رواية هوس الكينج الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم بيري الصياد
متنسوش الفوت والمتابعة يا وليه منك ليها ولو البارت ده جاب تفاعل وكومنتات كتيره هنزلكم بارت بكره وكده التنزيل يوميا في ايديكم وتفاعلكم انتوا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
+
تنظر بتول الي والدتها قليلاً بعد ان انهت حديثها وتقول صابرين بغضب.ايه يا بت روحتي فين
تنفخ بتول بقوه وتقول.بفكر في كلامك يا صابرين
صابرين بحزم وصرامه.هتنفذي يا بتول والا ورحمة ابوكي لا اجي اجيبك من شعرك وما حد هيقدر يتكلم معايا
ترفع بتول حاجبها وتقول.انتي بتحبي صقر اوي كده ليه يا شيخه طب فكري فيا انا وشوفي انا عايزه ايه ومش عايزه ايه
صابرين بغضب.عارفكي زباله وهتقولي عايزه تكملي مع صقر زي ما انتي يا بتول بس انسي يا بت بطني انا مش هستنيكي ترجعلي بعيلين تلاته والمفروض انا اللي اشيل الليله انتي هتعملي اللي قولتلك عليه والله ارتاحتي مع صقر بعدين تقدري تعملي اللي انتي عايزاه مرتحتيش تطلقي وتطلعي بطولك واجوزك احسن منه بعد كده
تنفخ بتول بقوه كبيره وتقول.حاضر يا ماما هعمل اللي انتي عايزه نطلع بقي ولا في حاجه تاني
تخرج صابرين شئ من صدرها وتعطي الي بتول التي نظرت اليه وابتسمت بهدوء وتنظر الي صابرين التي قالت.اوعي تنسي يا بتول ولا تخلي صقر يأثر عليكي صقر خانك مره ومعندهوش مانع يخونك الف فاهمه
تنظر اليها بتول قليلاً وتميل برأسها بخفه ودون حديث وكانت صابرين ان تتحدث لاكن تري موده الذي تدخل الغرفه وتقول.ما كفايه يا حجه صابرين عايزين نشوف البت شويه
نهت حديثها وهي تذهب الي بتول وتضمها بقوه وتنظر اليها صابرين وتذهب الي الخارج ويقول صقر باستفزاز شديد اليها.ايه يا حماتي اطمنتي علي بنتك يا غاليه لسه مكلتهاش برغم ان نفسي اعملها بس لسه محتاجها كتير اوي في ايامنا اللي جايه
نهي حديثه بغمزه وقحه وتنظر اليه صابرين وتقول.صقققر لم نفسك ولاحظ انك بتتكلم علي بنتي
يبتسم صقر باستفزاز اشد ويقول.بنتك مراتي يا حماتي متنسيش ده انا خدتها خالص
كانت صابرين ان تتحدث لاكن تخرج بتول من الغرفه وتقول.في ايه اكبروا شويه وبلاش شغل العيال ده
ينظر اليها صقر ويشير بعينه علي رقبتها لتفهم بتول علي الفور وتنزل الطرحه لكي تغطي رقبتها وتذهب حنان اليها وتضع يدها على وجهها وتبتسم وتقول.احلي واجمل عروسه في الدنيا كلها ربنا يريحكم وما يفرقكم أبدا يا حبيبتي
تنظر اليها بتول وتبتسم وتضمها لتبدلها حنان بقوه وتنظر بتول الي سما وتشعر بأن يوجد بها شئ وتأتي عيونها علي موده التي تتهرب من نظرات اسد لترفع حاجبها وتبتعد عن حنان وتذهب اليها سما تضمها وتقول.مبروك يا قشطه
تبتسم بتول وتقول بصوت لا يصل سوا اليها.مالك يا بت قابله وشك كده ليه فادي الزفت عملك حاجه
تغلق سما عينيها بقوه ووجع شديد وتقول.لا مفيش حاجه يا تولي انا بس منمتش كويس وتعبانه شويه مش اكتر
تبتعد بتول وتنظر اليها لتعلم بأنها تكذب وتبتسم بتصنع وتذهب تجلس بجانب صقر ويقول اسد بغمزه اليها.مبروك يا عروسه
يمسك صقر طبق السجائر ويرمي عليه بعنف ويقول بصوت عالي.اتلم شويه يالا في ايه
موده بفزع شديد.اسسسد
ينظر اليها اسد ويمسك الطبق و وينظر الي صقر ويقول.بت عمي ويعتبر اختي علي فكره
يسحب صقر بتول اليه ويقول ببرود وهو ينظر اليها.مراتي الحمدلله معندهاش اخوات شباب ودي احسن حاجه في الدنيا
وينظر اليه ويقول بخبث شديد.ولم نفسك احسن ما عليا وعلي أعدائي بس ورحمة ابويا ما هحلك وهخليك تلف حولين نفسك يا ابن الراوي بلاش تخليني احطك في دماغي
يفهم اسد قصده علي الفور ليسحب موده ويجلسها بجانبه لاجل ان لا يفعل شئ ليبتسم صقر ببرود وينظر الي بتول ويبدأ ان يهمس اليها ويتغزل بها ويقول اليها كلامته الواقحه وتنظر صابرين اليه وتنظر الي اسد وتقول باشمزاز شديد في داخلها.بناتي متجوزين شوية حمير جاكم الارف في اشكالكم انتوا الاتنين
تنظر سما الي اسد وتعلم بأنه تنساه كل شئ وعاش حياته مع موده ولا تتحمل سما ان تبقي أكثر لتذهب الي الخارج علي الفور دون حديث وتنظر خلفها بتول وهي تفهم حزنها ومشاعرها بهذه الفتره فهي مشتته ولا يوجد لديها عقل لتستوعب كل ما حدث ويحدث بها الآن وتعلم بأنها تحتاج وقت لأجل ان تتأقلم علي كل هذا فماذا سوف يحدث بعد
+
تدخل سما الغرفه وتنظر أمامها وهي تخنتق بشده من كتم الدموع فهي تريد ان تبكي بشدة الآن وتري بالذي يسحبها بقوه كبيره ويقول بغضب شديد.انت طلعتي من أهنا وروحتي بيت السيوفي من غير عالمي ليه
تنظر اليه سما ولا تري امامها سوا معها لتترمي بين أحضانه وتبكي بعنف شديد وينظر فادي أمامه وهو يغضب منها بشده ولا يريدها الآن ويجز علي أسنانه بقوه كبيره وهو يتذكرها من ان كانت تقف مع شقيقه وتتحدث معه ليمسكها من ذراعها ويبعدها عنه ويقول بغضب شديد.كنتي واجفه معاه تعملي ايه يا فاجر ايه وحشك وكنتي بتشتكيله مني
تنزل دموع سما بغزاره أشد وتقول.مقولتش حاجه يا فادي ولا حصل حاجه من كلامك ده احنا بس اتقبلنا وهو سألني فادي عامل معاكي ايه مش اكتر
ينظر اليها فادي بغضب اعمي ويقول بصوت عالي.انا ابتديت ازهق منك ومن موضوعك انتي واسد اللي مش بيخلص ده انتي ليه مش فاهمه انك مراتي انا لييييبيه مش عايزه تنسي يا سمممما ليييييييه
نهي حديثه بصراخ عالي افزع سما منه بشده وتنظر اليه وتقول بدموع شديده.نسيت يا فادي نسيت اسد خالص بس انت اللي مش مستوعب ده وتعباني معاك وباسلوبك ده قولي انت عايزني اعمل ايه وانت بتعاملني بطريقه دي
يمسكها فادي بقوه كبيره من ذراعها ويقول بغضب شديد.دلوجتي طريجتك بجيت وحشه وماعجبكيش لما لجيتي حبيب الجلب بيسال وخايف لا اكون بعذبك ولا كلت منك حته مش اكده
لم تستطيع سما ان تتحمل كل هذا لتصرخ باعلي صوتها به وهي تقول بصوت عالي بشده.انت بتفهم ازاي يا فادي حرام عليك تعبتني معاك ومع كل تصرفاتك المقرفه دي قولتلك مليون مره مفيش زفت حاجه بيني وبين اسد انت ليه مصمم تطلعني انا الوحشه ولا علشان تكون انت الملاك البريء وانا الوحشه اللي مش بصونك تقول كل ده حرام عليك يا اخي
ينظر اليها فادي ولا يتحدث وتبتسم سما بدموع شديده وتقول.ممكن تسيبني يا فادي سيبني علشان ارتاح من كل ده انا خلاص مبقاش فيا طاقه ولا اقدر استحملك بجد
فادي بصوت عالي.عايزني اسيبك علشان تروحي للاسد وتعيشي معاه مش كده يا سما عايزه وهتحبي هو مش انا وعلشان اكده عايزه تخليني اطلجك علشان يفضلك الجو انتي وهو بس الله في سماه انا اجتلك جبل ما غيري يتهني بيكي مش هتكوني لواحد تاني غيري لو هجتلك فاهمممممه
تنظر اليه سما بعدم تصديق لكل حديثه وتشعر بدوخه شديده وكانت ان تقع لاكن يمسكها فادي سريعا ويقول بخوف شديد لاول مره تري سما.سما مالك انتي زينه
لم تستطيع سما ان ترد عليه فهي عينيها تغلق غصب عنها من هذا الدوران ليحملها فادي ويذهب بها الي السرير ويضعها عليه وكان ان يتحدث لاكن يسمع صوت الباب يدق ليقول.ادخل
تدخل سماح وتقول بغضب شديد.مالك ومال بتي يا فادي هتزعج ليه جدك هيقولك لم حالك احنا في بلد الغرب ومينفعش اللي هتعمله ده
فادي بغضب اشد.انتي وليه مجنونه تعالي شوفي بتك مالها داخت ووجعت ومش عارف اعملها ايه
تذهب سماح الي ابنتها وتجلس بجانبها وتقول بغضب وهي تنظر الي فادي.انت عملتها ايه يا فادي معجول وصلت بيك انك تضربها اكده
فادي بصوت عالي بشده.غوري بره يا مرت عمي معيزش نشوف وشك تاني غورررررررري
تنهض سماح بسرعه وخوف من صوته العالي وتذهب الي الخارج وتغلق الباب خلفها ويمسك فادي كأس الماء ويسكب منه القليل علي يده ويرش علي سما قليلا وتفتح سما عيونها وتنظر اليه وتنظر بعيد عنه ليجلس فادي بجانبها ويقول.انتي كويسه
تنظر اليه سما وتنزل دموعها وتقول بتعب شديد.ممكن انام في حضنك يا فادي
يتصدم فادي من طلبها بشده فهي لم تطلب هذا منذو ان تزوج وهو لم ينام معها فهو معها فقط وقت العلاقة الزوجية ليست اكتر وينظر الي وجهها الاصفر ليتسطح بجانبها ويفتح يده اليها لتذهب سما الي أحضانه ويغلق فادي عينيه بقوه ويضمها الي أحضانه بقوه كبيره يكاد يخنقها من قوته وتغلق سما عينيها بقوه ووجع شديد لكنها لم تعترض فهي تشعر براحه بين أحضانه لذلك تتركه يفعل ما يريد وتنام سما بسرعه كبيره من التعب الشديد التي بها ويشعر بها فادي ويقبل شعرها ببطئ شديد ويغلق عينيه لكي ينام هو الآخر وهو يفكر بحياته مع هذه الفتاه والي أين تذهب بهم
1
كانت تجلس علي قدمه بعد ان ذهبوا الجميع وتركهم لحالهم وتنظر اليه وهو يطعمها بيده ومن الواضح بأنه يفكر وشارد بشده وبتول تفكر بماذا يفكر لتضع يدها علي رقبته ويضع صقر لقمه أمام فمها لتمسكها بتول بين شفتيها وتنظر اليه وتقترب منه ويهبط صقر علي شفتيها ويقطم عليهم بقوه كبيره ويأخذ اللقمه بفمه ويقطم علي شفتيها لتترك بتول باقي اللقمه وياكلها صقر ويبتعد عنها وتنظر بتول اليه بغيظ شديد وتقول.هو انت متقدرش تكمل حاجه حلوه للنهايه ابدا كده
يمسك صقر لقمه اخري ويقول.لا ويلا علشان تاكلي علشان عايزك في موضوع حيه او موت بعد ما تخلصي
ويضع لقمه أمام فمها لتمسك بتول يده وتأخذ منه اللقمه وتبتسم وتضعها بفمه وتقول.بتفكر في ايه يا بابا ومخبي عني
ينظر اليها صقر ويسحبها اليه اكتر ويقول بغمزه.مفيش غيرك افكر في يا قشطه
بتول برفعة حاجب.الفار بيلعب في عبي علي فكره
يعصر صقر جسدها بوقحه ويقول بغمزه وقحه.ومالو نلعب انا وهو
تضحك بتول بقوه غصب عنها بعد إجابته الغير متوقعه وتمسك يده سريعا بعد ان عصر جسدها بقوه وتقول بوجع.حبيبي بس براحه بقي
يحملها صقر ويقول وهو يذهب بها الي الاريكه.لا انتي تيجي ونشوف براحه ولا جامد
نهي حديثه بغمزه وقحه وتضربه بتول علي صدره بقوه وتقول.بس يالا واتلم شويه وبعدين حماتك موصيه عليك جامد اوي ولازم اسمع كلامها دي امي مهما كان
يرفع صقر حاجبه ويسطحها علي الاريكه ويقول.وهي قالتلك ايه يا روح امك
تحوط بتول رقبته بذراعها وتقول بدلع شديد.قالتلي قبل ما تربي هلال ورنا ربي جوزك وبلاش تخلي ياخد منك اللي هو عايزو وخلي يشبع نفسه برنا احسن
يبتسم صقر ببرود شديد ويقول.وانتي رأيك ايه بقي
تسحبه بتول بخفه اليها وتقول بشر شديد.اقتلك قبل ما تعملها يا حياتي وربي يا ابن حنان لو فكرت بس مجرد تفكير عينك تروح للوسخه دي ولا ايي بنت في الدنيا كلها لا اقتلك وما اخليك تنفع لا ليا ولا ليها
يضحك صقر بخفه عليها ويقول بغمزه.اموت في القطه لما تخربش
ويمص شفتيها بقوه ويقول.شكلك هتموتني واخرتي هتكون علي ايدك يا بت الكلب بس علي مين وحيات امك لا اخلف قبل ما تنفذي اللي بتفكري في ده ويا انا يا صابرين
نهي حديثه ويحملها ويضعها علي الأرض وينزع عنها العبايه الذي ترتديها وينظر الي جسدها ويرها تبتسم
لينزل ملابسها الداخلية ويهجم يقبلها بجنون وشوق شديد وتضع بتول يدها علي رأسه وهي تقربه منها أكثر ويقوه صقر اكتر وهو يمص بقوه وتلذذ شديد ويتمني ان يروي عطشه منها لاكن بتأكد لم يحدث هذا وتقول بتول وهي تنظر الي الاعلي.مش ناوي تقولي بتفكر في ايه يا حبيبي
يعصر صقر جسدها بوقحه ويقول.بفكر في ماتش شوطين ووقت بدل ضائع نخلص منه وبعدها نشوف هنعمل ايه تاني
تنظر اليه بتول وهو مازال يقبلها وكانت ان تتحدث لاكن يجن جنون صقر ولم يتحمل ان يصبر أكثر من ذلك لينزع ملابسها بالكامل وينزع ملابسه ويهبط فوقها ويمص شفتيها بقوه كبيره ويقول بحراره ورغبه شديده.بعشقك يا بت الراوي
تغلق بتول عينيها بقوه من رغبتها الذي اشعلها صقر بعد ان حرك جسده بوقحه عليها وتقربه منها بشده وتقول.وانا بموت فيكي يا روحي بحبك اوي يا ص اااااااااااه
صرخت بتول بعد ان هجم عليها بقوه ونفاذ صبر وهو يأكل شفتيها بين اسنانه بشوق كبير وتتوه بتول معه وتنساه كل شئ وهي بين يد هذا الكينج الذي يتفنن بعشقه ويفعل ما يجعلها تكون بعالم آخر
2
ايوه يعني المز ده يقربك ايه بقي علشان مش فاهمه حاجه يا بت.كان هذا صوت حنين التي قالت حديثها الي موده التي نظرت اليها بغضب طفولي وتقول.جوز اختك يا كلبه مينفعش تقولي عليه مز احترميني شويه انا واحده متجوزه دلوقتي مش سنجل بائس زي ناس اعرفها
تنظر اليها حنين وفمها ممتلئ وتقول.الكلام ده ليا انا يا شحاته يا جربانه انتي
تقف موده علي ركبتها وتقول بصوت عالي.مين الشحاته للي تتشكي في صباع رجلك الصغير انتي متعرفيش انا مين ولا ايه
تعود حنين تاكل من الصنيه التي أمامها وتقول.اقعدي يا كلبه وقوليلي اتجوزتي ازاي من غيري ووقعتي علي المز ده فين علشان اروح اجيب واحد زيه اشمعنا انا يعني
تربع موده قدمها وتقول بغرور متصنع.وانتي هتقارني نفسك بيا انا لا يا حبيبتي ستك موده متتقرنش بجد ومينفعش واحده شحاته زيك تكون زيي
تنظر اليها حنين بغضب شديد لتبلع موده ريقها بخوف وتقول.مالك يا حنون يا حبيبتي انتي حصلك ايه يا غاليه
تمسك حنين السكين لتنهض موده وتصرخ بصوت عالي وتركض الي الخارج بسرعه كبيره وتركض حنين خلفها وتقول موده وهي تهرب منها.اهدي بس يا حنين احنا اخوات يا بت عيب اللي بتعملي ده
حنين بصوت عالي.وحيات امك يا اقتلك يا حيوانه بقي انا تقوليلي الكلام ده يا كلبه والله ما هسيبك
وكانت ان تصل إليها لاكن تصرخ موده وتركض سريعا خلف هذا الذي اتصدم من ما يري الآن وتقول بصراخ عالي.عاااااااااااااا الحقني يا تركي هتقتل مراتك اقتلها والنبي
حنين وهي تحاول ان تصل اليها بالسكين بالفعل.مرات مين للي تتشكي انتي مش وعدتني اننا هنتجوز مع بعض وقولتي انك مش هتتجوزي من غيري جايلي بمز وتقوليلي ده جوزك يا زباله والله لا اقتلك يا موده الكلب
موده بخوف شديد وهي تمسك بقميص اسد.متجوزتش يا بت ده مقلب انا عمري ما ابيعك يا بت ده انتي النص اللي يخص برضو
كانت حنين ان تتحدث لاكن يصرخ اسد ويقول بصوت افزعهم بشده.بااااااااس في ايه يا بت منك ليها ايه كل ده
تركض موده الي حنين التي رمت السكين وضمتها بقوه وتقول بخوف من صوت اسد.هو مالو ده يا دودو هو بيتحول ولا ايه
موده بنفس الخوف.عاملي علمك ياختي تعالي نهرب بسرعه
تنظر حنين الي اسد وتبتعد عن موده وتحاول ان تقوي حالها أمامه وتضع يدها علي خصرها وتقول.ايه يا عمامهم هو انت هتتنطط علينا ولا ايه لاااااا يا حبيبي اوعي ده انا اخت الكينج يعني اخلي يعمل معاك الجلا
قطع حديثها نظرة اسد اليها لتبتسم ببالها شديدة وتقول.خليها بسبوسه هتبقي حلوه ياسطا مش كده
لا يرد عليها اسد لتركض حنين الي الأسفل وهي تقول.انا اروح اشوف صابي بتنادي عليا ليه
تنظر خلفها موده وتنظر الي اسد وتبتسم ببالها وتقول.مالك يا اسودي دي حنون صاحبي الشقيق اللي مليش غيرها
يمسكها اسد من خلف ملابسها ويقول وهو يهزها بقوه.ولما هي متنيله صاحبك والشق جايه تقرفيني انا وتصدعيني ليه
موده بغيظ شديد.كانت عايزه تقتلني يا عم معقول تسيبها تقتل مراتك بسهوله كده ايه الرجاله الناقصه دي
ينظر اليها اسد بغضب لتبتسم موده وتقول.ناقصه من البلد يعني انت عارف يا تركي انت لو في منك اتنين تلاته في ام البلد دي عليا الطلاق كنا قلبنا تركوا
يهزها اسد بقوه ويقول.بتحلفي بالطلاق يا بت صابرين
موده بغضب طفولي.انت ليه مسكني ماسكة حرامي الغسيل دي يا تركي عيب يا عم شكلي بقي وحش قدام الناس
يرفع اسد حاجبه ويقول.فين الناس دي
موده ببالها.انت مش من الناس ولا من ايه يا تركي
يقربها اسد منه بشده ويقول وهو ينظر الي شفتيها.اعقلي بقي شويه وكفايه جنان لحد كده
تنظر اليه موده وهي قريبه منه بهذا الشكل وتتوتر بشده وتضع يدها علي صدره وهي تحاول ان تبتعد عنه وتقول.اوعي ومتتكلمش معايا علشان زعلانه منك اوي
يقربها اسد منه اكتر ويقول.زعلانه مني ليه
تضغط موده علي شفتيها بين اسنانها وتقول.من اللي عملته الصبح ماتتكلمش معايا بجد
وكانت ان تذهب لاكن يمسك اسد يدها ويقول.تعالي وانا هصلحك خلينا في مكان مقفول احسن ما تيجي البومه قصدي صابرين وتشتغل دلوقتي
نهي حديثه ويسحبها معه الي غرفته ويدخل بها وهي تخجل بشده حقا ولا تريد ان تتحدث معه ويغلق اسد الباب ويحصرها عليه بيده الاثنين ويقول.كنتي زعلانه مني ليه بقي
تنظر اليه موده وكانت ان تذهب لاكن يمسكها اسد لتقول موده.اسد بس وسيبني في حالي علشان انا زعلانه بجد
اسد وهو ينظر الي شفتيها.انتي مش قولتي اني جوزك واللي عملته ده اقل حاجه ممكن اعملها معاكي دلوقتي
تنظر موده بعيد عنه سريعا وتنظر أمامها وتتذكر حديث بتول معها من أن دخلت الغرفه معها
(فلاش بك)
تدخل الغرفه موده وهي تسحب بتول خلفها وتقول بغضب طفولي.انتي يا بت صقر خدك مننا كده ليه مبقتيش تفكري غير في ونسيتني خالص
بتول باستغراب.مش ده كان صقر اخوكي واللي كنتي تدخلي البيت بالليل علشان يشوفني دلوقتي بقي وحش
تجلس موده وتقول.انتي السبب انتي اللي نسياني وسيبني لوحدي وتركي يعمل معايا اللي هو عايزو
تستغرب بتول اكتر وتقول.عمل معاكي ايه يا بت
تنفخ موده وتنظر اليها وتسرد اليها ما فعله اسد معها وتنظر اليها بتول وتقول.ايوه فين مشكلتك دلوقتي
تتصدم موده من رد فعل شقيقتها بشده وتنهض وتقول بغضب.فين مشكلتي بعد اللي قولته يا بتول انتي بتفكري ازاي بقولك باسني وبيقرب مني بطريقه وحشه ومنحرفه انتي المفروض تقولي لامك علشان تخلي يبعد عني
تضربها بتول خلف رأسها بقوه وتقول.انتي يا بت بتفكري ازاي مش اسد كاتب عليكي ولا انا متهالي
موده بغضب شديد.يعني علشان كاتب عليا يعمل اللي بيعمله يا بتول هو اشتراني ولا ايه
تنفخ بتول بقوه كبيره وتمسك يدها وتجلسها علي السرير بجانبها وتقول.اسمعي يا موده اسد دلوقتي جوزك وهو لي حق فيكي وعليكي وانتي لازم تفكي معاه شويه بشويه متبقيش قفل كده واتلحلحي
تنهض موده بسرعه وتقول بتوتر وخجل.انتي متعرفيش حاجه يا بتول اسد اتجوزني علشان جدو مش اكتر
بتول بسخرية شديده.اه وبيجيلك الاوضة ويبوسك ويقل ادبه معاكي كده علشان جدو مش كده
موده بغضب طفولي.انتي ليه مش فاهمني يا بتول بجد
تسحبها بتول بقوه وتجلسها علي السرير مره اخري وتقول بغضب مكتوم.بت انتي تفهميني شويه علشان مولعش فيكي دلوقتي اسد راجل وحلو والف بنت تتمني بلاش تكوني عيله وغبيه وتضيعي من ايدك فاهمه
موده بخبث.ولما اروح اقول لصقر علي كلامك ده دلوقتي متخيله هيعمل فيكي ايه يا قشطه
تنفخ بتول بقوه وتقول.مفيش فايده الحمار هيفضل طول عمره حمار
موده بغيظ طفولي.انتي اللي معرفش عايزه مني ايه يا بتول جايلك علشان اشتكيلك من اسد واللي بيعمله بتقولي كلام غريب
تبتسم بتول بتصنع وهي تحاول ان تهدي قليلاً وتقول.بصي يا نور عيني اسد جوزك وجوزك يعني كلك علي بعضك بتاعته ولي وده يعني ان حقه يشوف كل جسمك ويعمل معاكي زي ما بيعمل واكتر كمان بس مينفعش دلوقتي خليكي بس العبي معاه في الاول ع
قطع حديثها موده التي نهضت سريعا وقالت بصدمه وغضب طفولي.والله انك قليلة ادب يا بتول وانا مينفعش اقعد معاكي تاني صقر بوظك وخلكي متربتيش بجد
(باك)
تفيق موده من شرودها علي يد اسد الذي هزها بقوه كبيره وقال بصوت عالي.موددددددددده
تتفزع موده من صوته وتقول بخضه.في ايه
اسد بغضب.انتي اللي في ايه مش معايا ليه
تتذكر موده حديث بتول لتضغط علي شفتيها بقوه وهي تخجل بشده وتكاد تموت من الفكره بأنه من الممكن ان يري جسدها بالفعل تشعر موده بحرارتها تذادد من الخجل الشديد ويفهم اسد بأنها تفكر بالذي حدث بينهما في الصباح ليسحبها اليه بقوه ويقول وهو ينظر الي شفتيها.ايه يا فرولاتي بتفكري في ايه
موده بتوتر وخجل.اسد عيب علشان خاطري ابعد
يمسك اسد رأسها ويقول قبل ان يهبط علي شفتيها.انا جوزك يا بت الهبله افهمي ده شويه واكبري بقي
ويهبط علي شفتيها ويقبلهم بقوه كبيره وتغلق موده عينيها بقوه وهي تضغط علي كتفه من خجلها ويمص اسد شفتيها بقوه وتلذذ شديد ولا يعلم لماذا لاكن صورة سما وهي تبكي أتات في عقله بهذه اللحظه ليغلق عينيه بقوه كبيره ويقطم علي شفتين موده بقوه وعنف شديد وتصرخ موده بصوت مكتوم ليبتعد عنها اسد وينظر اليها ويغضب بشده من حاله ويفتح الباب ويذهب الي الخارج دون ان يقول شئ فهو شعر بأنه يأخذ موده كطريق يمر منه من علاقته المحطمه وهو لا يريد هذا لاكن التي به الآن لا يفسر سوا هذا فهو بتأكد لم يحب موده بهذه الايام القليله وان تصرفاته تدل علي شئ تدل علي أنه يريد موده لكي يتنساه بها سما تنظر موده خلفه بغضب طفولي وتضع يدها على شفتيها وتقول ببكاء طفولي.عورني ابن الكلب الوسخ روح يا شيخ منك لله
1
يتركها بعد قليل وهو يهبط عليها وينظر اليها وهي تتنفس بعنف وقوه وصوت انفاسها عالي من المجهود الذي بذلته معه ويدفن حاله بين أحضانها وهو يعصر جسدها بخفه بين يده ويبقون علي هذا الوضع قليلاً وتنظر اليه بتول وهو يقبلها بوقحه وجنون ويعصر جسدها لتقول.خلاص بقي يا حبيبي انت مبتزهقش من ده
يمص صقر بقوه اكبر ويقول.ازهق من روحي ولا ازهق من ده يا قشطه انا عايزك تحملي وتخلفي بأسرع وقت هموت يا بت لو ده محصلش قربت
تبتسم بتول بعد ان فهمت قصده الوقح وتضع يدها على وجهه وتقول.ايه اللي في دماغك يا كينج
صقر بغمزه وقحه.لما تكبري هتفهمي
تضربه بتول بخفه علي كتفه وتقول.مش سفاله يا قليل الادب عايزه اعرف اللي في دماغك غير السفاله معاني اشك بس حاسه ان فيك حاجه وبتفكر كتير يا صقر قولي بتفكر وناوي علي ايه
ينظر اليها صقر وينهض من عليها لتشعر بتول بوجع وتتاوه بصوت عالي وينظر اليها صقر ويقول بوقحه.ارجع تاني
بتول بغضب وغيظ شديد.بس يا بابا قال ترجع كفايه اوي كده
يمسك صقر علبة السجائر ويضع واحده في فمه ويقول.براحتك انتي الخرسانه بكره تيجيلي وتقوليلي هموت عليك وانا اقولك لا يا قشطه
تبتسم بتول بسخرية وتقول.لما تحصل ابقي اقتلني يا حياتي
يشعل صقر السيجاره ويأخذ منها نفس كبير وينظر امامه بشرود وهو يفكر وتنظر اليه بتول وتشعر بأنه يوجد به شئ بالفعل لتقترب منه وتضع رأسها علي كتفه وتقول.حبيبي في ايه
يضمها صقر بقوه الي أحضانه ويأخذ نفس كبير من السيجاره ويقول.مفيش حاجه يا نور العين
تنظر اليه بتول وتقول.علي قشطه يا كينج
ينظر اليها صقر قليلاً ويقول.رنا هتيجي وهتقعد معانا هنا اسبوع واحد يا بتول
تبتعد بتول عنه سريعا وكأنها لدغتها حيه وتنظر اليه وكانت ان تنهض لاكن يمسكها صقر ويقول.اسبوع بس يا قشطه بس اعرف حكايتها والحقيقه وبعدها هنطلع انا وانتي بره البيت ده علشان نخلص من كل الارف اللي هنا
تسحب بتول يدها منه وتقول.اعمل اللي انت عايزو يا صقر البيت ده بيتك انت وانا مليش علاقه بحاجه براحتك
نهت حديثها وتنهض وتذهب الي الحمام وينظر صقر خلفها وينفخ بقوه كبيره ويأخذ نفس كبير من السيجاره يكاد يخنقه بالفعل وينفخ الدخان بقوه كبيره وهو يغضب من حاله بأنه يجعلها تحزن بهذه الطريقة لاكن لا يوجد لديه حل آخر يريد ان يفهم كل ما يحدث وهو لا يدري به ولا يوجد لديه طريقه اخره لفعل هذا وهي لم تفهم بأنه يريد ان يجعل هذه الحقيره تصعد وتجلس معه لاجل ان تكن دائما امام عينيه ويعلم ماذا تفعل وتفكر ويريد ان ينهي كل هذا قبل هذا الاسبوع لاجل ان يعيشون كما يريد ينهي صقر السيجاره ويرميها وينهض ويذهب إلى الحمام ويرها تغسل شعرها وهي تقف أسفل الماء ليذهب اليها ويسحبها من خصرها اليه وينظر اليها وهم أسفل الماء وتنظر بتول بعيد عنه ويلف صقر وجهها اليه ويقول.اديني الاسبوع ده وبعده اعملي اللي يريحك يا بتول
تنظر اليه بتول وتقول ببرود.قولتلك روح واعمل اللي انت عايزو يا صقر
صقر بغضب شديد.بتووووووول بلاش استفزاز امك ده دلوقتي واتكلمي عدل
بتول بغضب هي الاخره.عايزني اقولك ايه وانت عايز تجيب الوسخه دي تعيش معانا يا صقر ايه وحشتك وعايز توزع الليالي بينا لو عايز تعمل كده روحلها اعمل الارف ده بعيد عني او اقولك سيبني اغور علي بيت اهلي واشبع بالست رنا بتاعتك
نهت حديثها وكانت ان تذهب لاكن يضغط صقر علي خصرها بقوه وعنف شديد ويقول بغضب.سيرة بيت اهلك لو جات بطريقة دي تاني هزعلك يا بتول فاهمه
بتول بغضب اشد.اومال انت عايز ايه يا صقر مش مستكفي بيا ورايح للتانيه لا وجاي تقولي هجبها تعيش معانا يعني هسمع نفس اللي بتسمعه رنا م
قطع حديثها صقر الذي قال بصوت عالي بشده.انتي عبيطه ولا اهبلتي يا بت انتي مش مستكفي ايه وهتسمعي ايه بطلي هبل شويه وانا مش هجبها علشان ميت في دباديب اللي جابوها انا بس هجبها علشان اعرف وافهم اللي بيحصل من ورايا واكيد مش هكون مبسوط وانا هعيش الوسخه دي معانا وانتي عارفه ده كويس يبقي ليه تصعبيها علي نفسك وعليا كده
تنظر اليه بتول وتحاول ان تذهب لاكن يمسكها صقر بقوه ويقول.لما اكون بتكلم تسمعيني وتنفاهم لحد ما نتفق علي حل مش تسبيني وتمشي يا بتول
تنفخ بتول بقوه كبيره وتقول.روح اعمل اللي يريحك يا صقر عايز تجبها جبها بس هو اسبوع واحد يا كينج بعد الاسبوع ده يا انا يا رنا في ام الشقه دي
ينظر اليها صقر ويرفع حاجبه ويقول.بسهوله دي غريبه يعني
تبتسم بتول بخبث وبرود وتقول.اوعي علشان البس وننزل كفايه كده
يشعر صقر بأنها تريد ان تفعل شئ ليسحبها اليه اكتر ويقول وهو يقبل رقبتها ببطئ.بتفكري في ايه يا بت الراوي
ترفع بتول رقبتها وتقول.قولي انتي هتعمل ايه مع الكلبه بتاعتك وبعدها ابقي اشوف هقولك ولا لا
ينظر اليها صقر ويمص شفتيها بقوه ويقول.تسمعي بعقل ولا هتتجني وهتخليني اتجنن علي امك دلوقتي
تبتعد بتول عنه بعنف شديد وتركض الي الخارج دون كلمه واحده وينظر خلفها صقر ويغلق الماء ويذهب خلفها ويقول وهو يدخل الغرفه.في ايه يا بت انتي مالك
تذهب بتول الي حقيبتها وتخرج منها ملابس اليها وتقول بغضب شديد.روح ومش عايزه اسمع حاجه يا صقر روح وعيش حياتك مع الوسخه بتاعتك انت بتحب الرمرمه من يومك وزوقك زباله في النسوان وطبيعي مش هتعجبك قشطه وهتكون عايز واحده وسخه وتشبعك بوساختها زي رنا
يمسح صقر علي وجهها بغضب شديد وهو يحاول ان يهدي قليلاً لاجل ان لا يصفعها الآن لكي تفيق لحالها ولحديثها وينظر اليها وهي ترتدي ملابسها ويقول بصوت عالي.انتي مالك يا بت قابله كده ليه هي صابرين شحنتك وبتطلعيهم عليا ولا ايه
ويفعل حركة وقحه بفمه 🤫 ويقول بصوت هز اركان المنزل بالكامل.احااااااا ده انا ادفنكم يا ولاد الكلب بتتتت اتعدلي والا ورحمة ابويا لا اروح اطربقها علي دماغ امك دلوقتي واخليها تخبص وتشعللها كويس بعد كده
تبتسم بتول بتوتر من غضبه الشديد وتقول.مالك بس يا روحي انا متعوتش عليك كده عارفك محترم وابن ناس اهدي شويه مش كده
ينظر اليها صقر ويضغط علي شفتيه بقوه ويقول.هتتلمي ونتكلم زي الناس ولا اخدك تحتي دلوقتي واعقاب اهلك علي كلامك المستفز ده دلوقتي
تجلس بتول ولا تتحدث بل تنظر امامها دون كلمه واحده لينفخ صقر بقوه كبيره ويذهب يجلس بجانبها ويقول.في ايه يا نكدو تاني مالك
تنظر اليه بتول وتقول.انت هتقرب من رنا يا صقر مش كده
يبتسم صقر بتصنع ويقول.انا جيت قولتلك هقرب منها ولا هلمسها حتي يا بتول
تنفي بتول برأسها وتقول بشبه بكاء.بس انت قولت تتكلم بعقل عايزني افهم ايه غير كده مفيش حاجه تتفهم تاني يا صقر
يضغط صقر علي شفتيه بقوه ويقول.هقول ايه بت صابرين هتوقع منك ايه غير كده اكيد مش هتفلحي وهتفكري صح يعني
تنهض بتول وتقول بردح شديد.مالها بت صابرين يا عيني مش عجبك يا حبيبي ولا ايه
ينظر صقر الي جسدها وهي تهز أمامه بهذه الطريقة لتشعل به النيران ويمسك يدها ويسحبها ليجلسها علي قدمه ويدفن رأسه برقبتها ويغلق عينيه بقوه كبيره وتضع بتول يدها علي رأسه وتقول.مالك يا بابا
صقر وهو يغلق عينيه.بابا تعبان اوي يا قلب البابا
تضمه بتول بقوه وتقول.تعبان مالك يا حبيبي
يعصر صقر جسدها بقوه ووقحه ويقول.كله بسبب امك يا بت الكلب ما انتي لو تلمي نفسك مكنتش بيحصلي اللي بيحصل ده ولا كنت انا في الحاله دي بسببك وياريتك نافعه بتتفرهدي من اقل حاجه
بتول بغضب شديد.اتصدق ان انا غلطانه وبت كلب بجد يا صقر وانا اللي فكرتك فيك حاجه بجد اتريك مبتفكرش غير في قلة الادب والسفاله
وكانت ان تذهب لاكن يسحبها صقر ويسطحها علي السرير ويهبط فوقها ويقول.انتي مش هتخفي شويه ولا هي امك عامله معاكي الصح وقولتي تطلعيهم علي صقر
تنظر اليه بتول وتقول.انت عارف المشكله فين يا صقر
يهمهم صقر دون أن يتحدث وهو ينظر اليها وتقول بتول بحزن شديد.ان صابرين معاها حق في كل حاجه بتعملها وانك خونتني وهي خايفه لا تعملها تاني ويتكسر قلب بنتها علي يدك للمره التانيه
ينظر اليها صقر ويبتسم ببرود ويقول.لدرجة دي ثقتك فيا بقيت معدومه يا بت الراوي
تغلق بتول عينيها بوجع وتقول.وثقت فيك مره وشوفت النتيجة يا صقر وانا خايفه من تقلباتك ولا تبعدني مره تانيه ووقتها هموت فيها بجد يا كينج
ينهض صقر من عليها بسرعه كبيره وهو لم يتحمل حديثها ولا يريد ان يسمع منها المزيد ويذهب الي الخزنه ويخرج منها ملابس اليه ويبدأ ان يرتدي بهم وتنظر اليه بتول وتقول.رايحه فين يا صقر
لا يتحدث ام يرد عليها وهو يرتدي ملابسه ويغلق البنطال ويمسك التشيرت ويرتدي ويأخذ اشياءه وكان ان يذهب لاكن تمسك بتول يده وتقول.صقر انا بكلمك علي فكره في ايه
ينظر اليها صقر ويقول.طالع بره شويه وبعدين نبقي نتكلم يا بتول
نهي حديثه وكان ان يذهب لاكن تقول بتول.في عريس يسيب عروسته يوم الصباحيه يا كينج
ينظر اليها صقر بطرف عينيه ويقول.العروسه مسلمه ودانها لشيطانها ولامها ومبقتش تفكر يبقي اطلع وخليكي انتي فكري واحسبيها صح وبعدين نتكلم
تذهب بتول وتقف أمامه وتقول.انا مسلمتش وادني لحد يا صقر ولو ده حصل مكنتش انا في بيتك دلوقتي انا بس بفكر معاك وبقولك علي اللي جويا مش اكتر وانت عارف ده
ينظر صقر الي عيونها ويقول.وثقه فيا قد ايه يا بت الراوي
تذهب بتول الي أحضانه وتقول.قد البحر وسمكاته يا بابا
يغلق صقر عينيه بقوه من دللعها عليه وهي تعلم ماذا تفعل جيد ليضمها ويقول.طب اتلمي يا قلب البابا وروحي البسي والا ورحمة ابويا ما اخليكي تعرفي تمشي اسبوع
تبتعد بتول عنه بسرعه وتقول.لا عايزه انزل
يمص صقر شفتيها بقوه ويقول.روحي البسي يلا
اومالت لهو بتول ويتركها صقر وتذهب بتول وتأخذ ملابس اليها وتذهب الي الحمام لكي تعدل هيئتها وينظر خلفها صقر وينفخ بقوه كبيره ويقول في داخله.هتوديني علي فين يا بت الراوي صابرين دي عايز احرقها هي البت ناقصه ياللي منك لله يخربيتكم عيله عايزه الحرق صحيح
نهي حديثه ويضغط علي شفتيه بقوه وغضب من صابرين التي تصعب كل شيء عليه ويري بتول تخرج بعد قليل وهي ترتدي
+
ويبتسم اليها ويقول بغمزه وقحه.فرس وجالك خيالك اللي هيطلع علي جسم امك ده اللي راح واللي جاي
بتول وهي تذهب امام المراء.ولا تقدر تعمل معايا حاجه انت كده كده مش هتقرب مني تاني طول ما السحليه بتاعتك بينا اول ما تطلعها بره علاقتنا خالص هكون بتاعتك وتعمل اللي انت عايزو
يبتسم صقر بخبث ويقول.لما نشوف يا بت الراوي
تنظر اليه بتول من المراء وتبدأ ان تعدل هيئتها وتضع شعرها علي ظهرها وتلف وتقول.ها ايه رايك
ينظر اليها صقر بعد ان كان ينظر الي الهاتف ويقول.لمي شعرك ده وغطي علشان ننزل
بتول بغيظ شديد.مفيش رجاله تحت يا صقر
يرفع صقر حاجبه ويقول.وهلال ده ضفدع ولا فصيله من فصيلة القرود اخلصي يا بت لمي شعرك ده مش عايز حاجه تبان منك يلا
تنظر اليه بتول بغيظ أشد وترفع شعرها بالفعل وتغطي وهي تخنتق من غيرته الشديدة والغير مبراره بنسبه اليها فهي تكره كل هذا بشده وتلف اليه بعد ان انتهت وتقول بنفاذ صبر.حلو كده
صقر بغمزه.واحلي الحلو كمان
تبتسم بتول ويذهب صقر ويمسك يدها ويسحبها معه الي خارج الشقه بالكامل وتنظر اليه بتول وهم ينزلون علي الدرج وكانت ان تتحدث لاكن يسمع صقر صوت همسات ليشير اليها بأنها تصمت ويترك يدها ويذهب الي المكان الذي يأتي منه الصوت وينظر الي هذه الفتاه التي تقف علي الباب وهي تتحدث بغضب شديد وينظر صقر الي من تتحدث معه ليجن جنونه علي الفور و
2
