اخر الروايات

رواية هوس الكينج الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم بيري الصياد

رواية هوس الكينج الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم بيري الصياد


                                              
وكان ان ينزل هذا الكف علي بتول لاكن يسحبها صقر اليه بقوه وسرعه شديده لتقع بين أحضانه قبل ان تصفعها صابرين ويقول صقر بغضب اعمي.انتي ازاي ترفعي ايدك عليها
صابرين بغضب شديد هي الاخري.بنتي ولازم اربيها علشان تكبر وتعرف ايه الصح وايه الغ
يقطع صقر حديثها بقوه وصوت عالي بشده.بنتك متربيه غصب عنك وعن عين التخين بلاش تخليني انساه العيش والملح اللي بينا واعمل حاجه تندمك طول عمرك علي رفعت ايدك عليها 
كانت صابرين ان تصرخ هي الآخر لاكن يسمعون الذي يقول.معيزش نسمع صوت تاني بعد ده خلاص أكده 
ينظرون الجميع الي صاحب الصوت يرونه منصور ويمسك صقر يد بتول ويقول.فرحي علي بنتكم انهارده اللي عايز يجي يجي اللي مش عايز يريح
نهي حديثه ويفتح باب السياره لكي يدخل بتول لاكن يقول منصور.خد اهنا ياد انت
يغلق صقر الباب وينظر الي بتول ويهمس اليها وهو يقول.مش كنا طلعنا علي اسكندريه وكلمنهم في التلفون احسن من الارف ده 
تنفي بتول وتقول بنفس الهمس.حول تقنع ماما علشان خاطري انا يا صقر 
ينظر صقر اليها وينظر الي منصور ويقول.الكلام مش عاجبني يبقي اخد مراتي وامشي احسن ما تخرب اكتر
يبتسم منصور ويقول.الكل يجي واريا 
نهي حديثه ويذهب الي الداخل وتنظر صابرين الي بتول بغضب شديد وتقول.نسيتي ده عمل فيكي ايه بالسرعه دي يا بتول انتي مبتفهميش رايحه ترجعله بعد ما خانك واتجوز غيرك
تنظر بتول اليها وتنظر الي صقر وتقول.جوزي ومقدرش اسيبه يا ماما
ينظر اليها صقر ويعلم بأن بتول إذا اتجبرت تقول لصابرين علي ما حدث بينهما لكي توفق علي زواجهم سوف تفعلها ولا يفرق معها شئ ليسحبها ويدخل الي الداخل ويدخلون الجميع ايضا ويجلس صقر ويجلس بجانبه بتول ويقول منصور وهو ينظر الي صقر.ايه السرعه دي حد هيجري وارك ياك
يبتسم صقر ويقول.الحق قبل ما تغير رأيها ودماغها تنشف عليا تاني ونعيد ونلف زي القط والفار تاني خلينا نلحق نتجوز علشان دي دماغها لسعه زي امها
نهي حديثه وهو ينظر الي صابرين باستفزاز لتغضب صابرين منه أكثر ويضحك منصور بخفه ويقول.لا إذا كان اكده يبجي مبروك عليك يا ولدي
تنهض صابرين وتقول بغضب شديد.مبروك عليه ايه يا عمي انت ازاي موفق علي المهزله دي بنتي مش هتتجوز صقر وهو هيطلقها ودلوقتي انا مش مستعده اخليها تعيش مع واحد زي ده
كانت بتول ان تتحدث لاكن يضغط صقر علي يدها ويقول ببرود وهو ينظر الي صابرين.ومالو واحد زي ده ومين اللي قال اصلا اني ممكن اتطلقها في يوم من الايام يا صابرين 
تنظر اليه صابرين وتقول.هتطلقها يا صقر علشان بنتي مش هتعيش مع ضره ولا هتكون مع واحد خانها اللي خان مره يخون مليون بس احنا اللي مبنفهمش ولا بنتعلم من غلطاتنا
نهت حديثها وهي تنظر الي بتول التي ابتسمت ونظرت الي صقر وتميل علي كتفه ولا تتحدث لتفهم صابرين علي الفور بأن ابنتها لم تترك صقر حتي وان كانت هي لم توفق واذا خسرتها لأجل ان تكن مع صقر سوف تفعلها لتنظر اليها بحزن شديد وتذهب الي الاعلي وتنظر خلفها بتول ويقول منصور.هروح نتكلم معاها شوي 
وكان ان ينهض لاكن تقول بتول بسرعه.لا يا جدو انا هروح واتكلم معاها
وتنظر الي صقر الذي ابتسم وهمس اليها بصوت منخفض بشده.اوعي تعرف باللي حصل يا بتول بلاش توحشي شكلك قدمها وتخليها تقرفنا اكتر بقي احنا مش ناقصين
تنغزه بتول بصدره بغيظ شديد وتقول.نتحاسب علي كلامك ده بعدين بس اصبر عليها اشوف ماما 
يترك صقر يدها ويقول.متتاخريش
اومالت لهو بتول وتنهض وتذهب الي الاعلي وتجلس موده بجانب صقر وتقول بهمس اليه.تفتكر مين فيهم هتقتل التانيه يا كينج 
ينظر اليها صقر وتأتي عيونه علي اسد الذي يغضب بشده من افعالها ليضع يده علي كتفها ويقول بنفس الهمس وغمزه رآها اسد.قشطه اللي هتفوز طبعا يا بت دي تربيتي مش محتاجه كلام 
كانت موده ان تتحدث لاكن تري بالذي يسحبها بعنف شديد ويقول بصوت عالي.هبل مش عايز وانت اتلم يا عم انت مش علشان ساكتلك تسوق فيها لم نفسك 
يبتسم صقر ببرود ويقول.اختي ي
قطع حديثها اسد الذي قال بصوت عالي.مش اختك دي مراتي دلوقتي وانت ملكش علاقه بيها بعد كده
يرفع صقر حاجبه ويسحب اسد موده ويذهب الي الخارج لينظر صقر الي منصور ويقول.ايه رأيك في الكلام ده يا كبير
يبتسم منصور ويقول بغمزه.كلام جميل بس محتاج ظبط ومش هوثق في غيرك تظبط الدنيا يا واد بحري
يبتسم صقر بخبث شديد ويميل بخفه ويقول.عينك ليك يا كبير
يفهم منصور ماذا سوف يفعل ويقول.ما تعمل فرحك اهنا احسن ما نسافروا ونرجع تاني 
ينهض صقر ويقول.لا مراتي اخدها من بيت ابوها يا منصور باشا واحنا كده كده هنسافر بطيارهوهرجعكم بنفس الطريقه برضو ومش هياخد وقت ولا مجهود متقلقش
نهي حديثه ويذهب الي الاعلي لكي يري الذي تفعله بتول وخاصه وهو يقلق بأنها تقول ما حدث لصابرين فهو يعلم بأن صابرين اذا علمت لم تصمت وسوف تكره بتول وهو لا يريد هذا 

2



                                      


                
في الخارج يسحبها اليه اسد بقوه ويقول بصوت عالي.انا مش قولت بتول بس ليه رايحه تقعدي جمب صقر
تنظر اليه موده وتقول بغضب.صقر اخويا ومربيني يا ا
قطع حديثها اسد الذي قال بغضب اشد.مربي مين يا بت هو صقر ده اتربي اصلا علشان يربيكي انتي ليه مبتفهميش قولتلك ابعدي عنه انتي ليه مصره تعصبيني عليكي 
تنفخ موده بطفوليه وتقول.انت اللي بقيت بتتعصب علي كل حاجه معرفش ليه وكمان انت عارف اني بحب ص
ابتلع اسد باقي حديثها بفمه بعد ان هجم علي شفتيها وياكلهم بعنف شديد بين أسنانه وتتاؤه موده بوجع شديد من ما يفعله وتحاول ان تبتعد عنه لاكن لم يبتعد اسد وهو يعقبها علي حديثها وأفعالها او لنقول بأنه يريد ان يتذوق شهدها من الصباح ولم تاتي اليه فرصه ويستغل الآن هذا الشئ ليقبلها كما يريد ويمسك شفتيها السفليه ويمصها ببطئ ومهارة وهو لا يريد ان يتركها لاكن تتقطع انفاس هذه المسكينه ليبتعد عنها ويقول بغضب شديد.لازم تشوفي حل لحوار نفسك ده انا مبلحقش اعمل حاجه 
تنظر اليه موده وتخجل بشده وهي تحاول تأخذ انفاسها بهدوء وتقول.انت متربتش يا اسد والله 
يسحبها اسد اليه أكثر من خصرها ويقول.هتلمي نفسك ولا اعمل معاكي حاجه تانيه تزعلك
تنظر اليه موده وهي قريبه منه بشده وتقول بعدم وعي.انت حلو اوي كده ازاي يا تركي
ينظر اسد اليها ويبتسم ويقبل شفتيها بقوه ويقول.بلاش تتعاملي بالطريقة دي مع حد تاني يا موده انتي كبيره ومينفعش الكلام ده مع حد غيري 
موده بطفوليه شديده.ليه انت مش زي الباقي 
ينفي اسد وهو يقول.لا مش زي الباقي انتي مراتي وحقك تعملي معايا كل اللي انتي عايزاه بس الغريب لا مينفعش 
تخجل موده من كلمه (مراتي) وتقول بعدم فهم متصنعه.يعني ايه مراتك
يقربها اسد منه بشده ويقول امام شفتيها.يعني بتاعتي وحقي انا محدش غيري يقرب منك ولا يلمسك غيري يا موده فاهمه
يدق قلب هذه المسكينه كطبول وتغلق عينيها بقوه وهي تشعر بمشاعر غريبه عليها بشده وهي لا تعلم ماذا تقول ام ترد الآن وتفتح عيونها وتنظر الي اسد الذي ابتسم اليها ويعيد كلمته وهو يقول.فاهمه
اومالت لهو موده بعدم وعي وهي مازالت تنظر اليه ويسمعون ما تقول بغضب بعد ان دخلت المنزل.اييه يا اسد نسيت حالك والمكان اللي انت في ياك
تتفزع موده بشده وتبتعد عن اسد سريعا وينظر اسد الي صاحبة الصوت ويرها سماح ليسحب موده اليه ويقول ببرود.مرتي يا مرت عمي ومحدش يجدر يتكلم ولا يجول كلمه واحده
تغضب سماح بشده منه لاكنها لم تستطيع ان تتحدث ويمسك اسد يد موده ويذهب بها الي الداخل وتنظر خلفه سماح بحقد وغضب شديد وتقول.احنا ناجصين صابرين علشان تبجي بتها كمان لا لازم نشوف حل في الموضوع ده لازم نبعدهم عن بعض جبل ما يتجوزوا صوح ويجيب اسد اود اللي هياخد كل الورث ده
نهت حديثها بغضب شديد وهي تفكر بماذا تفعل لاجل ان تبعدهم عن بعض ولا تجعلهم يستكملون زواجهم فهل سوف تنجح هذه السيده في هذا ام ماذا يحدث بهم

5


في الاعلي قبل قليل بعد ان صعدت بتول الي غرفة والدتها ودخلت الغرفه ترها تجلس علي السرير ومن ان رأتها نظرت بعيد عنها علي الفور لتذهب بتول وتجلس بجانبها وتقول.ممكن تقوليلي انتي ليه مش عايزني نتجوز انا وصقر
صابرين بغضب شديد.لا ازاي مش من حقي اعمل كده صقر ابن ناس ويستاهل انك تعرضيني وتتجوزي مش كده
اومالت لها بتول وتقول.يستاهل يا ماما صقر بيحبني وانا عارفه ومتاكده من ده وانا مقدرش اعيش من غيرو يبقي ليه منتجوزش
تنظر اليها صابرين بعدم تصديق وتقول.بتول انتي مستوعبه انتي بتقولي ايه
بتول بهدوء.ايوه يا صابرين 
تنهض صابرين وتقول بغضب شديد وصوت عالي.ايوه في عينك انتي شكلك نسيتي اللي عمله فيكي صقر ونسيتي انه خانك وانك مكنتيش تنامي طول الليل من وار ودموعك ووجع قلبك وكرامتك اللي هانها صقر لما سابك واتجوز بت عمه ايه كل ده نسيتي يا بت بطني
تغلق بتول عينيها بوجع من حديث والدتها وتقول.اللي حصل كان خارج ارديتي وارديته يا ماما صقر كان مغصوب علي الجوازه دي وهو طلقها دلوقتي يعني هنعيش انا وهو زي ما احنا عايزين وكنا بتنمني من يوم ما وعينا علي الدنيا ماما انا عايزه اعيش مع حب عمري بهدوء مش عايزكي تكوني معرضه ومش موفقه علي جوازنا 
تنظر اليها صابرين وتبتسم بسخريه وتقول.لا وانتي لما تدخلي وكر الأفاعي هتعيشي بهدوء ومن غير مشاكل يا بت بطني مش كده
تنظر اليها بتول وتبتسم وتقول.تؤ تؤ دي بذات انا عارفه هعيش ازاي وسطهم وعارفه هتعامل مع كل واحد ازاي سبيها عليا دي وثقي في بنتك شويه يا صابي 
صابرين بغضب.افهمي يا حماره هلال مش هيسيبكم تعيشوا زي ما انتوا عايزين والزفته التانيه رنا مجنونه بصقر وممكن تاذيكي علشان متخلكيش تعيشي معاه وحنان لما تلاقيكي السبب في المشاكل دي هتكرهك ومحدش هيكون معاكي 
ترفع بتول كتفها وتقول.صقر هيكون معايا علي طول يا ماما
صابرين بصوت عالي.ملعون ابوكي علي ابوه صقر يا شيخه انتي ليه مش فاهمه يا بتول بقولك محدش هيسيبك في حالك ولا هيخلوكي تعيشي بينهما يا بتول افهمي يا بنتي وريحيني شويه 
تنهض بتول وتضع يدها على كتف صابرين وتقول.ريحيني انتي وسبيني اعمل اللي انا عايزه يا ماما علشان والله لو ما خدت حقي من عيله السيوفي واحد واحد لا اندمكم انتوا وهقتل نفسي يا ماما انا لازم اقهرهم واخليهم يشربوا من نفس الكاس اللي شربهوني وبذات هلال ورنا انا هموت لو مخدتش حقي منهم يا ماما ارحميني وسبيني اعمل اللي انا عايزه علشان خاطري
تنظر اليها صابرين وتنفخ بقوه كبيره وتجلس وتقول.روحي واعملي اللي انتي عايزاه يا بتول انا مليش دعوه بيكي حذرتك وانتي حره بقي
تجلس بتول بجانبها وتقول بخبث.تؤ وتسيبي بنتك لوحدها في وكر الأفاعي يا مامي معقول اهون عليكي ترميني وسطهم من غير ما تكوني معايا 
تتنهد صابرين بقوه وتنظر أمامها قليلا وتنظر الي بتول وتبتسم بخبث وتقول.متهونيش عليا يا بت بطني وانا معاكي في كل اللي هتعملي بس ابعدي عني ابن الكلب اللي اسمه صقر علشان مقتلهوش واريحك منه
لا عيب يا حماتي بتجيبي سيرتي في غيابي ده اصول برضو.كان هذا صوت الكينج الذي قالوا وهو يدخل الغرفه وتنظر اليه صابرين وتقول بغضب.ابعدي عني يا قشطه
يسحب صقر بتول من يدها ويقول بغمزه وقحه الي صابرين.هنبعد عنك انا وقشطه اصلي تعبان ومحتاجها اوي يا حماتي 
تنهض صابرين وتقول بغضب شديد.صقققققققققر بلاش قلة ادبك دي معايا والا وحيات امك لا اخدها منك وما اخليك تشوفها تاني
صقر وهو يسحب بتول الي الخارج.ده عندها يا حجه صابرين محدش في الدنيا يقدر يبعدها عني جهزي نفسك علشان هنمشي بعد شويه علشان تحضري فرح بنتك يا حماتي الغاليه
تنظر خلفه صابرين وهي تغضب وتنظر أمامها وهي لا تعلم ماذا تفعل الآن بالفعل تخاف علي ابنتها بشده من دخولها للعائله السيوفي بهذه الطريقة فهي تعلم بأن لا هلال ولا رنا يتركونها بحالها فماذا سوف يحدث بينهم 

1



        

          

                
يدخل بها الغرفه ويغلق الباب بقدمه ويسحبها من خصرها بقوه ويهجم علي شفتيها وياكلهم بقوه بين اسنانه ويحملها من خصرها ويرفع الفستان الذي تريدي وينزل يده أسفل ملابسها وهو لا يترك شفتيها وتبدله بتول القبله وهي تحوط رقبته بذراعها ويحرك صقر يده علي جسدها بوقحه وبطئ شديد لتفقد بتول اعصابها بالفعل ويلف صقر قدمها حول خصره ويذهب بها الي السرير ويضعها عليه وهو يهبط عليها بخفه بنفس الطريقه ويترك شفتيها وينزع الطرحه التي علي رأسها وينزع الفستان عنها بنفاذ صبر ويهجم علي مقدمة صدرها بعد ان أنزل ملابسها الداخلية لكي يظهر الجزء العلوي تماما ويفعل الذي يريده ويمص صقر وهو يريد ان يروي عطشه منها وتغلق بتول عينيها بقوه وهي تقربه منها بشده ويعصر صقر جسدها بقوه وحراره شديده ويقول.قلعيني القميص ده يا قشطه
تشعر بتول بحرارته الشديده لتقول برغبه تحاول تخفيها.حبيبي مينفعش اللي عايز تعملوا دلوقتي احنا لازم نمشي ااااااه صقر
تتأوه بتول بوجع بعد ان عضها صقر بقوه وجوع شديد ويقول وهو يعود يمص كما كان.اسمعي الكلام دلوقتي يا قشطه اخلصي
تبدأ بتول ان تفك ازار قميصه وتنزعه عنه بالفعل وينزل صقر علي جسدها وينزع باقي ملابسها ويهجم يقبلها بجنون وشوق شديد يحرقه من الداخل لتصرخ بتول بخفه وتدمع عيونها بشده وينظر اليها صقر وهو مازال يقبلها بوقحه وجنون شديد بها وينزع ملابسه عنه بنفاذ صبر ويهجم عليها صقر بقوه كبيره يحاول ان يخففها عنها لكي لا يظهر عليها وعلي طريقتها وهي تمشي 

2


وبعد وقت كبير يتسطح صقر عليها وينظر اليها وهي متعبه بشده ليدفن رأسه بين أحضانها وتقول بتول بتعب شديد.امتي الغباء والجنان ده هيخف يا صقر 
يمص صقر شفتيها بقوه ويقول.لما اموت يا قلب صقر وحياته
تبتسم بتول وتضع يدها على وجهه وتقول وهي تنظر بداخل عيونه.بتحبني بجد يا صقر 
ينظر اليها صقر قليلا ويقبل بطن يدها بعد ان وضع يده عليها وقال وهو ينظر اليها.انا عديت مرحلة الحب من زمان اوي يا قشطه انا بقيت بدمنك مجنون ومهوس بيكي ولو في حاجه اكتر من كده هتكون حب الكينج لقشطته
تبتسم بتول ويكبر كبرياها وغرورها بشده بعد حديثه فهذا اسعد شعور تشعر به اي أمراء في العالم وهو ان تشعر بأن زوجها يعشقها ومجنون بها بهذه الدرجه التي يعشقها بها صقر تنظر اليه بتول وتقبل شفتيه بسطيحه وكانت ان تبتعد لاكن يمسك صقر رأسها ويمص شفتيها بقوه كبيره الي ان فلتت من أسنانه وكان ان يمسكهم مره اخرى لاكن نضع بتول يدها علي فمه سريعا وتقول بدلع شديد.تؤ تؤ كفايه كده انهارده يا روحي انت مش هتقرب مني تاني غير بعد الفرح 
يحرك صقر جسده علي جسدها بقوه ووقحه شديده لتتوجع بتول بشده وتقول.صقر بس علشان خاطري والله تعبت
ينهض صقر من عليها لتصرخ بتول بقوه من الوجع الشديد الذي حدث اليها بعد ان ابتعد عنها وينظر اليها صقر وينظر الي جسدها بوقحه ويقول.لا الوضع ده مش هينفع يا بت الراوي
بتول بغضب وغيظ شديد.مش هينفع يبقي تبعد عني وتسيبني في حالي شويه يا صقر هو الوضع ده بسبب امي ما بسببك يا حبيبي 
يذهب صقر ويفتح الدرج ويخرج منه علبة الاسعافات ويخرج مرهم ويأخذ منه القليل ويبدأ ان يضعه علي جسدها بوقحه ولا تتحمل بتول لمساته لتغلق عينيها بوجع شديد وينظر اليها صقر ويلعن غباءه عليها ويندم بأنه فعل بها كل هذا ويقبل جبهتها ببطئ ويقول.هلال ورنا عملولك ايه علشان عايزه تنتقمي منهم كده يا بتول
تنظر اليه بتول وتذهب الي احضانه ولا تتحدث ليضمها صقر بجميع قوته ويقول.قولي يا قشطه هما عملوا ايه
تغلق بتول عينيها بقوه ووجع شديد وتقول.يوم كتب كتابك علي الزفته دي جوم عندنا وقولولي ان عمرك ما هتتجوزني واني ابعدك عندك علشان انت دلوقتي واحد متجوز وبلاش اتلزق فيك 
ينظر صقر أمامه ويبتسم بشر وبرود شديد ويقبل شعرها ويقول.امممم وقالوا ايه كمان
بتول وهي مازالت تغلق عيونها.انك خلاص نسيتني وانك بتحب رنا ولوله كده مكنتش اتجوزها وقالوا اني فتره وواحده اخرك تعرفها يومين تلاته بس في الآخر يوم ما تتجوز هتختار واحده محترمه تليق بيك
صقر بغضب شديد.ومجتيش ليه تقوليلي علي الكلام الزباله ده يا بتول
تدفن بتول حالها بين أحضانه أكثر وتقول.علشان حسيت ان معاهم حق يا صقر انت يوم ما اتجوزت اتجوزتها وسبتني انا حسيت انك فكرت زيهم ومش عايزني زي ما قالوا
يجز صقر علي أسنانه بقوه وعنف شديد وتسمع بتول صوت احكتاكهم لترفع رأسها اليه وتضع يدها على وجهه وتقول.ايه رايك في الكلام ده يا حياتي 
ينظر اليها صقر ويبتسم بشر شديد ويقول.قومي علشان نمشي واقولك رأيي في هناك وقدمهم مش هنا
تبتسم بتول بخبث وتهمس بتدلع شديد وهي تقول.تؤ انا عايزه اخد حقي علي روقه خليك انت بس معايا وسيب الباقي علي مراتك يا روحي 
يبتسم صقر بفخر ويحملها ويقول وهو يذهب بها الي الحمام.طب تعالي علشان نلحق نمشي 
تضع بتول يدها علي رقبته وتقول.هو احنا كده هنلحق نروح ونعمل الفرح انهارده يا صقر
صقر بغمزه.عيب عليكي يا بت انتي مع الكينج وانا محضر كل حاجه تعالي بس علشان ننجز ونلحق ننزل قبل ما امك تهجم علي الاوضه

1



        
          

                
بعد وقت طويل كانت سما تقف امام المراء وهي ترتدي 

2

بعد ان أمر الجد بأن الجميع يجهزون لأجل ان يذهبوا لزفاف صقر وبتول وتنظر الي حالها وتري بالذي يرتدي ملابسه خلفها لتنظر اليه وتعود تنظر أمامها لكي تستكمل ما تفعله ليسحبها فادي اليه بقوه ويقول بغضب.معيزش تطلي عليا 
تنظر اليه سما من المراء وتقول.لا عايزه اجهز علشان اروح اشوف بتول يا فادي ممكن تسبيني اخلص 
يتركها فادي ويذهب الي الخارج دون ان ينطق بكلمه اخري وتنظر خلفه سما وتتنهد بقوه كبيره وتلف الطرحه وتعدل هيئتها وتنزل الي الأسفل وتري اسد وموده يجلسون بجانب بعض وتنظر سما الي اسد الذي لها فتره طويله لا تري وتنظر بعيد عنه وتنزل دمعه غصب عنها وينظر اليها اسد ويوجه مشاعره المختلطه يشعر بمشاعر غريبه بشده تجاه سما اليوم فقط ينظر الي موده التي تضحك مع الجد وينظر أمامه وهو يفكر ماذا يفعل مع هذه الطفله بنسباله اليه يحاول يدوي جروحه علي حساب مشاعر موده فهو لم يشعر بحاله معها وهذه كارثه كبيره بنسبه اليه يفيق اسد علي صوت صابرين وهي تقول بغضب وهي تنظر الي منصور.فرح ايه اللي من يوم وليله ده يا عمي في حاجات كتير عايزه اعملها لبنتي وعايزه افرح بيها زي ما كان نفسي 
ينظر اليها منصور ويقول.بتك عايزه تفرح مع جوزها يا صابرين وكفايه صبر اكده خليهم يعملوا اللي عايزينه وعلي كيفهم يا بتي
تنهض صابرين وتقول بغضب.وانا مش موفقه علي الكلام ده يا عمي انا مجهزتش حاجه لبنتي ولا لفرحها ول
قطع حديثها صقر الذي قال وهو ينزل علي الدرج مع بتول.وانا مش عايز بنتك بحاجه يا صابرين انا عايزها من غير هدومها حتي
تنظر اليه صابرين بغضب شديد وتقول بصوت عالي.بتوووووول لمي جوزك بعيد عني وخلي يحترم نفسه شويه
يبتسم صقر ببرود شديد وتنغزه بتول بصدره وتهمس إليه بغيظ شديد.لم نفسك يا قليل الادب وبلاش تعصبها هي اصلا مش طايقنا براحه عليها شويه علشان تحضر الفرح 
ينظر اليها صقر ويميل برأسه بخفه وينظر الي صابرين ويقول بابتسامة مستفزه.ممكن نمشي علشان نلحق يا حماتي 
تذهب صابرين وتسحب منه بتول وتقول بغضب.ابعدي عنه انتوا لسه مش متجوزين
وتنظر إلى صقر الذي ابتسم بسخريه شديده لتقول بغضب اشد.وانت كنت بتعمل ايه مع بنتي كل ده فوق ياخويا 
ينظر اليها صقر وينظر الي بتول ويسحبها اليه ويقول وهو يذهب الي الخارج.مينفعش اقولك كنت بعمل ايه يا صابرين دي حاجات مضره لكبار السن وللضغط احنا مش عايزين مشاكل دلوقتي
تضحك موده بقوه وتنظر اليها صابرين وتنظر خلف صقر بغضب شديد وكانت ان تتحدث لاكن ينهض منصور ويقول.يلا كله يچي علشان نمشي يلا 
نهي حديثه ويذهب الي الخارج وتذهب موده الي والدتها وتقول بحماس طفولي وهي تضع يدها علي كتفها وتسحبها معها الي الخارج.يلا يا ماما بسرعه انهارده فرح صقر وقشطه مش عايزين نضيع وقت 
ويذهبون الجميع الي الخارج ويركبون السيارات وينطلقون الي المطار 

1



        
          

                
بعد مدة طويله يخرجون من المطار بعد ان وصلوا الي عروس البحر المتوسط تنظر صابرين بغضب مكتوم الي صقر الذي كان يغضبها طوال الوقت وهو يهمس لبتول ويقبلها أمامها وهي تغضب منه ومن تصرفاته بشده وتمسك يد بتول وتسحبها اليها وتقول.يلا احنا علشان نروح بيتنا  
يسحب صقر بتول اليه مره اخري ويقول.تروحي فين يا حجه مراتي هتروح مع جوزها ومش هتروح بيوت حد كفايه كده
صابرين بغضب.صقر متعصبنيش وكفايه اني صابره عليك لحد دلوقتي 
كان صقر ان يتحدث لاكن يقول منصور.ايه في واجف علي عيال انا اخلص يا صقر وسيب بتول هتطلع من بيت ابوها ودي الاصول سيبها تروح وتعال استلمها مني في بيت ابوها
ينظر صقر الي بتول ويقول.هتجهز وهتيجي بيت ابوها وتطلع منه علي بيتي يا منصور باشا 
تنفخ صابرين بقوه كبيره ونفاذ صبر وتقول بغضب مكتوم.معرفش فرح ايه اللي يتعمل بسرعه دي احنا في حاجات كتير اوي مجهزنهاش ده حتي هدومها مجهزتش ما تصبر يا عم شويه علينا 
يسحب صقر بتول معه ويقول وهو يذهب بها الي سياره.طب عندكم العربيات روحوا واجهزوا انتوا واحنا هنيجي علي الفرح علي طول 
وقبل ان يعترض احد كان صقر يفتح باب السياره لبتول ويركبها بها ويركب بجانبها ويشير الي السائق الذي قاد السياره علي الفور وتنظر خلفه صابرين بغضب شديد وتقول وهي تنظر الي منصور.عجبك كده يا عمي 
تنظر اليها سماح بغضب وحقد شديد وهي لا تريد ان تأتي معهم لاكن لا تستطيع ان تعارض كلام منصور الذي قال الي صابرين.اهدي يا بتي مفيش داعي لده كله بتك مع چوزها ومفيش داعي تچلچي عليها يلا بينا يا ولد 
قال هذا ويذهب الي سياره من السيارات ويركب بها ويركبون الجميع ليذهبون الي منزل محمد الراوي 

+


بعد وقت طويل تخرج موده من غرفتها وهي ترتدي 

+



وتري بالذي يخبط بها بقوه كبيره لدرجة انها تبتعد عنه بعنف وكانت ان تقع الي الخلف لاكن يمسك يدها سريعا وينظر اليها اسد الذي امسكها وينظر اليها من الأسفل الي الاعلي وينظر الي وجهها وتنظر موده اليه وهو يرتدي

+



وتبتسم بتلقائية وعفويتها وتقول.مز المزميز يا تركي 
يسحبها اسد اليه ويضع يده على خصرها ليقربها منه اكتر ويقول وهو ينظر اليها.انتي ايه اللي عامله في نفسك ده يا بت انتي
تستغرب موده بشده وتقول.عامله ايه
ينظر اسد الي شفتيها ويبلع ريقه بصعوبه ويقول.حلوه اوي 
تبتسم موده وتقول بسرعه.بجد يعني عجبتك
يقترب اسد منها اكتر ويقول.عجبتني دي كلمه قليله اوي علي اللي انا حاسس بي دلوقتي 
نهي حديثه ويبتلع شفتيها بفمه ويقبلها بقوه كبيره وتغلق موده عينيها وتضع يدها على كتفه وهي لا تعلم ماذا تفعل الآن ويقبلها اسد بقوه اكبر وهو يمص شفتيها بين شفتيه بتلذذ شديد ولا يرون هذه التي تنظر اليهم ودموعها تنزل بغزاره غصب عنها وتركض الي الغرفة مره اخرى وتغلق الباب بقوه وتتفزع موده بشده وتبتعد عن اسد بسرعه وتنظر الي الغرفه وتقول بخوف شديد.ايه اللي حصل 
ينظر اسد الي الباب وينظر اليها ويبتسم ويسحبها اليه مره اخرى ويقول.مفيش حاجه فكك وتعالي نكمل 
وكان ان يهبط علي شفتيها مره اخرى لاكن تبتعد موده عنه سريعا وتقول بغضب طفولي.انت استحلتها يالا ولا ايه اتلم شويه انت في بيت ناس محترمه ايه الهم اللي احنا في ده
نهت حديثها وتركض سريعا الي الاسفل وينظر خلفها اسد بعدم تصديق ويقول.يالا واتلم واستحلتها في جمله واحده احاااا البت دي مجنونه ولا ايه 
نهي حديثه وهو لم يستوعب حديث هذه الفتاه اليه ليذهب الي الأسفل وهو يريد ان يمسكها بعد حديثها اليه لاكن لا يرها ولا يعلم الي أين ذهبت الآن ليتعهد بأنه يعقبها علي حديثها اليه الآن فماذا سوف يفعل بها هذا الاسد

4


في الاعلي كانت تقف وهي تنظر أمامها والدموع تسيل على وجهها وهي لم تستوعب الذي رأته الان وتسمع الذي يقول.ايه يا بت عمي مالك عامله اكده ليه
تنظر اليه سما وبدون تفكير لحظه واحده تترمي بين احضانه وتنفجر في البكاء بين احضان زوجها لاول مره في حياتها ويتصدم فادي من فعلتها في البدايه وينظر امامه ويضع يده على كتفها ويقول.في ايه يا سما مالك
تبكي سما بقوه كبيره وتقول بصوت يقطع القلب عليها.انت ليه مش بتحبني يا فادي ليه بتضربني وليه معيشني في كل ده انت مش بتحبني 
يغلق فادي عيونه بقوه ويقول دون انتباه.محبتش عمري ومهحبش غيرك يا بت عمي
تتصدم سما بشده من حديثه وترفع رأسها سريعا وتنظر اليه بعدم تصديق من حديثه وهي لم تستوعب بأنه قال اليها هذا الشئ وتقول بصوت متقطع.از....ازاي
ينظر اليها فادي سريعا ويغضب من حاله بشده ويبعدها عنه بسرعه ويذهب الي الخارج دون ان ينطق كلمه واحده وتنظر خلفه سما بعدم تصديق وتذهب تجلس علي السرير وتمسح دموعها وتقول بعدم تصديق.فادي بيحبني وقال ده ازاي ازاي بيحبني ويعمل فيا كل ده ازاي 
نهت حديثها بتفكير وعدم تصديق وهي لم تستوعب شئ وتتذكر حديث بتول اليها وبأن الذي يفعله من تصرفاتها وشعوره بأنها لم تحبه ومازالت تحب اسد وتتصدم بشده بعد تفكيرها وتنظر أمامها وهي تفكر بكل ما حدث ويحدث في حياتها وتتوه هذه الفتاه بهذه الدنيا للمره التي لا تعلم عددها ولا تعلم ماذا تفعل الآن لأجل ان ترتاح وتبقي تفكر في كل هذا الي ان سمعت لصوت موسيقى عاليه بشده 

7


في نفس هذا الوقت يقفون مجموعه كبيره من السيارات امام منزل السيوفي والراوي ويتجمعون جميع اهل الحاره لكي يرون من صاحب هذه الزفه الكبيره والذي يدق اليها كل هذه الطبول والموسيقي ويخرجون عيله السيوفي الذي لا احد منهم يعلم شئ يخرجون في البلكون وتخرج رنا وتنظر الي الأسفل بغرور واشمزاز من الذي يحدث ويخرج صقر من السياره وينظر الي الجميع وتنظر صابرين اليه وتنظر الي الاعلي وتري عيله السيوفي وتقول في داخلها.ربنا يسترها عليكي يا بتول يا بنتي
تنظر حنين الي صقر وتضحك بفرحه شديده وتركض الي الأسفل وتتصدم رنا بشده وهي تري صقر يفتح السياره الي بتول وتخرج بتول وتنظر الي صقر الذي يمسك يدها ويرفعها ويقبلها ببطئ شديد وينظر اليها وهو يتفحصها لكي لا يظهر منها شئ وهي تريدي

+

وبتاكد تغطي شعرها ورقبتها ولا يظهر منها إنش واحد وتنظر بتول اليه وتبتسم ويبتسم اليها صقر وتشعر رنا بدوخه شديده من الذي تري آلان وهي تري حلمها ينهار أمام عيونها الان ويرفع صقر يده لتقف الموسيقي وينظر صقر الي جده ويقول بصوت قوي.بت الراوي مراتي ومش من انهارده بت الراوي مراتي من اكتر من تمن سنين وكل كلب فكر فيها بشكل وسخ ولا قال كلمه بينه وبين نفسه حتي يحط جزمه في بوقه دلوقتي علشان مش مرات صقر السيوفي اللي حد يتجرا ويفكر فيها ولا يقول عليها كلمه واحده وايي حد قال وعمل حاجه هيتعاقب عليها ودلوقتي جاه وقت الحساب والكلام للجميع
نهي حديثه وهو ينظر بتحدي شديد الي هلال الذي نظر اليه بصدمه وينظر الي منصور الذي ابتسم وهو ينظر اليه ويشعر هلال بأن قلبه يتعبه بشده ولا تتحمل رنا كل هذا لتركض الي الأسفل وقبل ان تدخل بتول منزلها كانت رنا تقول بردح وغضب شديد.مرات مين يا صقر بقي البت دي مراتك اومل انا ايه في حياتك يا صقر 
ينظر اليها صقر ويبتسم ببرود شديد ويقول.انتي طالق يا رنا 
يتصدمون الجميع من فعلته في هذا الوقت وتتصدم رنا بشده وتطلق حنين الزغاريط بفرح شديد وتطلق خلفها صابرين لكي تغيظ رنا وهلال فقط وتنظر اليهم رنا وتقترب من صقر وتقول بصوت عالي بشده.بقي بتطلقني انا علشان البت دي بقي بتطلق ام ابنك علشان واحده وسخه ز ااااااااااااااااه
لم تستكمل حديثها رنا وكان كف ينزل علي وجهها بقوه كبيره يجعلها تقع بعنف شديد علي الأرض ويقول صقر بصوت افزع الجميع بشده.مفيش وسخه غيرك انتي هنا يا زباله دي جزمتها انضف منك وبعدين ام ابن مين انا مخلفتش ولا عمري هخلف من واحده وسخه زيك فاهمه
تنظر اليه رنا بعدم تصديق وتقول بصوت عالي وحقد شديد.لا ام ابنك يا كينج انا حامل في ابنك وحامل في الشهر التالت كمان 
يتصدمون الجميع بشده من حديثها وتنظر بتول الي صقر والدموع تتحجر بعيونها وينظر صقر الي رنا بصدمه وينظر الي بتول التي تنظر اليه بعدم تصديق 

12


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close