليه سما وتتصدم من وجوده وتحاول ان تستفرغ وهي معدتها تالمها بشده ولم تستطيع ان تتحمل وكانت ان تقع لكن يمسكها اسد بقوه ويقول.سما في ايه مالك
لم ترد سما عليه ليحملها اسد ويذهب يضعها علي السرير ويمسك كاس ماء يوجد بجانب السرير ويجعلها تشرب القليل وتبعد سما رأسها لينزل اسد الكاس ويجلس بجانبها ويقول.احسن دلوقتي
اومات لهو سما بتعب واضح عليها ليستغربها اسد بشده ويقول.مالك يا سما ليه كل التعب ده
تنظر اليه سما وتقول بتعب.معرفش يا اسد مش بستحمل رايحة ايي اكل ومعدتي بتتقلب
يرفع اسد حاجبه ويقول.لا تكوني حامل يا بت
سما بغيظ شديد.حتي انت يا اسد وبعدين انا مستحيل اكون حامل
اسد باستغراب.ليه مستحيل يعني انتي مش كنتي متابعه مع دكتوره علشان الخلفه فادي نفسه كان هيموت علي عيل ايه اللي خلي مستحيل
سما بحزن شديد.فادي عايز عيل علشان يغيظك يا اسد هو بس عايزك تعرف اني بتاعته وان هو اللي خدني بس مش اكتر
يبتسم اسد ببرود شديد ويقول.هاتيله عيل ولا اتنين يا سما خلي يتهد بيهم
سما بغضب شديد.بقولك عايزني اخلف علشان يغيظك ويعرفك ان هو اللي كسب وانت اللي خسرت في الآخر لما هو اتجوزني يا اسد تقولي اخلف علشان يتهد انت بتفكر ازاي
ينفخ اسد بقوه كبيره ويقول.فادي متأكد اننا لسه بنحب بعض يا سما وانك رافضه الخلفه كده هتخلي يتأكد ويتعفرت عليكي اكتر واحنا مش عايزين كده خلينا نخلص منه لما تخلفي هو هيتهد لوحده
كانت سما ان تتحدث لكن يتفتح الباب عليهم وينظر اسد الي من فتحت الباب يرها موده التي نظرت اليهم بدموع وصدمه شديده وهي لم تستوعب ما استمعت اليه الآن اسد يحب زوجة اخيه ويعترف بهذا بهذه السهوله تنظر موده اليهم وصاقعة قوية تنزل عليها من الإثنين
6
