رواية ذئاب من نار الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم بيري الصياد
البارت الخامس والعشرين من
ذئاب من نار![]()
![]()
بقلم: بيرى الصياد ![]()
![]()
_______________________________
ينزل حديثها علي مراد كصاعقه القويه وتمسح وتين دموعها وتقول.يلا يا عدي اتصل زي ما ابوك قال خلي يرتاح ويشوف اذا بنته باعت شرفها لجوزها ولا لا
ينظر اليها عدي وينظر إلى مراد التي تركها ويمسكها ايهم ويقول بغضب شديد.اعتقد ان كفايه اوي كده يا مراد كفايه بجد
ينظر اليه مراد وينظر الي وتين التي دفنت حالها بين الاحضان ايهم وينظر الي الاختبار التي علي الأرض ويحاول ان يهده لاجل ان لا يجعل ابنته تضيع منه مره اخرى فهو لا يريد يفعل ذلك الآن ويقول.لو مش الاختيار ده بتاعك انتي هيكون بتاع مين يا وتين
تدفن وتين حالها بين احضان ايهم دون ان تتحدث وينظر غزل الي رؤي وتقول.مفيش غير واحده بس حامل في البيت ده وكلنا عارفين هي قد ايه بتحب وتين واكيد هتحب تعمل ليها مفاجاه زي دي
تبتعد وتين عن ايهم وتنظر الي رؤي التي توترت وتخفي توترها وتقول بغضب متصنع.انتي بتقولي ايه يا غزل وانا هعمل حاجه زي دي ليه
ترفع غزل كتفها وتقول.وانا مكلمتكيش يا رؤي انتي ليه بتاخدي الكلام علي نفسك وده مش ذنبي انا
ينظر ايهم الي رؤي بغضب اعمي وكان ان يذهب اليها لاكن تمسكه وتين من كتفه وتقول.لا استني دي حاجه مينفعش تاخد انت حقي فيها حقي هاخده بيدي
ينظر اليها ايهم ويذهب يجلس على الكرسي ويضع قدم علي الاخره ويقول.لو اداك معجبنيش هكمل ايه
تبتسم وتين وتنظر الي رؤي وتشمر ملابسها وتذهب الي رؤي وتصفعها بجميع قوته لتخبط رؤي في الدرج بقوه وتمسكها وتين من شعرها بقوه كبيرة وتقول بغضب شديد.انا مش قولت لو جبت اخري هطربقها علي الكل انتي مبتفهميش خلاص
تمسك رؤي يدها التي علي شعرها وتقول.ابعدي يا وتين وكفايه انا معملتش حاجه
تخبط وتين رأسها في الدرج بقوه كبيرة ويتصدمون الجميع من التي فعلته وتصراخ رؤي بوجع شديد وكان مراد ان يذهب اليها لاكن يخرج دياب سلاحه ويضرب طلقه في الاعلي وقال بصوت هز اركان القصر.قسمآبربي اللي هيتحرك خطوه واحده علشان يدافع عنها لا هقتلها خلاص واريحها من الدنيا كلها
تطبع وتين قبله علي يدها وترسلها اليه وتقول بغمزه.راجلي وشايله اسمه
يبتسم دياب اليها وكان ان يتحدث لاكن يرها تصفع رؤي بجميع قوته وتقع رؤي علي الأرض وهي لم تستطيع ان تتحرك ام تفعل شئ وتنزل وتين اليها وتمسكها بقوه كبيرة من شعرها وتصفعها بقوه كبيرة وتقول ماسه بصراخ عالي.وتييين سيبيها علشان ابن اخوكي بس كفايه
تصفع وتين رؤي بقوه وعنف شديد وتقول بصوت عالي.وانا قولت ان لا عيل ولا في زفت هيفرق معايا انا هعمل وهاخد حقي حتي لو ابن الزباله دي مات
ينظر اليها ايهم ويبتسم بجمود شديد ويرها تضرب رؤي بجميع قوتها وتصراخ رؤي بوجع وتقول وتين وهي تمسكها بقوه من شعرها.مين يا زباله اللي حطت الزفت ده في اوضتي انطقي والا هقتلك يا حيوانه
نهت كلامها وهي تسحبها من شعرها بعنف شديد لتصراخ رؤي وتقول.انا يا وتين انا اللي حطته سيبني بقي
تصفعها وتين بجميع قوتها وينظر مراد الي وتين ويغلق عينيه بقوه كبيرة وهو لم يعرف ماذا يفعل بابنته الصغيره وتظل وتين تضرب في رؤي بقوه وتصراخ ماسه في ايهم وهي تقول.ايهم قوم اختك هتقتل ابنك شيلها عن مراتك
ينظر اليها ايهم وينظر الي وتين ويبتسم ويقول ببرود شديد.فداها حياتي كلها مجتش غير الود ده
تنظر اليه وتين وتبتسم وتنظر الي دياب وتبتسم وهي تشعر بأن يوجد لديها في هذه الدنيا ظهر قوي بشدة زوجها وشقيقها الاكبر الاثنين يقفون امام العالم باكمله لاجلها ولا يقرف معهم احد وتنظر الي رؤي وتصفعها بقوه كبيرة وتقول بغضب شديد.اسمعي يا زباله يا بت الكلب انتي هنا علشان حاجه واحده بس وهي ابنك الزفت اللي في بطنك ده هتولدي وهتغوري من هنا ومش هنشوف وشك الزباله تاني احنا مش عايزين في عليتنا واحده زباله اهلها فشلوا في تربيتها زيك فاهمه يعني ايه ولا لا
رؤي بغضب شديد وصوت عالي.انتي هتعملي عليا انا الخضره الشريفه يا وتين صحيح موضوع الحمل ده كدب بس موضوع انك مش بنت ده مش كدب انا سمعتك وانتي بتقولي لدياب ان حد تاني خد كل حاجه منك وانك عايزه يتجوز واحده غيرك محدش لمسها ولا قرب منها وهو قال انه مش هيسيبك تقدري تنكري ده ولا تتكلمي عليه
تنظر وتين الي دياب بسرعه كبيره ويتصدمون الجميع بشدة وينهض ايهم بسرعه ويذهب الي رؤي ويصفعها بجميع قوته لتقع رؤي فاقده الوعي علي الفور يمسك وتين التي تقف علي حديث هذه الفتاه ولم تفعل شئ اخر وهي لا تعرف ماذا تقول ام تفعل الآن وينهضها معه وينظر إليها يره داخل عينيها كسره وقهر شديد لا يفهمها إلا هو ليعطيها الي دياب وهو يعلم بأنها تحتاج إليه بشدة الآن ويقول.خد مراتك علي أوضتها يا دياب كفايه كده يلا
يحمل دياب وتين ويذهب بها الي الاعلي ويقول مراد.الزباله دي قصدها ايه بكلامها ده يا ايهم
ايهم بصراخ عالي بشدة.دي واحده كدابه وعايزه توقع الدنيا في بعض محدش يفكر في كلامها لحظه وكفايه لحد كده
ينظر اليه مراد ويشعر بأنه يكذب الآن ليمسكه من ذراعه ويسحبه معه الي المكتب ويدخله به ويذهب سيف خلفهم ويدخل ويغلق الباب جيد وهو يعلم بأن حديث رؤي به شئ صحيح ويقول مراد وهو ينظر الي ايهم بترقب شديد.ليه رؤي بتقول كده يا ايهم وليه وتين ماعترضتش ولا ضربتها زي ما عملت لما كدبت
ايهم بغضب شديد.انت هتصدقها يا مراد دي واحده $$$$$$ ومش طايقه وتين في الدنيا كلها علشان كده بتقول ده كله
مراد بصوت عالي بشدة.ايههههم انا عايز الحقيقه وبس
ايهم بغضب عارم وصوت عالي.قولتك الحقيقه يا مر
قطع كلامه مراد التي رفع يده ونزل عليه بصفعه قويه بشدة يتصدم سيف من فعلته فهذه المره الاولى التي يفعل بها مراد ذلك ويسحبه بعيد عن ايهم ويقول بغضب شديد.انت عملت ايه يا مراد
ينظر مراد الي ايهم التي ينظر الي الأرض دون ان يتحرك ام يفعل شئ ويقول.بنتي ايه اللي حصلها يا ايهم
ايهم ببرود دون ان ينظر اليه.بنتك لما اتخطفت اللي خطفها اغتصابها يا مراد بيه
يتصدم مراد بشدة ويعود الي الخلف بصدمه شديده ويمسكه سيف وهو يتصدم بشدة من هذا التي يقوله ايهم الآن ويقول سيف وهو ينظر الي ايهم.انت بتقول ايه ازاي حصل معاها ده وانت ودياب انقذتوها وهي رجعت وكانت طبيعيه جدا
ينظر اليه ايهم ويقول بجمود متصنع.مش انا اللي هقولك علي وتين يا سيف وتين متوعده تكتم في قلبها وهي عملت ده ولحد انهارده محدش فيكم حس ان فيها حاجه بس العكس احنا وصلنا متاخر لوتين بعد ما كانت ادمرت خالص ولحد انهارده هي متنسيش اللي حصل مش عايزها تعرف انكم عارفتوا حاجه عن الموضوع ده
نهي كلامه وكان ان يذهب لاكن يقول مراد.فين الزباله ده يا ايهم
ايهم وهو ينظر أمامه ببرود شديد.دياب قتله
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ويركب سيارته ويقودها بتهور شديد الي خارج القصر وهو يفكر بهذه الصفعه التي علمت علي قلبه قبل ان تكون علي وجهه فهو يشعر بأنه إذا أخذ هذا القلم قبل الذي فعله مع رؤي كان احس بالذي يفعله ولم تحمل منه هذه الحقيره وخسر كارما الي الأبد
كانت تتسطح بين الاحضانه ولم احد بيهم يتحدث منذو ان دخلوا الي هذه الغرفه وهي بين الاحضانه ولم تتحدث ام تفعل شيئا الي الان يضمها بقوه كبيرة ويقول.مالك يا قمر ساكته ليه
لم تتحدث وتين ام تفعل شئ ليرفع دياب وجهها اليه ويمص شفتيها بخفه ويقول.وتين اتكلمي يا قلبي في ايه
تنظر اليه وتين وتقول.طلقني يا دياب
نهت كلامها وتبتعد عنه وكانت ان تنهض لاكن يسحبها دياب اليه بقوه وتقع وتين عليه بقوه كبيرة ويضع دياب يده علي خصرها ويسحبها اليه اكثر ويقول وهو يجز علي اسنانه بقوه كبيرة.كام مره اقولك سيرة الطلاق متجيش علي لسانك يا وتين
تنظر اليه وتين وتنزل دموعها بغزاره شديده وكأنها شالات من الماء ينظر اليها دياب ويقول بوجع وحزن شديد.انتي ليه مش فاهمه حبي ليكي يا وتين ليه مش فاهمه اني بحبك انتي وعايزك انتي ومش عايز منك حاجه تانيه ليه مش عايزه تخليني مبسوط في الدنيا دي بوجودك معايا
وتين بدموع وقهر شديد.علشان خايفه يا دياب خايفه تندم انت علي القرار ده وتندمني انك كملت معاك زمان سيبتني واختارتهم واختارت وصيه صاحبك عليا وخايفه دلوقتي يطلعلك حاجه تانيه وتختارها عليا يا دياب خايفه منك اوي
يضمها دياب بقوه كبيرة الي الاحضانه ويغلق عينيه بقوه ووجع شديد من حديثها ويرها تبكي بقوه وحرقه شديده وتقول.انا واحده زباله زي دي تتكلم عليا كده يا دياب انت شوفتها بتقول عليا ايه
يضمها دياب اليه أكثر ويقبل شعرها ببطئ شديد ويقول.باااااس يا حبيبي بس متتعبيش نفسك وتتعبني معاكي كفايه اللي انا في يا وتين
ترفع وتين رأسها اليه وتقول.وانت فيك ايه يا بابا
يمسح دياب دموعها ويقول.مراتي تعباني اوي يا غزال ومطلعه عيني لا وكمان فرحنا قرب يعني لو معرفتش ادخل عليكي يومها اعرفي أن انتي السبب
تضحك وتين بخفه وتقول.وقتها هفضحك يا حبيبي انا ما صدقت امسك عليك حاجه
يبتسم دياب علي ضحكتها ويقول بغيظ متصنع.يعني انتي السبب وانتي اللي هتفضحني يا وتين طب راعي اني جوزك حتي
تنظر اليه وتين وتضع يدها أسفل رأسه وتقول وهي تضع رأسها علي صدره.تؤ تؤ مش هرعي حاجه انا عايزه فضايح مليش دعوه
يبتسم دياب ويضمها الي الاحضانه بقوه كبيرة ويقول.سهله بس اللي ميزعلش في الآخر يا وتين
تدفن وتين رأسها بين الاحضانه أكثر وتقول.عايزه انام يا دياب
يلفها دياب بقوه كبيرة علي السرير ويهبط فوقها ويقول.تؤ تؤ انتي نايمه طول ما احنا في الطايره سيبني انا استمتع شويه علشان اروح شغلي اشوف واريا ايه علشان اخلص من كل ده وافضي نفسي علشان اقدر ادخل علي القمر ده
تبتسم وتين وتقول.اتلم يا سافل خلاص
يهبط دياب ويقبل شفتيها بقوه كبيرة ويمسك شفتيها بين اسنانه ويمصهم بقوه وهو يريدها تنساه كل شئ ترفع وتين يدها وتضعها علي وجهه وتقربه منها وتنزل دموعها ليبتعد دياب عنها وينظر الي دموعها ويضع يده على وجهها ويمسح دموعها ويقول.مالك دلوقتي يا غزال الوحش
تنظر اليه وتين وتضع يدها علي يده وتميل براسها قليلا وهي تنزل دموعها وتقول.انت هتفضل معايا لحد امتي يا دياب
يقبل دياب جبهتها ببطئ شديد ويقول.لحد اخر نفس في دياب السويسي يا وتين حتي اخر نفس فيا هعيشه في حضنك انتي وهتكون احلي موته في الدنيا كلها
تنزل دموع وتين اكثر وهي تنظر الي عيونه وتره بيهم بأن هذه الحقيقه بالفعل ينظر دياب اليها ويمسح دموعها ويقبل وجهها ببطئ ويقول.بس يا حبيبتي كفايه علشان خاطري كفايه
تنظر اليه وتين وترفع يدها وتتعلق برقبته وتضمه بقوه كبيرة ليهبط دياب عليها بخفه ويضع يده أسفل ظهرها ويضمها بجميع قوته وهو يريد ان يداخلها بداخل قلبه ولم يجعل احد يرها مره اخرى يتوعد بكثير الي رؤي الحقيره وبأنه يجعلها تره أسوأ ايام حياتها بعد حديثها مع وتين وتضع وتين رأسها علي كتفه وتقول.حبيبي عايزه انام بجد
يتسطح دياب علي السرير ويسحبها الي الاحضانه ويمسح علي شعرها وهو يضمها بقوه كبيرة لكي تنام وبالفعل تنام وتين بعد قليل وينظر اليها دياب ويبتسم ويقبل شعرها ببطئ شديد وهو يغلق عينيه بوجع شديد لاجلها فقط ويمسك رأسها ببطئ وهدوء حذر لكي لم تفيق ويضعها علي الوساده ويمص شفتيها بقوه ويمسك الغطاء ويضعه عليها ويذهب الي الخارج وهو يناوي ان يأتي اليها بعد ان ينتهي كل التي في العمل يره مراد يجلس أمام غرفه وتين وهو ينظر الي الأرض بحزن شديد ليرفع حاجبه ويذهب يجلس بجانبه ويقول.مالك يا مراد في ايه تاني
ينظر اليه مراد ويقول ببرود متصنع.لسه مصمم تتجوز وتين بعد اللي حصلها يا دياب
يبتسم دياب بسخرية شديده بعد ان علم بأنه علم بالذي حدث ويقول.انا اتجوزت واختارت بنتك بعد اللي حصل يا مراد علشان مش فارق معايا في حاجه ولا هيفرق طول عمره اللي يفرق عندي وتين بس يا مراد
ينظر اليه مراد ويبتسم بسخريه ويقول.انت اختارت واحده تانيه وحطتها مكان بنتي يا دياب
ينظر دياب أمامه ويقول وهو ينظر اليه.ده كان لاسباب خارج اردتي يا خالي بس ربنا يشهد ان وتين هي الحب الاول والاخير لقلبي وهتفضل اولي والاخيره عندي
يبتسم مراد وهو يشعر بصدق كلامه وخاصه وهو يعلم بأنه لم يقول اليه(خالي) ان وكان يتوجع بشدة داخل قلبه ويضع يده على كتفه ويقول.وتين بنتي يا دياب وهي اغلي حاجه عندي لو هيجي عليك يوم وتجرحها لو حتي بكلمه واحده سيبها يا ابني سيبها وانا عارف هعمل معاها ايه
دياب ببرود وسخريه شديده.لا واضح اوي انك عارف هتعمل معاها ايه فعلاً وبعدين انا مش محتاج كلامك ده علشان يحدد علاقتي بمراتي يا مراد مراتي انا عارف هعملها ازاي وازاي همشي علاقتنا دي
مراد بجمود متصنع.انت قربت منها يا دياب دخلت عليها بعد اللي حصل ليها من ال$$$$$$$ ده
ينظر اليه دياب ويقول ببرود.قربت منها بس مش بطريقه دي لسه مستني نعمل الفرح وبعدها هعمل معاها كل حاجه من غير ما حاجه تمنعني او تقف في وشي
يلكمه مراد في صدره بقوه كبيرة ويقول بغضب.طب اتلم يا حيوان ومتنساش انها بنتي ومتقربش منها بايه طريقه تاني غير بعد الفرح ده
يبتسم دياب ويقول.بس يا مراد بس يا بابا مفيش حاجه اسمها ابعد عنها علشان بنتك خلاص اتربطت بدم وقلب دياب السويسي ومفيش حاجه في الدنيا كلها هتخليها تبعد عني يوم واحد ثم ان خلاص جهز نفسك علشان فرحي انا وبنتك هيكون بعد تلات ايام بظبط
ينهض مراد ويقول بغضب شديد.وانت مين سمحلك علي حاجه زي دي يا دياب انا مش موفق ومفيش فرح باسرعه دي
ينهض دياب هو الآخر ويقول بجمود شديد.ده اللي عندي يا مراد ثم ان بنتك عمرها دلوقتي سبعه وعشرين سنه وانا صبرت السبعه وعشرين سنه دول علشان اليوم ده وهيحصل اليوم ده يعني هيحصل مفيش حاجه اسمها باسرعه دي ثم اني قولت جهزوا نفسكم في ايي دقيقه هيقولكم فرحي بكره هنعمله بكره يعني مديكم وقت كفايه وجهز نفسك يا ابو العروسه علشان تسلمني بنتك القمر وبعدها اوعدك يا مراد يا جارحي هخليك تتصل بيا تترجاني اجبها تشوفها دقيقه واحده علي تصرفتك معاها دي
نهي كلامه ويذهب الي الأسفل لكي يره عمله ينظر خلفه مراد ويبتسم وهو يشعر بعشق هذا الشاب لابنته برغم الغيره التي بداخله لاكنه يعلم بأن دياب الشخص الوحيد التي يمكنه ان يثق به ويعطي اليه ابنته دون خوف عليها يتنهد بقوه كبيرة ويذهب الي غرفه وتين ويفتحها يرها تنام ليذهب ويجلس بجانبها ويضع يده على شعرها وهو يشعر بأنه لم يكون اب جيد اليها في يوم يشعر بأن موضوع رؤي جعله يقفد الثقه في ابنته التي كان لم يثق في احد مثلها يشعر بأن تربية رؤي جعلته يخسر ابنته التي يثق الآن بأن الدلل التي اعطي اليها لم ينزعها ومازالت ابنته علي تربيته يمسك يدها ويقبلها ببطئ شديد وهو يتذكر التي حدث معها يشعر بكم هو قاسي بشدة معها وهي ابنته المدلله التي لم يعشق مثلها تنزل دمعه منه بحزن شديد علي يدها لتفتح وتين عينيها وتنظر اليه وتقول.مراد انت بتعمل ايه هنا
يقبل مراد يدها ويقول وهو ينظر الي بحزن شديد.اسف يا وتين اسف يا حبيبتي كله كان غصب عني والله انا افتكرت انك هتعملي زي رؤي وهتكوني زيها علشان كده كنت عايز امسك واحفظ عليكي حتي لو كنت هيكون قاسي معاكي احسن بنسبالي من اني اشوفك بتضيعي قدامي يا حبيبتي
تنزل دموع وتين وتنظر بعيد عنه وحديثه يتقرر في عقلها دون ان يرحمها تتذكر جملته القاسيه بشدة ينظر إليها مراد ويضع يده على شعرها ويمسح عليه ويقول.غصب عني يا وتين انا ابوكي وطبيعي اخاف ان بنتي تعمل زي ما غيرها عمل
تنظر اليه وتين وتقول.علشان انا بنتك كان المفروض تثق فيا يا مراد كان المفروض تقف قدام الكل وتقول انا بنتي عمرها ما تعمل كده بس انت كنت اول واحد يجرحني ويقول عليا كلام مش فيا انت بدل ما تكون سند ليا بقت انت اللي بتيجي عليا وقولت كلام كتير اوي مفيش اب يقوله لبنته
ينظر اليها مراد ويقبل يدها التي بين يده ويقول.عارف ومتاكد انك بتعشقي دياب يا وتين وايه حد بيحب طبيعي هيمشي وار حبيبه ده وعارف ان دياب واحد مشفش بنص جنيه تربيه ويعمل ايي حاجه عادي علشان كده خوفت عليكي اوي
تبتسم وتين وتقول.دياب لو كان عايز يعمل ده كان عمله من زمان اوي يا مراد هو اللي رافض طول الست شهور دول انه يقرب مني ولو كان عمل ده حقه ده جوزي
مراد بغضب شديد.اخرسي يا وتين وبطلي تدفعي عن الكلب ابن الكلب ده ملكيش دعوه بي فاهمه
تفهم وتين غيرته الشديدة وتتذكر ما فعله وهي لم تسامحه عليه لتقول.انت ليه مش مستوعب ان ده جوزي يعني لي حق عليا
ينهض مراد ويقول بغيره وغضب شديد.جوزك بعد ما تعملوا الفرح انا مش معترف بالجوازه دي واوعي تخلي يقرب منك لحد يومها يا وتين ولو قرب هقتله وهخلص منه
نهي كلامه ويذهب الي الخارج تنظر خلفه وتين وتبتسم ببرود وتنظر أمامها وهي تفكر في حديث رؤي اليها وتتنهد بقوه كبيرة وتنهض وتجلس علي السرير فهي مازالت تتسطح وتمسك هاتفها التي رأته بجانبها بعد ان وضعه دياب التي كان معه الهاتف وتنظر الي رقم كارما وتدق اليها وكانت كارما في هذا الوقت تجلس علي الطاوله مع قيس في مطعم كبير ويتناولون طعام العشاء ينظر قيس الي الهاتف وينظر الي كارما ويقول.ليه مش عايزه تردي عليها
تفصل كارما الخط في وجه وتين وتقول ببرود شديد.علشان دي واحده من اللي كانوا السبب في اللي حصلي يا قيس
ينظر اليها قيس ويبتسم ويقول.وتين صاحبتك يا كارما
تضرب كارما الطاوله بقوه وتقول بصوت عالي.وتين اخته هو يا قيس وهي طول عمرها تدفع عن الملاك بتاعها ولولها هي انا مكونتش وصلت للخيانه وانا هعمل اللي هي عايزه بس علشانك انت مش هي لولك انت مكنتش فكرت في الموضوع حتي
يبتسم قيس ويقول.اللي شايفه صح اعملي يا كارما من غير ما تفكري في ايي حد ولا ايي حاجه
تنظر كارما أمامها وتقول بنار تشعل بداخلها بعنف.هاخد حقي منهم كلهم كل اللي كان سبب في اللي حصل هنتقم منه ومش هيفرق معايا هو مين لو ابويا نفسه هاخد حقي منه
ينظر اليها قيس ويقطع شرائح اللحم ويضع قطعه صغيره في الشوكه ويقول وهو يضعها أمام فمها.طب سيبك من ده كله وكلي يلا
تنظر اليه كارما وتبتسم وتأكل منه ويبتسم قيس اليها ويقطع قطعه وياكلها هو وينظر اليها يرها تأكل وهي تنظر أمامها وتفكر في خطواتها الأولى في الانتقام من الجميع علي كل ما حدث اليها
يدخل الي غرفه التدريب التي توجد في مديرية المخابرات وينظر الي التي يضرب كيس الملاكمه بقوه كبيرة ويده تنزف بعنف شديد ليذهب ويمسك الكيس ويقول بغضب.كفايه يا ايهم في ايه
ينظر اليه ايهم ويلكمه بقوه كبيرة ويقول بصوت عالي.انت ازاي تاخدها كده من غير ما تقولي يا حيوان لا وكمان تسافر معاها كده
يبتسم دياب ببرود شديد ويقول.مراتي يا ايهم واعتقد اني حر فيها اخدها او اجبها براحتي
يغضب ايهم منه اكثر ويقول بغضب شديد.ديااااب انت يا دوب كتب كتابك عليها يعني مش جواز كامل وبعدين انت خدتها ليه علي كندا وعملتوا ايه هناك اصلآ
يذهب دياب ويجلس علي الأريكة التي توجد ويقول.خدتها علي شغل يا ايهم وصعنا انا وهي شويه هناك ورجعنا علي طول
ينظر اليه ايهم ويقول برفعة حاجب.شغل لا وكمان صياعه في يوم واحد يا دياب ليه شغل ايه ده
ينظر اليه دياب ويقول بجمود شديد.روحنا نشوف كارما يا ايهم
يتصدم ايهم بشدة من حديثه ويقول بوجع وحزن شديد.هي في كندا
اومال لهو دياب وقال.سافرت علي كندا بعد اللي حصل
ينظر ايهم أمامه وهو يريد ان يسال عليها لاكن لم يستطيع فقلبه يدق بقوه كبيرة من شدة الوجع الشديد التي به ينظر اليه دياب وهو لم يعلم ماذا يحدث به إذا علم بالذي رآه دياب وهذا قيس ماذا سوف يفعل اذا علم بذلك ينهض ويقف امام ايهم ويقول ببرود.هي كويسه اوي على فكره فتحت شركة هناك وعايشه حياتها يا ايهم اطمن يا صاحبي هي ممتتش بعدك ولا حاجه بالعكس روحها اتردت ليها من تاني وعايشه حياتها ومبسوطه اوي من غيرك يا ايهم
ينظر اليه ايهم ويغلق عينيه بقوه ووجع شديد وهو يفهم حديث دياب بشدة وعن ماذا يقصد فماذا كان ينتظر هذا الفرعون كان ينتظرها تموت دونه كان ينتظرها ان تكون حزينه بعد التي حدث كان ينتظر ان تقف حياتها كما وقفت حياته بعد أن ذهبت هل هو احمق لهذه الدرجة بتأكد كارما لم تفكر به لحظه واحده وبتاكد سوف تتنساه كل ما مرت به معه وهذا حقها ان تفعله فهي لم تره يوم واحد جيد معه يفتح ايهم عينيه ويذهب الي الخارج ويركب سيارته ويقودها بسرعه وتهور شديد ويضرب المحرك بجميع قوته وتشتغل الموسيقي وهو لم ينتباه اليها ويسمع كلمه من اغنيه وهي تقول(وحشاك)
ليقف السياره بسرعه كبيره ويشعر بطعنه قويه داخل قلبه من هذه الكلمه وينظر امامه وهو يستكمل الكلمات بقلب يتفتت بعنف شديد من الداخل علي ما حدث

(وحشاك
عارف يا قلبي لسه طبعا مش نسيها
عمال تنادي كل يوم باليل عليها
جواك عذاب مبينتهيش
وخداك لسه المشاعر ليها وبيكبر حنينك
حساس فنقص كل حاجه تشوفها عينك
انساه باقي علشان اعيش
لا دموعها بقت علينا ولا حتي الضحكه لينا
احنا صحيح ابتدنا لاكن مكلمش
ومكانا معدش فاضي انا وانت في عينها ماضي
اقفل بقي الصفحه دي وياريت متفتحهاش.
يغلق ايهم عينيه بوجع شديد وتنزل منه دمعه حارقه بشده وهو يسمع كلمات هذه الاغنيه ويسمعها تستكمل وهو يقول.وجعاك السيرة حساس باللي فيك عايش عذابك
بس انت ليه تمسك يا قلبي في حد سابك
اخرك يا دوب تزعل يومين
ودي هناك مش فارقه حاجه معاها عملت ترتبتها
عمال تموت معانها عاشت حياتها
فكر وشوف الصح فين
لا دموعها بقت علينا ولا حتي الضحكه لينا
احنا صحيح ابتدنا لاكن ملكناش
ومكانا معندش فاضي انا وانت في عينها ماضي
اقفل بقي الصحفه دي وياريت متفتحهاش) يضع ايهم يده علي المحرك ويضع رأسه بين يده وهو يشعر بوجع هذا العالم يوجد داخل قلبه التي لم يعد يتحمل يفكر بأنها بفعل تنساة كل شئ لم يفرق معها الآن هل اصبح بالفعل معها أحد اخر كما فهم من حديث دياب لا لا لا لم تفعلها بتأكد فهي تلك الفتاه التي كانت تعشقه لم تفعلها وتجعل احد اخر يأخذ مكانه لم تفعلها كارما كان هذا تفكير ايهم التي قلبه يحاول ان ينفي كل ذلك لاكن عقله يصراخ به بماذا فعلت انت لتجعلها لم تذهب لآخر ماذا فعلت اليها لكي تبقي داخل قلبها ولم تضع احد بمكانك لم تفعل اليها شئ يجعلها تتذكر فقط يخرج ايهم من السياره وهو يشعر باختناق شديد وينظر الي الاعلي وهو يشعر بوجع شديد داخل قلبه التي لم يكون يحس ام يشعر بشيء قبل ذهاب هذه الفتاه لماذا لم يشعر بحبه اليها منذو ان كانت معه لماذا خانها وجعل هذه الحقيره بمكانها الآن لماذا جعلها زوجته يجلس ايهم علي ركبته ويمسك التراب بين يده بقوه كبيرة ويصراخ باعلي صوته وهو يقول.كارممممممممممممممممما
يصراخ ايهم بوجع شديد يصراخ وكأنه فقط اغلي شئ يوجد بداخله الآن ينظر أمامه وهو لم يعرف ماذا يفعل الآن ماذا يفعل لاجل ان يرتاح قلبه وتنخفض هذه النار التي تشعل بداخله آلان ينظر الي الاعلي وهو يريد ان يرتاح وفقط الشئ التي يجعله يرتاح هو الاقترب من الموت ليقرار ايهم الذهاب الي تلك المهمه التي يخافون منها جميع المخابرات المصرية ولم احد يستطيع أن يدخل بها من الخوف لينظر أمامه وهو يقرار ان يذهب لكي يرتاح من هذه الدنيا إذا مات بهذه المهمه لم يفكر بشئ اخر ويركب سيارته وينظر الي هاتفه ويدق الي سيف ويقول ببرود شديد خارجي بعد ان فتح سيف عليه الخط.انا هطلع مهمة اسبانيا يا سيف
يتصدم سيف بشدة وينهض بسرعه ويقول.ايهم بطل جنان انت عارف بتعمل ايه في نفسك
ايهم بجمود.انا خدت قراري جهز كل حاجه علشان هسافر بكره بليل علي المهمه دي
سيف بغضب شديد.لا يا ايهم انت مش هتطلع المهمه دي انا مش مستغني عنك ومش هخليك تعرض نفسك للموت بطريقه دي لو روحت ليهم مش هيخدوا فيك غلوه وهيقتلوك علي طول
ايهم بصوت قوي.ومش ايهم الجارحي اللي يخاف يا سيف انا قرارت وخلص الكلام كده جهز كل حاجه والا انا هروح من غير ايي ترتيبات يا عمي سلام
نهي كلامه ويغلق الهاتف علي الفور ويرمي أمامه ويقول في داخله وهو يضع رأسه علي حافت الكرسي.يا رب ارتاح في المهمه دي ارتاح وهريحك يا كارما علشان تعيشي حياتك بجد
نهي كلامه ويغلق عينيه بوجع شديد وهو يفكر في الذي تفعله هذه الفتاة من دونه فهل هذه العلاقه انتهت بالفعل ام معهم طريق اخر لعوده من جديد
يدخل غرفتها بعد منتصف الليل ويرها تقف امام المراء وهي تضع منشفه علي جسدها وتنظر الي حالها بشرود وحزن شديد يذهب ويقف خلفها لتنظر اليه وتشهق بخضه شديده وتقول.دياب خضتني
يضمها دياب من الخلف ويقول.سلامتك يا غزال الوحش
تبتسم وتين وتضع يدها على يده وتقول.امممم ايه اللي جابك دلوقتي يا دودو ومروحتش ترتاح ليه
يحملها دياب بسرعه وقوه كبيره ويقول بغمزه وقحه.هو انا اقدر ارتاح ولا اشوف الراحه غير لما اعمل اللي متعملش انهارده خلاص يا غزال
تبتسم وتين وتضع يدها على رقبته وتقول.تؤ تؤ احنا خلاص مش ناقص علي فرحنا كتير لازم تكون بعيد عني اليومين دول
يضعها دياب علي السرير وينزع المنشفه من عليها ويهبط فوقها ويقول.ليه يا حبيبتي
تضع وتين يدها علي رقبته وتقول.علشان العلامات دي تروح علشان اعرف البس فستان الفرح ومفيش حاجه تكون ظهره يا دودو
دياب بسخرية.هو هيكون في حاجه ظهره أصلا يا بت الجارحي
تبتسم وتين وتقول.فستاني من تصميمي انا يا دودو وانا اللي عامله كل صغيره وكبيره في
يمسكها دياب ويقول بغضب شديد.فستانك لو ظهر منه حاجه قسمابالله لا اهد الفرح فوق دماغك يا وتين وهيكون لا في فرح ولا زفت هاخدك وهنروح بيتنا وخلاص علي كده
وتين بغيظ شديد.زعقلي كمان يا دياب معرفش انت ومراد وايهم مالكم ومالي الواحد ما بيصدق يخلص من واحد يطلع التاني واره علي طول في ايه
ينفخ دياب بقوه كبيرة ويقول.انا حذرتك يا وتين واللي انتي عايزاه تعملي اعملي بس متزعليش مني في الأخر
تقربه وتين منها اكثر وتقول بدلع وهمس مثير جدا.وتهون عليك مراتك تزعلها في يوم فرحها يا دودو ينفع كده
يهبط دياب علي شفتيها ويقبلها بوقحه شديده ويقول.لو مراتي ملمتش ليلتها يبقي تغور الليله دي واخدها من غير ايي حاجه يا وتين
نهي كلامه وينزل علي مقدمة صدرها ويقبلها بجوع وشرها شديده وتقول وتين وهي تحاول ان تجعل صوتها طبيعي.حبيبي مينفعش اللي بتعمله ده مش عايزك تقرب مني لحد الفرح
ينظر اليها دياب وهو مازال يقبلها ويقول.ليه يعني
تبتسم وتين وتضع يدها على وجهه وتقول.عايزه اوحشك يا دياب علشان تحس بشوق كبير في يوم فرحنا مش يكون زي ايي يوم عادي علشان كده انت من انهارده مش هتيجي ليا تاني ومش هتشوفني غير زيك زي الكل لحد يوم فرحنا وقتها تقدر تشوف كل اللي انت عايزو
يهبط دياب ويقبلها بوقحه وشرها شديده ويقول.علي اساس ان ده بيفرق انتي وحشاني وهموت عليكي من غير كل ده وليلة دخلتك عمرها ما هتكون ليلة عاديه انا هموت عليكي وعلي الليله دي يا وتين
تضع وتين يدها على وجهه وتقربه منها وتقول.عايزه ده يذيد يا دياب علشان خاطري عايزه يوم فرحنا احس انك اول مره تشوفني فيها مش كل يوم مقلعني وعامل علي جسمي خريطه
يضحك دياب بقوه علي حديثها وغيظها الشديد من افعاله ويقول وهو يهبط علي جسدها ويقبلها بوقحه شديده.اوعدك هسيبك قبل الفرح بيوم يا وتين غير كده انسي يا بت الجارحي انا معنديس استعداد ابعد عنك اكتر من كده
تضغط وتين علي يده التي تمسك يدها بقوه وتشعر برغبه شديده وهي بين يد هذا الوقح التي يقبلها ببطئ ووقحه شديده تعلمها وتين جيد ويظل دياب يقبلها بوقحة شديده الي ان تعبت وتين من قبلاته ليصعد علي شفتيها ويقبلها بقوة كبيرة ويمصها بين شفتيه بقوه ويتركهم ويتسطح بجانبها ويسحبها الي الاحضانه ويضعها تصمت وتين بين الاحضانه لفتره طويله وتلعب في شعر صدره وهي تفعل دائرة واهميه ويشعر دياب بحرارة شديده وينظر إليها يرها شارده بشدة ليمسك يدها ويقول.كده خطر اوي يا حبيبتي واحنا مش ناقصين صداع مراد واخوكي
تنظر اليه وتين وتبتسم وتدفن حالها بين الاحضانه وهي تريد ان لا يعلم دياب شئ عن ما بداخلها لاكن عن من تخفي هذه الفتاة يضمها دياب بقوه كبيرة ويقول.مالك يا غزال في حاجه حصلت تاني بعد اللي حصل
تنفي وتين براسها وتقول.مفيش بس عايزه انام اوي يا دياب حاسه ان جسمي متكسر وروحت خدت دوش علشان ارتاح وبرضو زي ما هو
ينظر دياب الي الاعلي وهو يشعر بأن بها شئ ولم تريد ان تتحدث ليتركها كما تريد الآن فهو بتأكد لم يضغط عليها اكتر من ذلك يكفي الذي بها كانت وتين شارده بشدة بحديث رؤي اليها وكارما التي ابتعدت عنها بشدة لدرجه انها تدق اليها ولم ترد عن قصد تشعر وتين بأن كارما لم تكون كما الماضي تشعر بأنها خسرتها الي الأبد لاكن سوف تحاول معها الآلف المرات فالذي كان بينهما يستحق أن تحاول لاجله لم تعلم هذه الفتاة بأن كارما الان لم تره احد سوا حالها فقط ولم تفكر الآن سوا بالذي تريد تفعله وان كان علي حساب دمار الجميع سوف تفعله دون ان تفكر في احد فهي تعتقد بأن لا احد فكر بها بعد التي حدث معها
في صباح يوم جديد تنزل وتين وهي ترتدي

بعد ان تركها دياب في الصباح الباكر قبل ان احد يره وتره جميع العائله يجلسون في غرفة المعيشة تنظر الي تميم التي لم يكن يوجد في المساء لاكن غزل قالت اليه علي التي حدث وينظر إليها ويقبل جبهتها ويقول.قلبي الصغير ليكي وحشه يا اميرة
مراد بغضب شديد.متشفتش وحش ياخويا اتلم وابعد يالا عنها
ينظر اليه تميم وينظر الي وتين ويقول بغمزه اليها.يرضيكي اللي بيعمله ابوكي يا وتين انا ساكت بس علشان خاطرك انتي
تضع وتين ذراعها علي كتفه وتقول.معلش يا حبيبي لازم نستحمله شويه هو راجل كبير برضو
يبتسم تميم وكان ان يتحدث لاكن تره وتين رؤي تنزل علي الدرج وهي تعرج وجميع جسدها يألمها بشده ويوجد علي وجهها علامات صفعات وتين لتقول وتين بغضب شديد وصوت عالي.انتي ايه اللي نزلك يا زباله انا مش قولت تبعدي عني ومشفش وشك الزفت ده تاني
تنظر اليها رؤي وتقول.انا نازله علشان اعتذر منك يا وتين انا عصبيتي كانت عميني ومش عارفه انا بعمل ايه سامحني وكفايه اللي حصل لحد كده
وتين بصراخ عالي.غوري من وشي يا رؤي والدور ده تعملي علي حد اهبل مش فاهم حركاتك الهبله دي
تنظر اليها رؤي وهي لا تعرف ماذا تفعل فهي تعلم بأن ايهم لم يصمت علي فعلتها وهي تخاف منه بشدة لذلك اتات لتعتذر من وتين الآن وتقول بدموع متصنعه.وتين انا اسفه سامحني والله مش هعمل حاجه تديقك تاني علشان خاطري
كانت وتين ان تركض لتهجم عليها وتضربها بقوه لاكن يمسكها تميم بقوة وسرعه كبيرة ويقول.يخربيتك اهدي يا وتين خلاص سيبك منها وتعالي هوصلك علي شركتك
وتين بصراخ غاضب بشدة.امشي يا زباله من قدمي اوعي يا تميم البت دي ناقصها تربيه وانا هربيها اوعي
قالت هذا وهي تحاول ان تلفت من تميم التي يمسكها بقوه كبيرة ويسمعون صراخ عالي بشدة وهو يقول.ايه اللي بيحصل هنا ده
ينظرون الجميع الي صاحب الصوت يرونه ايهم التي ذهب بسرعه وياخذ وتين من تميم ويقول بغضب شديد.انت ازاي تمسكها كده
تميم بنفس الغضب.الحق عليا كانت هتموت مراتك ومسكتها عنها
ايهم بصوت عالي.ما تموتها ولا تولع فيها انت ايه اللي مديقك
تنظر اليه رؤي وتنزل دمعه منها وهي تنظر إليه ويقول تميم وهو يذهب الي الخارج.وانا مالي يا عم اللهي تولعوا في بعض هو انا ناقص
ينظر ايهم الي وتين ويتركها ويصعد الي رؤي ويقف أمامها تنظر اليه رؤي وتبتسم لظنها بانه ندم علي حديثها الآن ويمسك ايهم يدها ويلفها ويضعها ورقه في يدها ويقول ببرود شديد.ورقة طلاقك يا رؤي كل حاجه جاهزه دلوقتي ومش ناقص غير تولدي وهرمي عليكي اليمين وخلصت كده وقتك معايا هينتهي يوم ولادت ابنك ده علشان تحضري نفسك
نهي كلامه ويمسك يد وتين ويذهب الي الخارج بها لكي يصلها الي عملها ويذهب الي عمله هو الاخر تنظر رؤي أمامها بصدمه شديده وهي لم تتوقع بأن يفعلها الآن تنظر الي الجميع التي يشفقون عليها بشدة فهي قد خسرت كل شئ الآن خسرت ايهم وخسرت والدها التي لم يمكنها ان تذهب إليه بعد التي حدث تركض رؤي الي الاعلي وتدخل الغرفه وتغلق الباب وتنظر الي الورقه التي بيدها وتفتحها وتره بالفعل هذه ورقة الطلاق وتقف علي ولادتها فقط تنظر اليها وترميها وتصراخ باعلي صوتها وهي تقول.ايههههههههههههم لا مين سمحلك تعمل ده فيا مين
تنظر رؤي أمامها بغضب شديد وتقول بجنون وهستريه شديده.ايهم هيفضل معايا انا هو مش هسيبني وهيفضل معايا اكيد ايهم مش هسيبني انا وابنه هو بتاعي انا ايوه هيكون معايا طول عمري
قالت حديثها بهوس وجنون شديد وتذهب تتسطح علي السرير وتضع يدها على بطنها وتقول.بابا مش هيسيبنا يا حبيبي هو هيكون معانا علي طول بابا مش هيسيبنا خلاص اطمن
كانت تكرار حديثها وهي تقنع حالها بهذا الحديث وتنظر الي سطح الغرفه وهي تفكر ماذا تفعل لكي لا تجعل ايهم يتركها فهي مازال لديها وقت لنتقذ حالها ولا تجعل ايهم يتركها
كانت تجلس بجانبه في الطائره بعد ان أخذت قرارها بأنها تعود اليوم الي أرض الوطن لكي تبدأ خطتها من آلان ولم تنتظر التي قالت عليه وتين فهي تريد ان تغلق علي كل هذا باسرع وقت تنظر الي اليد التي تضع عليها ترها يد قيس التي نظر اليها وقال بابتسامه.بتفكري في ايه يا كارما
تضع كارما رأسها علي كتفه وتقول وهي تنظر أمامها.احنا هننزل دلوقتي مصر بس مش عايزه حد يعرف بده يا قيس عايزه اشوف الدنيا من بعيد الاول
ينظر قيس أمامه ويبتسم ببرود ويقول.براحتك يا كارما كده كده انا هنزل علي بيتي اللي هنا انزلي معايا وبعدها نبقي نشوف اذا هتروحي لقصر الملكه او هتستني شويه وتكوني معايا
تنظر كارما أمامها وهي تفكر في الذي تفعله وتقول في داخلها.جيلك يا ايهم الجارحي جايه اخد حقي وحق ابني اللي قتلته وزي ما انت حرقت قلبي على ابني هحرق قلبك علي اعز ما تملك يا ايهم وكارما الجديده هتاخد حقها وحق سنين عذابي معاك
نهت كلامها باصرار شديد علي التي تريد تفعله في هذا الفرعون فهل هذه الفتاة سوف تترجع علي الذي تريد تفعله لتدمير جميع من ظلمها ام انها سوف تستكمل ولم يفرق معها احد وسوف تفعل كل شئ دون تفكير في صغير ام كبيره فماذا يحدث بعد
كانت تجلس علي مكتبها وهي تجهز كل شئ بيدها لعرض التي سوف يحدث في الغذ فهي تدخل هذه المسابقه التي تساعدها بشدة في ان شركتها تكبر وتكون احسن شركة في مصر والعالم العربي بأكمله يدخل وينظر اليها وينفخ بقوه ويذهب ويقف أمامها لترفع رأسها وتنظر اليه وتقول.دياب ايه اللي جابك دلوقتي
يذهب دياب اليها ويعود بالكرسي التي تجلس عليه الي الخلف ويرفع رأسها اليه ويمص شفتيها بقذضرروه ويقول.جيت علشان مينفعش تروحي للبيت في وقت زي ده لوحدك يا وتين الوقت اتاخر بجد وانتي مش حاسه بنفسك
تبتسم وتين اليه ويسمع دياب هاتفه يدق لينظر اليه يره ايهم ليفتح الخط ويسمع ايهم التي قال.دياب انا طالع مهمه خلي بالك من وتين كويس واوعي تأجل فرحك خلي في نفس المعاد يا دياب
وكان ايهم ان يغلق الخط لاكن يقول دياب بغضب شديد.لااااا يا ايهههم اوعي تفكر تعملها وتمشي دلوقتي أهده وقولي انت فين علشان اجيلك
تنهض ونين ويقول ايهم ببرود شديد.انا هطلع المهمه دي يا دياب ولو مرجعتش خلي بالك من وتين كويس دي امانتي ليك
تستمع وتين حديثه وينزل علي قلبها كطعنات قويه لا تعرف لماذا لاكن قلبها دق بخوف شديد وهي لم تعرف لماذا لم ترتاح لتمسك الهاتف من دياب وتقول ودموعها تنزل غصب عنها.ايهم اوعي تسيبني لوحدي انا اموت والله لو سيبتني
يغلق ايهم عينيه بقوه ووجع شديد ويقول.واريا مهمه يا وتين ولازم اروحها دلوقتي
وتين بصراخ ودموع تنزل بغزاره شديده.لاا يا ايهم متروحش علشان خاطري اوعي تسيبني انا مقدرش اعيش من غيرك يا ايهم علشان خاطري خليك معايا لو بتحبني خ
قطع كلامها ايهم التي قال وهو يحاول ان لا يضعف أمامها.وتين حبيبتي انا مش رايح اموت انا رايح مهمه ولازم اروح وهراجع علي طول اهدي شويه وانا هخلص وهرجع
تبكي وتين بقوه كبيرة وتقول.ايهم تعال عايزك والنبي تعال علشان خاطري انا عايزك معايا دلوقتي بجد حاسه ان في حاجه هتحصل لو انت سيبتي خليك معايا
يمسك دياب منها الهاتف ويضمها الي الاحضانه بقوه كبيرة ويقول.انت فين يا ايهم
ينظر ايهم حوله وهو ينتظر الطائره تأتي لكي يذهب الي خارج هذه البلد ويقول بجمود.خليك مع وتين يا دياب وحافظ عليها كويس سلام
نهي كلامه ويغلق الهاتف لتبكي وتين بقوة اكبر وتصراخ بإسمه وهي تقول.ايهههههههههههههههم
.......
..........
....
