رواية هوس الكينج الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم بيري الصياد
الفوت والمتابعة يا وليه منك ليها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
+
تنظر هذه السيده الي الصوره وتنظر الي الخادمه وتقول بغضب.وانتي مندمتيش عليا اول ما شوفتي ده ليه
الخادمه بخوف.والله مجاش علي بالي يا ست سماح انا جولت اصورهملك علشان تشوفيهم بعنيكي
تنظر سماح الي الصوره مره اخرى وتنهض وتذهب الي غرفة منصور وتري الباب مفتوح لتدخل الغرفه وتقول بصوت عالي.اللي هيحوصل في البيت ده مينفعش يا عمي وانت لازم تشوفك حل وتزعط صابرين وبناتها من البيت ده
ينظر اليها منصور باستغرب وغضب شديد ويقول.في ايه دلوجتي يا سماح
تعطي سماح الهاتف اليه وتقول.شوف بت ولدك هتعمل ايه في بيتك يا عمي
ينظر منصور الي الصورة ويتصدم من وضع اسد مع موده ويفكر قليلاً وينظر أمامه ويبتسم ويقول في داخله.وجعت ومحدش سمي عليك يا واد ولدي
+
بعد مدة طويلة تنظر موده الي اسد بعد ان فتح اليها باب السياره وهي متعبه ومرهقه بشده ويقول اسد.يلا يا بت انزلي
موده بارهاق شديد.مش قادره يا تركي منك لله مين اللي قالك تخرجني من البيت انا واحده مليش في الفرهده والحر ده منك لله يا بعيد
ينظر اليها اسد ويقول بغيظ شديد.اتصدقي ان انا غلطان اني عبرتك يا موده الكلب ده انتي يا بت كنتي هتبوسي ايدي علشان اخرجك
تبكي موده بتصنع وتقول.انا عيله يا عم حد قالك تسمع كلامي وبعدين انت بتزعقلي يا اسودي
نهت حديثها ببراءة متصنعه ويبتسم اسد عليها ويقول.طب يلا انزلي
تبتسم موده وتمد يدها اليه ليمسكها ويسحبها الي خارج السياره ويذهب بها الي الخارج وموده تتعب بالفعل من هذا الجو وبانها لم تتعود علي كل هذا ويدخلون واسد يمسك يد موده ويسمعون التي تقول.انتوا مش مكسوفين من حالكم طالعين تلفوا وانتوا اكده ازاي صحيح اللي اختشوا ماتوا
ينظرون إلى صاحبة الصوت يرونها سماح التي تنظر الي موده بغضب وحقد شديد وتقول صابرين بغضب شديد.اخرسي يا ست انتي واوعي تغلطي في بنتي فاهمه
تنظر اليها سماح وتقول باعلي صوتها.شوفي بتك دي هتعمل ايه يا صابرين مش مكسوفه من حالها وهي طالعه داخله مع واد عمها بجريقه دي وغير اكده اصبري
نهت حديثها وهي تخرج الهاتف وتفتح علي الصور وتضعه امام عيون صابرين وتقول.تجدري تجوليلي بتك هتعمل ايه بالشكل ده ومعني ايه ان بتك تحضن في واد عمها اكده
تنظر صابرين الي الصور وتنظر الي موده بغضب شديد وتبلع موده ريقها بصعوبه وخوف ويضرب منصور العصا الخاصه به في الأرض بقوه ويقول بصوت عالي.معيزش اسمع صوت تاني يا سماح خلاص أكده
تخاف سماح منه بشده وتنظر الي صابرين التي تنظر الي موده بغضب شديد لتبتسم بحقد وهي تريدها ان تقتل موده بالفعل فهي تكرها وتكره بناتها بشده ويقول منصور وهو ينظر الي اسد.تجدر تقولي ايه الصور دي يا اسد
تضع سماح الهاتف امام اسد ليفهم علي الفور ماذا يحدث ليقول بهدوء مميت.محصلش حاجه يا جدي الموضوع مش مستاهل كل ده
ينظر اليه منصور ويقول بصوت قوي.اتصل بالمأذون علشان تكتب علي موده دلوجتي يا اسد
يتصدمون كل ما في المنزل بشده وتنزل سما علي حديثه وتنظر الي اسد وهي لم تصدق بأنه يتزوج من فتاه اخري ومن هذه الفتاه موده لا لا بتأكد لم يحدث هذا ولم يفعلها اسد بتأكد كان هذا تفكير سما التي لم تنظر سوا لاسد ويقول اسد بغضب وهو ينظر الي منصور.اكتب علي مين يا جدي انتوا مكبرين الموضوع كده ليه موده لسه عيله وبتتصرف من غير ما تفكر علشان كده حضتني مش هنعلقها حبل المشنقه يعني
منصور بغضب أشد.وانا مش هصبر لحد ما اهل البلد يطلعوا كلام وحش عليها يا اسد انت طالع داخل معاها وغير الخدام شايفنكم طول الوجت مع بعض وسيرة موده هتبجي علي كل لسان وانا هخرسهم لما تكتب عليها اكده مش هتكون فضايح علشان هتكون مراتك ومحدش هينطج بالكلمه واحده
ينظر اليه اسد وهو يفهم جيد ماذا يريد أن يفعل منصور آلان وتذهب صابرين وتسحب موده من يدها وتقول.انا هاخد بناتي وهطلع من البلد كلها يا عمي مش هستني حد يتكلم عليهم كلمه
وكانت ان تصعد لاكن يقول منصور بصوت عالي.وانا جولت اسد هيكتب عليها يا صابرين ايه مليش كلمه اهنا وموت علشان تتصرفي انتي يا مرت ولدي
تنفخ صابرين بقوه وهي تحاول ان تمتلك اعصابها وتقول.لا يا عمي بس مينفعش الكلام اللي انت بتقوله اسد مينفعش لموده وانا بنتي لسه صغيره ومش هجوزها دلوقتي
تنظر اليها موده وتقول في داخلها.يجي الفارس اللي هيخدني علي حصانه وقتها ولا هعبر حد وهطير معاه علي حصانه الأبيض يا صابي بس يجي ابن الكلب وياخدني وانا ههرب معاه علي طول اححححححححححح
نهت حديثها وهي تضع يدها أسفل وجهها بهيام وهي تحلم بالفارس التي يأتي ويخطفها علي فرسه وينظر منصور الي اسد ويقول.لا صغيره ولا حاجه يا صابرين بتك كبيره بكفايه انها تتجوز دلوجتي وانا خدت قراري يا مرت ولدي تعال سندني يا اسد عايز اتكلم معاك شويه
ينفخ اسد بقوه كبيره ويذهب الي منصور ويمسك يده بالفعل ويساعده ويذهبون الي غرفة توجد في أسفل المنزل وتنظر سما خلفهم وتنظر الي موده وهي تخاف بشده ان تاخذ مكانها هذه الفتاه وتتزوج اسد بتأكد سوف تموت إذا حدث ذلك وتنظر سماح الي صابرين وتقول بحقد وغيره شديده.زمان راح محمد اتجوزك ورفض انه يتجوزني وهاجر البلد كلها ودلوجتي جايه تاخدي انت وبناتك الورث وعايزين تكوشوا علي كل حاجه وجاعده تجربي من عمي علشان يكتبلك انتي وبناتك الورث وعايزه تجوزي اسد لابتك علشان التاني ياخد ورث جوز بتي بس الله في سما اجتلكم جبل ما تاخدوا اجنيه واحد من الفلوس دي يا صابرين
نهت حديثها وهي تنظر الي صابرين بحقد وشر شديد وتحاول ان تفكر في شئ تفعله الآن لاجل ان تلغي كل هذا فهي لم تتوقع ان يفعل هذا منصور وتوقعت بأنه يجعل صابرين وبناتها يخرجون من البلد لم تتوقع كل هذا فماذا سوف يحدث بعد
+
.انت كنت عايز تجوزني بتول لقتها متجوزه قولت تلبسني في موده هي ايي واحده وخلاص يا جدي ايه الشغل ده.كان هذا صوت اسد الغاضب بشده من افعال منصور الذي قال وهو ينظر اليه.جولتلك عايز بنات ولدي جمبي يا اسد وبتول متجوزه صقر وعارف ومتاكد أنها مش هتلاجي احسن منه بس موده عيله وصغيره وسماح مهتسبهاش في حالها اكتب عليها دلوجتي علشان كلام الناس وتخرس سماح وبعدها بشويه اعمل اللي علي كيفيك بس اتجوزها دلوجتي
اسد بغضب شديد.انت ليه محسسني ان الجواز ده لعب يا جدي انت متقن انت بتقول ايه
ينفخ منصور بنفاذ صبر ويقول.اسسسسسسسد بكفايك عاد واتصل علي المأذون دلوجتي واكتب علي موده والا لا تكون ولدي ولا اعرفك ولحد ما اموت معيزش اشوف وشك ولما اموت متحضرش دفنتي حتي
يتصدم اسد من حديثه ويقول بصوت عالي.انت بتقول ايه يا جدي
منصور بغضب اشد وصوت عالي.بجولك علي اللي انا عايزو يا اسد ودلوجتي عندك خيارين ملهوش تالت يا تكتب علي موده يا تطلع من أهنا واعتبر جدك مات علشان مش واد ولدي اللي يكسرلي كلمه ويحرجني جدام كل العيله اكده
ينظر اليه اسد ويجلس أمامه ويمسك يده ويقول.جدي ممكن تفهمني شويه انا وموده مننفعش لبعض دي من الشرق وانا في الغرب مينفعش اتجوزها ولا ادخلها حياتي هتتحرق بالنار اللي انا فيها والله ولو انت خايف علي بت ابنك ابعدها عني خالص مش تجوزهاني يا جدي
منصور ببرود.موفق تتجوز موده ولا لا يا اسد
ينظر اليه اسد بعدم تصديق ويقول بصوت عالي.اقول تور يقولوا احلبه يا منصور بقولك مش هينفع
منصور بنفس البرود.يبجي اطلع بره واعتبر من انهارده جدك منصور الراوي مات وعيله الراوي كلها متبريه منك يا اسد
يجز اسد علي اسنانه بقوه كبيره ويفكر قليلاً بحديث منصور ويقول.لو اتجوزها انت اللي هتشيل الليله يا منصور وانا مليش دعوه بايي حاجه بعد كده
ينظر اليه منصور ويقول.ملكش دعوه باللي هيحصل يا اسد اتجوزها بس وسايب الباجي علي ربك يا ولدي
ينهض اسد ويقول ببرود شديد لكي يرضي منصور ولا يجعله يحزن منه.تمام يا جدي هجيب المأذون دلوقتي وهكتب علي موده بس بعد كده اللي هيحصل انا اللي احدده ومش من حق حد يتدخل في ايي قرار تمام
اومال لهو منصور لكي يأخذ الذي يريده الآن ويخرج اسد هاتفه ويدق الي المأذون ويقول بدون مقدمات.تعال علي بيت الراوي دلوقتي
يبتسم منصور وهو ينظر أمامه وهو يشعر بأنه يفوز آلان وينهض ويذهب الي الخارج ويقول وهو ينظر الي صابرين.جهزي بتك يا صابرين علشان اسد هيكتب عليها دلوجتي
يتصدمون الجميع وتنظر سما اليه بصدمه ودموعها تتحجر بعيونها وهي لم تستوعب هذا وتقول صابرين بغضب شديد.وانا مش هجوز بناتي الاتنين غصب عني يا عمي انا مش موفقه علي الكلام ده
منصور بصرمه وقوه شديده.جولت اطلعي جهزي بتك يا صابرين معيزش كلام دلوجتي بت ولدي اجوزها انا للي انا عايزو وشايفه مناسب ليها يلا خدي بتك
تنظر اليه صابرين وتأخذ موده وهي لم تستطيع ان ترفض ام تتحدث الآن وتري سما اسد يخرج من الغرفه ونظر اليها لتنزل دموعها بغزاره شديده وينظر اسد بعيد عنها سريعا ويدخل فادي بهذا الوقت وهو يتسند علي الحراس وينظر الي الجميع ويقول.في ايه محدش هيجولي حمدلله علي السلامه مش كفايه انكم رمتوني في المستشفى ومحدش عبرني
ينظرون اليه الجميع وتركض سما الي الأعلي وتقول سماح وهي تذهب الي فادي.تعال يا ولدي شوف جدك عايز يعمل ايه يمكن تعرف تقنعه يرجع علي اللي في رأسه
ينظر فادي باستغرب اليها وينظر الي منصور ويقول.عايز يعمل ايه جدي
سماح بغضب شديد.عايز يجوز بت صابرين الصغيره لاسد
ينظر فادي الي اسد ويبتسم وهو يسعد بشده ويريده ان يتزوج بالفعل ليقول.مليون مبروك يا ولد ابويا
تتصدم سماح من رد فعله ويميل أسد برأسه دون ان يتحدث وهو ينظر الي الأرض ويفكر بهذا القرار هل هو صحيح ام ماذا ويبتسم فادي ويقول في داخله.اكده ميجدرش يجرب من سما وانا اعمل اللي علي كيفي فيها ومحدش هيجدر يجف جدامي
1
وبعد مدة ينهي المأذون مرسم عقد قران اسد علي موده بجملته الشهيره وهو يقول.بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
ويسحب المنديل من علي يد منصور واسد الذي نظر الي موده التي تجلس أمامه وهي لم تستوعب كل ما يحدث وحدث الي الان فعقلها الصغير لم يستطيع ان يأخذ كل هذا ويقول منصور.زغرطي يا بت منك ليها خلي اهل البلد كلهم يعرفوا ان في فرح في بيت الراوي
بالفعل يطلقون الخدام الزغاريط وينهض المأذون ويذهب بعد ان انتهي من عمله وتنظر صابرين الي منصور وتقول.بتول فين يا عمي انت قولتلي اصبري لحد ما نخلص واهو خلصنا فين بنتي بقي
ينظر اليها منصور ويبتسم ويفهم اسد ماذا يريد يفعل منصور بالفعل وينهض ويذهب الي الخارج وهو يفكر بالذي فعله بحاله الآن فهو تزوج موده وتغيرت علاقتهم في اقل من ساعه واحده (اسرع جوازه في التاريخ دي ومحدش توقعها تيجي بسرعه دي 😂😂)
16
في غرفة سما كانت تبكي بعنف وحرقه شديده وهي تضم قدمها الي صدرها بعد أن سمعت صوت الزغاريط في الأسفل وتنظر امامها ودموعها تنزل بغزاره شديده وهي تفكر بأنه تزوج بفتاه الاخري الان وتشعر بشعوره من ان تزوجت شقيقه تضع سما رأسها بين قدمها وتقول.ليه محدش بيحبني انا ليه محدش بيفضل معايا اسد اتجوز هو كمان اتجوز موده وانا بقيت لوحدي اسد سابني علشان موده
كانت تتحدث بهستريه شديده وهي تبكي بقوه كبيره وهي لم تتوقع ما حدث الان ويدخل عليها فادي وينظر اليها ويعلم علي الفور ماذا يحدث بها ليدخل بمساعدة العصا ويغلق الباب ويذهب اليها ببطئ ويمسكها من شعرها بقوه ويرفع وجهها اليه ويقول بغضب شديد.ودلوجتي متجدريش تتكلمي ولا تفتحي بوجك يا سما وهتعيشي معايا غصب عنك من غير ما تتكلمي بعد اكده
تنظر اليه سما وهي تريده يضربها ويعذبها لكي تنساه وجع قلبها الشديد الان لتقول باستفزاز ودموع شديده.حتي لو مش هتكلم قلبي هيفضل لاسد يا فادي ولا انت ولا غيرك هيقدر ياخد قلبي اوعي تفكر ان علشان اتجوزتني بقيت بتاعتك تبقي غلطان يا فادي انا قلبي وعقلي مع واحد غيرك افهههم بققققي شوييييه وسابننننني ف
قطع حديثها فادي الذي صفعها بجميع قوته لتقع سما علي السرير وينظر اليها فادي وهو غاضب بشده ولا يري امامه من هذا الغضب الاعمي ويرفع العصا الذي يمسكها وينزلها علي جسدها ويضربها بقوه كبيره بها وتبتسم سما وهي تشعر بوجع هذه الضربه ولم ينتهي فادي بعد ويرفع العصا مره اخرى ويضرب سما ضرب مبرح بهذه العصا وهو لا يري امامه وتفقد سما الوعي وهي لا تريد ان تفيق مره اخرى لكي تنتهي حياتها وترتاح من كل هذه الحياه التي لا تريدها فماذا سوف يحدث بهذه الفتاه
5
كانت تجلس بتول وهي تنظر أمامها وتفكر بماذا تفعل لكي تتخلص من زواجها من صقر ولكي يتركها بحالها لتعيش حياتها كما تريد تشعر بالتي تضع يدها علي كتفها وتنظر اليها وتبتسم وهي ترها السيده التي تخدمها بهذا المنزل وتقول هذه السيده.مالك يا بتي هتفكري في ايه من الصبح محساش بحاجه حوليكي
تبتسم بتول وتقول.ولا حاجه يا خالتو معاكي تلفون عايزه اكلم جدو
تبتسم السيده وتخرج هاتفها وتأتي برقم منصور وتعطي الي بتول وتقول.اتكلمي زي ما هتحبي يا بتي ولو احتاجتي حاجه انا جوه نادمي عليا بس
اومالت لها بتول بابتسامة وتذهب السيده وتنظر بتول الي الهاتف وتدق علي الرقم ويفتح منصور عليها بعد فتره قصيره ويقول.في حاجه يا ام السعد
بتول بابتسامة.ده انا يا جدو
يبتسم منصور ويقول.ايه اخبارك يا جلب جدك
تنهض بتول وتسير في هذه الحديقه وتقول.عايزه ارتاح من حواري مع صقر بسرعه يا جدو عايزه ارجع حياتي في اسكندريه تاني واخلي بالي من شعلي بعيد عن صقر وكل اللي عمايله معايا
يتنهد منصور بقوه ويقول.انا كلمت المحامي وبدأ في الجضيه يا بتي بس بيجولي انها هتاخد وجت اصبري شويه انتي وكل حاجه هتكون زينه متجلجيش
تشعر بتول بقبضه قويه علي قلبها بعد حديث منصور الآن فهي تنهي كل شئ بيدها الآن وتشعر بأنها تخرب كل شئ وبانها لم تكون مع صقر بعد التي تفعله الآن ولاكن لم تستطيع ان تعود مره اخرى بعد ان بدات طريقها هذا لتبلع ريقها وتقول.حاضر يا جدو هصبر اهم حاجه عندي صقر يطلقني ويسيبني
يشعر منصور بغصتها ليقول.ربنا يريح بالك وجلبك يا بتي
تغلق بتول عينيها وتقول.ماما وموده عاملين ايه يا جدو
يطمنها منصور عليهم دون ان يقول اليها علي زواج اسد من موده لكي لا يشغل بالها أكثر وتتعب فيكفي عليها طلاقها من صقر وهذه القضيه الآن وتنهي بتول هذه المكالمه مع الجد وتغلق الخط وتنظر أمامها وتخونها دمعه نزلت بحزن شديد منها علي ما يحدث وتمسحها بتول سريعا وتنظر اليها وتقول.هو اللي اختار يا بتول مش انتي صقر اللي باعك الاول زعلانه عليه ليه دلوقتي هو يستاهل وانا لازم اتطلق منه علشان اخلص من كل الارف اللي انا في ده
نهت حديثها وهي تشعر بقلبها يالمها بشده وتركض الي الداخل ومنه الي غرفتها وترمي جسدها علي السرير وتنام علي بطنها وتضم الوساده اليها وهي تفكر بكل ما تريد تفعله وماذا سوف تفعل بعد ان يطلقها صقر فهل سوف تعيش حياتها كما تريد ام ماذا يحدث بها
+
كان يتسطح علي السرير وهو يضع يده اسفل راسه وينظر الي سطح الغرفه وهو يشتاق اليها بشده ويريد أن يذهب لياخذها بعيد عن الجميع ولا يرها احد سوا كان هذا الكينج (طب والله وحشاني بقالي كتير مشفتهوش وانا عشريه اوي 😂😂) يفكر بماذا يفعل بهذه الفتاه ويأخذ قراره بأنه لم يتركها الا والي أن تصعد روحه للرب السماء وينهض وهو يشتاق اليها بشده ويريد ان يضمها بين أحضانه ويشعر بانفاسها معه ليسحب القميص ويرتدي ويغلق الازاز ويترك كعادته الازاز العلويه ويأخذ اشياءه ويذهب الي الخارج ويركب المصعد ويهبط به الي الأسفل ويركب سيارته بعد ان خرج ويقودها بسرعه ويسمع صوت هاتفه يدق لينظر اليه ويرها رنا ليفصل في وجهها ويزيد من سرعته وتدق رنا مره اخرى ليغضب منها ويفصل مره اخرى ويحظرها تماما لكي لا تدق اليه وتزعجه مره اخرى ويرمي الهاتف أمامه وينظر الي طريقه ويدق الهاتف وينظر الي الرقم ويفتح عليه ويسمع الذي يقول.ورق حضرتك للسافر جاهز يا كينج تحب تسافر امتي علشان احجزلك الطياره
ينظر صقر أمامه وينفخ بقوه ويقول.خليها بعد اسبوع وبرضو هكلمك وهقولك لو جد جديد ورقة طلاق بت عمي هتطلع امتي
الشخص باحترام.لسه شويه عليها ولازم حضرتك تيجي علشان محتاجك في شويه اجراءات يا كنيج
يزيد صقر من السرعه ويقول.يومين تالته وهيكون عندك
نهي حديثه ويغلق الهاتف وهو يفكر بماذا يفعل لكي يجعل بتول تكون معه بهذه المدة القصيره فهو يريد ان يتطلق رنا ويريد أن يرتاح منها وأقسم بأنه لم يعود بدون يتول فماذا يفعل الآن يقف بعد تفكير طويل امام منزل الراوي وينزل من السياره ويذهب الي الداخل ويخبط بموده بقوه كبيره وكانت ان تقع لاكن يمسكها صقر بقوه ويقول.مالك يا بت ما تبصي قدمك
تنظر اليه موده وتبتسم ببالها وتقول.ابو نسب ليك وحشه يا غالي كنت صايع فين ده كله ياسطا
ينفخ صقر بقوه ويقول.فين اختك
تبلع موده ريقها بصعوبه وتقول.اختي مين
صقر برفعة حاجب.ليكي غيرها واحده
تنفي موده بسرعه وتقول.لا مليش خالص انا متبريه من أم العيله دي كلها متعرفش ساري عربيه يتبناني ويعيشني معاه يا صقر ياخويا
يستغربها صقر بشده ويشعر بأن يوجد شئ وكان ان يذهب لاكن تمسكه موده سريعا وتقول ببكاء متصنع.تعال احكيلك اللي حاصل لاختك وانت غايب عني ياخويا الاهتمام مبيطلبش وانت مش سائل فيا خالص واول ما بتول قلبت عليك سبيتني ومشيت يا ابن حنان
ينفخ صقر ويقول.وايه اللي حصل معاكي ياختي
تقترب موده منه وتهمس إليه وتقول.منصور جوزني للتركي ياسطا ودلوقتي انا بفكر اهرب واكون العروسه الهاربه يوم كتب كتابها بس بفكر اعملها ازاي
ينظر اليها صقر بعدم تصديق ويقول.انتي شاربه حاجه علي المسا يا موده ولا ساخنه
موده بغيظ طفولي.شاربه مياه يا صقر انت ليه مش مصدقني وكاني عيله معاك انا كبيره علي فكره
يضربها صقر خلف رأسها بقوه ويقول.واضح اوي انك كبيره ياختي هشوف اختك وراجع اشوف موضوعك ده وتقوليلي ايه اللي حصل
وكان ان يذهب لاكن تمسك موده يده سريعا وتقول بسرعه.جدو منصور سفر بتول بعيد عن البلد يا صقر ومحدش عارف هي فين دلوقتي
ينظر اليها صقر وتسود عينيه ويقول بصراخ افزع موده بشده.سافرها فين ياختي
تبتعد موده عنه سريعا وتري اسد يدخل المنزل لتركض وتقف خلفه سريعا وتقول.هياكلني يا اسد شيلوا والنبي
ينظر اليها اسد وينظر الي صقر ويقول.ايه اللي حصل
صقر بصوت عالي بشده.مراتي فين
يبتسم اسد ويقول.اسال جدها انا معرفش حاجه عنها
يدخل صقر الي الداخل ويقول بصوت هز اركان المنزل.بتووووووووووووووووول بتوووووووول
. صوتك عالي في بيتي يا واد بحري.كان هذا صوت منصور الذي يجلس ببرود وينظر اليه صقر ويقول بغضب شديد.مراتي فين يا منصور وازاي تسمحوا لنفسكم تطلع من غير اذني
يعود منصور بظهره الي الخلف ويقول.اهم حاجه خدت إذن جدها ومش ضرورة الباجي يا صقر
يجن جنون صقر اكتر ويمسك مزهرية ويضربها في الحائط بقوه كبيره ويقول بصراخ عالي بشده.انا جوزها لو نسيت ده يا منصور باشا والاصول بتقول انها متطلعش خطوه واحده بره المكان اللي حطتها في من غير اذني ده لو تعرفوا في الاصول يا صعايده يا محترمين
ينظر اليه منصور وينهض ويقول بصوت قوي.حاسب عندك يا واد بحري وبلاش تخبط بالكلام علشان مهنسمحش بده ومراتك سفرت وفين مش هجولك بس اللي اعرفه انها عايزه تطلج منك وماشيه دلوجتي في جضية الطلاق ومش هترجع غير لما تطلجها يا ابن السيوفي
ينظر اليه صقر بصدمه وعدم تصديق ويتوقف عقله عن العمل للحظات قليلا ولم يستطيع ان يفكر بشئ فعقله توقف عند كلمة (وماشيه دلوجتي في جضية الطلاق ومش هترجع غير لما تطلجها) فماذا يقول هذا الجد آلان فهل بتول تريد ان تطلق منه بالفعل وتريد ان تفعل هذا وتضغط عليه بهذه الطريقة لكي يتركها لم يفكر هذا الكينج سوا بهذه الأشياء ومن ان يفيق من صدمته ينظر الي منصور ويقول.بت الراوي لو كانت مشيت في قضيه الطلاق زي ما بتقول هتكون طالق مني بتلاته ومتلزمنيش بعد انهارده يا منصور باشا
4
(نبدا ننزل ونشتغل زي الناس اليومين دول علشان عايزه في خلال ١٥ يوم نخلص الروايه دي ونفسي نرجع زي زمان وانزل بارتين في يوم احححححح كانت ايام والله استني صح يا وليه هسيب لينك التيك توك بتاعي في الكومنتات روحوا عليه وتعملوا متابعه وكومنتات وكل اللي يتعمل هناك المفروض نسواني واريا في كل مكان ايه النسوان دي اللي مش هتروح هنفخها يا وليه منك ليها وانا حذرت اهو 😂💋)
2
