رواية بقايا الماضي الفصل الثلاثون 30 بقلم شمس علاء
البارت الثلاثون.
في المساء.
في قصر معتصم الشرقاوي.
عز : برضه لاء انا عجبني الي اختارته.
حياة بعصبية : هو انا الي هلبسه و لا انت.
عز: ملكيش فيه يا حياة .
حياة : ازاي مليش فيه دا فرحي و دا فستاني الي هلبسه.
عز : فستان مش عجبني يا حياة و ضيق ماله الي اختارتة اهو واسع.
حياة : والي اختارته انا كان واسع يا عز.
عز : بس الي انا اختارته اوسع و ادام فيه اوسع يبقي الي اختارتيه كان ضيق تمام.
حياة : اوووووف.......... يارب.
عز : بنت انتي بتنفخي يا خسارة التربية الي ربتهالك.
خالد : في ايه يا عز مزعل البت بتاعتي ليه .
عز : ايه يا حج مالك في ايه بت بتاعة مين الله ماعيب كده انا ساكتلك من زمان وأقول بيعيش مراهقة متأخرة و ساكت لاكن كده انا حاسس انك هتتجوز البت بدالي ماعيب بقا.
خالد : انا بعيش مراهقة متأخرة يا عز طب مراهقة بمراهقة بقا و هتجوز البت بدالك يلا و هي بتحبني و مش هترفض و هجبلها الفستان الي هي عاوزه.
حياة : وانا موافقة يا خلوده الراجل ده علي طول بيتحكم في لبسي و انا بحب البس الي بيعجبني الله.
عز : بنت ايه الي انتي بتقولية ده اسكتي ....... وانت هو انت عشان حليوه و عينك رصاصي هتاخد البت عيب عليك يا ياعم ده انت اكبر من ابوها ايه يا جدي مالك في ايه.
خالد : جدك في عينك يا حيوان ده انا لسه شباب يا حبيبي ده انا معنديش غير شعريتين بيض يا حبيبي.
حياة : فشر يا خلودة اومال الشعر الاصفر ده بتاع مين يا عم ده انت احلي مني.
عز بعصبية : في ايه يا بت ما تلمي اختك يا نور.
نور : عيب كده يااا عز الله ما عمو فعلا مز و حلو الله من حق البنت .
عز بخبث : طب تمام خليكي علي رأيك لغاية ما ادهم يجي نبقا نشوف الموضوع ده و لا ايه.
نور : بت يا حياة عيب كده يا ماما........ عيب يا عمو خالد خطبها واقف يا بابا عيب...... خالصين يا عز.
عز : خالصين يا كبير....... باركاتك يا ادهم.
خالد : يعني عليكي يا اختي برضه هتجوز حياة.
شهيره : بسسسسسسسسسسسس في ايه دماغي وجعتني...... في ايه يا خالد انت كبرت علي الكلام ده.
خالد : انا كبرت يا مرات اخويا لا يا ماما ده انتي اكبر مني خمس سنين يا ماما انتي الي كبرتي.
شهيره: يا راجل.
خالد : اه واللهي.
عز : اتفضلي يا اختي اقعدي لغاية ما اخوكي يجي ياخدك .
حياة : ماشي.
عز : و انت تيجي معايا يا حبيبي انت بقيت خطر علي المجتمع و علي المزه...... قدي حياتي الزوجية.
خالد : وانا مالي يا حبيبي انا البنات كلها بتجري ورايا انا عارف انك متغاظ مني موت بغيظك موت .
عز : مالك يا عمي في ايه يا حبيبي ايه سر السهوكة دي........................مِنك لله يا حياة ما الراجل كان ناشف و عسل خلتيه مسهوك......... بت متجيش هنا تاني غير لما نتجوز عشان الراجل ده يتهد شوية .
خالد : ولد ايه الي بتقوله ده راجل و يتهد يخربيت الفاظك .
عز : يلا يا خالد قدامي .
خالد بصدمة : خالد في عينك يا حيوان انت بتكلم واحد صاحبك يلا و لا ايه.
عز : يلا يا حبيبي اتفضل قدامي يلا.
خالد : ايه يلا في ايه انت بتكلم ابن أختك يا حيوان انت.
عز : بقولك ايه يا خالد انا مش طايق نفسي ماشي...... واوعي تيجي فرحي لو تيجي اوعي تتشيك وتلبس هتاكل الجو ماشي يا حبيبي و اللهي ما هعرف هعملك ايه.
خالد : انت بتهددني يا كلب انت بتهدد عمك الي رباك و كبرك و خلاق شحط............... وبعدين سؤال انت غيور اوي يا زيزو.
عز :بقولك ايه يا ماي واي انت هااااا سبني في حالي انا متغاظ منك.......... معجبة بيه يا حياة مكنش العشم يا ابو عمو مكنش العشم واطية.
حياة بصدمة : هي مين الي واطية.
عز : انا وجهتلك كلام يا حجه انتي ايه يا أختي البلاوي دي.
حياة : يا مامااااااااااا.............. سكتيه يا ماما شهيره.
أسيل : اسكتي يا حياة...... اسكت يا عز الله في ايه بقي حرام عليكم دماغي حتي انت كمان يا بابا.
خالد :وانا مالي انا انا بحب البت و هي بتحبني ايه دخله بصقته ايه.
عز بسهوكة : بصفتي اختها يا روح الروح .
خالد : مالك يلا في ايه ما تتعدل.
عز بسهوكة : وانت شايفني معوج.
::- لاء انا الي هعوجك.
عز بخضة : بلادي بلادي بلااادي لكي حبي .
أدهم : في ايه يا عز مالك بتتكلم كده ليه.
عز : مافيش ياباشا مجرد ان عمك الراجل الكباره ده بيشقط البت يا بوس.
أدهم : ب ايه يا اخويا.
عز : بيشقط يا كبير و لو انت هتسكت انا مش هسكت يا معلمي.
أدهم : هتعمل ايه يعني.
عز: بص هو مش محدد هعمل ايه بس احتمال اعمل ايه بقا مش عارف.
ادهم : طب تمام تعرف تغور من وشي.
عز :أعرف و معرفش ليه ناقص ايد و لا رجل.
أدهم :لا هتنقص.
عز : بقولك ايه يا خلوده ما تيجي تقعد جنبي و سيب البت في حالها........تعالي يا مسعد.
مسعد بابتسامة : وحشتني يا عز....... و أدهم.
أدهم : انت اكتر يا عم مسعد.
مسعد : اومال مالك ما بيجيش و لا ايه.
أدهم : لاء قاعد في الڤيلا بتعته كام يوم و هيجي .
شهيره : يا داده....... هاتي الي قولتلك علي.
مسعد : وحشني و اللهي.
شهيره : وحشنا كلنا يا مسعد و اللهي.
الداده :اتفضلي يا هانم........ بعد ازنك.
شهيره : لاء خليكي واقفه..............نور اشربي.
نور : لاء يا ماما و النبي لبن لاااااااء.
شهيره : مش هينفع لازم تشربي انتي تعبانه.
مسعد بقلق : ايه الي حصل.
شهيره : وقعت من علي السلم و كانت حامل بس الحمدلله محصلش حاجة للجنين.
مسعد بأرتياح : طب الحمدلله.
شهيره: اشربي يانور بقاا .
نور :لا والنبي ما بحبهوش.
أدهم : نووووووور.
نور : نعم يا ابو الصحاب.
أدهم : اشربي من غير و لا كلمه.
نور : هاتي يا ماما هاتي انتي ازاي سيباني من غير ماشرب البن الله مش تشوفي شغلك و لا ايه.
شهيره : معلش يا بنتي.
نور : شربت .
أدهم : يا عشان اطلعك.
نور : لا خاليني قاعدة مع البت حياة .
حياة : لا يا نور اطلعي انتي عشان ترتاحي وانا قاعدة مع ماما شهيره و خلودة و انكل عز و عمو مسعد.
عز :يعني انا بقيت انكل دلوقتي........ ماشي.
أدهم شال نور : علي فكرة انتي استحلتيها صح.
نور : الصراحة...........اه يا ابو االصحاب هو في واحدة يكون شايلها واحد مز زيك ومتكونش مستحليها.
أدهم : دي معاكسة حصري.
نور : اعتبرها زي ما تعتبرها يا زميلي.
أدهم : نور وحياة ابننا الي لسه مجاش ارحمي امي و ارحميني من الثلوث السمعي ده ابوس ايدك.
نور : بقولك ايه يا حماسة انا كيفي كده تمام و كيف البيبي كده.
أدهم : حماسة و البيبي ده ازاي................ بت اخرسي هنفخك منك لله بقيت زيك يا مفترية .
نور : أدهم و حياة حماسة الصغير اخلص دخلني الاوضة عايزة انام.
أدهم : حماسة مين يا ماما و اخلص هي هرمونات الحمل اثرت عليكي.
نور : اه يا ابو الصحاب......... دخلني بقاااا.
أدهم : هو انتي خسرانه حاجة.. اديني دخلتك.
نور : متنزلنيش بقاااا و وديني عند الدولاب عشان اختار هدومي الي هنام بيها.
أدهم : اللهم ما طولك يا روح اتفضلي.
نور : بص يا كبير هات الترينج الاحمر ده.
أدهم : اتفضلي.
نور : دخلني الحمام بقا لغاية ما ألبس و اوعي..... .
أدهم :تتدخل معايا مش هشوف الامله يا أختي.
نور : بقولك ايه يا ابو الصحاب انا لسه شيله منك يابابا و لا فاكرني نسيت يا حبيبي.....
أدهم : بت بت اسكتي انتي والفاظك دي اسكتي..... اتفضلي يا أختي و اخلصي.
بعد شوية.
نور :ااااااااااااااابوووووووووو الصححححححاب .
أدهم : ايه ايه جي يا حجه..
نور : شلني يا ابو الصحاب..
أدهم شالها : اووووف نور وحياة امك يا شيخه ارحميني انتي و الفاظك.
نور : حاضر يا ابو الصحاب........نزلني هنا عشان اسرح شعرى.
أدهم قاعدها : هاتي انا هسرحلك.
نور : مرسي يا قلبي.
أدهم : ايه ده هو مش كنت من شوية يا ابوووووو الصححححححححاب.
نور : البه بقا.
أدهم :اسكتي خليني اسرح بذمة.
بعد شوية ادهم شلها و نيمها علي السرير و اخدها في حضنه.
************************************
في عربية أحمد.
ملك : برضه لاء يا أحمد مش هكلمك عشان انت بتحكم من غير ما تسمع حتي بابا .
أحمد : ملك انا اتأسفتلك خلاص بقاا.
ملك : لاء حتي مجبتليش هدية.
أحمد : مادية حقيرة.
ملك : اينعم.
أحمد : اتفضلي يا أختي خلي الاحترام الي مخلي ضهري يتعوج ده.
ملك فتحت الهدية : ايه ده ست روايات و شيكولا الله عليك يا أحمد يا عسل.
أحمد : مش بقولك مادية حقيرة.......حتي ماقلتش شكراً.
ملك : شكراً يا ابو حميد .......... عفوت عنك.......روحني بقا.
أحمد : اه خلصتي مصلحتك بقا..
ملك : اه وروحني.
************************************
في ڤيلا مالك.
مالك جهز الاكل : مريم يا مريم.
مريم باستسلام : نعم.
مالك : يلا عشان تكلي.
مريم بسخرية : ايه حنيت عليا يعني و هتقعدني معاك غريبة دي.
مالك :مريم ياريت ما تحوليش تعصبيني...........تمام اقعدي كلي و اطلعي نامي.
مريم : حاضر.
************************************
في الصباح.
في بيت حسام الجارحي.
فوزية : شكلي اتضحك عليا....... شكل ايه ده انا اضحك عليا فعلا واللهي يا ملك لكون قتلاكي و شربة من دمك...... ما انا الي هبلة اني سمعت كلمها و امنتلها . و طلعت تيليفونها.
فوزية : ماشي يا ملك الكلب..
************************************
في مكتب ادهم.
::- في واحده مستنية حضرتك بره..
ادهم : واحده مين........... طب دخلها.
بعد شوية.
ادهم باستغراب :آنسه ملك......... خير في ايه.
ملك بقلق و ارهاق واضح : أستاذ ادهم انا جيت لحضرتك عشان موضوع مهم .
ادهم : اتفضلي.
ملك : هو الي حصل......................................... لغاية ما جاتلي رسالة بليل بالتهديد بقتلي انا و أهلي حتي أحمد لو عرف.
ادهم : هو تصرف زكي منك بس الخطورة انك كنتي بتتذاكي مع واحده مش سهله يا آنسه ملك بس كويس انك جتيلي دلوقتي ماتخفيش انا هبقي عيني عليكم في كل مكان و أتفضلي .
ملك باستغراب : هو ايه حكاية السلسلة دي يا أستاذ ادهم..
ادهم : دي تخليكي لبسها علي طول يا ملك متقلعهاش و ياريت متخرجيش من البيت كتير.
ملك : ان شاء الله ....... شكرًا يا استاذ أدهم.
أدهم : لا شكر انتي زي سلمي و حياة بالظبط المهم تحافظي علي الي قولتلك عليه..
************************************
في احد الاماكن.
الرجل الاول : عرفنا من مصدر انها لسه حامل.
نرمين بحقد : محظوظة بس برضه مش هنسبها.
الرجل الثاني ( عاصم ) : صح مش هنسبها برضه.
مجهول : ده اكيد وانا قربت انفذ انتقامي من الي عايزهم..... ومش هتنازل عنهم.
في المساء.
في قصر معتصم الشرقاوي.
عز : برضه لاء انا عجبني الي اختارته.
حياة بعصبية : هو انا الي هلبسه و لا انت.
عز: ملكيش فيه يا حياة .
حياة : ازاي مليش فيه دا فرحي و دا فستاني الي هلبسه.
عز : فستان مش عجبني يا حياة و ضيق ماله الي اختارتة اهو واسع.
حياة : والي اختارته انا كان واسع يا عز.
عز : بس الي انا اختارته اوسع و ادام فيه اوسع يبقي الي اختارتيه كان ضيق تمام.
حياة : اوووووف.......... يارب.
عز : بنت انتي بتنفخي يا خسارة التربية الي ربتهالك.
خالد : في ايه يا عز مزعل البت بتاعتي ليه .
عز : ايه يا حج مالك في ايه بت بتاعة مين الله ماعيب كده انا ساكتلك من زمان وأقول بيعيش مراهقة متأخرة و ساكت لاكن كده انا حاسس انك هتتجوز البت بدالي ماعيب بقا.
خالد : انا بعيش مراهقة متأخرة يا عز طب مراهقة بمراهقة بقا و هتجوز البت بدالك يلا و هي بتحبني و مش هترفض و هجبلها الفستان الي هي عاوزه.
حياة : وانا موافقة يا خلوده الراجل ده علي طول بيتحكم في لبسي و انا بحب البس الي بيعجبني الله.
عز : بنت ايه الي انتي بتقولية ده اسكتي ....... وانت هو انت عشان حليوه و عينك رصاصي هتاخد البت عيب عليك يا ياعم ده انت اكبر من ابوها ايه يا جدي مالك في ايه.
خالد : جدك في عينك يا حيوان ده انا لسه شباب يا حبيبي ده انا معنديش غير شعريتين بيض يا حبيبي.
حياة : فشر يا خلودة اومال الشعر الاصفر ده بتاع مين يا عم ده انت احلي مني.
عز بعصبية : في ايه يا بت ما تلمي اختك يا نور.
نور : عيب كده يااا عز الله ما عمو فعلا مز و حلو الله من حق البنت .
عز بخبث : طب تمام خليكي علي رأيك لغاية ما ادهم يجي نبقا نشوف الموضوع ده و لا ايه.
نور : بت يا حياة عيب كده يا ماما........ عيب يا عمو خالد خطبها واقف يا بابا عيب...... خالصين يا عز.
عز : خالصين يا كبير....... باركاتك يا ادهم.
خالد : يعني عليكي يا اختي برضه هتجوز حياة.
شهيره : بسسسسسسسسسسسس في ايه دماغي وجعتني...... في ايه يا خالد انت كبرت علي الكلام ده.
خالد : انا كبرت يا مرات اخويا لا يا ماما ده انتي اكبر مني خمس سنين يا ماما انتي الي كبرتي.
شهيره: يا راجل.
خالد : اه واللهي.
عز : اتفضلي يا اختي اقعدي لغاية ما اخوكي يجي ياخدك .
حياة : ماشي.
عز : و انت تيجي معايا يا حبيبي انت بقيت خطر علي المجتمع و علي المزه...... قدي حياتي الزوجية.
خالد : وانا مالي يا حبيبي انا البنات كلها بتجري ورايا انا عارف انك متغاظ مني موت بغيظك موت .
عز : مالك يا عمي في ايه يا حبيبي ايه سر السهوكة دي........................مِنك لله يا حياة ما الراجل كان ناشف و عسل خلتيه مسهوك......... بت متجيش هنا تاني غير لما نتجوز عشان الراجل ده يتهد شوية .
خالد : ولد ايه الي بتقوله ده راجل و يتهد يخربيت الفاظك .
عز : يلا يا خالد قدامي .
خالد بصدمة : خالد في عينك يا حيوان انت بتكلم واحد صاحبك يلا و لا ايه.
عز : يلا يا حبيبي اتفضل قدامي يلا.
خالد : ايه يلا في ايه انت بتكلم ابن أختك يا حيوان انت.
عز : بقولك ايه يا خالد انا مش طايق نفسي ماشي...... واوعي تيجي فرحي لو تيجي اوعي تتشيك وتلبس هتاكل الجو ماشي يا حبيبي و اللهي ما هعرف هعملك ايه.
خالد : انت بتهددني يا كلب انت بتهدد عمك الي رباك و كبرك و خلاق شحط............... وبعدين سؤال انت غيور اوي يا زيزو.
عز :بقولك ايه يا ماي واي انت هااااا سبني في حالي انا متغاظ منك.......... معجبة بيه يا حياة مكنش العشم يا ابو عمو مكنش العشم واطية.
حياة بصدمة : هي مين الي واطية.
عز : انا وجهتلك كلام يا حجه انتي ايه يا أختي البلاوي دي.
حياة : يا مامااااااااااا.............. سكتيه يا ماما شهيره.
أسيل : اسكتي يا حياة...... اسكت يا عز الله في ايه بقي حرام عليكم دماغي حتي انت كمان يا بابا.
خالد :وانا مالي انا انا بحب البت و هي بتحبني ايه دخله بصقته ايه.
عز بسهوكة : بصفتي اختها يا روح الروح .
خالد : مالك يلا في ايه ما تتعدل.
عز بسهوكة : وانت شايفني معوج.
::- لاء انا الي هعوجك.
عز بخضة : بلادي بلادي بلااادي لكي حبي .
أدهم : في ايه يا عز مالك بتتكلم كده ليه.
عز : مافيش ياباشا مجرد ان عمك الراجل الكباره ده بيشقط البت يا بوس.
أدهم : ب ايه يا اخويا.
عز : بيشقط يا كبير و لو انت هتسكت انا مش هسكت يا معلمي.
أدهم : هتعمل ايه يعني.
عز: بص هو مش محدد هعمل ايه بس احتمال اعمل ايه بقا مش عارف.
ادهم : طب تمام تعرف تغور من وشي.
عز :أعرف و معرفش ليه ناقص ايد و لا رجل.
أدهم :لا هتنقص.
عز : بقولك ايه يا خلوده ما تيجي تقعد جنبي و سيب البت في حالها........تعالي يا مسعد.
مسعد بابتسامة : وحشتني يا عز....... و أدهم.
أدهم : انت اكتر يا عم مسعد.
مسعد : اومال مالك ما بيجيش و لا ايه.
أدهم : لاء قاعد في الڤيلا بتعته كام يوم و هيجي .
شهيره : يا داده....... هاتي الي قولتلك علي.
مسعد : وحشني و اللهي.
شهيره : وحشنا كلنا يا مسعد و اللهي.
الداده :اتفضلي يا هانم........ بعد ازنك.
شهيره : لاء خليكي واقفه..............نور اشربي.
نور : لاء يا ماما و النبي لبن لاااااااء.
شهيره : مش هينفع لازم تشربي انتي تعبانه.
مسعد بقلق : ايه الي حصل.
شهيره : وقعت من علي السلم و كانت حامل بس الحمدلله محصلش حاجة للجنين.
مسعد بأرتياح : طب الحمدلله.
شهيره: اشربي يانور بقاا .
نور :لا والنبي ما بحبهوش.
أدهم : نووووووور.
نور : نعم يا ابو الصحاب.
أدهم : اشربي من غير و لا كلمه.
نور : هاتي يا ماما هاتي انتي ازاي سيباني من غير ماشرب البن الله مش تشوفي شغلك و لا ايه.
شهيره : معلش يا بنتي.
نور : شربت .
أدهم : يا عشان اطلعك.
نور : لا خاليني قاعدة مع البت حياة .
حياة : لا يا نور اطلعي انتي عشان ترتاحي وانا قاعدة مع ماما شهيره و خلودة و انكل عز و عمو مسعد.
عز :يعني انا بقيت انكل دلوقتي........ ماشي.
أدهم شال نور : علي فكرة انتي استحلتيها صح.
نور : الصراحة...........اه يا ابو االصحاب هو في واحدة يكون شايلها واحد مز زيك ومتكونش مستحليها.
أدهم : دي معاكسة حصري.
نور : اعتبرها زي ما تعتبرها يا زميلي.
أدهم : نور وحياة ابننا الي لسه مجاش ارحمي امي و ارحميني من الثلوث السمعي ده ابوس ايدك.
نور : بقولك ايه يا حماسة انا كيفي كده تمام و كيف البيبي كده.
أدهم : حماسة و البيبي ده ازاي................ بت اخرسي هنفخك منك لله بقيت زيك يا مفترية .
نور : أدهم و حياة حماسة الصغير اخلص دخلني الاوضة عايزة انام.
أدهم : حماسة مين يا ماما و اخلص هي هرمونات الحمل اثرت عليكي.
نور : اه يا ابو الصحاب......... دخلني بقاااا.
أدهم : هو انتي خسرانه حاجة.. اديني دخلتك.
نور : متنزلنيش بقاااا و وديني عند الدولاب عشان اختار هدومي الي هنام بيها.
أدهم : اللهم ما طولك يا روح اتفضلي.
نور : بص يا كبير هات الترينج الاحمر ده.
أدهم : اتفضلي.
نور : دخلني الحمام بقا لغاية ما ألبس و اوعي..... .
أدهم :تتدخل معايا مش هشوف الامله يا أختي.
نور : بقولك ايه يا ابو الصحاب انا لسه شيله منك يابابا و لا فاكرني نسيت يا حبيبي.....
أدهم : بت بت اسكتي انتي والفاظك دي اسكتي..... اتفضلي يا أختي و اخلصي.
بعد شوية.
نور :ااااااااااااااابوووووووووو الصححححححاب .
أدهم : ايه ايه جي يا حجه..
نور : شلني يا ابو الصحاب..
أدهم شالها : اووووف نور وحياة امك يا شيخه ارحميني انتي و الفاظك.
نور : حاضر يا ابو الصحاب........نزلني هنا عشان اسرح شعرى.
أدهم قاعدها : هاتي انا هسرحلك.
نور : مرسي يا قلبي.
أدهم : ايه ده هو مش كنت من شوية يا ابوووووو الصححححححححاب.
نور : البه بقا.
أدهم :اسكتي خليني اسرح بذمة.
بعد شوية ادهم شلها و نيمها علي السرير و اخدها في حضنه.
************************************
في عربية أحمد.
ملك : برضه لاء يا أحمد مش هكلمك عشان انت بتحكم من غير ما تسمع حتي بابا .
أحمد : ملك انا اتأسفتلك خلاص بقاا.
ملك : لاء حتي مجبتليش هدية.
أحمد : مادية حقيرة.
ملك : اينعم.
أحمد : اتفضلي يا أختي خلي الاحترام الي مخلي ضهري يتعوج ده.
ملك فتحت الهدية : ايه ده ست روايات و شيكولا الله عليك يا أحمد يا عسل.
أحمد : مش بقولك مادية حقيرة.......حتي ماقلتش شكراً.
ملك : شكراً يا ابو حميد .......... عفوت عنك.......روحني بقا.
أحمد : اه خلصتي مصلحتك بقا..
ملك : اه وروحني.
************************************
في ڤيلا مالك.
مالك جهز الاكل : مريم يا مريم.
مريم باستسلام : نعم.
مالك : يلا عشان تكلي.
مريم بسخرية : ايه حنيت عليا يعني و هتقعدني معاك غريبة دي.
مالك :مريم ياريت ما تحوليش تعصبيني...........تمام اقعدي كلي و اطلعي نامي.
مريم : حاضر.
************************************
في الصباح.
في بيت حسام الجارحي.
فوزية : شكلي اتضحك عليا....... شكل ايه ده انا اضحك عليا فعلا واللهي يا ملك لكون قتلاكي و شربة من دمك...... ما انا الي هبلة اني سمعت كلمها و امنتلها . و طلعت تيليفونها.
فوزية : ماشي يا ملك الكلب..
************************************
في مكتب ادهم.
::- في واحده مستنية حضرتك بره..
ادهم : واحده مين........... طب دخلها.
بعد شوية.
ادهم باستغراب :آنسه ملك......... خير في ايه.
ملك بقلق و ارهاق واضح : أستاذ ادهم انا جيت لحضرتك عشان موضوع مهم .
ادهم : اتفضلي.
ملك : هو الي حصل......................................... لغاية ما جاتلي رسالة بليل بالتهديد بقتلي انا و أهلي حتي أحمد لو عرف.
ادهم : هو تصرف زكي منك بس الخطورة انك كنتي بتتذاكي مع واحده مش سهله يا آنسه ملك بس كويس انك جتيلي دلوقتي ماتخفيش انا هبقي عيني عليكم في كل مكان و أتفضلي .
ملك باستغراب : هو ايه حكاية السلسلة دي يا أستاذ ادهم..
ادهم : دي تخليكي لبسها علي طول يا ملك متقلعهاش و ياريت متخرجيش من البيت كتير.
ملك : ان شاء الله ....... شكرًا يا استاذ أدهم.
أدهم : لا شكر انتي زي سلمي و حياة بالظبط المهم تحافظي علي الي قولتلك عليه..
************************************
في احد الاماكن.
الرجل الاول : عرفنا من مصدر انها لسه حامل.
نرمين بحقد : محظوظة بس برضه مش هنسبها.
الرجل الثاني ( عاصم ) : صح مش هنسبها برضه.
مجهول : ده اكيد وانا قربت انفذ انتقامي من الي عايزهم..... ومش هتنازل عنهم.
