رواية ذئاب من نار الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم بيري الصياد
البارت الواحد والعشرون من
ذئاب من نار ![]()
![]()
بقلم: بيري الصياد![]()
![]()
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تنظر وتين بصدمه كبيره الي دياب التي نظر اليها وذهب بسرعه كبيره الي رؤي ويسحبها ويقفها امامه ويصفعها بجميع قوته لتقع رؤي بقوه علي الأريكة وتخبط راسها في الخشبه الخاصة بها ويمسكها دياب بقوة شديدة من شعرها ويصراخ رحيم به وهو يقول.ديااااااااااب بس
دياب بصوت هز اركان القصر بشدة.بلا دياب بلا زفت مش عايز اسمع صوت حد والا قسماً بالله اولع في القصر باللي في مش عايز اسمع صوت
ويصفع رؤي بقوه وقسوه شديده ويقول بغضب عارم وصوت عالي بشدة.مين يا بت ابو الزباله ده انطقي والا هقتلك في ايدي دلوقتي
كان وسيم ان يمنعه لاكن يسحبها دياب بقوه اكبر من شعرها ويخرج سلاحه ويضعه علي رأسها ويقول بصراخ عالي.حركة كمان وقسمابربي افرغ السلاح في دماغها انطقققققققققي ياااااااااااااا بت ميييييين
.ايههم ايهم هو ابوه الود ده واللهي ايهم حتي روح واساله.يتصدم دياب بشدة وهو لم يتوقع هذا الكلام التي قالته رؤي بصراخ ودموع شديده من الوجع الشديد والتي فعله دياب بها الآن ينظر دياب الي وتين التي لم تنكر بأنها ارتاحت قليلاً بأن دياب لم يفعلها لاكن هذا ايهم التي فعلها ماذا تقول هذه الفتاه تشعر وتين بصدمه شديده ولا تصدق بأن ايهم يفعل ذلك تفكر بكارما يذهب رحيم الي رؤي ويصفعها بجميع قوته لتقع رؤي علي الأرض بعنف شديد ويصرخ رحيم باعلي صوته وهو يقول.حياااااااااه خدي بنتك ومشفش وشها لحد ما نشوف اخرتها ايه معاها الزباله دي
تذهب حياه وتسند رؤي وتنهضها وتذهب معها الي الاعلي ينظر رحيم الي دياب ويقول.تشوف فين ايهم ويجي هنا في اسرع وقت يا دياب فاهم
ينظر دياب الي وتين ويقول.ايهم قافل تلفونه ومحدش عارف عنه حاجه يا رحيم
ويذهب الي وتين وكان ان يسحبها الي الاعلي لاكن يقول رحيم بغضب شديد.ديااااااب مش وقته تعال علشان نشوف المصيبه اللي احنا فيها دي
ينظر اليه دياب ويبتسم بسخرية وينظر الي وسيم ويقول.المصيبه دي متوقعه اوي يا جن الجواب باين من عنوانه والجواب رؤي واخرت العنوان عيل من الحرام مش هتفرق ايهم من غيره
نهي كلامه ويذهب الي الاعلي مع وتين ينظر خلفه وسيم وهو يشعر بكسرة شديده به من فعلت ابنته التي دللها وهو التي جعلها بهذه الشخصية السيئه الذي تفعل كل شئ لمقابل سعادتها وحياتها لم يفرق معها صورة والدها امام الجميع يعلم بأن دياب محق فرؤي تفعل كل شي ولم يفرق معها إذا كان ايهم ام غيره ينظر اليه رحيم ويتنهد بقوه وحزن شديد ويخرج هاتفه ويذهب لكي يتحدث مع مراد في هذه المصيبه لكي يعلم ماذا يفعلون الآن
يدخل بها الغرفه ويغلق الباب وينظر اليها ويقول ببرود.اتوقعتي ان الود ده ابني انا يا وتين
تنظر اليه وتين وتنزل دموعها بغزاره وتقول.ايهم عملها بجد يا دياب هو خان كارما مع الزباله دي معقول يكون عملها بجد معقول ايهم يكون خاين كده
يضمها الي الاحضانه بقوه وهو يتمني ان كان يتركها في الشقه خير اليها ان تأتي وتسمع هذا الحديث يشعر بأن رؤي محقه وهذا الطفل من ايهم بالفعل فهو يعلم بأن ايهم يفعلها يخرج هاتفه ويحاول ان يدق الي ايهم لاكن يره الهاتف مغلق ليحمل وتين بين يده ويذهب بها الي السرير ويسطحها عليه ويقول.ارتاحي شويه وانا هعمل مكالمه وجاي يا وتين
اومالت لهو وتين وهي تعلم بأنه لا يريدها ان تستمع لهذه المكالمه ويذهب دياب الي البلكون ويدق الي رقم ويره التي تفتح عليه وتقول.اومر يا باشا تحب اجي ولا تيجي انت
دياب وهو يجز علي اسنانه بقوة شديدة.اتلمي يا $$$$$$ ومتنسيش نفسك يا بت فاهمه
تخاف الفتاه بشدة من نبرته وتقول.اللي تأمر بي يا باشا
دياب ببرود شديد.فين ايهم
الفتاه بخوف.هو كان هنا وطلع من شويه يا باشا بس بعد ما شرب يجي عشرين قزاره وباين انه متعصب اوي ومش شايف قدمه يعني ضرب سوزي انهارده علشان بس قربت منه
يغلق دياب الهاتف في وجهها وينظر أمامه وهو يفكر في حديثها فلماذا ايهم غاضب لهذه الدرجه ويحاول ان يدق الي هاتف السياره التي لا احد يعلم به سوا القليل ولا يرد عليه ايهم
كان يتسطح علي السياره وهو ينظر الي السماء السوداء كحياته الان يوجد بها نجوم قليلاً بشدة ويختفي القمر من برود الجو يشعر بمطره تنزل عليه لينظر الي الاعلي وهو يتذكر حديثها الجرح اليه وهو لم يتوقع بأنها تقول اليه ذلك فهي تسعد بأن هذا الطفل مات تسعد بأن لا يعد يربطها به شي الآن يشعر بنار شديده تشعل بداخله من حديثها التي جعل قلبه يحترق ويتمني ان يقف قبل ان يسمع حديثها يغلق عينيه بقوه كبيره والماء تنزل علي وجهه بغزاره شديده تنزل دموع ايهم مع هذه المطر نعم دموع ايهم الجارحي تنزل الآن علي كل ما يحدث فهو لم يعد يتحمل شئ يشعل بثقال جبال علي صدره يشعر بضيق شديد لا يعرف لماذا يشعر بان هذه الحياه تقسي عليه الكثير ويشعر أيضآ بأنه السبب في كل شئ سيئ في حيات الجميع يريد يتمني الموت بشدة الان فهو يشعر بأن بالفعل لم يستحق احد في حياته يشعر بأن الجميع يعيشون حياتهم دونه بشكل طبيعي بشدة وبأن هو التي فعل ذلك في حاله والتي يصعب عليه اكتر وتين التي ذهبت الي دياب وبقي معها الآن يشعر بأنها ذهبت اليه ولم تحتاج اليه في حياتها بعد اليوم ينهض ويجلس علي السياره وينظر أمامه بوجع وحزن شديد ويغلق عينيه بقوه كبيره وهو يتعب بشدة ويتنهد بثقل وتعب شديد داخل قلبه وينهض ويذهب الي السياره ويركبها ويمسك هاتفه لكي يتحدث مع دياب ليطمئن علي وتين لاكن يره هاتفه مغلق ليرمي بغضب شديد وينظر أمامه وهو حقا لم ينتباه إليه كان يقود السياره ليذهب يطمن عليها فهي اخر امل في حياته يكفي بأنها الي أين تكون معه ولم تقول اليه كالباقي يقطع افكاره وهو يسمع صوت هاتف يوجد في السياره يدق ينظر إليه يره دياب ليفتح عليه ويسمعه وهو يقول بغضب شديد.انت فين يا ايهم وقافل تلفونك ليه
يغلق ايهم عينيه ويقول وهو ينظر الي طريقه.فصل شحن يا دياب في ايه
دياب بغضب وصوت عالي.انت قربت من رؤي الفتره اللي فاتت يا ايهم ولا عملت معاها حاجه
ينظر ايهم أمامه وهو يظن بأن كارما قالت اليه علي التي حدث ليقول.ايوه يا دياب
يتصدم دياب بشدة ويقول بصوت عالي.طب تعال ياخويا شوف نتيجة عمتلك رؤي حامل يا استاذ حامل وكانت عايز تلبسني انا في الود ده
يتصدم ايهم بشدة ويقف السياره بعنف وسرعه شديده ويقول بصراخ عالي.انت بتقول ايه
ينفخ دياب بقوة شديدة وكان ان يتحدث لاكن يره بالذي تمسك منه الهاتف وتقول ببطئ الي ايهم.انت قربت منها بجد يا ايهم
ينزل حديثها علي ايهم كطعنات قويه داخل قلبه فهو لم يتوقع في يوم بأنه يضع في هذا الموقف ليغلق عينيه بقوه ووجع شديد ويقول.ايوه يا وتين قربت منها
تعود وتين الي الخلف بصدمه كبيره وكانت ان تقع لاكن يمسكها دياب بسرعه وينظر إليها يرها تنظر أمامها وهي لم تستوعب شي والتي فعله وتتذكر حديث كارما اليها وبأنه يفعلها ويخونها بكل سهوله وتقول بنبرة جعلت قلب ايهم يتفتت بشدة.انت خونت كارما يا ايهم ليه خونتها ليه
ينظر ايهم أمامه ويغلق الهاتف بسرعه وهو لم يعد يتحمل نبرتها معه وتنظر وتين الي الهاتف وتنزل دموعها بغزاره شديده وهي لم تصدق بالذي فعله شقيقها الآن يضمها دياب الي الاحضانه لتنفجر وتين في البكاء وتقول.كارما كانت حاسه انه هيعملها يا دياب هي كانت عارفه ده بس انا كنت بقولها إن عمره ما يخون انا اللي كنت بخليها تثق في يا دياب انا السبب في كل ده ايهم طلع وحش اوي هو طلع واحد خاين
يغلق دياب عينيه وهو يشعر بوجع ايهم لاكن لا يعرف ما هو سببه ليحملها ويذهب بها الي الداخل ويتسطح علي السرير وهي بين الاحضانه ويقول وهو يمسح علي شعرها.وتين ايهم عمره ما كان وحش معاكي اوعي تدخلي نفسك وعلاقتك بي في اللي حصل انتي ملكيش دعوه فاهمه
تبتعد وتين عنه بعنف وتقول بغضب شديد.لا مش فاهمه يا دياب ايهم خان كارما فاهم يعني ايه
دياب بصراخ شديد.وانتي مالك يا وتين مالك يخونها ولا لا دي مشكلتهم هما ملكيش انتي دعوه بيها ولا علاقتك بكارما تتغير ولا ايهم
تنظر اليه وتين وكانت ان تذهب لاكن يسحبها دياب اليه لتقع عليه بقوه ويضع يده على خصرها ويقول بصوت حنون بشده.حبيبي افهمي لو العيله عرفت باللي عمله ايهم كلهم هيكرهوا وهيجيوا عليه اوي وانتي عارفه هيعملوا ايه وايهم مش هياثر بحد فيهم بس انتي لا يا وتين ايهم ممكن يموت لو شاف نظرة كرهه فيكي مش هتكوني انتي وهما عليه ايهم طول عمره واحد تاني معاكي ووقف في ضهرك في ايي حاجه بلاش تيجي منك انتي وبلاش تعملي معاه كده زعلانه علي كارما وده حقك اقفي معاها زي ما انتي عايزه بس متقفيش ضد ايهم
تنظر اليه وتين ودموعها تنزل بغزاره ووجع شديد وتدفن حالها بين الاحضانه ليضمها دياب بجميع قوته وهو يريد ان يعلم ما به ايهم ولماذا شعر بهذا الوجع التي به ويقبل رأسها ويقول.تعالي انزلي اقعدي مع البنات وانا هروح مشوار علي السريع وجاي اخدك تمام
ترفع وتين رأسها اليه وتقول.هتروح فين
يمسح دياب دموعها ويقول.مشوار علي السريع ساعه بكتير وجايلك متتحركيش كتير ومش عايز حد يعرف بحاجه من كل اللي حصل إذا كان اللي حصلك او ان ايهم قرب من الزفته دي بجد
اومالت لهو وتين وتنهض وينهض دياب ويعدل ملابسها ويمسك يدها ويسحبها معه الي الأسفل يره جميع العائله يوجدين في القصر عاده ايهم كارما عدي وجاسر وروان التي مع كارما ينظر تميم الي دياب بتسال إذا ايهم فعل ذلك ام لا اومال لهو دياب ليتصدم تميم بشدة وينظر أمامه بصدمه ينزل دياب مع وتين التي نظرت اليها ماسه وتركض اليها بسرعه كبيره وتضمها بقوه وتقول.حبيبتي انتي كويسه
اومالت لها وتين وهي تضمها ويقول مراد بغضب شديد الي دياب.بنتي بتعمل معاك ايه يا دياب
ينظر اليه دياب ويقول ببرود شديد.حد جاه سالك ماسه بتعمل معاك ايه يا مراد
تنظر اليه وتين ويقول مراد بصوت عالي بشدة.ماسه مراتي يا $$$$ وتين انت ملك
قطع كلامه دياب التي قال بصوت اعلي.ووتين مراتي كمان يا مراد غلط مش عايز علشان ميحصلش مشاكل اكتر من كده
ينظر مراد الي وتين ويقول.انتي اتجوزتي يا وتين
تنظر اليه وتين وهي تره عدم ثقته بها لتبتسم ببرود شديد وتقول.لا يا مراد بيه مش انا اللي اتجوزته انت اللي جوزتني لي بيدك انا اللي المفروض أسألك عملت كده ليه مش انت
يتصدم مراد ويقول بغضب شديد.اجوز مين انا مجوزتكيش لي ح
قطع كلامه وسيم التي قال بصوت عالي بشدة.احنا هنسيب المصيبه اللي احنا فيها وهنمسك في ده يا مراد ابنك غلط مع بنتي ولازم يصلح غلطته معاها
تضحك وتين بسخريه شديده وتقول.لا وبنتك الخضرا الشريفه اللي يتغلط معاها يا خالو
يتصدمون الجميع بشدة منها ومن حديثها وكان وسيم ان يصراخ بها لاكن يقول دياب ببرود شديد.خلينا في الموضوع المهم دلوقتي
تنظر رؤي بغضب وحقد شديد الي وتين التي نظرت اليها ببرود ويقول مالك وهو ينظر الي دياب.شوف ايهم فين يا دياب
ينظر اليه دياب ويقول ببرود شديد.تلفونه مقفول ومس عارف اوصل لي
انس بصوت عالي.ديااااااب بلاش استعباط وكلم ايهم دلوقتي احنا مش ناقصين مشاكل يلا اتصل بي خلينا نحل المشكله دي
ينظر دياب الي وتين ويفكر بأن هذا الطفل التي يأتي لم يكن لهو ذنب في شي ومن المفترض بهذه الطريقة يأتي دون اب وهذا سوف يظلمه ويجعله يكره حياته وهو بتأكد لم يريد ان يكون السبب في ذلك لذلك يخرج هاتفه ويدق الي ايهم تنظر اليه وتين بغضب شديد بأنه يساعدهم علي فعل ذلك بالفعل وتذهب تجلس ويفتح ايهم علي دياب بعد فتره ويقول بارهاق شديد.ايه تاني يا دياب
كان دياب ان يتحدث لاكن يمسك مراد الهاتف منه ويقول.حالا تيجي علي قصر السويسي يا ايهم
ينظر ايهم أمامه ويقول ببرود شديد.ملكيش حاجه في قصر السويسي علشان اجي علشانها يا مراد
مراد بغضب شديد وصوت عالي.وبنسبة للود اللي حامل في رؤي يا ايهم برضو مش ابنك وملكش في
لا يتحدث ايهم بل ينزع أمامه ببرود شديد ليقول مراد.تعال يا ايهم تعال خلينا نقدر نلاقي حل للمشاكل دي
نهي كلامه ويغلق الهاتف ينظر ايهم أمامه وينفخ بقوه كبيره ويقود السياره ويذهب الي قصر السويسي وهو يريد يعلم الي أين تذهب به هذه الحياه ويصل بعد قليل وينزل من السياره ويذهب الي الداخل ببرود شديد ينظر الي الجميع ويقول.خير عايزيني في ايه
يذهب اليه وسيم بسرعه ويرفع يده وكان ان يلكمه لاكن يمسك ايهم يده بسرعه وقوه كبيره وينظر الي يده وينظر إليه ويقول ببرود شديد.مش ايهم الجارحي اللي تعلم عليه يا وسيم يا منشاوي
يسحب وسيم يده بعنف شديد منه ويقول بغضب شديد.انت واحد $$$$$ يا ايهم وبجح كمان واحد غيرك بعد عمالتك دي تكون رد فعله زي الناس مش رد فعلك البارده دي
يذهب ايهم ويجلس ببرود شديد ويقول.اولا الفاظك ومتنساش ان في بنات ثانيآ وده الاهم انا معملتش حاجه
تتصدم رؤي بشدة وتنهض وتقول بصراخ عالي.كداب يا ايهم انت قربت مني وعمل
قطع كلامها ايهم التي قال بصوت افزعها بشدة.صوتك يا زباله وانا قربت منك بعد ما انتي عرضتي نفسك عليا وانا قبلت ومكنتش اعرف انك عمليلي فخ وانك هتحملي كده
يتصدم وسيم بشدة في ابنته ويقول وهو ينظر اليها.انتي اللي عرضتي نفسك عليه يا رؤي
تنظر رؤي الي ايهم وهي لم تستطيع ان تقول ام تعترض علي كلامه فهي تعلم بأنه من الممكن يقتلها إذا كذبت أمامه وتنظر الي الأرض ولم تتحدث ليتصدم وسيم أكثر وهو لم يصدق بأن هذه الفتاه هي ابنته رؤي الطفله التي كان يعشقها ويدللها بشدة ينظر اليه مراد ويغلق عينيه بقوه وينظر الي وتين وهو يخاف عليها بشدة ويخاف ان ابنته تفعل كما فعلت هذه الحقيره ويقول انس وهو ينظر الي حسام.روح هات مأذون يا حسام
اومال لهو حسام وكان ان يذهب لاكن يقول ايهم بصوت هز اركان القصر.ماذون ايه انا مش هتجوز واحده زي دي
انس بغضب شديد.لا هتتجوزها يا ايهم احنا مش عايزين فضايح وزي ما غلطت الغلطه دي تستحمل عقوبتها
ينهض ايهم ويقول بصوت عالي.مش ايهم الجارحي اللي يتجوز بنت زي دي يا انس وإذا علي ابني خليها تولد وانا هاخده منها اربي بعيد عنها لاكن واحده $$$$$$ زي دي مش هتكون علي ذمتي لحظه واحده
تنظر اليه رؤي بصدمه كبيره علي حديثه وتنظر الي وتين التي ابتسمت ببرود لتحقد رؤي علي ايهم أيضاً وتتوعد لهو بأنها تدمر حياته وتجعل الجميع يكرهونه أكثر من ذلك وتنظر حولها وهي لا تعرف ماذا تفعل الآن ويقول سيف بغضب شديد من ايهم علي التي فعله مع كارما.انت اللي جاي تعترض بعد ما عملت عمالتك لا وانت اللي زعلان انت بتفكر ازاي يالا ازاي انت كده
ينظر اليه ايهم ويقول ببرود شديد.ابقي اقولك ازاي بعيد عن البنات يا سيف باشا
وكان ان يذهب لاكن يقول رحيم بصوت عالي.لو انت متجوزتش رؤي دياب هيتجوزها دلوقتي يا ايهم
تنهض وتين وهي تتصدم بشده من حديثه وتنظر الي دياب لكي تره بهل هو يتخلي عنها بهذه الطريقة ينظر اليها دياب وينظر الي رحيم وكان ان يتحدث لاكن يقول رحيم بصوت هز اركان القصر بشدة.هتتجوزها ولا لا يا ايهم
ينظر ايهم الي وتين التي تدمع عيونها بشدة وينظر أمامه ويغلق عينيه بقوه كبيره وهو الآن يختار بين حياته وحيات مدللته الصغيره وبتاكد سوف تفوز حيات وتين بجداره شديدة وينظر ايهم الي وتين التي ايضا تفكر في حيات صديقتها وحياتها هي التي سوف تدمر بتأكد إذا تزوج دياب هذه الفتاه الآن وتشعر بأنها تتعب بشدة ولم تعد تتحمل كل ذلك وكانت ان تقع لاكن يمسكها دياب بقوه وسرعه ويقول.وتين انتي كويسه
تنظر اليه وتين وتدفن حالها بين الاحضانه ليضمها دياب بجميع قوته ويهمس بجانب أذنها.مش هيحصل يا وتين مهمه حصل مش هيحصل يا غزال الوحش
تغلق وتين عينيها بقوة شديدة ويسحبها ايهم من دياب وينظر اليها ويقول.انتي كويسه
تنظر اليه وتين بنظرة جعلته يتمني الموت الالف المرات قبل ان يرها وتنظر بعيد عنه ينظر دياب الي ايهم وهو يشعر بأن يوجد به شي لا يعرف يحدده ويقول مراد.حسام روح هات الماذون علشان ايهم يتجوز رؤي
يذهب حسام الي الخارج وينظر ايهم الي وتين التي نظرت الي مراد بغضب شديد بأنه يريد ان يزوج هذه الفتاه لابنه وهو يعلم من هي هذه الفتاه لينظر ايهم أمامه وهو غاضب بشدة من التي يحدث ويشعر بنار جهنم تشعل بداخله علي كل هذه الأحداث ينظر اليه رحيم وينظر الي رؤي التي كسرت جميع عائلتها بالذي فعلته وبهذا الموقف التي وضعتهم به الآن وينظر الي ايهم ويغلق عينيه بقوه ويقول.اتجوزها علشانا احنا يا ايهم خليها علي ذمتك بس لحد ما تولد عيلتنا كده مش هتقدر ترفع عينها في حد يا ايهم اتجوزها انهارده علشان خاطري وبعدها طلقها زي ما انت عايز بس اعمل ده علشاني لو في ذرت احترم ليا عندك
ينظر اليه ايهم وهو يحترم رحيم بشدة فهو من علمه وجعله بهذه المكانه التي بها وينظر الي وتين ويحسم الأمر ليجلس ويخرج علبة السجائر ويضع واحده في فمه وهو يفكر في الذي يفعله الآن فهو سوف يتزوج هذه الفتاه التي لم يرها سوا عاهره تشتري وتباع بنقود يغلق عينيه بقوه كبيره وهو ينفخ الدخان ويقول في داخله.مجتش علي دي يا ايهم انت كده كده خسران مش هتفرق إذا اتجوزتها او لا
وينظر الي وتين التي تنظر اليه وهي لا تريده ان يوفق علي ذلك لاكن ينظر ايهم أمامه لتفهم وتين علي الفور وكانت ان تذهب لاكن يمسكها دياب ويقول بهمس اليها.رايحه فين
وتين بنفس الهمس لاكن بحزن شديد.هروح اشوف كارما يا دياب انا مش عايزه افضل هنا تاني كفايه اللي حصل
ينظر اليها دياب ويقول ببرود.استني هنعمل حاجه وبعدها هنروح نشوفها انا وانتي يا وتين بس اصبري شويه بس
تنظر اليه وتين وهي تشعر بأنه يخطط لشئ لتقول.دياب محدش ناقص كفايه اللي حصل انهارده يبتسم دياب ويقول بغمزه.اهو دي احسن حاجه هنعملها انهارده اصبري بس شويه وهتشوفي
كانت وتين ان تتحدث لاكن تره بالذي يسحبها من دياب بقوة ويقول بصوت عالي بشدة.في ايه يالا انا سكتلك من الصبح ما تتلم شويه بقي
ينظر دياب الي صاحب الصوت يره مراد ليبتسم ويقول.قولتك مراتي يا مراد مش مصدق ليه
ينظر مراد الي وتين ويقول.علشان بنتي عمرها ما تكسر ثقتي فيها يا دياب وانا متاكد ان عمرها ما هتتجوزك بطريقه دي
تنظر اليه وتين وتتذكر حديثه اليها في الماضي لتسحب يدها منه بهدوء ويبتسم دياب ويقول.يبقي جوزهاني بطريقتك انت يا مراد يا جارحي علشان لو معملهاش انت ده هعملها انا وهتجوزها بايه طريقه تخليها معايا
تنظر اليه وتين وتبتسم بحب شديد رآه مراد كوضوح الشمس ليغضب بشده منها ويقول وهو ينظر الي دياب.مش هتتجوزها يا دياب مهما عملت وتين مش هتكون ليك
ينظر دياب الي وتين ويقول.انتي ايه رايك في الكلام ده
تنظر اليه وتين وهي تفهم ماذا يفعل جيد فهو يريد ان يعلم فهل هي معه علي هذه الحرب وبأنه يحارب الجميع لاجلها ام انها تتخلي عنه لاجل مراد تذهب وتقف أمامه وتقول بابتسامه رائعه حقآ.رايي انت عرفه من زمان يا ابن السويسي
يبتسم دياب ويسحبها اليه ويقول وهو ينظر الي مراد.كده هي ليا يا مراد وهي كده كده مراتي عايز تجوهاني دلوقتي علشان بس يكون الكلام قدام الكل تمام مش عايز فانا ممضيك علي ورقة جوازي منها وهي مراتي بالقانون دلوقتي
يتصدم مراد بشدة ويقول بغضب شديد.وده مسمهوش جواز دي غش مش جواز خلاص
دياب ببرود.وعلشان كده بقولك دلوقتي جوزهاني يا مراد وطالما هي بالقانون مراتي يبقي اقدر اخدها في ايي وقت جوزهاني انت احسن ما اخدها منك من غير ايي حاجه
ينظر مراد الي وتين التي ابتسمت ويذهب يجلس وهو يفكر في ذلك ينظر ايهم الي دياب ويتوعد اليه بأنه تزوجها بهذه الطريقة دون ان يقول اليه شئ ويأتي الماذون بعد فتره قصيره ويجلس ويبدا ان يفعل الإجراءات ويخرج ايهم البطاقه الشخصيه وتأتي حياه بالبطاقه الخاصه برؤي التي لم تصدق بأن حلمها بالزواج من ايهم يتحقق الآن لم تتوقع بأنه يتزوجها إذا علم بأنها تحمل في طفله ان كانت تعلم ذلك كانت فعلت بأنها حامل من فتره وجعلته يتزوجها بهذه الطريقه تنظر وتين الي ايهم بخزلان ووجع شديد منه علي صديقتها والتي فعله بها ايهم التي نظر اليها وينظر بعيد عنها دون أن يتحدث ويقول الماذون بعد ان انتهي من الورق.اتفضل يا عريس مع حماك علشان تحط ايدك في ايده
ينظر اليه ايهم ويقول ببرود شديد خارجي.انا مش هحط ايدي في ايد حد
وسيم بغضب شديد.ليه ياخويا انت مش هتتجوزها يبقي يلا خلينا نخلص من كل ده
ينظر اليه ايهم ويقول ببرود.واتجوزتها دلوقتي مش ضروري احط ايدي في ايدك يا وسيم باشا
وسيم بصوت عالي بشدة.ايههههم متعصبنيش اكتر من كده وتعال يلا انت اللي عملت فينا ده كله يبقي استحمل النتيجة كامله
ينهض ايهم ويقول بصوت هز اركان القصر بشدة.ما لو انت كنت عرفت تربي بنتك زي الناس مكنتش عملت كده ولا كانت حطيتك في موقف زي ده انهارده اشرب تربيتك ودلعك فيها مراد حط ايدك في ايده انا خلاص مش هحط ايدي في ايد حد تاني
ينظر اليه مراد وينفخ بقوه كبيره وهو لا يعرف متي هذا الشاب يتعدل ومتي سوف يعرف أخطائه والتي يفعله ويجلس بجانب الماذون لكي ينتهي من كل ذلك ويجلس وسيم بالجانب الآخر ويبدأ الماذون ان يفعل كل المرسم الخاصه لكي يتزوج ايهم ويالفعل ينتهي الماذون بكلمته الشهيره وهو يقول.بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
ينظر وسيم الي رؤي وينهض وكان ان يتحدث لاكن يجلس دياب مكانه ويقول.يلا يا شيخ اكتب تاني
ينظر اليه مراد وينفخ بقوه كبيره ويقول.مش هيحصل يا دياب وتين انساها وزي ما اتجوزتها من غير علم حد طلقها بنفس الطريقه
يسحب دياب وتين ويجلسها بجانبه ويقول ببرود شديد وهو ينظر اليها.ما لو مقبلتش تكتب كتب كتاب بنتك دلوقتي يا مراد انا هاخدها وهتعيش معايا بصفتها مراتي من غير ده كله ويكفي ان كل الموجودين عارفين انها مراتي واعتقد انك فاهمني كويس اوي
مراد بغضب شديد.انت يتفهم ازاي يالا بقولك مش عايز اجوزك بنتي وا
قطعت كلامه وتين التي قالت بهدوء شديد.بس انا عايزه يا مراد بيه وهقبل باللي بيقوله هو دلوقتي
ينظر اليها مراد بصدمه كبيره بأنها تقف أمامه الأن لاجل دياب ويشعر بغيره شديده تنهش بداخله من دياب التي يجلس أمامه إلان يشعر بأنه يريد ان يقتله بالفعل ويقول مالك بهدوء.تمام يا دياب دلوقتي مراد هيكتب كتابك علي وتين بس هنحدد معاد للفرح ومش هتاخدها غير لما نعمل الفرح ده تمام
اومال لهو دياب وهو ينظر الي وتين ويقول مراد بغضب.وانا مش قابل بده الود ده مش هيتجوز وتين
ينظر اليه ايهم وينظر الي وتين ويخرج بطاقته الشخصية التي أخذها بعد ان انتهي الماذون ويضعها امام الماذون ويقول.يلا يا شيخ اول شاهد اهو
ينظر اليه مراد ويغضب اكثر وكان ان يتحدث لاكن يضع تميم بطاقته الشخصية هو الآخر امام الماذون ويقول.والتاني اهو اكتب يا شيخ خلي حاجه زي الناس تحصل في اليوم المنحوس ده
تفهم رؤي بأنه يتحدث عليها هي ويبتسم دياب وهم يعملون بأنه لم يقبل بأحد سواهم ان يكونوا الشهود علي زواجه ويخرج دياب بطاقته وصورة بطاقة لوتين كانت معه ينظر اليه مراد ويقول بغضب.ده انت مجهز بقي
دياب بغمزه.انا جاهز في ايي وقت يا مراد
ينفخ مراد بقوه كبيره وهو يره وتين تبتسم الي دياب ليصغط علي يده بقوه كبيره وهو لا يريد ان يفعل ذلك لينهض ويقول وهو ينظر الي ايهم.طالمآ انا عايز ده يبقي اقعد وجوزاها انت يا اخوها الكبير
وكان ان يذهب لاكن يمسكه ايهم من ذراعه ويقول وهو يجلسه مره اخرى.طول ما ابوها عايش هو اللي هيجوزها يا مراد متحرمش بنتك من حقها عليك وجوازها للي هي عايزه وشوف سعادتها فين متشفش كل اللي انت عايزو بس شوف سعادتها
ينظر اليه مراد وينظر الي وتين ويغلق عينيه بقوه كبيره ويخرج بطاقته دون كلمه واحده تبتسم وتين ويمسك دياب يدها ويضع اصباعه بين اصباعها ويضغط عليها بخفه تنظر اليه وتين وتضع رأسها علي كتفه تنظر اليها حلا وتقول بهمس غيظ شديد الي ريماس.مالها البت دي بقت محن كده ليه
ريماس بغيظ شديد وهي تنظر الي وتين.معرفش ياختي بس واضح انها خلاص هتبقي من المحنين وهتبقي مع دياب بت الجزامه
تنظر حلا الي تميم وتقول.هو مش ناوي يعمل زي دياب ولا ايه
ريماس وهي تنظر اليها.وده وقته يا بت انتي مش شايفه ابوكي عامل ازاي
تنظر حلا الي والدها وتنزل دمعه منها وهي تره ينظر الي الأرض بهذه الحاله لتنهض بسرعه كبيره وتجلس أمامه ينظر اليها وسيم وتترمي حلا بين الاحضانه بقوه يضمها وسيم بقوه كبيره وهو يفكر بالذي فعلته رؤي وكسرها اليه بهذه الطريقة تنزل دموع حلا بحزن شديد عليه فهي تعلم كم هو يتكسر الآن بسبب شقيقتها ينتهي الماذون مراسم زواج دياب ووتين وهو يقول.بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
تطلق تاج الزغاريط وهي تسعد بشدة من زواجهم ينظر اليها رحيم لتحمحم وتقول.خلاص ايهم اتجوزها والموضوع خلص خلينا منكدش علي العيال
ينفخ رحيم بقوه كبيره وينهض دياب وينهض وتين معه ويضمها بقوه كبيره الي الاحضانه تضمه وتين وتدفن رأسها بين الاحضانه ينظر اليها مراد بغضب شديد ويذهب الي الخارج وهو يغضب بشدة منها ومن هذا الحقير التي يريد يأخذها منه ينظر ايهم الي دياب ويبتسم يفهم دياب نظرته لينظر اليه بغضب مكتوم ويقبل رأس وتين ويسحبها ايهم منه ويقول.كفايه يا روح امك مكسبتش كأس العالم انت
وكان ان يذهب بوتين لأكن تقف وتين وتقول وهي تنظر اليه وبصوت لا يصل سوا اليه.فين كارما يا ايهم
يغلق ايهم عينيه بقوه كبيره ويقول.في مستشفى $$$$$$ يا وتين
تنفزع وتين بشدة وتقول.ليه
ينظر اليها ايهم ويبتسم بوجع وحزن شديد ويقول.عرفت باللي حصل وانا طلقتها وهي كانت حامل والود مات يا وتين
تنظر اليه وتين بغضب شديد وتركض الي الخارج بسرعه كبيره ينظر خلفها ايهم وينظر الي دياب التي ذهب خلفها لكي يصلها ويره كارما بعد ان استمع لحديث ايهم وينظر ايهم الي رؤي التي ابتسمت علي نجاح خطتها ولأنها تزوجته الأن كان ان يذهب لاكن يقول مالك.خد مراتك معاك يا ايهم
ينظر اليه ايهم وينظر الي رؤي وكان ان يتحدث لاكن يذكر طفله التي لم يكون لهو ذنب في شي ويشك بشئ ليقول ببرود شديد.واريا
وكان ان يذهب وتذهب خلفه رؤي لاكن ينهض وسيم ويقول.اسمعي كلامي قبل ما تمشي يا رؤي
تلف رؤي وتنظر اليه ليستكمل وسيم وهو يقول.انتي هتطلعي من البيت ده دلوقتي مش عايز اشوفك في تاني وانا من انهارده معنديش غير بنت واحده وهي حلا رؤي بنتي التانيه ماتت من انهارده
تتصدم رؤي بشدة من حديثه وتبكي حياه بقوه وتقول.وسي
قطع كلامها وسيم التي أشار اليها وقال.ده اللي عندي عايزه بنتك روحي معاها لبيت ابوكي يا حياه وهتكوني ملكيش راجعه تاني من انهارده هتنسي انك ليكي بناتين دلوقتي ملكيش غير حلا وهي الوريثه الوحيده ليا
تبكي حياه بقوه وهي تعلم بأنه محق في فعل ذلك الآن ولا تستطيع ان تتحدث وتنظر اليه رؤي ولا تنكر بأنها حزنت بشدة علي حديثه لاكنها تنظر الي ايهم وتنظر الي وسيم ويقول ايهم ببرود وهو يذهب.يلا
نهي كلامه ويذهب الي الخارج تنظر رؤي الي وسيم وفي عقلها هي بعد اليوم لم تحتاج اليه فهي معها ايهم التي بتأكد سوف يعوضها عن كل ذلك وتذهب خلف ايهم يتصدمون الجميع منها ومن تصرفات هذه الفتاه وتبكي حلا بقوه وتركض الي الخارج ينظر خلفها تميم ويحزن عليها بشدة ويذهب خلفها يرها تبكي بقوه كبيره وهي تضع يدها على وجهها ليذهب اليها ويسحبها الي الاحضانه ويضمها بقوه كبيره ويقول.خلاص بس يا حلا في ايه انتي من امتي بتحبي رؤي
حلا بغضب ودموع شديده.مش بطايقها يا تميم بس هي جرحت بابا اوي وهو زعلان اوي بسببها انت مشفتش شكله عامل ازاي رؤي واحده زباله ومش بتحب غير نفسها بس بابا كان بيحبها اوي يا تميم وبيحبها اكتر مني كمان
نهت كلامها وهي تبكي بحرقه وحزن شديد علي والدها التي لم يفعل شئ سوا بأنه دلل هذه الفتاه من حبه الشديد اليها ولم يتوقع بيوم بأن هذا الدلل سوف يقلب عليه بهذه الطريقة يضمها تميم بقوه اكبر ويقول.بتغيري منها يا حلا
تبتعد حلا عنه وتقول بغيظ شديد.اغير من مين يا تميم دي في الاول وفي الاخر رؤي يعني دي محسوبه علي البنات بالغلط
يضحك تميم بخفه عليها ويضرب أصباعه بانفها بخفه ويقول.كويس انك عارفه روحي وخليكي مع ابوكي يا حلا هو محتاجك دلوقتي
اومالت لهو حلا بابتسامه وتركض الي الخارج ينظر خلفها تميم ويتنهد بقوه كبيره ويذهب الي سيارته وهو لا يعرف ماذا فعل ايهم باحاله وبهذه الفتاه كارما التي لم يره مثلها في حياته ويعلم بأن صديق عمره قد خسر هذه الفتاه الي الأبد وسوف يندم عليها بشدة بتأكد
يقف السيارة ويقول ببرود شديد.انزلي
تنظر رؤي الي المكان الذي وقف به ترها عياده كبيره نسائيه لتنظر الي ايهم وتعلم بأنه يشك بانها لم تكون حامل من الاساس لتبتسم وتنزل الي الأسفل بعد ان نزل ايهم وينظر اليها ببرود ويذهب الي الداخل تنفخ رؤي بقوه كبيره وتقول في داخلها.ماشي يا ايهم انا دلوقتي مراتك واقدر اعمل اللي انا عايزه وهخليك ترجع زي زمان وتحلم اني اكون معاك علي طول
نهت كلامها وتذهب الي الداخل تره يدخل الي غرفه تذهب خلفه وتره طبيبه تجلس علي المكتب الخاص بها ويجلس ببرود شديد علي الكرسي ويضع قدم علي الاخره ويقول.قومي شوفي المدام حامل في قد ايه بظبط
تتصدم رؤي بشدة فهي لم تتوقع بأن يشك بأنها فعلت علاقة مع احد سوا لم تفكر في هذا لحظه واحده تنهض الطبيبه وتقول.اتفضلي معايا يا مدام
تنظر رؤي الي ايهم وهي لم تصدق ماذا يفعل هذا الحقير من وجهة نظرها وتذهب خلف الطبيبه وتتسطح علي السرير وتبدا الطبيبه ان تفحصها بدقه عاليه لتعلم كما قال اليها ايهم التي نظر أمامه ببرود شديد وتنتهي الطبيبه وتقول وهي تنظر الي ايهم.هي حامل في خمسه وعشرين يوم تقريباً
ينظر ايهم الي رؤي التي خرجت بعد ان عدلت ملابسها ويقول بجمود شديد.صحة الود كويسه
تذهب الطبيبه وتجلس علي الكرسي الخاص بها وتقول بجديه.هتحتاج مثبت للحمل وياريت حضرتك متقربش منها نهائي اليومين دول لحد ما الحمل يثبت كويس
ينفي ايهم تفكيره التي أتاه اليه علي الفور بعد ان دخل شيطانه وقال اليه بأنه يقتل هذا الطفل كما مات طفله من كارما فكر بأنه يفعل كما حدث في طفل كارما يحدث في رؤي لاكن يضرب ايهم هذه الافكار في عرض الحائط وينظر الي رؤي ويقول ببرود.اكتبي العلاج اللي قولتي عليه
تكتب الطبيبه بالفعل وتعطي اليه الورقه يمسكها ايهم وينهض ويذهب الي الخارج تنظر خلفه رؤي وتذهب بسرعه كبيره وتمسك يده وتقول بغضب شديد.انت ازاي تشك فيا كده يا ايهم
يبتسم ايهم ببرود شديد ويقول.علي اساس انك شيخه جايبك من جامع يا رؤي والمفروض مشكش فيكي كده
تنظر اليه رؤي وتضع يدها على كتفه وتقول.لا يا ايهم مش جايبني من جامع بس انا بحبك وعلشان كده عملت ده معاك وكنت واثقه ان عمرك ما هتتخلي عني
يمسك ايهم يدها وينزلها من عليه بعنف ويقول بجمود شديد.انا متجوزتكيش علشان سواد عيونك يا رؤي انا اتجوزتك بس علشان الود ده واعملي حسابك انك بعد ما تولدي هتطلقك علي طول
رؤي بغضب وصوت عالي.طلقني يا ايهم وانا هاخد ابني ومش هخليك تشوفه تاني
يصفعها ايهم بقوه كبيره ويمسكها من شعرها بعنف ويقول بغضب شديد.صوتك يا بت ال$$$$$ وبعدين عايزه تاخدي بعد ما تولدي ويتكتب علي اسمي غوري في داهيه هيكون احسن برضو ثم اني منستش اللي عملتي وخطتك الزباله اللي انا هربيكي وهندمك ندم عمرك عليها يا $$$$$ اخلصي وتعالي واريا
نهي كلامه ويذهب الي الخارج تنظر خلفه رؤي بخوف شديد وبعدم تصديق فهو حتي ابنه لم يفكر به ولم يكن نقطه ضعف تمسكه بها لا تعرف ماذا يفعل بها هذا الفرعون وما هو التي ينتظرها في حياتها معه تذهب خلفه وهي تخاف وقلبها يرجف بشدة من الخوف الشديد فهل سوف يندم ايهم بأنه تزوج هذه الفتاه وهل يندم بأنه ترك كارما ام ماذا يحدث بهم جمعيآ
تفتح باب الغرفه بسرعه كبيره وتنظر اليها ترها تتسطح وبجانبها روان تمسح علي شعرها بحنان تنظر اليها الاخره وتنزل دموعها لتنظر روان مكان ما تنظر تره وتين نظرت اليها ونزلت دموعها بحزن شديد عليها وعلي التي حدث بها تركض اليها بسرعه وتنهض كارما وتترمي في الاحضانها بقوه وتبكي بحرقه ووجع شديد وتنهض روان التي تنزل دموعها بحزن شديد عليها وتذهب الي الخارج ويدخل دياب وينظر الي وتين التي تنزل دموعها بحزن شديد عليها وينظر الي كارما التي أيضآ تبكي ليقول.خليكي هنا يا وتين وانا ساعه وراجع
اومالت لهو وتين ويذهب دياب لكي يترك اليهم المساحه ليتحدثون وأيضاً هو يوجد شئ مهم يريد يفعله تبكي كارما بقوه كبيره وتقول.هو خاني يا وتين خاني وطالع خاين انتي كنتي غلطانه لما كنتي واثقه في كنتي غلطانه هو خاين بجد يا وتين
تضمها وتين بقوه اكبر وهي تخاف عليها بشدة من ان تعلم بأنه تزوج رؤي الآن وتقول.خلاص يا كارما خلاص والنبي كفايه
تبتعد عنها كارما وتصراخ بها بأعلي صوتها وهي تقول.انتي السبب يا وتين انتي اللي خلتني اثق في الثقه العميه دي وانا بسببك مبقتش اشك في وايي حاجه تحصل كنت اكدب نفسي واقول وتين قالت وتين وقالت لحد ما لقتني بتخان وانا نايمه علي ودني انتي السبب في كل اللي انا في دلوقتي
تنظر اليها وتين وهي تنزل دموعها وتشير علي حالها وتقول.انا يا كارما انا اللي طلعت وحشه دلوقتي
تبكي كارما بقوه وتضع يدها على عيونها وتقول.انتي اللي كنتي بتخليني اثق في يا وتين وانا قولتك اني حاسه انه هيروح يخوني فعلآ بس انتي قولتلي ايهم عمره ما كان خاين انتي اللي لحد دلوقتي مش شايفه غير حلو اخوكي بس علشان بيعاملك حلو ومش شايف غيرك في حياته انتي مدوقتيش مر ايهم علشان كده شايفه حلو
تنظر وتين أمامها وهي تفكر بحديثها وتفكر بهل هي كانت سيئه معها في يوم لدرجة أنها تشعر وتقول كل هذا لاكن لا هي كانت تعتبر كارما شقيقتها ومازالت تعتبرها ذلك تنظر وتين اليها وهي تنزل دموعها بغزاره وألم شديد وتقول.يبقي معاكي حق يا كارما انا السبب في كل اللي انتي في وانا كمان اللي خليت ايهم يخونك وكل وحش انا السبب في يا كارما كل اللي حصل في حياتك انا كنت السبب انا يا كارما
نهت كلامها وكانت ان تذهب لاكن تمسك كارما يدها وتقول بدموع شديدة وهي تضع يدها علي وجهها.خليكي معايا يا وتين انا مقدرش اعيش من غيرك كفايه اللي حصل علشان خاطري كفايه لو بتحبني خليكي معايا دلوقتي والنبي
تضمها وتين بقوه كبيره وهي لم تستطيع ان تتركها مهما فعلت فهي تبقي صديقتها التي لا يمكنها تعيش دونها وتبكي كارما بحرقه شديده وتقول.حتي ابني مات يا وتين ليه مات هو لو كان موجود كان عوضني علي اللي عمله ايهم بس حتى هو سابني ومات انا كنت عايزه يا وتين خلي يرجع علشان خاطري انا عايزه معايا
تغلق وتين عينيها بقوة شديدة وهي حقا تحزن علي كل ما حدث بها وتقول وهي تريد ان تعلم ما بداخل صديقتها.انتي ممكن ترجعي لايهم تاني يا ك
لا تستكمل وتين حديثها بسبب كارما التي خرجت من الاحضانها بعنف شديد وقالت بصراخ شديد.عمري ما هرجع لي تاني يا وتين حتي لو كان اخر يوم في عمري اموت ولا ارجع ليوم واحد في حياتي مع واحد خاين زي اخوكي اخوكي معمليش حاجه تخليني احاول حتي اغفر لي عليها انا مخدتش منه غير التعب والهم وانا مش هرجعه تاني مهما حصل
تنزل دموع وتين بغزاره ووجع شديد وتقول.ايهم اتجوز رؤي يا كارما
تتصدم كارما بشدة وتنظر أمامها بصدمه كبيره لتنزل دموع وتين عليها اكتر وهي تعلم بأن هي التي يجب عليها تقول اليها ذلك وتقول.رؤي طلعت حامل منه بعد اللي حصل وهو هيتجوزها لحد ما تولد يا كارما
تضحك كارما بهستريه شديده وتقول بصوت متقطع من الضحك.ه..و.... هو اتجوزها بسرعه دي ده ما صدق أنه يطلقني ويروح يتجوزها يالهوي اتجوزها ايهم اتجوزها
تمسكها وتين بقوه وتصراخ بها بأعلي صوتها وتقول.كارمممممما كفايه بقولك اتجوزها علشان حامل ومينفعش يسيب ابنه كده كفايه بقي حرام عليكي نفسك كده
كارما بغضب شديد.متدفعش عن اخوكي تاني يا وتين كفايه اللي حصل وإذا كان عليه هو ورؤي فاخوكي ميستهلش غير رؤي يا وتين هي دي اللي ايهم يستاهل يتجوزها ويعيش معاها فعلآ وكويس اوي انه اتجوزها
تنظر اليها وتين وتتنهد بقوه كبيره وتقول.ناويه تعملي ايه بعد كده يا كارما
تنظر اليها كارما وتنظر أمامها وتقول بشرود وحزن عميق بشدة.هسيب لايهم الدنيا كلها هنا ومش راجعه تاني يا وتين
يدخل دياب الي المنزل المهجور التي مازال يوجد به الزعيم وينظر دياب اليه يره يربط في السرير وهو لم يستطيع يحرك شي منه سوا عينيه من التي تعرض لهو الي الان يبتسم دياب ويقول.مش تباركلي مش انا اتجوزت
ينظر اليه الزعيم وينظر الي سطح الغرفه ويقول بسخريه برغم الالم التي به.طب يا حبيبي لو عايز مساعده في ليلة دخلتك اب اااااااااااااه
قطع كلامه دياب التي لكمة بجميع قوته ويقول بصراخ عالي.لا يا حيلتها انا دياب السويسي وادخل عليك انت شخصياً عادي
ينظر اليه الزعيم ويبتسم بوجع واستفزاز شديد ينظر اليه دياب ويخرج سلاحه ويقول.ودلوقتي بمناسبة جوازي واني مبسوط اوي هريحك وهخلص منك علشان ننهي الموضوع ده وأبدأ حياتي مع مراتي بنضافه
ينظر الزعيم الي السلاح ويقول بصراخ شديد.اوعي تكون فاكر انك كده هتخلص مني يا دياب بالعكس انت بطريقة دي هتفتح علي نفسكم باب جهنم انتوا مش قدها اوعي تفكر انك هتخلص من الزعيم يبقي الموضوع انتهي كده تبقي حمار
ينظر اليه دياب ويطلق طلقه في بطنه ويقول.والحمار ده مستعد للهبل اللي انت بتقوله اوعي انت تفكر ان دياب السويسي هيخاف من الهبل ده يا ها زعيم
نهي كلامه بسخريه شديده ليقول الزعيم بوجع شديد.سيبني اعيش يا دياب سيبني علشان لو معملتش كده موتي هيكون زي اللعنه علي عيلتك كلها متبقاش غبي وت
قطع كلامه دياب التي قال بغضب شديد.حق مراتي لازم يجي يا زباله ولازم تموت علشان اقدر ارتاح
نهي كلامه ويطلق رصاصه في رأسه قبل ان يتحدث الزعيم التي ذهبت روحه علي الفور وهو ينظر الي الاعلي وعيونه تفتح بشكل مرعب بشدة ينظر اليه دياب ويبزق عليه بشمزاز ويقول.علي علي
يدخل الحارس التي يدعي علي ويقول.اومر يا دياب باشا
دياب وهو ينظر الي الزعيم.ادفن الزباله ده في ايي تربه اهو غار في داهيه مش عايزين مشاكل بسببه فاهم يا علي
اومال لهو علي ويقول.تحت امرك يا وحش
يذهب دياب الي الخارج بعد ان نظر الي الزعيم نظرة الاخيره وهو يفكر في حديثه لاكن لا يعطي اهميه ويذهب الي سيارته ويقودها لكي يذهب الي وتين وهو يشعر بأن احد يرقبه لاكن لا يعرف من هو ولم يتأكد بأن احد يرقبه بالفعل فهل حديث الزعيم يقوله لكي يجعل دياب يخاف ويتركه يعيش ام بفعل موت هذا الزعيم سوف يفتح علي الجميع نار جهنم كما قال وإذا فتحت هذه النار هل سوف يقدرون عليها هذه الذئاب ام ماذا يحدث بهم
..............
........
....
